Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  DWB:n elvytysprojekti aluillaan

Lähettäjäkouluratsastaja 
Päivämäärä:   20.3.09 20:45:04

DWB-kasvattajana olen huomioinut valitettavan tosiasian, ettei virtuaalimaailmasta valitettavasti juuri tanskalaisia puoliverisiä löydy. Yksilöinä muutamia, mutta varsinaisessa jalostuskäytössä niitä ei ole juuri nimeksikään. Tanskalainen puoliverinen on kuitenkin tyyppinä erinomainen, moderni ratsuhevonen. Se on yksi arvostetuimmista ratsuroduista hevosmaailmassa, ja nuoren ikänsä ansiosta siihen on pystytty linjaamaan ja yhdistämään parhaat urheiluhevoset kautta maailman. DWB on hyväksytty monissa muissakin kantakirjoissa, mm. indexien top-listojen roduissa KWPN, hannover, oldenburg ja holsteiner.

Lisää DWB:stä rotuna voit lukea täältä.

Tarkoitus on siis kevään 2009 aikana aloittaa kunnollinen DWB-jalostus omassa tallissamme SB Dressur Staldissa, kun ensimmäiset tammakasvattimme voidaan vihdoin astuttaa. Näin ollen kesällä tallissamme on toisen polven tanskalaisia puoliverisiä, ja toivon mukaan loppuvuotena 2009 olemme saaneet lisättyä tämän virtuaalimaailmassa harvinaisen rodun hevoskannan vähintäänkin edustuskelpoiseksi muihin suosikkirotuihin (holsteiner, hannover, fwb, trakehner) verraten.

Otan mielelläni yhteistyökymppaneita projektiin muista DWB-kasvattajista, ja autan mielelläni aloittelevia kasvattajia esimerkiksi maahantuomalla Suomeen muutamia ratsuja. Kiinnostuneet voivat ottaa minuun sähköpostitse yhteyttä!

Toinen yhtä harvinainen näky virtuaalimaailmassa on SWB eli ruotsalainen puoliverinen. Tämä moderni ja kansainvälisesti menestynyt puoliverikantakirja kaipaa ehdottomasti myös kannattajia virtuaalimaailmassa lisää, joten jos kasvattajia kiinnostaa niin voisimme yhdistää elvytysprojektissa sekä DWB:n että SWB:n ja toimia yhteistyössä esimerkiksi oripäivätestien tai kilpailuiden muodossa.

Projekti on vasta aluillaan, mutta tukea tarvitaan ja tosiaan asiasta kiinnostuneet - ottakaa ehdottomasti yhteyttä! Kaikkien kiinnostuneiden tuki on kullanarvoinen asia!

SB, http://www.geocities.com/sophiebernacca

Herättäkö tämä jotain ajatuksia teissä? Sana on vapaa!

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

Lähettäjäkouluratsastaja 
Päivämäärä:   20.3.09 21:10:54

1

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

Lähettäjäyukitora. 
Päivämäärä:   20.3.09 21:25:56

hieno idea, tosiaan.

itsekin tässä kevään mittaan DWB-kasvatusta aloitella enemmän jotta todella saataisiin tätä hienoa rotua elvytettyä.

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

Lähettäjäkouluratsastaja 
Päivämäärä:   20.3.09 21:33:50

yukitora, todella hauska kuulla! Kuulisin mielelläni lisää suunnitelmistasi, aiotko aloittaa puhtaalta pöydältä vai kenties jalostaa muista ratsuroduista?

Mitä mieltä muuten yleisesti ottaen olette muiden rotujen käytöstä tietyn ratsurodun jalostuksessa? Esimerkiksi DWB on niin tuore tuttavuus virtuaalimaailmassa, että on lähes välttämätöntä käyttää jossain vaiheessa esimerkiksi FWB:tä tai hannoveria tuomaan lisää potentiaalia ja verta sukutauluun.

Meillä on tallissa tällä hetkellä yksi suvuton DWB-ori, ja nämä ensimmäisen polven tanskalaistammat ovat kaikki lähtöisin vierasrotuisista vanhemmista (esim. hannover ja holsteiner). Olisihan se ihan mielenkiintoisa aloittaa heti suvuttomilla kantahevosilla, mutta koin tämän keinon paremmaksi. Alkutaipaleella joku täällä foorumissa ihmettelikin, että miten voin tituleerata itseäni (virt) tanskalaiskasvattajaksi kun ei nuorten kasvattien vanhemmatkaan edusta rotua, mutta jostainhan se on aloitettava. :o)

SB

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

Lähettäjäyukitora. 
Päivämäärä:   20.3.09 21:48:35

puhtaalta pöydältä ehkä lähinnä. tällä hetkellä omistan kolme suvutonta tanskalaista, kaksi tammaa ja orin, sekä minulle on yksi suvullinen, oma kasvattini. ajattelin tuoda itselleni muutaman hevosen lisää :)

minusta se on vähän niin ja näin käyttääkö muita rotuja tietyn rodun jalostuksessa. mielelläni tietysti ostan ihan puhtaita tanskanpuoliverisiä ja fwbetä ja niin edelleen, mutta ei se minua häiritse, jos esimerkiksi tanskalaisen suvussa komeilee vaikkapa holsteiner, ja totta - jostainhan se on aloitettava :)

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

Lähettäjä: Pelle Peloton 
Päivämäärä:   20.3.09 21:51:52

Laita ihmeessä linkkiä tallisi sivuille, tutustun mielelläni kaikkiin rotuedustajiin tilaisuuden tullen. :o)

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

Lähettäjä: eipss. 
Päivämäärä:   20.3.09 22:04:07

Löytyyköhän näille sopivasti kuvia?
Muuten olisin erityisen kiinnostunut!

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

Lähettäjäkouluratsastaja 
Päivämäärä:   20.3.09 22:09:51

eipss, oikeastaan kaikkien puoliverirotujen kuvia voi käyttää. DWB on hyvärakenteinen, moderni urheiluhevosratsurotu.

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

Lähettäjähyena 
Päivämäärä:   20.3.09 22:22:05

FWB on lähestulkoon yhtä virtuaalisesti-kuollut rotu kuin DWB & SWB. Kaikki on menneet muodin perässä holsteineihin.

Huvittaisi tehdä oma FWB linja ja vaikka samalla erikseen vielä menestynyt DWB linja. En vaan tahdo jaksaa nyt vaikka mieli tekisi.

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

LähettäjäSara 
Päivämäärä:   20.3.09 22:23:24

Tuohan on juuri kiva rotu uudelle tulevalle tallilleni! tämä täytyy laittaa muistiin 8))

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

Lähettäjäryga 
Päivämäärä:   20.3.09 22:41:40

Jalostuskäytössähän niitä oli jollakin... Muistan vaan Jannen :)

Minä aloitan ehkä DWB kasvatuksen jossain vaiheessa, mutta vain puhtaasti Tanskalaisilla.

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

Lähettäjäkouluratsastaja 
Päivämäärä:   21.3.09 10:00:42

Hienoa että kiinnostuneita löytyy!

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

LähettäjäLeah 
Päivämäärä:   21.3.09 10:06:47

Vaikuttaa oikein mielenkiintoiselta rodulta! Oikeastaan voisin jopa harkita alkavani kasvattaa näitä tallillani, hollantilaisten puoliveristen rinnalla :)

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

LähettäjäMelissa T. 
Päivämäärä:   21.3.09 10:07:36

Hmm, voisin ottaa Hereciaan brandejen kavereiksi toiseksi puoliveriroduksi nämä DWB:t, jos kerta niiden tilanne näyttää noinkin pahalta. Aloittaisin siis suvuttomilla hevosilla ja loisin uusia sukulinjoja. Hmm, alankin heti näitä tuomaan talliin! :)

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

Lähettäjä: Oresama 
Päivämäärä:   21.3.09 10:27:18

Olen yrittänyt kaikin voimin pitää hengissä hyppääviä tanskanpuoliverisiä, mutta kuten itse kasvattajana tiedät, jalostuksessa on melkeinpä pakko käyttää koko ajan omia tuontihevosia. Meiltä on vain muutamia hevosia lähtenyt maailmalle, mutta omasta mielestäni yksikin on jo paljon, kun kyse on kuitenkin näin harvinaisesta rodusta.

Olisi loistavaa saada koottua yhteen edes pieni porukka dwb-kasvattajia ja muutaman tanskanpuoliverisen omistamia talleja, jalostusta ajatellen, tai edes kaavailla orilistaa josta saisi uutta verta omiin kasvatteihin.

Meiltä kuitenkin mahdollista saada estepainotteisia (tai yleispainotteisia, jos hevosiamme/hevosiimme käytetään muiden koulu- tai yleispainotteisia hevosia) tilausvarsoja. Myös kaikki dwb-orimme ovat tarjolla jalostukseen.
http://www.veritiara.org/gaidou

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

LähettäjäLeah 
Päivämäärä:   21.3.09 10:34:44

Oresama, olenkin sun tallilla joskus käynyt. Hieno paikka :)

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

LähettäjäHärriet 
Päivämäärä:   21.3.09 10:55:07

Mun ainut puoliverinen (ori) on DWB, mut kuvia en oo viel löytäny >.<

Kilpaillut tällä hetkellä GP.tä ja Esteillä max. 130cm luokkia :) Yleispainotteinen. Ensimmäisenä lyön orin YLA-arvosteluun, sen jälkeen annan hetkeksi jalostus käyttöön. Ainakin KRJ ja ERJ laatiksia vielä yrittäisin. KTK-palkinto on sitten varmasti vähän hankalampi homma >.< :D

Sivut ei ihan vielä valmiit ;) Koska en ole vielä sukutaulua järkkäillyt kuntoon, vaikka sukuselvitys jo onkin :'D

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   21.3.09 17:37:23

Tää olis kyllä kiinnostava rotu alkaa kasvattamaan hollantilaisten puoliveristen ohella.

Pärjääkö rotu yleisesti ottaen paremmin koulussa vai esteillä?

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

Lähettäjäryga 
Päivämäärä:   22.3.09 08:31:25

Yleishevonen, joka pärjää molemmissa. Kyra ratsasti eräällä Tanskalaisella hyvin pärjäten aikoinaan (matador II), myös kenttäratsuina nämä menestyvät hyvin. Valjakkoajoa voi myös hyvin harrastella. Monitoimipolle, joka käy lähes kaikkeen ja hyvin pärjää.

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

Lähettäjäkouluratsastaja 
Päivämäärä:   22.3.09 09:00:39

Olen kyllä erittäin positiivisesti yllättynyt näin hyvästä vastaanotosta! Minulle oli sähköpostiinkin tullut jo muutama tiedustelu.

DWB on kovan tason urheiluhevonen lajiin kuin lajiin, löytyy sijoituksia olympialaisissa sekä este- että koulupuolelta (esim. Kyran Matador II, joka on isä Blue Hors Matineelle, jonka emä on myös DWB. Matadorin isä on muuten ollut myös Suomessa jalostuskäytössä, May Sherif on maailmanlaajuisesti arvostettu jalostusori - ollen myöskin DWB). Myös valjakko-MM-sijoilla on näkynyt DWB:tä jonkun verran.

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

LähettäjäLeah 
Päivämäärä:   22.3.09 09:08:54

Mä tässä jo suunnittelen itselleni kymmenen hevosen dwb-projektia :)

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

Lähettäjäsparrow-mind 
Päivämäärä:   22.3.09 09:29:39

Hmmh, minullahan on ikivanha jalostusorini Die 51st Man, toiminut kouluratsuna puolet iästään - hyvin menestyen! Nyt voisi harkita hankkivansa ihan vain tamman itselleen kenttäratsuksi ^^'

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

Lähettäjäkouluratsastaja 
Päivämäärä:   22.3.09 13:48:30

Sparrow-mind, näytätkö oriisi? Voisin olla kiinnostunut hyvätasoisesta DWB oriista isäoriiksi kasvatille.

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

Lähettäjäkouluratsastaja 
Päivämäärä:   22.3.09 16:45:33

2

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

LähettäjäMelissa T. 
Päivämäärä:   22.3.09 16:48:12

Nyt mulla on tallissa kaksi DWB:tä, ori ja tamma! Nyt alkaa sitten kasvatus näilläkin. Ja saahan noita mamman mussukoita kommentoidakkin. (;

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

LähettäjäHärriet 
Päivämäärä:   22.3.09 16:57:19

Voisimpa nyt vilauttaa lelleäkin teille :)) Otsikko yhä uupuu, kun oon niin laiska 8D ja kuwat yhä haussa herralle, on ihmeen vaikeeta löytää. vinkkejä mistä voisi hankkia? :)

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

Lähettäjäkouluratsastaja 
Päivämäärä:   22.3.09 17:05:50

Hienoja hevosia Melissalla, pitää kouluorisi laittaa korvan taakse.

Härriet, kyllä luulisi kuvia löytyvän melko helposti. Tietenkin oman makusi mukaisia, mutta yleisesti ottaen hyvärakenteinen puoliverinen menee aina DWB:stä.

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

LähettäjäMelissa T. 
Päivämäärä:   22.3.09 17:06:30

Härriet, täältä löytyy jonkin näköisiä, sitten kaikki ne puokkifarmit (DWB:lle kun tietääkseni käy normaalin puokin kuvat?). :)

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

Lähettäjäkouluratsastaja 
Päivämäärä:   22.3.09 18:06:07

3

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

LähettäjäMelissa T. 
Päivämäärä:   22.3.09 18:08:32

Mä lähden nyt Tanskaan hakemaan näitä (+knabstrupeja) itelleni, haluaisiko joku että nappaan jollekin myös yhden? (Suomeksi tuon parille ihmiselle DWB:t, max. 3 hevosta yhteensä eli olkaa nopeita). :)

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

Lähettäjäkouluratsastaja 
Päivämäärä:   22.3.09 18:57:49

Nostellaan, jos jollekulle kelpaisi hyvä hevonen!

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

Lähettäjä: Oresama 
Päivämäärä:   22.3.09 19:30:58

Melissa T., viimeksi Tanskassa ollessani tapasin nuoren estetamman, jonka nimi oli Chizuru, tosin kasvattajaliitettä en enää kuollakseni muista. Jos näet sen matkallasi, voisitko millään ottaa sen mukaasi minua varten?
(Suomeksi, tuotko minulle tamman, jonka nimessä on Chizuru? Jos keksit 3 polvea sukua, maksan palkkaa 15-20 ERJ/KRJ-kisaa :))

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

Lähettäjäyukitora. 
Päivämäärä:   22.3.09 19:36:13

miekin voisin esitellä omat dwbni. Orini ja kaksi tammaani, joista olen hyvin ylpeä, vaikken ole Harulle vielä sijoituksia lisännytkään :) ja lisäksi tallissani majailee vielä oma kasvattini, tämä poika. Lisää on tarkoitus hankkia, ja minulle saa vihjaista, jos dwbeitä on myynnissä (;

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

LähettäjäMelissa T. 
Päivämäärä:   22.3.09 20:19:34

Oresama, kyllähän minä Chizurun näin ja otin muukani, kokonimeltään tamma oli Chizuru 81, alla tamman tiedot.

dwb tamma Chizuru 81
rautias, säkä 170 cm
Va B, 130 cm, estepainotteinen

i: Chimpact
ii: Improwice
ie: Jürith Mynd
iii: Wicke Thorm
iie: Oswilana
iei: Kizwan Gomt
iee: Mairidt

e: Züruch
ei: Gyroch I
ee: Azmira Kirpan
eii: Rauchten Wennt
eie: Giranna
eei: Kirr Loppe
eee: Antalia

(Kelpuutatko? Enkä minä palkkaa tästä ota. :p)

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

LähettäjäMelissa T. 
Päivämäärä:   22.3.09 20:33:05

Vielä olis kaksi deeveebeetä tuolla autossa odottelemassa, kiinnostuneita? 8)

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

Lähettäjä: gwenth. 
Päivämäärä:   22.3.09 20:38:22

voisin itekin joskus harkita yksityistalliin parin ottamista (:

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

LähettäjäMelissa T. 
Päivämäärä:   22.3.09 20:53:53

gwenth, ota ihmeessä! :)

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

Lähettäjäryga 
Päivämäärä:   23.3.09 10:21:48

En tiedä kuinka nämä piirretyt lynkataan täällä, mutta hieman keskeneräinen tallini (ensi kuussa tarkoitus tosissaan pyöräyttää toiminta käytiin) North Hollow alkaa jo muotoutua.

Kaikki kommentointi, parannusehdotukset jne. ovat enemmän kuin tervetulleita.

North Hollow Equestrian Center

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

Lähettäjä: Oresama 
Päivämäärä:   23.3.09 15:00:32

Melissa T., kiitän oikein paljon! <3 Nyt vain sivuja rakentelemaan :D

rygan talliin pitää tutustua heti kun löytyy pieni rahtunen aikaa

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

Lähettäjä: Oresama 
Päivämäärä:   24.3.09 08:30:10

Meillä on myynnissä nyt tällainen muutama päivä sitten syntynyt dwb-varsa. Myyn vain kisakotiin. :)

s. ~20.03.-09 (mahdollista vielä muuttaa hieman johonkin suuntaan)
*** G
(Minun ehdotukseni: t. Rock-Chick G / o. Rock Hymn G, ostaja saa nimetä myös täysin oman ehdotuksensa mukaan.)

Isä: http://www.veritiara.org/gaidou/nori.html
Emä: http://www.veritiara.org/gaidou/oona.html
Molemmat vanhemmat aikanaan laatuarvosteluihin.

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

LähettäjäMelissa T. 
Päivämäärä:   24.3.09 08:52:14

Oresama, kivoista vanhemmista toi varsa. :)

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

LähettäjäEssi K. (goth.) 
Päivämäärä:   24.3.09 10:06:31

No voi hemmetti :D pakko se on vissiinn ottaa noita... Fwb:itä samoin. muut saavat siis lähteä tallista ;D

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

LähettäjäLeah 
Päivämäärä:   24.3.09 10:14:37

Melissa, vieläkö sä tuot noita dwb:itä? Koulupainotteinen tamma olisi nimittäin hakusessa :)
Oresama, vitsit kun tuo olis kiva :)

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

LähettäjäMelissa T. 
Päivämäärä:   24.3.09 10:36:42

Leah, tälläinen koulutamma tuolta Tanskasta tarttui mukaani:

dwb tamma Grethe Yvon
kimo, säkä 168 cm
Int I, 100 cm, koulupainotteinen

i: Yrgoth
ii: Ottre Mahn
ie: Yilise

e: Gun Hild
ei: Havrent Per
ee: Mairise

Essi K., ota ihmeessä näitä! Itse hurahdin täysin rotuun, tallista löytyykin jo kolme rodun edustajaa ja pian on ensimmäinen kasvattikin tallissa.

Uusin löytöni on hyvin kaunis koulutamma. <3

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

Lähettäjäkouluratsastaja 
Päivämäärä:   24.3.09 11:20:59

Meillä palautui nyt myyntiin ensimmäisen polven DWB, molemmat vanhemmat hyvätasoisia holsteinereita. Koulupainotteinen.
http://www.geocities.com/sophiebernacca/madeleine.htm

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

LähettäjäLeah 
Päivämäärä:   24.3.09 12:03:34

Melissa, tulossa omaan talliisi vai mahdollista saada? :) Meinaan tosiaankin kaksi dwb:tä itse jo toin, nyt ei enää nimipää toimi. (joo vähän hitaalla kun oon kipeenä :/)

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

LähettäjäMelissa T. 
Päivämäärä:   24.3.09 12:13:27

Leah, sinulle tuon siis toin. :p

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

LähettäjäLeah 
Päivämäärä:   24.3.09 12:16:58

Melissa, kiitos :) Tosiaan oon kipee niin kestä vähän tajuta. Mut joo.
Woohoo, mulla on jo dwb:tä. Ja tallilla etusivu :D Tää alkaa edistyä.

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

LähettäjäMelissa T. 
Päivämäärä:   24.3.09 12:19:40

Leah, minäkin "kipeänä" kotona, itseasiassa jäin kotiin koska koulu tympii ja pahasti juuri nyt. Mutta onhan tässä hyväkin puoli, voin talliin tuoda lisää hevosia + aloitella Herecian tuontitoimintaa. ;) Leah vilauttele talliasi meillekkin.

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

Lähettäjäkouluratsastaja 
Päivämäärä:   24.3.09 12:22:26

Kirjoitin hieman lisää SB Dressagen blogiin DWB:stä rotuna, hieman tyypistä enemmän ja muutaman kuvaesimerkin.

http://hindunpaiva.blogspot.com/2009/03/dwb-sai-hyvan-vastaantoton.html

SB

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

LähettäjäLeah 
Päivämäärä:   24.3.09 12:30:00

Melissa, Tosi vaiheessa vielä, mutta http://leahin.webs.com/cad/ :)
kouluratsastaja, kiva :) Vaikka ainakaan virtuaalimaailmassa KWPN ei ole yleinen rotu, vaikka niin ehkä luullaan. Itsekin rotua kasvatan, ja samat nimet ja kasvattajat pyörii hevosten suvuissa. Aktiivisesti rotua kasvattaa 6 tallia, vaikka rekisteröityjä kasvattajanimiä onkin VRL:'ssä 19.

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

Lähettäjäkouluratsastaja 
Päivämäärä:   24.3.09 15:25:42

HUOMIO KAIKKI!

Aloitusviestissä mainitsemani foorumi on nyt julkaistu, nyt kaikki rekisteröitymään ja kirjautumaan! :o)
http://p2.foorumi.info/puoliverifoorumi

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

LähettäjäMelissa T. 
Päivämäärä:   24.3.09 15:38:04

kouluratsastaja, rekisteröin itseni jo. ;)

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

LähettäjäChao 
Päivämäärä:   24.3.09 15:42:40

talli Storm Blade, Shaikujinin omistama, kasvatti aikoinaan dwb:itä ihan tosissaan. :) Mullekin sattui yksi rodun eustaja, josta hommasin varsan (http://www.virtuaalitalliseppele.com/riina.htm) ihtelleni SB:n lopettaessa.

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

Lähettäjäkouluratsastaja 
Päivämäärä:   24.3.09 16:09:30

Shaikujinin kasvatteja olenkin VRL:n puolelta jonkun verran vilkuillut. :o)

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

Lähettäjäkouluratsastaja 
Päivämäärä:   24.3.09 16:52:45

4

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

LähettäjäMelissa T. 
Päivämäärä:   24.3.09 16:55:01

Nyt on tulossa pitkää viestiä tonne DWB-kasvattajien foorumiin. Kuitenkin kysäisen pari asiaa, mikä on jalostuspohja ja -suunnitelma?

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

Lähettäjäkouluratsastaja 
Päivämäärä:   24.3.09 16:56:34

Tarkoitin siis lähinnä että pitäisikö tehdä jotain suunnitelmaa siitä, miten DWB-kantaa saadaan lisättyä virtuaalimaailmassa ja samalla pitää tasoa laadukkaana. Pohjalla tarkoitan tarjolla olevia jalostushevosia, rodun kantahevosia ym.

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

Lähettäjäkouluratsastaja 
Päivämäärä:   24.3.09 17:39:55

5

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

LähettäjäLisko 
Päivämäärä:   24.3.09 17:44:44

joskus taisi tulla kasvatettua kenttäpainotteisia tanskalaisia.

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

LähettäjäMelissa T. 
Päivämäärä:   24.3.09 17:46:57

Minä olen aktiivisempana tuolla DWB-kasvattajien foorumilla, rekisteröikää itsenne kasvattajat ja rodusta kiinnostuneet foorumille.

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

Lähettäjäryga 
Päivämäärä:   24.3.09 17:49:50

Mulla tuon NHEC:n suunnitelma on seuraava (yritän tiivistää mahdollisimman paljon);

- Tammoja on 10
- Oreja on 10
- Jokainen tamma tulee saamaan 5 varsaa (sama isä), näin saadaan samankaltaiset värigeenit pysymään.
- Tammat saavat ensimmäisen varsan toukokuussa 2009
- Ikääntyminen on vhkr (eli 1kk on yksi vuosi), näin saadaan aika nopeasti hyviä kasvatteja
- Tammojen lisääntymisnopeus on aika tiivis alussa
- Kisaaminen (yksi hevonen aina seuraavasti):
* 15 KRJ kisaa / kk
* 15 ERJ kisaa / kk
* 15 KERJ kisaa / kk
* 15 VVJ kisaa / kk
* PKK näyttelyissä niin ahkerasti, kuin vain pystyy.
- Jokainen hevonen lähtee tasolta HeC / 80 cm jne. Pohjalta siis ponnistetaan! Kun hevonen esim. on saanut HeC sijoituksia 5 x, siirtyy hevonen HeB tasolle ja niin edelleen.
- Hevosille tulee myös päiväkirjantynkä laatiksia silmälläpitäen.
- Vaikka NHEC:n hevoset eivät vielä ole 'hyviä', toiveena on saada niistä erinomaisia yleishevosia, jotta niiden jälkeläisillä olisi mahdollisuus menestykseen.

- NHEC saattaa jossain vaiheessa alkaa myös tuomaan hevosia Tanskasta, mutta vasta sitten, kun olen katsonut että omille hevosille riittää aika.

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

Lähettäjäkouluratsastaja 
Päivämäärä:   24.3.09 17:53:11

Ryga, rekisteröidy ihmeessä foorumin puolelle niin siellä voit kertoa ihan niin pitkästi kuin haluat noista suunnitelmista. :o)

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

Lähettäjäkouluratsastaja 
Päivämäärä:   24.3.09 18:16:31

Hiljaista on vielä foorumissa, koittakaapa kiinnostuneet käydä rekisteröitymässä!

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

Lähettäjäkouluratsastaja 
Päivämäärä:   24.3.09 18:49:23

6

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

LähettäjäLeah 
Päivämäärä:   24.3.09 18:51:48

Mä menenkin rekisteröitymään :)

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

Lähettäjäkouluratsastaja 
Päivämäärä:   24.3.09 19:09:19

7

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

Lähettäjäkouluratsastaja 
Päivämäärä:   24.3.09 19:25:14

8

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

Lähettäjäkouluratsastaja 
Päivämäärä:   24.3.09 19:48:21

9

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

Lähettäjäkouluratsastaja 
Päivämäärä:   24.3.09 20:13:27

10

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

Lähettäjäkouluratsastaja 
Päivämäärä:   24.3.09 21:01:54

11

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

Lähettäjä: Oresama 
Päivämäärä:   24.3.09 21:14:45

Absinth, omg. :P Montako Butterflya täällä asuukaan..?

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

Lähettäjäkouluratsastaja 
Päivämäärä:   25.3.09 10:14:22

12

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

Lähettäjäkouluratsastaja 
Päivämäärä:   25.3.09 10:26:16

Foorumiin voivat kirjoittaa nyt kaikki, mutta rekisteröimättömät merkitään erikseen vieraiksi.

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

Lähettäjäkouluratsastaja 
Päivämäärä:   25.3.09 16:06:46

13

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

LähettäjäEssi M. 
Päivämäärä:   25.3.09 16:36:13

Olen jo vähän aikaa miettinyt noita tanskalaisia, ja kyllä se nyt täytyy toteuttaa. Tekeillä siis pieni talli, johon mahtuu 15 hevosta (ettei meiän hevoset lisäänny kauheesti xD).
Hohhoi, sitten pitäis niitä konimuksia tuoda..

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

LähettäjäMelissa T. 
Päivämäärä:   25.3.09 16:42:01

Essi M, tuleppa pölisemään tuonne toiseen foorumiin mielummin, siellä varmasti aktiivisemmin juttua. :)

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

Lähettäjäkouluratsastaja 
Päivämäärä:   25.3.09 17:15:44

14

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

Lähettäjäryga 
Päivämäärä:   25.3.09 17:20:15

Mietin vain, että miksi vetää keskustelu vähemmän tunnettuun foorumiin (piiloon), eikä keskustella yleisesti vaikkapa täällä ht:netissä, jossa muutkin voisivat esittää toiveitaan ja näkemyksiään?

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

Lähettäjäkouluratsastaja 
Päivämäärä:   25.3.09 17:23:07

Ryga, kun vertaa esimerkiksi näihin rotuviestiketjuihin niin ei niitä ensimmäisiä ketjuja mitenkään pystytä säilyttämään enää myöhemmin. Omalla foorumilla kaikki on siististi omien aihepiiriensä joukossa ja ne säilyvät siellä huomattavasti pidempään lukukelpoisena. Voit käydä foorumilla vilkaisemassa, niin toivottavasti huomaat mitä tarkoitan. :o)

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

Lähettäjäryga 
Päivämäärä:   25.3.09 17:27:12

Olen vilkuillutkin, mutta silti itse nuppii se, että keskustelua ei varsinaisesti synny, kun 3-5 ihmistä janttaa samaa asiaa eri sanoin.

Tärkeän keskustelupätkän voi myös tallentaa omalle koneelleen wordille/muistiolle jne.

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

Lähettäjäkouluratsastaja 
Päivämäärä:   25.3.09 17:29:11

Eiköhän keskustelua synny kun foorumiin tulee lisää keskustelijoita - toivon mukaan ainakin!

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

LähettäjäJjune 
Päivämäärä:   25.3.09 17:30:44

Tuokaa joku mulle tämmönen :D vaikuttaa kivalta rodulta :)

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

Lähettäjäkouluratsastaja 
Päivämäärä:   25.3.09 17:42:39

15

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

LähettäjäMelissa T. 
Päivämäärä:   25.3.09 17:43:16

Jjune, mä voisin yhen sulle tuoda. :>

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

LähettäjäHärriet 
Päivämäärä:   25.3.09 17:43:23

Jjune >> Mä voin hakee sulle :D Kerro vähän, et millast haluut? ;)

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

LähettäjäHärriet 
Päivämäärä:   25.3.09 17:54:10

Noo se ja sama, mulla kumminkin on yksi tuonti lojumassa tuolla hepparekassa ilman kotia.

Jos joku haluaa majoittaa, niin huikkaskaa mulle ;)

Dorina
t. Danish Warmblood
169cm, Tummanruunikko
5-vuotias
Intermediate I, 90cm

kasvattaja: Hougan Roothe, Tanska
tuoja: Härriet

Luonnetta: Rauhallinen ja miellyttämisen haluinen tamma. Ratsuna nöyrä ja työnintoinen. Koulusuvusta, joten potentiaalia ennemmin sinne puolelle. Esteillä tiputtelee, sillä ei ole jaloistaan turhan tarkka.

i. Moron Tomas, Ruunikko, 162cm
e. Bebelian, Kimo, 166cm

ii. Legal Fritit, 170cm, Musta
ie. Danalia, 166cm, Ruunikko

ei. Hermit, Kimo, 164cm
ee. Lyyria-Hannet, Punarautias, 167cm
^^^^^^^^

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

LähettäjäMelissa T. 
Päivämäärä:   25.3.09 17:58:10

Härriet heeei, ei toi tamma lähtis mulle. :3

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

LähettäjäHärriet 
Päivämäärä:   25.3.09 17:59:25

Melissa T. >> Teille vaan :D

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

LähettäjäMelissa T. 
Päivämäärä:   25.3.09 18:00:38

Härriet, kiitus! <3 Teen sivuja mahdollisimman pian, nyt kuitenkin pois koneelta ja kaverille lukemaan kokeisiin! ;)

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

LähettäjäJjune 
Päivämäärä:   25.3.09 18:01:41

Ööm mitäköhän haluaisin.. varmaankin sitte tamman että orin :D

Molemmat haluaisin suht nuorina, mielellään kookkaina elukoina (oon heikkona 170->cm korkeisiin ötököihin<3). Väriä ei tarvi merkita, löydän kuvat sit ku löydän :)

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

LähettäjäHärriet 
Päivämäärä:   25.3.09 18:08:21

Jjune >> Nimipää rupesi yllättäen heittämään volttia, joten ymmärrän jos et kelpuuta 8D

Rumble Dwight
o. Danish Warmblood
172cm, Kimo (muutettavissa)
4-vuotias
GP, 100cm

kasvattaja: Rumble Warmbloods, Tanska
tuoja: Härriet

Luonnetta: Neitimäinen luonne. Hieman säpsy. Ratsastaessa haastava ja hieman kova suusta. Oikean ihmisen kanssa todella kyvykäs kouluratsu. Esteillä myös innokastapaus.

i. Loreno, Tummanruunikko, 168cm
e. Rumble Winnie, Papurikonkimo, 166cm

ii. Casper von Goomerhemming, Punarautias, 170cm
ie. Latania, Kimo, 165cm

ei. Crisptop, Ruunikko, 169cm
ee. Hepeani, Musta, 170cm

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

LähettäjäJjune 
Päivämäärä:   25.3.09 18:09:55

Härriet >> hullun hyvä! :D otan mielelläni :D

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

LähettäjäHärriet 
Päivämäärä:   25.3.09 18:12:08

Jjune >> Thääänks :D

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

Lähettäjäkouluratsastaja 
Päivämäärä:   25.3.09 18:30:19

Aika hyvin on saatu tämä viestiketju täytettyä, pitäisikö kohtapuoliin tehdä toista - mitä luulette?

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

Lähettäjä: Oresama 
Päivämäärä:   25.3.09 18:32:03

Ihan ilkeyttäsi tee toinen. :D

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

Lähettäjäkouluratsastaja 
Päivämäärä:   25.3.09 18:45:40

Muutama viesti mahtuu vielä!

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

LähettäjäHärriet 
Päivämäärä:   25.3.09 18:47:55

Hoohoo täytän topiikkia kertomalla turhan jutun :D

Lelle saavuttanut jo 45 raking pistettä KRJ.n taholla ja herra ollut kilpailukäytössä vajaan viikon :)) Esteillä tullut sen sijaan vasta pari sijotusta.

  Re: DWB:n elvytysprojekti aluillaan

Lähettäjäkouluratsastaja 
Päivämäärä:   25.3.09 18:49:45

Nyt on täysi! Laitoin toisen ketjun jo tulemaan.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.