Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hepoille tuoretta ruohoa talvella Suomessa!

Lähettäjäturisti 
Päivämäärä:   25.6.12 20:45:25

Heips.

Olen miettinyt tällaista ideaa kun olen käynyt parikymmentä vuotta jo talleilla, 6-vuotiaasta asti siis jo ja juttelin äidilleni tästä myös eräs päivä kun hänellä on hevonen myös. Hepat on vaan niin ihania ja oon sen verran tutustunut, että talleissa on usein huono ilma ja hevosten ravintokaan ei ole aina hyväksi hevoselle.

Niin idea olisi sellainen, että tallien yhteyteen rakennettaisiin viherhuoneet joiden tuottama lämpö voitaisiin myös ottaa hyödyksi. Kasvit myös puhdistavat ilmasta haitallisia aineita, joten tästä olisi sitäkin kautta hyödyksi.

Periaatteena olisi vain saada elävää ravintoa hevosille talvisinkin. Elävällä ravinnolla voidaan parantaa jopa syöpää ja se onkin tärkeä osa ravinnosta, mikä ihmisiltäkin on jäänyt vähemmälle.

Tehoruoan syöttäminen hevosille ei sovi niiden ruumiille ja kaikki synteettiset aineet esim. vitamiinit eivät toimi samoilla tavoin, kuin luonnon vitamiinit.

Elävässä ravinnossa on siis se klorofylli vielä elossa, minkä uskoisin olevan se suurin syy mikä lisää immuunipuolustusta ja vahvistaa koko kehoa. Sehän on lähes samanlainen kuin veren punasolu.

Isoilla lampuilla saadaan sato kasvamaan nopeasti ja myös ulkovaloa käytettäisiin hyödyksi. Valot myös lämmittävät aika mukavasti, joten ei menisi hukkaan se sähkö mikä kuluu niiden lämpiämiseen. Tietenkin rakennuksen rakentaminen maksaa, mutta esim. suurpainenatriumlamput eivät ole enää kalliita. Siemeniäkään ei tarvitsisi ostaa jos tuottaa ne itse. Lannoitteeksi käy tietenkin hevosen lanta, mitä jokaisesta tallista löytyykin. ;)

Halusin herättää tästä keskustela, kasveina voitaisiin käyttää tavallisen heinän lisäks esim. alfa-alfaa. Jos omistat hevosen niin olisitko valmis maksamaan tällaisesta mahdollisuudesta? Onko tässä ideassa mielestäsi tulevaisuutta?

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.