Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: Vierailija 
Päivämäärä:   23.3.20 13:01:28

En varmaan ole ainoa, joka tällaisena karanteeniaikana pohdiskelee menneitä ja eksyy ihmettelemään vanhan ja aikoinaan tärkeän harrastuksen kuulumisia. En voi käsittää, että siitä on 20 vuotta kun ensimmäistä kertaa luokkakaveri esitteli Expage-tallinsa ja siitä se sitten lähti. Aika paljon asiaa mahtui noihin harrastusvuosiin: solmittiin uusia ystävyyksiä, menetettiin ystäviä, opittiin uusia taitoja, luotiin pohjaa ihan uudentyyppiselle harrastukselle ja siinä sivussa vietettiin arkuelämässä omaa lapsuutta ja nuoruutta.

Onkohan kukaan innokas harrastaja koonnut virtuaalimaailman kujeista minkään sortin historiikkia? Mitä kuuluu virtuaalihevosharrastukselle nykyään?

Terveisin, nykyään kolmekymppinen ex-heppatallilainen (n. vuosilta 2000-2009)

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.3.20 11:37:30

Täällä samoihin aikoihin harrastanut kolmekymppinen :) ikävä on kyllä noita aikoja. Niin huoletonta ja inspiroivaa touhua se oli kyllä. Vieläköhän sitä riittäisi aikaa virtuaalitallin pyöritykseen? :)

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   25.3.20 16:19:52

Virtuaaliharrastajat kokoontuvat nykyään uudella foorumilla (virtuaali.net/keskusta)

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.4.20 17:14:25

http://www.virtuaalihevoset.net/wiki/index.php/Etusivu voisi löytyä jotain

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: maya 
Päivämäärä:   18.5.20 17:40:59

Voi niitä aikoja.
Pidin joskus 20v sitten virtuaalitallia, Fanononea.

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: Muhvi 
Päivämäärä:   27.5.20 09:29:55

Täälläkin nyt 30 v. täyttävä heppatyttö. En oikein osannut tehdä virtuaalitalleja vaan kadehdin salaa niitä, joiden talleilla oli hieno ulkoasu. Tein ensimmäisen tallin Expageen tietenkin ja toisen varmaan GeoCities-palvelulla. Sitten oli sellainenkin kuin Angelfire, mutta en muista, tuliko siiitä mitään. Vaikeaa oli, kun englanti oli tuolloin vielä aika heikkoa, mutta hienot muistot. :D

Luokkakaveri esitteli virtuaalitallien maailman minulle ala-asteella. Aluksi olin pettynyt, kun ymmärsin, että siellä sivulla on vain kuvia ja tekstejä eikä siinä voikaan liikkua jollain ukkelilla kuten vaikkapa klassikkopeli Unelmahevosessa. :,D

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   29.6.20 06:16:57

Oi kyllä!

Nykyisin kolmekymppinen ex-harrastaja täällä myös.
Muistan tuon Fanononen :)

Siihen aikaan tosiaan geocities oli se ykkönen ilmaisista, ja sittenhän olit ihan pro jos sulla sattui olemaan oma domain! Tai pääsit jonkun toisen domainille.
Itseasiassa juuri eilen katselin tuota uutta foorumia ja hyvin saman näköisiä on virtuaalitallit edelleen - mistään muista käytännöistä mulla ei kyllä ole nykymaailmassa hajuakaan :D

Edelleen siellä näytti olevan ERJ, KRJ, NJ jne.

Jossain vaiheessahan oli kamalaa huutoa ne pelkästään piirretyt kuvat eikö?

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   2.7.20 09:09:40

Vieläkö vrl on olemassa ja toimii? Eikös se jossain välissä uhannut loppua?

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.7.20 10:15:26

On olemassa ja toimii.

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   26.7.20 17:12:07

Tervetuloa vaan rohkeasti palaamaan harrastuksen pariin, jos yhtään kutkuttaa! Aina voi varovaisesti aloittaa vaikka yhdellä (tuonti)hevosella ja sen kanssa tutustua hommaan nykypäivänä. Keskustassa uudet harrastajat on otettu tosi ystävällisesti mukaan ja autettu alkuun, jos tarvitsee opastusta ihan uutena harrastajana / vanhana paluumuuttajana. Jokaiselle löytyy varmasti itselle sopiva tapa harrastaa perinteisen laatiskisauttamisen lisäksi (sitä vähättelemättä).

VRL on toiminnassa ja tällä hetkellä sitä uudistetaan.

Lähes kaikki laatikset ovat myös toiminnassa. Piirroshevoset ja tarinaharrastaminen ovat kovassa huudossa tällä hetkellä.

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: =) 
Päivämäärä:   30.7.20 23:35:42

Mahtava homma, että VRL on yhä pystyssä! Aloittajan viesti olisi voinut olla vaikka oma kirjoittamani. Expagella myös aikanaan aloitettu. Bongasin oman historiani tässä joskus virtuaaliwikistä (tai sinne päin?) ja olipa aika huisia luettavaa, niin paljon muistoja menneestä.. Fanonone on myös nimenä mielessä :)

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: Riikka 
Päivämäärä:   29.11.20 20:22:22

Minä mietin kanssa keväällä paluuta virtuaalihevosten pariin, aktiivinen harrastusaika oli silloin 1999-2014 ja meno oli todellakin toinen kuin tänä päivänä :D
Fanononea katsottiin silloin ylöspäin, samoin Liinua, Koululaaksoa, Ceridwyniä, Sprietlandsia, Orionia, SFM Arabiansia, Whitewoodia, Mäntysuota/Keinukalliota ja montaa muuta.

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: Konkari 
Päivämäärä:   30.11.20 00:07:25

Täällä yks konkari! Muistan kun -90 luvun loppupuolella jätkien kans alettiin pelailla säbää ja sitä ennen pelattiin jalkapalloa ja lätkää ja luoja ties mitä.. Oi niitä aikoja tosiaan.

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: hym 
Päivämäärä:   30.11.20 17:51:29

http://virtuaali.net/keskusta

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: _ 
Päivämäärä:   26.12.20 16:24:36

Hyviä muistoja... <3

2002-2007 olin aktiivisesti mukana ja vieläkin joskus miehelle haikailen niistä ajoista.

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.4.21 00:07:30

"meno oli todellakin toinen kuin tänä päivänä :D"

Miten meno oli erilaista? :) Täällä entinen harrastaja myös, mutta aika samanlaisilta nuo tallit näyttää nykyään! Hienoja talleja kyllä löytyy, mutta kyllä välillä tulee ikävä niitä vanhoja talleja, Koululaaksot tms. t. yksi kolmekymppinen lisää

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: eatnama 
Päivämäärä:   25.4.21 14:26:35

Ei siitä Fanononesta ihan 20v ole, kun minäkin muistan tallin ja aloitin vasta 2002... :D
Vv. 2009-2011 olin vähän aikaa poissa elämäntilanteen takia, mutta jatkoin ja harrastan edelleen, vaikka kolmikymppisenä kuulunkin seniorikaartiin - vai peräti vanhuskaartiin? Lopettaminen on käynyt mielessä pari kertaa, mutta kyllä mun ois tarkoitus olla vielä 2022 hommissa mukana, ellei tapahdu mitään dramaattista. Tässähän tämä menee työn ja muun elämän ohessa.
Ninitra, KWB, Farr ja mitä näitä talleja nyt oli. Nykyisin mulla on vain v-ravureita, eli palasin juurilleni.

Se musta on harmi, että en tunne hirveän montaa nykyistä v-heppailijaa henkilökohtaisesti. Pidän FB:n kautta yhteyttä muutamaan jo lopettaneeseen, mutta aktiivisista en tunne ketään, enkä ole tavannut ketään. Joskus huomaan jonkun käyttävän samassa tapahtumassa otettuja kuvia ja paikalla on ollut mun lisäksi 1-2 kuvaajaa, mutta eipä heitä ole voinut tervehtiä, kun en kasvoilta tunne. Siinä mielessä tämä ei tunnu ihan yhtä tiiviiltä yhteisöltä kuin ennen, tai sitten mä olen auttamattomasti liian vanha :D

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.4.21 18:41:59

eatnama, minä muistan nimimerkkisi. Minulla itsellä ei jäänyt ketään tuttua/kaveria virtuasliharrastajista, taisin olla itse sellainen itsenäinen harrastaja.

Meille kolmekymppisille ja yli pitäisi perustaa oma mummokerho :D

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: Juulia 
Päivämäärä:   26.4.21 09:39:17

Mummo kerho olis kyllä paras idea!

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: Sorel 
Päivämäärä:   26.4.21 17:02:46

Mie kanssa aloittanut joskus 2001 eli voisin myös liittyä tähän mummokerhoon :DD Ne hyvät vanhat ajat <3

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: eatnama 
Päivämäärä:   26.4.21 22:51:14

No en mä nyt kuitenkaan mikään mummo vielä ole, en ees henkisesti :D
Vaikka omistan kyllä pari itetehtyä villatakkia.

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä:   
Päivämäärä:   27.4.21 14:31:59

eatnama, mulla on välillä ikävä Kinship Warmbloodsia. Muistan ihailleeni KWBtä tosi paljon joskus kauan sitten, en ikinä vain uskaltanut pyytää mitään tilausvarsaa. <3 Mukavaa kyllä, että ravurit ovat pitäneet sinut harrastuksessa mukana!

Itse olen myös tämmöinen kohta 30v mummeli, joka tosin aloitti virtuaalihevosharrastuksen "vasta" vuonna 2004. Aluksi meitä oli useampi IRL-kaveri, joiden kanssa perustettiin yhteistalleja ja vaihdeltiin kasvatteja keskenämme. Vuosien saatossa alkoi porukkaa tippumaan ja lopulta minä olinkin viimeinen, jolla oli virtuaalitalli. Tämä taisi olla vuonna 2008 ja silloin löysin vahingossa ht.netin, mikä pelasti oman harrastukseni, sillä muuten olisin itsekin lopettanut. Siitä lähtien olen sitten alkanut kehittämään omaa harrastustani eteenpäin ja niin, vieläkin täällä ollaan!
Ei tätä vain pysty lopettamaan, ja veikkaankin, että lopetan virtuaalihevostelun vasta sitten kun olen se viimeinen harrastaja.

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: Fdp 
Päivämäärä:   3.5.21 10:11:15

Millaista nykyään on?

Aloitin joskus 2002 maissa. About 2002-2006 taisi olla vähempi talleja ja paljon hoitajia. Oli kunnia olla aktiivinen hoitaja. Kaikki uudet aloitti hoitajana ja opetteli siten ”tavoille”. Eniten expagetalleja. Harvat upeat geocitiesissä.

Sitten tuli enempi ilmaisia sivubuildereita ja useampi oppi koodaamaan tai käyttämään ostettuja leiskoja, ja omat tallit tuli yleisemmäksi. Uudet perusti usein suoraan oman tallin. Monella oli monta tallia.

Joskus 2006 maissa oli paljon mapattuja leiskoja ja piirrettyjä/pelimäisiä talleja. Vihko-tyylisiä leiskoja ja muuta ”hauskaa”. Naamiaistarinajuttuja, hoitajia, ratsastuskouluja.

2009 maissa buumi oli ”tyylikkyys”, laatuarvostelut, näyttelyt, rakennekuvat, megapitkät luonteet, laadukkaat hevoset ja kasvatteja oli vaikea saada. Jokainen oli joku kasvattaja ja ratsastuskouluja oli vähempi. Hienoissa leiskoissa oli kiemura-brusheja ja sellainen ”tapettitausta”. Html&css, tosi harva pro osasi php:tä. Sitten oli aloittelevammat tallinpitäjät, joilla expagen korvasi joku suntuubi(?) ja freewebs valmisleiskat. Näille oltiin ilkeitä ja jopa kiusattiin, ei todellakaan myyty kasvatteja ja heidän oli vaikea hankkia kuvia/leiskoja, koska ei ollut ”valuuttaa” vastapalkaksi. Geocitiesin omakooditallit ja oman domainin tallit oli hienointa hienoa. Parhaill hevosilla oli ihan oma sivusto. Aloittelijat harrasteli enempi ehkä keskinään ja ”eliitti” ht netissä ja vrl alaisuudessa järjestetyissä karkeloissa.

Kisoihin ilmoitettiin hevosia päivittämällä vrl kisakalenteria kuin hullu, ja notepadissa valmiina copypastetettavaksi ilmoittautumislista hevosia. Sitten kun kalenteriin tuli uudet kisat, niin 20 välilehteä auki ja himona copypastea, että ehti kaikkiin mukaan. Koska laatikset ja kisatuloksia piti saada!

Hevosilla oli muodissa erikoiset nimet ja kirosanat ja muu persseily ja piti olla ”cool” :Dd

Mesessä oli jotain inside keskusteluja. Muuten pyörittiin ht netissä. Suntuubilaiset oli jossain omassa kuplassaan? Joskus kun joku heistä tänne eksyi, sai äkkilähdöt ”typeristä kysymyksistä”. Mitä gurumpi, sitä töykeämpi :D kunnon vanhanajan kunnioitusmeininki :”D

2010 suunnilleen lopetin itse muun elämän takia.

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: Fdp 
Päivämäärä:   3.5.21 10:15:25

Ja parasta oli viikonloppujen off topic ketjut milloin mistäkin aiheesta. Oli kyllä hauskoja juttuja

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: mindie_x 
Päivämäärä:   6.5.21 19:53:44

En ikinä varsinaisesti harrastanut virtuaalihevosia, mutta hyvän pohjan sain virtuaalimaailmaista työelämään. Ja oon mä jotain tekemiäni talleja joskus työhaastattelussakin esitellyt menestyksekkäästi. :'D

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: mafia. 
Päivämäärä:   7.5.21 14:26:34

mindie_x, sut muistan. Kuten monen muun tästä ketjusta.

Täällä kans yks kolmekymppinen. Mun mistään tallista ei koskaan tullut suosittua/tunnettua, en edes muista niiden nimiä, eikä silloisella 10-13v lääkkeettömällä ADHD lapsella riittänyt mielenkiinto pyörittää yhtikäs mitään 2 viikkoa kauempaa.

Pitäisikö sitä tässä kokeilla uudelleen, kun ikää ja kärsivällisyyttä on tullut hieman lisää..? 2 lasta ja opiskelut pitää kiireisinä, mut jos sitä ottaisi tavaksi n 2 tai 3 iltana viikossa pyhittää muutama tunti.

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: sennu 
Päivämäärä:   19.5.21 14:09:18

Hei ihanaa että täällä on muitakin! Itse olin aktiivinen joskus 20 vuotta sitten, herranjestas miten aika kuluu :D Löytyi talli expagesta ja geocitieksestä. Mitä nimimerkkejä muuten porukka muistaa täältä?

t. ikäloppu ex-virtuaaliheppailija

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: Bino 
Päivämäärä:   19.5.21 23:47:47

Yks kolmekymppinen täällä kans, pohdin josko palailis url-hevosteluun taas pitkän tauon jälkeen. Alotin joskus 2000-alussa ekan kerran, mutta aktiivisemmin aloin pyöriä virtuaalimaailmassa vasta 2006. Talleja ollut muutamia, 2009 perustettu on vielä olemassa ja pientä päivittelyä vaille valmis uuteen nousuun. Ajatuksen tasolla pohdin uutta ulkkaa jo, eli melkein vakavissani suunnittelen paluuta:D ainakin muutaman hevosen voimin vois ensin alotella.

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.5.21 14:05:57

Takaisin vaan virtuaalihevosten pariin, uusia ja myös palaavia harrastajia kaivataan aina! :)

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: raza. 
Päivämäärä:   21.5.21 15:30:20

Eksyin tänne vahingossa ja olipa nostalgista lukea tätä ketjua :) Aloitin itse 1999, ja harrastelin säännöllisen epäsäännöllisesti ehkä viistoista vuotta. Mayan muistan ja muistaakseni jonku hoitohevonenkin oli Fanononesta. :D

Mulla oli Ratsutila Rinteenmäki ja Revenance Stud. Välillä miettii et oispa kiva palata mut tunnen itseni ehkä liian mummoksi jo (33v) :D näemmä keskusta on kaatunut eikä taida mitään järkevää foorumiakaan olla enää?

Terkkuja tutuille :D

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   21.5.21 18:08:55

Kyllä nykyään on todella paljon kolmenkympin tienoilla olevia virtuaaliheppailijoita. Kehitys on ollut jo pitkään sitä että harrastajakunta vanhenee, nuoria ei kiinnosta perinteinen vheppailu vaan he harrastavat instagramissa. Eli reippaasti mukaan vaan kaikki jotka pidätte itseänne liian vanhoina, porukasta löytyy varmasti teitä vanhempia harrastajia!

Keskustaa kai ollaan rakentamassa uudelleen, eli eiköhän kohta ole kunnon foorumi taas.

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: Heipsan 
Päivämäärä:   22.5.21 14:44:08

Itse aloitin aikuisena vuosi sitten vihkotallin pitämisen, virtuaalitallit minulla oli vuosina 2000-2009. En jaksa enää opetella koodaamaan kunnolla tms., joten pyörin vihkotallifoorumilla. Tavoitteena julkaista pian tallini, olen vuoden sitä hionut "salaisesti". Koen vihkotallien olevan sopiva tapa itselleni harrastaa :) Foorumi löytyy vihkotallit.foorumi.eu osoitteesta.

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: Ella 
Päivämäärä:   8.6.21 15:31:30

Ihana vanhojen aikojen fiilistelyketju! d
Omien talliviritelmien lisäksi miun sydäntä lähellä oli Ainon ratsastuskoulu Golden Horse! Niin ihana tunnelma, oli ilo ja kunnia olla tallin vuonohevosten matkassa mukana läpi vuosia.

Usein oon miettinyt sitä valtavaa tallikompleksia missä oli paljon erirotuisia elukoita, mut nimeä en muista lainkaan! Ihan nimekäs pitäjä ja talli, akhaltekei ainakin.

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: .,., 
Päivämäärä:   8.6.21 15:46:51

Ella, Ionic? Pyörii edelleen.

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: Vierailija 
Päivämäärä:   7.7.21 11:13:12

Minäkin liityn konkarikerhoon. Taisi olla suunnilleen vuoden 2006 molemmin puolin, kun tätä tuli touhuttua.

Kyllä mietin miten nuorena oli taitoa ja intoa, kun koodattiin itse sivustot ja itse sain jopa hetkellisesti oman domainin. Muistan kun kirjoitin oikeille talleille kuvankäyttölupia ja kävin itsekin vaikka missä kuvaamassa hevosia, kuvat edelleen tallella ulkoisella kuvalevyllä. Ulkomaillakin piti ottaa kuvia hienoista maisemista, että niitä voisi käyttää virtuaalitallin sivuilla.

Muistan niiltä ajoilta ainoastaan yhden nimimerkin cirithin :)

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: Nadja 
Päivämäärä:   11.7.21 09:37:03

En kaikkia viestejä vielä ketjusta käyny läpi, mutta kieltämättä naurahdin lievästi kun juuri miehelle kaihoisasti kerroin, että 1999 sain ensimmäisen expage-tallin ja siitä se noin 10v harrastus sitten lähti geocitiesin kautta omiin domaineihin :D ja tän keskustelun pohjalta eksyin tänne.

Eikä pitkä aika kun kirjauduin sisään VRL vain nähdäkseni onko tunnus tallella. Se nostalgian määrä selatessa vanhoja hevosia ja niiden sukuja läpi! Se motivaation määrä jolla tähän touhuun panostettiin. Oli pakko opetella kuvan käsittelyä ja koodausta, jotta sai itse tehtyä :'D

Ja kuinka ihanaa, että kaikki tää data on olemassa VRL arkistoissa. Kaikki vanhat isot ja pienet klassikot, siittolat ja kilpatallit. Ihan mahtavia muistoja näin reilu kolmikymppisenä!

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: Näps 
Päivämäärä:   23.12.21 10:48:56

eksyimpä minäkin tänne ja mummokerholainen myös. :D

pyöritin aikanaan morganhevosyhdistystä. (:

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   19.1.22 15:29:57

Kannan korteni kekoon!

Olin pienen pieni 9-vuotias, kun liityin virtuaalitallien maailmaan vuonna 2005 ja hoidin onnessani vieraskirjoissa toisten virtuaalihevosia. Kaverillani oli virtuaalitalli nimeltä Pilke. Minulla oli myöhemmin Freewebsissä talli Tuulilento, ja vielä myöhemmin Viikunavoltti. Ihastelin silloin taitavia leiskantekijöitä ja sain ilmaiseksi joltain lempeältä harrastajalta leiskan, johon halusin vaaleanpunaista, vaaleanvihreää, ruskeaa ja kiekurabrusheja. Oi niitä aikoja :D

Joskus vuonna 2009 loimme ystäväni kanssa Peikkovuori-nimisen tallin, joka oli ikään kuin satiiria: hevosten kuvat, maisemat ja muut taideteokset oli piirretty vähän sinne päin ArtPadilla ja teksteissä oli rutkasti huumoria.

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: Rose's Shadow 
Päivämäärä:   6.2.22 19:56:50

Hahaa, yksi virtuaalitallimummeli 30+ täälläkin.

Löysin jokin aika sitten vanhoja hevospiirustuksiani ja vihkotalli/virtuualitallihommat tulvivat mieleen. Minulla oli 1999-2009 YT Stable Dahle. Loppuaikoina pidettiin tallia maijaa:n kanssa :) Tässä ketjussa tuttuja nimiä!

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   15.2.22 15:10:36

Onpas kiva lukea näitä muistelutarinoita! T 30+ ja harrastan edelleen ;)

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: Sofia 
Päivämäärä:   16.2.22 04:48:28

Mä olen pyörinyt vituaalimaailmassa on-off tyyppisesti jo vuosia, viimeisen hevoseni pistin pois vuonna 2012. Varmasti suurelle yleisölle tuntematomat Brandenburgen ja Bijou du Chateau, kisasivat melko menestyksekkäästi koulu,- ja esteratsastuskisoissa vuosina 2008-2010.
Omistin myös muutaman virtuaalitallin joista tunnetuin lienee Fame, ( löytyy vieläkin googlettamalla ) jonka perustin vuonna 2011 tai 2010. Tiedostin kuitenkin kuinka paljon virtuaalitalli kultavuosinaan vaati, siksi minulla oli siinä apukäsi. Vetäydyin kuitenkin virtuaalimaailmasta melko nopeasti vuonna 2012 ja luovutin famen silloiselle apukädelleni kokonaan. Minun kätteni jälki ei enää näy Famen kasvatus,- tai muussakaan toiminnassa, vaan kaikki kunnia menee sen nykyiselle omistajalle.

Itse ihailin aikoinaan kelmun ponitallia, oli mun miestä hieno, hevosten luonteet hauskasti kirjoitettu ja kasvatuksessa ei oltu menty aivan perse edellä puuhun :-D

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: Sofia 
Päivämäärä:   16.2.22 04:52:48

* ihan siis kelmin ponitalli :-D

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: aavistus. 
Päivämäärä:   8.3.22 16:10:25

Tulihan tuota muutama vuosi tehtyä, aloittelin geocitiestä aikoinaan. Nyt kyllä taukoa alla jo 10 vuotta enkä takaisin ikävä kyllä palaa, mutta sattumalta tulin uteliaisuudesta kurkkimaan tänne tänään, ja tähän keskusteluun törmäsin. Täällä lähes 40v vanha entinen harrastaja siis.

Harrastukseni aloitin alunperin Yave nimisellä tallilla hoitajana. Sitten perustinkin oman tallini. Elämä heitteli aikamoisesti noihin aikoihin, joten tallini oli pystyssä aika vähän aikaa, vaikka kasvatinkin hurjan määrän hevosia sinä aikana.

Yritän muistella, mitä muita talleja silloin oli.
Ionic ainakin, Seppele, Netts oli vähän aikaa pystyssä silloin, Golden Horsen muistan myös, Peikkovuoren, äh vanhuksella muisti hapertuu jo.

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: Essi 
Päivämäärä:   23.3.22 10:11:49

Täälläkin yks wanha! Muutamia vuosia pidin omaa domainia roikkumassa kunnes joskus viime vuoden puolella irtisanoin sen ja luovuin ajatuksesta jatkaa virtuaaliheppailua. Rakkaimpana projektina mulla oli siis Ikikorven suomenhevoset joka oli mun lempilapsi. Mä tosin puuhastelin enimmäkseen vaan ravipuolella joten harvalle varmaan sinänsä tuttu nimi.

Geocitiesiin perustin myös mun ekan oman virtuaalitallin aikoinaan! Ala-asteen ATK-tunneilla väännettiin sivuja yhden mun koulukaverin kanssa. Oi aikoja. <3 Mä oon kyllä saanu paljon kavereita tätä kautta ja muutaman kanssa ollaan edelleenkin tekemisissä mm facebookin kautta. Hieno harrastus!

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: Nedia 
Päivämäärä:   11.4.22 23:33:28

Vahingossa klikkasin tänne ja mitä nostalgiaa! Mulla oli myös virtuaalitalli joskus muinoin, 2006-2008 taisi olla Yankee Vanity (älkää kysykö mistä tuo nimi oli revitty, se kuulosti varmaan silloin 11-vuotiaan mielestä tosi hienolta :D). Muistin vielä vanhan nimimerkinkin.

Muistan Sasnakin, Seppeleen, Las Vegasin ja muut! Ja jossain vaiheessa oli kovaa huutoa harmaa-keltaiset leiskat jonka yksi talli teki ja sata muuta kopioi perässä.

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: Ida 
Päivämäärä:   17.5.22 17:17:53

Hei muistan tuon Yankee Vanityn! Itsellä oli samoihin aikaan kaverin kanssa Rahkama ;D

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: Wella 
Päivämäärä:   20.5.22 12:59:55

Tulipas vahingossa klikattua tänne ja pakko tulla tunnustamaan että kyllä tätä tuli harrastettua aikoinaan aika kauankin. Eka hoitajana muistaakseni Mustajoen Kartanolla Donna hevoselle josta sitten tuli omani ja siitä lähti tallin pito, nimeä en edes enää muista.
Talleja taisi olla kaksi tai kolme vuosien saatossa, viimeisin joku Usvajärven Kartano kasvattajanimi oli UJ/Usvajärven. Tallissa oli ravisuokkeja, trakehnerereita esteisiin ja kouluun ja yksi tai kaksi ravishettistä.

Ja hei kiitos sille kuka vinkkasit tuosta VRL:stä, sieltähän noita Usvajärven tietoja vielä löytyy

Samoihin aikoin oli pystyssä ainakin Yep Trotters, Sasnak

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: eatnama 
Päivämäärä:   21.5.22 21:56:28

Muistan oikein hyvin Ikikorven ja Usvajärven :D
Kyllä teitä vanhoja raviharrastajia tarttis saada takaisin, meidän määrä kutistuu vuosi vuodelta :/ Ratsupuolelle tulee uusia harrastajia jonkin verran, mutta me ravi-ihmiset ollaan vissiin katoava laji.

Eilen tupsahti 20 vuotta siitä, kun aloitin ekan tallin pidon. Still going strong.

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: Wella 
Päivämäärä:   22.5.22 22:31:58

Oi miten kiva kuulla että joku muistaa Usvajärven :D ai että.

Mitä tallia pidät nykyään eatnama?

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: Dereka 
Päivämäärä:   5.7.22 14:30:07

Välillä haaveilen itsekin hankkivani taas virtuaalihevosia, ikää 36v, mutta oon niin ylityöllistäny itseni muutenkin ettei taitas aika riittää ainakaan kovin pitkäksi aikaa.. Aikanaan pyöritin Ajatonta ja mitähän kaikkia muita. Harmi kun ei oo niitä tallella, ois ollu kiva upota muistoihin x)

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: Sulka 
Päivämäärä:   1.10.22 22:32:42

Oi mikä ketju! Kiva kuulla, että virtuaalitallit on vieläkin hengissä. Tässä yks 32-vuotias, joka aloitteli jostain hevoset.comin foorumeilta just 2000-luvun alussa. Yritin joskus kasvattaa santelipuuponeja, mutta huonolla menestyksellä :D.

Muistan kun piirretyt kuvat alkoi yleistyä ja multa löytyy edelleen niitä tallesta!

Monia tuttuja nimiä on tässä ketjussa tullut. Välillä mietin kuinka moni työllistyi tämän harrastuksen kautta.

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.10.22 22:44:38

Keskusta on paikka, jossa harrastustoiminta on vielä melko aktiivista.

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: 1ssu 
Päivämäärä:   24.10.22 16:47:24

yks vihkotallin tekijä. en kerro ikääni

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: 1ssu 
Päivämäärä:   28.10.22 13:53:58

ensimmäisen vihkotallini tein jo 2000 mutta se on jo lopettanut .

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: 1ssu 
Päivämäärä:   20.11.22 15:47:22

kuukauden vihkorotu kohdasta voit lukea itse kehittämieni rotujen tietoja.

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: Nedia 
Päivämäärä:   4.1.23 15:50:10

Lähettäjä: Sulka
Päivämäärä: 1.10.22 22:32:42

.....

Monia tuttuja nimiä on tässä ketjussa tullut. Välillä mietin kuinka moni työllistyi tämän harrastuksen kautta.

___

Mä oon miettinyt samaa! Itse olen nimittäin työllistynyt tämän harrastuksen kautta :D

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: Riimi 
Päivämäärä:   10.1.23 23:04:35

Vahingossa klikkasin itseni tänne ja pakko oli sitten käydä kaivelemassa VRL:n sivuja. Voi mikä nostalgiaryöppy!

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: Battlefield 
Päivämäärä:   5.2.23 00:18:23

Heh, kyllähän tätä tuli puuhailtua useampi vuosi. Ensin polluxin foorumilla, josta hevoset.comin kautta tänne. Harmi sinällään, että tämä foorumi on jo aika kuihtunut.
Mulla oli talli Desagrado/myöhemmin Granehill Warmbloods. Taisin "kasvattaa" estepuolen hannoverilaisia. Sivuja ei enää ole, mutta joitain hevosten jälkeläisiä löytyy yhä VRL:n kautta. Oi oi!

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: meemi 
Päivämäärä:   5.2.23 19:35:36

1ssu ei tässä puhuta sun vihkotalleista

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: mirzu 
Päivämäärä:   4.3.23 11:37:23

Eksyin tänne kurkkaamaan, kun omalle muksulle ratsastuskoulua etsin ja jestas mikä nostalgiaryöppy tuli tätä ketjua lukiessa! Piti selata VRL:ääkin, saisikohan omat tunnukset vielä pelastettua kun löysin oman VRL-numeronkin.
Monta tuttua nimeä täällä.

Aina välillä tulee omia vanhoja kovalevyjä selatessa vastaan vanhojen tallien ponien ja heppojen tietoja ja valokuvia vaikka kuinka. Hurjan kauan aikaa mennyt siitä omasta aktiivisesta ajasta.

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: eatnama 
Päivämäärä:   5.3.23 18:49:25

Kiva kuulla mirzustakin!

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: 1ssu 
Päivämäärä:   7.5.23 18:01:55

onko sellaista vielä olemassa kuin ruusuinen hevostalli. sen omisti kaverini. oli virtuaalitalli. ainakin se vaihtoi omistajaa.(antoi jollekin sukulaiselleen tai muulle harrastajalle.)

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: Ida 
Päivämäärä:   9.5.23 03:17:05

1ssu, ei ole vuosiin enää ollut.

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: misa 
Päivämäärä:   10.5.23 13:47:53

täällä kans entinen virtuaaliheppailija, oli kyllä niin tärkeä harrastus. tuli istuttua koneella välillä 12h putkeen koodaamassa ja kirjottelemassa tekstejä. kiitos tän harrastuksen, nykyään graafinen osaaminen ja nettisivut/verkkokaupat onnistuu luontevasti :)

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: sdf 
Päivämäärä:   22.6.23 22:24:21

Muistaako kukaan Melban talleja? :) Taisi olla esim. Hallaharja ja Yellow Honey ainakin. Aloitin itse tuolla Hallaharjassa hoitajana ja myöhemmin perustin Freewebsiin oman tallini Koivuniityn (ja kaohoitolan, joka pärjäsi vähän paremmin).

Mutta sitten löysin Tallini.fin ja virtuaalitalleilu jäi. Välillä tekee mieli perustaa talli ihan vain sen rakentamisen vuoksi, mutta toislaata liikaa aikaa ei ole muutenkaan.

Ihanaa että jotain vanhoja leiskoja on vielä saatavilla :D

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: Scilla 
Päivämäärä:   12.7.23 19:25:22

Kesätylsyys näemmä yllätti pahemman kerran, kun päädyin tänne asti. :D Ihana nähdä vanhoja tuttuja nimiä, tuntuu, että siitä on sata vuotta, kun olen vaikka mirzun tai Derekan nimen nähnyt jossain! Melkein kaikki nimimerkillä kirjoittaneet ovat tuttuja. Ihailin ihan hirveästi etenkin Kuujärven Katinaa, Mäntysuon Heidiä, Greymaskin Raisaa, RG:n Petraa, Brise Estaten Nooraa ja Sonjaa ym. Järkyttävää, miten paljon yksityiskohtia voikin muistaa 20 vuoden takaa.

Tämä oli mulle kyllä aivan valtavan rakas harrastus ja koko nuoruus tuli tämän parissa vietettyä. Sain tätä kautta monta ystävää, ihan ne aikoinaan parhaimmatkin ystävät olivat kaikki täältä. Päädyin myös IT-alalle töihin, ja kyllä tämä harrastus oli siihen ihan valtavan iso alkusysäys, tosin mikä nyt sitten oli muna ja mikä kana.

Itse aloitin 8-vuotiaana -98 Expagessa silloisten koulukavereiden kanssa. Olin aina aika epäaktiivinen ja epäaikaansaava, kisasin kyllä maanisesti ja etenkin YLA oli mulle kauhean rakas, tosin eniten varmaan vaan roikuin foorumeilla ja irkissä. Tallit jäivät kaikki aika olemattomiksi, Airlea Sporthorses jaksoi innostaa mua kai pisimpään, on/off 2004-2015, Viheraitassa mulla oli sitten taas suomenhevosia. Olin nimimerkillä one of us Nuorten Nurkassa ennen tätä Virtuaalitalli-osiota, ja sitten myöhemmin Scilla.

Troyan kanssa viimeksi varmaan joskus 5 vuotta sitten mietittiin paluuta, mutta en ole vielä saanut aikaan. Ehkä vielä joskus.

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: shonna 
Päivämäärä:   13.7.23 23:28:17

Sattumalta eksyin tänne kun piti mennä hevoskasvatuksen puolelle.

Scilla <3

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: Scilla 
Päivämäärä:   14.7.23 11:24:35

SHONNA <3 Varmaan puolet mun hienoimmista hevosista oli shonnalta ryöstettyjä. Vähän kyllä kutkuttelisi ihan vain yksi tai kaksi hevosta kyhätä kasaan ja hiljalleen harrastella... Ja mitä vielä, kohta olisi taas 70 hevosta ja kauhea rumba. :D

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: shonna 
Päivämäärä:   14.7.23 21:50:52

Arvaa kuinka mun tekee mieli välillä kaivaa kaikki vanhat puoliveriset, arabit ja welshit takaisin. :D Mutta keksin irl koirankasvattamisen, niin kaikki ylimääräinen vapaa-aika menee muka niihin.

Järkyttävää miten sitä edelleen muistaa kymmenien hevosten suvut.

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: flanu 
Päivämäärä:   14.8.23 15:42:26

Täällä kans yks "vanha" näin työpäivän ratoks kurkkimassa tapahtuuko täällä enää mitään. 10v ainakin ollut jo pois näistä piireistä, mutta just viime viikolla kun pohdin lähtöä kuvaamaan poninäyttelyihin, niin mietin että vieläkö virtuaalimaailmassa kuvat tekee kauppansa :D. Nykyisellään ei aika ja energia riitä tälle harrastukselle, mutta toisinaan kyllä muistelee niitä aikoja, kun täällä oli super aktiivista ja osan harrastajista tiesi jopa ihan IRL.

Mulla taitaa olla jopa jonkun vanhan tallin sivut tallessa edelleen.

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: Näpsä 
Päivämäärä:   16.8.23 23:36:26

Voi ei, mitä vanhoja nimiä d mä muistan hopealehdon, loisteen, Goldhoofs arabiansin, mut he oli jo silloin paljon vanhempia harrastajia.

Ja siis oma tallihan oli Redpapers Stable, York-loppuliite kasvatuksessa. Nimipää oli kyl huikea xD

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.9.23 00:40:25

Missä päin Aeria/Clementine (tjs.) nykyään vaikuttaa?

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: DaSS 
Päivämäärä:   16.1.24 05:10:40

Täällä yksi joka todella vanha konkari joka tuli tänne nostalgiatrippiä hakemaan. Tosin tällä hetkellä kun valvon vauvan kanssa ties monetta yötä en edes muista aktiivisimpia vuosiani :D

  Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: Porina 
Päivämäärä:   24.3.24 17:53:00

Tulin mukaan juuri siinä vaiheessa kun hoitajasysteemi alkoi olla tiensä päässä, mutta Expage-talleja oli vielä jonkin verran. Geocities oli ainoa kunnollinen alusta, Angelfiren nimeen monet vannoi mutta sen käyttöliittymä oli todella ärsyttävä. Talliahan tuskin kukaan muistaa, koska interaktiot jäi niin harvoihin... muutama hevonen kaiketi vaihtoi käsiä. Ainakin ostin toiselta tallilta ox-tamman. Kasvattajanimeä en muista, sori :I Hevosia oli paritusinaa, joista mieleen jääneet vähän jäyhempi appaloosaori, jonka kanssa kisasin kaikenlaisessa, ja kirsikanpunainen sukkajalka kainaloinen arabi, jonka sain kantakirjaankin ja joka sai muutaman astutuksen. Appaloosiin painotin enemmän... onkohan niiden sukua enää nykyään missään.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.