|
Lähettäjä: vaapu.
Päivämäärä: 25.2.09 13:40:21
Suunnittelen jo pikkuhiljaa Haavelaakson kevään tuleva kasvatteja ja tällä kertaa olisi tarkoituksena saada vahvistuksia ulkopuolisilta oreilta. Tammat esittäytyvät itse ja kertovat miesmaustaan. Jos koet orisi olevan sopiva sulhanen jollekin tammoista, tarjoathan sitä alle ilmoittaen orin sivut, sekä kenelle tammalle tarjoat sitä. Lyhyt esittelyteksti ei ole myöskään pahitteeksi.
Bellin Tähi etsii koulupainotteista, kilpaillutta ja mielellään myös menestynyttä oria. Suvun tulisi käydä yhteen Tähden suvun kanssa, eli yli kolme polvea ja ei samoja nimiä. Myös orin suvussa toivotaan olevan menestyneitä hevosia. Bellin Tähti on itse tällä hetkellä Suomenhevosten laatuarvostelutilaisuudessa, mutta näyttely- ja kilpailumenestystä olisi tarkoitus vielä haalia.
Wadelman Virma hakee oriltaan koulupainotteisuutta, tasaista kaksipolvista sukua sekä menestystä suvussa ja/tai sulholla. Virma kilpailee vielä aktiivisesti kouluratsastuksen parissa ja näyttelyissä. Laatuarvosteluissa tullaan käymään myöhemmin.
Raadelman Helmi on erityisen tarkka miesmakunsa suhteen. Orin tulee olla koulupainotteinen ja sijoittunut, mielellään myös näyttelyissä menestynyt. Suvun tulee olla sopiva Helmen suvun kanssa, menestyneitä hevosia toivotaan olevan myös suvussa. Helmi itse on VIR MVA Ch -palkittu, kantakirjattu II-palkinnoille (jälkeläiset KTK-kelp.) ja SLA I. Jos Helmelle ei löydy juuri sitä oikeaa oria, ei tammaa astuteta.
Lisäksi suunnitelen jonkun tallin ratsutamman astuttamista ravisukuisella suomenhevosella, joka saa myös itse olla ravuri. Ainoana ehtona tämän orin suhteen on, että suku on yli kolme polvea pitkä ja mielellään menestynyttä. Myös ravioreja voi siis tarjota tähän topikkiin, jos sopiva ori löytyy niin katselen sille myöhemmin sopivan tamman Haavelaakson hevosista. Varsa jäisi minulle Haavelaaksoon.
|