Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

Lähettäjä: pg 
Päivämäärä:   5.10.09 17:08:39

Kysymys otsikossa kaikessa yksinkertaisuudessaan. Laittakaa esimerkkejä!

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänn

LähettäjäMalina 
Päivämäärä:   5.10.09 17:26:59

"Kasvattia ei missään nimessä saa ruunata"

Ja siis mitä helkuttia? Luulisi näin itsekin hevoskasvattajana, ettei niiden pallien puuttuminen kasvatilta vaikuta lainkaan omaan jalostustyöhön. Ne helmivarsat pidetään omassa tallissa, ei myydä eteenpäin.

Itse en ainakaan näe ruunakasvateissa mitään pahaa, kunhan eivät ole tallinpohjalla pölyä keräämässä. Minulla ei ole mitään etuoikeuksia kasvattini jälkeläisiin ja jos olisin siitä jälkeläisen halunnut niin olisin pitänyt itselläni.

"Jokaisella kasvatilla on teetettävä vähintään 1 varsa"

Ja miksi? Jos kisaura ei ole auennut ja hevonen muutenkin laadultaan ö-mappitasoa, niin miksi siitä pitää varsa saada nurkkiin lojumaan, kun ei se kuitenkaan mene kaupaksi eikä säännön määrännyt emän/isäorin kasvattajakaan sitä kuitenkaan tahdo.

+ kasvattien sivujen vaihtuessa on ne ilmoitettava kasvattajalle -> kattokaa urpot VRL:n hevosrekkarista ja linkittäkää se kasvattilista rekisterin kautta niin ei tartte niitä osotteita muutella eikä hevosten omistajien lähetellä.

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

Lähettäjä: Maiju 
Päivämäärä:   5.10.09 17:31:40

Ei pidä ostaa sellaiselta jonka myyntiehdot ei miellytä.

Malina: Jotkut urpot ei ees sinne hevosrekisteriin osaa vaihtaa sitä osoitetta. Jotkut eivät edes edes rekisteröi hevosta sinne.

Mun mielestä sellainen kohta on vaan vähän hassu että "kasvattajalla oikeus ottaa kasvatti takaisin."

- Ai ihan huvikseen? Vai jos se ei ole aktiivinen? Mitä tarkoittaa aktiivisuus? Entäs jos tyyppi ei ole vaan muistanut päivittää hevosten sivuja, mutta kisattu on?

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänn

LähettäjäAda C. 
Päivämäärä:   5.10.09 17:32:46

ikävä kyllä mutta billin holsteineja saa käyttää kyllä ratsuponi sekä holstein jalostukseen, mutta ei missään nimessä muiden puoliverihevosten jalostukseen. Tässä kohtaan mulla menee yli, sillä käytetäänhän muissakin puoliverijalostuksissa muitakin rotuja, esi-isäkin saattoi olla vaikka aasin risteytys o_0

Anteeksi nyt vain, Bill!

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

Lähettäjäkaryn. 
Päivämäärä:   5.10.09 17:34:33

Maiju, itselläni ainakin lukee, "jos hevonen näyttää unohdetulta enkä saa omistajaan yhteyttä".

Malina, oli talli sitten millainen tahansa, itse ainakin arvostan, jos pääsen linkin kautta suoraan kasvatin sivulle, enkä VRL:n rekisteriin.

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   5.10.09 17:37:13

Tulipahan kerran vastaan ihminen joka alkoi räyhätä ja uhkailla siitä kun olin vaihtanut hevosen kuvat. :) Kyseisellä hevosella oli siis aikaisemmin ollut ihan farmikuvat, ei omaottamat.

Eipä tullut toista hevosta ko. henkilöltä ostettua ja vanhakin lähti takaisin, koska kuvat olivat väärät.

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänn

Lähettäjä: ralli 
Päivämäärä:   6.10.09 10:19:42

Olen pannut merkille, että yleensä ne kaikista kohtuuttomimpia myyntiehtoja laativat ovat niin sanotusti hierarkiassa alempana olevia kasvattajia, kun taas arvostetuimmilla kasvattajilla ei mitään "niinjaniinmontakisaa" tai "niinjaniinmontajälkeläistä" -ehtoja juuri koskaan ole.

Ja sitten nämä kohtuuttomien myyntiehtojen kasvattajat ihmettelevät myyntitopikin upittelun lomassa, miksi kukaan ei osta heidän kasvattejaan. ;)

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

Lähettäjäyukitora. 
Päivämäärä:   6.10.09 10:30:49

itselläni lukee myyntiehdoissa, että kasvattia ei saa ruunata ilman lupaa. luvan kysymällä sen voi ruunata sitten ihan vapaasti :) lisäksi Twisty Puzzlen myyntiehdoissa lukee, että kasvatilla tulee kisata painotuslajissaan sijoituksia, mutta se riittää että sillä on edes viisi sijoitusta koko elämänsä ajalta. ja itse myös tarkkailen kasvattien VRL-rekisteriprofiilia rankingpisteiden osalta, jotta tiedän että hevosella kisataan vaikka sijoituksia ei sivuille ilmestyisikään :)

itse en tykkää jos myyntiehdoissa lukee "niin ja niin monta kisaa kuukaudessa" tai "niin ja niin monta sijoitusta elinaikana" tai "hevonen on aivan PAKKO viedä painotuslajinsa laatuarvosteluun" :/

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänn

LähettäjäMalina 
Päivämäärä:   6.10.09 10:34:55

Olen pannut merkille, että yleensä ne kaikista kohtuuttomimpia myyntiehtoja laativat ovat niin sanotusti hierarkiassa alempana olevia kasvattajia, kun taas arvostetuimmilla kasvattajilla ei mitään "niinjaniinmontakisaa" tai "niinjaniinmontajälkeläistä" -ehtoja juuri koskaan ole.

Johtunee ainakin omasta mielestäni siitä, että "korkeammassa arvossa" olevat kasvattajat saavat kasvattinsa helposti sen verta hyviin koteihin, että ehtoja ei tosiaankaan tarvita :)

Itselläni ei minkäänlaisia ehtoja ole, mutta toki myyn hevosia vain aktiivisiin koteihin joissa ei tarvitse pelätä, että hepo jää kisaamatta.

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänn

Lähettäjä: fgfg 
Päivämäärä:   6.10.09 10:43:18

"Hevosen väriä ei saa muuttaa"

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänn

LähettäjäShira B. 
Päivämäärä:   6.10.09 10:47:13

Törmäsin joskus sellaiseen, että kasvatilla ei saanut teettää varsoja, ennenkuin tulevan varsan toinen vanhempi oli hyväksytetty kasvattajalla.

Yleisesti ihmettelen myös sitä, että miksi ne kaikki ah-niin-hienot kasvatit myydään ja sitten laitetaan niitä ehtoja niin kauheasti. Jos se oikeasti on muka niiiin hieno ja harvinaisuus ja lupaava, niin mikäs järki sitä on toiselle myydä?

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

Lähettäjä: Pirre 
Päivämäärä:   6.10.09 11:25:13

Lähettäjä: fgfg
Päivämäärä: 6.10.09 10:43:18

"Hevosen väriä ei saa muuttaa"

^
Mielestäni ei lainkaan absurdi! Itse henkilökohtaisesti tykkään periyttää värejä, joten toivoisin myöskin, että kahdesta kimosta ei synny tummanruunikkoa varsaa jne. Yleensä pyrin antamaan kasvateilleni muutaman värivaihtoehdon, mutta vaadin värien periytystä jonkin verran!

Itse en muuten ehtoja pidä, muutakuin, että saan ottaa kasvatin takaisin jos mitään ei kuulu eikä näy. Itse pyrin valtsemaan tulevat kodit sillä perusteella, että voin luottaa niihin sen verran ettei myyntiehtoja tarvita ;)

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänn

LähettäjäMalina 
Päivämäärä:   6.10.09 11:28:04

Hevosen värin muuttamisen kieltämisen ymmärrän jos tallin kaikki hevoset ovat oikeasti järkevästi värin ja säkäkorkeuden puolesta polveutuneita (ts. rt+rt=aina rt, 160cm+180cm=ei voi olla 155cm ).

Itse ainakin mieluusti tutustun värigenetiikkaan virtuaalihevosten avulla ja tulevaisuudessa VRL:n kasvattajaklubia ajatellen :)

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänn

LähettäjäAda C. 
Päivämäärä:   6.10.09 11:31:22

Malina, tuohon säkäkorkeuteen, kyllä varsa voi jäädä pienemmäksi kuin itse vanhemmat.

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

Lähettäjä: yersinio 
Päivämäärä:   6.10.09 11:34:09

Itse ostin kerran ponin jonka kanssa meni pitkään hyvin. Kisattiin paljon ja jaksoin jopa vääntää sille pitkän luonteen ja nähdä muutenkin vaivaa. Kun rupesin varsoja tehtailemaan niin kasvattaja tuli vaatimaan ponia takaisin. Ei olisi kuulemma vielä saanut varsoja teettää (eikä syy oikein selvinnyt). Kyllä siinä sai aikansa vääntää että sain kasvattajalle taottua päähän, ettei minun miltein valmis YLA tilaisuuteen ponini lähde hänelle takaisin käytettäväksi :D kisaisi itse poninsa.

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

LähettäjäVirginia 
Päivämäärä:   6.10.09 11:34:43

Hevosen värin muuttamiskiellolle on todellakin ihan järkiperusteet. Tosin erittäin harvassa tapauksessa on niin että jostain väriyhdistelmästä ei voi syntyä kuin yhtä väriä. Mekin yleensä annamme kaikki mahdolliset värivaihtoehdot varsalle, mutta joskus joudutaan sanomaan että sorry, tämä varsa ei voi olla muuta kuin kimo tai rautias tai ruunikko, tuosta yhdistelmästä nyt vain ei voi syntyä muunväristä varsaa.
Emme me kuitenkaan lähde hevosta takaisin ottamaan, jos siitä tulee väärän värinen, kunhan vain kiroillaan hiljaa mielessämme. Kuitenkin värimääritys on melkein ainoa ehto, mitä me kasvateille asetamme ja jos edes sitä ei viitsi noudattaa, niin se kertoo jo paljon ostajasta...

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänn

Lähettäjä: leylah 
Päivämäärä:   6.10.09 11:35:00

Totta. Oma IRL kasvatti jäi ponikokoiseksi, vaikka sekä emä että isä yli 160-senttisiä :D

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

Lähettäjäbill 
Päivämäärä:   6.10.09 11:38:22

arvasin, että toi tulee esille. ^_____^

mä en vaan halua, että mun kasvattamiani otuksia käytetään joidenkin saastaisten ähveepeiden "jalostamiseen". tuntuu, että ähveepeepiireissä on ihan ok, jos risteyttää sarvikuonon ja jäkälän ja väittää tulosta hevoseksi. jos sarvikuonolla ja jäkälällä vaan on johonkin vuoteen ennen jeesusta ulottuvat sukujuuret ja palkinnot uimajaostenkin laatiksista. <3

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

Lähettäjärio 
Päivämäärä:   6.10.09 11:41:15

Mä en tykkää siitä säännöstä mikä joillain kasvattajila on, ettei puoliveristä (esim holstein) saa käyttää toisten puoliveristen tai ratsuponien jalostukseen.

Jos esim oria kuitenkin pääsääntöisesti käytetään oman rotunsa jalostukseen, mutta se olisi astunut myös muutaman muuta pv-rotua edustavan tamman, ei mielestäni siinä olisi mitään "ongelmaa".

Itse en myy puhdasta trakehnerkasvattiani -pelkästään- fwb/tms-jalostukseen, vaan haluan että -pääsääntöisesti- sitä käytettäisiin trakehnerkasvatukseen. :)

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänn

Lähettäjä: leylah 
Päivämäärä:   6.10.09 11:41:54

bill ei näköjään tiedä oikeasta hevosjalostuksesta mitään. ;)

Suomalaista puoliveristä nimenomaan jalostetaan eurooppalaisilla ratsuhevosilla, koska alkuperäinen hevosaines tässä maassa on niin huonoa.

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

Lähettäjäbill 
Päivämäärä:   6.10.09 11:45:31

Leylah, joo tiedän, että IRL näin tehdään (koska suomi on takapajuinen ja halusi oman ihQn puokin), mutta hei, onneksi tää on vaan virtuaalimaailma ja täällä saa olla kaikkea muuta mutta realistinen!

Itse vihaan kaiken maailman "pitää olla tän ja tän värinen" -sääntöjä. x_________________x Ylipäätään liika realistisuus menee yli (sitäpaitsi, näidenkin kukkahattutätien, jotka haluaa "vain tämän ja tämän värisiä" jälkeläisiä kasvateilleen, KAIKKI konit kisaa jtn GP-luokkia, mikä ei sinänsä ole enää kovin realistista, right?).

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

LähettäjäAda C. 
Päivämäärä:   6.10.09 12:12:45

bill, kuullosti ihan multa, mut siis tosiaan sehän on totta että puoliverijalostus on sekasikiötoimintaa, jos ei tykkää niin pitää siirtyä alkuperäis kasvatukseen, esim shetujen yms luomaan.

Mut mä olen tän asian kanssa ihan sujut nykyisin, mut mua vain naurettaa tää koko homma.

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänn

Lähettäjä: leylah 
Päivämäärä:   6.10.09 12:15:57

Puoliverijalostus kun ei ole rotujalostusta vaan suoritusyksilöiden jalostusta ;)

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

Lähettäjäbill 
Päivämäärä:   6.10.09 12:16:40

en vastustaisi ähveepeitä, jos niiden "jalostaminen" ei uhkaisi muiden rotujen jalostusta. mutta jos noi on ihan vapaassa käytössä niin oikeat rodut kuolee kun kaikki teettää vaan ähveepeevarsoja (vaikka talli olis jossain ... saharassa).

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

Lähettäjäcirith 
Päivämäärä:   6.10.09 12:20:48

Periaatteessa mäkään en kauheesti tykkää FWB-kasvatuksesta, koska niiden kasvattaminen tuntuu olevan vähän helppoa hommaa: valitaan vaan kaikista muista pv-roduista ne parhaat ja menestyneimmät yksilöt ja miksataan niistä kiva suku täynnä palkintoja. Sen takia en kauheasti arvosta menestynyttä FWB-sukua, mutta sen sijaan vaikkapa holsteinien tai varsinkin harvinaistemman pv-rotujen, esim. hannoverien tai brandenburgien parissa se menestynyt suku on oikeasti kova juttu, koska kasvattajat ovat joutuneet alusta asti tekemään kaiken työn.

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänn

Lähettäjä: leylah 
Päivämäärä:   6.10.09 12:20:59

Tuossakin on kyllä pointtinsa.

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

Lähettäjä: hyena 
Päivämäärä:   6.10.09 12:21:13

holsteinit on yhtä sekasikiöitä kuin fwb'tkin.

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänn

Lähettäjä: leylah 
Päivämäärä:   6.10.09 12:21:40

"en vastustaisi ähveepeitä, jos niiden "jalostaminen" ei uhkaisi muiden rotujen jalostusta. mutta jos noi on ihan vapaassa käytössä niin oikeat rodut kuolee kun kaikki teettää vaan ähveepeevarsoja (vaikka talli olis jossain ... saharassa)."

Äskeinen vastaus siis tuohon

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänn

Lähettäjä: leylah 
Päivämäärä:   6.10.09 12:25:49

"Periaatteessa mäkään en kauheesti tykkää FWB-kasvatuksesta, koska niiden kasvattaminen tuntuu olevan vähän helppoa hommaa: valitaan vaan kaikista muista pv-roduista ne parhaat ja menestyneimmät yksilöt ja miksataan niistä kiva suku täynnä palkintoja. Sen takia en kauheasti arvosta menestynyttä FWB-sukua, mutta sen sijaan vaikkapa holsteinien tai varsinkin harvinaistemman pv-rotujen, esim. hannoverien tai brandenburgien parissa se menestynyt suku on oikeasti kova juttu, koska kasvattajat ovat joutuneet alusta asti tekemään kaiken työn."

Mutta ihan yhtä hyvin holsteinien ja muiden puoliverirotujenkin kasvatuksessa voi valita parhaat yksilöt muista "roduista", ei holsteinkaan mikään suljettu kantakirja ole. Trakehner on ainoa "puhdasrotuinen" puoliverinen rotu.

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

LähettäjäDiamonte 
Päivämäärä:   6.10.09 12:27:38

Mua inhottaa myös liika realistisuus. Mitä ihmettä, kuoleeko se hevonen johonkin "liian vanhana elämiseen tai liian nuorena olemiseen"? Ihan kuin kasvatilla ei saisi aloittaa kilpailemista alle kolme vuotiaana, sillä sehän voi väsyä! :o Itse olen tosiaankin sitä mieltä, että se ns. kolmen kuukauden pakkoloma ennen kilpailemista on aivan turhaa. Voin jo useimmiten luokitella jotkut varsojen omistajat koomaan, sillä sivuilla ei tapahdu kerrassaan mitään päivityksiä. Kaikenlaiset ikärajoitteet sun muut ovat aivan potaskaa.

Periaatteessa en pidä värirajoituksia mitenkään liian realistisina, se on vain hyvä että jaksaa miettiä polveutumisia. Toisaalta kaikilla ihmisillä ei ole mahdollisuutta saada tietyn värisen hevosen kuvia, etenkään jos löytyvät jotkut hienomman yksilön kuvat.

Olen itse pitänyt sitä sääntöä, että ruunaaminen ei olisi suotavaa. En kuitenkaan pidä mitenkään hirvittävän kauheana jos hevonen ruunataan, vaikka en oikeastaan käsitä että miksi niin pitäisi tehdä. Olen kuitenkin kaikki vähäiset kasvattini myynyt sellaisiin paikkoihin, jossa siihen panostettaisiin myös jalostuslinjalla. Puskatallit sun muut harrastetilat eivät varmasti ole koskaan yhdenkään kasvattini omistajia, vaikka nyt julmalta kuulostankin!

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

LähettäjäAda C. 
Päivämäärä:   6.10.09 12:28:07

No rehellisesti sanottuna, itse nykysin käytän vain PUHTAITA fwb hevosia jalostukseen, eli nykyajan omilla kasvateillani ei ole yhtäkään saksalaista hevosta suvussaan, sillä suurin osa hevosistani on lähtöisin evm-suvuista ja näin ollen virtuaalimaailmassa kun ollaan niin myös kaikki sukulaisetkin ovat ähveepeitä.

Mutta fakta on tokin se että, ne jotka oikeasti kasvattavat hyväsukuisia, ei sekasikiöitä, heitä on harvassa!

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

LähettäjäDiamonte 
Päivämäärä:   6.10.09 12:29:51

En ole itse koskaan omistanut (enkä tule omistamaankaan) yhtään hannoveria, holsteinia tai trakehneria, joiden sukutaulussa olis muitakin hevosia kuin oman rodun yksilöitä. Mielestäni ihan puhtaita, ainakin nämä mihin mie olen törmännyt.

FWB on sitten asia erikseen. Melkoisen erilaista todellakin verrattuna muihin rotuihin.

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänn

Lähettäjä: leylah 
Päivämäärä:   6.10.09 12:30:38

Ada C., ehkä siksi, koska valtaosan mielestä "hyvä suku" ei ole synonyymi käsitteelle "suvussa vain FWB:itä". ;)

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

LähettäjäAda C. 
Päivämäärä:   6.10.09 12:34:15

Hemmetti, oma kantatammani Donna Zauber on täysin puhdas fwb, molemmat vahemmat myös ulkomuodollisesti päteviä (VIR MVA Ch) sekä myös laatiksissa että kantakirjoissa.

Mutta, joo itse en osatisi traksun sekä holsteinin jälkeläistä, sillä silloin oma periaatteeni puhdasrotuisesta linjasta häviäisi kokonaan.

Mutta toki on niitä sellaisiakin yksilöitä joista pidän, oli ne sitten sekasikiöitä tai puhtaita.

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

Lähettäjä: hyena 
Päivämäärä:   6.10.09 13:44:46

antaa jokaisen kasvattaa just semmosia puoliverisiä kuin parhaakseen näkee.

Kyllä mun mielestä Rullalla on hyvä suku suomalaiseksi puoliveriseksi, vaikka se valtaosan mielestä varmaan sekasikiö onkin. ja ori on itsekin menestynyt.

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänn

Lähettäjä: df 
Päivämäärä:   6.10.09 13:54:19

Itse arvostan paljon enemmän hyenan linkittämän hevosen kaltaisia sukuja kuin sellaisia, joissa on vain pelkkiä suomalaisia puoliverisiä. Sellaisia hevosia kun _ei oikeassa elämässä ole_. Mitä realistisempaa, sen parempi.

"Sekasikiö" on myös hyvin arvottava ilmaus eikä hyenan linkittämä FWB ole sellaista nähnytkään. Sen sijaan pelkkiä-FWB:itä-suvussa-hevonen on yhtä huvittava ilmestys kuin GP:tä menevä shettis.

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänn

Lähettäjä: veera 
Päivämäärä:   6.10.09 19:42:54

Juuri tuollaiset, että pitää kisata tietty määrä jaosten alaisissa kisoissa joka kuukausi, ja että hevoselle ei saa teettää kuin tietyn määrän jälkeläisiä.

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

Lähettäjädani 
Päivämäärä:   6.10.09 19:52:24

"Tammajälkeläisen tulee saada vähintään kaksi, enintään kuusi jälkeläistä"
"Kasvatilla tulee kilpailla väh 15 sijoitusta kuussa"

En muista missä olivat, samassa paikassa kuitenkin. Voin osallistua kasvatilla vaikka prkl jokaiseen tietyn kuun aikana järjestettävään kisaan ilman että se sijoittuu kertaakaan.

Ja hevosillani teetän ihan niin monta jälkeläistä kun haluan. Luulisi kasvattajan olevan vain iloinen sukulinjojen jatkumisesta, varsinkin lyhytsukuisten kohdalla.

"Kasvattia (joka edustaa jotakin risteytys/risteytysjalostuksessa käytettävää rotua) saa käyttää jalostukseen vain samanrotuisille hevosille!"

Mutta kun ratsuponi on ratsuponi vaikka se risteytettäisiin connemaran tai nyffin kanssa. WPB saa WPB-rotuisia varsoja täysiverisenkin kanssa astutettuna. Tuskin yksikään arabialainen kuolee pariin anglovarsaan, saatika ylläkin mainittu holsti suomalaiseen? Voi kyynel sentään.

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

LähettäjäTahvonautti 
Päivämäärä:   6.10.09 19:53:27

Anteeksi topan otsikkoon liittymätön viesti, mutta kun täälläkin on ollut puhetta noista fwb:istä. Eli voiko Suomessa oleva Suomalainen talli kasvattaa vaikkapa jotain trakehneria tai holsteinia? Kun yritin kerran rekistöröidä puhdasverisen trakehnerin joka oli syntyny Suomessa. Ei hyväksytty, koska kaikki suomessa syntyneet pv:t ovat fwb:itä... Onko näin?

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

LähettäjäWella 
Päivämäärä:   6.10.09 20:11:56

Itseäni myös hieman ärsyttävät nämä "niin ja niin monta kisaa/sijoitusta kuukaudessa, niin ja niin monta jälkeläistä".

Onhan se tietysti mukava nähdä omalla kasvatilla paljon kisoja sekä menestystä sijoitusta muodossa ym.

Noista tulee kuitenkin mieleen että kasvattaja etsisi ensisijaisesti kisaajaa hevoselle eikä sitä pysyvää kotia.

Itse haluan pitää etuostoikeuden kasvatteihin ja tarvittaessa ottaa takaisin kun hevonen on unohdettu. En kuitenkaan halua varsoja teettää suoraan bittiavaruuteen, mutta kasvatin pitää olla pitkään ilman elomerkkejä eikä omistajan vastata s-posteihin että otan takaisin. Ja välillä olen antanut olla vaikka hevonen onkin unohdettu

+ kasvattien sivujen vaihtuessa on ne ilmoitettava kasvattajalle -> kattokaa urpot VRL:n hevosrekkarista ja linkittäkää se kasvattilista rekisterin kautta niin ei tartte niitä osotteita muutella eikä hevosten omistajien lähetellä.

Kaikkia hevosia kun ei löydy sieltä rekisteristä ja eipä sinnekkään aina niitä osoitteen muutoksia tehdä. Ei sivuja välttämättä tarvitse erikseen lähetellä jos entisillä sivuilla on linkki uusille. Sivut kun katoavat niin kasvattia on aika mielenkiintoista alkaa metsästämään tallien viidakosta

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänn

Lähettäjä: dfggdf 
Päivämäärä:   6.10.09 20:19:38

"Kun yritin kerran rekistöröidä puhdasverisen trakehnerin joka oli syntyny Suomessa. Ei hyväksytty, koska kaikki suomessa syntyneet pv:t ovat fwb:itä... Onko näin?"

Kylläpäs oli asiantuntematon työntekijä rekisterissä, jos tuon kerran antoi hylkäyssyyksi. Kannattaisi laittaa VRL:n asiakastukeen asiasta palautetta.

Eli ei, homma ei mene niin, että kaikki Suomessa syntyneet puoliveriset olisivat FWB:itä. Suomessa voi syntyä niin trakehnervarsoja kuin muitakin puoliverisiä.

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

Lähettäjä: shonna 
Päivämäärä:   6.10.09 20:24:10

Tahvonautti, Suomessa voi kasvattaa vaikka indonesialaisia pooloponeja, jos emämaan kantakirja on hyväksynyt Suomen kasvatusmaaksi ja varsa rekisteröidään ulkomaiseen kantakirjaan. Näin siis puoliveristen kohdalla (vrt Suomessa syntyy nykyään myös hannover ja oldenburg varsoja koska varsat rekisteröidään suoraan Saksaan.)
Rekisterin hyväksyjä on tehnyt virheen, Suomessa syntyneet trakehnerit ovat poikkeuksetta trakehnereja, sillä se on suljettu kantakirja (jalostukseen hyväksytään vain täysiveriset ja trak).

Holsteinit, hannoverit ja trakehnerit ovat kyllä ihan yhtä sekasikiöitä kuin fwb't tai muut puoliverirodut. Se, että kasvatustoimintaa on ollut kaksi vuotta ei tee rodusta mitenkään erikoista "ku siinä holstit astuu toisia holsteja eikä mitään sekasikiö trakehnereita".

Ja mitäs pahaa siinä on, jos yhdistää kaksi menestynyttä sukua? :D Ei ainakaan kanta käy liian pieneksi, kuten kävi holsteineilla ja trakehnereilla vuosi sitten. Onko se jalostamista että kaikilla hevosilla on ne kuusi samaa hevosta neljännessä polvessa??

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

LähettäjäNina. 
Päivämäärä:   6.10.09 20:26:07

Minulle tuli kanssa VRL:ään rekisteröitäessä kun laitoin saksalaisen puoliverihevosen syntymämaaksi suomen,
jotain muistuttaen "saksalaisen puoliverisen syntymämaa voi olla vain saksa"
jahasjahas, onko selitystä?

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

LähettäjäFeanaro 
Päivämäärä:   6.10.09 20:30:41

Nina, Ihmiset tekee virheitä, ei siihen muuta selitystä tarvita.

Se on nyt jo todettu et ihmiset on mm. FWB:stä kahta mieltä. Henk. koht. mä tykkään ite kans fwb = fwb + fwb, linjasta, mut ymmärrän kyl et realistisuuden kannalta se voi olla myös rotu1 + rotu2 = rotu3.

Oon itseasiassa miettiny VRL:n hevosrekisteriin tulis kaikki pv-rodut kahteen kertaan. Esim. Hannover (irl) ja hannover (virt). Jossa virt. linjan hannoveri voi olla syntynyt vain kahdesta hannoverista (joiden suvuissa ei siis missään kohtaa ole kuin hannoverejä).

Helpottais kun noi suuntaukset olis tietyllä tavalla erotettu toisistaan. Tosta kun ei voi oiketa ja väärää tapaa erottaa, mut tällähetkellä esim. rekistereiden työntekijöiden on aika hankala saada selkoa mitä sinne rekisteriin voi päästää.

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

Lähettäjä: shonna 
Päivämäärä:   6.10.09 20:31:15

Nina, periaatteessa saksalaisen puoliverisen syntymämaa ei voi olla kuin Saksa. Suomalainen puoliverinenkin voi olla syntynyt vain Suomessa.

Emämaan kantakirjan tulee hyväksyä syntymämaa kantakirjansa sivujäseneksi (tjsp mikä lieneekään virallinen sana).

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänn

Lähettäjä: dfggdf 
Päivämäärä:   6.10.09 20:34:03

Suomalainen puoliverinen voi syntyä muuallakin kuin Suomessa kunhan se tuodaan puolen vuoden kuluessa syntymästä Suomeen. Muistaakseni.

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänn

Lähettäjä: dfggdf 
Päivämäärä:   6.10.09 20:35:23

Ja sitä paitsi saksalainen puoliverinen ei ole kantakirja kuten suomalainen puoliverinen, vaan yleisnimitys saksalaisille pv-hevosille (hannover, holstainer, westfalen jne.) ;)

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänn

Lähettäjä: sipe 
Päivämäärä:   6.10.09 21:40:15

En edes harkitse kohtuuttomia myyntiehtoja omaavien kasvattajien kasvattien ostamista, vaikka niiden täyttäminen ei olisikaan ongelma (kisaan paljon laatuarvostelut mielessä). :P

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

LähettäjäJuli 
Päivämäärä:   6.10.09 21:46:04

"Tätä puoliveristä ei saa käyttää jalostukseen tämän puoliverisen kanssa."

Tätä en todellakaan voi ymmärtää. Miksei trakehneria saa käyttää fwb-jalostukseen tms? Miksi? Ovatko muut puoliveriset niin huonoja, ettei upea kasvatti voi astua jonkin muun rodun edustajaa.

Toinen myös tuo ruunaus. Ettei kasvattia saisi ruunata, miksi ei? Typerää.

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

LähettäjäTiffany 
Päivämäärä:   6.10.09 22:11:46

Itse listaisin jo täällä useampaan kertaan mainitut "kasvatilla on kisattava niin ja niin monta kisaa kuukaudessa/elinaikanaan)" ja erityisesti "kasvatille saa teettää vain tämän ja tämän verran jälkeläisiä" absurdeimmiksi myyntiehdoiksi, joihin olen törmännyt. Yleensäkin kaikki sellaiset, joissa pyritään määrittelemään kasvatin tulevaisuus niin, että uudelle omistajalle ei juurikaan jää valinnanvaraa sen kanssa, mitä hevosellaan tekee.

Lisäksi jurpii se, vaikka tämä ei varsinaisesti aiheeseen kai liitykään enkä ainakaan muista törmänneeni tähän suoraan myyntiehdoissa, että jotkut eivät myy kasvattejaan koteihin, joissa ne saisivat piirretyt kuvat. Olen kyllä toisaalta sitä mieltä, että kukin saa kaikin mokomin vaatia kasvatilleen vaikka saviveistoksesta otetut valokuvat jos niin haluaa, mutta jurpii silti, että menee hyvän kasvattajan kivat kasvatit kokonaan minun ulottumattomiini, koska kasvattaja haluaa mieluumin hevoselle valokuvat kuin piirretyt, joilla hevonen voisi saada arvonimiä ja päästä kantakirjaan... No joo, minkäs sille mahtaa. Kukin tavallaan.

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

LähettäjäAimie 
Päivämäärä:   6.10.09 22:32:36

Hui, onpa hurjia vaatimuksia! :o Itse en ole törmännyt mihinkään sairaisiin myyntiehtoihin, ainakaan vielä. Ite olen rento kasvattaja, yritän pitää myyntiehdot selkeinä ja lyhyinä. En puutu kovin uuden omistajat puuhiin, haluan vain kasvateille pitkäikäisen kodin, jossa niille järjestettäisiin jotain aktiviteettiä.

Olen laiska kisaaja, musta on ihan kauheaa kuunnella noita "kasvatilla kisattava xx määrä kisoja per kuukausi". What? Jotenkin vain ahdistaa tiukat ja yksityiskohtaiset ehdot, kohtahan kasvattien takia pitäisi ruveta kärsimään jotain suorituspaineita.

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

LähettäjäTijuana 
Päivämäärä:   9.10.09 09:51:16

Mulla melkeinpä ainoa sääntö kasvateille on juuri se, että värin tulee olla realistinen, eli ei kahdesta rautiaasta vaikka kimoa.

Kun tässä harvinaisia kasvatellaan, ei ole tullut eteen kertaakaan hevosta jolla olisi mitkään mahdottomat myyntiehdot ollut.

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

LähettäjäChao 
Päivämäärä:   9.10.09 10:04:05

Eikös kahdesta rautiaasta voi tullakin kimo, jos kimo väri periytyy jostain kauemmasta polvesta ja rautias väritys periytyykin molemmilta vanhemmilta resessiivisenä? Kun eikös kimokin ole resessiivinen geeni? Mutta jos kimon geeni tuleekin esim. toisesta polvesta "vahvemmin" resessiivisenä, kuin kumpikaan rautias geeni, niin eikö siitä voi tulla kimoa? :D

Aattelin vain, oikaiskaa jos olen aivan päin prinkkalassa.

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

LähettäjäHeidie 
Päivämäärä:   9.10.09 10:05:50

Kaikki jalostukseen ja takaisinottoon liittyvät jutut on jotenkin lapsellisia. Eihän oikeassakaan maailmassa huippusiittolasta myytyä estetykkikasvattia oteta takasin jos sillä ei kisata, sen hevosen elämä ei enää niille kuulu.

Jalostuksessa sama juttu, ei sille kasvattajalle enää kuulu että minkärotusia hevosia siitä hepasta siitetään. Eihän se laske sen hevosen arvoa ollenkaan jos se on vaikkapa puoliverinen ja se astutaan jollain ponilla - sen varsan arvo ei välttämättä ole mikään huippu mutta ei se kyllä siihen emään/isään vaikuta millään lailla.

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

LähettäjäTijuana 
Päivämäärä:   9.10.09 10:06:48

chao - en tiedä, pistin vaan jonkun. :D

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

LähettäjäChao 
Päivämäärä:   9.10.09 10:07:58

Niin tai siis jos se kimo on dominantti geeni, ja rautias geeni resessiivinen, niin eikös hepasta voi tulla kimoa (jos siis esim. 2 polvessa kimo)m vaikka molemmat vanhemmat olisivatkin rautiaita?

Ja kaikkein jännin myyntiehto mihin olen törmännyt, on, että "kasvattia on pidettävä tallissa, en myy pihattotalleihin" - siis virtuaalimaailmassa?!?!

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   9.10.09 11:07:30

Kimo näkyy aina ulkoasussa jos hevosella se geeni on. Kimolla hevosella on oltava siis kimo vanhempi.

Jos värirajoituksia virtuaalikasvateille annetaan, niin kasvattajan ja omistajan pitäisi olla edes jotenkin perillä värien periytymisestä.

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

LähettäjäChao 
Päivämäärä:   9.10.09 11:12:40

Aa. Ookkei, tajusin. ;D

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   9.10.09 11:19:43


Lainaa:


Re: Hevosen värit ja värien genetiikka
Lähettäjä: Muusa
Päivämäärä: 1.9.09 21:53:03

E on ekstensio eli jos hevosella on se geeni, eli on genotyyppiä EE tai Ee, tarkoittaa se sitä että se muodostaa mustaa väriä karvapeitteeseensä. Toisin sanoen se on joko musta, tai ruunikko (tai musta/ruunikkopohjainen väriltään, esimerkiksi ruunivoikko). Genotyyppi ee on rautias (tai rautiaspohjainen väri, kuten voikko) eli sillä ei ole mustaa väriä.
Agouti eli A aikaansaa sitten ruunikkovärin eli jakaa (mahdollisesti) muodostuvan mustan värin jouhiin ja jalkoihin. AA ja Aa = ruunikko, aa = musta.
Eli e-alleelin vaikutus a-alleeliin on se, että se mahdollistaa a-alleelin genotyypin näkymisen hevosen ulkoasussa!
Rautiaallahan ei voi ulkonäön perusteella päätellä onko ko. hevonen genotyyppiä AA, Aa vai aa.


Kimo taas tosiaan on aina fenotyypissä näkyvä, eikä kulje piilossa kuten esim. hopeageeni tekee rautiaan kohdalla (mustassa ja ruunikossa näkyy).

Muutama esimerkki mitä väriristytyksissä voi tulla:
rautias x rautias = ainoastaan rautias
rautias x ruunikko = rautias, ruunikko tai musta
musta x musta = rautias tai musta
rautiaankimo x voikko = rautias, voikko, rautiaankimo tai voikonkimo

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

LähettäjäChao 
Päivämäärä:   9.10.09 11:24:04

Ookoo. :D Hyvä tietää.

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

LähettäjäTaija 
Päivämäärä:   9.10.09 11:36:07

itse olen käyttänyt tätä selvittääkseni varsan mahdolliset värti :)

Itse ihmettelen sellaisia myyntiehtoja näiden yllä mainittujen lisäksi, että orin jälkeläismäärää rajoitetaan, samoin kuin tammankin :D Esimerkiksi viiteen.. Ei ymmärrä..

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

LähettäjäTijuana 
Päivämäärä:   9.10.09 11:38:11

eli rautias x rautias on vaan rautias. mä tiesin jess. :D

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

Lähettäjämollis. 
Päivämäärä:   9.10.09 12:01:09

Mun täytyy häpeillen myöntää, että Rowland Trakehnersin kasvattiehdoissa lukee yhtenä kohtana "Kasvatilla kilpailtava vähintään 5 kilpailua/kk". En kuitenkaan koe tätä määrää kovinkaan suureksi nykyisten kilpailujen aikana, enkä mitenkään kyttää, tuleeko tämä kohta täytetyksi.

Lisäksi monien kasvattiemme omistajien kanssa olen sopinut erikseen, että kilpailemisen voi korvata esim. päiväkirjamerkinnöillä, ja että sekin riittää, että esim. joka 4. kuukausi kisaa 20 kisaa, jolloin periaatteessa tulee 5 kisaa/kk kisattua. Ja kompromisseja ollaan muutenkin tämän suhteen tehty, enkä ole kertaakaan kasvattia ottanut pois siksi, ettei tuota kisamäärää ole kisattu - kasvatin olen ottanut kotiin vain, jos sivut kuolleet enkä saa omistajaan yhteyttä.

Miksi mulla sitten on tuo kohta myyntiehdoissa? Nice question. Uuden leiskan myötä pitänee tiirailla myyntiehtoja vielä tarkemmin läpi ja päivitellä niitä.. :) Vaikka tuota kohtaa tuskin tulen poistamaan, kun määrä on niin pieni, kompromisseilla ollaan päästy sopuun tähänkin asti eikä kohdasta erityisemmin ole valituksia tullut. :)

Mua kans häiritsee välillä nuo "kasvattia saa käyttää vain tämän ja tämän rodun jalostukseen" - kuten riokin sanoi, toivon itsekin, että trakehnerkasvattejani käytetään lähinnä trak-jalostukseen, mutten voi kieltää uutta omistajaa käyttämästä sitä myös muiden rotujen jalostukseen. Sama se mulle. :D

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

LähettäjäAda C. 
Päivämäärä:   9.10.09 12:23:06

mollis. jep, mulle kävi niin että multa otettiin kasvatti takaisin kun olin käyttänyt sitä muun hevosen jalostukseen.. ei kauhean hyvin mennyt.

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänn

Lähettäjä: o.o 
Päivämäärä:   9.10.09 12:26:20

Ada C., kuka otti?

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

Lähettäjäbill 
Päivämäärä:   9.10.09 12:36:51

minä otin. tosin akka teki niin vttumaisen tempun, että merkkasi konin kuolleeksi. -.-'' rupean kohta laittamaan säännön, että 90% konin jälkeläisistä tulee olla oikeata rotua eikä mtn suomenpuoliverisiä.

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

Lähettäjä: hyena 
Päivämäärä:   9.10.09 12:43:32

mä olisin jatkanut hevosen itselläni pitämistä ja tehnyt pelkästään fwb varsoja.

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

LähettäjäAda C. 
Päivämäärä:   9.10.09 12:43:40

bill, turhaan sä siitä enää itket, heppas on nyt jossain muualla. Helppoa sun oli ottaa se takaisin kun sillä oli kaikki KRJ-laatikseen tarvittavat sijoitukset kasassa alle 2kk.

Näin sitä otetaan menestystä muiden siivellä eläen. Sitäpaitsi oikeasti on TYHMÄÄ antaa holstien astua rp-tammoja jne kun ne on kuitenkin poneja ja varsinaisia sekasikiöitä. Se vain sattuu olemaan kateellisten panettelua. Näin tuet sekasiitosta mutta et voi vaan hyväksyä fwb-hevosia puoliverirotuna.

Ps. sulla ei oo oikeutta haukkua ketään akaksi siihen asti kun sua ei ole nimitelty, meinaan joku ruotu tässä asiassa pitää olla, olit sitten henkisesti 12-vuotiaan tasolla taikka sitten jo eläkeiässä.

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

LähettäjäAda C. 
Päivämäärä:   9.10.09 12:45:47

kukas muukaan kuin itse Bill Clinton..

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

LähettäjäChao 
Päivämäärä:   9.10.09 12:48:27

mä oisin tehny saman ko hyena. :'D vaa äh vee pee varsoja, ja pitäny itellä.
ihan hullua tollane? eihän kukaa IRL maailmassakaan vie toisen hevosia, et ku sil on väärän värinen tai väärän rotunen varsa. Helou?!

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

Lähettäjäbill 
Päivämäärä:   9.10.09 12:48:45

Ratsuponien jalostamisessa on sentään joku logiikka ja säännöt toisin kuin fwb:den, johon vaan yksinkertaisesti valitaan rodusta x menestynein ja miksataan se rodun x menestyneimmän kanssa. -.-'

Eikä 40:n sijotuksen saaminen ole saavutus eikä mikään. (koska olen kyseisessä kahdessa kuukaudessa saanut kasaan kopukalle yli 100 sijotusta)

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänn

Lähettäjä: ty 
Päivämäärä:   9.10.09 12:51:25

bill, FWB ei ole rotu, vaan kantakirja Suomessa syntyneille puoliverisille.

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

LähettäjäAda C. 
Päivämäärä:   9.10.09 12:51:43

Chao, puoliverinen kuin puoliverinen, mä tiedän että billiä suorastaan @!#$, mut ihan rauhassa. Se ei ainakaan rehellisesti sanottuna nostata kovinkaan paljon mainetta jos tuollaisen "rikkeen" takia ottaa hevosia pois, se kertoo sen että kuinka tyhmä ihminen oikeasti on. Muutenkin se että bill on kaiketi vuosimallia -89, luulisi että osaisi käyttäytyä foorumilla paremmin ilman että ärräpäät sekä kanamaisuudet lentelevät.

Sen vielä ymmärrän et täällä sorsitaan ja haukutaan muita, mut en uskoisi että naisella olisi munaa haukkua mua kasvotusten.

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   9.10.09 12:52:08

kai bill nyt saa noin ison kasan sijoituksia omille kaakeilleen kun pitää kerralla 20 krj-kisaa joissa on 12 GP-luokkaa ja max 30 osallistujaa.

bill ei halua et kukaan muu kuin hän ite menestyy.

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

LähettäjäAda C. 
Päivämäärä:   9.10.09 12:53:29

bill, tiedätkö mitä hevosia esimerkiksi holsteinin jalostamiseen on tarvittu? Elä lunttaa kuitenkaan sieltä hevosmaailman sivuilta, sillä et sä ketään juksaa.

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

Lähettäjäbill 
Päivämäärä:   9.10.09 12:54:30

(ty, eli periaatteessa ei-kantakirjatut fwb't ei ole minkään rotuisia)

Onneksi kukaan ei pakota ostamaan hevosia jos myyntiehdot tuntuu ylitsepääsemättömiltä. ^____^

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

Lähettäjä: hyena 
Päivämäärä:   9.10.09 12:55:18

bill, suomalaisen puoliverisen jalostamiseen on omat ohjesäännöt. jalostukseen saa käyttää vain suomessa hyväksyttyjä rotuja, eli esim latvian puoliverisen varsasta ei ikinä tietääkseeni saa fwb'tä. mutta joo, asiahan ei mulle kuulu.

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänn

Lähettäjä: ty 
Päivämäärä:   9.10.09 12:55:41

Ja billin kannattaisi tutustua IRL-jalostukseenkin - luuletko tosiaan, että holsteinereiden jalostuksessa käytetään vain holsteinereita, oldenburgien jalostuksessa oldenburgeja ja ruotsalaisten puoliveristen jalostuksessa pelkkiä ruotsalaisia puoliverisiä?

Nimim. omistaa IRL oldenburgin, jonka isä on hannover, emä westfalen, emänisä selle francais ja emänemä *yllätysyllätys* holsteiner.

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

LähettäjäAda C. 
Päivämäärä:   9.10.09 12:55:57

---, se on totta, ja voi sitä vtutuksen riemua kun sitten loppupeleissä joku nuolee omia sormiaan kun mainekkin menee lopullisesti kun pitää täällä angstata.

Mäkin myyn tästä päivästä lähtien kaikki mun hevoset vaan fwb-tallille jossa ei ole farmikuvia ja sijoituksia pitää tulla 20kpl/vko ja sit täytyy kirjoittaa 2 A4 sivuu viikossa tekstiä jotta mä en ota hevosta takas. Ja sit viel laitan kommenttia että suosittelen kasvattejani aasiristeytyksiin! :DD

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

LähettäjäChao 
Päivämäärä:   9.10.09 12:56:40

--- oon katellu ihan samaa.

Eikä Devilish ihan niin mahtava ole, että voisi ryhtyä kaikkivaltiaaksi? Ei vissiin Heidi C tai Cirithkään oo koskaan ruennut hulluna nyrpeilee, et ei saa käyttää siihen ja siihen ja ei saa käyttää siihen ja siihen.
Sen ymmärtäisin, ettei saisi käyttää rp-jalostukseen, ko se on justiinsa sellaista sekasikiö hommelia, mutta ettei saa käyttää pv-jalostukseen on aikas... krhm.

Alkaa menee vähän omistushaluiseksi ja sekopäiseksi tämä touhu täällä vai? Ei siinä mitään, omistahan mäkin yhden Devilishin kasvatin, mut se on yksi niitä ensimmäisiä ja hannoverikin vielä. ;) Sitä ei varmaan edes haluta takaisin, vaikka unohtuisikin. Ei tosin unohdu, on se ihan kiva polle. Mut et jos joku fwb tyyppi tulee kyselee, ni kyllä mä siitä astutuksen annan, ko parempi on vain mun hepalle saada enemmän jälkeläisiä ko tulee paremmin pisteitä laatiksissa.

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

Lähettäjäbill 
Päivämäärä:   9.10.09 12:57:48

---, ahaa? Mutta katsos ei kenelläkään ole mahdollisuutta saada sijoituksia jos joku ei järjestä niitä kisoja. Ja koska moni muu on niin tajuttoman laiska ja saamaton niin... :)
Ada C., vaikka ja mitä. Tosin mä pyrin tekemään pesäeron IRL-maailman ja virtuaalimaailman välille (jos en tekis niin ei mulla olis niin montaa GP-konia kuin nyt on...).

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänn

Lähettäjä: ty 
Päivämäärä:   9.10.09 12:57:49

"(ty, eli periaatteessa ei-kantakirjatut fwb't ei ole minkään rotuisia)"

Luulisi että henkilö, joka kasvattaa puoliverisiä, olisi myös vaivautunut hankkimaan edes jonkinlaista tietoa puoliveristen jalostuksesta. :) Sillä niinhän se menee: puoliveriset eivät ole minkään rotuisia, vaan puoliverisiä, jotka kuuluvat kukin tiettyyn kantakirjaan. Paitsi trakehner, joka on suljettu kantakirja.

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

LähettäjäAda C. 
Päivämäärä:   9.10.09 12:58:50

Aivan samaa mieltä olen Chaon ja Ty:n kanssa. Tää on vain harrastus ja lähes kaikki on sallittua.

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

Lähettäjäbill 
Päivämäärä:   9.10.09 13:00:46

"Tää on vain harrastus ja lähes kaikki on sallittua."

exactly

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

LähettäjäAda C. 
Päivämäärä:   9.10.09 13:04:46

?, joo tule säkin mukaan ja hauku säkin! -> ei tää mitää haukkumista ole, tää on vain faktaa mistä me puhutaan.

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

LähettäjäDomm 
Päivämäärä:   9.10.09 13:06:40

?, mietin samaa.

Miun mielestä virtuaalimaailma olkoon oikeesti virtuaalimaailma, IRL maailma IRL maailma.

Itelläni ei tuu nyt mieleen mitään erityisen 'outoo' tai 'ärsyttävää' myyntiehtoa. Jos et täytä jonkun myyntiehtoja niin et täytä, piste. <:

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

Lähettäjäbill 
Päivämäärä:   9.10.09 13:10:54

?, enhän mä edes sitä oikeestaan ees ehtiny ottaa takasin kun ex-omistaja jo murhasi sen. :)

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

LähettäjäAda C. 
Päivämäärä:   9.10.09 13:12:43

Bill, Armokuolema se lähinnä oli ja sit se herättiin henkiin..

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänn

Lähettäjä: lol 
Päivämäärä:   9.10.09 13:24:27

Tiedänpä ainakin keneltä ei kasvattia kannata ostaa, ja taitaa tietää tämän topicin luettuaan moni muukin.

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

Lähettäjä: lol II 
Päivämäärä:   9.10.09 13:31:43

lol || nimen omaan, en ainakaan billin kaakkei halua...

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

Lähettäjä: df 
Päivämäärä:   9.10.09 13:34:13

kuulostaa omituiselta vehtaamiselta kasvattien kesken :D

tämän takia enne noihin puokkeihin koske kuin IRL-maailmassa ;)
v-maailmassa harvinaisiin, piirit pienempiä, ja joku kunnoitus löytyy toisiansa kohtaan.

kamalin sääntö on kyllä tuo ettei hevosta saa risteyttää muihin rotuihin.

Mä ainakin rakastan tehdä ihan vahhinkovarsoja, vaikka kuule sh+pv risteyksiä ;) kiva saada niitä "sekarotusia" v-maailmaankin.

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänn

LähettäjäMalina 
Päivämäärä:   9.10.09 13:35:26

Toinen loistava juttu tuli äsken vastaan. Ostin evm-hevosen, maahantuojaksi merkattu evm-niminen kasvattaja. Hevosen myyjä pyytääkin sitten yhtäkkiä vaihtamaan maahantuojaksi hänet. Mikä helkkari on pointti? Oma nimi esille väkisin, vaikka aiemmin hevosen sivuilla ei maahantuojana hänen nimeään ollut? :o

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

LähettäjäChao 
Päivämäärä:   9.10.09 13:36:42

Malina > näkyvyyttä, kuuluisuutta.

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

Lähettäjä: df 
Päivämäärä:   9.10.09 13:38:02

ja nyt saan haukut niskaani kun kehtaan niitä sekarotuisia ei mitään koneja tänne tuoda :<

mä ainakin tykkään, ja laitankin takavuosien irl-elämäm tuntsarin kuvat ja kisailen yksikseni, eikä ketään kiinnosta jos en ole kahteen päivään saanut tuloksia sivuille.

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

Lähettäjä: prudence 
Päivämäärä:   9.10.09 13:41:57

Ei rp-jalostus ole mitään sekasikiöhommelia. :P Tarkkaan määriteltyä, tavoitteena saada hyvän suorituskyvyn omaavia poneja. Jalostusta siinä missä mikä tahansa muukin.

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänn

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.10.09 13:42:14

df, eiköhän nuo vain-yhtä-pv:tä-pv:ssä -kasvattajat kuitenkin ole ihan marginaalinen vähemmistö täällä virtuaalimaailmassa. ;)

  Re: Absurdeimmat myyntiehdot joihin olette törmänneet?

Lähettäjä: Meri 
Päivämäärä:   23.6.12 15:06:15

Siis minusta on ihan vaan sairasta sanoa että "Minun kasvattini ovat niin hyviä että niillä on PAKKO saada joka kisoista vähintäänkin sijoitus!"

Siis voi §#%&! Ei virtuaalimaailman typerissä arvontakisoissa ole niin kuin mitään merkitystä hevosen laadulla tajutkaa se nyt! Voit ihan hyvin ilmoittaa vaikka 180 sentin estekisoihin viis möhömahaista virtuaalishettistä ja yhden loistavasukuisen ja laadukkaan virtuaaliholsteinin, ja tulos on se että näistä shettiksistä pienin voittaa kisat ja puoliverinen jää viimeiseksi! Kerta kaikkiaan, ei arvonnoissa ole mitään väliä sillä kuinka hyvä hevonen on!

"Kasvatillani on pakko tuottaa vähintään 10 Vir Mva Ch-hevosta ja sillä on PAKKO kisata vähintään 500 estekisaa, joista yli puolet vähintään 160cm!"

Voi hyvä jumala. Vir Mva Ch? Ei mitään merkitystä. 160cm? Oikeasti, onko meidän IRL-hevostelijoiden lähitalleilla kovin montaa hevosta, joka noin paljon hyppäisi? Tuo on erittäin suuri estekorkeus, sitäkin hyppäävät vain jotkut huipputreenatut puoliveriset. Ja sitä korkeampia hyppäävät yleisesti ottaen vain kilparatsastajien silmäterät. 500 kisaa? Whattafak?

On tietenkin virtuaalihevostelijan oma asia, tekeekö hän tätä realistisesti. En varsinaisesti ole sikakisausta vastaan - sen kun kilpailette miljoona kisaa vuodessa! Mutta se, että te, arvon sikakisaajat, vaaditte tuota älytöntä touhua muilta - Siinä ei ole mitään hyväksyttävää! Virtuaalihevoseen voidaan panostaa muullakin tavalla kuin kisaamalla sitä valtavasti. Miettikää vaikkapa niitä, jotka kirjoittavat pitkiä päiväkirjamerkintöjä vähintään joka toinen päivä. Jo vain, se on paljon haastavampaa kuin kisakutsujen naputtelu!

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.