Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Varsan vakuutus

Lähettäjä: Johns 
Päivämäärä:   1.10.24 09:07:44

Mitä vakuutuksia teillä on/mistä?

En ole aikuisia hevosia vakuuttanut kuin ns. minimin viime vuodet, mutta pohdin pitäisikö nyt taloon tulleelle maitovarsalle ottaa joku laajempi. Aiemmin ollut Lähi-Tapiolasta ja OP:sta, onko suositella suoraan jotain muuta?

  Re: Varsan vakuutus

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   1.10.24 10:13:06

Varsalla henkivakuutus ja suppea ell Lähi-Tapiolasta. Suppealla ja laajalla ei loppujen lopuksi ole kauheasti eroa, kannattaa tutustua ehtoihin huolella. Varsalle on sattunut ja tapahtunut, että vakuutus tuli kyllä tarpeeseen, mutta kaikki on mukisematta korvattu.

Pohjantähdellä on ilmeisesti aika hyvät ehdot esim. omavastuiden suhteen, mutta olisi vaatinut kaikkien vakuutusten siirtoa sinne, niin en jaksanut ottaa asiaksi kilpailuttaa kaikkea.

  Re: Varsan vakuutus

Lähettäjä: Migsu 
Päivämäärä:   1.10.24 10:21:11

Itse otin tämän kesän varsalle juuri OP:sta laajan vakuutuksen. Kilpailutin hinnat ja LähiTapiolan laaja vakuutus varsalle OP:ta suppeammilla ehdoilla oli yli 800e/v! OP:n vakuutus n. 600e/v. Minulla ollut aikuisen hevosen vakuutus Lähitapiolassa jo vuosia ja se on korvannut vuosien aikana sen, mitä ehdoissa on sanottu. Lisäksi olen tykännyt lähiklinikan suorakorvaussysteemistä, mikä heillä on Lähitapiolan kanssa. Ero hinnassa oli sen verran iso, että otin vakuutukset OP:sta. En ole vielä joutunut (onneksi!) kokeilemaan miten toimii käytännössä.

Pohjantähden vakuutus kuulosti hyvältä ja hinta oli samansuuruinen OP:n kanssa, mutta olisi vaatinut myös muiden vakuutusten siirtoa. Heiltä saamani tarjous auton kaskoon ei ollut kilpailukykyinen nykyiseeni, joten en vaihtanut. Kannattaa kuitenkin tsekata sopisiko itselle.

Fennian vakuutus oli myös hyvän oloinen, mutta hinta taisi olla vielä Lähitapiolaakin kalliimpi.

  Re: Varsan vakuutus

Lähettäjä: Johns 
Päivämäärä:   1.10.24 10:36:42

OP käytössä muutenkin joten sieltä varmaan suurin etu keskityksiin... Pohjantähteä muistelin että oli kehuttu mutta ilmeisesti ei tässä kohden kannata.

Mitä olette laittaneet henkivakuutukseen varsan arvoksi?

  Re: Varsan vakuutus

Lähettäjä: Nutrima 
Päivämäärä:   1.10.24 16:10:58

Tän kesäsellä varsalla vakuutus Pohjantähdessä, siirrettiin kaikki vakuutukset sinne OP:sta. Kokonaisuus oli meille todella paljon edullisempi.
Muistaakseni varsan henkivakuutuksen on 3.000 ja sairausvakuutus ja tapaturmavakuutus 4.000,00
Erona muihin yhtiöhin on, että sairaudesta johtuvia kuluja korvataan vakuutuskauden aikana max. vakuutusmäärä, mulla tuo 4.000 ja lisäksi tapaturmasta johtuvia kuluja 4.000. Siis saman vakuutuskauden aikana. Muissa kaikki eläinlääkärikulut ovat samassa.
Tämä toki vaatii äärettömän huonoa tuuria.
Omavastuun pystyy valitsemaan muistaakseni 2 eri vaihtoehdosta ja maksetaan vain kerran sairautta/tapaturmaa kohden. Muita vähennyksiä ei mene.
Onneksi en ole joutunut käytännössä kokeilemaan kuinka toimii, mutta kuullut paljon hyvää.

  Re: Varsan vakuutus

Lähettäjä: Johns 
Päivämäärä:   2.10.24 11:19:17

Nutrima, kiitos! Täytyy verrata ajatuksen kanssa mutta ilmeisesti Pohjantähti kuitenkin potentiaalinen

  Re: Varsan vakuutus

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   3.10.24 07:23:42

En ole ottanut mitään. Ei ole mitään järkeä noissa vakuutuksissa. Säästän tässä jo 9600e vuodessa! Mulla ei ole 17 vuoden aikana mennyt noin paljon eläinlääkäriin vaikka laskisi kissatkin mukaan joita on ollut kymmeniä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.