Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Piirrettyä virtuaalihevoskeskustelua #1

LähettäjäJosefiina 
Päivämäärä:   13.10.09 18:55:59

Ajattelin tehdä tällaisen, kun ei mistään tuntunut löytyvän. Mikäli vastaava on jo postattu, pahoittelen häiriötä ja antaa tämän topan tippua :o)

Olisi kiva tutustua muihin vannoutuneisiin tai ei-niin-vannoutuneisiin piirrettyjen v-hevosten harrastajiin, vinkata tapahtumista ja kisoista yms. Terppatuloa siis pölöttämään!

Itse olen harrastanut piirrettyjä vasta reilun vuoden, ja ainakin mun mielestä piiretyissä on tunnelmaa, jota en valokuvallisista niinkään tavoita. Toki poikkeukset vahvistavat säännön :o) Häärin tällä hetkellä pääosin Seppeleen toisena omistajana (mutta kaikki kunnia Seppeleen piirroksista kuuluu ofc Annelle, itse hyppäsin "johtokelkkaan" tän vuoden alussa) ja vastikään valmistui myös pieni sivuprojektini Rentola. Rentola etsii toista omistajaa - Seppele on mulle nambör 1, joten yksin en viitsisi Renttistä pyörittää -, mikäli kiinnostaa niin hakemuksia tähän, Rentolan tallitupaan (tai miksei Seppeleen tallipostiinkin) taikka sähköpostiin virtuaalipostia[at]gmail[dot]com. Aikaisempaa kokemusta piirretyistä ei vaadita.

Lisäksi Seppeleessä menossa ERJ (31.10/29.10) & KRJ (30.10/28.10) piirretyille. Osallistu tallipostin "Seppeleen ratsastuskilpailut"-osion kautta.

Löytyiskö muuten piirtäjää sh-orille? Rakennetta lähinnä kaipailisin, ja suht. tasokasta. Palkkana tekstejä (valmennukset, luonteet) ja tasosta riippuen myös €.

Re: Piirrettyä virtuaalihevoskeskustelua #1

Lähettäjä: Emmmaa 
Päivämäärä:   13.10.09 18:58:21

Ihania kuvia Seppeleessä (:

LähettäjäJosefiina 
Päivämäärä:   13.10.09 18:59:03

Jep, Anne osaa :)

LähettäjäJava 
Päivämäärä:   13.10.09 19:00:55

No itselläni on talli Heathermoor Heights, jonka juuri laitoin päivitystauolle mutta en ole sille ehtinyt tehdä vielä mitään. Täältä pääsee kurkkailemaan tallia: http://www.kauhumieli.net/heathermoor/indeksi.html

Hevoset kaikki lensivät tallista ulos tänne: http://www.kauhumieli.net/heathermoor/h/yksityishevoset.html, koska tallin toiminta tulee muuttumaan aika radikaalisti.

Piirretyt, tarinallisuus ja rento meininki tulevat kuitenkin jatkumaan!

LähettäjäJava 
Päivämäärä:   13.10.09 19:02:28

Muuten, tosi kauniit hevoskuvat Rentolassa!

LähettäjäJosefiina 
Päivämäärä:   13.10.09 19:04:53

Java, oot varmaan kuullut tän 59384 kertaa, mutta sun piirrokset on pelottavan upeita. Meh likes a lot! Ilmoita, jos teet joskus tilareita. :o)

LähettäjäJava 
Päivämäärä:   13.10.09 19:07:21

Kiitos Josefiina! Kaikki eivät pidä tyylistäni, jotkut katsovat minun olevan mielikuvitukseton ja jollain tavalla epäeettinen kun piirrän realistisesti ja otan usein mallia. Kaikilla on mielipiteensä ja minä teen juuri niin kuin itse tykkään!

Päivämäärä:   13.10.09 19:10:53

Munkin mielestä Javan piirrokset on ihan sairaan hienoja. Ja itsekin otan usein mallia, joten en siinä mitään pahaa näe.

LähettäjäJosefiina 
Päivämäärä:   13.10.09 19:11:48

Exactly, mun mielestä sun tyyli on uniikki ja persoonallinen, ja jää mieleen. Tietty erilaisuus kirvoittaa kiivastakin keskustelua, mutta ainakin erotut massasta! :)

Lähettäjäfeiarth/Melin lé 
Päivämäärä:   13.10.09 19:24:00

Olen kovasti haaveillut piirretystä ratsastuskoulusta ja hieman sitä jo toteuttanutkin. Saa nähdä tuleeko se ikinä pääsemään julkisuuteen asti, mutta kunhan aikani kuluksi näprään : D Toinen omistaja varmaan helpottaisi asiaa, mutten toisaalta ole varma tahdonko muita mukaan projektiin.. On se vaikeaa.

Ja Josefina, mulla olis tämmöinen kuva vapaana. Onko yhtään sellainen kuin haet? Mikäli laatu kelpaa, olen kyllä valmis vaikka piirtämään ohjeistuksella ihan uudenkin kuvan <:

Päivämäärä:   13.10.09 19:25:31

Mulla itsellä kuvallisten mukana pyörinyt hetken aikaa piirretty sph-ori (:

LähettäjäJosefiina 
Päivämäärä:   13.10.09 19:28:38

feiarth, ehdottomasti piirretty ratsastuskoulu pystyyn! :) Rentolaan en itsekään halunnut toista omistajaa projektivaiheessa, nyt taas hihkuisin sellaisen saadessani innoissani.

Kiva kuva, mutta tällä kertaa pitää kieltäytyä kunniasta, sainkin jo Seppeleen kautta kuvalle piirtäjän! :)

LähettäjäTijuana 
Päivämäärä:   13.10.09 19:29:28

Mä innostuin joskus ala-asteella piirretyistä, mutta loukkaannuin kun oma heppa hävisi PKK:ssa jollekin oudolle makkarakaulaiselle hevoselle ja kyllästyin. XD

Nyt oon satunnaisesti antanut piirrettyjä kuvia kasvateille mukaan, esimerkiksi Tijuana's Ozata Selenio III ja partnerinsa Unimelda BRN.

LähettäjäJosefiina 
Päivämäärä:   13.10.09 19:34:31

Mä en edes tohdi lähteä omien piirrosten kanssa näyttelyihin, vois tulla turpaan ja pahasti :D No ei, eipä tällä hetkellä kuin yhdellä ponskilla itsepiirretyt kuvat (= yksi kämänen pääkuva). Aloitin koneella piirtämisen vasta äskettäin, joten opettelemista riittää, hiiri ei oo mun kaveri... Sain edellämainitulle ponille (ok, suomenpienhevoselle) juuri aika naurettavan rakennekuvan valmiiksi, ajattelin että voisin huvikseni osallistua johonkin PKK-näyttelyyn saadakseni ihan vaan kritiikkiä.

LähettäjäJosefiina 
Päivämäärä:   13.10.09 19:35:23

.. ja viimeinen lause ei ollut mitenkään v-mäinen, vaan koska olen aika n00b rakenneasioissa, niin kokeneempien huomautukset olisivat rakentavia :)

Päivämäärä:   13.10.09 19:35:47

Mä haluisin opetella koneella piirtämään, mutta jotenkin tuntuu ettei siitä koskaan tuu mitään (:

LähettäjäFanny 
Päivämäärä:   13.10.09 19:37:36

Ruutila on oma ikuisuusprojektini, ollut ainakin vuoden aktiivisessa käsittelyssä ideoinnin ja tekstien kirjoittelun pohjalta (lukuisia Word-tiedostoja talliin liittyen), sen prototyypit varmaan aikaisemminkin jo - eräänlaisena perfektionistina en kuitenkaan ole ikinä saanut siitä itseäni miellyttävää, pääsyy on yleensä ollut ulkoasussa :) Nyt olen saanut tallille yksinkertaisen ulkonäön, mutta sivujen teko on vielä vaiheessa.

Ruutilassa, joka on ainoa tallini tällä hetkellä ja ensimmäinen sitten vuoden 2005 (vaikka v. 2005 asti virtuaaliravirusseja olen omistanut), yhdistyvät kaikki mielenkiinnon kohteeni - haluan tehdä niin hirveästi kaikenlaista. Piirroskuvat ja ravipainotteiset russponit ovat tietysti pääasia - ponikööri on ollut jo koossa pitkään :) Reaaliaikainen ikääntyminen on myös yksi juttu, tänä kesänä syntyivät ensimmäiset pari "reaalivarsaa", joiden emät astutin viime syksynä.

Mielenkiinto tallin toiminnan eri osa-alueisiin vaihtelee ihan jaksoittain: tällä hetkellä uskon olevan kiinnostunut eniten kilpailuttamisesta (kenties B-ponimestaruuksien ansiosta - viime vuoden pronssi pyritään kirkastamaan!). Keväällä pieni oriasema jalostuskuvastoineen oli työn alla, mutta jäi lopulta keskeneräiseksi. Toisaalta taas tuontitoiminta kiinnostaa: nyt on jo pitkä lista evm-russeja, joita olen kilpailuttanut ja joille on tarkoitus piirtää kuvat ennen mahd. myyntiä. Toisaalta olen myös kouluttautunut Virtuaalisessa Hevosopistossa muistaakseni v. 2006 ratsastuksenopettajaksi (ainuttakaan oikeaa tuntia en ole pitänyt), ja tietyllä tapaa jonkinlainen virtuaalinen opetustoimintakin kiinnostaisi, ja olen kaavaillut jotain pientä kilpatallin oheen - en halua levittää poneja yhden tallin ulkopuolelle. :) Toisaalta haluaisin pitää toiminnan rentona ja panostaa jokaiseen poniin enemmän esim. päiväkirjojen kanssa kuin tällä hetkellä, mutta toisaalta raviarvokilpailut ja tietynlainen menestyksenhalu vetävät nekin omaan suuntaansa :) Suosikkivirtuaalitallini edustavat useita eri kategorioita, haluaisin niistä jotain ominaisuuksia omaani, mutta niitä on oikeastaan aika hankala yhdistää!

Päivämäärä:   13.10.09 19:37:58

Josefiina, selvä homma (:

Mua toisaalta kiinnostais kyllä nuo piirrettyjen näyttelyt, mutta en kyllä tiedä uskaltaako ainakaan itse piiretyillä kuvilla lähteä, hehheh : D Jos vaan repäsis.. Vaikka ensin tarvitsee toki sen hevosen, jolla ne piiretyt kuvat on käytössä. Olen pitänyt taukoa virtuaalitalleilusta, enkä omista kuin kaksi hevosta tällä hetkellä.

LähettäjäFanny 
Päivämäärä:   13.10.09 19:41:23

En osaa pirtää tai värittää tietokoneella yhtään :) Eipä sillä, että paljon olisin panostanut mihinkään piirrustusohjelmiin tai harjoitteluunkaan. Yhdessä välissä piirsin kyllä Paintilla poneille päiväkirjoihin kuvia - olivat sellaisia viivasotkuja, mutta näin myöhemmin ajatellen oikeastaan aika persoonallisia ;)

Tykkäänkin enemmän piirtää käsin.

Päivämäärä:   13.10.09 19:42:14

Mäkin tykkään enemmän piirtää käsin, vaikken mikään taitava siinäkään ole :D Harjoittelemalla tosin oppii...

Päivämäärä:   13.10.09 19:44:06

Minäkin tykkään enemmän piirtää käsin. Eilen tosin väritin yhden piirustuksen koneella. Se näytti alkuun kamalalta, mutta loppujen lopuksi siitä tuli ihan hyvä : D

LähettäjäJosefiina 
Päivämäärä:   13.10.09 19:47:47

Fanny: sounds good! :-) Tulehan sitten postaamaan linkkiä, kun Ruutila alkaa olla esiintymiskunnossa.

Omat intressini Seppeleen & v-hevosten suhteen yleensäkin ovat lähinnä päiväkirjojen, ratsastustuntien yms. kirjoittelussa - olen intohimoinen kirjoittaja. Välillä tulee haalittua skriivailtavaa liikaakin, tällä hetkellä omistan 3 _omaa_ hevosta (siis yksityistä, tietty omistan kaikki tuntsarit), ja siinäkin on ihan riittämiin. Sen lisäksi joka viikko pitäisi rustata ratsastustunti omalle vakkariryhmälle ja noin 48,7 muuta asiaa. Inspiraatiota riittää puuskittain, välillä tök tök tökkii mutta välillä sormet liitelevät näppäimistöllä. Aika on kyllä tiukalla välillä, kirjoittamiseen ei aina yksinkertaisesti riitä aikaa, varsinkaan kun olen tekstini suhteen valtava perfektionisti: jos parisivuinen teksti onkin yhtäkkiä mielestäni täyttä schaissea, pyyhin tyynesti koko tiedoston tyhjäksi...

Mulle on alkanut näitä yksityisiä tupsahdella jostain ihan vaivihkaa: ensin oli Hilla (eka virtuaalihevoseni ikinä <3), ihan vähän aikaa sitten tuli Toivo, hetken mielijohteesta keksin hankkia Impin ja omistan vielä puolet Svantesta - ja nyt taaas haaveilen uudesta eläimestä... Koukussa! :o)

LähettäjäFanny 
Päivämäärä:   13.10.09 19:52:35

Muistan vielä, kun myin Seppeleen alkuaikoina Taigan sinne :) Kyllä olin ylpeä! Se, että seurasin Taigan edesottamuksia uudella tallilla, oli oikeastaan ensikosketukseni piirroskuvallisiin virtuaalihevosiin - nyt en voisi enää ajatellakaan valokuvia virtuaalihevosellani :)

Päivämäärä:   13.10.09 19:53:57

Minä haaveilen tällähetkellä jostain ponikokoisesta kaverista : D Ja miksei siihen samaan syssyyn vois lisätä niitä piirettyjä kuvia, kun kerran niistäkin haaveilen. Voi huoh : D

Ei teiltä löytyisi ponikokoista hali- ja kisakaveria minulle? Aina plussaa, mikäli piirettyjä kuvia sais mukaan ;D

LähettäjäJosefiina 
Päivämäärä:   13.10.09 19:54:36

Ai, sinoot Taigan kasvattaja! :) Taigahan siirtyi hoitajalleen wearille yksityiseksi huimaavien 300 hoitomerkinnän saattelemana samassa syssyssä, kun meikä siirtyi pääomistajaksi :)

LähettäjäJosefiina 
Päivämäärä:   13.10.09 19:55:24

feiarth: meizi voi tuoda + mahd. yrittää väkertää kuvaa (laadusta en sano mitään..)? :o)

LähettäjäFanny 
Päivämäärä:   13.10.09 19:59:52

Josefiina, en kasvattaja ole, mutta ex-omistaja kylläkin - taisi sillä minua ennemminkin olla v. 2006 joku omistaja :) Kuvissa oli semmoinen talvikarvainen takkupallero, joten kaunistunut kyllä piirroskuvien myötä ;) Mutta hieno poni tosiaan - satunnaisesti käyn lukemassa sen päiväkirjaa, ja näytti sille varsakin syntyneen!

Lähettäjänica 
Päivämäärä:   13.10.09 20:00:28

Miulta löytyypi Mel Seren ja piirrettyjen kuvien kanssa olen ollut tekemisissä jo piiitkään. Niitten kanssa meno on tuhat kertaa rennompaa, tekijänoikeuksista ei ole kiistaa varsinkaan jos piirtää itse, saa sen näköisen hevosen kuin itse haluaa ja mistään ei löydy samanlaista karvamopoa!

Java >> kai tonne tallikirjaan voi silti raapustella tekstiä? Et kehtais yhtään kertoo mihin suuntaan muuttuupi? ;))

Päivämäärä:   13.10.09 20:01:40

Josefiina, onnistuu! (: En kyllä yhtään tiedä mitä haluan : D Ehkäpä jotain nyffi-, wB-, connemara-, russ- tms.kokoista tapausta. Olen vaikea x)

LähettäjäJava 
Päivämäärä:   13.10.09 20:02:47

Itsekkin olen kiinnostunut piirretyistä näyttelyistä kovasti mutta PKK:lla ja meikällä on kyllä niin isot näkemyserot, etten siihen putiikkiin jalkojani enää vie. Tulevaisuudessa olisi suunnitelmissa perustaa oma jaos piirretyille hevosille, jossa voisin kehitellä näyttelyitä omasta mielestäni parempaan, rakentavampaan ja toisaalta tasa-arvoisempaan suuntaan.

Lähettäjänica 
Päivämäärä:   13.10.09 20:02:55

ja yksi Seppeleen kasvattikin löytyy konien kirjavasta joukosta :D

Päivämäärä:   13.10.09 20:04:11

Java, jaos kuulostaa hyvältä! Enkä muuten ymmärrä, mikäli PKK ei kuvistasi tykkää, sillä minä ainakin kuolaan niiden perään : D

LähettäjäJosefiina 
Päivämäärä:   13.10.09 20:04:18

Fanny: aa, oolrait :o)

nica: ui, Mel Seren on kanssa ihan huippupaikka! Ja löytyypä tuolta yksi tuttu heppanenkin, nimittäin Reeve-komistus :) Tyksin myös sinun piirroksista huimasti!

Piirretyt hevoset ovat mun mielestä också persoonallisempia ja eläväisempiä; piirretty herättää ainakin minussa tunteita ja mielikuvia, valokuvat jättävät usein vähän kylmäksi.

LähettäjäJosefiina 
Päivämäärä:   13.10.09 20:08:49

HUOH, olkaa hitaampia pls! :DD

Javan teokset aiheuttavat mielipidemyrskyjä ehkä juuri aika räikeästi erottuvan tyylin takia. Kaipa osa epäilee kuvien olevan täysin mallista/läpi piirrettyjä. Mä henk. koht. pidän Javan töistä myöskin.

feiarth: täsmennä vähän, ainakin rodun suhteen? :D Minkä luonteista elikkoa? Iällä/sukupuolella väliä?

LähettäjäJava 
Päivämäärä:   13.10.09 20:11:42

feiarth: No en tiedä onko kyse pitämisestä mutta kovia ovat kritisoimaan tyyliäni piirtää. Mutta tämä asiahan käsiteltiin aikoinaan läpi ja tulin siihen tulokseen, että en suostu omista perjaatteistani luistamaan parin randomin ihmisen mielipiteen vuoksi ja pistän sitten oman pystin pystyyn jos jaksan :)

Lähettäjänica 
Päivämäärä:   13.10.09 20:13:51

Java piirtää hienosti, täällä yksi kateellinen ^^

Java >> kai tonne tallikirjaan voi silti raapustella tekstiä? Et kehtais yhtään kertoo mihin suuntaan muuttuupi? ;))

LähettäjäJava 
Päivämäärä:   13.10.09 20:16:22

Lisäksi puuduttaa tuo Josefiinan mainitsema monien läpipiirtoepäily kun melkein kaikista isotöisistä piirroksistani on tutoriaalit photobucketissa mutta mikään ei ihmisille riitä :). En käsitä miksi muita piirtäjiä, jotka piirtävät melkein valokuvalta vaikuttavia kuvia, ei esimerkiksi deviantartissa väitetä läpipiirtäjiksi. Ehkä siksi, että siellä yhteisössä ihmiset ymmärtävät jotain piirtämisen päälle :'D ?

Joku voisi opettaa meikälle miten tehdä sellainen tutoriaali, jossa voi "videoida" tietokoneella tehdyn kuvan koko tekovaiheen niin saisi ehkä pisteen kaikille juoruille.

Pitää varmaan ruveta piirtämään tikku-hevosia :--D

Päivämäärä:   13.10.09 20:17:24

Java pysyy vain tyylissään ;>

Päivämäärä:   13.10.09 20:18:34

Josefiina, voikamalakuneiosaapystykykenepäättämään : D b-b-b... B-sektion welshponi, kiitos : D Jaaaa tamma! Ikää ehkä siinä 8 vuoden tienoilla. Luonteeltaan semmoinen halikaveri, jolta löytyy ratsastaessa paljonkin temperamenttia. Siis kiltti, mutta helposti kuumeneva, etenkin esteillä ja mikäli koulutunnilla laukataan paljon. Hihi. Yritteliäs ja ja ja pelkää kahisevia juttuja. Anteeksi x)

Java, no, tekee ihan hyvää saada vähän kilpailevia jaoksia virtuaalimaailmaankin (:

LähettäjäJosefiina 
Päivämäärä:   13.10.09 20:20:03

Tavallaan on selvää ja ihan oikeutettuakin, että jossakin vaiheessa vastaavia epäilyksiä (siis Javan töihin viitaten) ilmaantuu, mutta asia on todistettu ja tuskin kenelläkään on siihen nokan koputtamista. Mielipiteitä toki saa olla suuntaan ja toiseen, mutta sillä ei taas ole väliä. Pääasia että piirtäminen tuntuu piirtäjästä hyvältä ja palkitsevalta :o)

LähettäjäJava 
Päivämäärä:   13.10.09 20:21:11

nica: Tottamaar! Toiminta pysyy piirroshevosissa, tarinoinnissa ja rennossa meiningissä. Suunnittelin joko irlantilaisten rotujen kasvatusta tai laukkahevoskasvatusta :)

Lähettäjänica 
Päivämäärä:   13.10.09 20:22:06

Java >> laukkureita :o Vertti pääsee sitte pinkomaan niitä vastaan jei

joo laittelen tarinaa tässä kunhan viimeistelen sen :) pitkäänhän tuo on lojunu tuolla wordissa.

LähettäjäJava 
Päivämäärä:   13.10.09 20:24:38

nica: Joo :-D lisäksi yritän väsätä uuden ulkoasun vanhaa jäljitellen, saada lisää tekstiä sivuille kuvailemaan tilaa, henkilökunnan kuvat valmiiksi jne. syventää Heathermoorin tarinaa

LähettäjäJosefiina 
Päivämäärä:   13.10.09 20:26:59

Otetaanks Javan uudistuvaan talliin hoitajia tai muuta puuhailijoita? :o) Voisin toimia jonkinnäköisenä on/off-tallityttönä, mitään erityistä aktiivisuutta tuskin kykenen osoittamaan.

Jos näytän ekan IKINÄ koneella piirtämäni rakenteen, lupaatteko ettette naura? Ainakaan ääneen? Ja kovin paljoa? :D

Päivämäärä:   13.10.09 20:27:26

Java, oletko mahdollisesti ropettanut hevosroolipeli Caraliassa joskus?

LähettäjäJosefiina 
Päivämäärä:   13.10.09 20:29:35

Minä ainakin oon pelannut tovin Caraliassa, eri nickillä tosin! :) Ja jotenkin muistiani kaiveltuani yhdistäisin myös Javan paikkaan...?

Yritän tuoda sulle tamman mahd. pian :o)

LähettäjäCarkki 
Päivämäärä:   13.10.09 20:31:41

Hei hienoa että tällaisen Josè laittoi pystyyn :> Meikältä löytyy siis Seppeleestä oma heppa Letkajenkka aka Leevi, sekä hoitoheppa Palmikko aka Palmi. Sekä kahden ed. mainitun vaavi Seppeleen Kiehkura alias Kiira kököttää Simorassa, vaikkakin juuri nyt koulutettavana koulutuskeskus Kärpäsessä :>

Päivämäärä:   13.10.09 20:31:46

Minä lopetin pelaamisen Caraliassa viime vuonna (tai alkuvuodesta, en ole varma, ajankulku on hassu), samoihin aikoihin kuin itse pääjehu Sarrekin lopetti. Millä nickillä Josefiina pelasi? Cara on ihan kiva paikka, omat pelit vaan jumitti aina pelikavereiden taholta, joten en jaksanut sitä odottelua enää lopulta.

LähettäjäJosefiina 
Päivämäärä:   13.10.09 20:33:17

Carkki: välkommen! Tosi hienossa tallissa sun Letukka, niinq ;)

feiarth: they called me Mykha. Pelasin jollai issikkatammalla, alkuinnostus hiipui nopeasti ja pelasin tuskin yhtä kokonaista peliä.

LähettäjäJava 
Päivämäärä:   13.10.09 20:34:26

Josefina: Tottamaar! Pitää puhua siitä lisää kunhan saan ton uudistuksen rullaamaan

feiarth: Kyllähän minä siellä pyörin :)

Päivämäärä:   13.10.09 20:34:54

Josefiina, hmm.. ei taida nimimerkki kyllä soittaa kelloja :/ itse ihan feiarthina siellä liikuskelin.

Voivoi, Seppele on kyllä kaunis talli <:

LähettäjäJosefiina 
Päivämäärä:   13.10.09 20:36:35

Seppeleessä yksi heppa ilman hoitajaa! ;o) Piilomainontaa ja lihavoituna, jotta randomitkin hoksaisivat.

http://virtuaalitalliseppele.com/floora.htm

feiarth, jep, hengailinkin Caraliassa about alle kuukauden, joten mikään tuttu naama en ollut :)

LähettäjäLiisa 
Päivämäärä:   13.10.09 20:37:41

JOSEFIINA, NÄYTÄ SE!

Minä tulen tänne nyt kans. :'D

Siskon kaveri myy Bamboo-piirtolautaansa, mulle maksaisi varmaankin melko vähän, mutta kun ei oikein rahaa ole ylimääräisiin kun olen niin köyhä ihminen ja ratsastuksen takia vanhemmat eivät kamalasti mulle anna ylimääräistä (tosin joka toinen viikko saan 20e, MIHIN NE OIKEIN MENEE??? :'''( syönkö liikaa karkkia?)... Ja jotenkin ei vaan innosta sen ostaminen. :S Joten mie taidan jatkaa käsin ja hiirellä piirtelyä.

Hehheh, tulikin taas leikittyä tuon mun och Cassun LSH-kuvan kanssa.

Päivämäärä:   13.10.09 20:38:43

Java, no minä ajattelinkin! Älysin tosin yhdistää nimimerkkisi Caraan vasta, kun näin yksityishevostesi otsikkokuvan. Piirtotyyli muistui mieleeni : D Mitäs sinne kuuluu nykyään?

Josefiina, jepjep <: Ai joo, on pitänyt tässä jo vaikka kuinka moneen viestiin laittaa, ettei sen ponin kanssa mitään hengenhätää ole. Take your time (;

LähettäjäLiisa 
Päivämäärä:   13.10.09 20:39:05

// ja munkin pitäisi lukea torstain historian kokeeseen, se opettaja kuulemma kysyy tyyliin 'kuka pakeni etunenässä siikajoelta ouluun ja minkä väriset hevoset pakovaunuissa oli' -kysymyksiä, siis tuollaisia aivan turhia pikkutarkkoja kysymyksiä. Mutta tässä mä dataan. (Ja yritän tehä opitin historian tehtäviä... HUOH)

LähettäjäJosefiina 
Päivämäärä:   13.10.09 20:39:12

Tää topahan täyttyy vaan seppeleläisistä sooner or later :D Liisa, tervetuloa sullekin!

... ja kuva on tässä. Lmao, mut oikeesti hei, vaivaa näin. Ja korostan: ensimmäinen rakennepiirrokseni koneella. :F

Lähettäjänica 
Päivämäärä:   13.10.09 20:42:03

ei hitto tommosta rubikinkuutiota ois saanu edes keksiä. koukuttaa ja pahasti.

http://i63.photobucket.com/albums/h159/MelSeren/Piirretyt/arabikasvatti1.jpg
http://i63.photobucket.com/albums/h159/MelSeren/Piirretyt/arabiori1.jpg

kaks arabiluonnosta, mutta molemmat näyttää jollain tapaa omaan silmään oudolta..? mitä vikaa näis on?

LähettäjäJosefiina 
Päivämäärä:   13.10.09 20:43:36

No joo kiitti vaan nica, toinen sydän verissään tulee tänne näyttämään jotain pilipali-sumopaintrakennetta ja sit yks töräyttää perään tollaset tyyliin "mikä näis mättää?!?" :D

Wtf, mikä heartless-cover voicelta kuuluu?! :O

Päivämäärä:   13.10.09 20:43:47

Liisa, on pakko kommentoida, vaikka mitään varsinaista asiaa ei olekaan. Kirjoitit molemmat viestisi niin hauskasti, että nauroin : D Voivoi, se on tätä kun vähän väsyttää.

Floora vaikuttaa aikas mukavalta tapaukselta! Semmoselta, johon tämä kahjo ihastuu aina IRL : D Pelottaa vaan etten ota liikaa hommia hoitaakseni, ettei into virtuaalitouhuihin taas lopahda :p

Päivämäärä:   13.10.09 20:45:14

nica, upeita kuvia, mutta jos jotain negatiivista on pakko keksiä, niin ehkä ekassa on liian iso pää ja tokassa hivenen liian lyhyet jalat? :o

LähettäjäJosefiina 
Päivämäärä:   13.10.09 20:47:06

feiarth on vaan hyvä ja hakee paikkaa!

Päivämäärä:   13.10.09 20:49:46

Josefiina, kyllä nyt on pakko miettiä vähän.. Pitäisi saada niiden kolmen tapauksen kanssa homma pelittämään :p

Lähettäjänica 
Päivämäärä:   13.10.09 20:50:05

Jose >> sori :D mie en huomannu, että sie laitoit linkin kans..

ajattelin vaan, kun täällä on nyt paaaljon piirroksiin perehtyneitä niin osattaisiin antaa kritiikkiä :D
miun rakenteissa on aina jotain outoa :D

LähettäjäJava 
Päivämäärä:   13.10.09 20:50:35

nica: Sä kehityt silmissä!! Herranjumala!!

1. kuvassa hevosen pää kaunis mutta ihan piirun verran pitkä! Kaula oikein kaunis, säkä on aika pysty (en tiedä onko arabeilla normisti), kaula voisi liittyä ryntäisiin paremmin. Kaula on aika pitkä verrattuna ryntäisiin ja kroppaan. Kroppa on myös aika lyhyt verrattuna jalkoihin. Etuset on aika hyvät! Takajaloissa sen sijaan on korjattavaa: takapolvet on aika isot ja jalat eivät näytä olevan suorassa, vaan vähän koukussa. Takajalka suorassa asennossa ei ole noin kulmikas! Vertaa vaikka tähän http://www.geocities.com/sannantalli86/hiirakko_arabi_hieno.jpg Jalkaan voisi melkein piirtää kaarevan linjan. Tosi kaunis kyllä ja rotuleima tosi hyvä

En tiedä mitä Caraliaan kuuluu kun siellä en enään ole pyörinyt aikoihin :7

Pakko käväistä syömässä

LähettäjäJosefiina 
Päivämäärä:   13.10.09 20:54:28

feiart, höpö höpö, kuitenkin tekee mieli! Mieti nyt, tollanen sopivan haastava kaveri, vähäks ois hianoo? Ja Seppele on tietty ihan suuupörjees talli :D

Hei! Mites ois, jos järjestettäis joskus joku piirrettyjen hevosten suurtapahtuma tallien yhteistyössä? Kisoja etc? jooo selitän huomenna lisää, nyt syömää ->

Päivämäärä:   13.10.09 20:56:23

Java, jepjep, pitäis varmaan käydä itse kurkkaamassa Caran sivuilla.

Josefiina, no niin tekeekin mieli : D Olen ihan kohta puhuttu ympäri, mutta esitän vielä hetken vaikeasti suostuteltavaa ja itsepäistä. Ihan periaatteesta.. : D

Lähettäjämeym. (Meleni) 
Päivämäärä:   13.10.09 20:56:24

Itsellä projektitallina Lutina. Kesken on, mutta mitä väliä. Piirrustustaidot plus miinus nolla, joten siksipä kaikki piirrokset pihistettyjä 8)

Päivämäärä:   13.10.09 20:57:00

Jos joku haluaa, niin sais piirtää mulle eestinhevoskuvat (:

Päivämäärä:   13.10.09 21:00:07

meym., Lutinakin on nätti, ihailin sitä jo jonain päivänä. Ihanan rauhallinen leiska <: Mulla on ihan selkeästi joku ongelma ajan hahmottamisessa, pitäis varmaan huolestua. Vaikka toisaalta, nyt on syysloma, eikä ennen kevään kirjoituksia tarvitse olla niin kovin skarppina : D

Päivämäärä:   13.10.09 21:23:05

Nyt tää tyttö häippäsee koneelta. Ainakin hetkeksi, tuskin se vielä kokonaan onnistuu. Minullako riippuvuutta?

LähettäjäKia K. 
Päivämäärä:   13.10.09 21:35:51

Villamo on tuo projektini mun. Sivut ovat pääpiirteiltään koossa, mutta tajusin sitten kaipaavani sinne lisää historiaa, enemmän juttua, virallisuutta, kehittelyä sun muuta, asukkaista puhumattakaan!

Yksi asukas onkin tässä työn alla ja edistyy yhtä hitaasti kuin koomapotilas.

LähettäjäJava 
Päivämäärä:   13.10.09 21:39:17

Kia K. Aivan ihana paikka ja asukki! Rakastuin ensisilmäyksellä

LähettäjäKia K. 
Päivämäärä:   13.10.09 21:43:25

Java älä höpötä, mun itsekritiikki on ihan mieletöntä tälläkin hetkellä ja täytyis tehdä tuon paikan suhteen vielä vaikka mitä! :-D

Ehkä laitan hihat heilumaan heti kun pääsen irti nettipeleistä.

Lähettäjänica 
Päivämäärä:   13.10.09 21:45:10

Kia K. >> oliko siulla joskus Pörhölä niminen virtuaalitalli? Semmonen violetti leiska?

LähettäjäJava 
Päivämäärä:   13.10.09 21:45:44

Kia K. Kannattaa hellittää itsekritiikistä, minäkin hellitin ja heti oli helpompi olo :D

On kyllä mielestäni piirretyt yleistyneet aika paljon! Johtuu varmaan siitä, että nykyään on aika paljon taitavia piirtäjiä ilmaantunut kehiin

Lähettäjäshiro 
Päivämäärä:   13.10.09 21:46:49

Mie pyörittelen Isilmeä, josta löytyy piirroskuvilla varustettuja arabikopsuja. Talli on tällä hetkellä remonttitauolla, jonka aikana olisi ulkoasun vaihdoksen lisäksi tarkoitus raapustaa kaikille tallin nelijalkaisille kuvat - ei mitenkään helppo tehtävä laiskalle ja saamattomalle piirtäjälle.

LähettäjäKia K. 
Päivämäärä:   13.10.09 21:52:44

nica, oli mulla, mutta tuttuun tapaani sen tarina päättyi aika lyhyeen, en kyllä enää yhtään muista edes miksi.
Villamo on sentään pitkäaikaisempi projekti ja muutenkin jo alkuvuodesta lähtenyt kehittelemään, että ehkä mä kerrankin vien jotain loppuunkin asti.

Lähettäjänica 
Päivämäärä:   13.10.09 21:54:46

Kia K. >> joo :) Se oli hieno. mie muistelen, että miulla oli yksityinenkin siellä.

LähettäjäKia K. 
Päivämäärä:   13.10.09 21:58:49

nica, mahtoikohan olla shetlanninponi? Mulla on joku hatara muistikuva.

Lähettäjänica 
Päivämäärä:   13.10.09 22:02:37

Kia K. >> ei ku tää http://www.freewebs.com/melseren/Asukit/valo.html

LähettäjäKia K. 
Päivämäärä:   13.10.09 22:04:20

nica, aivan, kyllähän mä hänet muistan. :-)

Päivämäärä:   13.10.09 22:22:25

Kia K., minäkin rakastuin Villamoon! Ja se keskeneräinen hevostapaus, olen sanaton, se on upea!

Näiden teidän piirustusten jälkeen en kyllä millään kehtaa ikinä perustaa sitä ratsastuskouluani : D Ei näillä taidoilla teidän rinnalle : D

LähettäjäKia K. 
Päivämäärä:   13.10.09 22:26:47

feiarth, höpönlöpön, aina tarvitaan lisää meininkiä piirrospuolelle, joten antaa palaa vaan. :-D

Päivämäärä:   13.10.09 23:10:12

Nojaa, katsotaan nyt : D
Kuvat eivät kyllä missään nimessä tule olemaan koneella piiretyt, hiiri ei ole oikein mun kaveri ):

Lähettäjä: Agrobakterium 
Päivämäärä:   14.10.09 00:15:41

Josefiina, hirveästi houkuttelisi kyllä hakea Flooran hoitajaksi seppeleeseen ku nen pariin vuoteen ole hoidellut ja näin silloin kaikki ihan erillaista muutenkin oli. Saako tähän muuten laittaa yhden kysymyksen? Piirtääkö Anne tai joku muu vastaava kaikille hoitajille tuon "profiilikuvan" kun näyttävät lähes kaikkien hoitajien kuvat saman henkilön piirtämiltä?

Sitten kuulkaas kun tässä minulla olisi ihan kohtuullisen hyvä piirretty rakennekuva varastossa ollut ja ajattelin hankkia sitten hevosen jolle tämä kuva tulisi ja näyttelyissä käytäisiin niin on jäänyt epäselväksi pari asiaa. Jos haluaa siis piirrettyjen laatuarvosteluihin tai kantakirjaan pitää olla niitä arvonimiä tarpeeksi? Joten PKK:n sivuilla lukee ettei PKK näyttelyihin saa osallistua jos hevosella on esim. VIR MVA Ch joten mistä hemmetistä niitäkin saa jos ei piirrettyihin näyttelyihin saa osallistua niitä hankkimaan.
Niin saavatko piirretyt kenties osallistua joihinkin muihin näyttelyihin kuin PKK:n?

Lähettäjä: duppeliduu 
Päivämäärä:   14.10.09 02:00:19

Agrobakterium: Valokuvallisilla hevosilla, joilla on arvonimi VIR MVA Ch, ei saa osallistua PKK:n näyttelyihin, joissa voi hankkia hevoselle arvonimeksi VIP MVA Fn. Ja toistepäin. Huomaa kirjaimien erot.

Kantakirjaan osallistuvalla hevosella ei tarvitse olla minkäänlaista arvonimeä vain KTK-serti näyttelyistä riittää.

LähettäjäJosefiina 
Päivämäärä:   14.10.09 10:16:51

Huu, täähän on kohta jo täynnä! We rock! :D

Meym: Lutina is awesum!

Kia K.: tosi upea talli! Minäkin ihastuin oitis. Oon muuten piipahtanut tuolla joskus ennenkin... odottelen innolla valmistumista :o) Keskeneräinen asukas on myös magee.

Agrobakterium: hae ihmeessä! :) Tosin helpommalla nickillä, pliiis :D Ja Annen varsinaiseen toimenkuvaan ei enää henkilökuvien piirtely kuulu, toisinaan sitäkin tapahtuu. Reega piirtelee myös pläsejä silloin tällöin.

Lähettäjä: Cäpä 
Päivämäärä:   14.10.09 11:49:19

Tulinpa nyt minäkin tänne höpöttelemään... Elikkä Seppeleessä toimin hoitajana, Piccoloa olen puolisen vuotta puunaillut. Muillakin piirrostallilla on välillä tullut käytyä...

<b>Java</b>n talli on kyllä aivan ihana, en malta odottaa että tauko loppuu! Täällä olisi nimittäin myös yksi innokas avustaja/hoitaja mikäli tarvetta löytyisi.

<b>Kia K.</b>n tallia täytyy myös seurailla, että miten valmistuminen etenee :)

Omilla virtuaalikoneillani (tällä hetkellä 2) on ehdottomasti oltava piirretyt kuvat, samoin hoidokeilla (1 tällä hetkellä). Persoonalliset, eikä kellään muulla ole takuulla samoja ;) Itse en todellakaan ole mikään mestari piirtäjä mutta piirtelen harrastuksena.

Päivämäärä:   14.10.09 11:57:10

Jaha jaha ja toimii taas boldaukset..^^

Mutta heittäkääs kommenttia tästä:

http://i36.tinypic.com/15370xj.jpg

Ensimmäinen rakenne johon todella panostin, mutta näyttää jotenkin...oudolta. Rangerihan tuo.

Sitten vielä uudempaa työtä, arabipää, ja kommaa tästäkin, jookos?

http://i38.tinypic.com/1o2hjb.jpg

Lähettäjä: riikka 
Päivämäärä:   14.10.09 14:51:31

Cäpä, ihan supersöpö tuo arabipää;)<3

Minullakin olisi haaveissa piirretty ratsastuskoulu, mutta kun layoutia ei ole, niin eipä sitten voi mitään >: Itsetekemäni nimittäin ovat sellaisia kammotuksia ettei niitä kehtaa missään näyttää:DDdd Ja nimimerkkiäkin mietin, ehdotuksia? En tahtoisi nimittäin ihan omalla nimellä jokapaikassa pyöriä;>

Kaikki täällä piirtää ihan sairaan upeesti, omat piirrokset on aika säälittäviä niiden rinnalla ]:

Heii jos joku haluis ulkkaa koittaa vääntää niin voin ohjeita antaa 8)

Päivämäärä:   14.10.09 15:13:13

Keksin yhden nimimerkkiehdotuksen, what do you think of Myrte? kun oltiin ponia ostamassa niin käytiin yhtä myrtemymmeliä kokeileen, ja nimeen ihastuin heti;)<3 mut lisää ehdotuksia?

LähettäjäJosefiina 
Päivämäärä:   14.10.09 15:20:43

Välkommen Kääpä och riikka.

Riikka, mä voisin yrittää leiskaa, mutta piperrykseni ovat lähinnä surkuhupaisia :D
Ja Myrte sounds good :) Vaikea heittää mitään, kun en tiedä minkä tyylisestä tykkäät.

Päivämäärä:   14.10.09 15:39:09

laittelen ohjetta kun kerkeen, ainahan sitä voi yrittää ==)

LähettäjäJava 
Päivämäärä:   14.10.09 16:17:15

Oih, hienoa Cäpä!! Rakastuinpa tohon pääkuvaan etenkin!

Päivämäärä:   14.10.09 20:30:49

Voi miten ärsyttävää, en onnistu saamaan pääkuvasta millään ponin päätä. Tai ainakin omaan silmään molemmat yritykset näyttävät hevosilta.

Lisäksi yritin piirtää hyppäävää ponia, mutta kuvakulma oli vähän liian haastava, eikä värittäminenkään onnistunut. HUOH : D
Löytyy myös koulukuva, jota saatte ruotia : D

Lisäksi tämän suokin (?) rakennetta saa kommentoida :p ja miksei myös tämän vanhemman issikkayrityksen rakennetta.

No niin, antakaa palaa, en ole sokerista tehty :p
En jaksanut pienennellä/rajailla kuvia, toivottavasti eivät lataa mahdottoman kauaa..

LähettäjäJava 
Päivämäärä:   14.10.09 20:43:32

feiarth, makeita! Oon ylikateellinen niille, jotka osaavat käyttää vesivärejä/akvarelleja. Olen niin huono pläräämään niillä. Tykkäsin etenkin suokista ja issikasta, joka kyllä vaikuttaa aika hevosmaiselta. Vautsit!

Päivämäärä:   14.10.09 21:00:43

Java, no siinä tapauksessa minulle ei ainakaan kannata olla kateellinen, olen ihan tumpelo noiden vesivärien kanssa :p Mutta kiitos, kiva että tykkäät <:
Niitä virhekohtia saa toki edelleen kertoa ;D

LähettäjäKia K. 
Päivämäärä:   14.10.09 21:19:47

Taiteilen tällä hetkellä Villamon sivuille uutta osiota, johon varmaan värkkään jossain vaiheessa parit tutoriaalitkin. :-D
Tuon lisäksi en sitten sivulle varmaan enempää materiaalia keksikään ja vuorossa olis enää ainoastaan se kuvituspuoli.

Huh tätä piirtämisen määrää, olis varmaan tuhat ja yks työtä. Puhkean kohta.

Päivämäärä:   14.10.09 21:27:05

Kia K., rakastun hetki hetkeltä enemmän ja enemmän Villamoon. Täytyy olla mukana toiminnassa, mikäli talli valmistuu. Odotan innolla <:

LähettäjäKia K. 
Päivämäärä:   14.10.09 21:32:22

feiarth, tosi kiva kuulla! :-) Tällä kertaa kyllä uskallan luvata tallin valmistumisesta. Periaatteessa toimintavalmishan se jo on, mutta haluan sivuille vielä rutkasti kuvitusta ja muutaman asukkaan ennen varsinaista julkaisua.

Ei tässä muuta kuin täytyy vain piirtää henkensä edestä.

Päivämäärä:   14.10.09 21:58:57

Kiitosta... Tuo pääkuva nyt onnistui ihan OK, rakenteesta en pidä yhtään :D

Itse tykkään vesiväreistä todella paljon, en ole niillä kovin paljon vielä saanut aikaan mutta hauskaa se on. Saatan laittaa jossakin vaiheessa näytille jonkun vesiväri töherryksistänikin jos kehtaan.

Villamo vaikuttaa edelleenkin todella kivalta :)

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.