Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Laukkaurheilu vol. 13

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   21.10.09 20:48:53

Edellinen.

Olisi suotavaa jos topicin täyteen postannut tekisi uuden. ;)

Agavesta tuli tieto, että Southern Thunder A.S.H:n saa myydä eteenpäin eli Heidielle se lähtee. :) Siltä tosiaan löytyy yksi nimetön varsa Shadesta ja Prismaticista tamma Danzing Thunder RVC (e. A May Zing Devil A.S.H noiden sivuilla mainittujen lisäksi.

Jos nyt sais noi Triple Crownin tulokset arvottua kun eilen ei nettiyhteys pelannut.

Re: Laukkaurheilu vol. 13

Lähettäjä: Leah 
Päivämäärä:   21.10.09 20:54:22

uuu kolmastoista jo :D edistystä.

Lähettäjä: Mira 
Päivämäärä:   22.10.09 13:29:35

Ääh. Hitsit. Ei oo tällä kaudella pahemmin ehtinyt hevosilla kisailla eikä muutenkaan Stormskyta päivitellä, :S IRL on niin paljon kaikkea, ettei ehdi koneella paljon olla. Kuukausi sitten oppi tuo poika kävelemään tukia vasten ja sitä on koko ajan vahdittava ja sitten jos erehdyn istumaan koneen ääreen, silloin kun poika on hereillä, niin poika tulee heti mun jalkaa vasten seisomaan ja huutamaan. Eli ei anna mun olla koneella, :D Tämän lisäksi on sitten alaselkä kipeänä (raskauden kivoja vaivoja, :D). Ei tee mieli kauaa istuskella koneella, kun on niin huono tietokonetuoli.

Ajattelin nyt vähän väliaikatietoja kertoilla, :D Josko tässä nyt jotain ehtisi jossain kohtaa kuitenkin tehdä tuolle tallille. Saisi nuo siitoshevosten sivut tehtyä, niin voisi katsoa, mitä niistä myy.

LähettäjäElyse 
Päivämäärä:   22.10.09 16:12:22

tangerine, no sori. >: D en voinu tajuta et se meni täyteen. Menin suoraan nukkuu. xD

LähettäjäTaija 
Päivämäärä:   27.10.09 19:04:51

hiljaista hiljaista.. mihin 4 ryhmän laukkojen järjestäjät kadonnu?

LähettäjäTaija 
Päivämäärä:   29.10.09 18:18:55

järjestääkö kukaan tällä hetkellä virallisia arvokilpailuja ryhmille 3 tai 4?

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   29.10.09 18:26:20

En tiedä mitä virallisella tarkoitat, mutta ainakin Agave 3 in 3 on kaikille ryhmille ja sitten on se Trophée de la Belgique nelosryhmälle.

LähettäjäTaija 
Päivämäärä:   29.10.09 18:36:12

niijoo.. tekisi mieli Il'yassa järjestää jonkun näköiset mutta nimipää lyö tyhjää eikä venäjäkään itseltä suju :D

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   29.10.09 18:42:54

Kattele jonkun oikeiden suurkisojen nimiä ja muuntele siitä :D tai käyät jotain sanakirjaa.

Innostus Prismaticin kanssa sanoo nollaa koska en millään saa haluamani näköistä leiskaa aikaiseksi. PLÖÄH.

LähettäjäTaija 
Päivämäärä:   29.10.09 18:53:10

Mietin nimiä joidenkin ahaltekkejen kantahevosten nimien mukaan.. Virtuaalisten ehkäpä tai sitten ihan IRL.. EN TIIJÄ!!! :DD

Itse en jaksa ulkoasusta niin välittää kun en itse niitä osaa tehdä ja turhauttaa kinuta jotakuta tekemään itselle mieluisa kun se ei kuitenkaan ole koskaan sellainen kuin haluaisin :D

Päivämäärä:   30.10.09 21:49:52

Stormsky Stable vuokraa nyt kaikki hevosensa. Galloperissa lisää infoa asiasta. Osa myös mahdollisesti myydään, mutta en ehtinyt vielä katsoa myytäviä.

LähettäjäTaija 
Päivämäärä:   6.11.09 18:35:58

ylös! keskustelua ja uudet kyselkää :)

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   6.11.09 18:42:58

Jahaa Prismatic taitaapi muuttaa kyllä atspaceen, awardspace ruuhkailee liikaa kun siellä on sekä Eclipse, että Prismatic.

Mitä mieltä muuten olette uudesta leiskasta?

Sitten vielä kyselisin, että jos ottaisin käyttöön noissa minun arpomissani kisoissa (mikä luultavasti koskee muutamia arvokisoja ja tietysti noita mitä prismassa on) tämän ilmoittautumismuodon, niin osallistuisiko kukaan enää niihin lähtöihin vai onkotuo liian haastava? :D

Tuotahan käytetään ulkomailla kaikissa paikoissa ja minua raastaa se, että olen nyt lähiaikoina laittanut ihmisten hevosia vääriin lähtöihin. Tuolla saisin sen estettyä.

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   6.11.09 18:50:34

tangerine: Varsin kiva tuo uusi leiska, vaikka hieman tuo punainen tuolla askarruttaa. Mutta ei kuitenkaan niin paljon, että se oikeasti häiritsisi, joten kaipa se sitten on ihan onnistuneesti toteutettu, siis ainakin minun silmille (:

Ja tuo osallistumismuoto on minusta varsin kätevä, eipähän sitten tosiaan tule sellaisia kömmähdyksiä, että hevonen menee vahingossa väärään lähtöön tai jäisi osallistujia lisäämättä, jos vahingossa hyppää osallistumisen yli tms.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   6.11.09 19:00:35

Joo hain sillä sinipunavalko -väriyhdistelmällä Britannian lipun värejä. :D Miettisinkin että meneeköhän tuo punanen nyt tuohon, mutta lopuksi ajattelin että kai se siihen sopii hiukan piristämään leiskan muuten aika synkkää kokonaisuutta.

Jep mustakin tuo osallistumismuoto olis paljon kätevämpi, en tiedä minkä takia siitä loppujen lopuksi siirryttiin pois (oli joskus laukkajaoksella käytössä aikasemminkin). Ei tulis kisojen järjestäjälle ainakaan virheitä, jotka sitten harmittaisi osallistujia. :)

LähettäjäTaija 
Päivämäärä:   6.11.09 19:06:33

Prismaticin leiska jälleen onnistunut :) Ja tuo osallistumismuoto näköjään ainakin Vecno Studin kisoissa, että ei tuottanut itselle ainakaan hankaluuksia :)

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   7.11.09 22:13:19

nostetaan

Alkaa näyttää aika hälyttävältä nuo osallistujamäärät ainakin ykkösryhmän lähdöissä. Harmittaa kun laukkaurheilu alkaa menettää niin paljon suosiotaan kun isompia talleja lopettaa. En tiedä miten muilla ryhmillä menee, mutta ykkösryhmän tilanne huolestuttaa ainakin..

Päivämäärä:   8.11.09 12:57:35

Pitkäskä aikaa käyn täällä katsomassa. Tuo osallistumismuotojutulla ei minulle ole niin väliä. Kumpikin on yhtä kätevä. Siis tuo "uusi" ja se, mitä melkein kaikki käyttää.

Yritän saada Stormskyn hevosia nyt vuokralle ja jos nyt kävisi hyvin, että saisin sitten edes kisattua noilla kisaavilla. Tälle kaudelle ei ole pahemmin lähtöjä meidän hevosille tullut, :S Ei kukaan haluaisi vuokrata kisahevosia? Voiko kisoissa muuten tehdä niin, että jos on vuokrahevosia, että ilmoittaa esim. 3 omaa hevosta ja sitten niiden lisäksi 3 vuokrahevosta, jos on rajoituksena, että 3 hevosta per omistaja.

(Lukeeko kukaan muuten Aamulehteä? Netissä tai ihan lehtenä? Kummastakin löytyy juttu Isäksi Miehen tie. Siinä on juttua meidän perheestä, :D)

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   8.11.09 15:29:28

Itse ainakin hyväksyn myös ns. "muiden puolesta" osallistujat, eli jos merkkaa omistajaksi toisen tallin kuin omille hevosilleen, niin hyväksyn kyllä vaikka sen 6 hevosta samaan lähtöön samalta ilmoittajalta.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   10.11.09 19:41:22

Ketään vapaaehtoista arpojaa Breeders' Cupille tai edes kaverikseni arpomaan sitä?

Täällä topicissa lisää: <http://www.createphpbb.com/galloper/viewtopic.php?p=7737&mforum=galloper#7737>

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   10.11.09 19:42:00

ei linkity risuaidan takia, joutuu neämmä kopioimaan ja liittämään osoiteriville.

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   10.11.09 21:57:24

tangerine, joo huolestuttavaa on tämä kiinnostuksen lasku. Vitosryhmälle on niin säälittävän vähän lähtöjä, että hyvä kun saa hevoset yhtään lähtöä kaudessa alle. :<

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   14.11.09 12:58:04

Joo vitosryhmä on voinut tosi huonosti sen jälkeen kun Netta meni tauolle. Sehän aika pitkälti pyöritti vitosryhmän kisoja ja kasvatusta.

up

Lähettäjäpipariina. 
Päivämäärä:   14.11.09 13:41:15

Escanorilla hevoset on liisausvaiheessa. Ottakaa yhteyttä mailiin, jos kiinnostaa ottaa kisattavaksi / astutettavaksi. En hirveästi ehdi täällä hengailemaan..

LähettäjäHeidie 
Päivämäärä:   21.11.09 15:49:21

Voi että, mulla on ollu kamalan pitkä tauko virt. puolelta kun koulu sekotti taas vähän elämään.
Sancio on siis kuitenkin pystyyn nousemassa ja kaikki hepat on sinne tulossa, ei hätiä-mitiä ;)

Mietin justiinsa että mitäköhän heitän heppojen sivuille rakenteeks - jos jaksais sen rungon nyt kasata niin sais niille sivujakin aikaseks XD

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   21.11.09 16:14:53

Heidie, tässä taitaa vähän kaikilla olla enemmän tai vähemmän taukoa. :D

Voi Prismatic.. miten pahaan kuntoon olenkaan sinut päästänyt. Pitäis ottaa itteään niskasta kiinni ja vihdoin tehdä toi uusi leiska valmiiksi jokaiselle sivulle.

LähettäjäHeidie 
Päivämäärä:   21.11.09 16:34:25

Kävin kyyläilemässä Prismaticin uutta ulkomuotoa - menin sanattomaksi <3 ihana, odotan innolla että saat loputkin sivut kondikseen ;)

Itse tappelen hevosten sivujen kanssa, jos tämän päivän puolella saisi vielä tehtyä jopa jollekkin kaakille sivut niin olisin super-ylpee itsestäni...
Ja tietysti tappelen myös Sancion tulevan blogin kanssa -.-

LähettäjäHeidie 
Päivämäärä:   22.11.09 16:55:31

Ylös kakarat.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   22.11.09 17:21:53

Pitäis vähitellen alkaa päättämään mitkä vuotiaat laittaa myyntiin, mutta kun en halua luopua yhdestäkään noista. :D Varsinkin kun luulen, ettei ostajia paljoa tule näkymään. Toisaalta en voi pitää kaikkia itekkään koska muuten kuolen kaikkien kisattavien kanssa nääntymykseen.

Wou oon saanu jopa orien sivuja valmiiksi, ketuttaa vaan kun meni hirveästi aikaa siihen kun piti tehdä vielä englanninkielisetkin kun oriit revitään ulkomailla käsistä.

Lähettäjäariel 
Päivämäärä:   22.11.09 17:23:10

Itse alan liittyä laukkaurheiluporukoihin toistaiseksi pienen tallinikanssa. (: Rakennusvaiheessa vieläkin, mutta ensimmäiset hevoset alkavat olla kunnossa ja sitä rataa.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   22.11.09 17:34:49

Ah pitänee muistaa laittaa Ceres Prismaticin linkkilistalle jahka nyt vaan saisin ton tallin ees julkasukelposeksi. :P

LähettäjäHeidie 
Päivämäärä:   22.11.09 17:43:35

Voi vitsi, hinkkaan vieki tota vitsin hevosten sivun runkoo -.- ja kyselen kuvalupia ja säädän esittelyn kanssa... Joku hinku saada se nyt marraskuun aikana valmiiks.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   22.11.09 18:01:18

Mä tähtään siihen että saisin edes tän vuoden puolella Prismaticin kondikseen. :D

Pitäis varmaan myydä siitostammojakin reilulla kädellä pois, että tulis kasvateille tilaa. Muutamat noista on muutenkin ikään kuin seisomassa tallissa turhaan ja se harmittaa. :/

LähettäjäHeidie 
Päivämäärä:   22.11.09 18:05:33

tangerine, mulle voi antaa tamman tai pari >8DDD

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   22.11.09 18:27:33

Seuraavista varmaan voisin luopua:
http://prismatic.awardspace.com/Yellowsense.html
http://prismatic.awardspace.com/Zither.html
http://prismatic.awardspace.com/Carbonangora.html

Zitherin kohdalla pitää kyl kysyä Elyselta haluuko se kasvattinsa takasin. Lux on ollut niin kauan tauolla että Netta tuskin haluaa tammojaan.

Pitää vielä kattoa jos karsii enemmänkin... en kyllä raaskisi luopua mistään nyt kun tarkemmin ajattelen. :o Sama pätee noihin vuotiaisiin. Yritin äsken kattoa mitä voisin myydä mut en halua myydä mitään. :P

LähettäjäHeltsu 
Päivämäärä:   22.11.09 18:36:11

Heips!
Mua on alkanut kiinnostaa laukkaurheilu..Tällä hetkellä puuhailen ravureiden parissa (omistan Kind Trottersin).
Olen koittanut lueskella noita sääntöjä, aika hyvin kaiken ymmärsin ja varmaan sitten tajuaa vielä paremmin kun on ensin jonkin verran kilpaillut..

Mietin pitäisikö nyt harjoitukseksi ottaa kisa- tai vuokrahevonen jonka kanssa tätä lajia voisi opetella.. :>

LähettäjäNintsu 
Päivämäärä:   22.11.09 18:37:34

Mua kiinnostais muutaman laukkahevosen hankkiminen. Olis mielenkiintosta hommata joku pintabian tms ja sitten perinteinen englantilainen :D

LJ:n alaset menee ilmeisesti aika samalla tavalla, kuin ponien puolella?

Tosin...

Pitääkö hevonen painottaa jollekin tietylle matkalle tai pohjalle?

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   22.11.09 18:54:01

Tervetuloa joukkoon!

Ja Heltsulle voin sanoa että kyllä tekemällä oppii tässä kaikkein parhaiten, vaikka pohjatiedot olisikin jo saanut LJ:n sivuilta. :)

Nintsu, luulisin että kisat ovat aika samanlaisia kuin ponipuolellakin, vaikka en pahemmin ole siihen ponipuoleen tutustunutkaan.

Ei sitä hevosta ole pakko painottaa mihinkään, mutta yleisesti ottaen virtuaalinen laukkamaailma on pidetty ainakin matkojen kannalta jokseenkin realistisena eli sama hevonen ei juokse viiden ja viidentoista furlongin matkoja.

Vaikka ketään ei voi tähän pakottaa, itse toivoisin kyllä hevosilta jonkin moista painotusta tietylle matkalle (sprintteri, semistayeri, stayeri). Ihan vaan sen takia että kun se joskus siirtyy jalostukseen on helpompi löytää sille sopiva sulhanen tai jos kyseessä on ori, muut tietävät mille tammoille sitä käyttää. Siten myös on helpompaa katsoa, millä matkoilla kilpailisi näillä sen jälkeläisillä. :)

Pohjan kanssa ei ainakaan itselläni ole pahemmin väliä, mutta esim. pitkien matkojen juoksijat painotan yleensä nurmelle puhtaasti siitä syystä, että niille löytyy enemmän kisoja nurmelta. Ja kyllähän reaalissakin on niitä hevosia, jotka pärjäävät yhtä hyvin kaikilla pohjilla.

Ionicin blogissa oli loistava teksti laukkaurheilusta. Mikäli sitä ei ole vielä lukenut suosittelen lämpimästi. Se on varmaan paras tiivistys laukkaurheilusta, mitä olen lukenut (toisaalta varmaan ainoa?). :)

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   22.11.09 19:02:20

tangerine: Sie hyväksyit mun laukkakisat, mutta niitä ei näy LJ:n kisakalenterissa. Ajattelin vain kysäistä, että jäikö ne vahingossa sieltä pois vai vieläkö kalenteri on päivitysvaiheessa?

Lähettäjä: heidie (vääräkone) 
Päivämäärä:   22.11.09 19:34:56

tangerine, Yellowsensen voisin meille napata jos vaan viitsit luopua? Ja niistä kahdesta 2-vuotiaasta, ne on heitetty pois sieltä kisaavien sivulta - mistä löytyis (elmond ja joku smoke...) tiedot sivuja varten?

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   22.11.09 19:46:17

Tuire, ah aivan, huomasin ne vasta kun olin tallentanut tuon sivun koneelleni ja ladannut sen nettiin. Lisäsin ne kisat siihen heti kun olin ladannut sen sivun nettiin ja unohdin ladata sen uusiksi. Nyt pitäisi löytyä kalenterista.

heidie, juuh eiköhän se tamma sinne mene. :) Luulin että olit ottanu ne tiedot tallelle niin poistin ne tiedot sivuilta. :D Mut enhköän löydä ne jostain arkistojen syövereistä. Ainakin niiden suvut muistan, mutta en ole varma onko kisatietoja.

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   22.11.09 19:48:32

Selvä juttu (: Ajattelin vaa tosiaa kysästä, ettei jää osallistumiset tulematta kun ei kisoja kalenterista löydy :D

LähettäjäHeltsu 
Päivämäärä:   22.11.09 19:57:02

Noh, olisiko kellään nuorta englantilaista tarjota vuokralle tai kisahevoseksi? :> Saa nähdä hurahdanko laukkureihin niin kuin ravureihin, ratsuista en oo koskaan oikein välittänyt :)
Ravureiden kisanäyttöä x x

LähettäjäS 
Päivämäärä:   23.11.09 11:37:09

Heltsu, Pinkistä löytyy myynnissä olevia täysiverisiä. Kaikentasoisia, aika nuoria ja monet jo ainakin vähän kisattuja.
Kannattaa kuitenkin lukaista läpi tuo Tangerinenkin jo linkittämä teksti laukkaurheilusta ja sisäistämään erityisesti laukkureiden kilpailumäärää koskevat ohjeet, sillä laukkahevosilla ei todellakaan kilpailla lähellekään tuota määrää, mitä ravureillasi on startteja.

Tangerine, laittelin noita kisa-anomuksia taas ja huomautuksen sen postin mukana, mutta laitan nyt tännekin, jos huomaisit täältä sen nopeammin. Meidän laskujen mukaan olet tainnut laskea CAS-vuoden vaihtumisen väärin, kalentereiden mukaan se vaihtuu vasta ensi viikolla eli 30.11. on CAS XIV-vuoden 1. päivä. Eikä siis tänään, kuten LJ:n kalenterissa virheellisesti lukee.

Järjestetäänkö muuten tänä vuonna lainkaan tuota 3 in 3-kilpailua, tietääkö kukaan?

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   23.11.09 15:23:27

Hyvä kun huomautit, olin katsonut noita viikkoja väärin. Korjaan tuon kalenteriin heti kun FTP-yhteys pelittää taas.

LähettäjäNintsu 
Päivämäärä:   23.11.09 15:37:32

Juu, Ionicin blogia seuraan päivittäin ja tuokin teksti on kyllä luettu :D Mutta kertaus on opintojen äiti.

Onko helpompaa aloittaa suvuttomasta laukkurista vai suvullisesta? Tuli vain näin mieleen (:

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   23.11.09 16:30:22

Tuo on hankala kysymys. Omasta mielestäni suvuttoman hevosen kanssa kisaaminen on palkitsevampaa, sillä niitä on vaikeampi saada menestymään kuin suvullisia (riippuen kuitenkin minkälaisesta suvusta se suvullinen hevonen tulee.)

Toisaalta taas juurikin joku G1 x G1 hevonen voi olla helpompi kisata, sillä se voi hypätä suoraan G1-tasoisiin kilpailuihin Maidenvoittonsa jälkeen.

Voisin jopa suositella aloittamaan yhdellä suvuttomalla ja yhdellä suvullisella. Näin ei myöskään sitten innoissaan kisaa liikaa yhdellä hevosella, kun on kisattavanaan kaksi.

LähettäjäNintsu 
Päivämäärä:   23.11.09 19:25:52

Juu, kaksi meinasinkin hankkia, koska yhden takia ei jaksa raahautua kalentereita katsomaan (:

Voisi ainakin yhden suvuttoman hankkia. Siinä näkisi oman työnsä tuloksen ehkä helpommin ja tosiaan, sen kilpailuttaminen on varmasti palkitsevaa, kun ei pääse hyppimään tasojen yli (: !

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   24.11.09 08:05:46

Terveisiä Australiasta!!

Piipahdin tännekkin puolelle lukaisemaan kuulumisia. Sormia syyhyttäis askarrella Sasnakin sivujen kanssa, mutta nettiyhteys on sen verran hidas ettei kärsivällisyys riitä.

Sen verran kommentoisin tuohon em osallistumismuotoon että se oli itselläni käytössä jossain vaiheessa, mutta kun alkoi käymään niin että joku saattoikin unohtaa kopioida / kopioi väärän viestin niin välistä jäi sitten osallistujia pois niin siirryin "normaaliin" osallistumismuotoon.

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   24.11.09 15:05:08

Myytäviä minäkin voisin katsella.

PS. Olisko kellään xx- tai ox-oria (mieluiten ox) kahdelle ox-tammalle, toinen G1-tasoinen, toinen G2-tasoinen. Suku sais olla suunnilleen samantasoinen. (:

LähettäjäHeidie 
Päivämäärä:   24.11.09 16:01:16

Oonpas mie laiska - en saanu eilen tehtyä kuin yhdelle heposelle sivut -.- vielä noin kymmenet tekemättä, mutta tänään pitäisi ainakin valmistua parit.

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   24.11.09 16:51:23

Hei kuka päivittää nykyään LJ:n kalenteria, entä sivuja? :)

Missä muuten on nykyisin kaikki ryhmän 2 hevoset? Southern E Arabs on vissiin lopettanut, ainakin sivut oli tosi kuolleet? Kellä muilla on noita?

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   24.11.09 16:57:10

aavistus, mulla on ihan muutama, nuo muutama viesti ylöspäin olevat tammat ja yks allowance-tason tamma (ei juokse enää) + muutama evm joille en oo tehny vielä sivuja. :b

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   24.11.09 17:11:28

Kuten LJ:n sivuilla lukee (tai siis LJ:n sivulta päästään "nykyisille" sivuille, joissa tämä lukee), tangerine on LJ:n väliaikainen ylläpitäjä ja hän hoitaa myös kalenteria.

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   24.11.09 17:33:32

Tuire, niin justiinsa. Menin vähän sekaisin kun luin Sasnakin uutisblogia ja siellä puhuttiin LJ:stä ja jotain. :P

vvenla, juu huomasin nuo. Itselläni on kaksi pintabiania, tosin ovat jo aika vanhoja. Ensi vuoden jälkeen niillä loppuu kilpailuoikeus. Rupesi vähän vain ihmetyttämään, kun vuosi sitten viimeksi olin mukana laukkaurheilussa ja silloin tuntui olevan ryhmän 2 hevosille enemmän lähtöjä ja osallistujiakin ihan mukavasti, kun sitten taas esimerkiksi katsoo tämän loppukuun kilpailukalenteria, onhan siellä noita laukkoja kakkosryhmäläisillekin mutta niissä ei ole osallistujia ja iso määrä luokkia peruttu.. :S Tai ainakin jos vertaa esim. tähän viime vuotiseen: http://www.freewebs.com/pohenix_kisat/LJ4.htm

Lähettäjä: average 
Päivämäärä:   24.11.09 22:31:53

Nerith, eikös se "joku" ollut sinä itse eräissä kilpailuissa ja sen jälkeen nostit hirveän halon siitä pystyyn, että ei noin ei voi osallistua kun tulee virheitä. Ja kun suuri Nerith tekee virheen niin kaikki joutuvat kärsimään.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   24.11.09 22:54:25

Oon addiktoitunut leiskoihin, tein taas Prismalle uuden tylsyyttäni kun netti ei toiminu aikasemmin. :P Ja vanhakin on ehtinyt ehkä neljälle sivulle?

Joku kerta vedän kaikki leiskat pois ja teen valkoselle taustalle tablen jossa on mustaa tekstiä ja ehkä kaks kuvaa.

LähettäjäS 
Päivämäärä:   24.11.09 23:46:36

Minä henkilökohtaisesti vihaan sitä osallistumistapaa, että kopioidaan kaikki osallistumiset ja lisätään omat siihen. Virheitä se ei vähennä, huomattiin juuri yksissä laukoissa. Eikä se tunnu mitenkään nopeuttavan tulosten saamista. Kopiointivirheitä tulee helposti ja voin vain kuvitella mitä tapahtuu, jos sattuu niin onnettomasti, että kaksi ihmistä lähettää suunnilleen samaan aikaan osallistumisensa.
Boikotoimme aika pitkälle niitä laukkoja, joissa täytyy osallistuminen tuolla tavoin hoitaa.

Kakkosryhmän tilanne näyttää heikolta, meilläkään ei ole kuin muutama hassu arabi tällä hetkellä juoksemassa, mutta tulevaisuudessa tulee luultavasti ja toivottavasti enemmänkin. Tarttis taas katsoa noita kasvatteja, jos sieltä löytyisi sellaisia, joita kehtaisi kokeilla radoilla.

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   25.11.09 04:25:55

average, en nyt tarkoittanut ketään tiettyä henkilöä tuolla "joku" sanalla vaan ihan yleisesti se kopioitivirhe saattoi sattua kenelle tahansa. Muutamissa pitämissäni laukoissa niin sattui että oli kopioitu vahingossa väärä viesti. Enkä ole tietääkseni mitään isoa haloota siitä nostanut, jätin vain sen osallistumistavan omista laukoistani pois.

Jaa, joutuuko porukka tosiaan kärsimään minun "suuruuteni" takia?? :D Tuopa olikin uusi juttu!

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   25.11.09 17:17:12

Vitosryhmän tilanne tosiaan näyttää vielä pahemmalta. Itse toin juuri itselleni ison läjän vitosryhmän laukkaajia, mutta minkäs teet jos niille ei järjestetä lähtöjä kun ei ole osallistujia. :/ Millä porukka saataisiin innostumaan esimerkiksi laukkaquartereista, tai missä niiden kasvattajat ovat?

LähettäjäHeidie 
Päivämäärä:   25.11.09 18:21:00

Sain ensimmäisen hevosen sivut kokonaan valmiiksi, katsella voi täältä. Mielipiteitä ja kommentteja siitä mitä sivuille pitäisi lisätä / ottaa pois?

Sancio edistyy, tänään saatan saada useankin hevosen sivut valmiiksi ;)

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   25.11.09 20:53:49

Heidie, näyttää tosi hyvältä. =) Ei musta mitään lisättävää. Mut kasvattajaks on merkitty mut, vaikka kyseessä taitaa oikeasti olla Kerystonen kasvatti? ;)

Mä kerran kokeilin noita quartereita, mutta jotenkin mulle ei vaan iske mikään muu laukkarotu kun englantilainen täysiverinen. Harmittaa kylläkin tosiaan tuo vitosryhmän tilanne. Nettahan se suurin kasvattaja ja innostaja vitosryhmän kanssa oli, mutta nyt taukoilee.

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   25.11.09 21:13:10

Niinpä, pitäis nyt vaan saada porukka innostumaan laukkahevosista.

Kuka omistaa Prismaticin?

Lähettäjä: Nerith 
Päivämäärä:   26.11.09 05:59:26

vvenla, tangerine omistaa Prismaticin.

Sasnakista on tulossa iso kasa hevosia myyntiin - ihan normaaleiksi ratsuiksi asti niitä riittää.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   26.11.09 14:10:53

Joo mähän sen Prisman omistan. On päässyt pikkasen rappiolle sekin kun ei ole oikein ollut innostusta päivittää sivuja. :P Jospa nyt loman aikana saisin sen ees hiukkasen kondikseen.

Onko kellään muulla ollut ongelmia Laukkajaoksen sivujen kanssa? Mulla ei toiminu eilen ja taaskaan ei toimi. :/

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   26.11.09 21:31:44

tangerine, siispä kysyn sulta että kun joskus lupailit mulle myydä tällaisen orin http://prismatic.awardspace.com/Explicit.html Niin vieläkö se mulle lähtee vai ?

Mä laitoin kisa-anomusta lj:lle, tosin varmaan meni väärin. :<

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   26.11.09 21:38:30

vvenla, kyllä vaan lähtee. :) Oonkin miettinyt, että vieläkö haluat sen. :D Knoxdale Farmilla on varmaan jokunen varsa siitä (tai ainakin astunut niiden tammoja), sillä se oli koko viime vuoden siellä vuokralla.

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   26.11.09 21:50:08

tangerine, joo kyllä mä otan sen. Saakos sitä käyttää x-jalostukseen?

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   26.11.09 22:01:23

Minua kiinnostaisi kyllä kovasti aloittaa laukkaquartereiden ja paintien yms. kasvatus ja kilpailuttaminen, kun muutenkin veri vetänyt tuonne amerikkaan päin viime aikoina. Mutta onko niille vaikea löytää kuvia? Onko ketään innostunutta tuojaa noille, itse keksin niin rumia nimiä, etten tahdo. :D

Lähettäjäpipariina. 
Päivämäärä:   26.11.09 22:03:49

http://77sins.net/escanor

Tuosta sais kaakkeja vuokralle. On vähän epätodennäköistä että enää aloitan uudelleen noin isolla kaakkimäärällä, mutta en raaskis myydäkään :( Joten vuokralle saatte.

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   26.11.09 22:08:51

pipariina, voi harmi kun sinulla on pelkkiä xx:ä. Olisiko kovin hurja ajatus jos sinun joku orisi joskus astuisi RBSH-tamman?

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   26.11.09 22:16:51

vvenla, juup sitä saa käyttää vaikka aasien jalostukseen jos haluaa. :D

pipariina, haluisko Rockin' Dream ESC lähtee kisaukseen Prismaticiin? Ja ehkä ehtisi varsankin pyöräyttämään Prismaticiin, riippuen siitä miten nopeasti olet takaisin tulossa.

Lähettäjäpipariina. 
Päivämäärä:   26.11.09 22:25:40

aavistus, ei ollenkaan. Ihan mielelläni annan orin RBSH-jalostukseen, jos mieleises tuolta löydät.

tangerine, vois se haluta. Vie pois :D Mä tuun sitten kyselemään.. tai en...

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   27.11.09 16:10:35

tangerine, hieno homma. :)

Ei tosiaan kellään olis G1, G2-tasoista arabioria ? Suvullakaan nyt ei niin ole väliä, kunhan vähän olis. Mulla olis kaks tammaa jalostuksessa, mutta ei ole oreja. :<

Päivämäärä:   28.11.09 03:59:09

vvenla, Sasnakissa on ;)

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   28.11.09 17:54:27

vvenla, muistin juuri että omistan kaverin kanssa ulkomailla kisanneen arabiorin, joka nyt laukkauransa jälkeen oli tarkotus muuttaa esteratsuksi ja kisata AHACia sen kanssa (joka on hiukan jäänyt kaverin taukoillessa). Se on kylläkin melkoisen lyhytsukuinen.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   29.11.09 22:05:58

Hakekaa Prismaticin myytävät pois
http://www.createphpbb.com/galloper/viewtopic.php?t=802&mforum=galloper

LähettäjäKarvaHaamu 
Päivämäärä:   29.11.09 23:01:41

Vieläkö mahtuu yksi laukkaharrastaja mukaan? (:
Laukka- ja western hevoset ovat alkaneet tässä lähiviikkoina entistä enemmän kiinnostamaan ja ajattelin että miksikäs en nyt sitten pistäisi uutta pinetä projektia näille molemmille pystyyn.

Ainoa asia on että olen laukkaurheilusta totaalisen pihalla. Jaoksen sivuja olen yrittänyt metsästää mutten löydä toimivaa osoitetta mistään. Eikös joskus ollut esittely ht.netissä jostain sivusta jossa kerrottiin virtuaalisesta laukkauhreilusta?

Jonkinlaista taustatietoa näistä "G1" hommista ja muista haluaisin saada ennenkuin laitan tallia pahemmin pystyyn.

ja mietin että jos tuonneilla aloittelisin. Onko uudelle verelle laukkamaailmassa millaista tarvetta?

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   30.11.09 00:14:39

KarvaHaamu, laukkajaos löytyy osoitteesta http://bittiponit.net/~laukkajaos

LähettäjäKarvaHaamu 
Päivämäärä:   30.11.09 00:27:04

vvenlalle kiitoksia (: Googlella ei nimittäin ainakaan tullut kuin ei-niin-toimivia sivuja.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   30.11.09 13:41:32

Tuohon tuontikysymykseen, itse olen ainakin ottanut suorastaan projektikseni tuoda uusia sukuja vanhojen rinnalle virtuaaliseen laukkamaailmaan. Pidempisukuisten hevosten suvuista kun tuppaa löytymään ne samat kantahevoset, en ole vielä yli kolmepolvista hevosta nähnyt (ellei ole ulkomailta tuotu), millä ei olisi joko Mosquitoa, Indian Runneria, Oréa, Fragaria Vescoa tai Sibylla Delia suvussa (tai vaikka kaikkia).

Eli uudelle verelle on aina tarvetta, kunhan vanhaakin vaalitaan. :)

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   30.11.09 13:46:28

Onko väärin osallistua omiin laukkakilpailuihin ? Meinaan, noita meikäläisen nelosryhmän lähtöjä ei kuitenkaan saada täyteen niin vois omatkin kopukat osallistua.

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   30.11.09 15:23:03

vvenla: Ei se minusta ole lainkaan väärin, että osallistuu omiin laukkakisoihin ja monet niin myös tekevät.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   30.11.09 15:25:49

Joo ei munkaan mielestä ole väärin. Itekkin osallistun välillä ihan vaan sen takia että jotain lähtöä ei välttämättä saa pidettyä muuten.

Ongelmana vaan on se, että aivan liian useasti kun arvon niin pakostakin se arvontakone heittää omat hevoset kärkeen. Pari kertaa joutunut uudestaan arpomaan koska melkein kaikissa lähdöissä oli omat hevoset kärjessä muuten.

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   7.12.09 13:41:47

tangerine, pakko kysyä tuosta Explicitistä vielä, että haittaako jos sen väri muuttuu? Ruunikon kuvat olis mutta ei rautiaan. :/

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   8.12.09 16:51:12

vvenla, ei haittaa sitten yhtään. :)

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   8.12.09 21:21:49

tangerine, hienoa. :>

Viitsiikö allowance-tasoista tammaa siirtää jalostukseen vai kannattaisko painottaa suosiolla toiseen lajiin ? Arabitamma nimittäin ylsi allowance-tasolle eikä paljon menestynyt ja vähän meinasin heittää sen matkaratsastukseen. :b

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   9.12.09 16:50:55

vvenla, itse varmaan teettäisin sillä ainakin yhden laukkavarsan ja ehkä sitten kisailisin matkaratsastusta.

Muutamat mun parhaista siitostammoista on UG tasosia. Mm. Echoesin emä voitti vaan kerran uransa aikana, eikä So Serenen emäkään mikään huippujuoksia ollut. Silti varsoista on tullut hienoja vaikka niillä ei sitten päässytkään montaa tasoa hyppimään yli. :D

Lähettäjä: Hessi 
Päivämäärä:   17.12.09 19:03:05

Alan pikku hiljaa olla neuvoton - tai sitten vaan laiska.

Löytyisikö keltään anglo-oriita Kery's Akarille? Tamma olisi tarkoitus saada tämän tai ensi viikon kuluessa kantavaksi, jotta aikanaan varsa syntyisi maailmaan, mutta sopivaa oriita ei löydy - tai jos löytyy, omistaja ei vastaa tiedusteluihin, saisiko oriista varsan. :(

Eli jelppiä! Oriin suvulla ei väliä (kunhan suvusta ei löydy samoja nimiä kahdesta ensimmäisestä polvesta tamman kanssa) ja tasovaatimuksena G3-G1.

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   17.12.09 20:49:39

Hessi: Tarviikos orin välttämättä olla angloarabi? Ajattelin vain, että minulla olisi tällainen xx-tapaus tarjolla jalostukseen, vaikka sivulla tosiaan lukee ettei olisi. Eikä herra varsinaisesti olekaan vielä jalostuskäytössä, mutta se on nyt kisatauolla jonkun aikaa ja miksikäs se ei voisi tamman tai pari astua sinä aikana.

Shamus PA:n statistiikka on tällä hetkellä 14: 8-1-3-1 eli suoraan sanottuna todella loistava ja se kilpailee G1-tasolla. Takana on CAS XIII -vuoden BC Turf -voitto, lisäksi se voitti kaksi samaisen vuoden preppiäkin. Kisaa vielä jossain välissä ainakin muutaman lähdön ennen kuin siirtyy kisaeläkkeelle.

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   17.12.09 22:16:17

Meikäläisen eka akhal tekke saavutti vihdoin G2-tason, tuontisukunen Merkenko, josta ei aluks meinannu tulla yhtikäs mitään. :> Olen ylpeä.

Kannattaako allowance-tasolle jääneitä käyttää jalostukseen vai siirtääkö suosiolla muuhun käyttöön ?

LähettäjäTaija 
Päivämäärä:   19.12.09 13:00:10

vvenla, kyllä itse ainakin käytän niitä jalostukseen, varsikin jos on suvullisia.. Helpommin tammoilla hyväksyn huonon menestyksen ja silti käytän jalostukseen.

Päivämäärä:   19.12.09 13:50:26

Tuire: No ei välttämättä, etenkin kun nyt tuntuu, ettei niitä angloja löydy. Shamus PA:lla on todella hyvä kilpailumenestys, ja sen puolesta olisin voinut kelpuuttaa hänet tammalleni, mutta valitettavasti suku ei napannut. Suvusta löytyy samoja nimiä, mitä muilta tallin hevosilta löytyy, ja koska tallin laukkahevoskanta on pieni, en halua liian paljon samansukuisia hevosia. Kiitos kumminkin tarjouksesta. :)

Haluisittekos kertoa, ketkä ovat tällä hetkellä aktiivisesti mukana laukkapuolella? Itse en tosiaan ole kovin hyvin näistä asioista perillä, kun niin vähän olen viimeisen puolen vuoden aikana täällä pyörinyt.

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   21.12.09 10:10:34

Hessi, Sasnak oli pari kuukautta tauolla, mutta alkaa nyt palailemaan takaisin :) Kiinnostaisi vähän itseäkin että kenen talli on remmissä mukana kun en ole tosiaan seurannut menoa.

Kiinnostaisiko jotakuta ottaa vuokralle jalostukseen tammoja & oreja roduista ox ja x? Sasnakista sais nyt :)

Päivämäärä:   22.12.09 23:25:11

Nerith, saitko mun astutuspyynnön? Kun jos sulle ko. astutus ei käy, niin sitten pitää etsiä nopeesti tammalle jostain muualta ori.

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   22.12.09 23:30:47

Prismatic on taukoillut pidemmän aikaa ja taukoilee edelleen konerikon takia. Kasvatustoiminta taitaa olla ainoa mikä tällä hetkellä pyörii.

Päivämäärä:   23.12.09 20:57:57

Hessi, pistin vastauspostia nyt!

Minen tiedä mitä tekis noiden Sasnakin hevosmassojen kanssa :S Nyt on kaksi kokonaan kilpailematonta ikäluokkaa ja yksi ikäpolvi jossa on muutama kilpailematon 4v. Siellä on paljon sellaisia kultasukuja joista ei haluais luopua mutta ei viittis jokaista siitokseenkaan lykätä kilpailemattomana.

Lähettäjä: Matyno. 
Päivämäärä:   23.12.09 21:01:16

(ot. tangerine laitoin mailii niist valmennuksista.)

LähettäjäTaija 
Päivämäärä:   23.12.09 21:13:29

Il'ya palasi tänään puikkoihin ja päivittelemistä olisi paljon :S Yhteensä 38 kasvatin sivut pitäisi tehdä ja pläää.. :D

Päivämäärä:   24.12.09 15:05:21

Oikein rauhallista joulunaikaa kaikille laukkaharrastajille!

Lähettäjävvenla 
Päivämäärä:   24.12.09 15:11:12

Kiitos samoin !

(anoin taas miljardit uudet laukkakisat ryhmille 2,3,4,5, kalenterin päivittäjä varmaan repii pelihousunsa). :D

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.