Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sh-o. LARS

Lähettäjä: Mietiskelijä 
Päivämäärä:   19.4.19 22:51:57

Onko kellään kokemusta kys. orista? Millainen mahtaa olla luonteeltaan? Miksi ura jäi niin lyhyeksi?
Kaikenlainen keskustelu Larsista ja jälkeläisistä suotavaa!

  Re: Sh-o. LARS

Lähettäjä: Dotter 
Päivämäärä:   21.4.19 20:24:15

Olisko niin, että tamma jälkeläiset olisivat ehkä sitten niitä parempia ?

  Re: Sh-o. LARS

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.4.19 10:15:17

Joku hajoaminen sille tuli ja ura loppui. Luonne kai tosi raju, kuulopuheita ainakin aikanaan oli että yritti raveissa raiskata ohikulkijatkin.

  Re: Sh-o. LARS

Lähettäjä: Joku vaan 
Päivämäärä:   25.4.19 19:09:35

Meillä Larsilainen nuori ori, ollut rehellisesti sanottuna hankalin hevonen jonka olen tavannut, koska todella reaktiivinen, arka mutta myös karjas. Kaikki mitä on tehty, on pitänyt opetella tosi rauhassa ja pala kerrallaan. Kun homma on tuttu on poika nätisti ja tosi kiva, kun taas tapahtuu jotain yllättävää on orilla kuppi nurin mikrosekunnissa. On kuitenkin fiksu poika, eikä sama asia hätkähdytä montaa kertaa, vaan oppii nopeasti ja toimii tutuissa tilanteissa hyvin. Jossain kohtaa jouduttiin aika kovasti katsomaan, että kuka onkaan se, ketä kunnioitetaan, väistääkö ihminen hevosta vai toisin päin. Ravaa kuin unelma, hyvällä tyylillä ja lujempaa, kuin olisi kuntoon nähden vielä tarpeen. Ratsun alkeet nyt aloitettu ja siitä hommasta tuntuu nauttivan. Liikkeet tällä aivan mahtavat. Eiköhän se tästä, kun saa lisää itseluottamusta iän mukana, nyt siis neljän. Tässä matkan varrella on mulle varmaan jo kaksikymmentä ihmistä sanonut, että ruunaa, mutta ei anna sisu myöten, uskon että tästä tulee vielä tosi hyvä. 

  Re: Sh-o. LARS

Lähettäjä: lo 
Päivämäärä:   25.4.19 20:57:42

Minkä ihmeen takia tuollaisella Joku vaan:n varsalla täytyy pitää pallit? En minä ainakaan haluaisi jälkeläistä orista, jolla on tuollainen luonne.

  Re: Sh-o. LARS

Lähettäjä: OO 
Päivämäärä:   25.4.19 21:00:47

Kuninkuusravien takia. Sinne ei ruunalla pääse. ;)

  Re: Sh-o. LARS

Lähettäjä: K fi 
Päivämäärä:   26.4.19 18:46:44

Luonne ym EI periydy ainoastaan isältä! Ratkaiseva tekijä on mm kuinka emä tamma käyttäytyy, eli millainen esimerkki varsalle on noin puolivuotta. Sukutaulu hyvin kokonaisvaltaisesti vaikuttaa tavallaan. Olen mm larsin karsinan ovella käynyt niin oli ihan siivosti. larsin emänisä, legendaarinen Viesker antaa mm arkuutta. Ja suvun, yksilön ym mukaan varsaa, hevosta käsiteltävä. Eikös se vain niinku miehistynyt enemmän ensimmäisen tamman jälkeen.. Kova sukuinen ja hyvä kilpaori oli!

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.