Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Erilainen virtuaalilehti?

LähettäjäLynn 
Päivämäärä:   22.7.09 13:41:57

Heippa!
Minulla on nyt jo jonkin aikaa pyörinyt mielessäni ajatus hieman erilaisesta virtuaalimaailman lehdestä. Olen mietiskellyt miksi niin monet virtuaalilehdet eivät ole jaksaneet alkua pidemmälle ja viimein Vipposkin tuli tiensä päähän kirjoittajien puutteen työllistäessä liikaa samoja henkilöitä.

Jos esimerkkinä pidetään (sattuneista syistä varsin hyvin tuntemaani) Vipposta osaisin heti nimetä yhden suurimmista syistä, joka aiheutti pahimman kirjoittajapulan. Kynnys oman artikkelin tai jutun kirjoittamiselle oli aivan liian suuri. Totta kai olen yhä edelleen sitä mieltä, että kielen täytyy olla luettavuuden takia kunnossa, mutta oikolukuprosessia olisi voinut kehittää vielä parempaan suuntaan ja aiheiden ei olisi tarvinnut olla niin rajattuja tiettyyn tyyliin kuin mitä ne Vippoksessa oli. Vippos oli virtuaalimaailman virallinen lehti ja siksi käsitys sen sisällöstä ja tyylistä oli niin rajattu.

Lukijoita Vippoksella kyllä riitti, joka taas kertoi kiinnostuksesta lehteä kohtaan. Siksi olenkin nyt jo jonkin aikaa hautonut mielessäni ajatusta hieman erilaisesta ja paremmin myös nuoremmat harrastajat mukaan ottavasta lehdestä. Lehti olisi tyyliltään rennompi ja vapaampi, kynnys päästä kirjoittamaan lehteen ei tällöin olisi niin korkea. Lehdessä voisi olla Vippoksesta poiketen lyhyitä vain muutaman sadan sanan mittaisia "uutisia" virtuaalimaailmasta, sarjakuvia ja vaikkapa tarinoita. Tietenkin mukana olisi myös luettavaa varttuneemmillekin harrastajille, joita kiinnostavat pohdiskelevammat ja ajatuksia herättävämmät aiheet. Koska lehdellä ei olisi virallisen aseman luomaa kehystä, voisi lehteä kehittää hiljalleen lukijakuntaansa vastaavaksi.

Jotta tälläisen projektin voisi toteuttaa, tarvitaan siihen kuitenkin mahdollisimman paljon aktiivisia virtuaalihevostelijoita. Vippoksen päätoimittajan ajalta muistan aina ne tuskan hetket, jotka olivat aina viikkoa ennen lehden ilmestymistä: yksi artikkeli valmiina, kaksi oikoluvussa ja loput sitten "tulossa ihan just". Jotta lehti voi ilmestyä ajallaan, tarvitaan siis aikataulusta kiinnipitäviä ja hommastaan kiinnostuneita kirjoittajia ja tässä tapauksessa nyt myös piirtäjiä ja muita kuvittajia.

No, miten on? Löytyykö virtuaalimaailmasta vielä sellaisia, jotka voivat nähdä vaivaa ihan vapaaehtoisesti ja ihan vain sitä varten, että muut saavat nauttia valmiista lehdestä?

Lisäksi kuulisin mielelläni kaikilta ideoita, että mitä haluaisitte tällaisesta virtuaalilehdestä lukea :) (Ihan juttuideoita tai sitten yleisesti kuten sarjakuvia, tarinoita jne.)

Lynn

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

LähettäjäAlexiina C. 
Päivämäärä:   22.7.09 13:46:30

Ooh, toivottavasti saadaankin joku mukava virtuaalilehti nidottua yhteen. Minä ainakin aina innokkaasti niitä selailen ja kannatan tällaista projektia ehdottomasti. Kirjoittaja-paikkaa lehdestä voisin harkita, mutta vähän hirvittää ajatus niistä aikatauluista.. No, katsotaan katsotaan.

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

LähettäjäKatariina 
Päivämäärä:   22.7.09 13:48:48

Täältä löytyy ainakin yksi ihminen, joka tykkäisi piirrellä ja kirjoitella tarinoita, kun noiden asiatekstien kirjoittamiseen ei musta ole oikein ikinä ollut. :)

Kuulostaa hyvältä, mikäli saadaan oikeasti kasaan sellainen porukka, joka tekee työnsä ajallaan.

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

Lähettäjäjaffa 
Päivämäärä:   22.7.09 13:52:33

Olen itsekin kummastellut lehtien katoamista. Tuntuu, että blogit ovat korvanneet (ja sitten kadonneet) lehdet kanavana omien ajatusten välittämiseen, sillä monissa niistä blogeista joita olen selaillut on käsitelty juuri yleisesti virtumaailmaa koskettavia asioita - sellaisia, joita yhteen kokoamalla saataisiin heti nippu virtuaalisia lehtiä kasaan. Sehä siinä on, että ihmiset täytyisi saada innostumaan ajatuksesta julkaista omia mielipiteitään ja näkökulmiaan nimenomaan yhteisen lehden kautta, blogithan toimivat tavallaan hajautettuna kanavana tälle, kun jokainen saa kirjoittaa mitä lystää ja aivan milloin haluaa. En sitten tiedä, onko v-maailmakin mennyt niin individualistisuutta palvovaksi yhteisöksi, ettei yhdessä muiden kanssa, lehdessä, haluta julkaista mitään kun sinne ihka omaan blogiinkin saa kirjoitettua sen mitä haluaakin sanoa.

Menipä sekavaksi pohdinnaksi. :D

Tarkoitus oli vain sanoa, että tässä on ideaa, ja itse ainakin kaipaisin lehteä. Nimenomaan sellaista, johon uskaltaisi vähän pienempikin virtuaaliharrastaja lähettää omia pohdintojaan, ja joka kannustaisi kirjoittajiaan suunnittelemaan vähän erikoisempiakin juttuja eikä vain kirjoittamaan iänikuista pohdintaa massakisauksesta tai VRL:n säännöistä.

Jos joku sarjakuvia innostuu rustaamaan, niin loistavaa. Toisaalta olisi mahtavaa lukea myös juttuja niin aivan pienistäkin havainnoista ja ajankohtaisista ilmiöistä kuin yleisesti v-elämääkin koskevia pohdintoja. Ennakkoluulottomasti vähän kaikkea, jotta löytyisi myös enemmän kirjoittajia, jotka kokevat voivansa lähettää lehteen omia juttujaan. (;

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

LähettäjäKia K. 
Päivämäärä:   22.7.09 13:55:39

Heti uuden skannerin hankittuani piirroksilla kuvittaminen/jokin sarjakuvastrippi-idea tai muuta vastaavaa voisi onnistuakin minulta. Muiden projektien takia en silti lupaile toistaiseksi mitään varmaa, mutta jos vain aikataulut eivät puserra minua hengiltä, mahdollinen oma osani lehdessä saattaisi vallan mainiosti onnistuakin.

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

Lähettäjämollis. 
Päivämäärä:   22.7.09 13:57:03

mää haluaisin niin pakinoida! :D

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

LähettäjäNoora. 
Päivämäärä:   22.7.09 13:58:16

Voin tehdä työsuokkijuttuja. :)

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

LähettäjäLynn 
Päivämäärä:   22.7.09 14:10:26

Vaikuttaa siis hyvältä :) Nimenomaan paljon erilaisia ihmisiä ja siten myös aiheita ja näkökulmia tarvittaisiin.

Pienillä uutisilla ajattelin juuri jotain foorumista poimittuja kuukauden aikana ilmestyneitä juttuja, jotka voisivat kiinnostaa muitakin. Sellaisia tekemään tarvittaisiin joku foorumiaktiivi, joka huomaisi kiinnostavat asiat.

Sitten olen miettinyt myös mainostusta, sillä sitähän sinänsä hyvällä menestyksellä Vippoksessa ehdittiin kokeilla (toteutus oli vain liian vaikea).

Pyytäisin kaikkia kiinnostuneita ottamaan vielä yhteyttä sähköpostilla niin näkisin kuinka moni todellakin olisi kiinnostunut. :)

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

LähettäjäKia K. 
Päivämäärä:   22.7.09 14:22:17

Laitan vaikka loppuviikosta tai ensiviikon puolella postia kunhan saan tuon skanneriasian kuntoon ja itseni palautettua kotimaisemiin. (: Sitten on mahdollista liittää vähän jonkinlaista näyttöäkin mukaan.

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

LähettäjäNoora. 
Päivämäärä:   22.7.09 14:26:12

Onko lehdellä pakko olla ns. "säännöllistä" ilmestymisaikataulua? Eikös lehti voisi aina julkaistua, kun juttuja on tarpeeksi...?

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

Lähettäjä: tifanna VRL-5433 
Päivämäärä:   22.7.09 14:28:15

Noora. // ites kyllä kannatan säännöllistä ilmestymis aikaa.

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

LähettäjäTiia 
Päivämäärä:   22.7.09 14:31:05

Mä kannatan säännöllistä ilmestymisaikaa :)

Mä laitan sähköpostia.

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

LähettäjäAimer 
Päivämäärä:   22.7.09 14:35:35

Epäsäännöllinen ilmestymisaika olisi hyvä, niin ei tarvitsisi stressata, onko kaikki ajoissa. Toisaalta se saattaa sitten laiskistaa ja hommat vaan veeeenyyy...

Itelle tulee siloin tällöin puuskia, jolloin pitää purkautua / valittaa / vastustaa / kannattaa, olisi siis hyvä juttu tosiaan jos ei tarvitsisi yhtä juttua varten sitoutua mihinkään ja sen voi kirjoittaa, kun sille tuntuu... :D

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

LähettäjäTiia 
Päivämäärä:   22.7.09 14:37:40

Epäsäännöllinen ilmestymisaika voi karsia lukijoitakin. Kaikki eivät jaksa käydä sivuilla kyttäilemässä, että joko joko joko. Ei sen päivän mikään 1.8.2009 tarvitse olla, varmaan "elokuun aikana" riittäisi myös? :)

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

LähettäjäLynn 
Päivämäärä:   22.7.09 14:53:20

Epäsäännöllinen ilmestymisaika nimenomaan laiskistaa. Ihmisen suorituskyky on paljon parempi jos on joku deadline. Ja lisäksi silloin lukijat tietävät milloin lehteä odottaa.

Aimer: Totta kai myös niin voi kirjoittaa :) Aina silloin kun tuntuu siltä. Jos tällaisia kirjoittajia on tarpeeksi niin juttuja tulee ihan riittävästi.

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

LähettäjäNoora. 
Päivämäärä:   22.7.09 14:54:47

Lynn, mie innostuin tästä! :D Apuva... Voin tosiaan kirjoitella työsuokkipuolen kuulumisia, yms. Kelpaisiko myös hevosesittelyt? Niitä voisin myös kirjoitella ainakin omistani, hieman menestyneemmistä ja esim. irlannincobistani... :D

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

LähettäjäHelinä K. 
Päivämäärä:   22.7.09 15:02:02

jipii jipii jipii!
piirtää voisin, mutta skanneria ei ole, joten en voi sanoa saisinko piirrokset ajoissa koneelle..

esimerkiksi jotain koristekuvia mielelläni piirtäisin :D

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

Lähettäjä: Blanid 
Päivämäärä:   22.7.09 15:07:04

Tää kuulostais juuri hyvältä, jollei tarvitse vakikirjoittajaksi ryhtyä. Sellaiseksi en tahdo, sillä pelkään väkisin kirjoittamista ja olen sitä paitsi laiska, ja olisi pahuksen noloa, jos lehti myöhästyisi takiani :D. Toisinaan olisi kuitenkin asiaa, mutta en jaksa blogia, kun sitä tarvitsisi kirjoittaa usein ja mainostella ja se keskittyisi vaan muhun ja mun mielipiteisiini. Lehdessä olis vaan pieni osa kokonaisuutta, ei mitään sen massiivisempaa.

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

LähettäjäJava 
Päivämäärä:   22.7.09 15:08:06

laitan seuraavaan

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

LähettäjäJava 
Päivämäärä:   22.7.09 15:08:22

Tällaista projektia olen pitkään odotellut. Tekisin mielelläni kuvituksia, sarjakuvia joskus (työläitä) ja jos tekstiä irtoaa niin esimerkiksi voisin tehdä haastattelupohjaisiakin artikkeleita liittyen virtuaalihevostelijoihin jne.

Jotain näyttöjä:
http://www.kauhumieli.net/heathermoor/
http://www.kauhumieli.net/viivakoodeja/
http://s159.photobucket.com/albums/t125/viivakoodeja/

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

LähettäjäAlexiina C. 
Päivämäärä:   22.7.09 15:08:24

Ajattelin ihan samaa kuin Blanid. Jos sellainen "sillointällöin" -paikka on mahdollinen, niin sellaiseen voisin melkeinpä ryhtyäkin. Kirjoittamisesta kuitenkin tykkään oikein paljon.

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

LähettäjäPaula K. 
Päivämäärä:   22.7.09 15:09:03

Jos jonkinlaista oikolukijaa taas tarvitaan, voisin ilmoittautua vapaaehtoiseksi. Ja kirjoittaa toki myös silloin tällöin jotain. :)

(ot. Lynn, mun kaikki sivut on ollut sulla hostissa ties miten kauan, mutta koitan siirtää niitä pois sieltä tässä lähiaikoina. Kiitos tosi paljon! Mä en edes ole tiennyt, oletko sä mukana virtuaalijutuissa enää. :D)

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

Lähettäjä: alina 
Päivämäärä:   22.7.09 15:11:57

mä tuun ilomielin oikolukijaksi!

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

LähettäjäLynn 
Päivämäärä:   22.7.09 15:37:30

Kyllä "sillointällöin" on mahdollista :)

Paula K.: Sinut otetaan heti äärimmäisen mielellään vastaan :) Hyväksi jo aiemmin koettu ;) Nyt en vähään aikaa ole kovinkaan paljoa ollut, aina välillä vaan selaillut että pysyy uusimmissa trendeissä mukana. Syksyllä pidin AVEa, mutta sitten kirjoitushommat alkoi viedä kaiken ajan niin jäi pois taas. Katsotaan miten syksyllä sitten uudessa koulussa jää aikaa, mutta uskoisin että tällaiseen "pienempään" juttuun aikaa riittää. Jos on hyvä ja suht hyvän kokoinen porukka niin ei kenellekään jää tuhottomasti töitä.

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

LähettäjäVirginia 
Päivämäärä:   22.7.09 15:42:16

Minä ainakin myönnän, että omasta kirjoitusinnostani suurin osa kohdistuu tällä hetkellä blogiin. Jossain vaiheessahan minä olin aika aktiivinen Vippoksen kirjoittaja. Niin moni aihe on jo loppuunkaluttu enkä ole enää yhtään mukana virtuaalimaailman menossa ja niin edelleen, että aiheitakaan ei oikein ole kirjoitettavaksi... Mutta voisin silti yrittää, ainakin joskus ja jouluna. Laittele mailia, osoite on tuossa yllä. En minä muuten muista yhtään mitään.

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

LähettäjäLynn 
Päivämäärä:   22.7.09 15:56:10

Virginia: Kyllähän sinä vielä minunkin aikanani aika paljon kirjoitit, mutta mitä vanhoja Vippoksia olen selaillut niin niissä juttujasi oli vielä enemmän. Laitan osoitteesi muistiin niin voin sitten laittaa kyselymailia kun asia artikkeleista on pulaa :)

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

LähettäjäAsl R 
Päivämäärä:   22.7.09 15:57:17

Itse olisin innokas, mutta ei ole aihetta mistä kirjoittaisin joten en usko, että tulisin mukaan. Ehkä lukijana voin olla. < :
Henkilöhaastatteluja olisi kiva lukea jostain. Ihan silleen, että nick ja sen nickin vrl tunnus ja voi olla kuvakin siitä ja haastattelu vain.
Ihan ketä vain haastateltaisiin, tuntemattomammankin henkilön haastattelun lukeminen olisi kiva lukea.
Voisin kyllä haastattelun kysymyksiä keksiä kahdestaan jonkun kanssa.
En viitsi mailata kuitenkan nyt, sillä haluan ensin tietää mitä mieltä olisi ihmiset jos olisi haastatteluja.

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

LähettäjäCharlotte 
Päivämäärä:   22.7.09 15:58:58

Hyvältä idealta mielestäni kuulostaa! :)
Ei minusta taitaisi ihan lehden "työntekijäksi" olla, mutta varmasti olisin kiinnostunut lukemaan kyseistä lehteä.
Lehdessähän voisi olla myös lukijoiden pulinaboksi, johon kaikki saisivat omia mielipiteitään jne. kirjoittaa. Sekä yhdessä lehdessä olisi esimerkiksi lukijan esittely omasta tallistaan. :)
Myös "Etsitään hoitajaa"-palsta ois kiva.

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

LähettäjäLatu 
Päivämäärä:   22.7.09 16:08:47

Minä voisin tarjoutua piirtämään tähän lehteen niin kuvitusta kuin sarjiksiakin. :) Näytelinkkejä alemmassa viestissä.

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

Lähettäjä: Peppi 
Päivämäärä:   22.7.09 16:09:15

Minä olisin innokas kirjoittamaan erityisesti ravijuttuja! Saataisiin myös ravipuolella uusia kasvoja ja harrastajia.

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

LähettäjäLatu 
Päivämäärä:   22.7.09 16:10:07

http://www.haituva.deviantart.com/

vanhahkoja hevoskuvia:
http://latu.artician.com/

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

LähettäjäHanski 
Päivämäärä:   22.7.09 16:13:50

Tällästä virltuaalimaailma just tarvitsee ^^ Kirjottamisesta tykkään paljon (kunhan saa kirjottaa koneella) mut aikatauluihin sitoutuminen... se vois olla hankalaa... Jos tälläisiä sillointällöin paikkoja löytyy niin ilman muuta ilmoittaudun :)

Kai lehdestä saa mainostilaa esimerkiksi meille?

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

LähettäjäPaula K. 
Päivämäärä:   22.7.09 16:21:31

Lynn > Hyvä jos musta on joskus ollut jotain apua. :D Laita vaan postia kun saatte asiaa eteenpäin, muuten mulle käy samoin kuin Virginialle ja unohdan koko jutun. ;)

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

LähettäjäPeppi 
Päivämäärä:   22.7.09 16:23:34

Ja niin, jos ravijutut kiinnostaa niin mailia saa pistää yo osoitteeseen :)

(Kirjoitin aikoinani yläasteen koululehteen, numeroksi sain viestintäaineesta kympin ;) )

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

LähettäjäLynn 
Päivämäärä:   23.7.09 08:45:21

Henkilöesittelyjä varmasti tuleekin ja tuo pulinaboksi kuulosti myös hyvältä. Vähän niin kuin lehtien yleisöosasto, jossa saa nimettömänä/keksityllä nimimerkillä kirjoittaa.

Kaikki ketkä ovat kiinnostuneet tekemään jotain niin laittakaan mailia, vastailen tänään illalla kaikille.

Mainoksia otetaan vasta sitten hieman myöhemmin, kunhan ensin muu sisältö on kohdallaan ;)

Paula K.: Kyllä susta oli tosi iso apu silloin Vippoksen aikaan. Täytyy nyt sitten vain mailailla ja miettiä miten oikoluku tälläkertaa kannattaisi toteuttaa. Ilmoittelen sitten kun töitä olisi :)

Latu: Hyvältä vaikuttaa, voitkos sinäkin pistää mailia niin voidaan sopia tarkemmin.

Hanski: Varmasti löytyy, mailaile sinäkin :)

Peppi: Koitan muistaa laittaa, jos en muista niin nykäise hihasta. :)

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

LähettäjäLynn 
Päivämäärä:   23.7.09 11:05:34

Vieläkö tulisi hyviä ideoita ja uusia innokkaita :)

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

Lähettäjä: Nik 
Päivämäärä:   23.7.09 11:20:59

Heii, just tollanen olisi mainio idea. Pientä mainostilaa ja mielipidekirjoitusalua olisi hyvä ja samoin markkinat(?)!

Voisin olla kiinnostunut tekemään henkilöhaastatteluja, mikäli kelpaa ja koota mielipiteitä (tehdä satunnaisesti myös muutaman pienen artikkelin?) :)

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

Lähettäjä: Nik 
Päivämäärä:   23.7.09 11:29:59

Lynn, voisitko laittaa e-mail osoitteesi esille, niin voisin laittaa mailia? Tämä kone ei suostu aukasemaan nickissä olevaa osoitetta :(

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

Lähettäjä: Nik 
Päivämäärä:   23.7.09 11:32:48

Nyt tuli muuten vielä idea, että voisi olla kilpaluille oma sivu ja sinne voi ilmoittaa tulevista kilpailuista, mitä järjestetään tallilla :)

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

LähettäjäLynn 
Päivämäärä:   23.7.09 12:36:41

Nik: webmaster@lasilintu.net Kilpailuille todellakin voisi tehdä oman sivun, tosin sinne tulisi varmaan pääasiassa "villejä" tai tarinakilpailuja, sillä muuthan täytyyvät jo muutenkin alta aikayksikön.

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

Lähettäjäronya. 
Päivämäärä:   23.7.09 12:57:13

Laittelin mailia :) Mailiin unohdin sisällyttää ehdotukseni, eli myös myytäville hevosille ja jalostusasioille olisi kiva saada omat palstat. Asia voisi olla vaikka niin, että kirjoittaja tekee nettiin "myynti-ilmoituksen", joka linkitetään ilmoitukseen, mutta ilmoituksessa kerrotaan myös myytävästä hevosesta lyhyesti.

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

LähettäjäAma 
Päivämäärä:   23.7.09 12:59:52

Tosi kiva idea :) En nyt lukenut niin tarkasti, että voi olla että joku jo sanoi tämän, mutta olisi hauskaa jos lehdestä löytyisi kisoja ja valmennuksia, joihin sitten voisi ilmoittautua.

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

Lähettäjäronya. 
Päivämäärä:   23.7.09 13:02:31

Niin ja voisin myös sponsoroida lehteä kuvillani, sillä minulta löytyy järjestelmäkamera ja paljon eriaiheisia kuvia (mm. näyttelyt, esteet, koulu, maastoesteet jnejne), mikäli kuvia ei julkaista lehdessä kovin suurena.

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

LähettäjäLynn 
Päivämäärä:   23.7.09 13:31:20

ronya: Myynti-palsta olisi varmasti todella hyvä, mutta toteutustapaa täytyy vielä miettiä. Sehän riippuu missä muodossa lehti julkaistaan (nettisivuilla, .pdf tms.) Kuvia tarvitaan etenkin kansiin, onko siinä liian isoina?

Ama: Kisoja jo toivottiinkin, mutta samalla voisi tietenkin mainostaa myös valmennuksia. :)

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

Lähettäjäronya. 
Päivämäärä:   23.7.09 13:32:48

Lynn, multa ei välttämättä kanteen tule saamaan kuvia, mutta sivujen täytteeksi niitä saa kunhan vain kyselee (: Samoin voisin, jos Tervakorven pulinoista palsta saataisiin, itse laittaa mukaan aina kuvan taikka pari, riippuen tekstin pituudesta (mutta uskon, että yksikin kuva riittää vallan mainiosti).

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

LähettäjäLynn 
Päivämäärä:   23.7.09 15:03:15

ronya: Vastailen mailiisi illalla, nyt en pääse katsomaan :)

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

Lähettäjäscrim 
Päivämäärä:   23.7.09 17:06:18

Täälläkin yksi ihminen joka voisi kirjoitella esim. talliesittelyjä ja muita hieman virallisempia tekstejä :) mailaa toki, jos tarvit työvoimaa!

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

LähettäjäPuf 
Päivämäärä:   23.7.09 18:26:11

Virtuaalilehti olisi loistava idea! Olen nyt jälkeenpäin lueskellut paljon Vippoksen säilyneitä artikkeleja, ja niissä on ollut paljon fiksua ja mielenkiintoista luettavaa, harmi, että lehti on kuopattu niihin aikoihin, kun itse eksyin virtuaalimaailmaan ja VRL:n sivuille.

Itse en kyllä tiedä, onlisiko minusta kirjoittajaksi lehteen, sillä en juurikaan ole hyvä kirjoittamaan mitään - varsinkaan asiallisia tekstejä. Pelkkä tallin etusivun teksti tai hevosen luonne on jo haaste, tuntuvat tekstini muuttuvankin kerta kerralta tylsemmiksi ja edellisten kaltaisiksi. Mutta jos iskee pula kirjoittajista/kuvittajista, niin mailia voi laittaa. En kyllä lupaa mitään. :)

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

LähettäjäLynn 
Päivämäärä:   23.7.09 18:31:19

Nyt on kaikille vastattu ja laitettu sähköpostia :)

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

LähettäjäLynn 
Päivämäärä:   24.7.09 14:00:15

Vieläkö löytyisi uusia innokkaita?

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

LähettäjäLynn 
Päivämäärä:   28.7.09 15:09:53

ylös :)

Kohta laitan listaa mitä jo on tulossa.

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

Lähettäjäkizu-89 
Päivämäärä:   28.7.09 17:41:36

Miekin voisin jotain juttuja raapustaa ja kuvittaa/ piirtää sarjakuvaa :)

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

LähettäjäMelissa T. 
Päivämäärä:   28.7.09 17:50:49

Mulle voi laittaa mailia, voisin kirjoitella sellaista mistä on pulaa ja juttuja joille ei ole vielä löydetty kirjoittajaa. :) Eli jos laittelet mailia tohon säpöön joka löytyy nimestä. ^^

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

LähettäjäSinii 
Päivämäärä:   28.7.09 18:26:36

Kuulostaa tosi hyvältä idealta! Olenkin tällaista projektia jo pitkään odotellut, eikä itselläni ole riittänyt intoa aloittamaan uutta lehteä. Tulisin oikein mielelläni mukaan lehteä tekemään, jos vain huolitte? :D Voisin olla ns. jokapaikanhöylä, tehdä puuttuvia asioita, tarkastella tekstejä ja mitä ikinä keksittekin.

Laitan sähköpostia tulemaan!

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

LähettäjäVeera A. 
Päivämäärä:   28.7.09 18:42:30

Olisi kyllä ihana jos sais kirjoitella tommotteeseen lehteen vaikka vakituisesti. Sähköpostia pistän tulemaan varmaan lähipäivinä, jos kirjoittajille vielä tarvetta :)

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

Lähettäjä: Oresama/Reita 
Päivämäärä:   28.7.09 18:50:35

Otsikossa lukee, että erilainen virtuaalilehti.
Kerrohan, miten tämä eroaa yhdestäkään toisesta virtuaalilehdestä? Idea on yhtä tappavan tylsä, kuin kaikissa muissakin...

No, minä kirjoitan satunnaisesti ihan oikeaan lehteen ja saan yhdestä jutusta aina muutaman satasen. Entä... Miksi kirjoittaisin palkkana hyvä mieli, jos vaihtoehtona on palkkana 500 euroa ja suurempi lukijakunta?

Miksi kukaan muu kirjoittaisi? :P Jos juttu on tarpeeksi mielenkiintoinen, oikeakielinen ja hienosti kirjoitettu, sen saisi tarjottua aika hiton moneen lehteen ihan oikealla palkalla.

Kyllähän näitä tällaisia lukee - mutta aina sitä miettii, kuinka joku viitsii yrittää, ja että koska tämäkin kaatuu. Vippos oli tylsistä tylsin, älkää sitten ainakaan siitä ottako mallia. Jos saatte aikaan jotain oikeasti erilaista, niin kuin lupaat otsikossa, on eri asia. Ehkä minäkin sitten tuhlaan kaksitoista tuntia lyhyeen virtuaaliseen artikkeliin ihan for free, enkä käytä sitä aikaa viiteensataan euroon.

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

Lähettäjä: Chao 
Päivämäärä:   28.7.09 19:48:49

Ai jumantsuikka! Just aloin miettimään (about samoihin aikoihin vuonna 08) että kuinka pitäisi varmaan itse perustaa jokin lehti, kun ei omaa blogia kuitenkaan jakas ylläpitää, mutta matskua artikkeleihin kyllä löytyisi.

Eli jos tällainen laitetaan pystyyn, niin täältä irtoaa ainakin yksi innokas kirjoittelija! Ja sarjakuvien piirtelijä, jos äiti antaa skanneria lainaan. ;D

(säpö ihaa_ja_tigger@suomi24.fi )

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

LähettäjäLynn 
Päivämäärä:   28.7.09 20:24:43

Kaikille sähköpostia pyytäneille vastattu.

Oresama/Reita: Erilaisella juuri tarkoitin monipuolisempaa ja mielenkiintoisempaa kuin aiemmat kuivahkot ja asiassa pysyvät lehdet.

Palkka-asiasta voi olla montaa mieltä. Kukaan ei ole seppä syntyessään vaan jokaisen täytyy harjoitella kirjoittamista ennen oikeaan lehteen jutun lähettämistä. Harva lehti ottaa palstoilleen ihan mitä tahansa. (Lisäksi saanen ihmetellä minkälaisia artikkelikokonaisuuksia olet kirjoitellut ja mihin lehteen kun artikkeleista noin valtavaa palkkaa olet saanut.)

Kaikille raha ei muutenkaan ole tärkeintä vaan hauska ja mukava harrastus hyvässä seurassa korvaa sen. Itselleni on ainakin suurempi ilo antaa jotain muille kuin ottaa.

Virtuaalimaailmassa harva asia kestää (ainakaan samassa muodossa) ikuisesti tai edes pitkään. Se kuuluu tähän "maailmaan". Täällä ei saa kerätä turhaa stressiä itselleen vaan tämä täytyy pitää rentona ja mukavana ajanvietteenä. Kyllä sitä oikeassakin elämässä on ihan tarpeeksi stressattavaa :)

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

Lähettäjä: Amelie 
Päivämäärä:   29.7.09 01:59:04

Minusta idea on mukava ja joskus tuli tosiaan Vippokseenkin jotain satunnaista kirjoitettua.

Oresama/Reita: Oli pakko vähän kommentoida tätä asiaa, se että sinä kirjoitat johonkin "oikeaan" lehteen muutaman sadan edestä ei tarkoita sitä, ettäkö kaikki halukkaat täältä saisivat saman mahdollisuuden. Virtuaalimaailmasta löytyy monia kiinnostavia asioita, joita minä ainakin luen suurella mielenkiinnolla, enkä missään tapauksessa pitänyt Vipposta tappavan tylsänä, sillä siinä oli kiinnostavia näkemyksiä ja artikkeleita virtuaalimaailmasta.

Ja jos ajatellaan lähinnä tätä virtuaalimaailmaa, mitä tämä Lynnin lehti käsittelisi, niin tuskinpa "oikeat" lehdet sitä käsittelevia artikkeleita ottaisivat vastaan (huomaathan, että nämä täällä vapaaehtoisesti ilmoittautuneet kirjoittajata haluavat kirjoittaa nimenomaan siitä). Jos jokin asia on kutsumus ja nauttii sen tekemisestä, ei palkkaa aina tarvita.

Mutta vuodatukset sikseen ja tsemppiä hyvälle idealle! Mitään kauhean erilaista tästä ei edes tarvitse pykätä, sillä moni varmasti sai Vippoksen kaltaisestakin lehdestä paljon irti. Kunhan vain aikataulut pitäisivät ja artikkelien taso pysyisi kunnossa. Itse en ainakaan kestä lukea yhtään yhdys_sana_virhettä tai muutenkaan kieliopillisesti kauhean huonoa tekstiä.

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

LähettäjäLynn 
Päivämäärä:   29.7.09 22:25:17

Amelie: Toivoisin ainakin juttujen tason pysyvän hyvänä, mutta nyt on tarkoitus ottaa mukaan myös kokemattomampia kirjoittajia. Harjoitushan tekee mestarin. :) Tarkoituksena on myös tarjota eri asioista kiinnostuneille ja eri ikäisille omanlaista luettavaa, jokainen voi lukea itseään kiinnostavat jutut.

Vielä tarvittaisiin vakinaisia
- ilmoituspalstan vastuuhenkilö
- mainosten vastuuhenkilö
- yleisöpalstan vastuuhenkilö
- gallupin tekijä

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

LähettäjäLynn 
Päivämäärä:   30.7.09 09:46:01

ylös :)

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

Lähettäjä: faz 
Päivämäärä:   30.7.09 10:13:13

!!!!

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

LähettäjäLynn 
Päivämäärä:   30.7.09 15:09:39

Nytkö kaikki innokkaat on rekrytty?

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

LähettäjäPuf 
Päivämäärä:   31.7.09 20:37:28

Mitä tehtäviä ilmoituspalstan vastuuhenkilölle, mainosten vastuuhenkilölle ja yleisöpalstan vastuuhenkilölle kuuluu? :)

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

LähettäjäLynn 
Päivämäärä:   7.8.09 17:48:16

Puf: Ilmoitusten/mainosten/yleisökommenttien keräys ja valinta. Mikäli joku hommista erityisesti kiinnostaa niin selitän mielellään sähköpostissa tarkemmin :)

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

Lähettäjäkaryn. 
Päivämäärä:   7.8.09 18:05:08

mua kyllä kanssa kiinnostais tuo kirjoittelupuoli. ei ehkä ihan joka lehteen, tietenkin riippuen ilmestymistiheydestä ja siitä, mitä sanottavaa kullakin hetkellä löytyy.

  Re: Erilainen virtuaalilehti?

LähettäjäNoora. 
Päivämäärä:   7.8.09 20:10:20

tyosuomenhevoset@hotmail.com

Pitäkää miut ajantasalla. Tarttetteko ulkoasua? Mie voisin auttaa! :)

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.