Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Virtualitallini treewestar

Lähettäjä: Maikku 
Päivämäärä:   8.9.09 17:20:42

Onko kukaan kiinnostunut virtuaalitallista jossa ei käy paljon porukkaa ja on melko vähän hevosia?? No nyt sitten alkakaa käymään täällä päivittelen sivuja ainakin joka toinen päivä paitti jos on menoo yli viikon menoista ilmotan Minun päiväni kansioon KÄYKÄÄ KATTOON JA KIRJOTTAAAN VIEKKUUN <3<3<3 www.treewestar.suntuubi.com

  Re: Virtualitallini treewestar

Lähettäjä: Maikku 
Päivämäärä:   8.9.09 17:25:13

Kiinnostuneitaa??? ;D

  Re: Virtualitallini treewestar

LähettäjäRähinä. 
Päivämäärä:   8.9.09 17:28:19

Missä kuvien copyt?

  Re: Virtualitallini treewestar

Lähettäjä: Maikku 
Päivämäärä:   8.9.09 17:35:29

En oo kerenny laitteleennn... : D laitan piannn..

  Re: Virtualitallini treewestar

Lähettäjä: Maikku 
Päivämäärä:   8.9.09 17:38:00

Mut en tiedä kaikkien copyy kun ei siel oo lukenu kun vaan oon googlettanu...

  Re: Virtualitallini treewestar

LähettäjäLiisa 
Päivämäärä:   8.9.09 17:42:27

Googlesta ei saa kopioida kuvia.

Tuleeko niitä copyja, vai ilmiannanko Slawikille? Anteeksi vain, perusmassa talli, kehno sisältö - plaah.

  Re: Virtualitallini treewestar

Lähettäjä: onniina 
Päivämäärä:   8.9.09 17:51:04

copyt täytyy aina olla esillä, mutta näitä sattuuu. Kunhan copyt laitetaan on kaikki kunnossa. Ehkä kuvagalleriaksi pistetty sivu on epäselkeä, parempi jos linkittäisit hevoset erikseen, näin saataisiin selkeämpi kuva hevosista.

ihanaa tuo sinun "päiväsi" sivu jossa kerrot mitä olet tehnyt.

Ja liisa, talli on juuri perustettu ja varmaankin aloittajan ensimmäisen, joten hiukan asiallisemminkin ja ystävällisempi olisit voinut olla.

  Re: Virtualitallini treewestar

Lähettäjä: Maikku 
Päivämäärä:   8.9.09 17:54:42

Laitoin ne Slaeikin mutta en tiedä niitten muitten kun en muista mistä hain...??

  Re: Virtualitallini treewestar

LähettäjäLiisa 
Päivämäärä:   8.9.09 17:56:51

onniina - sori, mutta näin ne asiat ovat.
Maikku - suosittelen, että poistaisit nuo kuvat ja vaihtaisit ne sellaisiin, jotka ovat luvalla saatuja esim. "Vapaasti kopioitavaa" - sivuilta.

  Re: Virtualitallini treewestar

Lähettäjä: Maikku 
Päivämäärä:   8.9.09 18:03:06

Liisa ENHALUA ja oon ottanu osan muilta virtuaalitalleilta joka on ihan luvallista jos siellä lukee niin!!!! mutta niissä ei ole copyä ja jos missään mistä oon kuvan ottanu ei oo copyy niin sillon voin ihan hyvin laittaa sen ilman mitää kuka sen kuvan on laittanu!! ; D

  Re: Virtualitallini treewestar

LähettäjäSofia 
Päivämäärä:   8.9.09 18:05:58

Slawikin kuvien copyt edelleenkin väärin. Slawikin sivuille pitää olla linkki.

  Re: Virtualitallini treewestar

LähettäjäRähinä. 
Päivämäärä:   8.9.09 18:06:11

http://tekke.freeserverhost.com/Gin/copyfaq.html

  Re: Virtualitallini treewestar

LähettäjäRähinä. 
Päivämäärä:   8.9.09 18:06:40

http://fi.wikipedia.org/wiki/Tekij%C3%A4noikeus_Suomessa

  Re: Virtualitallini treewestar

LähettäjäRähinä. 
Päivämäärä:   8.9.09 18:08:56

http://www.digicamera.net/armi/w3kurs/tekoik.htm

luvan hankkiminen toisen tekemille kuville
Toisen tekemän kuvan käyttämiseen tarvitaan yleensä aina oikeudenhaltijan lupa. Luvan ei välttämättä tarvitse olla kirjallinen, mutta suullinen lupa on riitatapauksissa vaikeasti toteennäytettävissä. Luvan voi antaa tekijä itse tai se, jolle hän on oikeutensa siirtänyt. Kuvasto Oy hallinnoi Suomessa monien kuvataiteilijoiden tekijänoikeuksia, ja sieltä saa nykyisin lupia myös teosten www-käyttöön.

Usein käyttöehdot on tarkasti rajattu; lupa käyttää kuvaa esim. painotuotteessa ei välttämättä anna oikeutta käyttää sitä myös elektroniseen julkaisuun.

  Re: Virtualitallini treewestar

LähettäjäPäivie 
Päivämäärä:   8.9.09 18:10:27

Jos joku muu on saanut luvan lainata jonkun polkupyörää, menetkö sinäkin lupia erikseen kysymättä lainaamaan sitä myös? Et.

Jokainen kysyy kuviin luvat itse kuvan ottajalta, ei kopioi toisten virtuaalitallien sivulta kuvia, koska joku muu on saanut luvan siihen. Sen sijaan kaikki "vapaasti kopioitavaa"-sivut on sellaisia, mistä saa kopioida kysymättä lupaa, mutta tällöinkin ne pitäisi kopioida sieltä sivustolta, koska jos kopioit toisen sivulta, et ole lukenut valokuvien ottajan kopiointisääntöjä (joita voi esim. olla juuri se, että kuvaaja tulee mainita kuvan alla).

  Re: Virtualitallini treewestar

Lähettäjä: Maikku 
Päivämäärä:   8.9.09 18:10:53

ENOLEAINUTJOLLAPUUTTUUNOI!!!!

  Re: Virtualitallini treewestar

Lähettäjäsuvi 
Päivämäärä:   8.9.09 18:13:39

Maikku, se ei tee susta syytöntä.

  Re: Virtualitallini treewestar

LähettäjäRähinä. 
Päivämäärä:   8.9.09 18:13:57

Lainaa:

Lähettäjä: Maikku
Päivämäärä: 8.9.09 18:10:53

ENOLEAINUTJOLLAPUUTTUUNOI!!!!


Siksipä juuri neuvommekin lopettamaan, jotta kukaan ei ottaisi mallia ja näitä tulisi ei lisää.

  Re: Virtualitallini treewestar

Lähettäjädee 
Päivämäärä:   8.9.09 18:14:35

ja mikäs puolustus tuo on?

jospa nyt vain laittaisit uudet kuvat tilalle, pääsisit pois muiden jäkänöistä ja kaikki olisivat tyytyväisiä. :>

  Re: Virtualitallini treewestar

Lähettäjä: Maikku 
Päivämäärä:   8.9.09 18:19:51

@!#$ TAJUATTEKO ETTÄ SELITTÄKÄÄS MINULLE MITENNE NIIN HYVIN PITÄÄ LAITTAA ETTÄ VARMASTI ON OIKEI KUN OLETTE NOI KAIKKI TIETÄVIÄ???? : OOOO

  Re: Virtualitallini treewestar

LähettäjäPäivie 
Päivämäärä:   8.9.09 18:20:59

merkitset joka kuvan alle sen ottajan

esim. jos kuvan on ottanut pertti:

Kiitos kuvasta Pertti (ja linkki mahdolliseen sähköpostiin / sivulle mistä olet sen kopioinut)

  Re: Virtualitallini treewestar

Lähettäjä: Maikku 
Päivämäärä:   8.9.09 18:23:48

NOENTÄ JOS EN VOI VAIHTAA KUVIA JOKLA IOLIS TODELLA TYHMÄÖÄ JA SITTEN EN LÖYDÄ SITÄ KUVAAJAN NIMEÄ??? JA KÄSKINKÖ TULLA TÄSTÄ VALITTAMAAN LUKEKAAN TOI ALKU JUTTA JA KATTOKAA MITÄ ASIAA MULLA OIKEESTI OLI!!!!!

  Re: Virtualitallini treewestar

LähettäjäRähinä. 
Päivämäärä:   8.9.09 18:24:22

Niin ja kannattaa ensin tarkistaa, saako niitä kuvia edes kopioida omaan käyttöön. http://rahinan.webs.com/Pikkumyy/etusivu.html katso alareuna, siellä on copyt niinkuin kuuluu.

  Re: Virtualitallini treewestar

Lähettäjäsuvi 
Päivämäärä:   8.9.09 18:26:39

Maikku, me ei valiteta vaan neuvotaan, miten vältyt sakoilta! Voisit olla vähän kiitollinen -.-

  Re: Virtualitallini treewestar

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   8.9.09 18:27:51

Syyllistät nyt vähän liikaa muita.

Jos et löydä kuvien ottajia, niin homma on yksinkertainen. Poistat vanhat kuvat ja etsit uudet tilalle joihin merkitset tekijänoikeudet niin kuin pitää

  Re: Virtualitallini treewestar

Lähettäjä: Maikku 
Päivämäärä:   8.9.09 18:28:20

Joo kukaan ei tulisi valittamaan jos te ette laittaisi mihinkään ymsss.... Ei mua ainakaan haittais jos löytäisin mun hevosen kuvan jonkun tallilta ja sillä olis jotkut ihan oudot tiedo ja kopsattu esim irc:stä ja jos sitä käytettäis normisti et ei oltais muokeltu ymsss....

  Re: Virtualitallini treewestar

Lähettäjä: Maikku 
Päivämäärä:   8.9.09 18:29:12

Tajutkaa että ei olis oikeen mitenkään järkevää jos hups hevosen kuva olis vaan muuttunu... : ///

  Re: Virtualitallini treewestar

LähettäjäRähinä. 
Päivämäärä:   8.9.09 18:30:06

On olemassa yhteiset säännöt joita tulee noudattaa. Esimerkiksi asiallinen kielenkäyttö kuuluu niihin.

  Re: Virtualitallini treewestar

Lähettäjä: Maikku 
Päivämäärä:   8.9.09 18:31:46

NIIN?? Uusi valitettava asia, painukaa jo!!!

  Re: Virtualitallini treewestar

LähettäjäPäivie 
Päivämäärä:   8.9.09 18:32:13

Lähettäjä: Maikku
Päivämäärä: 8.9.09 18:28:20

Joo kukaan ei tulisi valittamaan jos te ette laittaisi mihinkään ymsss

Kyllä käsittääkseni Suomen laki koskee ihan kaikkia, ja ihan kaikki, joilla on ollut virheelliset/puuttuvat tekijänoikeusmerkinnät, on ohjattu kaidalle polulle :)

  Re: Virtualitallini treewestar

Lähettäjäsuvi 
Päivämäärä:   8.9.09 18:35:23

Kyllä hevosten kuvat vaihtuvat, ei kukaan huomaa mitään.

  Re: Virtualitallini treewestar

Lähettäjä: Suwi 
Päivämäärä:   8.9.09 18:35:43

Lähettäjä: Maikku
Päivämäärä: 8.9.09 18:29:12

Tajutkaa että ei olis oikeen mitenkään järkevää jos hups hevosen kuva olis vaan muuttunu... : ///

Mielipiteesi asiaan muuttuu varmasti kun joku ilmoittaa kvuiesi ottajalle tästä ja saat yhdestä kuvasta yli 500€ sakot, mikäli kuvan ottaja haluaa siitä näinkin suuren summan pyytä. Kuvien luvaton kopiointi ja sivuilla käyttö (mm. ilman lupaa kysyminen, ei copy-merkit kohdallaan jne.) on rangaistava rikos. Sama asia, kuin minä tulisin ja ottaisin sinun polkupyöräsi (ja perustelisin sen sillä, että niin ne muutkin varastavat muiden!)

Jos tuolla olisi minun kuviani ja tuolla asenteella olisit lähettäisin sinulle varmasti korkeat sakot, jotta ymmärtäisit.

  Re: Virtualitallini treewestar

LähettäjäRähinä. 
Päivämäärä:   8.9.09 18:37:34

Maikku, et tainnut lukea noita linkkejä? Saanko muuten udella ikääsi?

  Re: Virtualitallini treewestar

Lähettäjä: Suwi 
Päivämäärä:   8.9.09 18:38:36

Ja kyllä usein hevosten kuvat vaihtuvat. Omalla virtuaalitallillanikin no käynyt näin, eikä ukaan ole tullut valittamaan. Tämä on virtuaalitalli, ei siis totta, mutta totta on se, että luvaton kopiointi ja kuvien käyttö (mitä juuri harrastat) on väärin ja näin.
Täällä ht.netissäkin on ihmisiä, jotka varmasti voivat ilmiantaa sinut ja hupskeikkaa oletkin ehkä velkaa kuvien ottajille suuria summia (ja joudut myös kuvat sivuiltasi poistamaan).

Ei, en tahdo olla ilkeä, vaan haluan, että ymmärtäisit, ennen kuin oikeasti joudut tilanteeseen, jossa virkavalta on kanssasi.

  Re: Virtualitallini treewestar

Lähettäjä: Maikku 
Päivämäärä:   8.9.09 18:40:11

No ei se kuulu teille joten en kerro ;D Selvä selvä poistan osan hevosista mutta en vielä etsiskelen niitä kuvaus juttuja paripäivää sitten poistan jos en löydä.. :D mutta jooo

  Re: Virtualitallini treewestar

Lähettäjäsuvi 
Päivämäärä:   8.9.09 18:41:47

Maikku, onko sulla tallini.fi-sivustolla talli? Minkä niminen?

  Re: Virtualitallini treewestar

Lähettäjä: Maikku 
Päivämäärä:   8.9.09 18:43:03

ei ole!

  Re: Virtualitallini treewestar

LähettäjäRähinä. 
Päivämäärä:   8.9.09 18:44:52

Et kertonut ikääsi?

  Re: Virtualitallini treewestar

Lähettäjä: Maikku 
Päivämäärä:   8.9.09 18:47:11

No ei se kuulu teille joten en kerro ;D Selvä selvä poistan osan hevosista mutta en vielä etsiskelen niitä kuvaus juttuja paripäivää sitten poistan jos en löydä.. :D mutta jooo, ELI EN KERRO

  Re: Virtualitallini treewestar

Lähettäjäsuvi 
Päivämäärä:   8.9.09 18:52:40

Ei sun tarvii hevosia poistaa, kuvat vain.

  Re: Virtualitallini treewestar

Lähettäjä: Maikku 
Päivämäärä:   8.9.09 18:55:06

No kai nyt hevosetkin poistan jos kuvat muuttuu ja sitten muuttaisin hevosen luonteen....

  Re: Virtualitallini treewestar

Lähettäjäsuvi 
Päivämäärä:   8.9.09 18:55:33

No, ihan miten vaan.

  Re: Virtualitallini treewestar

LähettäjäRähinä. 
Päivämäärä:   8.9.09 18:57:39

Hevosen luonne kiinni kuvasta? Ok.

  Re: Virtualitallini treewestar

Lähettäjä: dif. (eo) 
Päivämäärä:   8.9.09 19:00:27

Maikku ne on silti vain VIRTUAALIHEPOJA, ne ovat olemassa vain kotisivuoperaattoreilla ja kuvat voi vaihtaa ihan hyvin :)

  Re: Virtualitallini treewestar

Lähettäjä: Maikku 
Päivämäärä:   8.9.09 19:03:06

Ei voi.. : D

  Re: Virtualitallini treewestar

Lähettäjä: Suwi 
Päivämäärä:   8.9.09 19:04:49

Ja kannattaa poistaa kuvat jo nyt, sillä jos joku kuvien ottajaista alkaa sivulle tästä valittamaan ei selittelyksi auta, että olisin kyllä ottanut ne selville parin päivän sisällä. Eikä sekään auta, että saat selville kuka on kuvan ottanut, vaan sinun on KYSYTTÄVÄ häneltä LUPA.

Laadukkaita suomenkielisiä vapaastikopioitavaa paikkoja (kun et saanut vieläkään Slawikin tekijänoikeuksia oikein = käytät kuvia väärin, niin suomenkieleä ehkä ymmärtäisit ja saisit nämä oikein) on mm.
http://www.freewebs.com/vapaitakuvia/ Etusivulla säännöt
http://www.rinsessa.net/vapaat.htm Säännöt etusivulla
http://www.freewebs.com/jennyKvapaasti/ Säännöt etusivulla, etusivulla myös muita vapaasti kopioitavaa paikkoja (muista näistäkin lukea säännöt)
http://www.geocities.com/virtuaaliinfo/kopioitavaa.html Paljon vapaasti kopioitavaa paikkoja linkitetty ja kerrottu mitä mitää huomioida milläkin sivulla. Osa tiedoista kuitenkin vanhoja.
http://www.freewebs.com/anskunkopsit/ En ole ennen vieraillut, mutta säännöt näyttävät löytyvän etusivulta.
http://www.enma-daio.net/karaytys/linkkeja.html samoni tällä paljon vapaastikopioitava paikkoja ja kerrottu mitä pitää huomioida kyseisellä sivulla. Täälläkin osa tiedoista vanhentuneita.

Yllä on siis paikkoja, joista sinun kannattaa kvuia käyttää sääntöjä noudattaen.
Näin tallistasi tulee hieman parempi ja ehkä jopa suositumpi, sillä moni karttaa talleja, joissa ei ole puhtaat jauhot pussissa(=kuvien kopiointiin lupia/copyt ei ole kunnossa)

Tsemppiä!

  Re: Virtualitallini treewestar

Lähettäjä: dif. (eo) 
Päivämäärä:   8.9.09 19:05:26

Se ei ole niin että kimot konit on lempeitä, ruunikot, äksympiä ja mustat super-äksyjä :D Ne kuvat voi kyllä ihan vapaasti vaihtaa.

  Re: Virtualitallini treewestar

Lähettäjä: Maikku 
Päivämäärä:   8.9.09 19:06:53

Rähinä ei sun tarvi nyt kaverinkin tallista valittää, ÄRGH..

  Re: Virtualitallini treewestar

LähettäjäRähinä. 
Päivämäärä:   8.9.09 19:08:00

Lähettäjä: Rähinä
Päivämäärä: 8.9.09 19:04:41

http://www.doudlestable.suntuubi.com/ Ei tälläkään tallilla copyt kohdallaa. Holtitonta nuorisoa!

^Rupeat jo viemään toisten nimimerkkejä? Ps. olen rekannut, tuo ei...

  Re: Virtualitallini treewestar

Lähettäjä: Maikku 
Päivämäärä:   8.9.09 19:10:35

mitä oikeesti alat valittaan muitten tallista kohta niitä virtuaalitalleja ei oo kun te vaan niitä ilmotatte lopetettaviks, hankkikaa @!#$ oma elämä, KIITOS!

  Re: Virtualitallini treewestar

Lähettäjä: dif. (eo) 
Päivämäärä:   8.9.09 19:13:54

Kyllä se siitä lähtee käyntiin :> Kenenkään meidän tallimme aloittaessa eivät olleet mitään Vaapukan tai Yaven tasoa.

  Re: Virtualitallini treewestar

LähettäjäRähinä. 
Päivämäärä:   8.9.09 19:14:53

Maikku, ensinnäkään minä en itse ole kirjoittanut tuota, vaan joku jostain syystä tahtoi käyttää nickiäni (joka oli muuten väärin) ja sähköpostiani. Toiseksi, ht.netissä ei vain yksinkertaisesti käy päinsä tuollainen käytös, joten voisit itse yrittää vähän skarpata ja opetella ottamaan kritiikkiä vastaan.

  Re: Virtualitallini treewestar

Lähettäjä: Maikku 
Päivämäärä:   8.9.09 19:14:56

JAA

  Re: Virtualitallini treewestar

Lähettäjä: Suwi 
Päivämäärä:   8.9.09 19:15:06

Kyllä niitä virtuaalitalleja silti olisi, sillä monien kokeneempien "isojen tyttöjen" virtuaalitalleilla on tekijän oikeudet kunnossa.

Ja nämä vähemmän kokeneempien pitäisi olla kiitollisia siitä, että heille neuvotaan asioita, jotteivat he joutuisi suurempiin ongelmiin. (Google ei ole koskaan kopiointi paikka!)

Minäkin käytin kallista aikaani kokoamaan sinulle ylle suomenkielisiä vapaasti kopioitavaa paikkoja, joista osaat(te) lukea säännöt (jollei ole lukihäiriö, mitä en tietenkään väitä).

Suosittelen myös lukemaan Rähinän aiemmin linkittämät tekijänoikeutta koskevat kohdat (varsinkin tämän ekan linkin), sillä ne valaisevat sinua varmasti ja saavat ymmärtämään, miksi me tästä toitotamme, teemme sen vain sinun parhaaksesi.

  Re: Virtualitallini treewestar

Lähettäjä: suvi 
Päivämäärä:   8.9.09 19:16:02

provooo

  Re: Virtualitallini treewestar

Lähettäjä: Maikku 
Päivämäärä:   8.9.09 19:19:44

No käykääpä nyt katselemaan niitä hevosia jos osaatte. : DD:D:D:D:D:D:D:D::D:D:D:

  Re: Virtualitallini treewestar

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   8.9.09 19:23:34

Söpöä, olet vihainen meille koska kerromme sinulle totuuden tekijänoikeuksista.

"JOUDUN VAIHTAMAAN MUUTAMIEN HEVOSTEN KUVAT NIIN ETTÄ NIISSÄ ON KUVAAJAN NIMI SILL JOTKUT IDIOOTIT KEKSIVÄT SIITÄKIN VALITTAMISEN AIHEEN!"

  Re: Virtualitallini treewestar

LähettäjäMuruzbu 
Päivämäärä:   8.9.09 19:24:22

Maikku, kukaan ei ole käskenyt sinun tai kenenkään muunkaan lopettamaan tallejanne. Sinä itse olet suhtautunut kommentteihin víttuillen, tosin osa kommenteistakin on ollut turhan rankkoja.
Suwi mainitsikin jo hyviä suomalaisia kopiointisivustoja, joihin kannattaa tutustua. Lainaus Slawikin etusivulta;

Use of all horse pictures only with Copyright "Photo: Christiane Slawik, www.slawik.com" and link to my homepage under each picture or avatar! NO USE WITHOUT LINK!

Eli suomeksi suunnilleen näin;

Käytä kuvia ainoastaan copyright-merkinnällä "Kuva: Christiane Slawik, www.slawik.com" linkitettynä jokaisen kuvan tai avatarin alle! EI KÄYTTÖÄ ILMAN LINKKIÄ!

Eli merkitset Slawikin kuvien alle yksinkertaisesti Christiane Slawik, www.slawik.com ja linkität esimerkiksi Christiane Slawikin osoitteeseen http://www.slawik.com.

Useimmat ovat vain yrittäneet auttaa; älä siis ala heti víttuilla ja käskeä hankkimaan oma elämä, vaan korjaa virheet (esim. Slawikin copyt) ja mieluummin KIITÄ avusta.

Anteeksi romaani, alkoi ärsyttää :D

// "..SILL JOTKUT IDIOOTIT KEKSIVÄT SIITÄKIN VALITTAMISEN AIHEEN!" Anteeksi, olemme yrittäneet auttaa. Todella lapsellista käytöstä sieltä päin.. (Komppaan Heidiä ;))

  Re: Virtualitallini treewestar

Lähettäjä: Maikku 
Päivämäärä:   8.9.09 19:24:46

Joo mutta löysittekö montakin sellaista kuvaa missä ei ole kuvaajaa? :o

  Re: Virtualitallini treewestar

Lähettäjä: Suwi 
Päivämäärä:   8.9.09 19:25:28

Vaikka hevoset poistitkin, niin tallikaupassa vieläkin laittomia kuvia... /:
(ymmärräthän, että emme tee tätä kiusalla [en ainakaan minä], vaan EN halua, että joudut ongelmiin. Tälläisiäkin tapauksia nimittäin ikävä kyllä on.)

Muuten tallisi olisikin ihan asillinen (lukuun ottamatta etusivun idiootti kohtaa, vaikken ainakaan minä siitä välittänyt, mutta moni muu voi siinä viaheessa painaa edelinen nappulaa ja jättää paremman vierailun väliin, etkä täten saa uutta mahdollista hoitajaa..)

  Re: Virtualitallini treewestar

LähettäjäTytti 
Päivämäärä:   8.9.09 19:25:36

itse olen ainakin vasta 12vee ja tiedän miten copyt laitetaan, kyllä ne kaikkien pitäis tietää ;) tämähän on tallini (linkit talleille) ja copyt ON kunnossa.
haflingerfarmilla on copyt kunhan laittaa hiiren kuvan päälle =) joten sielläkin ne siis löytyy

  Re: Virtualitallini treewestar

Lähettäjä: Maikku 
Päivämäärä:   8.9.09 19:29:06

Voi @!#$ teijän kanssa "tallikaupassa on laittomia kuvia" ne olen ottanut netti sivuilta, hei halooo!! ja en mää niitä poistanu, olen vain ehkä järkevämpi kuin te!! LOL

  Re: Virtualitallini treewestar

LähettäjäRähinä. 
Päivämäärä:   8.9.09 19:29:13

Maikku otappa Tytin talleista esimerkkiä, siellä asialliset tekstit jne.

Toiminnassasi on harmittavaa kaikkien virtuaaliharrastajien kannalta, että kun jotkut farmit keneltä mahdollisesti voi luvallisesti kuvia saada, näkevät tämän käytöksen ja täten eivät enää hyväksy niitäkään, jotka pyytävät luvat jne. Ei ehkä täysin liittynyt asiaan, mutta oli pakko sanoa...

  Re: Virtualitallini treewestar

LähettäjäMuruzbu 
Päivämäärä:   8.9.09 19:32:51

Maikku, MUTTA, kysyitkö nettisivujen ylläpitäjältä luvan , tai lukeeko kys. sivuilla että kuvia saa käyttää vapaasti? En usko, anteeksi vain. Kuviin täytyy kysyä lupa, mikäli sivuilla ei lue että kuvat ovat vapaasti kopioitavia, kuten Suwin linkittämillä kopiointisivuilla. Esimerkiksi farmeilta et saa kopioida kuvia, mikäli siellä ei lue selvästi että kuvia saa kopioida vapaasti, jota siellä tuskin lukee.

  Re: Virtualitallini treewestar

Lähettäjä: Suwi 
Päivämäärä:   8.9.09 19:39:21

Lähettäjä: Maikku
Päivämäärä: 8.9.09 19:29:06

Voi @!#$ teijän kanssa "tallikaupassa on laittomia kuvia" ne olen ottanut netti sivuilta, hei halooo!! ja en mää niitä poistanu, olen vain ehkä järkevämpi kuin te!! LOL

Vaikka ne nettisivuilta olisitkin ottanut, ne ovat silti laittomia. Taas alat vetoamaan väärään asiaan, mutta en välitä, vaan..

K: Mistä tiedän, mitä saa kopioida ja mitä ei?
V: Jos sivusto levittää vapaasti kopioitavia kuvia, niin siitä on yleensä huomautettu. Jos mitään tällaiseen viittaavaa tekstiä ei ole, sivuilta ei saa kopioida kuin luvalla.
K: Mitä sitten saa kopioida ilman lupaa?
V: Hyvä nyrkkisääntö on: ei mitään. Valokuvat, tekstit, väliviivat, taustat ja muu sellainen on lähestulkoon aina tekijänoikeuslain suojaamaa materiaalia. Jotkut sivut tosin ovat sellaisia, mistä löytyy vapaasti kopioitavia kuvia, taustoja yms. ja niiltä tietysti saa kopioida. Kannattaa kuitenkin hieman katsoa, etteivät sellaiset sivustot levitä kiellettyä materiaalia, ts. anna kopioitavaksi sellaisia kuvia, joita ei oikeasti saisi kopioida.

K: Enkö saa kopioida ilman lupaa sittenkään vaikka kuvan yhteydessä ei ole ©-merkintää tai kopioinninestoa?
V: ©-merkintä ei ole pakollinen, oikean napin esto vielä vähemmän (ja se ei muuten edes estä kopioimista). Kuvaa ei saa käyttää, vaikka missään ei niin sanottaisikaan. Niitä saa kopioida ilman lupaa vain silloin kun sivuilla ilmoitetaan niin.

K: Mutta kun tosi monet tallit käyttävät sivun X kuvia, vaikkei siellä sanota, että saa kopioida. Kai minäkin sitten saan kun muutkin?
V: Se, että monet käyttävät kuvia ei tee niitä laillisiksi. Jos muut rikkovat tekijänoikeuslakia, ei se tee siitä yhtään hyväksyttävämpää. Voisihan sitä hypätä kaivoonkin, "kun kaikki muutkin tekee niin"...

K: Kaverini väittää, että sivulta X saa kopioida ihan vapaasti, mutta ei siellä sellaista lue. Monilla talleilla on kuitenkin samoja kuvia, joten saanko kopioida niitä?
V: Asia on parasta varmistaa kysymällä, koska kaverisi ja muut tallien omistajat voivat olla väärässä.

K: Entäs ulkomaalaiset sivut? Kai niistä nyt ainakin saa kopioida vapaasti?
V: Ei saa, koska tekijänoikeuslait suojaavat ulkomaisiakin sivuja.


Yllä oleva kursivoitu ja keskitettyä teksti on lainattu suoraan Tekijän oikeu ja virtuaalitallit paikasta. (osoite on linkitetty, mutta os siis http://tekke.freeserverhost.com/Gin/copyfaq.html

  Re: Virtualitallini treewestar

Lähettäjäziida 
Päivämäärä:   8.9.09 19:39:32

Hei, kaikkia netistä löytyviä kuvia ei saa kopioida vaikka laittaisi kuvan ottajan nimen alle. Niihin tulee kysyä lupa (ellei esim. etusivulla lue, että ei tarvitse, vaan saa vapaasti kopioida).

Ja mielestäni porukka on täällä aika asiallisesti tullut neuvomaan sinua, oltaisiin voitu yhtä hyvin ilmoittaa heti poliisillekin? Tsemppiä.

  Re: Virtualitallini treewestar

Lähettäjä: Maikku 
Päivämäärä:   8.9.09 19:50:04

No jos ne on jonkun kaupan sivuilta otettu.....

  Re: Virtualitallini treewestar

LähettäjäRähinä. 
Päivämäärä:   8.9.09 19:51:46

Se on aivan sama mistä ne on otettu, tekijänoikeuslaki on silti voimassa.

  Re: Virtualitallini treewestar

Lähettäjä: Suwi 
Päivämäärä:   8.9.09 19:53:25

Ei ole silti laillisia, vaikka olisivat mistä otettuja, JOLLEI ERIKSEEN LUE, ETTÄ SAA KOPIOIDA!
Ja lähes tulkoon koskaan ei kauppojen sivuilla lue.
Tekijänoikeudet koskevat kaikkia nettisivuja, eivät vain virtuaalitalleja.

Jos haluat noita edelleen käyttä, niin lähetä kyseiselle kaupalle mm .sähköpostia ja kysy lupa, muuten laittomia ja joku voi siitä poliisille ilmoittaa.

  Re: Virtualitallini treewestar

LähettäjäElisa 
Päivämäärä:   8.9.09 20:04:55

Maikku // ole onnellinen että joku neuvoo sinua(ennen kuin kuvien ottaja tai joku muu ilmiantaa sinut), niinkuin täällä ollaan jo tehty, älä hauku heitä vaan kiitä heitä! koska he säästävät sinut niiltä kalliilta sakoilta.
Itse en jaksa enää asiasta sanoa, muuta kun tuon ja sen että käytöksesi on lapsellista näitä kohtaan ketä sinua auttavat ja neuvovat.

  Re: Virtualitallini treewestar

Lähettäjä: k 
Päivämäärä:   8.9.09 20:05:09

lol

  Re: Virtualitallini treewestar

Lähettäjä: k 
Päivämäärä:   8.9.09 20:07:08

joo okei, ymmärrän että yritätte auttaa. Mutta silti toivoisin että että enään puuttuiosi asioihin ja yritän korjata tilanteen mahdollisimman tarkasti. (: ja jos tää topa loppuis nyt tähä.. ! ;)

  Re: Virtualitallini treewestar

LähettäjäRähinä. 
Päivämäärä:   8.9.09 20:09:48

Mikäli tilanteen meinaat korjata, olisi erittäin mukavaa nähdä uudistukset :)

  Re: Virtualitallini treewestar

Lähettäjä: Suwi 
Päivämäärä:   8.9.09 20:11:08

En enään puutu tähän asiaan. olen asiani puhunut ja parhaani sanonut, muta niinkuin Rähinä sanoi olisi erittäin mukavaa nähdä mahdolliset uudistukset, mikäli tallista meinaat paremman saada ja asian korjata.

  Re: Virtualitallini treewestar

Lähettäjä: k 
Päivämäärä:   8.9.09 20:11:48

No kyllä meinaan!!! mutta missään tallilla ei kyllä ole kaupan kuvissa mitään copyy.... : ///

  Re: Virtualitallini treewestar

LähettäjäMuruzbu 
Päivämäärä:   8.9.09 20:16:14

Siinä tapauksessa muilla talleilla on väärin, mutta hyvä jos sinä aiot tehdä oikein :). Itse en asiaan myöskään sen enempää puutu, mutta uudistukset katson mielelläni ^^

  Re: Virtualitallini treewestar

Lähettäjä: Suwi 
Päivämäärä:   8.9.09 20:16:16

Lähettäjä: k
Päivämäärä: 8.9.09 20:11:48

No kyllä meinaan!!! mutta missään tallilla ei kyllä ole kaupan kuvissa mitään copyy.... : ///
Niin kuin ylle olin jo kirjoittanut niin tässä vielä ohjeita, sitten en enään kirjoita.

K: Enkö saa kopioida ilman lupaa sittenkään vaikka kuvan yhteydessä ei ole ©-merkintää tai kopioinninestoa?
V: ©-merkintä ei ole pakollinen, oikean napin esto vielä vähemmän (ja se ei muuten edes estä kopioimista). Kuvaa ei saa käyttää, vaikka missään ei niin sanottaisikaan. Niitä saa kopioida ilman lupaa vain silloin kun sivuilla ilmoitetaan niin.

K: Mutta kun tosi monet tallit käyttävät sivun X kuvia, vaikkei siellä sanota, että saa kopioida. Kai minäkin sitten saan kun muutkin?
V: Se, että monet käyttävät kuvia ei tee niitä laillisiksi. Jos muut rikkovat tekijänoikeuslakia, ei se tee siitä yhtään hyväksyttävämpää. Voisihan sitä hypätä kaivoonkin, "kun kaikki muutkin tekee niin"...

Nuo on siis edelleen lainattu suoraan Tekijän oikus ja virtuaalitalli -paikasta.

Toivon, että luet sen niin ymmärrät.

  Re: Virtualitallini treewestar

Lähettäjä: Suwi 
Päivämäärä:   8.9.09 20:17:34

ja tuon tekijän oikeus ja vituaalitallit -paikan osoite oli edelleen: http://tekke.freeserverhost.com/Gin/copyfaq.html, kun ei äsköiseen näköjään linkittynyt.

  Re: Virtualitallini treewestar

Lähettäjä: Maikku 
Päivämäärä:   8.9.09 20:24:00

Lähettäjä: Suwi
Päivämäärä: 8.9.09 20:11:08

En enään puutu tähän asiaan. olen asiani puhunut ja parhaani sanonut, muta niinkuin Rähinä sanoi olisi erittäin mukavaa nähdä mahdolliset uudistukset, mikäli tallista meinaat paremman saada ja asian korjata.

Ja hetken päästä JÄKÄJÄKÄJÄKÄ

  Re: Virtualitallini treewestar

Lähettäjämaukka. 
Päivämäärä:   8.9.09 20:29:15

huoh. ehkä säälittävää tommonen kun muut YSTÄVÄLLISESTI neuvoo sua laittamaan copyrightit oikein. kannattaisi ottaa muiden neuoista opiksi eikä haukkumalla pystyyn. Voin tietysti olla ilkeä ja ilmoittaa saman tien poliisille luvattomista kuvistasi. Otatko hyvät neuvot vastaan vai maksatko mahd. jopa 500e sakot muutamien kuvien takia?

  Re: Virtualitallini treewestar

LähettäjäRähinä. 
Päivämäärä:   8.9.09 20:30:08

Ja asiallinen käytös jatkuu näköjään. Ihan totta, ei sinua kukaan halua auttaa jos asenne on tuo. Yritä ottaa itseäsi niskasta kiinni ja mieti käytösmetodisi uudelleen.

  Re: Virtualitallini treewestar

Lähettäjä: Maikku 
Päivämäärä:   8.9.09 20:43:06

Joo joo.. Mutta nyt vaihtelen sitten ne..

  Re: Virtualitallini treewestar

LähettäjäMaijunen 
Päivämäärä:   8.9.09 20:46:01

Sori, en tarkoita pahalla, mutta nauran.

Ja ensinnäkin, jos haluat tehdä ihmisiin järkevän vaikutuksen, älä käytä caps lockia enempää kuin korkeintaan vain yksi sana/lause tai tekstin pätkä. Tallisi kaipaisi ehkä hiukan asiallisuutta, sillä tavoin voisit saada enemmän kävijöitä ja hoitajia! Jos haluat oikein skarpata, tarkista (tai pyydä jotain muuta tarkistamaan) sivujesi tekstien kielioppi. Kieliopillisesti oikeaa tekstiä on aina paljon mukavampi lukea ja se houkuttelee enemmän lukemaan.

  Re: Virtualitallini treewestar

Lähettäjägoth. (Essi K.) 
Päivämäärä:   8.9.09 20:48:35

aika läppää :DDDDDDDD lol :D:D:DDDDD´parhaat naurut vissii vuotee ;DDDDDD

  Re: Virtualitallini treewestar

Lähettäjänear 
Päivämäärä:   8.9.09 21:07:19

En nyt viitsi vielä sanoa tuosta copyright-asiasta mitään, kun siitä muut ovat jo huomautelleet ja aiot asian korjata. Pieni huomautus kuitenkin asenteestasi, sillä jos ystävällisiin neuvoihin suhtautuu lähes koko ajan víttuilemalla, ei pitkälle pärjää niin virtuaalimaailmassa kuin muuallakaan.

Kiinnitä huomiota tallin teksteihin ja asiallisuuteen (useimmat lukijat näkevät tällaista normaalin kokoista tekstiä, kissan kokoisia kirjaimia ei tarvita). Vältä caps lockilla kirjoittamista jatkuvasti ja kokeile saada lauserakenteita vähän paremmiksi ja kielioppia kohdalleen. Jos haluat, voit pyytää jotain muuta tarkistamaan tekstin ennen sen lisäystä sivuille. :)

  Re: Virtualitallini treewestar

Lähettäjä: alina 
Päivämäärä:   8.9.09 21:18:32

jos oli provo, niin aika huono :<

ja jo asiallisella kirjottamisella ja ystävällisellä käyttäytymisellä pääsee puusta pitkälle.

  Re: Virtualitallini treewestar

Lähettäjä: Maikku 
Päivämäärä:   8.9.09 21:33:03

Noniin nyt vain kahdella hevosella ei ole kuvaajaa ja se johtuu tietystä syystä mutta nekin muuttuu. Ja etsin vielä niitä kuvia kauppaankin ,mutta käykää nyt ihmeessä katsomassa..

  Re: Virtualitallini treewestar

Lähettäjä: Suwi 
Päivämäärä:   8.9.09 21:36:31

Maikku, nyt tallisi on huomattavasti parempi (sry, kun kirjoitan, vaikka lupasinkin, etten enää kirjoita) ja vihtyisämpi.

On erittäin hieoa kun (lopulta) pystyt korjaamaan virheesi. Toivotan onnea jatkoon, seuraavn vieläkin sivujasi. (:

  Re: Virtualitallini treewestar

LähettäjäTijuana 
Päivämäärä:   8.9.09 21:36:37

Copyright -asiasta kaikki sanottava on jo sanottu, en viitsi kommentoida... Tai ehkä vähän, mistäs on nuo Tallini -sivun kuvat?

Sivujen ulkoasu on ihan kiva. Etusivulla teksti voisi olla siistitympää, pienemmällä fontilla ja katsoa pois esimerkiksi ne kirotusvihreet.

  Re: Virtualitallini treewestar

Lähettäjä: Maikku 
Päivämäärä:   8.9.09 21:39:38

Joo muokkailen vielä ne sitten puhtaammiksi xD

  Re: Virtualitallini treewestar

Lähettäjä: Maikku 
Päivämäärä:   8.9.09 21:43:36

Muuten kyselisin että jos on niitä tuote kuvia löytyy esim googlesta kun laitoin nailon riimu niin saako niitä ottaa kun tarvisin sinne kauppaan eiki mistään löydy? : OO

  Re: Virtualitallini treewestar

LähettäjäJuli 
Päivämäärä:   8.9.09 21:45:26

Ei myöskään millään pahalla (enkä kyllä tiedä millä muullakaan), mutta tosiaan myös minä nauroin vedet silmissä lukiessani tätä topaa.

Hienoa kuitenkin kun otit sitten kuitenkin ihmisten neuvot huomioon copyrighteista. Niistä tosiaan voi saada monien satojen eurojen sakot, mikäli käyttää laittomasti toisen kuvaamia kuvia - ei ole mitään ilmaista hupia silloin enää se.

Tsemppiä tallillesi kuitenkin nyt, kun luvat alkavat olla suht' kunnossa :-)

  Re: Virtualitallini treewestar

Lähettäjämaukka. 
Päivämäärä:   8.9.09 21:46:14

Maikku, google ei ole mikään vapaasti kopiointi sivusto, eli... sieltä ei saa kopioida YHTÄÄN mitään! :)

  Re: Virtualitallini treewestar

LähettäjäLiisa 
Päivämäärä:   8.9.09 21:50:05

^ ET.

  Re: Virtualitallini treewestar

LähettäjäLiisa 
Päivämäärä:   8.9.09 21:51:38

(siis ET tuolle Maikun edelliselle)

Jos et löydä kuvaa mistään, piirrä sellainen itse ja siirrä koneelle. Tai mene oikealle tallille ja ota sieltä nailonriimusta kuva, ja siirrä koneelle. Silloin kuva on omaisuuttasi ja saat tehdä sillä mitä tykkäät.

  Re: Virtualitallini treewestar

Lähettäjä: Maikku 
Päivämäärä:   8.9.09 22:00:40

Ok...

  Re: Virtualitallini treewestar

Lähettäjä: Suwi 
Päivämäärä:   8.9.09 22:01:08

Susosittelen myös, että mikäli sinulta löytyy kamera ja pääset tallille (ei nyt siis heti), niin mene ja ota itse kuva, jolloin saat tehdä kuvallasi mitä haluat. Sama koskee oma ottamiisi(olet siis itse kuvannut kyseisen valokuvan) hevosen kuviin, jolloin tekijän oikeudet ovat sinulla.

  Re: Virtualitallini treewestar

LähettäjäSilinteri 
Päivämäärä:   8.9.09 22:01:32

Ihailtavan asiallisesti ja ystävällisesti ihmiset ovat jaksaneet neuvoa aloittajaa, vaikka hänen asenteensa onkin melkoisen vääränlainen. Oli vain pakko tulla sanomaan, että yllätyin hyvin positiivisesti.

  Re: Virtualitallini treewestar

Lähettäjämaukka. 
Päivämäärä:   9.9.09 23:26:24

silinteri, niimpä. kaikilla ei tosin samaa asennetta ole muiden tallien esittely topsuissa...

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.