Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Suositelkaa mahd. lauhkeaa pv-oria

Lähettäjä: aniroakim 
Päivämäärä:   13.10.21 14:52:46

Allrouderi mieluiten, luonne on orivalinnan number one asia. Eli mitkäs orit periyttävät tunnetusti hyvää luonnetta? Tai yhdenkin hyvän orin nimi riittää. Saa olla tuontiori tai kotimainen.

  Re: Suositelkaa mahd. lauhkeaa pv-oria

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   13.10.21 14:53:51

Darude. Normaalielämässä tätiratsuna, vaikka onkin hyvä estehevonen.

  Re: Suositelkaa mahd. lauhkeaa pv-oria

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   13.10.21 16:57:32

Mitä tarkoitat hyvällä luonteella? Kilttiä hevosta vai ratsastettavuutta ja siinäkin pitääkö olla eteenpäin potkittava vai kiva kevyt ja herkkä ratsastettavuudelta?

  Re: Suositelkaa mahd. lauhkeaa pv-oria

Lähettäjä: Sisi 
Päivämäärä:   13.10.21 17:02:08

Minuakin kiinnostaa: Tädille! Ei reaktiivisuutta, vaan tasaista luonnetta jättävä ori.

  Re: Suositelkaa mahd. lauhkeaa pv-oria

Lähettäjä: Varsa 22 
Päivämäärä:   13.10.21 21:00:58

Comme la lumiere!

  Re: Suositelkaa mahd. lauhkeaa pv-oria

Lähettäjä: Mona 
Päivämäärä:   13.10.21 21:43:11

Levisonnista sanotaan, että jättää kilttiä luonnetta.

  Re: Suositelkaa mahd. lauhkeaa pv-oria

Lähettäjä: Hipsu 
Päivämäärä:   13.10.21 22:38:11

Mä sanoisin että niin kauan kun on puoliverisestä kyse niin jonkinlaista reaktiivisuutta löytyy aina tavalla tai toisella. Tätihevoset on sitten niitä satunnaisempia valmiimpia hevosia suvusta riippumatta. Varsat on varsoja nuoret on nuoria.

Mutta oma kokemus rohkeita varsoja jotka ei vähästä hätky ja käyttää omaakin järkeä, Celantus.

  Re: Suositelkaa mahd. lauhkeaa pv-oria

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   13.10.21 22:44:27

Comme la Lumieren luonteen periyttämisestä me ei tiedetä vielä mitään. Eikä Celantus ole enää Suomessa.

  Re: Suositelkaa mahd. lauhkeaa pv-oria

Lähettäjä: Viivi 
Päivämäärä:   14.10.21 07:03:44

Kysyikö aloittaja sitä?

  Re: Suositelkaa mahd. lauhkeaa pv-oria

Lähettäjä: Kimosyöpä 
Päivämäärä:   14.10.21 07:16:43

Ei yhtään kimo oria enää kiitos.

  Re: Suositelkaa mahd. lauhkeaa pv-oria

Lähettäjä: ruotsi 
Päivämäärä:   14.10.21 08:36:55

Ruotsi:

Zafferano (SWB, koulu), Click and Cash (holsteiner, este), Emmerton (kwpn, este), Fetcher N (SWB, este).

  Re: Suositelkaa mahd. lauhkeaa pv-oria

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   14.10.21 12:35:23

Viivi: kyllä kysyi, mikä ori jättää hyvää luonnetta ja on saatavilla. Vomme La Lumieren jättämästä luintresta ei ole tietoa, vain arvauksia ja Celantus ei ole enää saatavilla.

  Re: Suositelkaa mahd. lauhkeaa pv-oria

Lähettäjä: Janika 
Päivämäärä:   14.10.21 15:03:46

OT mutta kävin katsomassa noita ruotsalaisia oreja ja voi että tuo Zafferano on kaunis!

  Re: Suositelkaa mahd. lauhkeaa pv-oria

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   14.10.21 18:02:13

Fürstenball, Fürst Romancier, For Romance I, Belissimo M, Benicio..

  Re: Suositelkaa mahd. lauhkeaa pv-oria

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   14.10.21 18:02:48

Ehdotukswni toki kaikki kouluoreja.

  Re: Suositelkaa mahd. lauhkeaa pv-oria

Lähettäjä: & 
Päivämäärä:   14.10.21 18:56:56

Don Larino, Foundation

  Re: Suositelkaa mahd. lauhkeaa pv-oria

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.10.21 19:55:35

Tuo on jotenkin läpinäkyvää että ihan kaikissa ori kysymyksissä tullaan ehdottamaan comme la lumierea
Sitä tuodaan esille ihan joka keskustelussa.
Aika näyttää mihin siitä on , mutta etukäteen ei voi kovasti huudella kun ei voi olla tietoa
Ja edelleen se emälinja on tärkeämpi ,
Katsokaa tammaa onko se sellainen josta haluaisitte varsan

  Re: Suositelkaa mahd. lauhkeaa pv-oria

Lähettäjä: marjaana 
Päivämäärä:   14.10.21 22:57:11

Zafferano hyppää myös hyvin. Se suoritti oritestin Saksassa ja sai siinä hyvät pisteet myös hypyistä. Ja se on tunnetusti kiltti ori.

Se ei valitettavasti ole seissyt EU-asemalla, mutta siitä on tehty Cellessä pakastetta. En ole kuullut onko sitä käytetty ja toimiiko se. Ori on kuitenkin kiinnostanut kasvattajia maailmalla, joten luulisi että on käytettykin.

Sitä voisi käyttää suvun takia ja emälinja on kunnossa. Plussana on tietenkin harvinainen väri etenkin kun se yhdistyy kelpo sukuun.

  Re: Suositelkaa mahd. lauhkeaa pv-oria

Lähettäjä: Juliet 
Päivämäärä:   14.10.21 23:09:44

Enemmän tuota Levisonnia tuupataan joka paikassa. Mutta eiköhän meillä jokaisella ole oikeus tykätä millaisista hevosista tahansa, myös niiden Levisonnia hehkuttavien? Kahden ikäluokan näytöistä on niistäkään aika vaikea tehdä realististista arviota joten eiköhän senkin kohdalla kyse ole ihan subjektiivisesta arviosta?

Tsemppiä meiltä kentän vastapelurille Lassille, hieno on ja kotimaista kasvatusta!

  Re: Suositelkaa mahd. lauhkeaa pv-oria

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.10.21 23:19:07

Tuo Zafferano on kyllä ihana! Jos olisi helpommin saatavilla, käyttäisin ehdottomasti.

  Re: Suositelkaa mahd. lauhkeaa pv-oria

Lähettäjä: Mechanta 
Päivämäärä:   15.10.21 09:56:00

Mä olen vähän hilkulla astuttaa oman tammani ensi vuonna joko Emmertonilla tai Zafferanolla... Itselleni olisin harrastushevosta tekemässä.

  Re: Suositelkaa mahd. lauhkeaa pv-oria

Lähettäjä: Niin on 
Päivämäärä:   15.10.21 10:52:53

Takuuvarmaa hyvää luonnetta ja letkeää liikkumista periyttää ori Burlington

  Re: Suositelkaa mahd. lauhkeaa pv-oria

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.10.21 17:08:39

Burlington näytti kivalta ! Missä se on ?

  Re: Suositelkaa mahd. lauhkeaa pv-oria

Lähettäjä: Niin on 
Päivämäärä:   15.10.21 20:00:41

Suomalaisista osa on sitä käyttämässä, Saksassa on, en tiedä missä. Parempiinkin hevoshuutokauppoihin hyväksytään orin jälkeläisiä tai sen isälinjalta. Kaikkia leimaa erinomainen ratsastettavuus ja hötkyilemätön luonto.

  Re: Suositelkaa mahd. lauhkeaa pv-oria

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   16.10.21 09:10:25

Levisonnin etuna on nimenomaan se, että sillä on jo valtavasti aikuisikäisiä jälkeläisiä ja tuoteselosteen sen periyttämisestä saa nopeasti. Levisonn leimaa jälkeläisensä vahvasti.

  Re: Suositelkaa mahd. lauhkeaa pv-oria

Lähettäjä: hyssy 
Päivämäärä:   16.10.21 13:21:07

Levisonnia on tuohon ikään ajatellen käytetty maailmallakaan todella vähän, mistään valtavasta ei voi siis puhua. Sen isä on ollut se kohuttu show-hevonen, mutta jätti itseään yllättävän vähän jälkeläisilleen ja on keski-eurooppalaisittain ollut _odotuksiin nähden_ selkeä floppi. Jälkeläiset jotka on osoittautuneet odotusten mukaisiksi, on olleet erittäin kovista emälinjoista. Jälkeläisten taso on ollut epätasaista ja näyttää poikansa jättämä laatu olevan samanlaista, kirjavaa. Muutama lisenssoitu, muutam 160-tasoinen, muuta sikäläistä kansallista tasoa.
Jos Suomessa on jälkeläisiä parikymmentä joista vanhin ikäluokka on 2-vuotiaita, ei vielä kovin kummoisia tuoteselosteita voi antaa?

Hehkuttaa voi, omaansa, käyttämäänsä, omistamansa varsan isää, mutta järki pitäisi olla tässäkin. En pidä nykytarjonnassa kuitenkaan niin ylivoimaisena kuin täällä yritetään nyt uskotella. Lisäksi kimous on ehdottomasti rajoite monellekin.
Ihan kiva, kyllä. Ja hyvä jos kerran tiedetään periyttävän hyvää ratsastettavuutta. Mutta sitä löytyy muistakin sukulinjoista, emälinjoihin perehtyisin edelleenkin enemmän.

  Re: Suositelkaa mahd. lauhkeaa pv-oria

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   16.10.21 22:08:59

hyssy: nyt en ymmärrä mikset voisi itse vain jakaa tietoa niistä muista hyvän ratsastettavuuden jättävistä suomessa astuvien oriiden nimistä.

Ja juu, voidaanhan me lähteä viisastelemaan, ettei jälkeläisiä ole paljoa ikään nähden ja verraten moniin oikeasti suosittuihin jalostusoreihin, mutta kyllä Levisonnilla on ihan riittävästi jälkeläisiä osoittamaan sen mitä se jättää ja sen jälkeläisotannasta karkeasti puolet on 135cm+ tasolla hyppääviä ja toimii nimenomaan amatööreilläkin, niin jos meillä Suomessa on edes yksi tämmöinen ori ja joku kysyy hyvä luonteista oria, joka toimii harrastelijallakin, niin totta hemmetissä se ori mainitaan.

  Re: Suositelkaa mahd. lauhkeaa pv-oria

Lähettäjä: Täh? 
Päivämäärä:   16.10.21 23:09:49

Puolet? Millä oriilla? Horsetelexin mukaan kaikista em Levisonnin jälkeläisistä 135-tasolla on hypännyt 30.

  Re: Suositelkaa mahd. lauhkeaa pv-oria

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   17.10.21 08:19:22

Mainitkaa myös tunnetusti hyväluontoisia esteoreja, muita kuin kimoja?

  Re: Suositelkaa mahd. lauhkeaa pv-oria

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   17.10.21 08:25:47

Siitä voi tietysti keskustella, onko Levisto tai Levisonn olleet pettymyksiä (suhteessa mihin?) tai muuta yleisluontoista, mutta kovin kirjavaa sakkia Levisonnin jälkeläiset eivät ole. Se leimaa jälkeläisensä ja tuleva kasvattaja voi kyllä nopealla nettiselauksella saada aika hyvän ennakkokäsityksen siitä miltä jälkeläinen tulee näyttämään ja liikkumaan. Hyvä luonne takaa sen, että kasvatilla on käyttöä vaikkei kv-tasolle yltäisikään.
Hyväluonteisen allrounderin teettäjälle on Suomessa kyllä suositeltava Levisonnia, eipä hirveää määrää paikallisia vaihtoehtoja ole. Gigolo lähti. Carismo on kuollut.

  Re: Suositelkaa mahd. lauhkeaa pv-oria

Lähettäjä: M. 
Päivämäärä:   17.10.21 09:46:25

Cartier

  Re: Suositelkaa mahd. lauhkeaa pv-oria

Lähettäjä: Vicky 
Päivämäärä:   17.10.21 14:17:35

Eiköhän siihen ole ollut syynsä ettei Levisonnia käytetty Sosatheilla tuon enempää.

  Re: Suositelkaa mahd. lauhkeaa pv-oria

Lähettäjä: mimmi 
Päivämäärä:   17.10.21 14:38:56

Crunchtastic, Cartier tai Comma La Lumiere.

  Re: Suositelkaa mahd. lauhkeaa pv-oria

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.10.21 14:44:25

Pitänee ymmärtää ettei Sosathin tavoitteena kasvatuksessa ole välttämättä se helposti ratsastettava allrounderi mihin tarkoitukseen Levisonn edelleenkin sopii monelle hyvin Suomessa.

Ja edelleenkin, se ei varmasti ole ykkösvalinta niille jotka yrittävät kasvattaa maailmancupmenestyjiä, mutta sopii kun nenä päähän niille jotka suurella varmuudella haluavat hyvän ratsastettavuuden omaavan allrounderin jolla pärjää kansallisella tasolla.

  Re: Suositelkaa mahd. lauhkeaa pv-oria

Lähettäjä: mie 
Päivämäärä:   17.10.21 15:27:15

Suomessa on sen verran ymmärrystä jalostuksesta,että niitä MC hevosia ei täällä kasvateta tarkoitushakuisesti. Kasvatus tähtää hyviin suoritushevosiin ratsastuksen joka lajiin ja jos lottovoittoja sitten syntyy niin fine.

  Re: Suositelkaa mahd. lauhkeaa pv-oria

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   17.10.21 15:29:12

Mitenhän Crunchtastic tähän topaan kuuluu?

  Re: Suositelkaa mahd. lauhkeaa pv-oria

Lähettäjä: Ypis 
Päivämäärä:   17.10.21 16:07:25

Miksei kuuluisi? Hevonenhan on ihan lapanen, ja sen ensimmäisestä ikäluokasta kaikki tietämäni fiksuja ja rohkeita varsoja.

  Re: Suositelkaa mahd. lauhkeaa pv-oria

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.10.21 18:21:04

Entäs Cartier? Ollut Suomessa viisi vuotta sitten, onko nykypäivänä enää hengissäkään?

  Re: Suositelkaa mahd. lauhkeaa pv-oria

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   18.10.21 12:18:49

Hyväluonteisia allroundereita saa tuoda lisääkin Suomeen, ihan ovat tervetulleita. Kovin kärki jää ulkomaille aina tai palautuu sinne. Contendron pojan saisi joku tuoda käyttöön. Hickstead Whiten poikakin saisi löytyä markkinoilta Suomeen tuotavaksi

  Re: Suositelkaa mahd. lauhkeaa pv-oria

Lähettäjä: Leporello 
Päivämäärä:   18.10.21 12:38:09

Mä käyttäisin aloittajan tapauksessa oria joka ei ole pelkästään kiltti ja helppo itsessään vaan myös periyttää sitä luonnetta. Nuorista kun on vähän vaikea sanoa yhtään mitään. Esim. Millennium on vaikea ori ja jättää vaikeita jälkeläisiä, mutta sen poika Morricone I on erittäin hyväluonteinen ja jättää hyvää luonnetta.

  Re: Suositelkaa mahd. lauhkeaa pv-oria

Lähettäjä: dusambe 
Päivämäärä:   20.10.21 10:53:02

iMillaisia jälkeläisiä on Don Larino jättänyt? Ori itse lienee aika lauhkea?

  Re: Suositelkaa mahd. lauhkeaa pv-oria

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   20.10.21 13:39:26

Don Larino jätti harrastajalle sopivia hevosia, mutta se on jo kuollut ja loput pakasteetkin myytiin jo.

  Re: Suositelkaa mahd. lauhkeaa pv-oria

Lähettäjä: Sisu 
Päivämäärä:   20.10.21 22:44:19

Don Larino on jättänyt myös hankalia ja ongelmaisia hevosia, toki johtuen myös siitä että sitä käytettiin ihan kaikenlaisille tammoille. Itse tiedän monta kivaa, mutta myös monta hankalaa.
Iäkkäämpi ori ei automaattisesti tarkoita sitä että olisi varmempi luonteen periyttämisessä. Myös nuoresta oriista voi päätellä paljon, jos suvussa on hyvä luonne jatkunut sukupolvelta toiselle. Kyse on todennäköisyyksistä, ei periytyvyys ole mitään faktoja nuorilla eikä iäkkäämmillä. Pitää osata ennustaa myös oma tamma ja sen suku, kuinka paljon sen oletetaan päästävän oriin oletettua luonnetta läpi.

  Re: Suositelkaa mahd. lauhkeaa pv-oria

Lähettäjä: Kasvattaja 
Päivämäärä:   21.10.21 12:05:50

Ihan yhtä lailla se jälkeläisten luonteen arvailu on arpapeliä vanhemmillakin oreilla mikäli niitä jälkeläisiä ei ole satoja ja mielellään vielä niilläkin satoja omia jälkeläisiä. Myös tammoilla on oma merkityksensä.

Jos haluat olla järkevä, käytä kotimaista. Olipa minkä ikäinen ja näyttöinen tahansa, sellaista jonka sekä isän että emän linjoissa kulkee hyvä ratsastettavuus.

  Re: Suositelkaa mahd. lauhkeaa pv-oria

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   25.10.21 14:11:49

Mulla nuori hevonen kouluorista Destano (i. Desperados). Se on tosi lunki tapaus ja olen kuullut että isä periyttää juurikin hyvin rauhallisia ja helposti ratsastettavia varsoja.

  Re: Suositelkaa mahd. lauhkeaa pv-oria

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   25.10.21 19:08:50

Aloittaja kysyy otsikossa lauhkeaa pv-oria joita löytyy itse ja sukunsa puolesta myös näissä nuorissa?
Esiin nostettu Lassi (Comme la Lumiere) on rohkea ja erittäin selväpäinen nuori hevonen. Tämän tiedän koska olen nähnyt sen monissa tilanteissa. Lisäksi emälinja on tuottanut todistettavasti juuri tätä luonnetta mikä soveltuu sekä harrasteluun että kilpahevoseksi. Myös liike tulee vahvasti emälinjasta, lisäksi ilman irtopaloja useammassa sukupolvessa.

  Re: Suositelkaa mahd. lauhkeaa pv-oria

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   25.10.21 20:36:52

Itsellä kolme Don Larinolaista nuorta ja ovat kyllä helppoja ja hyvähermoisia kavereita kaikki. Ei näistä kv tason ratsuja tule, mutta vaativiin luokkiin aidosti kilpailukykyisiä, jos vaan saavat olla terveenä.
Hyväluonteista allrounderia kun haetaan, niin Contendro on edelleen saatavilla.

  Re: Suositelkaa mahd. lauhkeaa pv-oria

Lähettäjä: Nina 
Päivämäärä:   26.10.21 18:48:08

Minäkin tiedän monta kivaa larinolaista. Mutta tiedän myös niitä vähemmän kivoja, ja niitä joista odotettiin paljon mutta osoittautuvat maksimissaan keskiverroiksi. Pari tiedän melko halutonta liikkumaan, eivätkä muutoinkaan väläyttele hyppy- tai liikelahjoillaan, useinmiten ne paremmat löytyvät kivoista emälinjoista.

  Re: Suositelkaa mahd. lauhkeaa pv-oria

Lähettäjä: labu <3 
Päivämäärä:   3.11.21 18:13:05

Oman varsani isävalinta oli juurikin ylempänä mainittu Levisonn. Hieman hankala emätamma, haaveena saada itselle kiva ja selväpäinen laadukas tätiratsu. Hevonen kääntyy nyt kolmevuotiaaksi, ja fiksumpaa ikäistään saa hakea. Kaikki mitä on tehty, niin siinä on toiminut moitteetta. Ei yhtään turhan reaktiivinen tai pelkuri, uskon että ratsutuskin sujuu erittäin hyvin ja odotukset tulevaisuuden tätiratsuna edelleen kovat :)

Eli omasta (sekä yhden tutun) kokemuksesta voin kyllä Levisonnia suositella erittäin lämpimästi.

  Re: Suositelkaa mahd. lauhkeaa pv-oria

Lähettäjä: 2022 
Päivämäärä:   3.11.21 19:41:41

Mun mielestä Levisonn on ihan ok, mutta ei millään tavalla erityisen, ei edes noilta luonteen ominaisuuksiltaan. Mun mielestä tuollaiset ominaisuudet tulee olla järkevällä jalostukseen käytettävällä hevosella jo automaattisesti, tai ainakin kompensoitua jollain erityisominaisuudella. Ihan ok, mutta ei mitenkään erityinen.
Lisäongelmana se että Levisonnia on käytetty jo niin paljon etten itse ainakaan halua samaa.

  Re: Suositelkaa mahd. lauhkeaa pv-oria

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   3.11.21 21:19:23

2022: Etkö muka näe eroa kilparatsun toivotulla luonteella ja harrasteratsun toivotulla luonteella, jos koet, että joka orilla hyvän luonteen tulisi olla itsestään selvä? Itse ainakin koen, että ne ovat kaksi hyvin eri asiaa. Olen myös etsinyt pv-oria, jonka jälkeläinen olisi tidennäköisimmin HARRASTEHEVOSEKSI sopiva... mutta tämä on yllättävän haastavaa, sillä tuntuu että pv-oreilta toivotaan vain näyttöjä kilpailusuorituksista (+jälkeläisiltä sama), mutta kun ne eivät kiinnosta minua. Muun rotusilla valinnanvaraa on enemmän, luonne vs. kapasiteetti, mutta kun haluaisin mukavasta sukutammastani samanlaisen mukavan HARRASTEHEVOSEN, jolla jatkaa laadukasta hyvänmielen harrastamista....

  Re: Suositelkaa mahd. lauhkeaa pv-oria

Lähettäjä: sukupolvet 
Päivämäärä:   3.11.21 21:32:52

Onhan niitä itse miellyttäviä ja samaten niitä jotka ovat jo jättäneet mukavia jälkeläisiä, Suomessakin vaikka kuinka. En ymmärrä vastakkainasettelun tarvetta, kun näiden lisäksi on tarjolla jopa oreja joilla ei vielä ole näyttöjä, mutta ovat itse lauhkeita ja kilttejä, ja joiden suku on täynnä nimenomaan harrastajillekin sopivia yksilöitä. Kotimaisista kun valitsette vain oman mielen mukaisia, löytyy niitä joilla on useammassa polvessa esimerkkejä sekä eteen- että taaksepäin. Mikä tossa on noin vaikeaa?

  Re: Suositelkaa mahd. lauhkeaa pv-oria

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   3.11.21 21:55:00

sukupolvet: Voisitko vinkata joitakin noista kuvailemistasi oreista? Minä en ole onnistunut löytämään itsenäisesti tällaisia oreja, sillä minulla ei ole sitä hiljaista tietoa, mitä sinulla selvästi on! En ole liikkunut kasvattajapiireissä, enkä kilpailuissa, olen vain tavis harrastaja, joka ei varmasti tule ikinä VaB:tä korkeammalle kipuamaan.

  Re: Suositelkaa mahd. lauhkeaa pv-oria

Lähettäjä: sukupolvet 
Päivämäärä:   3.11.21 22:12:05

Florentinus, Crunchtastic, Darude, Londen, Don Henry, Comme la Lumiere, Quillan.
Siinä vaikka jo alkuun. Moniko on kotimaisena käytettävissä enää on tietysti eri asia mutta sitähän tässä en ensisijaisesti kysytty.

Selväpäiviä ja toimivia oreja, jälkeläisnäytöllisillä kivoja varsoja, näytöttömillä selväpäinen suku ja selvät kotimaiset näytöt, kyllä jo näissä jokaisessa omat ominaisuutensa on Viisi olen nähnyt näistä itse, ja kahdesta hyvät kokemukset tuttavilla.

  Re: Suositelkaa mahd. lauhkeaa pv-oria

Lähettäjä: Nuppu 
Päivämäärä:   3.11.21 23:44:04

Crunchtasticin varsoilla ei ole vielä mitään näyttöä, Darude on hyväksytty ponijalostukseen ja ei jälkläisnäyttöjä, samoin loput mainitut!

  Re: Suositelkaa mahd. lauhkeaa pv-oria

Lähettäjä: kasvattaja 
Päivämäärä:   4.11.21 00:59:31

Väittikö ed muuta? Tosin jos jollain oriilla on jo varsoja, niitä näyttöjähän on ihan yhtä monta, eikö?

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.