Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Toinen varsa kantaa häntää enemmän

Lähettäjä: Kumman valitsen? 
Päivämäärä:   6.4.21 19:05:36

Mulla on kiikarissa kaksi kouluvarsaa. Molemmat miellyttää liikkeeltään jne.
Toisella varsalla on taipumus kantaa enemmän häntää liikkuessaan. Onko se uhka vai mahdollisuus?

  Re: Toinen varsa kantaa häntää enemmän

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   6.4.21 19:30:42

Valitsisin sen joka kantaa häntäänsä, paitsi jos riiputtaa vain toisella puolella.

  Re: Toinen varsa kantaa häntää enemmän

Lähettäjä: Kiinnostaa 
Päivämäärä:   6.4.21 20:20:46

Mitä kertoo, jos kantaa häntää? Suorassa siis.

  Re: Toinen varsa kantaa häntää enemmän

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   6.4.21 20:23:34

Jos kulkee häntä pystyssä. Siis sillai energisenä, tiedät varmaan mitä tarkoitan. Niin sitten se ostat sen järkevämmän! Muistakaa myös kouluvarsoja ostaessa, että kaikki pussilla rapistelelut kannattaa jättää pois liikkeitä katsoessa. Luonnollinen liike näkyy kun rentona hölkkää. Aasinkin jalat nousee kun vähän hätistää...

  Re: Toinen varsa kantaa häntää enemmän

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   6.4.21 20:52:35

Mites sukulaiset liikkuu?

  Re: Toinen varsa kantaa häntää enemmän

Lähettäjä: Täällä 
Päivämäärä:   6.4.21 20:55:53

Mä ottasin sen kumpi tuntuu miellyttävämmältä kokonaisuudelta. Kummasta pidät enemmän? Vai ootko nähnyt varsat IRL ?

  Re: Toinen varsa kantaa häntää enemmän

Lähettäjä: Kumman valitsen? 
Päivämäärä:   6.4.21 22:08:52

Molemmat ovat luonteeltaan järkevän oloisia ja sopivan energisiä. Ovat aika saman sukuisia, lähes saman kokoisia jne. Molemmat olen nähnyt videoiden lisäksi juoksemassa vapaana kaverin kanssa kentällä. Ei ole jahdattu rapisevan pussin kanssa :D

Valmentajani sanoi, että kannattaa ostaa se, kumpi liikkui maitovarsana videolla paremmin. Mitä mieltä olette?

  Re: Toinen varsa kantaa häntää enemmän

Lähettäjä: Tammuska 
Päivämäärä:   6.4.21 22:46:48

Niinhän niistä varsoista sanotaan. Katso 3pv, 3 vkoa, 3kk ja 3v. Siinä välillä tapahtuu mitä tapahtuu.

Jos nyt saman tasoisia, valitsisin myös sen joka liikkui maitovarsana paremmin.

  Re: Toinen varsa kantaa häntää enemmän

Lähettäjä: Roi 
Päivämäärä:   7.4.21 13:33:47

Ihan vilpitön kysymys, että onko tämä hännän kanto varsalla ihan yleinenkin asia jota katsotaan? Ymmärrän, että aikuisilla sitä katsotaan ja varsinkin jos on jotenkin toispuoleista tai muuten silmiinpistävää, mutta että varsoilla. Jotkuthan menevät hieman kiihtyneenä häntä aivan pystyssä, mutta mistä se kertoo? (muuten kuin että suvusta löytyy arabia tms?)

  Re: Toinen varsa kantaa häntää enemmän

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.4.21 13:37:24

Hännän kantaminen rentona, sopivan jäntevänä, on hyvä asia, mutta häntä suorana kulkeminen, jos hevonen ei ole arabisukuinen, kertoo joko jännityksestä tai jäykkyydestä.

  Re: Toinen varsa kantaa häntää enemmän

Lähettäjä: Peppi 
Päivämäärä:   7.4.21 14:14:20

No en kyllä valintaa pelkän hännän persuteella tekisi. Kyllä se on kokonaisuus joka ratkaisee.

  Re: Toinen varsa kantaa häntää enemmän

Lähettäjä: lilla 
Päivämäärä:   8.4.21 17:19:52

Ei kai varsa ole silloin rento, kun se kantaa häntäänsä.

  Re: Toinen varsa kantaa häntää enemmän

Lähettäjä: Kertokaa 
Päivämäärä:   8.4.21 18:45:06

Mitä se kertoo, jos häntä on koko ajan toisella puolella? Vinoudesta, jäykkyydestä. Onko jotain vakavampaakin?

  Re: Toinen varsa kantaa häntää enemmän

Lähettäjä: Kumman valitsen? 
Päivämäärä:   9.4.21 15:25:27

Mulla on kokemusta aikuisesta hevosesta, joka kantoi häntää liikkuessaan vinossa. Vuoden päivät meni, että hevonen suoristui ja häntä oli sen jälkeen keskellä hevosta. Tämä hevonen oli todella vino mulle tullessaan.
Itse olisin huolissaan jos varsa olisi niin vino.

Valitsin näistä nyt sen varsan, joka kantaa häntäänsä. Sillä on ilmavampi ravi. Ei mikään showravi, mutta leijuu vähän ravissa ja silti etenee.
Molemmilla varsoilla laukka ja käynti on hyviä. Tai oli maitovarsana. Nyt ovat aika takakorkeita ja liikkuminen vaikeaa.

  Re: Toinen varsa kantaa häntää enemmän

Lähettäjä: Turre 
Päivämäärä:   9.4.21 16:06:27

Ihan pieni vamma ei käännä häntää vinoksi. Minulla oli entinen kenttähevonen, jolla oli kumoonratsastuksen seurauksena vino häntä. Oli raihnas onnettomuuden jälkeen muutenkin, ja kun se lopetettiin, löytyi lantion alueen lihaksista massiivisia repeämävaurioita.

  Re: Toinen varsa kantaa häntää enemmän

Lähettäjä: Dress 
Päivämäärä:   9.4.21 22:21:33

Itseasiassa yllättävän moni hevonen kantaa häntää vähän vinossa. Esimerkiksi eräs, jolla välillä toinen takanen kipeytyi. Kaksi viikkoa piikityksestä taas häntä keskellä. Aina ei siis ole kyse massiivisesta vauriosta.

  Re: Toinen varsa kantaa häntää enemmän

Lähettäjä: Lp 
Päivämäärä:   9.4.21 23:23:28

Varsoja joilla on tapana heittää häntä pystyyn juostessa, en ole nähnyt yhtään aikuista ratsua joka juoksisi häntä pystyssä.En pidä vikana.
Häntä vinossa kertoo jostain, joidenkin orien jälkeläiset pitävät enemmän häntää vinossa. Tai joku vika. On ollut hevosia, jotka pitävät häntää vinossa kunnes laitetaan satulaan, häntä suorenee. Eli alkaa käyttämään kaikkia lihaksia tasapuolisemmin. Tiedä häntä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.