Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ylläpito/siitosleasing hevoset + ponit

Lähettäjä: Oma 
Päivämäärä:   1.4.24 11:41:10

Saako tänne laittaa tälläistä keskustelua, eli siitosleasing- ilmoitukset. Jos tarjonta ja etsijä kohtaisivat.

  Re: Ylläpito/siitosleasing hevoset + ponit

Lähettäjä: tamma 
Päivämäärä:   1.4.24 23:51:37

Pyydättekö leasing maksua tammoista? Vai annatteko ylläpitodiilillä?

  Re: Ylläpito/siitosleasing hevoset + ponit

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   2.4.24 21:18:55

Sain siitostamman omaksi lupauksella, ettei lähde meiltä minnekään ja katsomassa saa käydä.

  Re: Ylläpito/siitosleasing hevoset + ponit

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.4.24 09:25:09

Ylläpitoon siitokseen, mutta varsan kasvattaja oikeus omistajalla, pienestä leasing maksusta saa myös sen.

  Re: Ylläpito/siitosleasing hevoset + ponit

Lähettäjä~*~ 
Päivämäärä:   3.4.24 09:42:23

Täältä lähtisi ilman kuluja, kasvattajaoikeuden kera.

  Re: Ylläpito/siitosleasing hevoset + ponit

LähettäjäPäivi 
Päivämäärä:   3.4.24 12:32:19

Minä en ikinä ole maksanut tamman omistajalle mitään .Tamma ollut aina minulla ja kaikki sen kulut ja vakuutus todellisesta arvosta.Varsat syntyneet minun nimiin.En ikinä tekisi diiliä ilman kasvattaja oikeuksia.

  Re: Ylläpito/siitosleasing hevoset + ponit

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   4.4.24 11:28:44

maksut varmasti riippuu pitkälti siitä, minkä lajin tamma, miten laadukas tamma on kyseessä, onko mahdollisesti tiine ja/tai miten pitkällä tiineys, mitä sovittu kasvattajuudesta, kuka vastaa mistäkin maksuista.

suurin osa tammoista on tavallisia. niitä joita on paljon, niiden kohdalla varmaan neuvotellaan lähinnä kasvattajuudesta, mutta raha ei vaihda omistajaa.

todella laadukkaita tammoja harvoin on edes tarjolla liisinkiin.

  Re: Ylläpito/siitosleasing hevoset + ponit

Lähettäjä: Kiij 
Päivämäärä:   4.4.24 17:03:38

Kuin myös tammat ovat olleet ylläpitokuluja vastaan ja vakuutettuina, varsan Kasvattaja oikeudet minulle.
En myös ottaisi tammaa ilman, että saisin kasvattajuuden. Ehkä puoliksi kasvattajuus, jos esim omistaja maksaa vakuutusmaksut koko ajalta.

  Re: Ylläpito/siitosleasing hevoset + ponit

Lähettäjä: äiväS 
Päivämäärä:   4.4.24 17:26:07

Kertokaa mahdolliset liisaajat, millaista tammaa etsitte? Jos sattuu kysyntä ja tarjonta kohtaamaan. Monikaan siitostamman omistaja ei halua astuttaa joka vuosi, jos varsa /sen myynti jää itselle,

  Re: Ylläpito/siitosleasing hevoset + ponit

Lähettäjä: Hah 
Päivämäärä:   6.4.24 09:31:18

Jos en halua itse varsottaa, en tarvitse siitostammaa. Silloin se myydään sellaiselle joka sitä tahtoo tehdä, tai vaihtoehtoisesti leasataan siitoskäyttöön. Kehnoja ei kannata edes astuttaa, ja tavallisen voin antaa ylläpitoonkin jos kasvattaja oikeus jää itselle. Lainaaminen ilman yhtään mitään vastiketta ei ole vaihtoehto, monin verroin järkevämpää on sitten laittaa koko tamma pois.

  Re: Ylläpito/siitosleasing hevoset + ponit

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.4.24 11:37:39

Mikä järki on ottaa tavallinen tamma lainaksi ilman kasvattajaoikeuksia?

  Re: Ylläpito/siitosleasing hevoset + ponit

Lähettäjä: Aino 
Päivämäärä:   6.4.24 14:23:41

Minä taas kysyn, kun minulla on todella laadukas tamma, miksi antaisin lainaksi ilman kasvattajaoikeuksia itselleni omistajana.
Jos sovitaan että liisaaja saa varsan, jollakin hinnalla.
Tämänkin tamman laadun on tehnyt ratsastaja, ei sen kasvattaja.
Kun tamma menestyy kisaradoilla, nämä "kasvattajat" nousevat esiin ja kuvittelevat että he ovat sen suurimman työn tehneet.

  Re: Ylläpito/siitosleasing hevoset + ponit

Lähettäjä: Hah 
Päivämäärä:   6.4.24 17:22:00

Näin! On käynyt niinkin että sairastapauksessa onkin ylläpitohevosen omistaja löytynyt äkkiä, kun on tarvittu klinikalla tehdylle nivelhuuhtelujaksolle maksaja.. ja turha puhua sopimuksista, jos vastapuoli osoittautuu häikäilemättömäksi on kaikki sopimukset tyhjää tavalla tai toisella, käytännössä. Vaikea on lähteä tappelemaan jos ei sovitut sitoumukset esim hädänhetkellä pidä. Turhaa stressiä antaa ylläpitoon ilman mitään vastinetta, edes kasvattaja oikeutta. Sen saa muutamalla satasella. Tai sit voi ostaa oman tamman.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.