Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Liinakko/liinahtava

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   21.1.21 20:13:20

Voiko liinahtavaksi merkattu varsa muuttua vielä liinakoksi? Tunnistuksen yhteydessä harja oli niin lyhyt ja paljon semmosta rusehtavaa oli että ei selvää tehnyt ja nyt alkanut pidemmäksi muuttua, tulla valkoisempaa mutta ei niin valkoista mitä häntä.
Hitsi, joka jalassa korkea sukka ja läpikäyvä läsi olisi.. :D

  Re: Liinakko/liinahtava

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.1.21 08:09:21

Voi muuttua iän mukaan paljonkin. Tosin myös tummua, eikä vaaleta. Liinahtavasta voi tulla esim. hamppu tai hampusta liinakko. Vuodenajatkin toisilla vaikuttavat väritykseen ja esim. orit ruunattaessa muuttavat usein paljonkin väriään.

  Re: Liinakko/liinahtava

Lähettäjä: Ruuna 
Päivämäärä:   22.1.21 09:39:40

Meillä on ruunan harjan ja hännän väri muuttunut monesti 15v. aikana.
Välillä on ihan punarautiaan värinen harja ja välillä on ollut ihan valkoinen, nyt mennään sellaisella ihanlla sekoituksella :)

  Re: Liinakko/liinahtava

Lähettäjä: juu 
Päivämäärä:   22.1.21 12:11:20

mun suokki oli varsana merkattu vaaleanrautiaaksi liinakoksi ja sitten 16 vuotiaana olin tammani kanssa näyttelyssä ja siellä katsottiin että hevosellani ei ole Hippoksen passia vaan vanhanaikainen reisteröintipaperi ja uutta passia varten piti tunnistaa uudelleen ja tammastani tuli vaaleanpunarautias ja liinahtava.

  Re: Liinakko/liinahtava

Lähettäjä: Kissa 
Päivämäärä:   22.1.21 12:34:29

Mulla vaaleanpunarautias liinahtava, pysynyt sellaisena. Talvisin kun tummuu, voisi kuvailla jo liinakoksi. Kesällä sitten enemmänkin harmaamman sävyinen rautias ja vaalea.

  Re: Liinakko/liinahtava

Lähettäjä: Malla 
Päivämäärä:   22.1.21 19:59:18

Mun liinahtava on kyllä liinakko. Hiukan ruskeaa jouhta pinnassa mutta vitivalkoiset jouhet muuten.

  Re: Liinakko/liinahtava

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   23.1.21 11:01:41

Arvelin vähän tämmöstä :-)

  Re: Liinakko/liinahtava

Lähettäjä: määki 
Päivämäärä:   23.1.21 13:03:52

Parin kuukauden ikäisestä täysin ruskeajouhisesta varsasta kuoriutui muutaman seuraavan kuukauden aikana selvä liinakko. Sen varsalla taas ovat sekä emä että isä liinakoita, mutta varsa oli liinahtava ja sellaiseksi se jäikin. Eli aika näyttää. Mutta älä huoli, liinahtavakin hevonen on useimmiten väritykseltään upea!

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.