Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   13.8.09 23:15:37

Monet ovat väittäneet etteivät osaa kisata ARJta tai että laji on liian monimutkainen. Päältäpäin katsottuna se ehkä saattaa tuntua monimutkaiselta kun jokaiselle rodulle on omat luokkansa tms mutta oikeasti se on liian helppoa.

(lähes) suoraan ARJn sivuilta:

Islanninhevosten luokat
Helppo töltti (aloitteleville ratsukoille)
Töltti T.1
Töltti T.2
Helppo 4-käynti (aloitteleville ratsukoille)
4-käynti V.1
Helppo 5-käynti (aloitteleville ratsukoille)
5-käynti F.1
Passikoe PP.1
250 metrin passijuoksu P.1
Speedpassi P.2
Kouluratsastus FS1
Matkaratsastus 10/15/20km

Saddlebredien ja national show horsen luokat
Slow Gait
Rack
4-käyntiluokka
5-käyntiluokka
Ajoluokka

Missouri foxtrottereiden luokat
Foxtrot
3-käyntiluokka

Tennesee walkereiden luokat
Nelitahtikäynti
Juoksukäynti
Keinutuolilaukka
3-käyntiluokka

Kalliovuortenponien luokat
Amble
3-käyntiluokka

Muiden askellajirotujen luokat (kaikki muut rodut paitsi isl, sdb & nsh saavat myös osallistua sekakäyntiin)
Sekakäyntiluokka
Seka monikäyntiluokka

Lisäksi, jos osallistujia vain on niin esimerkiksi paso finoille & peruvian pasoille saa järjestää omia luokkiansa (joita taisivat olla mm. paso largo).

Muiksi askellajiroduiksi lasketaan rodut, joilla on
- selviä linjoja, joilla esiintyy erikoisaskellajia, ja - rodut, joilla tiedetään olevan erikoisaskellaji, vaikka sitä ei jokaiselta yksilöltä löytyisikään.
- Sekaluokkaan saavat osallistua kaikki askellajirodut, lukuunottamatta islanninhevosia, saddlebredejä ja national show horseja.
- Yhteisluokkia "samankäyntisten" kanssa on mahdollista järjestää.

ARJn sivuilla sanotaa että sekakäyntiluokkiin olisi hyvä ilmoittaa rotu, se oli joskus suositeltua mutta ei enään uusien VRLn systeemien myötä.

- - -
Kurkatkaapa huviksenne paljonko siellä kalenterissa on ARJ kisoja tällä hetkellä. Aika vähän, eikö? Ja suurin osa on avoinna vain islanninhevosille.

Oikeasti kisoja järjestetään liian vähän ja ne vähäisetkin osallistujat jotka löytyy niin alkavat tuskastua. Ehkäpä voisitte tehdä yhden hyvän teon ja järjestää ARJ kisat?
Myös kisaajia on harmittavan vähän. Islanninhevosluokat tuntuvat kukoistavan taas täyteläisyydellään (onpa hassu sana) mutta muut luokat usein ammottavat tyhjyyttään. Aktiiviset kisaajat on laskettavissa yhden käden sormilla jotka kilpailevat muissa kuin islanninhevosluokissa.

Minulta saa aina kysyä neuvoa ja auttelen mielelläni jos tulee kysyttävää :).

Heidi M. (ARJn rakennetuomari ja kalenterin päivittelijä jo kolmatta vuotta)


Voi olla että en tähän aikaa illasta saa oikein mitään järkevää tekstiä aikaan, mutta se pointti on lähinnä tärkein.

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   13.8.09 23:17:45

Sanon vielä että jotkut luokat on nimetty rotujen askellajien mukaan.

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäShira B. 
Päivämäärä:   13.8.09 23:17:59

Käsittääkseni lähes aina kisajärjestäjät myös laittavat luokan perään lyhenteen, mikä rotu siihen saa osallistua. Esim. foxtrot (mft). Jos siis tietää mikä oman hevosensa rotulyhenne on, ei kisoihin osallistumisessa ole mitään vaikeaa kun kutsussa jo valmiina lukee, mihin luokkaan se hevonen kuuluu ;>

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäTijuana VRL-3662 
Päivämäärä:   13.8.09 23:18:26

TOTELKAA HEIDIÄ HETI TAI TIJU TULEE YÖLLÄ POSTILUUKUSTA.

Mur.

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

Lähettäjä: snifffe 
Päivämäärä:   13.8.09 23:19:21

Hyvä et otit tän aiheeks, itse olen järjestänyt tosiaan "jo" 55 ARJ kilpailut eikä ole ongelmia tullut. Nyt ois tarkotus alkaa järjestään sitten muillekkin kuin issikoille kisoja :D

(terv. toinen ARJn rakennetuomari)

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   13.8.09 23:20:01

Shira, osa tosiaan tekee näin mutta aivan kaikki eivät sitä rotua sinne luokan perään laita :).

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   13.8.09 23:21:15

snifffe, kiva :). Sinä oletkin ollut yksi niistä vakikisojen järjestäjistä.

(mun pitäisi kanssa reipastua ja järjestellä kisoja, antakaa anteeksi)

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäKatariina 
Päivämäärä:   13.8.09 23:21:21

Itsehän en todellakaan ole ajatellut tajuavani mistään erikoisaskellajista mitään, vaan olen ilmoittanut heppaa tai paria niihin luokkiin, joissa rotu on mainittu eikä kukaan ole tullut vielä mitään sanomaan ;) Helppo homma. Ja vaikka sitä rotua ei ole mainittu, niin ainahan voi jostain tarkastaa että mitä askellajia se rotu nyt meneekään. :D

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   13.8.09 23:24:22

Tätä saa ja pitää nostella aina välillä :). Lähden nyt nukkuilemaan joten öitä.

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäTK 
Päivämäärä:   13.8.09 23:24:30

ARJ:ta on kiva kisata, voi olla varma että luokkiin mahtuu vaikka kisat olisi lisätty kalenteriin useampi päivä sitten. :D

Voisikin koittaa taas ottaa itseään niskasta kiinni ja jatkaa kisaamista.

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

Lähettäjä: snifffe 
Päivämäärä:   13.8.09 23:24:52

oon muuten just osallistuus noihin Tijuanan kisoihin ja vähän repesin tolle keinutuolilaukalle, ku luin siitä oikeesti keinutuoliluokka xD

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäTijuana VRL-3662 
Päivämäärä:   13.8.09 23:25:40

Kyllähän se askellaji yleensä aina on sinne perään merkattu. Itsekin teen sillä lailla.

Sekakäyntihevosten kisaaminen on ainakin mulle vähän ikävää, koska niille on vain kaksi luokkaa (ennen vain yksi, nyt myös sekamonikäynti) ja hevosia taas löytyy multakin niin paljon ettei niitä kaikkia pysty kisaamaan samalla kertaa. Olenkin ottanut tavakseni järjestää omissa ARJ-kisoissani kolme sekakäyntiä: sekakäynti, sekakäynti 2 ja sekamonikäynti. Jotkut tosin ilmoittelee hevosiaan vain ykköseen ja sekamonikäyntiin, mistälie johtuu. :D

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäNoora. 
Päivämäärä:   13.8.09 23:26:15

Oisko jotain listaa, mitä rotuja voi käyttää askellajiratsastukseen? :D

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäKatariina 
Päivämäärä:   13.8.09 23:27:40

Noora., ARJn sivuilta:

"Islanninhevonen (isl) - töltti, passi
Saddlebred (sdb) - slow gait, rack
National Show Horse (nsh) - slow gait, rack
Missouri Foxtrotter (mft) - foxtrot
Paso fino, perunpaso (paso/pf, pp) - paso
Tennesee walker (twh) - nelitahtikäynti, juoksukäynti, keinutuolilaukka
Kalliovuortenponi (rmp/rmh) - amble / sekaluokkaan
Pohjoisnorjanponi (pnp) - töltti / sekaluokkaan
American curly horse (abc) - foxtrot, juoksukäynti, curly shuffle / sekaluokkaan

Askellajirotuihin lasketaan myös mm. mangalarga marchador, walkaloosa ja galiceno."

:)

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäTijuana VRL-3662 
Päivämäärä:   13.8.09 23:33:07

Noora - ARJ:n lista on aika pieni, eikä sisällä niitä harvinaisempia. Hitsi kun mulla oli pitkä lista, mutta menin poistamaan sen virtuaalisen askellajihevosyhdistyksen mukana... Voin tähän pistää mitä tulee mieleen.

Islanninhevonen
Tennesseenwalker
Saddlebred
National Show Horse
Missouri Foxtrotter
Rocky mountain horse / kalliovuortenponi
Perunpaso
Paso Fino
Mangalarga
Spotted Saddle Horse
Buurinponi
Galiceño
Florida Cracker
American curly horse
Walkaloosa

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   13.8.09 23:33:19

Periaatteessa kaikki hevoset jotka taitavat erikoisaskellajeja niin voivat kisailla ARJta :). Eli oikeasti lista on pitkä. Mutta mitään lämminveristä joka menee ravin ja laukan sekoitusta, ei kannata tuoda askellajikisoihin.

Katariina jätti mainitsematta ainakin buurinponin, walkaloosan, florida frackerin ja spotted saddle horsen.

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   13.8.09 23:36:13

tijis ehti ennen minua.

Mutta mitä nyt vielä mieleen tuli niin oli aegidienberger jota joskus yritin kasvattaa (mutta koska sen polveutuminen oli niin epäselvä niin jätin rodun sikseen). Polveutuivat jotenkin islanninhevosista.

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäTijuana VRL-3662 
Päivämäärä:   13.8.09 23:44:36

Njaaa-a.
Olen välillä miettinyt että voisihan esimerkiksi mangalargoillekin järjestää omia luokkiaan, niiden askelhan on nimeltään Marcha. Osallistujia ei varmaan kyllä tulisi mitään jättimäärää, mutta kummiskin. Eli eihän se rajoitu pelkästään ARJ:n määräämiin luokkiin.

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   13.8.09 23:47:55

Ei rajoitu, ei :). Joku taisi kerran morganeillekin oman luokkansa järjestää, osallistujia ei tosin tullut kuin yhdeltä ihmiseltä mutta eipähän kisoja ainaan peruttu

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäTijuana VRL-3662 
Päivämäärä:   13.8.09 23:53:28

Ei munkaan viimeisimpiin kisoihin tullut esimerkiksi walkeriluokkiin muita kuin omat 10 hevosta. :D
Näihin uudempiin tosin on tullut jo tosi iso pino.

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäTytti 
Päivämäärä:   13.8.09 23:58:23

Olen vasta aloittelemassa ARJ kisausta issikallani, joten tämä tieto olikin tarpeen =)
Kyllä minua jossain vaiheessa tullaan näkemään isl lajeissa! ^-^

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäTroya 
Päivämäärä:   13.8.09 23:59:37

Heh, ei kai mun tyhmyys tätä topikkia inspiroinut... :D

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäZiki 
Päivämäärä:   14.8.09 00:03:30

Ah hyvä kun asia puheeksi otettu, itse vain kerran muistaakseni muille kuin issikoille kisoja järjestänyt ja oli kauheat ongelmat päättää mille roduille sitten kisoja järjestäisin ja mitä luokkia.. :D Pitäisi taas kisoja järjestää, jos vain muistaisi kutsut tehdä...

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäTijuana VRL-3662 
Päivämäärä:   14.8.09 00:06:55

Ziki - Eniten osallistujia tulee sekakäyntiin, saddlebredluokkiin ja walkerluokkiin. :)

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäAkeya 
Päivämäärä:   14.8.09 00:28:26

Eikö ole näin, että morganilla ei sinällään ole mitään erikoisaskellajeja, vaan niillä on se korkea askellus?
Muistelen tutkineeni asiaa kun joku joskus sitä kyseli.

Toi on toi askellajirotujen lista mun aikainen näköjään vielä ja ihan varmasti puuttuu paljon rotuja. Kun sinällään kattavaa listaa en ikinä mistään löytänyt, niin selasin noi rodut Hevosmaailma.netin avustuksella :P

Noi jokaiselle rodulle oman askellajin mukaiset luokat, idea on mahtavaparasupea, mutta toteutus ei varmasti toimi kun ei niitä ole edes sitä kymmentä kisaamaan...
Sen takia mie väänsin nuo sekakäyntiluokat, pääsee harvinaisemmatkin kisaamaan (jos pääsee, en tiä miten niitä järjestellään).. jossain vaiheessa taisi olla suositus, että kisaaja ilmoittaa mitä askellajia esitetään, mutta ei sitä taideta käyttää nykyään :P
Ite tykkään kyllä näpytellä aina sen esitetyn askellajin otusten kalenteriin :>

Niin joo, ja mun aikana ainakin sai olla vaikka pelkästään walkaloosalle osoitetut luokat kisoissa, eli ei todellakaan tuohon sääntösivun listaan tarvinnut rajoittaa :)
En sit tiedä mikä Emilian (ja Heidin hyväksymis)linja on näiden kanssa :P

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäMeleni 
Päivämäärä:   14.8.09 00:30:39

Juu kyllä askellajiratsastus oli vaikea laji - aina siihen asti että jaksoin lukea ARJ'n säännöt kerran läpi ^^

Kahden issikan kanssa kokeilen tätäkin lajia ja yhdet kisatkin järjestin, nyt vain on hieman innostus alamaissa joten en ole sen enempää kisoja järjestellyt :)

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäAkeya 
Päivämäärä:   14.8.09 00:31:48

Muistaakseni mie pidin noiden askellajirotujen kanssa sen verran rajaa, että sellaiset rodut joilta löytyy selvät linjat rodusta, millä esiintyy (rodunomaista) erikoisaskellajia, hyväksyin listalle (esimerkkinä walkaloosa).

Kyseessä on kuitenkin edelleen niin pieni jaos ja niin pienet piirit, että ei noille kaikille roduille löydy edes harrastajia.. en muista yhteenkään walkaloosaan törmänneeni. Mangalargoja muistan joskus nähneeni (oisko ollu Ionicin hevosia?).

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäTijuana VRL-3662 
Päivämäärä:   14.8.09 00:32:28

Akeya - Sekakäyntiä järjestellään paljon ja mä ainakin ahkerasti olen luokkia täyttämässä! Ja Heidi hyväksyy vaikka mitkä luokat, arvaan ma. :D

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäKatariina 
Päivämäärä:   14.8.09 00:35:39

Akeya, kyllä niitä walkaloosiakin muutama löytyy, itseltänikin kaksi kappaletta (joista toiselta kyllä sivut vielä rakentamatta) :)

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäTijuana VRL-3662 
Päivämäärä:   14.8.09 00:36:14

Akeya - Mulla on mangalargoja, walkaloosatkin on alkaneet nostaa päätään. Sen lisäksi esimerkiksi galiceñoja ja spotted saddle horseja on alkanut tulemaan. :)

Morganithan kilpailee jenkeissä saddleseat -luokissa jotka on kai eri asia kuin askellajikisat.

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäAkeya 
Päivämäärä:   14.8.09 00:37:48

Tijuana, hieno homma että toi sai tuulta siipiensä alle (vaikka nimi on IHAN hirveä..) :)

Katariina, siistiä :) Mie en oo hirveän aktiivisesti seurannut muita kuin issikoita ja walkereita pariin vuoteen, on asiat kyllä muuttuneet kovastikkii :)

Voi kamala, joko siitä alkaa olla kolme vuotta että Heidi otti kalenterin hoitoonsa? Huhhuh kun aika menee nopiaan...

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäTijuana VRL-3662 
Päivämäärä:   14.8.09 00:38:23

Kirjoitin pienen herätyspuheen blogiinkin.

Miulta löytyypi askellajiroduista walkereita, saddlereita, spotted saddle horseja, galiceñoja, buurinponeja ja galicenoja.

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäZiki 
Päivämäärä:   14.8.09 00:41:18

Nyt on 6 x ARJ kisat kalenterissa, kaikki osallistumaan! ;)

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäTijuana VRL-3662 
Päivämäärä:   14.8.09 00:42:56

Ziki - hetiheti <33333

Tässä voinee varmaan mainostaa meidänkin ARJ:tä: http://tikkaripuisto.net/stables/toiminta/arj/arj220809.html
...En jaksanut pitää kuin yhdet, koska olen taukoillut ja edellisten tulokset meni hirveen pitkälle.

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäKerppa 
Päivämäärä:   14.8.09 00:54:27

Mangalargat, ainakin kisaavat, on pääasiassa vissiin mun konejani..?

Ehkä mä oon vaan kalkkis ja siitä on niin kauan, kun kaikki oli uutta ja ihmeellistä, mut mä en oo koskaan ymmärtänyt, mitä vaikeata näissä ARJ-jutuissa on.

(toisaalta, en oo pystynyt ymmärtään sitäkään, et jotkut ei vaan tajua porrastettuja..)

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

Lähettäjä: snifffe 
Päivämäärä:   14.8.09 01:01:19

Multa kisaa nyt askellajeissa 3 mangalargaa, 2 saddlebrediä ja about 30 issikkaa :D

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäShira B. 
Päivämäärä:   14.8.09 09:25:25

Missouri foxtrotterit ja pasot on kaikilta ihan unohtuneet :P Kaikilla on vaan walkereita. Kai sitä on pakko itse pitää kisat missä on useampia luokkia foxeille ja pasoille :D

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäTijuana VRL-3662 
Päivämäärä:   14.8.09 10:16:48

Shira - Mulla oli foxtrottereita mutta myin ne pois. Ja sitten oli kans paso fino, niitä ei kai oo kauheesti ku on vaan perunpasoja. :D

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäShira B. 
Päivämäärä:   14.8.09 10:17:58

Mulla on taas kauhea lauma paso finoja :D Taitaa olla niitä eniten Djoehemin askellajiroduista...

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäKerppa 
Päivämäärä:   14.8.09 10:22:24

Shira - no mulla on kyl noita foxtrottereita iso kasa, kunhan saan kaiken muun järjestykseen, niin alan sit taas kisaamaankin..

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäTijuana VRL-3662 
Päivämäärä:   14.8.09 10:25:08

Foxtrotterit ois kyllä kivoja kun mulla on kuvalupiakin, mutta ei niille hirveesti kuitenkaan omia luokkiaan järjestetä niin joutuu pistämään sekakäyntiin mihin olisi muitakin menijöitä.

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäVirginia 
Päivämäärä:   14.8.09 10:27:22

Meille on viime aikoina syntynyt muutamia gaited baroqueita, jotka ovat andalusia-paso fino-risteytyksiä. Muitakin risteytyksiä olisi kiva kokeilla, walkereita ja appaloosia tuottamaan walkaloosia, walkereita ja poneja joista tulisi Walking Ponyja (meillä ei taida olla kyllä welshejä, jotka olisivat sopivimpia tähän mixiin) ja mitä kaikkea nyt keksitäänkään. Nämä tällaisen rodut, joiden kaikilta yksilöiltä löytyy erikoisaskellaji periyttävät sen taitoa tehokkaasti eteenpäin, ainakin teoriassa.
Kilpailuttaminen on ollut viime aikoina tahmeata, emme ole ottaneet siitä suurempaa paniikkia. Täytyisi vain ottaa itseään niskasta kiinni ja järjestää ARJ-kisoja. Tai jos järjestäisi ihan villejä askellajikisoja? Mahtaisiko löytyä osallistujia?

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäTijuana VRL-3662 
Päivämäärä:   14.8.09 10:30:31

Gin - Meidän gaited baroque oli lipizza-perunpasoristeytys. Möin sen tosin oisko toissapäivänä Katariinalle.

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

Lähettäjä: Emilia J 
Päivämäärä:   14.8.09 10:31:25

Vielä olisi hyvä mainita:

Helppo töltti (aloitteleville ratsukoille)
Töltti T.1
Töltti T.2
Helppo 4-käynti (aloitteleville ratsukoille)
4-käynti V.1
Helppo 5-käynti (aloitteleville ratsukoille) vain 5-käyntihevosille!
5-käynti F.1 vain 5-käyntihevosille!
Passikoe PP.1 vain 5-käyntihevosille!
250 metrin passijuoksu P.1 vain 5-käyntihevosille!
Speedpassi P.2 vain 5-käyntihevosille!
Kouluratsastus FS1
Matkaratsastus 10/15/20km

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäShira B. 
Päivämäärä:   14.8.09 10:31:43

Minä voisin kyllä osallistua villeihinkin, ei sillä minulle ole mitään suurempaa merkitystä onko kisat jaoksen alaiset vai ei.

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäVirginia 
Päivämäärä:   14.8.09 10:32:23

Tijuana: tosiaan, lipizzojakin voi käyttää, jos meillä vain olisi. Tosin kun kaivelen muistilokeroitani niin taitaa yksi ori ollakin... En muista oliko kladrub sallittujen listalla, saattoi ollakin.

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäTijuana VRL-3662 
Päivämäärä:   14.8.09 10:36:58

Kladrubhan on barokkirotu ja polveutuu paljon esimerkiksi siitä lipizzasta. Kyllä mä luulen että sekin kävisi, ei meillä tosin ole niitä enää yhtäkään.

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäVirginia 
Päivämäärä:   14.8.09 11:15:41

Mutta jos tamma löytyy, niin meillä on kyllä oreja, niinkus tiedät ;) Tosin viittasin sillä tuohon, että oliko kladrub virallisessa gaited baroquen rotulistassa. Sen rotulistan kanssa on saanut vääntää kovasti muutenkin.

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäTijuana VRL-3662 
Päivämäärä:   14.8.09 11:49:31

No eipä ole enää tammoja eikä orejakaan. :D
Virallisesta rotulistasta puuttuminen voisi johtua sen harvinaisuudesta myös irl-maailmassa?

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   14.8.09 12:23:55

Ootte pitänyt tätä hyvin ylhäällä :)

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   14.8.09 14:55:00

nostellaan

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   14.8.09 15:04:33

Jonossa oli huikeat kaksi kutsua jotka molemmat avoimet issikoille, tsempatkaa ihmiset!

Jos kisatiloja ei löydy niin Syndurin (#328) tiloja saa lainata kysymättä. Tallista löytyy sopivat puitteet kisojen järjestämiseen :)

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäTijuana VRL-3662 
Päivämäärä:   14.8.09 18:09:11

Plöööööö. :D

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäTijuana VRL-3662 
Päivämäärä:   14.8.09 18:36:58

ylös.

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäAimie 
Päivämäärä:   14.8.09 18:57:36

Hah, osallistuin kaikkiin avoimiin ARJ-kisoihin tän topikin kannustamana =)

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäTijuana VRL-3662 
Päivämäärä:   14.8.09 19:12:11

Aimie - Hyvä! :D

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäReprobate 
Päivämäärä:   14.8.09 19:15:21

Pitäisikös sitä muutama askellaji heponen hankkia noiden kenttäratsujen rinnalle? Ihan siis nyt puhun max. viidestä hevosesta :>

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäTijuana VRL-3662 
Päivämäärä:   14.8.09 19:19:26

Reprobate - miksei? :D

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   14.8.09 19:22:36

Reprobate, miksei? Sitten vain hevosia hankkimaan :). Jos et tuonteihin halua tyytyä niin tilausvarsoja saa varmasti melko helposti eri talleilta.

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäTijuana VRL-3662 
Päivämäärä:   14.8.09 19:24:56

Tilausvarsoja esim multa. :D

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäReprobate 
Päivämäärä:   14.8.09 19:25:09

Tuonteihin taidan nyt aluksi ainakin tyytyä, kun sitten ei olisi sitä kamalaa stressiä aktiivisuuden takia ^^ Ei muuta kun tuojaa siis etsimään :>

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   14.8.09 19:27:00

Mitä rotuja/rotua olet ajatellut hankkivasi? :)

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäReprobate 
Päivämäärä:   14.8.09 19:52:55

ajattelin tuossa twh:ta sekä mft:tä pari kappaletta hankkia. Mut joo, eipä tässä kait muuta ku tuojaa vain metsästämään :DD

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   14.8.09 21:42:11

nosto :)

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäTijuana VRL-3662 
Päivämäärä:   14.8.09 22:09:35

nosto!

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäPeppi S. 
Päivämäärä:   14.8.09 22:14:20

Ihmettelen kyllä näitä ihmisiä oikeesti :D Ite lähes rakastan (:'DD) askellajiratastusta, enkä oikeastaan VRL kisoista muita tällä hetkellä kilpailekkaan :)

Ensikuussa ois tarkotus syntyä ori Knoxdale Vancouver (rmp) tilausvarsana, jolla olisi tarkoitus kisata loppuvuodesta askellajikisoissa. :) Vähän muutakin joukkoon kuin issikoita!

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   14.8.09 22:15:41

Peppi, et ole ainoa joka ihmettelee näitä ihmisiä :D.

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

Lähettäjä: Peppi 
Päivämäärä:   14.8.09 22:50:16

Saattaisi kiinnostaa, jos minulla olisi
a) enemmän aikaa
b) talli ratsupainoitteisille hevosille, nykyinen on vain ravureille
c) ehkä hiukan lisää viitseliäisyyttä
d) kuvia harvinaisille

Toivottavasti askellajiratsastus tulee vielä kukoistamaan - harrastajia löytyy lisää varmasti kun jaksatte vaan yrittää :D

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäPeppi S. 
Päivämäärä:   14.8.09 23:43:42

:))

(Näin btw. millonkohan mahdollisesti tulossa seuraava ARJ laatis? :>)

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   14.8.09 23:53:09

Kuulemma syyskuussa, mutta kutsu tulee kai tässä lähiaikoina

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   15.8.09 10:07:33

ja näin käy matka ylöspäin..

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäE_P 
Päivämäärä:   15.8.09 12:35:06

Kyselen nyt teiltä mielipidettä tulevia kisoja varten <:

Onko kisoissani ollut hyvät luokat vai pitäisikö niitä muuttaa/lisätä jotenkin?
http://www.freewebs.com/miniatures_/arj49.htm

Ja tiedoksi kaikille että kun saan nämä tämän hetkiset ARJ:t poisalta niin on tulossa niin monet uudet kisat ettette jaksa edes osallistua niihin kaikkiin!

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäE_P 
Päivämäärä:   15.8.09 17:14:32

nostellaas

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   15.8.09 17:33:57

Silloin ennenmuinoin kun omistin issikkatallin ja kilpailin aktiivisesti ARJ:n kisoissa oli ainakin minulla tapana laittaa kilpailukutsuun myös luokkien ohjelma.

Nuo luokkien nimet kun eivät välttämättä aloittelijoille kerro muutakuin että mitä askellajia niissä mennään. Näin äkkiseltään en löytänyt ARJ:n sivuilta mitään tietoa luokkien sisällöistä enkä edes linkkiä esimerkiksi Suomen Islanninhevosyhdistyksen sivuille, mistä ohjelmat voisi lukaista (http://www.islanninhevonen.net/kilpaileminen/kilpailulajit/sport/ Korjatkaa jos olin tässä asiassa väärässä :)

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   15.8.09 17:40:43

Nerith, ARJn sivuilla ei tosiaan taida olla mitään linkkiä missä olisi luokkien sisällöt :). Täytyy Emilialle vinkata tästä ja katsoo jos vaikka saisin itse rakennettua sivuston missä olisi noiden muiden rotujen luokkien sisällöt pääosin

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

Lähettäjäjella 
Päivämäärä:   15.8.09 17:52:37

Parit kisat lähti kalenteriin. (:

  Re: askellajiratsastus oikeasti vaikea laji?

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   15.8.09 17:54:30

jella, kiva :)

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.