Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ravikeskustelu 160

Lähettäjä: Hessi 
Päivämäärä:   11.12.09 21:07:46

Edellinen: http://forum.hevostalli.net/read.php?f=12&i=642364&t=642364

VRER: http://vrer.net/
ravikalenteri: http://vrer.net/ravikalenteri/

Re: Ravikeskustelu 160

Lähettäjä: Magnetie 
Päivämäärä:   11.12.09 21:12:57

"-- säännöllisestä mesettämisestä kultien kanssa. "
Määrittele, keitä tarkotat niin tiedän, otanko pultit vai en? :D Miunki pitäis aloittaa lukemaan yo-kokeisiin, mut koska oon laiska paska, niin en alota kuitenkaan ikinä. Ollapa Hessi...

" "soitetaan hippokseen" nyt repes XD

"No täällä on Shavo moi. Mie vaan aloin miettimään semmosta asiaa, että..." xD"

Tuplatriplareps.

Päivämäärä:   11.12.09 21:16:25

Magnis: Et haluais olla Hessi. Tulisit hulluksi parissa päivässä. :D
Ja mun kullat ootte te. <3 Unic, Magnis, Shavo ja Krista. (teki mieli kirjottaa lempinimillä xD) Etkä vedä mitään pultteja, pyhpah huihai.

Innostuin päivittämään oikeesti noita sivuja, yay.

Päivämäärä:   11.12.09 21:29:24

Oiiiiiiiiiii <3 Vaikka mie oonkin ihan simppa, niin mie tykkään meseseurueestani <3

Mie saan päänsäryn ravituloksista. En enää ikinä pidä raveja (en edes tiedä monesko kerta tääkin on ku väitän tätä...).

Miun pitäs oikeesti vähentää hevosia kevääksi, mut sit ei kuitenkaan raaski luopua kenestäkään ja tekee mieli hommata lisää. Miulla on ilmeisesti kiintoisa periaate: mitä enemmän vheppoja, sitä vähemmän tarvitsee opiskella.

(Ja ei, simppa (eli minä) ei ole ikinä pitänyt opiskelusta ja on oikee epic failure mitä tulee opiskeluun.)

Lähettäjä: Pokeri 
Päivämäärä:   11.12.09 21:38:24

Hessi / Sopii hyvin. Vielä tuosta suvusta sen verran, että onko tamman emän vanhemmat evm? Osaan sitten valita sopivan orin neitokaiselle =)

LähettäjäHeltsu 
Päivämäärä:   11.12.09 21:39:25

Kind Trotters

Magnis tais lähettää mulle ilmaseks sen flunssan vaikken sitä pyytäny ees >:(
Yli vuorokauden makasin sängyssä ja muutaman kerran nousin vaan juomaan teetä/käymään vessassa. Vitsit et meni voimat ihan täysin, oon viimeks ollu flunssassa joskus keväällä. Nyt rupee onneks jo vähä virkistyy :P

LähettäjäHeltsu 
Päivämäärä:   11.12.09 21:40:18

Pokeri -- Ravilistalle laitoin sulle ehdokkaita vuokralaisiks :>

Päivämäärä:   11.12.09 21:40:57

Heltsu, anteeksi :D Se (flunssa) lähti leijailemaan enkä saanut sitä enää kiinni.

Päivämäärä:   11.12.09 21:45:38

Heltsu / vastailin sulle x)

Lähettäjämiltsu 
Päivämäärä:   11.12.09 21:48:16

sanokaa suoraan, mitä mieltä olette. Pitäisikö vielä parit lähdöt koittaa ja jo mukaan ilmoittautumiini kisoihin osallistua vai antaa tamma suosiolla uudelleen koulutettavaksi johonkin?

http://nevara.webs.com/Piiri.html

Päivämäärä:   11.12.09 21:49:03

Pokeri: Itse asiassa Meritähden emän vanhemmat eivät ole evm-sukuisia. :D Turonen ja Merien Ystävä olivat kummatkin virtuaalihevosia Ravisiittola Amadeuksen expage-puolella. Mutta koska expage on lopettanut vuosia sitten toimintansa, ovat sivut hukkuneet. Turonen itse oli evm-sukuinen, mutta Merien Ystävän isä (Pienien Ystävä) oli ainakin virtuaalihevonen, eli Merien Ystävän emä oli myös virtuaalihevonen. Tosin täytyy rehellisesti sanoa, että en kuolemaksenikaan voi muistaa Merien Ystävän emän nimeä, mutta sain luvan heittää jonkun nimen vaan siihen. (tunnen itse IRL:ssä edesmenneen Ravisiittola Amadeuksen kummatkin omistajat; isosiskoni ja kämppikseni :D)

Päivämäärä:   11.12.09 21:57:57

Hessi / ok, eli periaattessa joku 2polvinen ori varmaan sopisi tammalle ihan hyvin niin tulisi suht tasainen suku =)

Lähettäjä: Shavo 
Päivämäärä:   11.12.09 22:15:23

"-- säännöllisestä mesettämisestä kultien kanssa. "

I hope mii is kulta so juu will mese with mee too? ._.

miltsu, mullakin on pari ihan hanurista olevaa ravuria, mutta ne kisailee siinä muiden ohella :) Voithan sie kilpailla tolla tammalla myös muissa lajeissa..? :D
Ja kun sen viime kisoista on niin kauan, että jos iän myötä olis saanu jalat kohdalleen ja alkais kulkea kovempaa? ;)

Lähettäjämiltsu 
Päivämäärä:   11.12.09 22:22:53

hmm joo onhan tosta viime lähdöstä aikaa. Tarviikin tosiaan koittaa jotain muutakin, oiskohan hullua kilpailla sekä raveissa että valjakkoajossa?

Haluisko joku suomenkielisen nimen omaavan evm ravurin, mulla ois ihan järjentön into tuoda kun nimipääni tulvii suomenkielisiä nimiä, kerrankin.

Päivämäärä:   11.12.09 22:26:06

I hope mii is kulta so juu will mese with mee too? ._.
JOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja sitä paitsi vaihdan Hessin siuun, Hessi oli ilkee:

mangusti sanoo ):
oot miun idoli :D
Hessi sanoo :
NIIN VISSIIN
mangusti sanoo :
JOO! OOT!

Anteeksi ooteettaminen, olen kamala. Laittakaa häröviestiä menemää nii saan bannit => teidät on pelastettu.

Ja ei miusta miltsun hevonen mikään toivoton ole, onhan sillä pari ykköstäkin. Mahdollisuuksia on annettava, ja jos se ei radoilla pelaa, niin voihan siit tulla vaik mimmonen tykki siitoksessa.

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   11.12.09 22:26:42

Josefiinalle,
minun "tallini" on osoitteessa http://107steps.net/aavistus/rt
Tosin talli ei ole vielä koskaan oikein aloittanut toimintaansa eikä tullut valmiiksikaan. :D Se on vain tuollainen "löysin rantein" -paikka. :)

Lähettäjä: Lokki 
Päivämäärä:   11.12.09 22:34:47

Pian tulee läjä deseläisiä myyntiin. Nyt lähtee v-hevoset. Mulle jää vain muutama aluksi (toivon mukaan pidemmäksikin ajaksi, mutta mun ostelupakon tietäen..)

Elikkäs, kasvattajille pistelen maileja kunhan kerkiän niin sovitaan sitten kuka myy.

oman koneen saan toivon mukaan joululomaksi.

Päivämäärä:   11.12.09 22:40:30

miltsu tuo miulle pari suokkiravuria :)

Lokki, voi harmi :( No mutta onneksi et kuitenkaan lopeta kokonaan.

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   11.12.09 22:41:39

Ups.
Uusiksi:
http://107steps.net/aavistus/park/rt

Lähettäjämiltsu 
Päivämäärä:   11.12.09 22:46:38

Magnetielle: Juuu oikein mielelläni, huomaatko jos laitan ne tänne kun en voi sähköpostilla lähettää kun en omalla koneella ole ja omalle koneelleni pääsen vasta sunnuntaina....

LähettäjäHanna[VRL-0847] 
Päivämäärä:   11.12.09 22:49:41

Piti lukee muutaman kerran kriteriumin tulokset, sillä MF Cardigan oli nähtävästi voittanut sekä karsinnan että finaalin... Kannattaa olla panostamatta nuihin lämppäreihin, niin sitte ne voittaa kaikki maholliset suurkilpailut. Se taitaa olla tolla MF Cardiganilla veressä toi voittaminen, sillä sen emähän voitti aivan tuossa äsken virtuaalimestaruuden :D

Päivämäärä:   11.12.09 22:50:54

miltsu, huomaan joo (roikun kuitenki täällä 24/7 ja luen aina kaikki viestit: eri asia tosin muistanko mitään...)

Onnittelut Hannalle!

Päivämäärä:   11.12.09 23:01:42

Mag, harmittaa jo itseänikin tuo myytävien lista..
---------------------------

Pakkoloman loppupuolella olen siis päättänyt myydä suuren osan hevosista, tiedän että kaikille lupasin ja lupasin, mutta nyt on vhevosinto laskenut ja muutakin elämää tullut. Pidän osan hevosista itselläni, ja toivon mukaan saan niiden kanssa oltua aktiivinen. Olen todella pahoillani lupausten pettämisestä ja kaikesta, mutta en vain pysty! Toivon ettei kovin moni vedä hernettä syvälle sieraimeensa ja toivon myös että vielä joskus myytte minulle uudestaankin hevosen, jos sellaisia tulen vielä ostamaan.

Lämminveriset kilpaikäiset siis myynnissä!
Katselemaan -->

Itselleni jääviä katselen vielä. Tarjouksia ravilistalle tai sähköpostiin.
KASVATTAJAT! - mailaan teille ennen myymistä ja välitän mahd. minulle tulleet ostotarjoukset teille jos niin ollaan sovittu (yleensä ollaan.). En vielä ole kaikille ehtinyt mailata mutta mailit tulee aikanaan. HUOM. jos haluat helpottaa minun hommaa, lähtetä minulle mailia.

En myy yhtään eteenpäin ennen kasvattajan kanssa sopimista.

Päivämäärä:   11.12.09 23:02:17

mailihan on: helmilokki@luukku.com

Lähettäjämiltsu 
Päivämäärä:   11.12.09 23:14:24

Pirutuokion Pahatar

3v
tamma
suomenhevonen
kasvattanut Pientila Pirutuokio
rautias
154cm

Luonteeltaan hyvin hankala käsitellä

i: Pirutuokion Tuhopolttaja
ii: Urkukamarin Haisuli
iii: Karmaisevan Hutilo
iie: Koulukiusattu Pörröpompula
ie: Risatossun Taika
iei: Jokapaikan Tohelo
iee: Onnettomuuden Timantti

e: Pihatilan Pikku Peppiina
ei: Puhurin Petturi
eii: Kuvaelman Peluri
eie: Tuhottoman Piinatar
ee: Kivikukkulan Pusu
eei: Karhukulman Petos
eee: Kelmien Pinni

tossa ois nyt sulle Magnetie, tamma.

Päivämäärä:   11.12.09 23:34:00

Lokki: Toivottomuuden puolella olleet kekalaiset (Varjo-Magma ja Lentoherja) ovat tosiaan muuttaneet jo uusiin koteihin, Lentoherja Magnikselle ja Varjo-Magman jätin itselleni kisaamaan syksyksi, mutta näyttää siltä, että ori saa jäädä meille loppuelämäkseen. Ajattelin muistuttaa, kun siitä mesessä keskustelemisesta on jo niin kauan. :)

Päivämäärä:   12.12.09 09:42:25

Yksi Eastwayn A-varsoista onkin vielä vapaana peruutuksen vuoksi.

ori ADMIRAL EW
isä Kendall 21 10,8ake
emä Lacey's Lindie 11,0ake
s. 15. joulukuuta 2009

isän sivut http://luned.net/kentsu.html
emän sivut http://vanillas.awardspace.com/lindie.ht

Päivämäärä:   12.12.09 11:14:10

Hessi, todella kiva kuulla, etteivät ihan kodittomiksi jääneet! :) Kaaosmestarihan mulla vielä on, ja tulee olemaan jos vain saan pitää..? :)

Lähettäjä: Peppi 
Päivämäärä:   12.12.09 12:11:12

Huomenta.
Mä olen lukenut kaksi tuntia psykologiaa tänään, nää, tosi mielenkiintosta. Nyt on tullut taas kauhea innostus lähteä ens vuonna heppakouluun. Onhan tässä vielä pari kuukautta yhteishakuun.. Saa nähdä mitä tälle käy, kaksoitutkintoon vai perustutkintoon, Ypäjälle vai Kaustiselle.. :D

LähettäjäPohjantalli 
Päivämäärä:   12.12.09 12:19:49

Pohjantalliin saa tulla vierailemaan :-) Varsoja on myynnissä yhä usean ikäisiä ja kuvia mahdollista saada oston yhteydessä niiden mukaan.

Tsekatkaahan myös toki tuore virtuaalimestarimme 2009 Perintöprinssi, joka ottaa morsioikseen mielellään puhtaita suomenhevostammoja.

Hanna, niimpä :-) Itsellänikin lämminveriset tallissa ovat lähinnä koristeena, tuskin tulen koskaan sen suurempaa jalostustoimintaa lämpösten osalta toteuttamaan, mutta välillä jo tuntui että mun lv-varsat pärjäsivät kolme kertaa paremmin kuin sh-varsat, joiden taas pitäisi pärjätä jos haluavat jalostuksen piiriin vanhemmalla iällä :-D Hmm..

Lähettäjä: eiolevielä 
Päivämäärä:   12.12.09 14:07:54

Moi!
Olen ajatellut tulla takaisin virt.maailmaan ja nyt ravipuoli on alkanut kiinnostaa. Mahdollisesti olisin siis perustamassa ihan ravitallin, aluksi tosin varmaan harjoittelen ihan vaan parin hevosen voimin.
Erityisesti ranskanravurit kiehtovat. Mietin vaan että ovatko ranskanravurit suht saman näköisiä kuin amerikanravurit? Että voiko ranskanravurille laittaa amerikanravurin kuvat? Kun ei löydy ranskalaisista kuvia..

Lähettäjäveya 
Päivämäärä:   12.12.09 15:03:30

eiolevielä, Ainakin mun silmään jenkillä ja ranskalaisella on selkeitä eroja ja itse en tykkää pistää näiden kuvia ristiin, jos selkeesti on toisen näköinen. Katso vaikka sukupostista kuvia kummastakin :)

Pohjantalli, Roskisprinssi on kyllä aivan mahtava isäori! Hei muuten, täytyy katsoa, jos Karpalon astuttaisi sitten tuonnempana Voitto-Veljellä. Nyt tamma voitti Kriteriumin karsinnan, mutta finaalissa putos jälkipäähän laukkojen takia.

Täytyy tähän väliin mainostaa, että myynnissä Perintöprinssin puolisiskon varsa, jonka isän sivut harmittavasti kadonneet, mutta Inferno voitti 2008 Oiva Cupin ja palkittiin parhaana kilpailevana suomenhevosena. :) Hattivatti siis myynnissä, sukupuolesta ja nimestäkin voidaan keskustella.

Lähettäjä: Lindapp 
Päivämäärä:   12.12.09 16:14:01

PONIRAVIT 25.12.

tervetuloa vaan

LähettäjäHeltsu 
Päivämäärä:   12.12.09 16:27:18

Pokeri -- Lähtisköhän tuo Admiral EW Kindiin asustamaan? :> Kilparadoilla aluksi ja myöhemmin siitokseen :)

Päivämäärä:   12.12.09 16:35:55

Peppi, lähde mun kanssa kaustiselle :DD ei vaan, mun pitäs miettiä mihin lähden opiskelemaan, en tiedä vielä ja mulla on yhteishaku edessä loppujen lopuksi aivan pian..

LähettäjäPaula K. 
Päivämäärä:   12.12.09 16:43:47

Ei ei ei Peppi ja kaikki muut! Kukaan ei mene ainakaan Ypäjälle, eikä ainakaan kaksoistutkintoon. Jos oikeasti haluatte sen yo-lakin saada ja vielä hyvin paperein, menette lukioon vaan. Eri asia sitten, jos ette halua tulevaisuudeltanne mitään, ja haluatte viettää ne 3-3,5 vuotta vain laiskottelemalla ja ryyppäämällä, niin mikäs siinä sitten; siinä tapauksessa suosittelen Ypäjää ehdottomasti.

Jos motivaatio on kohdallaan ja itsekuria riittää, voi ypäjältäkin valmistua ihan hyvin paperein, se tuli todistettua. Se ei kuitenkaan ole silloin enää kivaa.

(Voisin paasata tästä aiheesta loputtomiin, mutta jätän teidät rauhaan...)

Päivämäärä:   12.12.09 16:46:43

Iltaa, josko tänään saataisiin ravien tulokset esiin.. Köh. Miust on taas tulossa laiska simo (etenkin kun Risto ei ole potkimassa vauhtia... - olen aivan vakuuttunut että Heltsu kidnappasi Kristan :D).

Lindan ravit muuten kivat, mutta kolmen ponin rajoitus on vähän huono. Poneja omistaa loppuunsa aika harvat ja ne, jotka omistaa, omistavat usein parisenkymmentä ponia => omistakin karsiutuu vissiin liki puolet pois (esim. 4-6v. a-poneja miulla on 9 kilpailevaa, samanikäisiä b-ponejakin 7). Nyt vähän mietityttää ilmoittaa omia, kun noissakin on sitä aikaskaalaa (miun nopeimman ja hitaimman 4-6v. a-ponin välillä on sen puoli minuuttia eroa => ei mielestäni kuulu samaan lähtöön).
Rajattomina noi ois olleet kyllä aikas pop, saisi todennäköisesti jaettua ihan kivat ryhmät aikojen mukaan, niin ei tulis sitä hyppelyä ja epärealistisuuksia.

LähettäjäLinsu 
Päivämäärä:   12.12.09 17:27:55

voishan nuo muuttaa, hetkinen :D

Lähettäjä: Lindapp 
Päivämäärä:   12.12.09 17:30:26

väärä nick 8D noo nyt ne on tolleen

Päivämäärä:   12.12.09 17:51:31

Mulla ei oo mitään pakkomiellettä saada lakkia mutta noilla vanhuksilla on :D

LähettäjäPaula K. 
Päivämäärä:   12.12.09 18:01:18

Joo mut siis en suosittele. Samalla vaivalla saa hyvät paperit lukiosta kuin juuri ja juuri pääsee ypäjältä huonoin paperein pois.

Tosiaan opiston kaksoistutkinto on viimevuosina koostunut lähes pelkästään sellaisista, joiden vanhemmat on halunnut niistä ylioppilaita ja henkilöillä itsellään ei ole aikomustakaan kirjoittaa ylioppilaaksi. Vanhemmat on kuitenkin antanut luvan mennä heppakouluun, jos yo-paperit sieltä tulee. No mitäs ne enää siinä vaiheessa voi tehdä, kun tajuaakin että ei niistä rakkaista lapsukaisista tule ylioppilaita sitten millään, kun ei ne edes pääse englannin ykköskurssista läpi.

(Peppi tää ei sitten ollut mitenkään henkilökohtaisesti sulle, itse olen täysin sitä mieltä, että jos ei halua lukioon, ei sinne sitten mene. :) Ärsyttää vaan tää opiston niin sanottu hyvä maine...)

LähettäjäHeltsu 
Päivämäärä:   12.12.09 18:17:13

Juu tuo Krista on mulla kuulkaa orjana..kantaa teetä ja niistää mun nenän ja sellasta :) Kerron magnikselta terkkuja!
:D

LähettäjäJosefiina 
Päivämäärä:   12.12.09 18:25:58

Kiitti tallien linkittelystä, selkeytti asioita huomattavasti :>

Ostoslistalla ois muuten atm yksi sh-orivauva... saa näytellä ja tarjoilla tilareita ;)

LähettäjäHeltsu 
Päivämäärä:   12.12.09 18:28:22

Josefiina -- Jos lyhytsukuiset kiinnostaa niin Kindin hevosista on mahdollista saada tilausvarsoja :>

Päivämäärä:   12.12.09 18:33:02

Joo, itsekin Ypäjällä opiskelleena voin kertoa, millaista se touhu siellä on. Harmittaa, todella mukavia opettajia ja hevosia siellä, mutta oppilaat vaan mieluummin viettävät vapaa-aikaansa "vähän" railakkaasti. :( Kaustinenkaan ei oikeastaan ole paljoakaan parempi paikka.
Kaksoistutkinnosta en sitten osaa sanoa mitään. Kaksoistutkinto vaatii oikeasti suorittajaltaan paljon, etenkin jos tosiaan haluaa saada vähänkään parempia numeroita lukiosta. Tietysti riippuu paljon siitä, kuinka paljon itseä kiinnostaa se lukio.

Vanhempia ei siis kannata kuunnella opintojen suhteen, kannattaa tehdä ihan niin kuin itse haluaa. Itse kävin Ypäjällä, totesin, ettei oo mun ammatti ja siirryin lukioon. Äitiltä (ja kaikilta muilta) tuli kommenttia "Mitäs minä sanoin, lukiotyyppinen olet enemmän", mutta tulipahan kokeiltua ja tietää ainakin varmasti, ettei se ollutkaan se oma ammatti. Parempi näin, muuten olisi lopunelämää harmittanut, kun ei päässyt kokeilemaan. :)

Päivämäärä:   12.12.09 18:39:44

Josefiina: Meiltä löytyis tämmönen vauveli.

LähettäjäPaula K. 
Päivämäärä:   12.12.09 18:44:14

Hessi > Noo löytyyhän sieltä toki niitä mukaviakin opettajia, mutta kyllä niitä vähemmänkin mukavia (tosin niinhän sitä joka koulussa). Suurin syy siihen, miksi itse en laitoksessa viihtynyt, oli juuri se, että opettajia + rehtoria ei kiinnostanut opiskelijoiden asiat pätkän vertaa ja mikään ei toiminut. Ainakaan kaksoistutkinnon puolella.

Päivämäärä:   12.12.09 18:58:06

Paula, mä en päässyt englannin ykköskurssista läpi >:D Muuten on tullut sellasta aika tasasta kasia lukiosta, ja ilman tota englantia keskiarvo on jopa noussut peruskouluajoista mukavasti. Oon vaan tehnyt läksyt ja yrittänyt vetää noita läpi =) Meillä oli sellanen sopimus porukoitten kanssa, että ne ostaa mulle ponin sillä ehdolla että mä meen sitten lukioon. Itsehän mä en oo menossa mihinkään yliopistoon tuhlaamaan loppuelämääni joten yo-tutkinnosta ei oo mulle sinäänsä mitään hyötyä. Hevosalalle meinaan kuitenkin (joo ihan oikeesti mä osaan lappaa paskaa ilman koulujakin, mutta kai se on hyvä ees joku tutkinto olla :D ), joko valmentamaan tai kengittämään.

Päivämäärä:   12.12.09 19:06:23

http://www.einherji.net/savitaival/ravit/Pikaravit06122009.htm
Vassokutaa, toivottavasti tuloksissa on jotain logiikkaa (ei oikein keskittyminen ollut mitää parasta..)

LähettäjäJosefiina 
Päivämäärä:   12.12.09 19:09:30

Jee, Arselan kopukoille sijoituksia :)

Lähettäjämiltsu 
Päivämäärä:   12.12.09 19:22:03

Magnetie, niin kelpasko tuo suokki tuonti tuolla ylempänä.

Päivämäärä:   12.12.09 19:45:13

miltsu, joo ehdottomasti. Unohdin taas vaan vastata :D

LähettäjäHeltsu 
Päivämäärä:   12.12.09 20:08:20

buah mitähän sitä sit tekis ku sain hevosten sivut päivitettyä..
Tarttee kai mennä peiton alle kohta vaikka kattelee elokuvaa..jos vaikka huomenna olis jo flunssa kokonaan ohi :P

LähettäjäPohjantalli 
Päivämäärä:   12.12.09 20:10:08

veya., Suvultaanhan Perintöprinssi on mainio ja ei sen tällähetkellä ainut kilpailuikäinen varsakaan ole huonosti aloittanut, 12 starttia, joista yhdeksässä varsa on ollut rahoilla :-) Saa nähdä mitä muista lapsukaisista kasvaa.

Oonkin katellut Karpalon menestystä, se on kulkenut hienosti. Tervetuloa vaan Voitto-Veljen juttusille tuonnempana :-)

LähettäjäPohjantalli 
Päivämäärä:   12.12.09 20:11:38

Heltsu, järjestä pikaravit :-D Noei vaan. Meinaa olla aika vähän noita raveja. Onneksi bongasin Narrilaivasta useat villit ravit joihin tyrkytin jo hevosia mukaan. Itsekkään kun ei nyt oikein kerkeäisi järjestää raveja.

Päivämäärä:   12.12.09 20:12:55

Heltsu, ai että mä oon ylpee Jymyn Vimmasta :) Monesti oon ihaillut sen menoa radoilla - upeaa - jatkakaa samaan malliin :D Ja jos on tylsää, niin voit toki päivittää mun konien sivut.. :P

LähettäjäHeltsu 
Päivämäärä:   12.12.09 20:18:37

Pohjantalli -- Vois sitä parit ravit järkätäkkin, just nyt ei vaan kyllä huvita kutsu sivuja tehdä : D

Peppi -- Juu tamma on kyllä juossut hienosti, sijoutuksia tullut tasaseen tahtiin :> Kohta jää radoilta pois ja saa pyöräytellä huippuvarsoja maailmaan :D

Lähettäjämiltsu 
Päivämäärä:   12.12.09 20:20:44

Magnetie, kiva juttu. Viitsisitkö joskus sivuja mailiin laitaa?

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   12.12.09 20:25:01

Mie aion järkätä villejä raveja läjän VRL:n tauon aikana. Tarvitsisin kuitenkin hieman apuanne. Kuinka pitkä aika kannattaa laittaa osallistumisajaksi? Olen ihan pihalla ravimaailmasta. :D

Lähettäjä: Henna L. 
Päivämäärä:   12.12.09 20:27:35

Lähettäjä: Pohjantalli
Päivämäärä: 12.12.09 20:10:08

"Suvultaanhan Perintöprinssi on mainio ja ei sen tällähetkellä ainut kilpailuikäinen varsakaan ole huonosti aloittanut, 12 starttia, joista yhdeksässä varsa on ollut rahoilla :-) Saa nähdä mitä muista lapsukaisista kasvaa."

Tämäpäs taitaakin olla meidän Aadi! :>

LähettäjäDecne 
Päivämäärä:   12.12.09 20:29:09

äyh, miksen saa taas mitään aikaseks, yritän huomenna saada sivut kasaan ^^

LähettäjäPohjantalli 
Päivämäärä:   12.12.09 20:29:13

Henna,

Näin on ;-) Olen käynyt kyyläämässä vähän väliä miten Aadi on pärjännyt. Hienosti on painellut! Jatkoa odotellessa :-D

Päivämäärä:   12.12.09 20:31:55

Niin ja tosiaan niitä RAVEJA:
17.12. (VRER)
18.12. (villit)
19.12. (villit)
20.12. (villit)
21.12. (villit)
22.12. (villit)

Villejä raveja mainostettu jo useammassa topicissa ja osallistujamäärä on suorastaan surkea. Ensin valitetaan että ei ole raveja, sitten ku joku niitä järjestää niin ei viitsitä osallistua. Nyt jokainen osallistumaan! Kaikki mahtuu mukaan villeihin raveihin! :)

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   12.12.09 20:50:39

Henna L, multa tulee kohta osallistumisia. :)

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   12.12.09 20:52:21

Hehe, mulla piti vielä kysyä, että hyväksytäänkö virtuaalimaailmassa "välistartit"? :D Eli jos hevosella on ennätys 15.0 ja ilmoitan sen vaikka 7 lähtöön joissa se jokaisessa parantaa hieman ennätystään, onko sallittavaa silti osallistua tuolla 15-ajalla?

LähettäjäPohjantalli 
Päivämäärä:   12.12.09 20:58:04

Henna,

Hitsi täytyykin osallistua :-) En ole seurannut tätä hevostallia niin ahkerasti kuin ehkä pitäisi. No jokatapauksessa. Osallistutaan.

LähettäjäPaula K. 
Päivämäärä:   12.12.09 20:59:45

aavistus > Juu ei kukaan sun käske ilmoitella hepan parantunutta ennätystä enää sen jälkeen, kun olet sen johonkin raveihin ilmoittanut. :)

Peppi > Niin joo en edes tajunnut, et oot jo lukiossa. :D Mutta tosiaan et sä niitä heppakoulun papereita tarvii, vaikka hevosalalle töihin aikoisit. Varsinkin ravipuolella musta tuntuu siltä, että ypäjältä valmistuneita suunnilleen vältellään.

Meidänkin isä lupas ostaa mulle ponin, jos olisin mennyt vaan lukioon. Tyhmä olin, enkä mennyt; nyt kolmen ja puolen vuoden turhuuden jälkeen vtuttaa.

Päivämäärä:   12.12.09 21:12:02

Lokki: Tottahan toki saat pitää Kaaosmestarin. :) Ei mitään ongelmaa.

Jotenkin minusta on vuosien myötä tullut paljon rennompi virtuaalitalleilun suhteen. Ennen päivittelen ahkerasti ja pidin kaiken ajantasalla, nyt en niinkään... Tosin koulu vie nyt oikeasti paljon aikaa, ettei joudakaan.

LähettäjäPaula K. 
Päivämäärä:   12.12.09 21:27:45

Tutkailin tossa hevosteni menestystä, ko niitä alkaa taas kertyä, eikä haluis pitää huonoja tallissa, kun ei niillä mitään tee. ;)

8,5v. lv-ori, suvuton, 73 : 10-6-4, 52 690ve
Statistiikka näyttää ihan kohtalaiselta, samoin vielä voittosummakin, mutta ennätys 1.14,1aly & 1.15,1ke ei ole ihan huippuluokkaa. Tuo tosin on juostu viimeisessä startissa, joten kannattaisiko tämän kanssa vielä yrittää? Siitokseen ei kyllä tämän ennätyksen kanssa ole asiaa, paitsi ehkä kerran pari omalle tammalle. Vanhahan tämä alkaa jo olla ja starttejakin on takana aika kasa.

Ponien kanssa menee myös aika heikosti. Tuntuu, että ennätykset eivät parane millään, shettiksilläkin kaikilla noilla nuoremmilla reilusti päälle kolmen minuutin ennätys. Ja kun niistä piti tulla hyviä! Ei saisi valittaa silti, ei ainakaan ole epärealistisia ennätyksenparannuksia, mutta nyt niitä ei ole sitten lainkaan. Ponien statistiikatkin näyttävät melko köyhiltä...

Miten te teette? Mikä on oikea aika laittaa hevonen muihin tehtäviin/kuoppaan/myyntiin, jos se ei tunnu menestyvän? Vai pidättekö niitä huonompiakin tallia täyttämässä?

Keskustelua lauantai-illan ratoksi!

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   12.12.09 21:31:15

"Meidänkin isä lupas ostaa mulle ponin, jos olisin mennyt vaan lukioon. Tyhmä olin, enkä mennyt; nyt kolmen ja puolen vuoden turhuuden jälkeen vtuttaa."

Älä murehdi sellaista. Sinulla on elämä aikaa hommata se poni. :)
Itsekin olisin voinut valita toisin;
Olisin voinut käydä lukion kunnialla ja mennä sinne eläinlääkkikseen. Mutta olin silloin laiska, ja tiedän, etten olisi jaksanut käydä lukiota kunnolla ja saada hyviä numeroita. Nyt asun Lapissa ja elämä on hyvin, vaikka olen vain matkailualalla. :D

Lähettäjämiltsu 
Päivämäärä:   12.12.09 21:34:25

Paula K. // Sinuna yrittäisin vielä, itsekin mietin muihin tehtäviin antoa tai myyntiä yhden suokkini kohdalla ja oon päättäny yrittää, se tosin on vielä aika nuori. Mitäs jos ei täysin muihin hommiin laittais vaan ratsukoiluttais ja siinä sivussa sitten samalla raveja.

Jos päädyt ponien kohdalla pois laittoon niin mä olen halukas ottamaan niitä.

LähettäjäPaula K. 
Päivämäärä:   12.12.09 21:35:18

aavistus > Joo totta, mutta toisaalta kun se poni on se asia, jota eniten olen halunnut jo monta monta vuotta, niin kyllähän sitä nyt miettii. Ja nyt kun tiedän että opiskellessa tuskin siihen tulee rahaa olemaan, niin haluunko mä ravirussia enää kaksvitosena...? Tai haluan ehkä, mut onko se järkevää.

Ei sais jäädä miettimään tälläsiä asioita. Mennyt on mennyt, eikä se muuksi muutu. :)

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   12.12.09 21:42:05

Paula K, se poni vanhenee siinä missä sinäkin. Kaksvitosena voi ihan hyvin haluta vielä ravirussin, jos hommaisit sen nyt, olisi se silti sinulla vielä kaksvitosena. Kai? Onhan minun äidilläkin ravirussi, ja hän on sentään viisvitonen.

Mutta älä tuudittaudu tuohon "isi ostaa". Isi ostaa, mutta silloin se on myös isin omaisuutta. Itselle kävi juurikin näin, enkä saanut pitää hevosta, en ottaa opiskelupaikkaani mukaan, vaan lopulta riitauduin asiassa niin paljon, että myimme koko hevosen pois. Nyt harmittaa mielettömän paljon, koska mistään ei enää löydy yhtä upeaa, kaunista, tulista suomenpienhevostammaa.

LähettäjäPaula K. 
Päivämäärä:   12.12.09 21:53:38

aavistus > Totta, sun äitis tuskin kuitenkaan ajaa itse russillaan kilpaa? ;) (Ja saanko ihan uteliaisuudesta kysyä, mikä ponin nimi on?)

Musta vaan jotenkin tuntuu hassulta hankkia se ensiponi reilusti yli parikymppisenä. Etenkin kun yksi syy juuri on se, että pääsen ajamaan kilpaa. Lainaohjastettavia tunnetusti ei kasapäin ole tarjolla tällaisille, joilla ei mitään näyttöjä ole. Ja milläs niitä tulee, kun ei ole ponia millä ajaa.
Varmaankaan siinä ei oikeasti ole mitään outoa hankkia sitä ponia vasta sen ikäisenä, se vaan tuntuu nyt niin hassulta. Täytyy toivoa ettei tule mitään ikärajamuutoksia siihen mennessä.

Ja tosiaan, isi ei osta, enää ainakaan. Se olisi ostanut silloin, koska oli niin mun Ypäjälle lähtöä vastaan. Enää se ei ostaisi sitten yhtään mitään, eikä maksaisi muutenkaan mitään mun ponikuluja, eikä mitään muitakaan kuluja. Siksi ponin hankinta onkin tällä hetkellä niin mahdotonta, vaikka sitä miten paljon haluaisinkin. Mutta toisaalta en kyllä haluaisikaan, että muut mun harrastustani maksaa, 19-vuotiaana ja käytännössä jo yli kolme vuotta yksin asuneena tunnen olevani jo sen verran vanha, että en kovin paljon rahaa enää vanhemmilta voi vaatiakaan.

Tulee melko epäselvää tekstiä, alkaa jo väsymys painaa kun on päivän lajitellut joulukortteja.

Lähettäjäaavistus. 
Päivämäärä:   12.12.09 22:22:09

Paula oot ihan samoilla linjoilla kuin minäkin. :)

Tällä hetkellä äitilläni on kolme russia, yksikään ei nyt juokse kilpaa. 2 tammaa ja orivarsa, josta tulee vissiin seuraava raviponi. Äiti ei aja itse, vaan hänellä on läheisiä suhteita muihin russien omistajiin ja kasvattajiin ja lainakuskeja löytyy, se on varma! :)

Päivämäärä:   12.12.09 22:31:52

Hessi, Jos Josefiina ei tahdo Salmaria, niin ottaisin sen enemmän kun mielellään meille Repolaan asumaan ja ravailemaan? :)

Päivämäärä:   12.12.09 23:59:17

Liisatkaapa mulle tammikuu - maaliskuu ajaksi
5 lv-tammaa (lyhyt sukuisia, miel. jenkkejä)
2 sh-tammaa (evm-sukuisia)

Päivämäärä:   13.12.09 00:00:35

Mitä mieltä te olette muuten siitä, jos hevosen sukutaulussa esiintyy useampaan kertaan sama nimi. Esimerkiksi kolmannessa polvessa (vaikka iii. & eei.)?

IRL-maailmassa tällaista esiintyy ravurien suvuissa jonkin verran ja jotku nimet on toivottukkin kertautuvat sukutauluissa. Ei tietysti ihan lähisuvussa, mutta kauempana. Tätä olen nähnyt esiintyvän lähinnä lämminverisillä, mutta miten on suomenhevosten laita?

Päivämäärä:   13.12.09 10:23:47

Paula, jos sä olisit nähnyt Hugon, säkin olisit mennyt lukioon :D Se oli niin ihanan pieni ressukka ja mä en tiennyt russien suvuista sillon mitään ja luulin että se on jotenkin törkeen hyväsukuinen :D Ja nyt se ei kulje mihinkään mut on se vaan niin IHANA <3 Jos uudestaan saisin valita, en kyllä siltikään päästäisi irti tosta ;)

Henna L, musta tuntuu että porukka on aika paljon sitä vastaan. IRL-maailmassahan sitä esiinty (niin kun sanoitkin) aika paljon, sekä lämpösillä että puteilla. V-maailmassa sitä kartetaan aikalailla viimeseen asti :D Miksi, sitä mä en tajuu.

Osallistun ihan just noihin villeihin raveihin.

LähettäjäPohjantalli 
Päivämäärä:   13.12.09 11:11:05

Henna,

En ainakaan itse pistäisi tällaista pahitteeksi satunnaisissa tapauksissa. Onhan IRL:kin paljon linjajalostettuja hevosia, jos halutaan vaikka jonkun tietyn oriin kertautuvan sukutaulussa.

Kunhan sama hevonen ei ole turhan lähekkäin niin itseäni ei ainakaan haittaa :-)

Päivämäärä:   13.12.09 12:57:01

Onko teillä Unicista havaintoa?

LähettäjäFelia 
Päivämäärä:   13.12.09 13:06:00

http://i839.photobucket.com/albums/zz312/dwynn_/speedytr.jpg Voiskohan joku ihana koodata tän? Palkasta voidaan neuvotella :>

LähettäjäHeltsu 
Päivämäärä:   13.12.09 15:23:36

Villit ravit 17.12.
Villit ravit 21.12.

Rajattomasti osallistujia

Päivämäärä:   13.12.09 15:50:08

Heltsun raveihin osallistuttu! :)

Mulla on kauhea hinku pitää paljon raveja. Nykysten ei näytä olevan kovin paljon raveja tarjolla, kun vertaa siihen mitä oli muutamia vuosia sitten Fair Trottersin aikaan. Ite ainaki muistan, että oli niin paljon raveja, ettei meinannu jaksaa osallistua ja päivittää hevosten kisakalentereita.

Lähettäjä: Shavo 
Päivämäärä:   13.12.09 16:07:19

Kylmäverisiään Lokki ei ainakaan myy! Tai jos myy, niin mulle xD
Harmi kun on IRL elämäkin olemassa, möh :P

Päivämäärä:   13.12.09 16:08:37

Unic on meillä kipeänä (sai sen saman flunssan ku mie), ei oikein kunnon datauskunnossa nyt. Ravituloksia ikävä, vai?

"Mitä mieltä te olette muuten siitä, jos hevosen sukutaulussa esiintyy useampaan kertaan sama nimi. Esimerkiksi kolmannessa polvessa (vaikka iii. & eei.)?"
Miusta ihan ok, ja pikemminkin bonusta jos kyseessä on joku hyvä. Tietty ite tykkään mieluummin 3+4 -yhdistelmästä. Eniten siinä vaikuttaa, että kuka siellä sit on tuplana (tai enemmän), jos vaikka joku Moneymaker tai Viekser verrattuna naapurin pullapolle Petteriin.

Päivämäärä:   13.12.09 16:15:03

Niitäkin, mutta ihmettelin kun ei ole näkynyt vähään aikaan.. Toivottavasti paranee pian =)

Päivämäärä:   13.12.09 16:48:18

Unicilla ei nyt muuton johdosta ole omaa nettiä (ja vanhempien netti on yhtä kun ei mitään), että on aika riippuvainen täällä käynneistä :D Plus että tekee töitä, eikä ehdi oikeen virtuaaliheppailemaan.

(Missä Kripsi on???)

Ja palatakseni aiempiin topan aiheisiin, kyllä mulla ainakin on pokkaa pistää 14-15 aikainen lv jalostuskäyttöön, jos huvittaa. Oon kyllä aika usein tehnyt niin, että jos ei menesty kärrystarteissa, niin kokeilee sit montéa jokusen startin vähintään. Kummasti on parantunut tulokset kärryilläkin :D Ja eihän kaikista tuu huippuja, onneksi.

Hitaat ponit oiski jännä uutuus virtuaalimaailmassa. Oon jo törmännyt pariin 2.30-2.40 aikaiseen kolmivuotiaaseen a-poniin, ja se on jo miusta liian hurjaa. Antaa nuorten olla nuoria ja juosta kolmea-neljää minuuttia, ne ehtii ihan hyvin juosta niitä kovempia aikoja vanhempana.

LähettäjäPaula K. 
Päivämäärä:   13.12.09 17:41:17

Peppi > Juu en usko että olisin Hugosta pystyny kieltäytymään. :) Tosin se mun pahin ponikuume kyllä tuli vasta kun pääsin Mattiloille...

Päivämäärä:   13.12.09 20:42:11

Nostellaanpa.

Vieläkin kaipailisin meille liisinkiin siitostammoja =)
Liisaan tammat 2kk'ksi ajalle tammikuu - maaliskuu (teetetään yksi varsa)

Tarvetta olisi viidelle lyhytsukuiselle lämpöselle tammalle, sukua siis evm - 2polvea (1polv etusijalla)
Kaikenlaisia tammoja saa näytellä, mieluiten otan vastaan radoilla hyvin menestyneet tammat

Lisäksi haussa olisi kaksi evm-sukuista puttetammaa, mielellään menestyneitä, mutta niitä "huonompiakin" saa näytellä!

LähettäjäPaula K. 
Päivämäärä:   13.12.09 20:44:33

Pokeri > Meiltä vois oikeestaan saada evm-sukuisen tamman, enn. 1.12,2ake, aikaisempia varsoja 6kpl joista parhaalla enn. 1.10,4aly
http://paulan.atspace.com/trot/parpi.htm

Päivämäärä:   13.12.09 20:55:39

Shavo, en ainakaan näillä näkymin ole kylmäverisä tai suomenhepoja vähentemässä. :)

Lähettäjäumi. 
Päivämäärä:   13.12.09 21:02:46

Felia, voin hevosen ostaa. sivuja yritän tehdä ensi viikon aikana.

Päivämäärä:   13.12.09 21:31:32

Paula / Barbie sopisi riveihimme enemmän kuin hyvin =) Koitan ehtiä vielä tänään tekemään sille sivuja, niin tammikuussa tamma tulee meille pyöräyttämään varsan =)

Päivämäärä:   13.12.09 22:01:30

Parpin sivut
http://eastwaystud.webs.com/tammat/vt8.h

Päivämäärä:   13.12.09 22:06:37

Muistakaas nuo desen myytävät. Kuoppaanhan ne joutuvat jos TE ette niitä osta. :/

Päivämäärä:   13.12.09 22:33:45

Henna L.: Odottelen vielä Joesfiinan vastausta Salmarista, mutta jos hän ei oriita halua, niin teille lähtee mielellään. :)

Uii, meidän kissanpentu oikeesti rauhottu nyt ja nukkuu kiltisti. :D Yöllä varmaan vetää taas sitten rallia.

Aloitin oikeasti eilen päivittämään ravituloksia hevosille. :D Viimeistään joululoman alkaessa päivitän kaikille kisat kalenteriin, niin sitten pääsen heittäytymään oikealle joululomalle kaikesta.

Päivämäärä:   13.12.09 22:37:01

Mullakin olisi myynnissä muutama lupaava 2v jenkkituonti.
Vain tosiostajille, sillä nämä ei ole pakosta myynnissä.

o. Mafioso Mike
o. Patrick Point
o. Yankee Idiot

LähettäjäPaula K. 
Päivämäärä:   14.12.09 11:19:34

Pokeri > Kiitoksia. :)

LähettäjäFelia 
Päivämäärä:   14.12.09 13:00:35

Umi > Selvä! :)

LähettäjäFelia 
Päivämäärä:   14.12.09 13:07:18

Pokeri > Lähtiskö Mafioso Mike meille?

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.