Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onpa kiinnostava juttu tästä ratsuttajasta

Lähettäjä: pjdfoiidfijdf 
Päivämäärä:   18.4.24 21:57:21

https://ratsastus.hevosurheilu. fi/lahikuvat/lahikuvat- ratsastus/kuppi-kahvia -ja-juttutuokio -riittaa-pitkalle-toteaa -jan-liesendahl

Heti veisin tälle ratsuttajalle jos olis nyt joku nuori hevonen.

  Re: Onpa kiinnostava juttu tästä ratsuttajasta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.4.24 22:21:31

Maksumuurin takana.

  Re: Onpa kiinnostava juttu tästä ratsuttajasta

Lähettäjä: kyllä 
Päivämäärä:   18.4.24 22:49:45

"Me arvostamme läpinäkyvyyttä ja aktiivista osallistumistasi koulutuksen jokaisessa vaiheessa, varmistaen, että vaikka et voisi olla paikan päällä henkilökohtaisesti, olet aina ajan tasalla hevosesi edistymisestä."

Tämä <3

  Re: Onpa kiinnostava juttu tästä ratsuttajasta

Lähettäjä: Asiakas 
Päivämäärä:   18.4.24 23:51:18

Ööö... Niin mikähän tässä tekee ao jutussa niin mielenkiintoisen tai "kiinnostavan" että olisit valmis viemään hänelle hevosesikin? Otsikko? Keski-Eurooppa mainittu? HU:n toimittajan näkemys? Oikeat kysymykset ja sanamuotoilu?
Minust koko juttu oli hyvin markkinointitavoitteinen, täynnä peruslööppiä, eikä esitä mitään erityistä joka poikkeaisi tavallisista käytetyistä arvoista tai metodeista. Itseäni ei esitykset esim oripäivillä ole herättäneet mitenkään erityistä kiinnostusta palveluntarjoajana, tosin sanottava myös että ei nyt negatiivisessakaan mielessä noussut pinnalle.
Tokikin hyvä jos ehtii jutustella. Mutta sitä kahvia ja aikaa saa ostamattakin.

  Re: Onpa kiinnostava juttu tästä ratsuttajasta

Lähettäjä: tytsy 
Päivämäärä:   19.4.24 00:03:06

Fiksu kaveri ja aivan huikea hevoskokemus. Kyllä veisin jos olis just nyt nuori hevonen. Tai siis pain vuoden päästä onkin.

  Re: Onpa kiinnostava juttu tästä ratsuttajasta

Lähettäjä: muu 
Päivämäärä:   19.4.24 00:04:29

Asiakas tiivisti just suomalaisen hevosmaailman ongelmat: negatiivisuus, vähättely ja halveksunta. Onnea vaan valitsemallasi tiellä.

  Re: Onpa kiinnostava juttu tästä ratsuttajasta

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   19.4.24 00:10:10

Minusta terve kritiikki nykyajan lööppikulttuuria kohtaan on ihan järkevää. Meille syötetään niin valtavasti erilaisia mielikuvia että maalaisjärki alkaa olla kortilla. Omat mielipiteet eivät tule enää kokemuksesta vaan tavoista millä toimittajat niitä meille syöttää.

  Re: Onpa kiinnostava juttu tästä ratsuttajasta

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   19.4.24 00:12:04

Luin ketjun vielä toistamiseen. Missä kohtaa muu löysit halveksuntaa tai vähättelyä?

  Re: Onpa kiinnostava juttu tästä ratsuttajasta

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   19.4.24 00:46:04

"Tokikin hyvä jos ehtii jutustella. Mutta sitä kahvia ja aikaa saa ostamattakin."

mun mielestä tämä oli harvinaisen typerä ja juntti lause. Kertoo vain kirjoittajastaan.

  Re: Onpa kiinnostava juttu tästä ratsuttajasta

Lähettäjä: G 
Päivämäärä:   19.4.24 02:30:00

Se on täysin totta, että saksalaisten hevoskauppiaiden kesken vallitsee vankka yhteisöllisyys ja luottamus (keskinäiseen vaitioloon).
Rahat on saatava pois asiakkaalta keinolla millä hyvänsä, kukaan "ei tiedä" mistään mitään ja aina kun viedään seuraavalle tallille katsomaan "sopivaa" hevosta, ketjutetaan lisää provosion pyytäjiä mukaan ostotapahtumaan.
Kyllä hevosen pitää olla tosi rikki, jotta se pääsee myyntitallilla laitumelle.

  Re: Onpa kiinnostava juttu tästä ratsuttajasta

Lähettäjä: yövuoro 
Päivämäärä:   19.4.24 02:57:34

Jos aloittajan valinta on saksalaisen ison myyntitallin markkinat ja tämä nyt meille kotimainen ratsuttaja, mikäpäs siinä. Mutta mitään uutta tämä ei olemassa olevia ammattilaisia ajatellen tuo, referenssejäkään ei juuri sivuilla näy kuin yksi "suosittelija". Ja on se totta että täällä sitä kahvia saa sekä tarjota että tarjottuna, ainakin tähän mennessä on saatu.
Taidan kuitenkin pitäytyä tutussa turvallisessa.:)

  Re: Onpa kiinnostava juttu tästä ratsuttajasta

Lähettäjä: ttttt 
Päivämäärä:   19.4.24 10:51:09

En tunne tyyppiä mutta haastattelun perusteella ajattelen, että hevosten osto ja myynti on Suomessa jotenkin vääristynyttä. Lähes kaikkia kauppiaita nimitetään "huijareiksi", ja toisaalta ostajat on aina "renkaanpotkijoita". Jotenkin koko ilmapiiri on kaunainen ja vihamielinen. Ostaja ei kyllä tunne itseään tervetulleeksi kun menee hevosta katsomaan, varsinkin mammam mussukkaa myyvät laittaa sut kolmannen asteen kuulusteluun oletko riittävän hyvä ostamaan hänen HeC 16-vuotiaan ruunan...
Haastattelun perusteella luulisin, että tämä Jan tarkoittaa tätä? Itsekin olen ollut Keski-Euroopassa hevoskaupoilla ja kyllä vastaanotto on ihan eri. Ostaja tuntee olevansa arvostettu, kaikki tehdään mitä ostaja toivoo ja todellakin, tarjotaan myös kahvia ja joskus muutakin. Koska he haluavat myydä hevosia, ei kyykyttää ja vittuilla ostajalle.
Hevonenhan se itse ratkaisee tuleeko kaupat, mutta se että koko tapahtuma on ystävällishenkinen ja kaikki osapuolet käyttäytyvät sivistyneesti - sitä toivoisi tänne Suomeenkin.

  Re: Onpa kiinnostava juttu tästä ratsuttajasta

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   19.4.24 10:57:32

Mulle kyllä riittää referenssiksi se 2000 hevosta. Matta ainakin ulkomaalaiset on epäilyttäviä, erityisesti Persujen mielestä...

  Re: Onpa kiinnostava juttu tästä ratsuttajasta

Lähettäjä: G 
Päivämäärä:   19.4.24 12:15:19

Tämä juttuhan avasi täysin sen mitä olen tiennyt jo pitkään.
Hän on varmasti hyvä ratsastaja, ei siinä mitään.
Suomi poika tai tyttö ostaa hevosta suomalaiselta kasvattajalta, niin hän haluaa tietää onko hevosella ollut yskä kaksi vuotta sitten ja mitä se on syönyt koko elämänsä.
Sitten sama ihminen menee Saksaan, myyntitallin ratsuttaja on "tutustunut hevoseen sen viisi minuuttia mitå kestää kävellä tallista maneesiin"
Ei muuta kuin kaupat kiinni ja iloista ilmettä naamalle.
Koska ne saksalaisethan sanoivat, että ei heidän tiedossaan ole et hevonen (joka tuli eilen) olisi koskaan ollut kipeä.
Ei muuta kuin hevonen kuljetetaan Suomeen ja jos siihen tulee jotain, niin totta kai he vaihtavat sen siellä Saksassa kalliimpaan.
Ja tarjosivat vielä kahvitkin.

  Re: Onpa kiinnostava juttu tästä ratsuttajasta

Lähettäjä: # 
Päivämäärä:   19.4.24 15:34:32

Mulle tästä jäi ensimmäisenä mieleen se, että tämä ratsuttaja on iloinen kun hän ehtii tehdä nyt työnsä ajan kanssa. Etenkin se ilahdutti, että hän sanoi työstävänsä hevosta ekat viikot pelkästään maastakäsin, ja hän haluaa hevosen pysyvän rentona koko ajan. Uutta oli se, että hänellä on sovellus, josta asiakas voi seurata hevosen koulutusta.

  Re: Onpa kiinnostava juttu tästä ratsuttajasta

Lähettäjä: tunnen 
Päivämäärä:   19.4.24 16:38:22

Jan on hyvä tyyppi laittaa hevoset nätisti eikä pelkää hankalaa hevosta. Lämmin suositus jos etsit nuorelle hevoselle satulaan laittajaa.

  Re: Onpa kiinnostava juttu tästä ratsuttajasta

Lähettäjä: liisu 
Päivämäärä:   19.4.24 23:58:35

Mä olen myös sivusta sattunut näkemään, ja tosi nätisti ja taitavasti näyttää käsittelevän hevosia. Vahva rutiini näkyy.
Hyvä lisä Suomeen, ei täällä taitavia ammattilaisia todellakaan ole liikaa!

  Re: Onpa kiinnostava juttu tästä ratsuttajasta

Lähettäjä: kukkeliskuu 
Päivämäärä:   20.4.24 00:18:39

Tuo tttt

  Re: Onpa kiinnostava juttu tästä ratsuttajasta

Lähettäjä: kukkeliskuu 
Päivämäärä:   20.4.24 00:19:39

…ttttt;n kommentti oli hyvin kuvaava

  Re: Onpa kiinnostava juttu tästä ratsuttajasta

Lähettäjä: BEL 
Päivämäärä:   21.4.24 22:31:08

G
olet aikalailla ytimessä.
Terkkuja Belgiasta, ne kahvit saa käydä juomassa automaatista jo odotellessa.

  Re: Onpa kiinnostava juttu tästä ratsuttajasta

Lähettäjä: XxX 
Päivämäärä:   21.4.24 23:50:31

Mikä tässä jutussa oli niin kiinnostavaa? Ulkomaat mainittu?
Erikoista että kovasti täällä nyt mainostetaan vaikka referenssejä ei Suomesta tunnu oikein löytyvän esittää. Eli luuppaako joku tätä nyt vain eri nimimerkeillä jollei tehtyjä töitä ole oikein olemassakaan?

  Re: Onpa kiinnostava juttu tästä ratsuttajasta

Lähettäjä: d 
Päivämäärä:   22.4.24 05:32:53

Kovaa on täällä mainostus. ;) Ei ole alan ammattilainen, ei kisatuloksia, ei näyttöjä.

  Re: Onpa kiinnostava juttu tästä ratsuttajasta

Lähettäjä: kokemusta on 
Päivämäärä:   22.4.24 07:50:08

JL on satulaan laittaja ja siinä erittäin hyvä. Hän ei ole kilparatsastaja vaan nuorten hevosten satulaan laittaja joten kisatuloksia on ihan turha hakea.

Vahva suositus jos etsit nuorelle raa'alle hevoselle ratsuttajaa.
Hyvin laittoi ainakin minun hevosen satulaan.

  Re: Onpa kiinnostava juttu tästä ratsuttajasta

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   22.4.24 15:13:49

Lähettäjä: kyllä
Päivämäärä: 18.4.24 22:49:45
"Me arvostamme läpinäkyvyyttä ja aktiivista osallistumistasi koulutuksen jokaisessa vaiheessa, varmistaen, että vaikka et voisi olla paikan päällä henkilökohtaisesti, olet aina ajan tasalla hevosesi edistymisestä."
Tämä <3

^
Markkinointilause ihan siinä missä muutkin. Me? Ketä on me? Ratsuttaja ja markkinoija? Jos tällaiseen työhön kaivataan nettikameravalvontaa ja -seurantaa, väittäisin että keskinäinen luottamus alkaa olla aika nollassa.
Toki nykyajan trendi tuntuu olevan kaikenlaiset web-tuotteet joten kai se tämäkin on yksi niistä, kunhan joku vain maksaa homman.

Toinen juttu, että hevosen "maastakäsittelyn" määritteleminen ajanjaksoksi ennen varsinaista ratsuttamista on ihmeellinen lähtökohta.
Voisinpa vaikka vannoa että nämä samat tahot, jotka tähän nyt ihastuivat, ovat niitä jotka ovat vuosia valittaneet siitä valohoidosta, ja siitä ettei ratsutusta saa tehtyä kahdessa viikossa. Ammattitaitoinen satulaan laittaja ei harrasta näitä valohoitoja sen enempää kuin on tarvis, hevosta osataan tulkita ja oppia itse puhumaan sen kieltä. Toisaalta taas jos hevonen on niin miinuksen puolella että tällaista tarvitaan, ammattilainen ei määrittele sitä viikkoina etukäteen vaan arvioi tarpeen hevosen mukaan. Itse satulaan laittaminen tapahtuu riittävän nopeasti, nuorta ei kyllästytetä ja hommasta jää lomalle siirtymisen alle hyvä maku. Ei siihen mitään liibalaabaa tarvita.

Ja loppuun anteeksipyyntö skeptisyydestäni, en tunne ao ratsuttajaa, en ole koskaan hänestä kuullutkaan ja aika monta tulee tutuksi työn myötä tämän lajin sisällä. Kriittisyyteni johtuu tästä pyörän uudelleenkeksimisen ihannoinnista täällä.

PS. Otsikon aihe on itse juttu eli artikkeli, joten itse arrtikkeliin on otettu nyt kantaa.

  Re: Onpa kiinnostava juttu tästä ratsuttajasta

Lähettäjä: lskkdv 
Päivämäärä:   23.4.24 23:37:44

No, esim edesmennyt Markus Lindblom arvosti tätä tyyppiä kovasti, ja hänenhän ratsutti Markuksen nuoria hevosia ja oreja pari vuotta.
Mutta ihmeellistä vihamielisyyttä täällä, en tajua. Suomessa on niin vähän hyviä ratsuttajia, että luulisi että jokaista tarvitaan. Ja mulle riittää referenssiksi 2000 ratsutettua hevosta.
Ja jokainen valitsee hevoselleen sen ratsuttajan mitä tykkää.

  Re: Onpa kiinnostava juttu tästä ratsuttajasta

Lähettäjä: Ruuvi 
Päivämäärä:   24.4.24 09:14:47

Mitä ihmeen vihamielisyyttä? Jos sinulla itselläsi nyt on tarve lukea enemmän rivien välejä kuin itse rivejä, älä syytä siitä muita.

Ymmärtäisin kuitenkin että ihmiset vaativat referenssejä, ei yhden haastattelun ympäripyöreitä heittoja. Voinhan minäkin väittää olevani Kiinan Keisari vaikken olisi Kiinassa käynytkään 2000 voi olla 2, tai 10 000. Mutta missä on niitä tuloksis tältä maagiselta osaajalta? Yksi omalla nimellään suosittelija, ja senkin hevosen tulokset ovat... missä? Oripäivien esiintymiset, ne joita olen itse nähnyt on olleet kovin pliisuja, en muista moitittavaakaan mutta ei todella ole noussut esille niin että olisi jäänyt erityisen taitavana mieleen

  Re: Onpa kiinnostava juttu tästä ratsuttajasta

Lähettäjä: pirkko 
Päivämäärä:   24.4.24 10:19:34

Voi hyvänen aika suomalaisia juntteja ja tätsyjä!

Kyseiseisen ratsastajan olen nähnyt Oripäivillä ja katsoin hämmästyneenä, kun joku kerrankin osaa käsitellä nuoria oreja ja jopa ratsastaa.
Löytyy Suomessa jokunen näitä "ammattiratsuttajia ja nuorten kouluttajia", joita en hevoseni selkään laskisi.

  Re: Onpa kiinnostava juttu tästä ratsuttajasta

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   24.4.24 11:07:25

No Pirkkohan voi viedä tälle kaikki ne jalostusoriinsa ihan vapaasti, what's the problem?

Olen nähnyt hevosen selässä, ihan ok, mutta ei mitenkään sen erikoisempi. Jos onkin katsottu tarpeelliseksi lanseerata joku web-juttu parin viikon hommaan mukaan, ei se minulta pois ole, mutta ei ehkä kaikille tarpeen.

  Re: Onpa kiinnostava juttu tästä ratsuttajasta

Lähettäjä: mmmm 
Päivämäärä:   24.4.24 11:27:00

Taitaa täällä jotkut ratsuttajat pelätä kilpailua...

  Re: Onpa kiinnostava juttu tästä ratsuttajasta

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   24.4.24 11:33:56

..vai puuttuuko joltain asiakkaita kun pitää boostata ovista ja ikkunoista?

Voi päivää sentään millaista vainoharhaista touhua. Kenen ratsuttajan hommia tämä nyt jotenkin uhkaisi? Riikan? Sallan? Hassanin? Madiksen?

Taidat olla sama tyyppi kaikkien kehujen takana. Tarkoituksella provosoit ja kun joku julkenee olla eri mieltä, se on aina niiden vika? Pitäisikö sun nyt käydä vähän vaikka lenkillä ja tulla sitten listaamaan vaikka niitä referenssejä.

  Re: Onpa kiinnostava juttu tästä ratsuttajasta

Lähettäjä: milla 
Päivämäärä:   25.4.24 11:20:42

Huomasin nyt vasta tämän ketjun. En tunne ko ratsuttajaa, kävin lukaisemassa sen haastattelun. Jossa ei mitään ihmeellistä, ihan sympaattisen vaikutelman sai kaverista.

Mutta mikä täällä pistää silmään, on monien kommenttien pahansuopaisuus, kauna ja vihamielisyys. Miksi ihmeessä??? Toivottavasti ilkeät kommentoijat eivä ole hevoskasvattajia.

Ihme homma.

  Re: Onpa kiinnostava juttu tästä ratsuttajasta

Lähettäjä: Ruuvi 
Päivämäärä:   25.4.24 12:26:13

Missä löydät kaunaa, pahansuopaisuutta tai vihamielisyttä? Itse kun tätä luen, turhautuneimmat kommentit kohdistuu lähinnä vuolaisiin mainostajiin.

Oliko tässä siis kyse ao ratsuttajan kritisoinnista vai lehtijutusta? Otsikko antaa ymmärtää että lehtijutusta. Mutta summa summarum, ihme homma on sitten sekin jos yksi ja sama taho käy täällä "ihmettelemässä" näihin juttuihin väsyneiden reaktioita.

Niitä referenssejä olisi ihan järkevää mainita jos kerran halutaan vakuuttaa, tyhjiä lupauksia (ja sitä kahvia) saa maksamattakin.

  Re: Onpa kiinnostava juttu tästä ratsuttajasta

Lähettäjä: milla 
Päivämäärä:   25.4.24 13:40:09

En ymmärrä mitä ihmeen "referenssejä" tää yks ja sama tyyppi täällä huutaa. Kuten sanoin, olen vain lukenut jutun, ja siinä mun mielestä kyllä kerrotaan henkilön tausta ja ne olisko nyt 2000 hevosta jotka on laittanut satulaan tai ratsuttanut. Ja että Markus Lindblom otti hänet ratsastamaan omia orejaan ja hevosiaan.
Mulle - jos mulla olisi nuori hevonen - riittäisi kyllä noi ym "referenssit".
Ei ole nuorta hevosta eli siinä mielessä yks ja hailee mulle.

  Re: Onpa kiinnostava juttu tästä ratsuttajasta

Lähettäjä: Ihme homma 
Päivämäärä:   25.4.24 14:37:27

Minäkin olen ratsuttajana ja ratsuttanut 3500 nuorta.

  Re: Onpa kiinnostava juttu tästä ratsuttajasta

Lähettäjä: bibban 
Päivämäärä:   26.4.24 00:44:06

Ihme homma, sitten oot varmasti tosi taitava.

  Re: Onpa kiinnostava juttu tästä ratsuttajasta

Lähettäjä: jaa 
Päivämäärä:   27.4.24 01:15:18

Ihme homma, otapa sitten yhteyttä toimittajaan ja kirjoituta juttu itsestäsi. Turha täällä on kateuden takia Jania mollata.

  Re: Onpa kiinnostava juttu tästä ratsuttajasta

Lähettäjä: Ihme homma 
Päivämäärä:   28.4.24 14:54:07

Missä sanassa löysit mollaamista?

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.