Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten tulla virtuaalijulkkikseksi?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.3.09 01:02:15

Jep, eli miten saavuttaa suosiota, kunniaa ja mainetta virtuaalimaailmassa? Vinkit ja neuvot kehiin.

Re: Miten tulla virtuaalijulkkikseksi?

LähettäjäMilka L. 
Päivämäärä:   22.3.09 01:06:50

aikaa ja kärsivällisyyttä. ei niitä oikoteitä oikein ole ;>

LähettäjäMaria S. 
Päivämäärä:   22.3.09 01:14:44

Olisi pitänyt olla hommassa mukana jo kymmenen vuotta sitten ja yrittää nyt kalifiksi kalifin paikalle eli yrittää vallata sannin paikka (vaikka hän jatkaa työssään ainakin kesään asti). Plussaa jos on jo kymmenen vuotta sitten tuntenut esim. Meepun tai Feanaron, nyt on vähän myöhäistä jo.
Toinen vaihtoehto voisi olla alkaa php-neroksi ja syrjäyttää koko VRL alati toimivilla, täysin automatisoiduilla ja itsensä korjaavilla koodauksilla.

Lähettäjäelliott 
Päivämäärä:   22.3.09 01:15:09

tuot ittes esii, tollai nimettömänä ei ainka mitään tapahu :D

Lähettäjä: shupashups 
Päivämäärä:   22.3.09 02:16:38

tee aivan törkeän hieno talli, muuta et tarvitse.

Lähettäjäkisumiu 
Päivämäärä:   22.3.09 02:41:39

teen semmosen tallin missä on 30 koulupuokkia joilla kaikilla parhaat arvonimet ni kaikki nuolee sun takamustas.

Päivämäärä:   22.3.09 02:50:55

kisumiu, törkeän hieno talli sekä 30 kpl KRJ-1, KTK-1 ja YLA-1 -palkittua puokkia olisi kyllä aika hyvän kuuloinen resepti. pitäisikö kokeilla?

Lähettäjäkisumiu 
Päivämäärä:   22.3.09 02:51:27

kokeilee pois vaa : DD

Päivämäärä:   22.3.09 02:54:48

siinä on vain sellainen juttu että en oikeastaan jaksa. :D

LähettäjäMeepu 
Päivämäärä:   22.3.09 03:36:12

Mien osaa heittää lonkalta yhdenkään sellaisen tallin nimeä, jolla olisi 30 KTK I YLA 1 -hevosta. Itse asiassa en pysty nimeämään yhtäkään.

Miun mielestä julkkikseksi tullakseen ei tarvitse mitään muuta kuin katu-uskottavuutta. Opettele ilmaisemaan itseäsi kirjallisesti, selvitä vahvuutesi ja pelaa niillä.

Lähettäjäkisumiu 
Päivämäärä:   22.3.09 15:46:54

et sä nyt ymmärtäny mun pointtia, mutta ihan sama. harvemmin täällä tulee kovinkaan tunnetuksi pienellä parin hevosen tallilla ja mukavalla luonteella.

Lähettäjähyena 
Päivämäärä:   22.3.09 15:53:30

Mut porukka muisti vielä vuos-kaks sitte mut nyt mut on syrjäytetty :(

Lähettäjä: heidie (kännykkä) 
Päivämäärä:   22.3.09 15:54:20

keksi omaperäinen talli-idea, ole ystävällinen ja avulias, anna kasvateille mukaan kuvat, kisaa ihmisille ilmaiseksi, tee hienoja ulkoasuja. osa neuvoista on kierojä mutta kaikkea ne muutkin nykyään tekee kuuluistuden eteen.

Lähettäjä: shonna 
Päivämäärä:   22.3.09 15:55:38

öh no kertokaa joku virtuaalijulkkis?

Lähettäjä: wr 
Päivämäärä:   22.3.09 15:58:26

Meepu, Feanaro, Viivi, esim.

Lähettäjähyena 
Päivämäärä:   22.3.09 16:54:32

Mä väittäisin Kiia, Raisa, Anni jne. Meepua, Feaa tai varsinkaan Viiviä en laskis julkkikseks :D

Päivämäärä:   22.3.09 16:58:28

Kiia, Raisa, Anni = neverheard

Meepun, Feanaron ja Viivin tietää kaikki.

Lähettäjähyena 
Päivämäärä:   22.3.09 16:59:15

Kaikki tietää Kiian, Raisan ja Annin :P kaikki tarpeeks viksut ja feimit ;)

Päivämäärä:   22.3.09 17:01:16

En ole koskaan kuullutkaan, ja olen pyörinyt v-maailmassa vuodesta 2000 ->

Tallit?

Päivämäärä:   22.3.09 17:03:02

Absinth, mitenkäs niin, ainakin mun mielestä tää on ihan mielenkiintoinen keskustelu. vähän vaihtelua ulkoasunkerjäystopikkeihin.

Päivämäärä:   22.3.09 17:04:12

Ai se Raisa. Mutta eihän nuo tallit ole toimineet vuosikausiin, ja ko henkilöt eivät edes harrasta virtuaalihevosia enää-

Päivämäärä:   22.3.09 17:06:04

ok, tulkitsin viestisi sävyn väärin ^^

Päivämäärä:   22.3.09 17:06:14

Sprietland Stud / Faraway Estate / Saaga on Kiian tallit ja jokainen vakavasti otettava virtuaaliheppailija ne tietää.
Greymask on Raisan talli ja Waterfall / Classic Annin.
YT Luminalle / Moonshine Noora R., Rocky Mountain / Spica Katan ja Liinun virtuaalitalli Liinun ja Nooran (Pihlajamäen talli).

Kyllä Meepu ja Feakin ovat julkkiksia. Mut kuinka moni muistaa Meepun nimenomaan Kalmoniemen pitäjänä? :D Wr varmasti kun jo noin pitkään harrastanut.

Päivämäärä:   22.3.09 17:07:20

Mutta kukaan "julkkiksista" ei tule julkkikseksi mielistelemällä muita vaan tekemällä omia juttujaan ja olemalla ylpeä niistä.

Lähettäjäkouluratsastaja 
Päivämäärä:   22.3.09 17:07:31

Ginin "Kahdeksan vinkkiä virtuaalimenestykseen" http://tekke.freeserverhost.com/Gin/vippos_8.html

Päivämäärä:   22.3.09 17:10:06

tallien nimet muistan, mutta kiioja ja anneja on virtuaalimaailmassa niiin monta että pelkkä nimi ilman tallia ei kyllä sano mitään. kalmoniemen muistan kyllä, mutta meepusta tuli julkkis vasta myöhemmin.

Päivämäärä:   22.3.09 17:12:38

Mä ainakin muistan Meepun nimenomaan Kalmoniemestä. Sen jälkeisistä ajoista ei tule mitään mainitsemisen arvoista mieleen, jos totta puhutaan.. :)

Päivämäärä:   22.3.09 17:19:40

Minun mielestäni Meepun suosio nousi räjähtävään nousuun, kun hänestä tuli VRL:n ylläpitäjä, ja VRL siirtyi tietokantoihin. Sitä ennen hän oli vähän ns. muiden tuon ajan julkkisten varjossa.

LähettäjäFeanaro 
Päivämäärä:   22.3.09 23:32:54

Ja jos ihan tarkkoja ollaan niin mä olin jonkinasteinen julkkis jo ennen VRL:ää ja PHP-koodeja. Yrttikumpu oli aikanaan suosittu talli, Provincesta puhumattakaan. Hetken aikaa kaikki halus Province-kasvatteja.

VRL on saanut ihmiset lähinnä vihaamaan mua. Ei se oo tehny mua ainakaan suositummaks.

Päivämäärä:   22.3.09 23:53:54

Feanaro, there is no such thing as bad publicity..

LähettäjäMeepu 
Päivämäärä:   23.3.09 00:05:54

Hee-etkinen. Yritetäänkö täällä väittää, että Raisasta tuli julkkis Greymaskin takia ja Annista Classicin ansioista? Eikö kenenkään mielestä asialla ole mitään tekemistä sen kanssa, että kyseinen kaksikko toimi virtuaalimaailman siihen aikaan suosituimman sivuston eli Näyttelyjaoksen pitkäaikaisimpina pitäjinä?

Mielestäni virtuaalimaailmassa on vain muutama ihminen, jotka ovat ponnistaneet maineeseen puhtaasti tallinsa ansiosta. Nimiä tulee nopeasti mietittynä mieleen vain yksi: Liinu. Kaikki muut ovat hankkineet kannuksensa joko yhdistyksistä tai foorumeista.

LähettäjäViiviL. 
Päivämäärä:   23.3.09 00:30:06

Herää kysymys, onko edes mielekästä olla "foorumijulkkis". Yleensä tämä kuitenkin taitaa olla melko negatiivista julkisuutta, jos foorumin kautta julkkikseksi päätyy..

Ihmiset pitää usein julkkiksina eri ihmisiä riippuen siitä, missä piireissä harrastaa ja millä foorumeilla liikkuu, milloin liikkuu tai on liikkunut ja mitä on sattunut itse näkemään, kuulemaan ja kokemaan.

Tällä kaavalla jos haluaisi esim suokkipiireissä julkkikseksi, pitäisi tehdä superhieno sh-talli tai esim järkätä yhdistys tai foorumi tai muuta vastaavaa pystyyn (hyvällä menestyksellä), koko ratsuväen julkkikseksi pyrkivän taas pitäisi pyrkiä esim. jonkin yhdistyksen tai jaoksen piiriin, kuten VRL/KRJ/NJ.

Suosio > omassa piirissään suosituksi tuleminen esim tallin kautta hyvän idean siivittämänä
Kunnia > saavuttanut jotain merkittävää, esim hyvää jalostustyötä tai huomattavan kunnioitettavaa käytöstä foorumeilla
Maine > miten ulkopuoliset nimimerkin näkevät, onko tullut toilailtua vai saatua hyvää mainetta toimiensa johdosta.

Suosituksi pääsee vaan olemalla hyvä jossakin. Kunniaa saa yleensä pitkäjänteisellä työllä, ja mainetta nyt voi saada esim. juuri foorumeilla, kuten nämä satunnaiset foorumijulkkikset.

Ai niin, joku mainitsi vielä sen "jo julkkujen" suosioon pääsemisen. Siitä en osaa sanoa yhtään mitään, mutta näköjään monien mielestä tuntuu auttavan, jos tuntee Feanaron tai Meepun tai jonkun muun v-vaikuttajan. Öö? Miten se muka auttaa? Tietysti ehkä saattaa auttaa johonkin virkaan tai hommaan pääsyä, mutta senkin voi sitten hoitaa hyvin tai huonosti, tai hakea ihan kuten suurin osa muistakin ja saada hyvää mainetta sitten sitä kautta.

Onko siinä sitten jotain hauskaa olla v-julkkis? En osaa sanoa, kun en itse koe olevani (vaikka jotkut näyttikin mut sellaiseksi laskevan. Haluaisin tietää miksi.)

LähettäjäMilka L. 
Päivämäärä:   23.3.09 16:25:26

ä en sit taida olla vakavasti otettava harrastaja - noista teidän mainitsemista julkkiksista ja niiden talleista en ole kuullutkaan ;) mut tosin olen kyl sen verran nuoren polven harrastaja et et.

LähettäjäMilka L. 
Päivämäärä:   23.3.09 16:58:13

mä eikä ä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.