Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ryhmäratsastusluokat

Lähettäjä: hevosenmieli 
Päivämäärä:   22.4.17 11:19:56

Miksei Suomessa ole joka koulukisoissa ryhmäratsastusluokkia? Ulkomailla niitä näkee paljon ja niissä oppii nuoret tai kokemattomat hevoset ja ratsastajat kilpailemaan rennosti.
Myös niitä luokkia saisi olla, joissa kuuluttaja kertoo koko ajan tehtävät.

  Re: Ryhmäratsastusluokat

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.4.17 11:26:05

Olen mä ollut tämmöisessä. Olin ihan lapsi vielä, ekoja kisoja....paikka oli Rokkalan talli ja hevonen Zum Zum :)

  Re: Ryhmäratsastusluokat

Lähettäjä: --H-- 
Päivämäärä:   22.4.17 11:28:02

Minäkin olen ollut, lapsena ekoja kisoja. Useammankin kerran. :)

  Re: Ryhmäratsastusluokat

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   22.4.17 13:29:59

Onhan noita nuorille hevosille! Omat kasvattini ovat tuollaisissa aloittaneet.

  Re: Ryhmäratsastusluokat

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   22.4.17 14:16:22

Ryhmäratsastusluokan tuomarilla pitää olla erillinen koulutus eikä sen käyneitä ihan mahdottoman paljon ole. Noiden luokkien kyllä soisi yleistyvän, mutta käyttöönotto voi tuntua hankalalta kun järjestäjät tai ratsastajat eivät niitä oikein tunne eikä tuomareitakaan ole niin että jokaisiin pikkukisoihin riittäisi.

  Re: Ryhmäratsastusluokat

Lähettäjä: Sunika 
Päivämäärä:   23.4.17 16:01:13

Lännenkisoissa nähnyt tällaisen luokan ja oli mahtava!

  Re: Ryhmäratsastusluokat

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   24.4.17 16:12:37

Lännenratsastuksesta kerran nyt tuli puhe...

Pleasuressa kaikki ratsukot samaan aikaan kentällä, ja käydään askellajit läpi.

Horsemanshipissä on yksilöosuus ja ryhmäosuus. Yksilöosuus on lyhyt, ihan muutama kohta. Tyyliin tötsän A kohdalta ravi, B pysähdys ja peruutus ja käyntiä, C laukannosto ja voltti ja C taas ravi ja loppuu D pysähdys. Lisäksi samanlainen ryhmäosuus kuin pleasuressa.

Sitten on w&j-luokkia (walk and jog), joissa ei ole laukkaa. Askellajithan periaatteessa samat, mutta kannattaa muistaa erikseen jog, joka on hidas ravi. Eli periaatteessa voi olla siirtyminen jogista raviin ja ravista lisättyyn raviin.

Myös nuorten hevosten luokkia voi olla, mutta itse en ole nähnyt tässä parin vuoden aikana - kisoista kun on välillä pulaakin.

Osa sallii näissä kahdessa luokassa englantilaisen satulan ja osa ei. Muissa luokissa erittäin todennäköisesti ei.

Kannattaa lukea SRL:n sivuilta säännöt. Horsemanship varsinkin löytyy erittäin monesta kisasta (ellei lähes kaikista), pleasure aina välillä, muttei niin usein. Kun horsemanshippiin kuitenkin kuuluu pleasure.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.