Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Haluaisin ostaa nuoren kouluhevosen

Lähettäjä: Minna 
Päivämäärä:   10.4.21 21:17:46

Ja vieläpä Suomesta. Toiveissa jo satulaan laitettu 3-4 vuotias. En ole ammattilainen mutta valmentajat ovat sitäkin kovempia. En ole ostanut ennen nuorta joten siksi kyselen;

Keneltä suomalaiselta kasvattajalta olet ostanut hevosen tai ketä suosittelisit? Mielellään perustelut suosittelujen tueksi.

  Re: Haluaisin ostaa nuoren kouluhevosen

Lähettäjä: Joku 
Päivämäärä:   10.4.21 21:43:04

Laita sähköposti näkyviin, niin kerron lisää.

  Re: Haluaisin ostaa nuoren kouluhevosen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.4.21 13:40:43

Tiina Ristimäeltä kannattaa kysellä

  Re: Haluaisin ostaa nuoren kouluhevosen

Lähettäjä: Poic 
Päivämäärä:   11.4.21 14:32:53

Helena Niiraselta kannattaa myös kysyä Carrus hevosia.

  Re: Haluaisin ostaa nuoren kouluhevosen

Lähettäjä: Master 
Päivämäärä:   11.4.21 21:43:18

Vielä on tuija tuomisen kasvatteja tuon ikäisiä
3-4v tais olla vikat mitä tuli
Laadukkaita fwb hevosia kouluratsastajalta

  Re: Haluaisin ostaa nuoren kouluhevosen

Lähettäjä: nn 
Päivämäärä:   11.4.21 23:26:34

http://www.finnishwarmblood.fi /wp-content/ uploads/2020/10/LA_ askellajit2020.pdf

Tossa on viime vuoden nuorten kouluhevosta Laatuarvostelu-tulokset.
Siitä näkee parhaat kouluhevoskasvattajat.

  Re: Haluaisin ostaa nuoren kouluhevosen

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   11.4.21 23:35:02

Suosittelevatko valmentajat sinulle nuoren hevosen hankintaa? Paljonko aikaisempaa kokemusta noin nuorista? Kauanko olet ratsastanut ja mikä on nyt ratsastustasosi?

  Re: Haluaisin ostaa nuoren kouluhevosen

Lähettäjä: 79 
Päivämäärä:   12.4.21 08:10:01

Ja niin in tähän tarvitset hötönetin täti raadin luvan? Sovitko nuoren hevosen vastuulliseksi pitäjäksi. Kaikki täditkin on kouluttanut omansa vaativiin luokkiin. Jokin vamma vaan estää tekemästä näyttöjä. Höh..

  Re: Haluaisin ostaa nuoren kouluhevosen

Lähettäjä: Jekku 
Päivämäärä:   12.4.21 17:56:32

Tässä suomalainen Carrus kasvatti myynnissä:

  Re: Haluaisin ostaa nuoren kouluhevosen

Lähettäjä: Jekku 
Päivämäärä:   12.4.21 17:57:29

Eikö linkity...
http://bot.fi/3l5k

  Re: Haluaisin ostaa nuoren kouluhevosen

Lähettäjä: Lillielli 
Päivämäärä:   12.4.21 22:03:54

Tänään laitoin omasta 4v ilmoitusta. Tämä sopisi hyvin ensimmäiseksi projektiksi. Löytyy facesta ja ratsut.fi...

  Re: Haluaisin ostaa nuoren kouluhevosen

Lähettäjä: Lillielli 
Päivämäärä:   12.4.21 22:05:21

Myös 5v tulossa myyntiin. Tehdään video tällä viikolla ja sitten myös ilmot...

  Re: Haluaisin ostaa nuoren kouluhevosen

Lähettäjä: nn 
Päivämäärä:   12.4.21 23:54:58

Kai nyt valkku osaa auttaa aloittajaa etsimisessä, jos kerran olet niin taitava että osaat nuoren hevosen ratsuttaa.

  Re: Haluaisin ostaa nuoren kouluhevosen

Lähettäjä: yökyöpeli 
Päivämäärä:   13.4.21 02:33:37

Jos budjetti on kunnossa kysyisin Riversbankista, Pin Rocksista ja Caruksesta nuorta hevosta.

  Re: Haluaisin ostaa nuoren kouluhevosen

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   13.4.21 10:19:59

Miksi näillä kasvattajilla ei ole myynti-ilmoituksia vaan pitää kysellä perään? Ulkomailla kaikista löytyy myynti-ilmoitukset kuvineen ja videoineen.

  Re: Haluaisin ostaa nuoren kouluhevosen

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   13.4.21 10:57:57

Ainakin minulla on enimmäkseen myytävänä ei-oota. Sen takia en hirveästi ilmoittele. Vältän renkaaanpotkijat, tinkijät ym. Kun on joku myynnissä, menee yleensä puskaradion kautta hyvään kotiin. Ilmoituksen kanssa myyminen on sitä, että joutuu asioimaan loputtomasti amatöörien kanssa ja 100 käytetyn työtunnin jälkeen joku tarjoaa puolet hinnasta. Ammattilaiset maksaa pyydetyn jos laatua on.

  Re: Haluaisin ostaa nuoren kouluhevosen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.4.21 19:45:30

Mä olen juuri samoilla linjoilla. Amatöörit haluaa amttatilaiselle sopivan hevosen halvalla. Ei hyvä yhtälö.

  Re: Haluaisin ostaa nuoren kouluhevosen

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.4.21 09:49:42

Eli suomalaiset kasvattajat haluavat myydä nuoret vain ammattilaiselle? Toki jos näin kauppa käy, voihan amatöörit ostaa nuorensa ulkomailtakin.

  Re: Haluaisin ostaa nuoren kouluhevosen

Lähettäjä: joku 
Päivämäärä:   14.4.21 16:58:30

Jos rahoitus on kunnossa niin eiköhän jokainen kasvattaja myy kun kunnon hinnan tarjoaa.

  Re: Haluaisin ostaa nuoren kouluhevosen

Lähettäjä: Hoi 
Päivämäärä:   14.4.21 20:59:03

Itse ostin täällä mainitulta kasvattajalta eikä kyllä kyselty omista taidoista tai tulevaisuuden aikeista mitään - sovittiin hinta ja tehtiin kaupat.

  Re: Haluaisin ostaa nuoren kouluhevosen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.4.21 21:21:49

Kyllä 12v valmis amatöörihevosen sopiii tänne kuin nenä päähän.

  Re: Haluaisin ostaa nuoren kouluhevosen

Lähettäjä: om 
Päivämäärä:   15.4.21 00:05:01

Kyllä ne kaikki rahalla liikkuu, mutta toki kasvattja mieluummin myy ammattilaiselle joka osaa kouluttaa ja ratsuttaa ja viedä radoille ja tuoda jopa menestustä kasvatille, sehän on selvä.
Mutta jos sellaista ei löydy niin jollekin tädille sitten.

Muistan yhä, ehkä 4-5 vuotta sitten erään huippuhienon, huippusukuisen ja laadukkaan 4v hevosen joka myytiin jollekin amatöörille ihan takahikiälle. Sinne hävis, ikinä ei siitä enää kuulunut mitään.
Joskus tuli mieleen että mitäköhän siitäkin hevosesta olisi voinut tulla osaavissa käsissä...
Toisaalta, eipä se hevonen siitä kärsi ettei pääse kisamaan;)

  Re: Haluaisin ostaa nuoren kouluhevosen

Lähettäjä: Hilti 
Päivämäärä:   15.4.21 08:10:05

Minä olen aina ajatellut, että ei se hevonen kaipaa glamouria elämäänsä. Hevoselle on tärkeintä suhteellisen muuttumaton elämä, ruokaa riittävästi, puhdasta vettä ja kavereita. Amatööri ratsastaa, mutta hänkin voi tehdä sen oikein ja valmennuksessa vailla sen suurempia tavoitteita. Ja hyvällä hevosella on ilo harrastaa.

  Re: Haluaisin ostaa nuoren kouluhevosen

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   15.4.21 10:42:51

Kannattaako kasvattaa huippuhevosia taviksille? Ei.
Kannattaako tavishevosten kasvattaminen? Ei.
Toisaalta kysynnän ja tarjonnan lait määräävät hinnat. Jos lasketaan, että terveen, kestävän hyvän puoliverisen kasvattamiseen kuluu rahaa täällä se ~10000€ ja ostajat ovat valmiita maksamaan vähän vaivanpalkkaa kasvattajalle, niin varmasti näitä voidaan alkaa kasvattaa.

Nyt on pakko pyrkiä kasvattamaan huippuhevosia, itse pyrin sellaiseen ratsastettavuuteen että käyvät myös harrasteratsuiksi. Silloin kun sen todella potentiaalisen onnistuu kasvattamaan, ei sitä ole järkeä myydä alle 15 000€. Ja joitain muita sitten jopa alle tekokustannusten.

Pakko olla realistinen ja kertoa faktat rahasta. Niin moni etsii niitä 5000€ varsoja. Mutta se ei kata edes emän kuluja tiineysaikana! Sillä ei tehdä laatua.

Kaikki haluaisivat sen kestävän laadukkaan hevosen harrastamiseen pariksi vuosikymmeneksi. Se maksaa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.