Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Harvinaiset #30

LähettäjäTijuana VRL-3662 
Päivämäärä:   26.7.09 22:12:36

edellinen http://forum.hevostalli.net/read.php?f=12&i=195073&t=195073

Muistakaatten ystävät, että Tijuana Stablesissa on tauko/lopetus -suursiivous. Katsokaa myytävät ja sähköpostitelkaa!

Re: Harvinaiset #30

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   26.7.09 22:30:29

Tijis, koitan ilmoitella sen foxtrotterin sivuja sulle mahd. pian kunhan saan sivut tehtyä :).

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   26.7.09 22:34:23

Virtuaalihommat ja etenkin Branwen ei ole jaksanut kiinnostaa pätkääkään ja mietin koko tallin laittamista jäihin niin pitkäksi aikaa kunnes se innostus palaa. Tai sitten lopetan koko tallin, mutta se tulisi olemaan erittäin vaikea päätös koska en halua luopua saddlebredeistä, walkereista ja buurinponeista . Tai ehkä jätän talliin vain näiden rotujen edustajat :).

IRL elämässä sen verran isoja ongelmia tällä hetkellä että välillä ei vain jaksa. Muutto ensi kuussa, jonkinsortin masennus ja syömishäiriö joka on pahenemassa.

Päivämäärä:   28.7.09 15:29:02

Heidi/ Koita jaksaa. :/

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   28.7.09 15:42:29

Nyt on onneksi parempi kausi menossa :)

LähettäjäShira B. 
Päivämäärä:   28.7.09 16:00:14

Kyllähän sen tallin voi vaan jättää lojumaan, siellä se säilyy ja voi sitten taas jatkaa helpommin jos/kun innostus palaa :>

LähettäjäCin. 
Päivämäärä:   28.7.09 16:14:52

Heissa, minäkin liityn tänne harvinaiset keskusteluun.

En ole hirveästi ehtinyt tilannetta selvitellä, mutta tahtoisin tietää, kuinka suosittuja amerikanponit, australianponit ja australianhevoset ovat. Chinookiin ajattelin appaloosien seuraksi ottaa nuo rodut kasvatusroduiksi. VRL:n kasvattajarekisterin mukaan amerikanponeja ja australianponeja kasvattaa yhteensä viisi tallia (joukossa yksityishenkilö) ja australianhevosille ei löydy yhtäkään kasvattajaa.

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   28.7.09 16:17:41

Cin., en ole perehtynyt noiden rotujen tilanteeseen tai en omista sellaisia joten en noiden tilanteesta osaa mitään sanoa mutta australianponeja olen jonkun verran nähnyt kasvatettavan :).

LähettäjäMelissa T. 
Päivämäärä:   28.7.09 16:21:59

Cin. - meillä on aussiponeja. :) Ja tiedän että muutamakin talli kasvattaa näitä.

Onkos täällä yhtään tallia joka kanadanhevosia, lewitzereitä, brandeja, DWB:tä tai marwareita kasvattaisi? Nämä siis nousseet Herecian ykkösroduiksi ja haluaisin tietää enemmän kasvattajia.

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   28.7.09 16:26:56

Minulla on yksi kanadanhevosori, 1-polvinen mutta sillä ei ole vieläkään sivuja. Voisin tänään yrittää tehdä ne sivut. Jos vain kuvia löydän niin voisin näitä kai pari suvutonta Branweniin tuoda :). Ehkä voisin jotain pientä puskakasvatusta alkaa harrastamaan.

LähettäjäCin. 
Päivämäärä:   28.7.09 16:31:09

Heidi M. - australianponit taitavatkin olla suosituimpia noista roduista.

Melissa T. - jes! :) Laitan linkin teistä Chinookin linkkilistaan, jos sopii? Ja todellakin tulen katsomaan aussiponeja heti kun olen saanut oman tallin kasvatustoimintaa kunnolla alkamaan.
Noista sinun hakemista roduista en osaa sanoa mitään. DWB kai IRL aika suosittu rotu, niin että vähän hassua, kun virtuaalimaailmassa se ei ole olekaan. :D

LähettäjäMelissa T. 
Päivämäärä:   28.7.09 16:32:55

Heidi, hienoa! :> Minä haalin nyt aluksi itselleni pelkki evm-sukuisia kunnes pari kasvattia saa pitemmän suvun itselleen, niin voin sitten jatkaa siitä.

Ajattelin juuri itsekseni, että mikä varsinaisesti on tavoitteenne kasvatuksessa? Ihan rotukohtaisesti tai yleisesti. Olisi hauska kuulla teiltä teidän suunnitelmianne ym.

Itse haluan luoda uusia sukulinjoja harvinaisille, ettei vaan käy huonosti. Koska jos rotu yleistyy tarpeeksi ja useammat alkavat kasvattaa sitä, niin hetken päästä kaikkien hevosten sukutauluissa esiintyy samat nimet jollei ole aluksi luotu uusia linjoja tarpeeksi vaan käytetty liikaa joitain hevosia. En siksi aijo käyttää paljoa samoja yhdistelmiä enkä liiemmin liikaa yhtä hevosta.

Haluan myös parantaa monien rotujen kantaa v-maailmassa, juuri harvinaisten. Siksi kasvattelen niin montaa eri rotua ja haalin itselleni erirotuisia harvinaisia. Hevosia tallista löytyy niin paljon etten niillä kisaa juuri ollenkaan, mutta eivät ne kisat ole takuu hyvästä hevosesta.

LähettäjäMelissa T. 
Päivämäärä:   28.7.09 16:34:16

Cin - laita vaan. :>

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   28.7.09 16:38:33

Mun tavoitteeni kasvatuksessa? Hmm.. Satavarmasti ainakin luoda uusia sukulinjoja ja yrittää yleistää rotua edes hieman ettei aivan sukupuuttoon kuole. Lisäksi haluaisin nähdä omia hevosiani tai kasvatteja siellä viidennessä polvessa tai vielä kauempana :).

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   28.7.09 16:41:40

Ei joku haluaisi tuoda mulle muutamaa kanadanhevosta, oreja ja tammoja :D? Sukua ei tarvitse keksiä kuin yksi polvi

LähettäjäCin. 
Päivämäärä:   28.7.09 16:42:22

Tavoitteet kasvatuksessa? No samanlaiset kuin teilläkin on tullut. Tahdon nähdä hevosteni nimiä sukutauluissa, luoda uusia linjoja ja tehdä rotua tunnetummaksi.

LähettäjäMelissa T. 
Päivämäärä:   28.7.09 16:46:41

Heidi M - mulla ois kyllä kanadalainen varsa tulossa. Yksipolvinen. Ja pahoittelen samalla ton taulukon sekavuutta. Jos joku haluaa auttaa (miten saan isommat välit taulukkoon?) niin saa auttaa ja mielellään. :---D

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   28.7.09 16:53:54

Taulukossa en osaa auttaa, mutta tarkoitatko Rock it Up HE varsaa? :D

LähettäjäMelissa T. 
Päivämäärä:   28.7.09 16:54:52

Heidi, jep juuri se. Nimi&sukupuoli vaihdettavissa. :>

LähettäjäCin. 
Päivämäärä:   28.7.09 16:58:40

Melissa T. - Pitäiskö taulukkoa suurentaa kokonaan, niin sitten välitkin ovat suuremmat? En ole kyllä varma, juuri sekavuuden takia koitan vältellä taulukoita aina tilaisuuden tullen.

Heidi M. - voin tuoda sulle pari Kanadanhevosta. Vaikka tamman ja orin. :)

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   28.7.09 16:59:22

Jos sen mulle pystyisit myymään niin ottaisin mielelläni Branweniin :). Kisoja tullaan tuskin kamalasti kiertämään, joten pääasiassa siitoskäyttöön.

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   28.7.09 17:09:00

Cin., kiva :)

LähettäjäMelissa T. 
Päivämäärä:   28.7.09 17:13:30

Heidi, kyllähän se teille lähtee. Sivuja jos saisit kahden viikon sisällä tehtyä. :)

Cin, suurentaa joo, niin että välit kans kasvaisi. Mä en kans yhtään taulukoista tykkää, jos jollain olis joku helpompi tapa mikä toimii hyvin vielä kun on monta kasvattia? :D

LähettäjäCin. 
Päivämäärä:   28.7.09 17:15:18

Heidi M. - mitä ikääntymistä käytät sun hevosilla? Ihan vaan et, kuinka vanhaksi voin nuo tuonnit laittaa.

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   28.7.09 17:25:06

Melissa T., kiva :)

Cin., VHKR ikääntyminen käytössä

LähettäjäMelissa T. 
Päivämäärä:   28.7.09 17:40:40

Sain juuri kahden hevosen sivut valmiiksi, kaksikko on tallin uusi kanadalaisvahvistus. P <3 P

Ihastelkaa heitä, sijoituksiakin oli entiseltä omistajalta noin paljon, joten minun ei tarvitse enää näitä kisauttaa vaan he ovat vain siitoskäytössä (vinkvink). :)

LähettäjäShira B. 
Päivämäärä:   28.7.09 17:42:31

Djoehemista löytyy myös useita rotuja mitä täällä on kyselty, mm. brande ja australianponi.

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   28.7.09 17:48:32

Melissa T., teiltä tulen noita oreja ainakin jossain vaiheessa kyselemään tammoille :).

LähettäjäShira B. 
Päivämäärä:   28.7.09 17:52:38

Oho, en huomannut tuota Melissan kysymystä lainkaan...

Minun tavoitteeni on myös saada harvinaisten määrää hieman kasvuun ja näyttää, ettei niiden kanssa puuhailu ole mitään vaikeaa. Lisäksi yritän saada pitempiä sukuja harvinaisille, useista roduista löytyykin jo kaksipolvisia yksilöitä, joiden koko suku on meiltä lähtöisin :>

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   28.7.09 17:53:20

Mihin lajeihin kanadalaiset parhaiten soveltuvat?

LähettäjäCin. 
Päivämäärä:   28.7.09 17:55:56

Heidi M. - tässä se ori. Koulutustasoa en laittanut, kun ajattelin, että haluat ehkä ite päättää minkä tasonen tästä tulee.

nimi: Jack Frost
syntynyt: 11.02.2009, 5,5 vuotias
sukupuoli: ori
säkäkorkeus: 157 cm
rotu: Kanadanhevonen
väri: ruunikko
kasvattaja: Lauren Chedal / Chedal Farm, Kanada
maahantuoja: Cin. (lumiponi3[at]luukku.com)
i. Jungle Prince
e. Holly Pooh

Jack Frostin isä, Jungle Prince on komea ruunikko, jonka säkäkorkeus on 159 cm. Jungle Prince on kasvattajatilansa Chedal Farmin ensimmäisiä kasvatteja ja se onkin tuonut tilalle paljon kunniaa useilla näyttelyvoitoillaan. Luonteeltaan Jungle Prince on varsin kiltti oriksi, mutta silläkin on tietysti päiviä, jolloin kaikkien täytyy saada tietää, kuinka mahtava ori se onkaan. Jungle Prince on kilpaillut myös pienissä kouluratsastuskilpailuissa ihan hyvällä menestyksellä.
Jackin emä, Holly Pooh on syntynyt Quebecin lähellä sijaitsevalla pienellä tilalla, jossa se toimi omistajan pojan ratsuna, kunnes se ostettiin Chedal Farmille. Holly edustaa niitä tammoja, jotka ovat valmiita tulemaan vaikka syliin. Lempeä tamma alkaa olla jo iäkäs ja Jack luultavasti jäikin sen viimeiseksi varsaksi. Hollylla on kilpailtu pariin kertaan koulu- ja esteratsastuskilpailuissa ja se on myös kolunnut monia näyttelyitä läpi - kaikki tämä hauskanpidon vuoksi, mutta mainettakin on saatu matkan varrella.

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   28.7.09 17:57:24

Cin., kiitokset :).

LähettäjäMelissa T. 
Päivämäärä:   28.7.09 17:58:18

Heidi, tuleppa vain. :>

APUA ! Mun brandet on kaikki jo melkeen 20 vuotiata käpyjä, muutama jo ylikin. Minkä ikäsinä te yleensä kuoppatte hevosenne? Jos joku täällä on innokan maahantuoja, niin mulle voi tuoda pari brandea. ;)

LähettäjäMelissa T. 
Päivämäärä:   28.7.09 18:01:11

Heidi, kanadalaiset soveltuu joka lajiin, mulla on westerniin kaks ja kouluun ja esteille yhet. :)

LähettäjäTK 
Päivämäärä:   28.7.09 18:01:24

Tuumin tässä juuri että teenkin tallistani, minkä oli alunperin tarkoitus olla kotipaikka kopukoilleni, harvinaisia kasvattavan paikan. Mulla kun taitaa muutenkin noita harvinaisia olla eniten, ja tulossakin vaikka mitä. Harvinaiset on muutenkin aina kiinnostanut enemmän kuin tavalliset puoliveriset sun muut. (:

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   28.7.09 18:02:54

Melissa T., seelvä :).

Kuoppaan hevoset yleensä siinä 17-30 vuoden iässä. Nyt vuoden lopussa olisi tarkoitus käydä hevoset läpi ja kuopata ne iäkkäämät.

LähettäjäMelissa T. 
Päivämäärä:   28.7.09 18:03:12

TK, vilauta tallias meillekkin. :)

LähettäjäMelissa T. 
Päivämäärä:   28.7.09 18:05:09

Heidi, joo, mä aattelin et vois kuoppailla noit kakskypäsiä heppoja ja samalla ne n. 17 vuotiaat ja hankkia uusia kopuja talliin.

että jos joku on sillä päällä et vois tuoda hevosia niin mulle voi hakee pari brandea. ;>

LähettäjäCin. 
Päivämäärä:   28.7.09 18:11:24

Heidi M. - hevosmaailma.netin mukaan Kanadanhevonen on monikäyttöinen hevonen, joka sopii joka lajiin.

Melissa T. - kuoppaaminen riippuu vähän hevosesta. Jos se on sellanen tapaus, johon olen jo pikkuisen kyllästynyt, niin kuoppaan sen melkein heti kun se on täyttänyt 20. Sellaset hevoset, joihin en ole kyllästynyt, pyrin pitämään mahd. pitkään. Ja havahdun sitten siihen kun ne jotain 30 vuotiaita. :D

Shira B. - saisikos teitiltä kaksi tilaria? Mills Sinave x Bliss Au ja Greace AU x Pamser Vane, noista yhdistelmistä. Varsat saisivat elinikäisenkodin Chinookista. Kisaisin niillä ainakin jonkin verran ja ne saisivat muutamat jälkeläiset.

LähettäjäMelissa T. 
Päivämäärä:   28.7.09 18:15:57

Niinnojoo, kun en oikeastaan "tee" mitään yli 20 vuotiailla hevosilla koska en viitsi pistää niin vanhaa hevosta varsomaan. Ehkä vain kitken kaikki vanhemmat hevoset samantien pois, ellei ketään kiinnosta (VHKR:llä) vanhemman puoleinen brande? :D

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   28.7.09 18:22:36

Ärrinmurrin, mulla olisi vaikka kuinka kivoihin appaloosakuviin (ainakin yli 30 hevosesta) luvat mutta kun en omista kyseisen rodun edustajia ja lisäksi ne ei mua oikein kiinnosta :D. Tallentelen justiinsa niitä kuvia koneelle ihan varmuuden vuoksi ja löytyvät ainakin helposti jos joskus appaloosista innostun.

Ehkä joskus vielä hankin appaloosia koska niille on kivoja kuvia mutta nyt pysyttelen kanadalaisissa näin aluksi.

LähettäjäShira B. 
Päivämäärä:   28.7.09 18:25:00

Cin, käyhän tuo :> Sukupuoli/nimitoiveita?

LähettäjäTK 
Päivämäärä:   28.7.09 18:27:25

Tallin valmistumisessa tulee kyllä kestämään kun ensin pitäisi saada ulkoasu jostain ja sitten pitäisi saada aikaa tehdäkin sitä. Muttajoo.

Mahtaako tyypeiltä löytyä minkälaisia morganeita vai löytyykö ollenkaan? <:

LähettäjäMelissa T. 
Päivämäärä:   28.7.09 18:31:00

TK, haha, kiva sattuma. Just mulla auki hevosmaailma.netti morganin kohalta auki. Aattelin että vois evm-morganeita ottaa Hereciaan vaunuhevosiksi.

LähettäjäCin. 
Päivämäärä:   28.7.09 18:35:15

Shira B. - kiva :) Tamma ja ori, mutta se on ihan sama, että kumpi syntyy kummasta yhdistelmästä. Nimet annan ihan sun päätettäviksi. Onko mahdollista saada varsat syntymään elokuun ensimmäisenä ja toisena päivänä? Niin ja sen unohdin aikaisemmin mainita, että mulla hepat ikääntyy VARL:in mukaan, toivottavasti tämä ei haittaa, kun sulla taisi olla VHKR käytössä?

LähettäjäShira B. 
Päivämäärä:   28.7.09 18:56:30

Cin, ok. Käviskö nimiksi vaikka Geremia DJH ja Brianda DJH? Ikääntymistä voi muuttaa miten tykkää.

LähettäjäCin. 
Päivämäärä:   28.7.09 19:28:17

Shira B. - eikös ne ole molemmat aika tammamaisia nimiä? Brianda DJH on on hyvä, mutta jos Geremiasta voisi saada miehekkäämmän nimen, kun toisesta varsasta kuitenkin tulee ori.

Heidi M. - lähetän sulle huomenna sähköpostiin sen Kanadanhevostamman tiedot.

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   28.7.09 19:34:58

Cin., kiva :).

Melissa T., Rock it Up HE sai sivunsa, voin vielä maililla ne jos tarve vaatii :)

Lähettäjä: Shavo 
Päivämäärä:   28.7.09 20:44:20

Heippa kaikille! :)

Minäkin päätin pitkästä aikaa Kronosta päivitellä. Essistä en ole vähään aikaan mitään kuullut, täytynee laittaa hänelle viestiä ja kysellä mitä kuuluu :)

Voiko joku linkittää sen harvinaisten hevosten foorumin?
Laittaisin nyt tällä kertaa jonnekin ylös sen nimittäin :)

Täytynee ottaa kahvitauko, on tullut sen verran jo sivuja väännettyä ja käännettyä että huh huh :D

LähettäjäMelissa T. 
Päivämäärä:   28.7.09 20:46:53

Heidi, ei tarvitse mailata, sain tästä. :>

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   28.7.09 20:51:10

Toin itselleni kuusi kanadalaista, kolme oria ja tammaa :). Vasta kaksi tammaa saanut sivunsa ja muille täytyy vielä kuvat jostain etsiä

LähettäjäShira B. 
Päivämäärä:   28.7.09 21:05:44

Cin, no katsoin lisää joitain G:llä alkavia miespuolisia nimiä:

Garrett
Gramoz
Gawain
Gordon

Päivämäärä:   28.7.09 21:28:09

Onks teillä mitään listaa näistä harvinaisia roduista kasvattavista talleista? Tunkisin linkkilistaan niin muistan katsoa ne läpi + tulevaisuutta ajatellen ^^

LähettäjäMelissa T. 
Päivämäärä:   28.7.09 21:32:57

Meijät saa tunkea linkkilistoille ^^'

Päivämäärä:   28.7.09 21:43:55

Melissa T, lisäilty ^^

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   28.7.09 21:47:37

Branwenin saa kanssa tunkaista linkkilistalle :)

Päivämäärä:   28.7.09 21:51:50

Branwen
Djoehem
Herecia
Ionic

^ Nuo tunsin jo ennestään :D

LähettäjäCin. 
Päivämäärä:   28.7.09 21:56:46

Shira B. - Gordon sopii hyvin :)

Shavo - Meijät saa linkittää myös.

Päivämäärä:   29.7.09 01:11:51

Teenpä rotulistauksen, meille tosin tulossa paljon lisää rotuja jahka saan edellisten sivut päiviteltyä :)

- arabialainen täysiverinen
- englantilainen täysiverinen
- misaki
- konik
- mustang
- appaloosa
- american miniature horse
- lewitzer
- quater horse
- quarterponi
- missouri fox trotter
- missouri fox trotter, curly
- american bashkir curly
- american walking pony
- rocky mountain horse
- berberin hevonen
- hackneyponi
- torinhevonen

Ihan vaan siksi, että jos jotakuta kiinnostaa mitä rotuja meiltä tällä hetkellä löytyy n_n

LähettäjäMelissa T. 
Päivämäärä:   29.7.09 01:14:40

mä haluisin doninhevosia, torinhevosia, eestejä ja rocky mountaineja talliini. Pitää vaan tuoda. :D

Päivämäärä:   29.7.09 01:16:51

Melissa T, jos haluat suvullisia torinhevosia joskus niin miulta saa tilausvarsoja! ^-^

LähettäjäTK 
Päivämäärä:   29.7.09 01:18:15

Rocky mountainit on kyllä komeita, voisi ehkä joskus sellaisen hommata. Onhan noita kiehtovia rotuja vaikka mitä, pitää varmaan kohta tehdä niin kuin joskus ajattelin ja hommata pari jokaista. :DD

Lewitzereitä tässä joku päivä vilkuilin. Mihin käyttöön noista mahtaa olla? Ei nyt itse jaksa selvittää. <:

Päivämäärä:   29.7.09 01:24:38

TK, meillä lewitzerit kisaa koulussa ja esteillä.

LähettäjäMelissa T. 
Päivämäärä:   29.7.09 01:28:14

TK, meidän lewitzerit kisaavat samoja luokkia kuin ratsuponitki, He A ja 110-120 cm. :)

Lähettäjäneiti m. 
Päivämäärä:   29.7.09 01:38:08

kuuluuko quarter horse harvinaisiin? :D ite omistan yhen sellasen ja westerniin painotutaan. ;)

LähettäjäMelissa T. 
Päivämäärä:   29.7.09 01:40:14

kyllä quarterit luetaan ainakin omasta mielestäni harvinaisiin, en ole niihin pahemmin törmännyt.

Päivämäärä:   29.7.09 01:42:49

Kyllä quarter on minusta harvinainen hevosrotu virtuaalimaailmassa.
Meiltä niitä löytyy tällä hetkellä 6kpl, kohta on neljä lisää kun tammat varsovat ;)

Lähettäjäneiti m. 
Päivämäärä:   29.7.09 06:42:31

mitä lajeja quarterilla voi mennä. hevosmaailman mukaan sopii karja(WRJ?) ja kärry(VVJ?) hepaks. sekä no ratsuks muutenkin ym. mut sillein vähän noita "harvinaisempia"-lajeja. =D Osallistuin muutamiin WRJ-kisoihin mut järjestäkää ihmmeiset enemmän Reining luokkia WRJ-kisoissa. ;) Ite kun en yhen hevosen voimin ala kisoja järjestään. :D

LähettäjäShira B. 
Päivämäärä:   29.7.09 10:12:48

Shavolla on kivoja rotuja... mutta mikäs sun tallis osoite olikaan? :D

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   29.7.09 10:54:37

maukka, westerniin ne taitavat parhaiten sopia. En ole niitä liiemmin muun painotteisinä nähnyt :). (Sori, en osaa sanoa sua neidiksi)

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   29.7.09 10:56:09

Voisimpahan minäkin kertoa mitä rotuja Branwenista löytyy jos vaikka tilausvarsoja yms haluaa :). Listasin vain ne joita löytyy useampi kappale.

akhaltekke
american miniature horse
buurinponi
irlannin cob
haflinger
kalliovuortenhevonen
kanadanhevonen
saddlebred
tennesseenwalker

Kylläpäs rotulista näyttää lyhyeltä :O. Tosin missourin foxtrotterit tulevat ainakin uudelleen kuvioihin jossain vaiheessa ja muutaman appaloosan olen kaavaillut hankkivani kun niille on niin kivoja kuvia. Musta tuntuu kohta että Branwenin hevosmäärä tulee paisumaan jossain vaiheessa taas isoksi.
Ehdotelkaas jotain kivoja rotuja jotka kaipaisivat lisää kasvattajia.

LähettäjäShira B. 
Päivämäärä:   29.7.09 10:58:54

Minä en edes viitsi listata Djoehemin rotuja, viime laskennan mukaan niitä oli vaivaiset 36... :D Vaikka tietenkään kaikkien kohdalla ei ole aktiivista kasvatustoimintaa.

Minäkin etsin juuri appaloosakuvia muutamalle fsh:lle, mutten kyllä löytänyt mistään kunnollisia... Muutoin olisin voinut olla kiinnostunut niidenkin (appaloosien siis) kasvattamisesta.

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   29.7.09 11:03:44

Harmittaa että seuraavan kahden viikon aikana mulla ei ole varmaan melkein yhtään aikaa istua koneella. Tulevana maanantaina Hesaan ja sitten loppuviikosta muutto käyntiin, onneksi on nettiyhteys heti käytössä mutta luulen silti etten ihan kamalasti koneella istu kun pitäisi koulua käydä ja tutustua uuteen kaupunkiin ja ihmisiin :)

LähettäjäTK 
Päivämäärä:   29.7.09 11:09:03

Pitäisi varmaan kehitellä jotain ostoslistaa roduista mitä ajattelin hankkia. Siitä tosin voi tulla pitkä.
Näillä näkymin tulossa on pari clydesdalea, saddlebredejä, morganeita, pari padangia ja en muista oliko vielä jotain. Saddlebredeja ainakin pitää hommata pari lisää. Taisi mulla jossain olla joku minihevonenkin tai pari.

Harvinaisia kun kasvattaa niin nuo rotumäärät tuntuu paisuvan tosi helposti. :D

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   29.7.09 11:18:05

TK, jos kerran padangeista tykkään niin voit ostaa multa kaikki ne padangit :D

LähettäjäMelissa T. 
Päivämäärä:   29.7.09 11:57:38

Mulla on kauhee kuvapula ku en löydä mistään mitään farmeja. ó____ò En osaa googlettaa millään, miten te aina löydätte kaikki pienet ja olemattomat farmit? Neuvokaa tyhmää.

Tänään olis taas tiedossa sivujen tekemistä ja sitte uusien kopukoiden tuomista.

LähettäjäTK 
Päivämäärä:   29.7.09 12:14:57

Heidi, sitä mä tässä olenkin harkinnut. :D
Kai mä voisin ne kaikki ryövätä. Sivuissa voi kyllä kestää jonkun aikaa kun en pääse koneelle to-su ja ensi viikollakin vähän vaihtelevasti.

Farmien etsiminen on yks mun lempiharrastuksista. Mulla ongelmana on vaan se et kymmenestä lähetetystä mailista hyvä jos kahteen tulee vastaus. Vastaisivat edes sen ei, ei menis kun pari sekuntia näpyttää se ja painaa send. .__.

LähettäjäMelissa T. 
Päivämäärä:   29.7.09 12:20:56

Hmmh, mä lähettäisin mailia jos vaan löytäisin farmeja. Oon ihan hermoromahduksen partaalla kun pari päivää oon farmeja ettiny mut mitää en löydä, en sit tiiä mitä mun pitäis googlettaa ja mistä ettii sivuja.

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   29.7.09 12:22:21

TK, mun muistaakseni olen myynyt noista jonkun yhden tamman. Mutta en vain muista kenet :<. Mutta toisaalta en ole kai sivujakaan saanut eli ota vain kaikki :). Kisoja löytyy kaikille tulosarkistosta jonkun verran.

LähettäjäTK 
Päivämäärä:   29.7.09 12:22:39

No ainaki useimpien rotujen rekisterien/yhdistysten sivuilta löytyy linkkejä farmeille ja muutenkin farmien mahdollisia linkkilistoja kannattaa kaivaa läpi. <:

LähettäjäMelissa T. 
Päivämäärä:   29.7.09 12:24:01

TK, kiitos. Minä tästä häivyn etsimään kopukoilleni kuvia. ;)

LähettäjäNeea. 
Päivämäärä:   29.7.09 12:25:27

http://haapsalu.webs.com/
Meillä on hiljaisessa myynnissä muutamia rotuja, kun ne eivät jaksa kiinnostaa niin en viitsi niitä turhaan roikottaa meillä. Shireistä innostuin, itsekkin ihan yllätyin, niitä voisi hankkia muutaman yksilön lisää :o

LähettäjäShira B. 
Päivämäärä:   29.7.09 12:25:39

Minäkin käytän hyväkseni usein rotuyhdistysten kasvattajalistoja, niillä on usein hyvin paljon linkkejä farmien sivuille.

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   29.7.09 12:29:48

Neea., Tarjoaisin kotia Chinook's Belize appaloosalle Branwenista. Lähinnä siitoskäyttöön, kisoja tuskin kierrettäisiin kamalasti, lähinnä näyttelyitä jos tulee vastaan.

LähettäjäNeea. 
Päivämäärä:   29.7.09 12:31:16

Heidi M., Kysäisen sähköpostilla kasvattajalta vielä, ilmoittelen sulle sitten (:

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   29.7.09 15:55:47

Neea., selvä :)

Päivämäärä:   29.7.09 17:07:58

Shira B, en julkaise vielä Kronoksen osoitetta toistaiseksi koska meillä on uudistus käynnissä. Ulkoasujen vaihto + kasvateille sivuja täytyy tehdä :)

Päivämäärä:   29.7.09 22:08:22

Onpa täällä juteltu paljon, edellisessä topassa oli ihan kuollutta! :D

Mua ei jostain syystä nyt yhtään inspaa toi tallihomma, vieläkään. Toisaalta tekisi mieli jotain ihan uutta, toisaalta taas walkerit on hirmu ihania.

Ajattelin juuri itsekseni, että mikä varsinaisesti on tavoitteenne kasvatuksessa? Ihan rotukohtaisesti tai yleisesti. Olisi hauska kuulla teiltä teidän suunnitelmianne ym.

Ehdottomasti uusien sukulinjojen luominen ja pienen kannan pitäminen monipuolisena. En niinkään viitsi yrittää uusia ihmisiä innostumaan siitä, se on nähty miten monet ottivat esimerkiksi yhden kladrubkasvatin, tekivät sivut ja siihenhän se jäi. :D

LähettäjäShira B. 
Päivämäärä:   29.7.09 22:12:29

Joo, se on vähän turhaa hommaa tyrkyttää niitä kauheasti muille. Katselin juuri huvikseni, kuinka monen myydyn kasvatin sivut on vielä tallella tai omistaja/talli hengissä... No, eipä kovin monen. En myy enää yhtäkään kasvattia :P

Päivämäärä:   29.7.09 22:15:12

Mullepas tulikin ihan kuningasidea!
Teen Tijuana Stablesista yksisivuisen mustavalkoisen jättitallin, listaan kaikki hevoset jonoon etusivulle ja jättäydyn kisojen pitämisestä ja kisaamisesta.

Saa nähdä jaksanko. :D

Päivämäärä:   29.7.09 22:16:27

Shira - Nii, ei niitä kannata myydä muille kuin samanlaisille laiskoille suurtallienpitäjä-sukulaissieluille. :D

Lähettäjä: esmee 
Päivämäärä:   29.7.09 22:17:56

Tijuana, Mä tein just noin :D Tuloksena Cymreig Stud. Tosin kisaan hevosilla, mutta ite en järjestä mitään toimintaa.

Lähettäjä: veya 
Päivämäärä:   29.7.09 22:18:32

No yh jäi yleisen puolen nikki :<

Päivämäärä:   29.7.09 22:19:28

esmee - hyvä päätös :D Tätä on näköjään liikkeellä.

Päivämäärä:   29.7.09 22:23:32

Ohops en tajunnutkaan että veya se oli 8D

Päivämäärä:   29.7.09 22:29:43

onpa kokovalkoisen ulkoasun tekeminen vaikeaa.

Päivämäärä:   29.7.09 22:40:10

herätys herätys herätys :D haluan jutella

LähettäjäMelissa T. 
Päivämäärä:   29.7.09 22:40:18

Apua ku täällä on pulistu, pian sata täynnä. :o Ite oon ollu laiska tänää, en oo tehny yksiäkää sivuja.

Päivämäärä:   29.7.09 22:46:16

Mulla on paha maku suussa. :(

Eiku, väsyttää.

LähettäjäMelissa T. 
Päivämäärä:   29.7.09 22:49:01

tijuana - voi ei. mä syön vadelmalakua ni mulla on hyvä maku suussa 8)))

Päivämäärä:   29.7.09 22:52:28

älä puhu ruuasta :D

LähettäjäMelissa T. 
Päivämäärä:   29.7.09 22:52:47

Mun pitäis jaksaa tehä mun ostamille kladrubeille sivut.. Mut ensin tarviin kuvat! :D

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.