Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ravikeskustelu 175

Lähettäjä: Kride 
Päivämäärä:   13.1.10 21:27:40

Edellinen: http://forum.hevostalli.net/read.php?f=12&i=711724&t=711724

vvenla oli viimeinen, mutta ei vissiinkään huomannut aloittaa uutta...

Re: Ravikeskustelu 175

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   13.1.10 21:30:20

1. Millanen ikääntyminen teillä on ?
- Silloin tällöin, eli sekaikääntyminen.

2. Raveissa ei vissiin edetä ylöspäin niinku laukkakisoissa, eli hevonen voi kisata mitä matkaa tahansa riippuen ennätyksestä?
- ei edetä. virtuaalisesti suurinosa lähdöistä riippuu ennätyksistä ja harvemmin voittosummasta.

3. Kuka myis mulle ravihevosia? :3
- minulta ainakin voi saada tilareita. :)

Päivämäärä:   13.1.10 21:34:49

vvenlan kysymyksiin vastailen

1. Meillä Lunedissa on hevosilla käytössä VHKR eli 1kk IRL = 1 vuosi virtuaalisesti. Poneilla käytössä 2kk = 1v, koska poneille on startteja sen verran vähän, etteivät muuten ehdi kisata kuten haluaisin. :)

2. Raveissa edetään ylöspäin lähinnä ennätyksen parantumisen myötä. Esim. suomenhevoset saavat ensimmäisistä starteistaan yleensä jotain melkein kahden minuutin pintaan olevia aikoja ja voivat mahdollisesti edetä 1.20-paikkeille. Etenemistä voi seurata myös voittosumman kautta.

3. Meillä on myynnissä vielä 6 ravuria.

LähettäjäHeltsu 
Päivämäärä:   13.1.10 21:35:23

vvenla -- Kind Trottersista saa tilausvarsoja :>

Ja kaikki saa näihin osallistua:
http://kindtrot.webs.com/vrer4.html
http://kindtrot.webs.com/vrer5.html
http://kindtrot.webs.com/vrer6.html

Pitäis vielä ne villit rajattomat järkätä..

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   13.1.10 21:37:56

Heltsu, 5 ja 6 lähtee osallistumista. (4 olen jo osallistunut?)

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   13.1.10 21:39:45

Kride, uskaltaisitko sä jonkun noista lämpösistä varsoista, vaikka ton numero ysin mulle myydä Marcelleen. Mullahan joskus oli sun kasvattejas, mutta sitten menin taukoilemaan ja siihen se sitten jäi. :D

Heltsu, pitänee katsella.

Päivämäärä:   13.1.10 21:43:41

vvenla > Jos tällä kertaa olet varma, että jaksat jatkaa virtuaaliravurien parissa...? En halua parin kuukauden päästä otusta takaisin kun innostus onkin loppunut. ;)

Lähettäjä: Magnetie 
Päivämäärä:   13.1.10 21:47:41

Sen verran totean, että kovin nuorilla ei kannata sitä 3100m kisauttaa. Onneksi ei useimmat järjestäkään sellaisia lähtöjä.

Mein ikääntyminen... Noh, se vaihtelee näemmä vähän väliä. Yhteen väliin oli 3kk=1v, sitten välillä olikin 0,5kk=1v ja niin päinpois, vaihtelee starttitarjonnan mukaan :D

LähettäjäReprobate 
Päivämäärä:   13.1.10 21:57:03

heltsun neloseen osallistuin nyt, vitoseen ja kutoseen huomenna ^^

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   13.1.10 21:59:54

Kride, no kyllä mä uskon, että nyt tää innostus pysyy vähän pidempään :D Sikälimikäli opin kisauttamaan noita otuksia raveissa. :D

LähettäjäAndiee 
Päivämäärä:   13.1.10 22:01:45

http://huoleton.webs.com/vrer03.htm
http://huoleton.webs.com/vrer04.htm

Peitsarit ja b-ponit nyt mukaan että saadaan tuloksia !!

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   13.1.10 22:12:02

Kride, kävin ravilistalla oria kyselemässä ;)

Hankin muutaman oman palluran talliin. Ei sitä ostolakkoa tullutkaan.

Paitsi jos olisi niinkuin mun herkkulakko, joka alkaa helmikuun ensimmäinenpäivä ja loppuu maaliskuun viimeisenä.

Kumpi pitäisi paremmin?

Lähettäjä: yeshead. 
Päivämäärä:   13.1.10 22:21:49

VARL:ia käytän kaikilla paitsi vanhimmalla orilla YIL.

2. Raveissa ei vissiin edetä ylöspäin niinku laukkakisoissa, eli hevonen voi kisata mitä matkaa tahansa riippuen ennätyksestä?
no eipä oikeen.

http://lehtomaki.webs.com/
Kattele sieltä jos joku yhdistelmä innostais <:

Tierra, etsikös sä jonkun oriin vai etsinkö minä?

Päivämäärä:   13.1.10 22:47:39

Noin, VRER:n alaiset sai vihdoin tuloksensa.
Pahoittelen että näiden kanssa kesti, voitte vapaasti vihata :D
http://lehtomaki.webs.com/ravit/vrer2.htm

Päivämäärä:   13.1.10 23:12:26

ja sitten vielä.
näihin saa osallistua vielä, jos vähän enemmän sais lähtöihin osallistujia?
http://lehtomaki.webs.com/ravit/villit1.htm

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   14.1.10 08:06:01

yes., osallistuin :)

LähettäjäMiracle 
Päivämäärä:   14.1.10 08:27:40

Vastataas nyt tähän..

- epäsäännöllistä ikääntymistä käytetään, kuitenkin hevoset vanhenevat aina yhtä aikaa

- ei edetä :)

- meiltä voi saada ainakin russeja, jos kelpuutat :D

LähettäjäWella 
Päivämäärä:   14.1.10 11:12:29

- Ravurit vanhenevat n. 4vuotiaaksi 1kk=1vuosi systeemillä ja siitä ylöspäin 2kk=vuosi

- ei edetä :)

- Meiltä mahdollista saada lv tai sh tilareita :)

LähettäjäWella 
Päivämäärä:   14.1.10 11:27:46

Tosiaan

http://www.vaskikellot.net/usvajarvi/iina.htm
UJ Carpe Diem 11,2aly (Retro Jazz 13,7aly x CT Chanel 12,4aly]
Voittosumma reilu 120 000v€, Derbyfinalisti v.2008, Silwer GP:n 2 v. 2009
Jättänyt kaksi aloittelevaa tammavarsaa ja sparrow-mindiltä odotetaan yhden varsan sivuja.

http://www.vaskikellot.net/usvajarvi/iiris.htm
Usvajärven Flirtti 20,0aly (J.T.Kiriveeti 27,7ake x J.E.P.Misteli 23,4ke]
Voittosumma reilu 170 000v€, Derby 3 v.2008, Jymykynkkareiden 2 v. 2009, Ryysyranta GP:n 2 v. 2009
Jättänyt kaksi aloittelevaa tammavarsaa

Tammojen kisaura on ohi, viimeiset kisapäivitykset vielä tekemättä. Molemmilla kaksi aivan aloittelevaa nuorta tammaa joten periyttyjä kyvystä ei vielä tietoa. Usvajärven Flirtin sisaruksista 3 mennyt alle 22 joten menestystä kyllä voidaan varovaisesti odottaa myös varsoilta ;D

LähettäjäHeidie 
Päivämäärä:   14.1.10 12:06:51

Tuun taas tänne riehumaan ja sotkemaan. Minullahan oli silloin kuukausi (tai pikemminkin puolivuotta) taaksepäin se Heidin Ravitalli, myöhemmin Heidin Mestarit nousemassa. Edelleenkin sitä kasailen, tosin hieman eri konseptilla.
Kun on alkanut noita hevosia pursuamaan jos mistäkin välistä ja ideoita uusiin talleihin on miljoona, niin päätin kaikki ns. yhdeksi yhdistää. Heidi's Horses = HH, jonka alle majoittuu ainakin toistaiseksi yksi harraste-/kisatalli (lähinnä miun sekasikiö ratsuja, jotka ennen yksäreitä), ravitalli ja vielä yksi kiva länkkä-/laukkatila. Kolme tallia, yksi ulkoasu, yksi 'päätalli'.

Kaikki ostamani juoksijakasvatit siis tulevat pysymään minulla, ikääntymisen keikautan niin että tämä 'taukoilu' aika jäätyy ja jatketaan niiltä ikävuosilta mihin silloin jäätiin (muuten kaikki olisivat päälle 10-vuotiaita ja kalenterissa komeilisi noin 6 starttia).
Pari lämppäriä olis myös ostoslistalla, mieluiten amerikkalaisia (sori, rotusyrjintää ranskiksille ja ryssille). Nuoria, pian startti-iässä olevia heposia/jo startanneita/tilareita, jotka saa pikaikäännyttää parivuotiiaksi.

Kamalan pitkä ja tylsä ja sekava viesti. Toivon tämän kuitenkin antavan selityksen kaikille kasvattajille, joilla varmaan minuun hermot menneet.

LähettäjäWella 
Päivämäärä:   14.1.10 12:21:32

Tekisi kauheasti mieli vaihtaa Usviksen nimi Usvajärven Kartanosta Usvajärven Tallipihaksi

Kartanosta kun tulee mieleen jotenki suuri ja upea talli joka majoittaa reilusti pääle 30 hevosta. Usvis kun ei ihan ole sellainen :D

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   14.1.10 15:16:23

Avoimet 16.01.2010 - VIP huomenna!
Avoimet 17.01.2010 - VIP huomenna!

VRER Ravit 20.01.2010 - Rajattomat ;)

Peitsariravit 25.01.2010
Peitsariravit 26.01.2010
Peitsariravit 27.01.2010

Nuortenravit 30.01.2010 - Rajattomat
Nuortenravit 31.01.2010 - Rajattomat

Lähettäjä: Shavo 
Päivämäärä:   14.1.10 15:29:01

80% hevosten sivuista päivittämättä, mutta ei kai tässä muu auta kun mennä vanhoilla ennätyksillä... Eihän sillä niin väliä, että hevoset jolkuttelee ikuisesti 30,0 aikoja ja 20,0 aikoja, eiks niin? ^^

Päivämäärä:   14.1.10 15:47:28

Heidie, ainakin osa siulla olleista hevosista on saatettu myydä eteenpäin, joten ota ensin yhteys kasvattajiin. Olen ainakin nähnyt muutaman myynnissä, en tiedä ovatko vielä menneet kaupaksi.

Miulta siulla oli Taleteller S ja Adorable S, ne saavat ollakin sinulla, mutta olisi tosiaan kiva nähdä niitäkin radoilla ;)

LähettäjäHeidie 
Päivämäärä:   14.1.10 15:48:50

Vois nyt olla aktiivinen ja osallistua noilla koneilla Lokin lähtöihin, sais kopukat vähän uusia startteja alle.

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   14.1.10 16:00:02

Kuinka paljon ravurilla kisataan yhden kauden aikana? Jos siis minä merkkaan kisani ikävuosittain, eli 3-vuotiskausi, 4-vuotiskausi jne. Niin mikä on sellanen sopiva summa kisoja, ja mitä määrää katsotaan pahasti? :) Paljonko pitäisi vähintään olla ?

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   14.1.10 16:11:45

Heidie, mulla taitaa olla sun vanha Tosi-Näpsä nykyään. Ostin jonkun aikaa sitten.

LähettäjäHeidie 
Päivämäärä:   14.1.10 16:14:21

Lokki, no voihan - Näpsä lähtenyt uuteen kotiin ilman ilmoitusta o.o No myönnän olleeni erittäin epäaktiivinen, pysyköön sinulla :D (tarkastan onko sillä vanhoja merkkaamattomia lähtöjä jossain)

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   14.1.10 16:24:52

Heidie, jees. :) tosi kiva jos jaksat sille vanhoja startteja kaivella.

Päivämäärä:   14.1.10 16:25:27

Rehellisesti voin sanoa, että Narrilaivasta ei lähde yksikään hevonen/ poni sellaiselle, jolta olen ottanut yhdenkään hevosen takaisin. Tästä johtuu tottakai se, että nytkin on talli täynnä omia kasvatteja.
Mulla on sellainen inside- piiri, keille voin hevosiani myydä. Tai sitten tutuille, luotettaville kasvoille myyn, mutta perustan - lopetan - katoan - palaan tyypeille ei yhtäkään Narrilaivan kasvattamaa hevosta myydä :)

Joku kyseli ikääntymisestä, mulla on käytössä 2kk on 1vv. Nuoret tosin saattaa hyppiä kisaikään nopeammin.

Yhdellä kaudella kisaan noin 5-30 starttia, riippuu miten on lähtötarjontaa ja kuinka itse jaksan.
Koko uransa aikana hevoseni juoksevat n. 30-200 starttia, että vaihtelee melko paljon.

LähettäjäTK 
Päivämäärä:   14.1.10 16:30:49

Jahas, pitäisi varmaan aktivoitua virtuaalitouhuissa. Vähän on tullut horrostettua, mutta eiköhän se siitä. :)
Paljon olisi sivujakin päivitettävänä. Raveihinkin pitäisi osallistua.

Ikääntymisestä sen verran, että meillä hevoset ikääntyy vähän miten sattuu. Jos kilpailevat aktiivisesti niin ikääntyvät suurin piirtein 1kk = 1v paitsi jos eivät menesty mun makuun tarpeeksi hyvin. Sitten saattavat olla tietyn ikäisinä vähän kauemmin. :>

LähettäjäLeena 
Päivämäärä:   14.1.10 16:38:38

Kuinka paljon ravurilla kisataan yhden kauden aikana? Jos siis minä merkkaan kisani ikävuosittain, eli 3-vuotiskausi, 4-vuotiskausi jne. Niin mikä on sellanen sopiva summa kisoja, ja mitä määrää katsotaan pahasti? :) Paljonko pitäisi vähintään olla ?

Ihan sopiva on 10-20 starttia kaudessa, kun ikää löytyy 4v -> (lv) tai 6v -> (sh/kv). Nuorilla 2-3v (lv) 4-5v (sh/kv) riittää kymmenisen starttia mainiosti. 3v suomenhevosia en itse käytä kuin korkeintaan opetus- ja koelähdössä, siksi tuo 4-5v.

Jos startit merkataan kausittain ja yhdessä kaudessa näitä tulee useita kymmeniä (30+), menee vähän liiallisuuksiin. Ja jos lisäksi vielä kyse nuoresta hevosesta ollaan jo järjettömyyksissä. Ei yksikään hevonen oikeasti kestä tällaista rääkkiä koko ikäänsä. Oikeasti hyvin harva kun edes juoksee sallitun ajan päästä päähän (2-14v/3-16v) ja vielä harvempi kestää 10+ kautta menemättä koskaan rikki (jo 5+ on saavutus).

Mutta nämä ovat näitä realistin mielipiteitä...

LähettäjäHeidie 
Päivämäärä:   14.1.10 16:39:07

No olen ihan samaa mieltä tuon Näpsän kohdalla siitä että se on otettu miulta oikein perustein pois (en ole ollut aktiivinen). Mutta olisin kuitenkin toivonut viestiä, että ei ole enää minun omistuksessani. Ilman Lokkia kun olisin tamman kanssa onnellisena kisailemista jatkanut tietämättä toisesta omistajasta.

Uu, keksin ihanan nimen Heidi's Horsesin ravitallille, Vorst Trotters saa nyt luvan sitten toimia miun ravipalleroiden kotina. Suomeen sen ajattelin änkeä, kun kiilto-nahka-pallero-ratsut muutti Saksaan ja länkkäkonit saa uuden kodin USA;sta.
Päivittelin juuri heppojen sivuja ajan tasalle (lukekaa: kahden hevosen noin kolmestakymmenestäkahden hevosen sivuista). Samalla linjalla koko loppu illan + vähän muiden sivujen kasailua.

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   14.1.10 16:39:09

Shavo, lievää vihjausta meikäläisen suuntaan. ;>

Päivämäärä:   14.1.10 16:55:42

Heidie, ko. hevonen on varmaan sen tähden lähtenyt uuteen kotiin, kun katosit ns. 'savuna ilmaan'. Näitä on nähty ennenkin ravipiireissä, joten palaamiseen ei oikein uskota. Esimerkiksi miun kasvatilla Adorable S:llä viimeksi päivitetty startti 26.3.2009 ja nyt ollaan kuitenkin jo vuodessa 2010 => minäkin uskoin sinun lopettaneen, yhdeksisen kuukautta on aika pitkä aika... Että tässä tapauksessa ei paljoa kannata kasvattajille suuttua, jos ottavat kasvattinsa takaisin.

Ja vaikka kuulostinkin äsken varmaan aika ilkeältä, on kiva saada sinut takaisin :)

Päivämäärä:   14.1.10 17:07:37

Lähettäjä: vvenla
Päivämäärä: 14.1.10 16:39:09

Shavo, lievää vihjausta meikäläisen suuntaan. ;>

Anteeksi kuinka? En edes tiedä kuka olet. :D
Nyyyyt kyllä repesin xD
Mitäs talleja sulla sitte on aiemmin ollut/ millä nickeillä olet liikkunut?? :'D

vvenla - nickistä tulee mieleen vaan sen oranssi -valko -punainen talli, jossa kasvatetaan ainakin espanjalaisia hevosrotuja, että näin :P

Ja mie olen epärealistinen hevosten omistaja, hevoseni kisailee triljoona starttia uransa aikana, eli olen siinä mielessä kyllä epärealistinen :3

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   14.1.10 17:10:59

Shavo, se vaan kuulosti siltä. :> Mulla on ollu ja on Marcelle Trotteurs mikä on erittäin kesken, mutta kukaan tuskin tieskään siitä ikinä. :D

LähettäjäHeidie 
Päivämäärä:   14.1.10 17:18:39

Magnetie, mie olin laittelemassa siulle juuri mailia - onkos siis Adorable S ja Taleteller S uusissa kodeissa vai vieläkö mie ne omistan?

Päivämäärä:   14.1.10 17:26:15

vvenla, noh, kaikki ei ole sitä miltä kuulostaa :)
Viittasin puheillani enimmäkseen viime kevään harrastajiin joita tuli kun sieniä sateella, ja jotka katosivat sitten yhtä yllättäen kun ilmestyivätkin ja jättivät useat kasvattajat liriin kun tallin 50 hevosta jäi ilman emäntää, eikä asiasta edes viitsitty ilmoittaa.
Ja näitä oli sitten useampi kuin yksi tapaus.

Päivämäärä:   14.1.10 17:27:49

....

"Lähettäjä: Shavo
Päivämäärä: 14.1.10 16:25:27

Rehellisesti voin sanoa, että Narrilaivasta ei lähde yksikään hevonen/ poni sellaiselle, jolta olen ottanut yhdenkään hevosen takaisin."

Jos Marcelle on vieläpä ensimmäinen tallisi, etkä ole ikinä ostanut minulta hevosta, miten tekstissäni voisi olla kyse sinusta? :D

Joo, mie alan tekeen raveista tuloksia ja laittelen teille kohta puoliin uusia kutsuja esille ^-^

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   14.1.10 17:28:10

Shavo, nonii, näitä löytyy kyllä joka alalta. :D Itellä tosiaan oli toi Marcelle pystyssä keväällä mut ei siellä tainnu olla kun kolme hevosta. :D Joista yks evmsukunen.

Lähettäjäveya 
Päivämäärä:   14.1.10 17:41:36

Heh, mun narrisponi on ollu aika helkutin lusmu(lla omistajalla), mut nyt on menossa starttiin! :D

Oisko kellään kuvia russitammasta? Toi nykynen kuva ei oo yhtään ponin näkönen.

Päivämäärä:   14.1.10 17:42:17

Heidie, aiempi viesti ;)

Lähettäjä: Magnetie
Päivämäärä: 14.1.10 15:47:28
---
Miulta siulla oli Taleteller S ja Adorable S, ne saavat ollakin sinulla, mutta olisi tosiaan kiva nähdä niitäkin radoilla ;)

Eli ovat vieläkin sinun omistuksessasi.

Shavo, viime keväiset oli joo aika mielenkiintoisia. Toki sieltä tais tulla muutamia pitempiaikaisiakin, mutta aika monta pikakatoajaakin löytyi.

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   14.1.10 17:47:43

Tosiaan viime keväänä oli mielenkiintosia. Varsinkin tämä yksi joka koitti kusettaa meitä olemalla ainakin 3-4 erihenkilöä.

veya, millasesta tammasta? multa löytyis ainakin:
http://helmilokki.kuvat.fi/kuvat/elitloppet%202009/Ponit/DSC00142.JPG/full

Lähettäjäveya 
Päivämäärä:   14.1.10 17:52:32

Lokki, Nätti poni! Onko sulla tosta enempään kuvia? :)

LähettäjäPeppi 
Päivämäärä:   14.1.10 17:55:36

Mulla on niiin paljon läksyjä että ehkä kuolen. Mutta nyt mä en jaksa tehdä ainoatakaan matikan tehtävää tai lukea lausettakaan Seitsemää Veljestä. Nyt mä DATAAN.

LähettäjäHeidie 
Päivämäärä:   14.1.10 17:57:15

Magnetie, anteeksi kun en huomannut :D Adorable sai juuri uudet kuvat ja nyt ängen kaikkia hevosia taas lähtöihin mukaan. Kyllä tämä tästä lähtee, Vorst Trottersistakin sain jo vähän tekstejä tehtyjä ja mm. meidän ainoan poniorin lähdöt tuli päivitettyä.

Edelleenkin semmoiset uhkarohkeat saa minulle heppojaan myydä (+ lv-orin kuvat hakusessa).

Päivämäärä:   14.1.10 18:00:06

veya, no se ei haittaa koska suoraan sanottuna en ole ikinä tykänny Senjoritasta. En tiedä miksi, älä välitä. Mulla vaan on joitain hevosia, joista en pidä :'D Esim. Noitarumpu ja Noitatanssi nimiset siskokset.. Niistä piti tulla hienoja, mutta sitten tajusin, etten tykkää niistä. Rumpu on Simolla ja Tanssi oli mulla 16 vuotiaaksi kunnes se muutti Tempoon siitoshevoseksi, kun en tykännyt koko hevosesta.. xD

LähettäjäHeltsu 
Päivämäärä:   14.1.10 18:00:58

Heidie -- Meiltä Kindistä saa tilausvarsoja ja nille on mahdollista saada kuvat mukaan mikäli kököt kuvat kelpaa :D

Päivämäärä:   14.1.10 18:16:57

Mun kiiiiiiiiiiiiiiintolevy <333333333333333

Vihdoin pääsen käsiks kuviin ja kaikkeen ja kaikkeen ja ei mihkään <3333333333333333

(joo anteeksi, mut meiltä hajos syksyllä kone, ja nyt saan sit kaikki tiedostot [toivon mukaan] viimeinkin talteen ja sen mukana kaikki mun kuvat ja projektit jne)

Simpe laittaa raveista tuloksia toivon mukaan pian, nyt on ollut koulujuttuja ja kaikkea, pahoittelen. 14.1. VRER-ravien tuloksetkaan siis eivät tule tänään.

Päivämäärä:   14.1.10 18:22:36

Onnittelut Simpulle kovosta ;D

Mie se laittelen 23.12. raveista tuloksia, ja sitte viel loppiaisravit laitan. Sitte vois harkita et muutamat poniravit laittaisin ainakii tammikuulle, ja sit erikseen lv- ja kv-raveja :3

LähettäjäHeidie 
Päivämäärä:   14.1.10 18:32:06

Sain ponskien kisakalenterit päivitettyä ja ei että oon tyytyväinen, Bellalle hyviä juoksuja tullu ja Kinkkuki paransi ennätystään (nyt ollaan jo 1.16 alkusella!). Ainoo joka ei oikein tunnu edistyvän urallaan on Trellu, joka on aina lähtöjen hännillä...

Seuraavaksi vuorossa ilmottautumista sekä Vorstin esittely- ja kasvatus-sivun kirjoittelu.

-> Heltsu kattelen löytyiskö mtn :)

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   14.1.10 18:34:25

Heidie, oliko näpsälle startteja vai ilmoonko kokeeseen? ;)

veya, kattelen löytyykö, en oo varma :)

LähettäjäHeidie 
Päivämäärä:   14.1.10 18:45:08

Lokki, eipä löytynyt startteja Näpsältä - minä kun muistelin että olisin sillä parit startit mennyt...

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   14.1.10 18:55:52

Heidie, Okidoki, kokeeseen siis ;)

LähettäjäFelia 
Päivämäärä:   14.1.10 19:42:31

Mulla kone edelleen huollossa, ensviikolla pitäs saada takasin se.. Hermot menee ku ei pääse päivittään heppojen kalentereita!

LähettäjäHenna L. 
Päivämäärä:   14.1.10 19:50:11

bottien vuoksi... plaa plaa ja plaa!

LähettäjäHenna L. 
Päivämäärä:   14.1.10 19:50:41

yeshead., Sulla on kai vahingossa tullut näihin tuloksiin kaksi kertaa kaikki meidän (Repola) hepat

Päivämäärä:   14.1.10 20:13:07

Loppiaisraveha:
126 kylmäveristä
110 lämminveristä
38 peitsaria
63 A-ponia
50 B-ponia

... Ja ei muuta kun aikajärjestykseen ja arpomaan x''D

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   14.1.10 20:16:14

On taas haalinu muutaman hevosen lisää, ja tyytyväinen itseeni olen. :D

Kivasti olette tänään osallistuneet raviloihin, 25 postia tullut ja avaamattomia kokonaisuudessaan on 44 :)

Odottelen tammikuunloppua, että pääsen päivittämään uusia startteja kalentereihin. Oon päättänyt ottaa sellaisen joka kuunlopussa päivittelyn. ja niin päin pois. :D

LähettäjäMagnetie 
Päivämäärä:   14.1.10 20:18:56

Lokki, noihin kaksiin raveihin ehtii siis osallistua vaik huomenillallakin? Tarkistan varmuudeksi, etten jää ulos. Kun on tätä koneenpurkua.

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   14.1.10 20:20:53

Mag., juu ehtii. Viikonloppuna kai taion tulokset, että lauantai aamupäivälläkin ehtii tuurilla mukaan jos en perjantai yönä saa mitään tuloskohtausta. :)

LähettäjäTierra 
Päivämäärä:   14.1.10 20:21:36

yeshead. // Ihan sama... :) Nyt on pari päivää vähän kiirettä ja ollu koko viikko, niin jos haluat etsiä niin kattele joku. Meidänkin oreja saa käyttää :)

Päivämäärä:   14.1.10 22:02:52

"yeshead., Sulla on kai vahingossa tullut näihin tuloksiin kaksi kertaa kaikki meidän (Repola) hepat"

Äh, miten tuon nyt korjaisi kun jotkut varmaan ehtineet jo ottaa tuloksia ylös..

Tierra // Teidän jalostus-oriit oli kaikki jotain sukua Piipalle mutta muista shetlanninponeista katselin että Mettis voisi olla suht sopiva?

LähettäjäTierra 
Päivämäärä:   14.1.10 22:09:32

yeshead // tuohan vaan soppii :) Millon varsa olisi voinut syntyä?

LähettäjäHenna L. 
Päivämäärä:   14.1.10 22:12:17

yeshead., Voin kai mie ottaa sieltä yhden kerran kaikille nuo tulokset, jos et halua korjailla niitä. Ihan miten ite tahdot.

LähettäjäHeidie 
Päivämäärä:   15.1.10 09:32:50

Voi että, vihdoin Kindin raveissa tuli meijän Trellullekin rahasija, poika raukka ruopinu aina viimesten joukossa. Ehkä se vaan sitten kehitty tässä vuoden aikana, kun kaikki ne huonot tulokset on 3-vuotiskaudelta :D Ja Kinkku kasvatti myös pottiaan (ja paransi omaa ennätystään pari sekunnin sadasosaa <3)

Nyt Vorstin teksteistä puuttuu enää osa, sitten onkin vuorossa Sancion tekstit - eli vaikein osuus. Mutta kun nekin valmiina niin HH;n voi heittää esille.

LähettäjäHeidie 
Päivämäärä:   15.1.10 10:09:57

(sori kun toinen viesti perä jälkeen)
heltsu et haluis tierra's wow x crimson revenga yhdistelmää meille heittää (mieluiten tamma)? Ja suokkitamma olis myös hakusessa, josko j.t. sakari x jymyn vimma olisi sopiva yhdistelmä?
Ja kun toive kuului, että olisivat nyt kisaikäisiä, niin olisiko mahkuja että astutukset olisivat olleet jo aikaisemmin tai sitten vain pikaikäännytän ne?

LähettäjäHeltsu 
Päivämäärä:   15.1.10 11:38:38

Heidie -- Molemmat varsat onnistuu ^^ Ja käy myös niin että ovat jo aikasemmin syntyneet :>
Lämpöselle nimen perään liite Kind ja suokille KND. Ei oo pakolliset jos keksii jotkut kivat nimet mihin ei pääte oikein sovi :>
Ilmoittelet sivuja sitten vaan täällä tai mailitse :)

Lähettäjä: Tierra (topissa) 
Päivämäärä:   15.1.10 13:15:38

Sunnuntaina ehtii taas sitten osallistua raveihin ^^ Ehkä jo lauantaina, riippuu miten pitkään kaverilla menee ^^

LähettäjäHeidie 
Päivämäärä:   15.1.10 13:17:20

Heltsu, mahtavaa! Ilmoittelen sivut pikemmiten ;)

Lähettäjä: Aneth 
Päivämäärä:   15.1.10 14:19:45

Hei kaikille!

Olen uusi (=vanha, nimimerkillä olin täällä joskus 100v sitten käymässä parin ravurin voimin, omaa tallia ei ole ollut) täällä nykyisessä virtuaalimaailmassa ja omaa tallia siis pystyttelen:) Onko sellainen nimi kuin Wrong Way Trotters vapaana, vai onkohan ollut jollain käytössä aiemmin/ tällä hetkellä? Kasvattajaniminä olisi Way, Tien tai WW tai ainakin jotain sinne päin :D

Talliin tulee ainakin lämminverisiä (peitsaritkin harkinnassa), ja suomenhevosia, luultavasti myös poneja:) Vielä ei ole sivuja ym, mutta voisin olla kiinnostunut varaamaan eri-ikäisiä, kilpailleita ja kilpailemattomia hevosia.

Niin ja sitten sellainen kysymys, että harrastatteko raveja myös IRL? Itse olen sieltä puolelta siirtynyt myös tänne ja ahkerasi raveja seurailen ja kovasti tuttuja/ tallin hepoja kannustan (niitä kehtaa jo kehuakin, omaa ei vielä, mutta odottakaas vaan myöhemmin :D).

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   15.1.10 15:32:06

Aneth, tervetuloa vain joukkoon. Itse olen IRL raviharrastaja, omia hevosia löytyy perheestä 13 kipaletta ja yksi ihan omaomakin juoksija löytyy. :) Aina ei kyllä pärjätä mutta kyllä sitä menestystä on irl'ssäkin joskus tullut, hah :D.

Täältä alin, eli ori Waiting Game myynnissä. Nimi ja sukupuoli mahdollista vaihtaa. Kuvan saa siitä yläpuolelta mukaan. :)

Fire's Pain, Slow-Blow Kiin ja Rock You USA ovat myös myynnissä. Kaksi ekaa taitavat tosin olla aika vanhoja, mutta Rokista ehkä saisi vielä kivan kisakaverin. :)

Loren Intergratiokin myynnissä, on kisannut viime vuoden aktiivisesti, mutta startit ovat kadonneet minulta, kun kone oli rikki syksyn ja kaikki katosi bittiavaruuteen.

Wrong Way Trotters kuulostaa kivalta, ei ainakaan minulle tule kyseisen nimistä paikkaa mieleen. :)

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   15.1.10 15:38:47

veya,

http://helmilokki.kuvat.fi/kuvat/elitloppet%202009/Ponit/DSC00142.JPG/full
http://lokinvt.kuvat.fi/kuvat/mmm/russitamma.jpg/full
http://lokinvt.kuvat.fi/kuvat/mmm/russitamma2.jpg/full
http://lokinvt.kuvat.fi/kuvat/mmm/russitamma3.jpg/full

Ainakin nuo. :)

LähettäjäPaula K. 
Päivämäärä:   15.1.10 15:40:30

Mä ainakin harrastan raveja myös IRL. Poneista se lähti ja vieläkin seuraan ponijuttuja enemmän, koska niistä myös tiedän enemmän. :)

Voiko tää olla totta, alanko mä saada jotain muuta elämää ko v-heppailun?! Nyt ei oo taas viikkoon kiinnostanu virtuaalijutut ollenkaan, eikä olis ollu aikaakaan. Nooh, älkää pelätkö kasvattienne puolesta tai hyppikö vielä riemusta et pääsette musta eroon, sillä tuskin tää voi kauaa kestää.

LähettäjäMagnetie 
Päivämäärä:   15.1.10 15:41:45

Aneth, tervetuloa lämpimästi :) Pokeri omistaa Eastway Studin, jonka kasvattajanimenä on muistaakseni loppuliite EW, joten kannattaa varmaan ainakin tuo WW jättää pois laskuista, ovat kuitenkin sen verran samankaltaisia.

Mie oon joskus hamassa menneisyydessä harrastellut ravureita IRL, nyt rajoittuu lähinnä kuvauskierroksiin raviradalla.

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   15.1.10 15:44:22

Paula, usko pois, se että tuntuu että on saanut jtn oikeeta elämää menee nopeesti ohi :DD

LähettäjäPaula K. 
Päivämäärä:   15.1.10 15:45:48

Lokki > Joo mä luulen kans et tää ei voi olla mikään pysyvä tila. Tosin toivon että se ois, olishan tästäkin turhuudesta jo aika päästä eroon. :D

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   15.1.10 15:47:43

Paula, jepps :D mut nauti nyt ;) tää vetää todennäköisesti kuitenkin takaisin. :D

Päivämäärä:   15.1.10 15:48:10

Lokki: Kiitokset ja kiva kuulla että täällä on muitakin IRL -harrastajia, meillä kans enempi ja vähempi hevosia itsellä/ koko suvulla, ihan omaomia ravureita vain yksi suokinpompula:)

Tuon Waiting Gamen voisin varata, samoin Rockin kanssa vielä radoille ehtisi. Loren Intergrationista olisin kiinnostunut lähinnä siitostammaksi:) Mutta menisi tosiaan hetki sivujen kanssa, haittaako kauheasti..?

Mites kun en nykyisistä ravihevosten suvuista tiedä virtuaalimaailmassa mitään, onko Fire's Pain:in ja Slow-Blow Kiin suvut miten yleisiä? Niillä ei ilmeisesti itsellään ole kovinkaan kehuttavaa kilpailumenestystä (?), mutta jos suku ei ole megayleinen, voisin olla kiinnostunut niistäkin lähinnä omien tammojen astuttamista varten.

Niin ja mielelläni tosiaan haalisin noita vanhempia/ turhiakin hevosia siitoskäyttöön, vähentää aina tuontihevosten tarvetta (vaikka niitäkin olisi tarkoitus liuta tuoda) :D

Päivämäärä:   15.1.10 15:49:48

Magnetie: Ok, eli ainakin WW kannattaa jättää laskuista, kiitos informaatiosta:)

LähettäjäMagnetie 
Päivämäärä:   15.1.10 15:56:55

IRL elämä ei oo pysyvä tila. Se tulee joskus, ja katoo äkimmin kuin arvaakaan.

Fire's Painin ja Slow-Blow Kiinin suvut... Noh, Painin isä on Triage Victoire, jota kyllä näkee suvuissa ihan kiitettävästi (joskin on jättänyt kohtuullista jälkeä) ja emän puolelta päästään Possessionéen joka oli yksi Ninitran kantatammoista (?), mikä on sinänsä ihan mielenkiintoista. Emän suku ainakin on harvinaisempaa muuten.

Kiiniläisiä (Slow-Blowiin viitaten, on Kiin Kartanon kasvatti) on nykyään tosi vähän liikkeellä. Isä Silverhill on varmasti tunnetuimpia Kiiniläisiä. S-B:n sukutaulussa on ihan kivoja nimiä, että kyllä tuota kehtaisi käyttää siitoksessakin.

Hei muuten, geon sivuista sen verran, että sivujahan ilmeisesti arkistoidaan niin, että ne sivut toimivat kun vaihtaa osoitteen .com-päätteestä .ws -päätteeksi. Osa toimii jo nyt, osa tullee myöhemmin toimintaan.

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   15.1.10 15:57:51

Aneth, hienoa jos Waiting Game ja Rock You USA pääsisivät sinulle kilpailemaan. Intergratio lähtee minun puolestani siitostammaksikin. :) Slow-Blowilla ja Painilla on kummallakin muutama koht. tunnettu nimi suvussa, mutta eivät mitään superyleisiä kyllä ole suvuiltaan :). Ja tallin nurkkaanhan nuo voi oikeastaan ottaa, muuten ne koukkuun lähtevätpi.

LähettäjäMagnetie 
Päivämäärä:   15.1.10 15:59:52

Ninitran... Joo oon hiljaa, Ninitran kautta meni Fire's Arabiansille. Mut sanotaanko että ite ainaki tykkään Possessionésta.

Päivämäärä:   15.1.10 16:07:31

Eli voisin nekin periaatteessa vaikka sinne tallin nurkkaan ottaa ettei koukkuun joudu :D Käytän siitokseen eli en, luultavasti jonkun varsan niistä voisin teettää jos kivan tamman niille löydän:)

Miten tarkkoja muuten olette ravipuolella sukujen tasaisuudesta? Eli jos tammalla on 2 polvinen suku, nin täytyykö oriilla olla myös? Ratsupuolella tuosta kai ollaan kovinkin tarkkoja, mutta mites täällä?

Niin juu ja jos näytän olevan välillä muutaman päivän pois täältä lähiviikkoina, niin älkää heti pelästykö, en ole vielä kyllästynyt hommaan vaikken mahdollisiin viesteihin vastaakaan^^ Tosiaan niitä IRL -kiireitä:)

LähettäjäPaula K. 
Päivämäärä:   15.1.10 16:12:13

Aneth > Itse en ole tarkka suvun tasaisuudesta kunhan nyt ei ihan kovin monella polvella heitä.

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   15.1.10 16:15:23

Aneth, mä en ole kovin tarkka, helposti saatan yksipolvisen komipolvisella astuttaa. Joskus toki tulee suht' tasaisia sukuja katseltua, mutta en mä seiniin epätasaisuuksista hyppele. :D Jotkut täällä on tarkempia, jotkut taas ei. Se on ihan harrastaja kohtaista. Mutta pahalla ei katsota vähän epätasaisempia sukuja.

Täällä ei kuolla jos joku on jonkun aikaa epäaktiivinen, mutta vasta-alkajista suurella osalla on huonoja muistoja, aloittavat suurella mölyllä - lopettavat kuukauden päästä ilman ilmoitusta. Ravipuoli on pitkäjänteisyyttä vaativaa, huippu hevosen saantiin menee helposti jopa parikin vuotta. :)

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   15.1.10 16:16:48

jos nyt kolmipolvisella eikä komipolvisella..

Päivämäärä:   15.1.10 16:21:42

No pitkäjänteisyyttä on kyllä IRL tullut omienkin ravureiden kanssa kehitettyä, eli siitä ei ole kiinni:) Enkä ole asettanut tavoitteita heti sinne korkeimmalle korokkeelle, kunhan ensin jotain alkuunkin saisi:) Ja en tosiaan ole heti lopettelemassa, ja ainakin aion ilmoittaa jos niin pääsisi käymään (paitsi jos päätän päiväni jostain syystä :D).

Ja hyvä jos noiden sukujen tasaisuudesta ei täällä niin kauheasti rähjätä, "rento meininki" -asenteella olen muutenkin liikenteessä;)

Niin juu ja turha kuvitella että noiden hevosten kanssa mitään hypermultititteleitä olen metsästämässä, kilpaa saavat juosta ja siinä se :D Onko ravureilla edes mitään laatuarvosteluja tms mitä ratsupuolella näyttää ensivilkaisun perusteella olevan? Tai miten ahkerasti käytte niiden kanssa näyttelyissä? Ja onko minkälainen KTK-systeemi? Ja miten arvostettuja nuo tuollaiset jutskat on jos sellaisia löytyy?

LähettäjäHeltsu 
Päivämäärä:   15.1.10 17:07:37

Rajattomat pikaravit
18.1.

Päivämäärä:   15.1.10 17:37:22

Mun on kyllä vaan pakko sanoa että mä rakastan meidän raviporukkaa <3 (eiköhän kaikki tiedä ihan itekii jos tykkään niistä, halipusinutitutiluti kaikille!)

Mie haluan sulkea teidät kaappiin ja erota muusta typerästä virtuaalimaailmasta ikihyviksi :'DD

Joskus ei minun pieneen kaaliini vain mahdu toisten ihmisten ajatukset ja motivaatiot, pieni Shavo ei ymmärrä...

(ja ei, tämä ei liity nyt ravikeskustelut- topicceihin, vaan ihan muihin asioihin... ja IRL asioihinkin... ja ja... ääh, pää hajoaa :DD)

Lähettäjä: Peppi 
Päivämäärä:   15.1.10 17:37:54

Jes, vihdoinkin sain noi kaikki kone- ja kamera-asiat kuntoon :D Tilasin vihdoinkin ikioman järkkärin, Canon eos 1000D. Haukkukaa vapaasti, mutta sain sen kahden objektiivin kera alle 600e ja uutena, joten se on mun mielestä aika hyvä ostos. Sitten kävin Gigantissa, jossa ostin muistikortin kameraan + hain oman koneen korjauksesta. Kokonaan uusi kone tuli ja takuun piikkiin kaikki :--D

Päivämäärä:   15.1.10 18:11:54

Shavo, ota rauhassa! :D Me ollaan kaikki ihania äksdee kaksoispiste Dee pienempi kuin kolme kuusi ysi <3 (asiallista)

Lol, kaikki on taas perjantaina lähtenyt jonnekin?

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   15.1.10 18:12:33

Aneth, Laatuarvostelu ei ole mun harrastuksen aikana toiminut, näyttelyissä olen muutamaa omaa rakenne kuvallista käyttänyt joskus, en siis mikään näyttelykehä pyörijä ole. ;D

Lähinnä arvostusta hevosille tuo hyvä ennätys & voittosumma ja Ehdottomasti ainakin omalla kohdalla hyvä statistiikka. Näiden lisäksi kaikki suurkilpailuvoitot, Derbyt, kriteriumit, kunkkarit jne. tuovat hevosella mainetta.

Peppi, Jee! :D nyt mä voinkin ruveta pyytämään sulta kuvia eiks je? ;D
Nyt susta tulee taas 100% datis vai mitä? ;)

Päivämäärä:   15.1.10 18:15:49

Itse käyn yleislaatuarvostelussa joidenkin harvojen kanssa...
Mutta kyllä ravihevosten oma laatis olis niin pop, ja mie lupaan tulla laskee pisteitä jos joku asiantunteva henkilö laittaa sen pystyyn, aamen ^^

Päivämäärä:   15.1.10 18:16:07

Huh, eli onneksi ei tarvi näyttelyissä pyöriä :D

Eli samoja asioita arvostetaan virtuaalimaailmassa kuin IRL-ravipiireissäkin, hyvä hyvä:) Voin siis jopa päästä perille näistä...

Päivämäärä:   15.1.10 18:19:31

Lokki, 110% datis :D Ja multahan saa sitten aina kuvia, sulle mä voin antaa ilmaiseksi mutta muuten mun ihQjärkkärikuvia saa vaan sitä vastaan, että laittaa mun konien kisakalenterit kuntoon xD

LähettäjäLokki 
Päivämäärä:   15.1.10 18:27:10

Peppi, jee! hyvä et mä oon niin IhQ et saan ilmattiiks sun ihQui kuvii <3<3<3<3<3<3<3 (koska en ikinä jaksais laittaa sun konien kalentereita kuntoon :'DD)

Päivämäärä:   15.1.10 18:40:40

Lokki, KUKAAN ei voi jaksaa laittaa mun kalentereita kuntoon :D Mä voisin palkata siihen ihan täyspäiväsesti jonkun datanomin.. :P

Lähettäjäcraky 
Päivämäärä:   15.1.10 18:54:09

Hankin pitkästä aikaan ravurin itselleni ja oottelen pääsyä tässä ensi kuun koelähtöön :D jos vaikka innostuis tästä taas oikein kunnolla :)

Päivämäärä:   15.1.10 19:03:41

craky, hienoa :)

Ja Pepille onnea koneesta & kamerasta!

(täyteen?)

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.