Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Millaisilla diileillä mahaan ostettu?

Lähettäjä: Mietin 
Päivämäärä:   27.11.23 20:33:33

Olen kiinnostunut tuttavani tulevasta varsasta ja mietin että mitä kehtaisin siitä tarjota mahaan ostettuna.
Suvultaan mielenkiintoinen sh, jo syntyneelle osaisin arvioida hintaluokkaa tarjouksen tekoa ajatellen, mutta vaikuttaako mahaan ostettuna hinta verraten jo syntyneeseen?
Tiedän että toivoo itselleen siitä linjan jatkajaa, minulle taas kävisi kumpi vain sukupuoli varsalle, joten nyt olisi hyvä rako saada kaupat tehtyä. Mutta mitä voin tarjota jotta hinta on järkevä eikä mua naureta pellolle, ja että omat riskinikin vielä syntymätöntä ostaessa olisi hinnassa huomioitu?
Mitä muuta tulee huomioida mahaan ostaessa?

Re: Millaisilla diileillä mahaan ostettu?

Lähettäjä: TP 
Päivämäärä:   27.11.23 21:39:38

Meillä tilausvarsat on olleet hieman edullisempia, sillä myös ostaja ottaa riskin. Jaettiin maksut niin että osa ennen syntymää, osa kymmenen päivän ikäisestä ja loput vieroituksen yhteydessä.
Eli voit tarjota maksut noin, joko arvelemallasi markkinahinnalla tai pienellä alennuksella vähennettynä. Isoja alennuksia ei varmaan ole tiedossa jos tuttusi ei lähtökohtaisesti ole varsaa tekemässä myyntiin.

Lähettäjä: Hep 
Päivämäärä:   28.11.23 09:37:16

Meillä menty pääsääntöisesti kahdella eri vaihtoehdolla mahaan myytyjen, mutta ei etukäteen sovittujen, ns virallisten tilausvarsojen kohdalla; suuntaa antavana esimerkkinä maitovarsana 7te myyntihinnaltaan odotettu varsa on mahaan ostettuna joko kertamaksulla 4te tai kahdessa erässä riskittömämpänä 2,5te nyt ja 3te varsan synnyttyä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   28.11.23 14:52:01

Itse olen ostanut useamman varsan tilaus- sekä sikiövarsoina.
Tilausvarsa on aina hieman kalliimpi, mutta sikiö n. 40% siitä hinnasta mitä vastaavat terveenä syntynyt olisi. Sen lisäksi varausmaksu X joka palautuu, mikäli varsaa ei synny/ on elinkelvoton. Loppuosa sitten varsan vieroituksessa.
Toki varmasti myös riippuu missä kohtaa ostaa, itse n. 90 tiineysvuorokauden kohdilla. Mitä myöhemmäksi menee, sitä kalliimpi saattaisi olla.

Lähettäjä: Muhuu 
Päivämäärä:   28.11.23 17:12:10

Eihän siinä ole mitään kummempaa riskiä, jos maksetaan kun syntyy tai jopa vieroitetaan, eli ei siinä tapauksessa pitäisi olla edes edullisempi. Mun mielestä jos ostaa mahaan, pitää ymmärtää, että varsaa ei välttämättä edes tule tai se ei ole elinkelpoinen ja silloin toki hintakin pieni.

Lähettäjä: Muhuu 
Päivämäärä:   28.11.23 17:12:52

Ja sikiönkin voi vakuuttaa mikä pienentää ostajan riskiä.

Lähettäjä: TN 
Päivämäärä:   30.11.23 22:31:59

Ehdottaisin esimerkiksi 20 % varausmaksua nyt ja loppu 80 % sitten, kun varsa on 6 kk ja omistajuus vaihtuu.
Mitä sitten tarjota on eri juttu. Kysyisin kasvattajalta, että mihin hintaan varsan myisi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.