Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Don Laurie?

Lähettäjä: b 
Päivämäärä:   25.3.20 17:40:06

Millaisia jälkeläisiä jättää? Suosio ilmeisesti hiipumassa, viime vuonna syntynyt Hippoksen mukaan enää 3 jälkeläistä.

Itse jäin juuri hevosettomaksi ja tämän oriin suku ja ulkonäkö miellyttää, siksi kyselen.. Varsan/nuoren ostajan roolissa siis.

  Re: Don Laurie?

LähettäjäNM 
Päivämäärä:   25.3.20 19:51:59

Tänne tulossa tänä kesänä varsa Laurista mahdollisesti myyntiin, sekä yksi aiempi kasvatti löytyy myös, voin kertoa enemmän sähköpostitse, jos satut etsimään varsaa.
Itsellä ei ainakaan huonoa sanottavaa, erittäin järkevä varsa tuo aiempi. :)

  Re: Don Laurie?

Lähettäjä: Sartsa 
Päivämäärä:   26.3.20 17:57:26

Aivan ihania kaks kapaletta

  Re: Don Laurie?

Lähettäjä: Ihaa 
Päivämäärä:   26.3.20 19:26:41

Meille syntymässä kesällä myös varsa Laurista. Tamma loukkaantui loppukesästä ja kotimaisista oli suvultaan sopivin. Jälkeläisiä en ole nähnyt kuin muutaman, mutta peruskivoja varsoja.

  Re: Don Laurie?

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   26.3.20 20:55:53

Erittäin huonoluonteinen oli omani, ja ei laajalinjainen. Emälinja hyvä ja siitä laadukkaitakin jälkeläisiä. Jos ei korkeita tavoittele tykkää pikkusievästä niin kelpaa jollekin.

  Re: Don Laurie?

Lähettäjä: Mää 
Päivämäärä:   26.3.20 23:49:38

Mulla 2019 kesän tammavarsa Laurista. Fiksumpaa ja kiltimpiä varsaa sää etsiä. Utelias ja kaikki käy tyyppi sekä kivat liikkeet. Ja mitä muita Laurin varsoja nähnyt ni tosi fiksuja hevosia periytyvää. Suosittelen lämpimästi :)

  Re: Don Laurie?

Lähettäjä: joanna 
Päivämäärä:   27.3.20 23:59:33

Olen kuullut tutuilta moitteita ja varoituksia, että jättäisi muka vaikeaa luonnetta, mutta töissä hoitamani puolen tusinaa Laurin varsaa on olleet kyllä ihan tavallisia, eivät erotu mitenkään hankalina muista varsoista. Väittäisin, että pitkälti käsittelystäkin kiinni. Ori on hieno mutta alkaa olla jo iällä, se voi vaikuttaa suosioon, jos siemenen laatu on jo heikkenemään päin...

  Re: Don Laurie?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   28.3.20 06:28:17

Minulla Don Lauriesta aikuinen tamma, aivan mahtava luonteeltaan, ollut nuoresta saakka lähestulkoon pomminvarma ja superturvallinen, aina mielellään lähdössä töihin, utelias, kiltti. Toivoisin vähän enemmän reaktiivisuutta. Liikkeet joustavat ja luonnostaan hyvä tasapaino.

  Re: Don Laurie?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.3.20 07:19:20

Olen kuullut muutamaltakin huonoista jalka-asennoista? Itse kun mietin tämän käyttöä ja kysyin itseäni osaavammilta neuvoja.

  Re: Don Laurie?

Lähettäjä: Ihaa 
Päivämäärä:   28.3.20 11:51:15

Huonot jalka-asennot voivat periytyä myös emältä tai olla seurausta huonosta varsa-ajan kavioiden huollosta = korjattavissa olevia asentoja ei ole korjattu. Itse en ole kuullut yhdestäkään orista faktatietoa erityisesti huonojen jalka-asentojen periyttäjänä, toki niitäkin varmaan on.

  Re: Don Laurie?

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   28.3.20 13:15:47

Concrete on kyllä jättänyt etusiin ventovuohisuutta ja suppuvarpaisuutta, ihan liikaa ollakseen vain huonojen tammojen perua..

  Re: Don Laurie?

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   28.3.20 17:14:17

Concrete who? Liittyy Don Laurieen miten?

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.