Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kasvattaja kaupan päälle

Lähettäjä: Alkaja 
Päivämäärä:   14.11.20 07:41:42

Kertokaa opettavaisia tarinoita mitä kasvattajan ei pidä / pitää tehdä varsakaupan jälkeen.
EI nimiä, pidetään keskustelu asiallisena.

  Re: Kasvattaja kaupan päälle

Lähettäjä: ursa 
Päivämäärä:   14.11.20 09:14:44

Kauppa on kauppa. Omistaja päättää aina, ja kun nimi on paperissa omistajan kohdalla vaihtunut, on päätösvalta vaihtunut.

  Re: Kasvattaja kaupan päälle

Lähettäjä: cob 
Päivämäärä:   14.11.20 09:26:12

Eipä sitä maitovarsan omistajana voi kasvattajan tavoista kovin erilaista päätösvaltaa käyttää. Olen ostanut ja maksanut kaksi ihan pikkuruista varsaa. Järkevältä ja hevoset erinomaisesti hoitavalta kasvattajalta, joten olen taatusti nukkunut yöni rauhassa nekin kuukaudet ennen kuin varsa on tullut kotiin ja se mun varsinainen päätösvalta on alkanut. Joissakin asioissa olisin itse tehnyt eri ratkaisuja maitovarsa-aikana, mutta ne eivät ole mitään elämän ja kuoleman kysymyksiä olleet.

  Re: Kasvattaja kaupan päälle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.11.20 10:09:36

Kasvattajan ei pidä tehdä kaupan jälkeen yhtään mitään jos uusi omistaja ei kysy.

  Re: Kasvattaja kaupan päälle

Lähettäjä: Lion 
Päivämäärä:   14.11.20 10:12:43

Itse saatan kasvattajana kysyä varsan kuulumisia tai kuvia, mutta muuten en puutu asioihin, niinkuin ei kuulukkaan. Ja toki jos varsan uusi omistaja kysyy neuvoa niin vastaan parhaani mukaan. Tiedän kyllä sellaisiakin kasvattajia jotka puuttuvat kasvattiensa elämään.

  Re: Kasvattaja kaupan päälle

Lähettäjä: kas 
Päivämäärä:   14.11.20 14:55:50

Me käydään vain voittajakehässä tapaamassa omistajia :D
Joskus omistaja on laittanut kuvan pokaalista jos ei olla oltu paikalla. Valmentajan kanssa vaihdetaan muutama sananen jos kohdakkain satutaan.

  Re: Kasvattaja kaupan päälle

Lähettäjä: =) 
Päivämäärä:   14.11.20 18:48:22

Hieno tunne, kun voi omaa kasvattinsa omistajia ja valmentajia onnitella hyvin menneistä starteista!
Ja ei olla riippana, vaan infoa tulee ihan luonnostaan. Mitään ei vaadita koska hevonen on toisen omistuksessa. Fiksu omistaja pitää välit kunnossa kaikkiin hevoseen liittyviin ihmisiin. Ei se ole takertumista tai puuttumista, ainakaan aikuisten maailmassa ;)
Saa olla tyytyväinen, kun sattui niin hyvät omistajat hevoselle :)

  Re: Kasvattaja kaupan päälle

Lähettäjä: Riia 
Päivämäärä:   14.11.20 22:59:35

No ei ainakaan kannata isoon ääneen mollata kasvattinsa nykyistä omistajaa tai ratsastajaa, eikä uhota, että hevosessa olisi ollut potentiaalia pitkälle jos uusi omistaja olisi vähän kunnianhimoisempi.

Eräs tuttuni puhuu tällaisia ja seuraavassa lauseessa kysyi, kiinnostaisiko minua ostaa hänen ensi kesän kasvattinsa jo tamman mahaan. Juu ei :D

  Re: Kasvattaja kaupan päälle

Lähettäjä: ksdkjsjksg 
Päivämäärä:   15.11.20 13:44:10

"Fiksu omistaja pitää välit kunnossa kaikkiin hevoseen liittyviin ihmisiin."

TÄMÄ!
Ja fiksu hevosihminen pitää välit kunnossa KAIKKIIN hevosihmisiin!

  Re: Kasvattaja kaupan päälle

Lähettäjä: Jaja 
Päivämäärä:   15.11.20 17:44:33

Valitettavasti myös osa varsan ostajista on epämääräisiä. Ei maksa ajoissa osamaksueriään, jos sellaisella on myynyt, eikä rekisteröi varsaa, eikä ruoki sitä kunnolla, ei viekkään varsaa ikäluokkakisoihin, vaikka puhelimessa luvataan kuu taivaalta ja pahimmassa tapauksessa varsa jää pihan perälle.

  Re: Kasvattaja kaupan päälle

Lähettäjä~*~ 
Päivämäärä:   15.11.20 17:50:10

En ikinä myisi osamaksulla saati jättäisi ostajaa vastuuseen rekisteröinnistä.

  Re: Kasvattaja kaupan päälle

Lähettäjä: Jaja 
Päivämäärä:   15.11.20 18:26:27

Siis varsan siirrosta nimiinsä, tunnistus ja rekisteröinti kuuluu kasvattajalle.

  Re: Kasvattaja kaupan päälle

Lähettäjä: Pyh 
Päivämäärä:   15.11.20 18:54:48

En puutu kasvattini elämään. Omistaja tekee päätökset. Autan kyllä parhaani mukaan jos apua pyydetään. Olen iloinen, että kasvattini omistajat kertovat kuulumisia jne. Mikään pakko ei ole, en sellaiseen velvoita. Kerron myös itse omien hevosten kasvattajille kuulumisia ja lähetän kuvia. Hekin tykkäävät. Itselle tämä on luonnollista ja kysyn aina ostaessa haluaako entinen om.kuulumisia ja toimin sen mukaisesti.

  Re: Kasvattaja kaupan päälle

Lähettäjä: mie 
Päivämäärä:   15.11.20 23:23:44

Kuka myy VARSAN osamaksulla??

  Re: Kasvattaja kaupan päälle

Lähettäjä: Ullakolla tuulee 
Päivämäärä:   15.11.20 23:54:32

Joskus saa myös oriinpitäjän kaupan päälliseksi. Tai siis ne järkyttävät viestit ja mustamaalauksen.

  Re: Kasvattaja kaupan päälle

Lähettäjä: Kyllä 
Päivämäärä:   16.11.20 07:50:18

Itse olen ostanut varsan osamaksulla. Kaupat tehtiin heti syntymän jälkeen ja maksoin varsan muutamassa erässä ennen vieroitusta. Ei ollut ongelmia. Kasvattajan kanssa edelleen hyvissä väleissä. Meillä toimi ihan hyvin.

  Re: Kasvattaja kaupan päälle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.11.20 13:33:54

Paras kasvattaja on sellainen, joka kyllä ilahtuu kasvattinsa menestyksestä ja kun saa kasvattinsa kuulumisia, mutta ei kuitenkaan koskaan kysele itsee kuulumisia tai tuputa neuvojaan kysymättä

  Re: Kasvattaja kaupan päälle

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   16.11.20 14:41:12



"Fiksu omistaja pitää välit kunnossa kaikkiin hevoseen liittyviin ihmisiin."

Sama pätee fiksuun kasvattajaan kyllä....

  Re: Kasvattaja kaupan päälle

Lähettäjä: Hellurei 
Päivämäärä:   16.11.20 20:54:40

Jos sattuu ilkeä kasvattaja ni saat mustamaalauksen ja haukkumiset kaupan päälle mikäli ei hevonen ole sitä mitä kasvattaja on pilvilinnoissa kuvitellut.
Teet mitä vain niin teet väärin. Ikinä en enää osta suomesta kasvattajalta.

  Re: Kasvattaja kaupan päälle

Lähettäjä: myöskään 
Päivämäärä:   17.11.20 13:47:45

omistajan ei kannata kovin mollata varsan kasvattajaa, varsinkaan jos on saanut varsan alle tekokulujen. Ennemmin olisi kiitollinen, että joku on harrastanut tällaista hyväntekeväisyyttä...

sopii itse knkin kokeilla kasvattamista, että mitä se oikeasti maksaa.

  Re: Kasvattaja kaupan päälle

Lähettäjä: JA 
Päivämäärä:   22.11.20 23:24:58

Myös ostajan kannattaa olla rehellinen eikä ainakaan luvata kasvattajalle mitään. Olen ostanut kahdesti varsan Suomesta ja molempien kasvattajille sanonut, että tavoite ei ole viedä hevosta ikäluokkakisoihin ja että voi olla, ettei varsaa näytetä koskaan missään. Itsekään ei tarvitse miettiä asiaa tai jännittää kasvattajan moitteita, kun ei ole kenellekään mitään luvannut.

Minusta on kiva lähettää kasvattajille videoita ja kertoa kuulumisia ja kasvattajat ovat ymmärtäneet hienosti kannustaa ja tsempata, eivätkä ole koskaan arvostelleet tekemisiäni.

  Re: Kasvattaja kaupan päälle

Lähettäjä: Mira 
Päivämäärä:   23.11.20 05:42:13

Ei se varsan kanssa eläminen suunnitelmien kanssa aina toimi.
Kyllä itselläni oli suuret suunnitelmat viedä oma näyttelyihin ja ikäluokkakisoihin kun oli lupaava yksilö mutta toisin kävi.
Vaikka ammattilaisen laitettavana niin ei asiasta tullut mitään.
Joten aina ei omistaja pysty toteuttamaan suunnitelmia joten JA:tä mompaten, älä lupaa mitään ja toisaalta älä kasvattaja odota mitään.
Jos varsa menestyy niin ole onnellinen, mutta voi se varsa olla onnellinen siellä pihan perälläkin hyvässä hoidossa harrastehevosena.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.