Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: Vierailija 
Päivämäärä:   23.3.20 13:01:28

En varmaan ole ainoa, joka tällaisena karanteeniaikana pohdiskelee menneitä ja eksyy ihmettelemään vanhan ja aikoinaan tärkeän harrastuksen kuulumisia. En voi käsittää, että siitä on 20 vuotta kun ensimmäistä kertaa luokkakaveri esitteli Expage-tallinsa ja siitä se sitten lähti. Aika paljon asiaa mahtui noihin harrastusvuosiin: solmittiin uusia ystävyyksiä, menetettiin ystäviä, opittiin uusia taitoja, luotiin pohjaa ihan uudentyyppiselle harrastukselle ja siinä sivussa vietettiin arkuelämässä omaa lapsuutta ja nuoruutta.

Onkohan kukaan innokas harrastaja koonnut virtuaalimaailman kujeista minkään sortin historiikkia? Mitä kuuluu virtuaalihevosharrastukselle nykyään?

Terveisin, nykyään kolmekymppinen ex-heppatallilainen (n. vuosilta 2000-2009)

Re: Vanhoja konkareita linjoilla?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.3.20 11:37:30

Täällä samoihin aikoihin harrastanut kolmekymppinen :) ikävä on kyllä noita aikoja. Niin huoletonta ja inspiroivaa touhua se oli kyllä. Vieläköhän sitä riittäisi aikaa virtuaalitallin pyöritykseen? :)

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   25.3.20 16:19:52

Virtuaaliharrastajat kokoontuvat nykyään uudella foorumilla (virtuaali.net/keskusta)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.4.20 17:14:25

http://www.virtuaalihevoset.net/wiki/index.php/Etusivu voisi löytyä jotain

Lähettäjä: maya 
Päivämäärä:   18.5.20 17:40:59

Voi niitä aikoja.
Pidin joskus 20v sitten virtuaalitallia, Fanononea.

Lähettäjä: Muhvi 
Päivämäärä:   27.5.20 09:29:55

Täälläkin nyt 30 v. täyttävä heppatyttö. En oikein osannut tehdä virtuaalitalleja vaan kadehdin salaa niitä, joiden talleilla oli hieno ulkoasu. Tein ensimmäisen tallin Expageen tietenkin ja toisen varmaan GeoCities-palvelulla. Sitten oli sellainenkin kuin Angelfire, mutta en muista, tuliko siiitä mitään. Vaikeaa oli, kun englanti oli tuolloin vielä aika heikkoa, mutta hienot muistot. :D

Luokkakaveri esitteli virtuaalitallien maailman minulle ala-asteella. Aluksi olin pettynyt, kun ymmärsin, että siellä sivulla on vain kuvia ja tekstejä eikä siinä voikaan liikkua jollain ukkelilla kuten vaikkapa klassikkopeli Unelmahevosessa. :,D

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   29.6.20 06:16:57

Oi kyllä!

Nykyisin kolmekymppinen ex-harrastaja täällä myös.
Muistan tuon Fanononen :)

Siihen aikaan tosiaan geocities oli se ykkönen ilmaisista, ja sittenhän olit ihan pro jos sulla sattui olemaan oma domain! Tai pääsit jonkun toisen domainille.
Itseasiassa juuri eilen katselin tuota uutta foorumia ja hyvin saman näköisiä on virtuaalitallit edelleen - mistään muista käytännöistä mulla ei kyllä ole nykymaailmassa hajuakaan :D

Edelleen siellä näytti olevan ERJ, KRJ, NJ jne.

Jossain vaiheessahan oli kamalaa huutoa ne pelkästään piirretyt kuvat eikö?

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   2.7.20 09:09:40

Vieläkö vrl on olemassa ja toimii? Eikös se jossain välissä uhannut loppua?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.7.20 10:15:26

On olemassa ja toimii.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   26.7.20 17:12:07

Tervetuloa vaan rohkeasti palaamaan harrastuksen pariin, jos yhtään kutkuttaa! Aina voi varovaisesti aloittaa vaikka yhdellä (tuonti)hevosella ja sen kanssa tutustua hommaan nykypäivänä. Keskustassa uudet harrastajat on otettu tosi ystävällisesti mukaan ja autettu alkuun, jos tarvitsee opastusta ihan uutena harrastajana / vanhana paluumuuttajana. Jokaiselle löytyy varmasti itselle sopiva tapa harrastaa perinteisen laatiskisauttamisen lisäksi (sitä vähättelemättä).

VRL on toiminnassa ja tällä hetkellä sitä uudistetaan.

Lähes kaikki laatikset ovat myös toiminnassa. Piirroshevoset ja tarinaharrastaminen ovat kovassa huudossa tällä hetkellä.

Lähettäjä: =) 
Päivämäärä:   30.7.20 23:35:42

Mahtava homma, että VRL on yhä pystyssä! Aloittajan viesti olisi voinut olla vaikka oma kirjoittamani. Expagella myös aikanaan aloitettu. Bongasin oman historiani tässä joskus virtuaaliwikistä (tai sinne päin?) ja olipa aika huisia luettavaa, niin paljon muistoja menneestä.. Fanonone on myös nimenä mielessä :)

Lähettäjä: Riikka 
Päivämäärä:   29.11.20 20:22:22

Minä mietin kanssa keväällä paluuta virtuaalihevosten pariin, aktiivinen harrastusaika oli silloin 1999-2014 ja meno oli todellakin toinen kuin tänä päivänä :D
Fanononea katsottiin silloin ylöspäin, samoin Liinua, Koululaaksoa, Ceridwyniä, Sprietlandsia, Orionia, SFM Arabiansia, Whitewoodia, Mäntysuota/Keinukalliota ja montaa muuta.

Lähettäjä: Konkari 
Päivämäärä:   30.11.20 00:07:25

Täällä yks konkari! Muistan kun -90 luvun loppupuolella jätkien kans alettiin pelailla säbää ja sitä ennen pelattiin jalkapalloa ja lätkää ja luoja ties mitä.. Oi niitä aikoja tosiaan.

Lähettäjä: hym 
Päivämäärä:   30.11.20 17:51:29

http://virtuaali.net/keskusta

Lähettäjä: _ 
Päivämäärä:   26.12.20 16:24:36

Hyviä muistoja... <3

2002-2007 olin aktiivisesti mukana ja vieläkin joskus miehelle haikailen niistä ajoista.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.4.21 00:07:30

"meno oli todellakin toinen kuin tänä päivänä :D"

Miten meno oli erilaista? :) Täällä entinen harrastaja myös, mutta aika samanlaisilta nuo tallit näyttää nykyään! Hienoja talleja kyllä löytyy, mutta kyllä välillä tulee ikävä niitä vanhoja talleja, Koululaaksot tms. t. yksi kolmekymppinen lisää

Lähettäjä: eatnama 
Päivämäärä:   25.4.21 14:26:35

Ei siitä Fanononesta ihan 20v ole, kun minäkin muistan tallin ja aloitin vasta 2002... :D
Vv. 2009-2011 olin vähän aikaa poissa elämäntilanteen takia, mutta jatkoin ja harrastan edelleen, vaikka kolmikymppisenä kuulunkin seniorikaartiin - vai peräti vanhuskaartiin? Lopettaminen on käynyt mielessä pari kertaa, mutta kyllä mun ois tarkoitus olla vielä 2022 hommissa mukana, ellei tapahdu mitään dramaattista. Tässähän tämä menee työn ja muun elämän ohessa.
Ninitra, KWB, Farr ja mitä näitä talleja nyt oli. Nykyisin mulla on vain v-ravureita, eli palasin juurilleni.

Se musta on harmi, että en tunne hirveän montaa nykyistä v-heppailijaa henkilökohtaisesti. Pidän FB:n kautta yhteyttä muutamaan jo lopettaneeseen, mutta aktiivisista en tunne ketään, enkä ole tavannut ketään. Joskus huomaan jonkun käyttävän samassa tapahtumassa otettuja kuvia ja paikalla on ollut mun lisäksi 1-2 kuvaajaa, mutta eipä heitä ole voinut tervehtiä, kun en kasvoilta tunne. Siinä mielessä tämä ei tunnu ihan yhtä tiiviiltä yhteisöltä kuin ennen, tai sitten mä olen auttamattomasti liian vanha :D

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.4.21 18:41:59

eatnama, minä muistan nimimerkkisi. Minulla itsellä ei jäänyt ketään tuttua/kaveria virtuasliharrastajista, taisin olla itse sellainen itsenäinen harrastaja.

Meille kolmekymppisille ja yli pitäisi perustaa oma mummokerho :D

Lähettäjä: Juulia 
Päivämäärä:   26.4.21 09:39:17

Mummo kerho olis kyllä paras idea!

Lähettäjä: Sorel 
Päivämäärä:   26.4.21 17:02:46

Mie kanssa aloittanut joskus 2001 eli voisin myös liittyä tähän mummokerhoon :DD Ne hyvät vanhat ajat <3

Lähettäjä: eatnama 
Päivämäärä:   26.4.21 22:51:14

No en mä nyt kuitenkaan mikään mummo vielä ole, en ees henkisesti :D
Vaikka omistan kyllä pari itetehtyä villatakkia.

Lähettäjä:   
Päivämäärä:   27.4.21 14:31:59

eatnama, mulla on välillä ikävä Kinship Warmbloodsia. Muistan ihailleeni KWBtä tosi paljon joskus kauan sitten, en ikinä vain uskaltanut pyytää mitään tilausvarsaa. <3 Mukavaa kyllä, että ravurit ovat pitäneet sinut harrastuksessa mukana!

Itse olen myös tämmöinen kohta 30v mummeli, joka tosin aloitti virtuaalihevosharrastuksen "vasta" vuonna 2004. Aluksi meitä oli useampi IRL-kaveri, joiden kanssa perustettiin yhteistalleja ja vaihdeltiin kasvatteja keskenämme. Vuosien saatossa alkoi porukkaa tippumaan ja lopulta minä olinkin viimeinen, jolla oli virtuaalitalli. Tämä taisi olla vuonna 2008 ja silloin löysin vahingossa ht.netin, mikä pelasti oman harrastukseni, sillä muuten olisin itsekin lopettanut. Siitä lähtien olen sitten alkanut kehittämään omaa harrastustani eteenpäin ja niin, vieläkin täällä ollaan!
Ei tätä vain pysty lopettamaan, ja veikkaankin, että lopetan virtuaalihevostelun vasta sitten kun olen se viimeinen harrastaja.

Lähettäjä: Fdp 
Päivämäärä:   3.5.21 10:11:15

Millaista nykyään on?

Aloitin joskus 2002 maissa. About 2002-2006 taisi olla vähempi talleja ja paljon hoitajia. Oli kunnia olla aktiivinen hoitaja. Kaikki uudet aloitti hoitajana ja opetteli siten ”tavoille”. Eniten expagetalleja. Harvat upeat geocitiesissä.

Sitten tuli enempi ilmaisia sivubuildereita ja useampi oppi koodaamaan tai käyttämään ostettuja leiskoja, ja omat tallit tuli yleisemmäksi. Uudet perusti usein suoraan oman tallin. Monella oli monta tallia.

Joskus 2006 maissa oli paljon mapattuja leiskoja ja piirrettyjä/pelimäisiä talleja. Vihko-tyylisiä leiskoja ja muuta ”hauskaa”. Naamiaistarinajuttuja, hoitajia, ratsastuskouluja.

2009 maissa buumi oli ”tyylikkyys”, laatuarvostelut, näyttelyt, rakennekuvat, megapitkät luonteet, laadukkaat hevoset ja kasvatteja oli vaikea saada. Jokainen oli joku kasvattaja ja ratsastuskouluja oli vähempi. Hienoissa leiskoissa oli kiemura-brusheja ja sellainen ”tapettitausta”. Html&css, tosi harva pro osasi php:tä. Sitten oli aloittelevammat tallinpitäjät, joilla expagen korvasi joku suntuubi(?) ja freewebs valmisleiskat. Näille oltiin ilkeitä ja jopa kiusattiin, ei todellakaan myyty kasvatteja ja heidän oli vaikea hankkia kuvia/leiskoja, koska ei ollut ”valuuttaa” vastapalkaksi. Geocitiesin omakooditallit ja oman domainin tallit oli hienointa hienoa. Parhaill hevosilla oli ihan oma sivusto. Aloittelijat harrasteli enempi ehkä keskinään ja ”eliitti” ht netissä ja vrl alaisuudessa järjestetyissä karkeloissa.

Kisoihin ilmoitettiin hevosia päivittämällä vrl kisakalenteria kuin hullu, ja notepadissa valmiina copypastetettavaksi ilmoittautumislista hevosia. Sitten kun kalenteriin tuli uudet kisat, niin 20 välilehteä auki ja himona copypastea, että ehti kaikkiin mukaan. Koska laatikset ja kisatuloksia piti saada!

Hevosilla oli muodissa erikoiset nimet ja kirosanat ja muu persseily ja piti olla ”cool” :Dd

Mesessä oli jotain inside keskusteluja. Muuten pyörittiin ht netissä. Suntuubilaiset oli jossain omassa kuplassaan? Joskus kun joku heistä tänne eksyi, sai äkkilähdöt ”typeristä kysymyksistä”. Mitä gurumpi, sitä töykeämpi :D kunnon vanhanajan kunnioitusmeininki :”D

2010 suunnilleen lopetin itse muun elämän takia.

Lähettäjä: Fdp 
Päivämäärä:   3.5.21 10:15:25

Ja parasta oli viikonloppujen off topic ketjut milloin mistäkin aiheesta. Oli kyllä hauskoja juttuja

Lähettäjä: mindie_x 
Päivämäärä:   6.5.21 19:53:44

En ikinä varsinaisesti harrastanut virtuaalihevosia, mutta hyvän pohjan sain virtuaalimaailmaista työelämään. Ja oon mä jotain tekemiäni talleja joskus työhaastattelussakin esitellyt menestyksekkäästi. :'D

Lähettäjä: mafia. 
Päivämäärä:   7.5.21 14:26:34

mindie_x, sut muistan. Kuten monen muun tästä ketjusta.

Täällä kans yks kolmekymppinen. Mun mistään tallista ei koskaan tullut suosittua/tunnettua, en edes muista niiden nimiä, eikä silloisella 10-13v lääkkeettömällä ADHD lapsella riittänyt mielenkiinto pyörittää yhtikäs mitään 2 viikkoa kauempaa.

Pitäisikö sitä tässä kokeilla uudelleen, kun ikää ja kärsivällisyyttä on tullut hieman lisää..? 2 lasta ja opiskelut pitää kiireisinä, mut jos sitä ottaisi tavaksi n 2 tai 3 iltana viikossa pyhittää muutama tunti.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.