Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Harvinaiset »»» 25

LähettäjäTijuana VRL-3662 
Päivämäärä:   30.3.09 21:10:46

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=12&i=87026&t=87026

:3

Re: Harvinaiset »»» 25

Päivämäärä:   30.3.09 21:14:25

Jepajee. Mulla on tiedossa viikko yksin kotona, äiti ja veli lähtee huomenaamuna Egyptiin.

Mitäs sitä keksis.

LähettäjäMiaC. 
Päivämäärä:   30.3.09 21:19:10

Hitto. Mä olen jo aivan innoissani tuosta laukkatoiminnasta RBSH:iden kanssa. Kyttään koko ajan uusia tuloksia ja lähtöjä :D. Tulevaisuudessa siis näillä näkymin tällä linjalla pystytään. Laukkakisojakin ehkä jopa tulossa vannottuun siitostalliin.

Lähettäjä: stiinu 
Päivämäärä:   30.3.09 21:39:02

Tijuana, haha. :D Se vaan on niin... suokki. xp Taustasta melkein jo aloin itse tykkäämään, mutta onhan se kaikin puolin aika sukka.

Oikeasti pitäisi ottaa vihdoin pastellit kätöseen ja tehdä viimein se Lewitzer. En vain oikein osaa... sommitella sitä.

Päivämäärä:   30.3.09 21:52:43

stiinu - No eihän sitä kauheesti tarvi sommitella. Laitat vaan hevosen siihen keskelle ja jotain random hölskipölskiä sinne taakse.

LähettäjäSara 
Päivämäärä:   30.3.09 22:09:17

Mietin tuontitallia, joka toisi myös harvinaisia rotuja
http://forum.hevostalli.net/read.php?f=12&i=90423&t=90423

Päivämäärä:   30.3.09 22:11:38

Tijuana, ei, ei saa olla keskellä! :p Nojoo, en oikein tiedä, mitä tekisin. Joko teen sen tuolle mikä mulla on sille varattuna (paneeli, pitkäkäs) ja laitan hepan n. ekan kolmanneksen kohdalle TAI sitten tosiaan teenkin kankaalle ja laitan hepan keskelle. Kumpikaan ei vaikuta hyvältä, varmaan siksi, että hevonen on niin sukka (en jaksanut reffata :p).

Päivämäärä:   31.3.09 09:07:59

stiinu - niin mulla on aina tapana tehdä... Siitä on varmaan hmm kaksi-kolme-sata vuotta kun tein hevoskuville taustoja.

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   31.3.09 10:18:34

Joo oonko taas vähä riippuvaine tai sit vaa tosi tyhmä ku nyt oon ipodilla netissä vaikka kone olis tossa vieressä ... Ei siinä ei mun pitäis ees olla täällä .... :D

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   31.3.09 15:06:17

Jippii, ARJ laatiksen tulokset ovat tulleet <3. Kaikki omat konit saivat kakkospalkinnot.
Lisäksi tilaisuudessa oli kaksi kasvattia, toinen sai ykkösen, toinen kakkospalkinnon :)

Lähettäjä: aavistus. 
Päivämäärä:   31.3.09 15:09:26

Iih mie tahon päästä kisaamaan jo mun risueste-RBSH:lla. Mut ei voi ennen kuin alkaa tämä muuttorumba selkenemään!

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   31.3.09 15:45:31

No saiha se meitsinki ori sentään edes ARJ-III. :D

LähettäjäMilliM 
Päivämäärä:   31.3.09 16:12:36

Meidän Meltdown VR sai myöskin II-palkinnon. Olen hyvin tyytyväinen tulokseen.

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   31.3.09 16:18:10

Tijuana ei pysty olemaan erossa tästä topasta, joten http://www.kumi-saapas.net/amelie/hitti.html

Ja jos Ireth sattuu lukemaan, niin http://www.kumi-saapas.net/amelie/elsa.html

LähettäjäIreth 
Päivämäärä:   31.3.09 16:32:44

Kiitos vvenla ^^

Päivämäärä:   31.3.09 16:40:46

Kiitos Vvenla! :)

Jejee. Rembrant BRN:lle ARJ-II, YO Hell Yesille ja Lost And Found R25 ARJ-III

LähettäjäHelmilintu 
Päivämäärä:   31.3.09 16:41:26

Ahihi. Jos mä oon oikein laskenu, niin enää 16 hevoselta puuttuu sivut Websin puolelta, joten pitäs vielä kerran tulla ahkeraks ja lämätä kaikki otukset sinne, niin voisin ostaa uusia :3

vvenla, huomasitko tän?

Päivämäärä:   31.3.09 16:44:29

vvenla muuten, Hitin emänemän sivut löytyy kun vaihtaa pääteen php.ksi.

LähettäjäHelmilintu 
Päivämäärä:   31.3.09 17:57:15

ärghts. Kertokaa mulle miten lyhennätte kladrupin & Australianponin?

Päivämäärä:   31.3.09 19:59:27

Helmilintu, klad ja... aus-p? Ei mitään hajua jäljemmästä, vaikka sellaisia olenkin harrastanut. :D

Päivämäärä:   31.3.09 20:15:31

Mä luulisin että australianponi ois joku Aust tms

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   31.3.09 20:21:29

Tij, okei.

Helmilintu, joo annoit sen jo. ^^ Ja lyhennä australianponi ihan aussiks vaa ;D

Päivämäärä:   31.3.09 20:29:58

hömhömhöm. :----3

Päivämäärä:   31.3.09 21:08:45

Aussiponiksi itse kutsuin aina poneja, yleensä kaikkia aussirotuja ausseiksi, useimmiten vielä aussi = austr.pv ja ASH.

Päivämäärä:   31.3.09 21:39:58

Gaa onko täällä ketää.
Tosi jännät synttärijuhlat mulla täällä, vaan yks kaveri pääs ja se pelaa pleikkaa, mä facebookkaan ja juon kokista ja jäätelöö syön. :D

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   31.3.09 21:41:39

Tijis, paljonko täytät? :D

Päivämäärä:   31.3.09 21:49:24

Heidi// No itse asiassa täytän vasta viikon kuluttua, mut siis 16. :3

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   31.3.09 21:58:17

Onnea näin etukäteen :). Olet mua vuoden nuorempi :D.

Päivämäärä:   31.3.09 22:00:35

Heidi// Kiitos! Tuntuu että oon kaikkia vähän nuorempi. :D

LähettäjäIreth 
Päivämäärä:   31.3.09 22:07:52

Tiju, paitsi minua :D olet minua sellaiset ~5 kuukautta vanhempi 8) Ihanaa kun olen syntynyt syksyllä, olen aina nuorin :(

Duh. Olen sitten kipeänä ja saan jäädä huomenna kotiin. Jee. Nyt yritän kuluttaa aikaani ennen kuin viitsin mennä nukkumaan, mutta mikään ei huvita.

Päivämäärä:   31.3.09 22:09:48

Ireth - Voooi. :----D

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   31.3.09 22:15:26

Miten olen aina kuvitellut että Ireth on 18-19 vuotias? :D

Päivämäärä:   31.3.09 22:16:54

Jostain syystä mäkin. :--D

Päivämäärä:   1.4.09 09:21:47

Itse olen luullut, että Tijuana on paljon vanhempi. :D

Tänään kieltäkää mua tekemästä kladrubia vaikka kuinka tekisi mieli!

LähettäjäE_P 
Päivämäärä:   1.4.09 09:37:54

Mä voisin tästä ruveta tekemään taas uusia kisakutsuja, kun olen vihdoin saanut nuo vanhat pois alta :) luvassa ainakin ARJ:tä ja WRJ:tä, valjakkoa en voi vielä anoa uusia kun vanhojen tuloksia ei ole vielä hyväksytty. Muistakin lajeista on väh. 6 etuuspistettä joten niistäkin voi ehkä kisoja tulla. Katsotaan, kuinka innostun niitä kutsuja tekemään ^^

Päivämäärä:   1.4.09 14:14:00

E_P - sun kisat on ihania ku niitä on niin paljon ettei mun tartte juuri muualla kisatakaan. Tosin sählään aina ja laitan walkerit sekakäyntiin jne. 8D

Stiinu - sehän on vaan kiva asia. :3

LähettäjäIreth 
Päivämäärä:   1.4.09 14:18:50

Kiva kuulla että edes vaikutan vanhemmalta :D

Itse olen koko tämän vuoden kilpaillut lähes vain ja ainoastaan seuran kisoissa. Poikkeuksena E_P:n kisat ja muutamat porrastetut :D Olen niin laiska kyttäämään VRL:n kalenteria. Ja kun kuulun pieneen seuraan, sijoituksiakin tulee helpommin :D (yleensä luokkarajoitukset 10hevosta/per ratsastaja, ratsastajia yhteensä 2 = 20 osallistujaa, joista puolet omiani).

Nyt menen tekemään ruokaa. Nousinkin vasta vähän yli tunti sitten, mutten ole vielä jaksanut mennä alakertaan huoneestani. Hohhoi.

Päivämäärä:   1.4.09 14:32:05

Mulla oli ah 4 tuntia koulua joista kaksi kuvista.

Nyt päässä velloo semmoinen hassu vapauden tunne kun on yksin kotona, kukaan ei tule kuuteen päivään tänne ja on vapaus tehdä ihan mitä huvittaa.
...Ja silti ei tee muuta kuin istuu koneella ja syö jäätelöä.

Päivämäärä:   1.4.09 14:48:36

Lol, Tijuana, LOL. :D
Olet sisäistänyt elämän onnen.

Mutta. Tekee ihan liikaa mieli maalata jotain. :( Vyääh!

LähettäjäIreth 
Päivämäärä:   1.4.09 15:45:09

Ah. Samalla kun mukamas teen lukupäiväkirjaa koulua varten, yritän tehdä laukkatallille ulkoasua. Harmi vain, etten osaa :D Tiedän mitä haluan, mutten osaa toteuttaa sitä. Päätinpä siis muokata erään vanhan tallini ulkoasusta Karmalle sopivan.

Jep, nimi on keksitty kiireessä; Karma & Effect (mikäli joku kuuntelee Seetheriä, tietänee mistä nimi on tullut). Laukkahevosia löytyy nyt lähes joka rodusta.. enää rbsh ja ara-appaloosa puuttuvat.

Olen ihan intona :D Tekisi hirveästi jo mieli laitella tekstejä, mutta kun ei ole sitä pirskatin ulkoasua!

Tajusin juuri että oli huono etten mennyt kouluun. Nyt en pääse ratsastamaan :o Ärsytys, pitkästä aikaa oltaisiin menty koulua :D Joo olen outo, en pidä esteistä ^^'

Päivämäärä:   1.4.09 15:53:12

Ireth, kaikki fiksut ihmiset tykkää koulusta eikä esteistä. ;)

Mun tekisi yhä edelleen mieli pientä piirrettyjen kuvien tallia. Sellaista, missä olisi maisemistakin kuvat ja hevosilla monta kuvaa kaikilla. Onneksi olen jo kääntymässä sen puolelle, etten tiedä, mitä sellaisella tekisin (siis toiminta, hevosten touhut, jne.). Hevostenkin pitäisi olla niin kivoja, että jaksaisin pari sataa tuntia niitä piirrellä. :)

Päivämäärä:   1.4.09 16:23:32

Mäkään en tykkää esteistä. Jäi vähän traumat ku ekalla kerralla ope vaan sano että ratsastat sitä päin niin heppa hyppää ja hupsista putosin selälleni esteen päälle. Ruts.

LähettäjäIreth 
Päivämäärä:   1.4.09 16:33:31

Auts :o

Itsekin esteitä aristan nykyisin, kun eräällä leirillä menin hoitoponillani (en edes ole ponikokoinen) estetunnilla ja opettaja toteaa: "Joo ei sillä ennen oo hypätty, mut kokeile miten se menee."
Joo.. Meni juu tosi hyvin :) Poniin ei ollut mitään kontrollia ja itse olin suurin piirtein silmät kiinni ja toivoin etten kuole :D

Nykyisin hyppäänkin vain hoitohevosellani ja yhdellä ruunalla. Eipähän tarvitse pelätä että putoaa, nuo eivät nimittäin kiellä kuin hyvinhyvin harvoin. Ja ovat edes sopivan kokoisia! :D

Sain sen ulkoasunpoikasen tehtyä. *ylpeä* Nyt yritän etsiä youtubesta jotakin kuunneltavaa. Haluaisin kuunnella yhtä tiettyä bändiä, mutten muista sen nimeä, huoh. Dementia vaivaa ^^'

Päivämäärä:   1.4.09 16:43:12

Jeps jeps.

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   1.4.09 16:47:39

Mulla myös pieni estekammo. En tosin tiedä mistä se sai alkunsa, mutta on ollut alusta asti. Kyllä se ylitys menee jotenkuten, mutta en siitä silti erityisemmin pidä. En ole hypännyt kuin ehkä 50 senttiä :D

LähettäjäWilhood 
Päivämäärä:   1.4.09 16:54:15

Mitä Tijuana onko sullakin aprillipäivänä synttärit? Meinaan, yhellä meijänluokkalaisellakin oli. Ja mitämitä luulin että oot paljon vanhempi, mutta ootkin ilmeisesti samanikäinen kuin minä! Tai ainakin tietääkseni täytän tänävuonna 16...... Vasta joulukuussa tosin :P

Tänään voisin ottaa itseäni niskasta kiinni ja lisätä vvenlan ostamien kasvattien sivut kasvattilistaan, lisätä EO-sertistä maininnan kisberin sivuille ja öö. Tiiättekö, en oo vieläkään saanu Ponikartanon kaikkia hevosia maikku.comiin.............

Musta tuntuu että tää mun viesti on todella T-painotteinen. Älkää kysykö..................

Ja jokasen kappaleen perässä on aina toista pitempi pistejana. Ainiin, vithu sentäs, meijän montako päivää kalenteri sensuroitiin! Arvon rehtori repi toisen kuulemma alas seinältä ja vei roskiin pahimmat jutut. Kortsu ykkönen, peppu kolmonen, KAKTUS nelonen mitä ihmettä? No okei, siinä luki "neljä v*tun kaktus aamua", mut oli siellä muissaki kirosanoja. Tosin ne meidän piti sitten sensuroida kans.

Päivämäärä:   1.4.09 16:56:30

Wilhood// Eiku vasta ens tiistaina, mutta pidin jotkut muka-juhlat eilen joihin ei tullu ku yks ihminen. 8D Oonko vähän säälittävä.

LähettäjäWilhood 
Päivämäärä:   1.4.09 16:58:14

Ainiin se itse "onnea" unohtui. Eli onnea Tijis 16 vee! Et oo enää sakkolihaa. Ja itseasiassa oot sittenki ku et ookkaa syntyny aprillipäivänä vaan vasta viikon päästä. Heh.

Ja Ireth, määki luulin sua paaaaljon vanhemmaks :0 Johtuu varmaan sun suuresta hevosmäärästä ja siitä että mun isosisko 20v käyttää nimimerkkiä Irethia :D En tunne enää itteäni nii pieneks teijän seurassa. Hihi.

Päivämäärä:   1.4.09 17:00:34

Wilhood// Kiitos! :---D Kaikki sanoo tosta sakkolihajutusta.

Päivämäärä:   1.4.09 17:04:12

Mulla ei ole estekammoa, mutta en mitenkään erityisesti nautikaan hyppäämisestä. Kyllä mä koska vaan voin käydä kasikymppisen radan hyppäämässä, mutta ei se mitenkään kivaa/sykähdyttävää ole. Olenkohan kolme kertaa esteradan kisaratana mennyt, toka, kolmas ja neljäs olen ollut. :) Nakertaa vieläkin se neljäs, jäi sekasta kiinni, ettei oltu kolmansia! Syytän sitä, että muilla oli puoliveriset estehevoset ja mulla se 300 kiloa ylipainoinen vuonis. :D

Mutta! Mulla on puomikammo. :D Tai siis, pistä puomi kentälle ja multa tippuu kookokset kortista ihan totaalisesti. Kerran valmennuksessa oltiin ponin kanssa ainoa ratsukko, joka osasi vaihtaa laukan oikein liikkeessä ilman merkkejä. Noh, valmentaja nakkaa puomin (YHDEN) keskelle kenttää merkiksi, että missä pitää vaihtaa. Oltiinko sitten ainoita, jotka EIVÄT osanneet vaihtaa laukkaa helpotetussa tehtävässä. o/ Eikä pysytty enää edes laukalla. Mutta oli näkemisen arvonen ilme valmentajalla. :D

... kyllä joo joo, teen tilastolaskentaa ja raportteja. Selkeesti! (Ie. roikun täällä ja aloin tekemään blogille uutta ulkoasua. Niinkun... mitä hittoa? Koskenutkaan koko blogiin kolmeen kuukauteen. Toiseenkin blogiin kirjoitin jo kahta postausta, siihen koskenut nyt pari päivää yli vuoteen. :D)

Lähettäjäveya 
Päivämäärä:   1.4.09 17:08:25

Onnea Tijuanalle! Oon sua melkeimpä kolme kuukautta vanhempi. >:D

Ostakaahan rbsh kenttään ja/tai rataesteille! Yhdistelmästä Kolo x Linnea. Ja esteselle yhdistelmästä Kimi x Jade. ;)

Pitäis keksiä uudelle tuontiquarabtammalle nimi, mutta nimipää on ollu ihan kuopassa ainakan viimesen kuukauden ajan. :o

Päivämäärä:   1.4.09 17:09:28

Stiinu - Mullakaan ei silleen mitään kammoa ole, mutta en nauti siitä kun olen niin saamarin huono siinä. Tyyliin humpsahdan saman tien kaulalle kun hevonen laskeutuu, varsinkin in-and-outit on tuskaa kun en pysy yhtään tasapainossa.
Joskus se on ihan kivaa, jos menee kivalla hepalla. Hyppäsin kerran sellaisella hullulla kiitäjäsuokilla, lensin selästä aika pahasti ennen kun kerkesin yhdenkään esteen yli ja sit lensin uudelleen hypätessä. 8D

Päivämäärä:   1.4.09 17:16:06

veya - kiitos! :3

Päivämäärä:   1.4.09 17:19:42

Niin ja hei, onkohan mulla muuten jotenkin kieroutuneet estekokemukset/-näkemykset?

- ekan kerran hyppäsin shettisvalmennuksessa, olin ratsastanut YHTEENSÄ alle 10 kertaa (muut 3-4 VUOTTA)
- toi kisa, missä tulin kolmanneksi: ohjaaja oli ollut kesän lomalla ja tuli takaisin, kuuli, että olin ollut kisoissa ko. suokilla, kommentoi "o.0 ?! Jaa oikeasti? Sillä ei ole ennen hypätty ratoja."
- ekan kerran maastoesteillä olin vuoden ratsastaneena
- yhteen aikaan ratsastin tunnilla kahden poniratsastajan kanssa ja sain joka hemmetin estetunnille opettajan estehevosen - reilukerho?
- hoidin estehevosta, joka mm. HIHS-karsinnassa kielsi ekalla ulos. Eikä ollut ihan ainoa kisa, josta on kotiin tultu kieltojen takia ekan esteen jälkeen. (Muutenkin vähän jännä heppa. Hyppäsi pirun hyvin silloin harvoin kun ei kieltänyt.)
- toisen opettajan heppa oli ex-estehevonen, harrasti semmosta, että kinkesi vaikka mistä saakka kentälle, jos siellä oli este pystyssä. Jos hyppäsi esteen, se oli ihan rauhallinen ja tepasteli kiltisti niin kuin mitään ei olisi tapahtunut. Jos ei hypännyt, se oli hankala ja itsepäinen koko ratsastuksen (vaikka olisi mennyt maastoon tms., normisti todella kiltti ja kuuliainen).
- yhden tutun heppa harrasti sitä, että jos sen kanssa pysähtyi esteen viereen samansuuntaisesti, se saattoi kääntyä takajaloilla ja hypätä sen paikaltaan.

= kaikki estehevoset on pimeitä ja niitä omistavat ihmiset vielä pimeämpiä.

Päivämäärä:   1.4.09 17:25:11

Tijuana, joo, mä olen kanssa ihan sukka. Hyppään kerran vuodessa. Maksimissaan. In'n'out menee, kun se on niin "pitkä". :D Mut tavallinen hyppy... ha!

En ole edes kauhean monella selväjärkisellä/kivalla hevosella hypännyt. Shettis oli tuskaa, estehevoset on kaikki pimeitä jollain tasolla. Vuonis liiku mihinkään. Suokit aika... merimakkaroita. Arabit taas ihme gaselleja. :D Tosin viimesin suokki oli ihan kiva, mutta se onkin Maailman Hienoin Hevonen, joten taidan antaa aika paljon anteeksi ja "unohtaa"... Plus tietty vähän eri asia hypätä kolmetoista kuin kolme vuotta ratsastettuaan.

Päivämäärä:   1.4.09 17:28:47

Ehdottomasti paras kerta ko hyppäsin esteitä oli Sepe-tinkerillä. Sen selässä tuntuu aina ettei voi pudota kun on paljon mistä pitää kiinni! <3

Päivämäärä:   1.4.09 17:32:19

:D Syy tuokin tietty. Se vuonis oli tuosta kanssa kiva. Se oli niin leveä ja tietyllä tapaa tasanen, että oli helppo olla selässä. Ainoa vaan, että liikkeen ylläpitäminen oli melko vaikeeta, näin lievästi sanoen. (Hyvä esimerkki tuosta hevosesta oli se, kun pysähtyi yhdelle tytölle keskelle estettä minijumppasarjalla, muistaakseni vielä ekalla osalla. :D)

LähettäjäIreth 
Päivämäärä:   1.4.09 17:35:26

Tunnen oloni kovin hassuksi, kun en ole hypännyt kuin parilla hevosella :D Tosiaan sillä yhdellä ponilla ja lisäksi kolmella eri puoliverisellä. Ensimmäistä kertaa kun hyppäsin, menin vanhalla pv-ruunalla, joka rakasti esteitä. Vauhtia oli paljon ja esteiden korkeus huimat 30-40cm :') Kokemus se oli sekin.

Mutta ihanimpia ja onnistuneimpia kertoja ovat ne, kun saan hoitsuni. Kun luottamus on kunnossa, onnistuu kaikki muukin. Tuo on vain niin iso valtamerialus, että kääntyminen on joskus aika mielenkiintoista :D Mutta hyppää kyllä vaikka minkälaisen esteen, ei paljoa katsele. Vaikka ei sovi toistakaan vakioratsuani moittia, kiva ruunahan se on. Suuri kuin vuori, laiskakin vielä ja kankea, mutta herättelyn jälkeen toimii ^^ Vaatii kyllä enemmän kuin tuo hoitsuni.

Jaa, ei mutta olenhan minä toisellakin ponilla hypännyt :o risteytysponi joka menee täysiä aina esteillä ja tykkää pukitella niiden välissä. Ihme kyllä pysyin kyydissä... 8D

-- Miksen osaa arvostella runoja .___. En saa näistä mitään irti ja palautus on huomenna (oikeasti oli jo tänään). Kiva juttu.

Päivämäärä:   1.4.09 17:36:07

Sepe on muutenkin ehkä mun lempihevonen. Reipas ja semmoi pörheä, mutta laukka aika samperin vaikea nostaa. Ja tietty sillon ku opettaja sai päähänsä tehdä radan jossa hirveät äkkikäännökset ni semmosella työkkäripullalla ei sitte ihan helposti tehdäkään uukkaria vaan pyöritään kolme kertaa ympyrää ennen ku osutaan edes jotenkuten seuraavaa estettä päin.

LähettäjäHelmilintu 
Päivämäärä:   1.4.09 17:42:36

mömmö, te olette vanhoja :'> Nojaa, 15 on mittarissa itselläni ja Tijikselle onnea, kun en muutenkaan muista sitä varmaan sanoa.

Olen kyllä ihan edellisten kommenttien takana, olen luullut teitä joksikin 17-19 vuotiaiksi ^^'

Itse en ole koskaan hypännyt. Leirillä oli hyppytunti kyllä, ja olisin saanut hypätä, mutta minulla oli silloin n. 20 vuotias russi, jonka jalat olivat huonossa kunnossa, en halunnut ihan hevosen takia hypätä, mutta ehkä minä vielä joku päivä pääsen esteen yli hevosen kera :'D Kuolu kuitenkin kiehtoo enemmän, mutta sitäkin enemmän tahtoisin kokeilla laukkakisoissa ratsastamista :'D Tai ylipäätään raveissa. Ja westernkin kiehtoisi. x)

Päivämäärä:   1.4.09 17:44:11

En mäkään ole kovin monella hypännyt. Ehkä noin 10-12. Alkuvuosista en muista paljon, esim. oonko hypännyt muka vain sillä yhdellä shettiksellä ja sillä open estehepalla + kahdella suokilla koko ekat 5 vuotta. En edes muista, hyppäsinkö koskaan hoitsullani. Muutenkin olen ollut aika "hevosuskollinen", en ole monella ratsastanut suhteessa vuosiin/kertoihin. :)

Päivämäärä:   1.4.09 17:47:21

Jos joskus vielä pääsen Oikeasti Ratsastamaan, alan varmaan ratsastamaan vaqueraa/CD:tä. <3 Classican tai westernin kautta, hevosesta vähän riippuen.

Päivämäärä:   1.4.09 17:48:20

Mä olen varmaan ihan sikamonella hepalla ratsastanut, koska olen ollut ratsastuskoulutunneilla ja vaihtanut paikkaa varmaan kolmeen kertaan...
Syksyllä sitten lopetin tunneilla käymisen enkä sen jälkeen ole heppaa nähnytkään, mutta ens maanantaina olis edessä kaverin auttaminen kun hää käväisee koulukisoissa hoito/vuokra/melkeinkuinoma -suokkitammallaan.

Päivämäärä:   1.4.09 18:01:50

Mun pitäs varmaan syödä. Oon syöny pelkkää jäätelöä tänään. :D

Lähettäjä: Caty 
Päivämäärä:   1.4.09 19:14:58

otot. tarviiko Sxc.husta kopioitujen kuvien yhteyteen linkittää Sxc.hu? En tarkoita sitä että jos kuvan yhteydessä on se kuvajaanimi.... mutta siis niissä periaatteessa "vapaastikopioitavien" kuvien yhteyteen? :)

LähettäjäSorel 
Päivämäärä:   1.4.09 19:20:28

Heis mitäs tänne kuuluu? Pari päivää pitäny pientä taukoa koneelta olossa ja sillee niin onko jotai maailmaa mullistavaa tässä kerenny tapahtumaan? :>

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   1.4.09 19:21:42

Herranjumala, mä oon luullu et Heidi on väh. 19 ja Ireth jotai 22 ainaki :D

LähettäjäIreth 
Päivämäärä:   1.4.09 19:23:14

vvenla, 22?! Herrajestas :'D Alan huolestua, ikäveikkaukset suurenevat koko ajan... Aika pelottavaa :D

Päivämäärä:   1.4.09 19:26:27

No sehän on hyvä vaan että on onnistunut antamaan itsestään sen verran asiallisen kuvan ettei luulla 9-vuotiaaksi. 8D

LähettäjäIreth 
Päivämäärä:   1.4.09 19:29:49

No en nyt tiedä... :D Puolensa ja puolensa. Mutta jos näytän yhtä vanhalta kuin vaikutan (tätäkin on tapahtunut, luullaan täysi-ikäiseksi vaikken sitä todellakaan ole) niin miltä näytän 20-vuotiaana? 30? Ajattelen taas liikaa :D

Ja jostain syystä hillun vain päivittelemässä foorumin etusivua vaikka pitäisi tehdä runoanalyysia. Kirjastakin yli puolet vielä lukematta.. Ah onni ja ihanuus tätäkin tehdessä <3

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   1.4.09 19:32:05

Mua varmaa luultu 12v, ku ainaku annan palautetta nii kaikki vetää herneet nenäänsä <: ups.

Päivämäärä:   1.4.09 19:35:54

Ireth// Multa kans kysyttiin 11-vuotiaana että oonko 1-vuotiaan serkkuni äiti. Pääsen aina kans K18-leffoihin ja keikoille ihan helpolla.

LähettäjäSeiza 
Päivämäärä:   1.4.09 19:46:35

Eh...
Olenko ainut jota luullaan oikeastaan aina nuoremmaksi mitä oikeasti olen ^^'

Kenelläkään muuten mitään ehdotuskia, mistä saisin revittyä turkmeeninhevosille kuvia, vai pitääkö minun oikeasti vain tyytyä piirtämään niile kuvia?

Lähettäjä: Caty 
Päivämäärä:   1.4.09 19:48:08

otot. tarviiko Sxc.husta kopioitujen kuvien yhteyteen linkittää Sxc.hu? En tarkoita sitä että jos kuvan yhteydessä on se kuvajaanimi.... mutta siis niissä periaatteessa "vapaastikopioitavien" kuvien yhteyteen? :) kysyinkin tätä jo, mutta ei kukaan tainnu huomata :)

LähettäjäIreth 
Päivämäärä:   1.4.09 19:48:27

Tiju, sama "ongelma", vaikka eihän tämä vielä ole ongelma :D Kerran eräs vanhempi ihminen tuli kysymään olemmeko jo naimisissa veljeni kanssa o___O Siis anteeksi, meillä on 10 vuotta ikäeroa, olin silloin 14 ja ihan oikeasti olemme sisaruksia :'D Yritä siinä sitten nätisti sanoa että ei, kun olemme veli ja sisko :'D

Yritän rustailla tarinaa kisoihin (jee! tarinakisat!) mutta runosuoni ei nyt oikein syki. Että hyvin menee 8) Taidan kyllä jäädä vielä huomennakin kotiin, kun en saa tuota runoanalyysilukupäiväkirjaprojektiani ikinä valmiiksi.

LähettäjäIreth 
Päivämäärä:   1.4.09 19:50:30

Seiza, Bobilta taitaa niille löytyä kuvia, jos en nyt ihan väärin muista? Itse sain joltakin ihmefarmilta luvat joskus vuosia sitten ja sieltä sitten revin yhdelle orille kuvan. Tammalla taitaa olla ahalteken kuva.. :')

LähettäjäWilhood 
Päivämäärä:   1.4.09 19:51:15

Niin siis ymmärsinhän oikein, että Tijis ja Ireth on ysiluokalla? Runoanalyysit on _perseeeeestä_. Kauhistuttaa, kun meillä on ens jaksossa (joka alkaa perjantaina) aiheena lähes koko kurssin ajan Kalevala. Siis ihan oikea Kalevala, enää ei kelpaa mitkään Mauri Kunnaksen versiot tai lastenkalevala. Apua!

(Runoja on kyllä kiva kirjottaa.)

Päivämäärä:   1.4.09 19:51:51

Seiza // Eiks niille kävis esimerkiksi tekkejen kuvat, olin googlesta kattovinani että aika samantapaisilta näyttävät.

Päivämäärä:   1.4.09 19:54:20

Wilhood// Joo ysillä olen. Mä esiinnyin viime jaksossa (julmasti pakotettuna) Kalevala -näytelmässä sotkana ja munin munia.

LähettäjäIreth 
Päivämäärä:   1.4.09 19:55:32

Meillä oli alkukevät Kalevalaa. Oli kyllä niiiin mielenkiintoista :) En kyllä ollut edes puolillakaan tunneista, kunm hyppäsin sossun, opon ja terveydenhoitajan puheilla :D

Runot ovat kivoja, tykkään lukea niitä ja myös kirjoittaa, mutta analyysien tekeminen on jokseenkin.. työlästä. Etenkin kun niitä runoja on analysoitavana sellaiset 50-60. Kannatti ottaa runokirja projektiksi! Tai toisaalta, kyllä eräs jätkä otti Sinuhe egyptiläisen. Siinäpä on hiukan lukemista :D (pirullinen nauru päälle)

Jos nyt vain kirjoittaisin tarinan valmiiksi, pitäisin yhden valmennuksen ja alkaisin sitten katsoa jotakin leffaa. Pino lastenleffoja odottaa katselemista tuossa vieressä, eilen katsoin jo yhden.

LähettäjäWilhood 
Päivämäärä:   1.4.09 19:56:55

Tijuana, haha :D Meijän pitää tehä joku projekti Kalevalasta :E Äikänope päätti yllättää joten ei tehtykkää kirjailijakansioita, vaan tehhään toi Kalevala projekti. KETÄ KIINNOSTAAA.....

Mut meen syömään munkeroisia eli munkkeja :D Oululaisittain ne on muuten "nisuja".

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   1.4.09 20:01:04

Wilhood, meillä oli Kalevalasta vaan pikkukoe. 40 kysymystä ja kaikki monivalintoja :D.

Huoh, pitäisi tehdä essee huomiseksi. Liitty jotenkin alkoholin haittoihin.

Päivämäärä:   1.4.09 20:02:06

Oonko mä ainoo jolla ei oo mitään koulutehtäviä rästissä. 8D

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   1.4.09 20:02:16

Mut siis nyt pitää iha oikeesti kysyä et minkä ikäne Heidi M oikeesti on ? :D

LähettäjäElyse (elyZol) 
Päivämäärä:   1.4.09 20:02:19

Mie oon miettiny noiden RBSH:ien mukaan ottamista mun laukkatoimintaan mut en oikein tiedä niistä mitään.. :'D

Minkälaisia kuvia niille sitten voi hankkia..? :D

Päivämäärä:   1.4.09 20:06:13

Elyse// Puoliverikuvathan niille käy...?

Lähettäjämmango 
Päivämäärä:   1.4.09 20:07:00

AAARGH, noi geon ääkköset heittää häränpyllyä ja nyt pitäs niiden kanssa tapella. :O Voihan elämän kevät! Nyt muutenkin vähän jumittaa noiden asioiden hoitaminen eikä taas ole niin hirveä innostus käynnissä.

Bremenissä oli kivaa! Vähän huono sää siellä kyllä oli mut ei se menoa haitannut kovasti. Paras oli lauantai-illan irkkubaari missä viihdyttiin koko ilta ja tutustuttiin mielenkiintosiin saksalaisiin!

Kun tuosta hyppäämisestä on puhe, niin kerrottakoon että olen hypännyt 107 cm shettiksellä metrin korkuisen esteen. :D Aina mainostan sitä kun vaan pystyy! Mutta on ihan tosi juttu, sama shettis hyppäsi kerran 120 cm esteen!

LähettäjäIreth 
Päivämäärä:   1.4.09 20:11:28

Epäreilua, kaikki ovat menneet poneilla :D Itse olen elämässäni huimat seitsemän kertaa ratsastanut ponilla, jee :D Olen aina ollut enemmänkin hevosratsastaja, mutta olisihan se ollut mukava joskus jollain pienemmälläkin mennä.

Voisin mennä syömään jotain. Hirveä nälkä, mutten ole jaksanut mennä alas. Laiskako? Eeei toki..

Päivämäärä:   1.4.09 20:11:30

mmango - Eikös ois parasta muuttaa ne koodeiksi ettei enää tarttis tapella?

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   1.4.09 20:12:10

Olen 17, joulukuussa 18 :D

LähettäjäWilhood 
Päivämäärä:   1.4.09 20:12:54

Oho, vissiin vieterit jaloissa mmangon ratsulla :D Aika hyvä suoritus.

Mää oon hypänny mun läskillä "haflingerilla" 95cm, se taitaa olla korkein mitä oon hypänny. Aika hyvä suoritus oli siltä pullaponilta. Se ei osannut edes oikeaa laukkaa kunnolla :P

En muuten oo saanu mitään virtuaalijuttuja aikaseks vaikka mun piti. Pöh. Otin päikkärit ja oon selaillu uusia muotiblogeja. Nyyh haluan oman muotiblogin mut en oo tarpeeks muodikas! Tai siis, olisin mielelläni, muttaku ei oo oikein rahaa uusia vaatekaappia tai hankkia edes muutamia uusia vaatekappaleita.

Päivämäärä:   1.4.09 20:16:20

Wilhood - Mulla oli muotiblogi mutta en jaksanut ottaa kuvia vaatteistani. 8D sitä paitsi pukeudun ihan epämuodikkaasti

Päivämäärä:   1.4.09 20:20:46

"Munkin" esteshettikseni (siis tuo, jolla hyppäsin ekan kerran) on mennyt metriä. :) Ja se oli vain 95 cm! Tuolla tallilla kaikki setikat olivat hypänneet irtona yli oman säkänsä, suurin osa lähelle sitä ratsastajankin kanssa.
Shettikset on kyllä mahtavia kumipalloja. <3

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   1.4.09 20:24:07

Heidi, eli 1991 ? :D

Mä haluisin pari laukkapainotteista tekkee.

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   1.4.09 20:24:41

vvenla, jeps, ysiykkönen :D

LähettäjäWilhood 
Päivämäärä:   1.4.09 20:25:23

Tijuana, joo siis ei munkaan ihannepukeutuminen oo välttämättä muodikasta, mutta tyylikästä se ainakin ois :> Tai siis... Tyylikkäämpää ku nyt. Semmosta söpöä. Omistan nykyään ehkä kolme t-paitaa ja muutaman bändipaidan ja kolmet farkut. Yhen tiukan "huputtoman" H&M hupparin ja yhen bodomin löysän bändihupparin... Näillä ei paljoa juhlita :D Ja tokihan tuolla kaapissa on enemmänkin vaatteita mutta ne on joko kesävaatteita (raskauspaita, hameita, parit leggarit) tai sitten liian pieniä.

Vois semmosen sinänsä laittaa pystyyn ihan omien ajatuksien kasaansaamiseks ja muistikirjaks että jos joskus tulee rahaa niin tilais semmosta ja semmosta vanhojen bloggauksien pohjalta :D Mut haluaisin sen omalle domainille enkä tiiä miten sais helposti.

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   1.4.09 20:30:07

Heidi, onks sulla mesee ? :D

Wilhood, eti netistä joku ilmaislayout tms ja tee sille sivut. kait niitä jostai saa jotai sellasii missä on ne kommentointimahdollisuudetki tms ? tai joku koodiha sille on oltava. :D ps. raskauspaita ?

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   1.4.09 20:34:29

ebonu91@hotmail.com

LähettäjäSeiza 
Päivämäärä:   1.4.09 20:36:41

Ireth, juu, kyllä sieltä muutamia kuvia niille löytyi, mietin vain muitakin paikkoja kun muuten kuvat loppuisi hyvin nopeasti..
Saitko muuten niiden rbsh-varsojen sivut?

Tijuana, hyvä idea, pitää varmaan harkita asiaa ^^

Hitsi, pitäisi tuoda lisää hevosia..
tosin berbereitä on ihan tarpeeksi mutta niitä muita kun ei ole kuin paria kappaletta vielä ^^'

LähettäjäWilhood 
Päivämäärä:   1.4.09 20:37:49

vvenla, semmonen missä on tiukahko yläosa ja sitten semmonen löysä, laskostuva alaosa, minne menis helposti raskausmaha alle :P

Ja ku haluan sen blogin mielellään tälleen. En tiiä miten tuo on onnistunu :P Ku tuossa on kuitenki tuo blogspotin yläpalkki ja silleen.

Päivämäärä:   1.4.09 20:47:34

Wilhood// Niinpä.... Multa löytyy oikeestaan aika hirveesti vaatteita kun olen kirppari/halpisshoppaaja, mutta käytän aina samoja... XD

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   1.4.09 20:47:38

Heidi lisäsin sut mä ylä yhtää ihmettele osotetta. :D

Päivämäärä:   1.4.09 20:52:30

Ainoo oikee blokialusta on WordPress. :P Just asentelin toiseen oikeeseen blogiini uuden version.

Eikö toi Wilhoodin esimerkki ole vain muokattu normi blogger-blogi? Tehty oma teema (tausta ja värit) ja ostettu domain.

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.