Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ravikeskustelu 460

LähettäjäMarle 
Päivämäärä:   13.6.17 11:48:57

Ravikeskustelu 459

VRER - Kilpailukalenteri
VRKK
VPY
RaPu
Ravifoorumi
Ravi-info (Huomaa uusi osoite!)
Ravitalleja (Huomaa uusi osoite!)

Ravikeskustelun aloitusviestin pohja.

  Re: Ravikeskustelu 460

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   13.6.17 11:50:58

http://duanpacers.weebly.com/vrer04.html Ja sitten ne 3 vuotiaat (ja muut) peitsarit viivalle!
http://reibilin.weebly.com/vrer39.html Näihinkin on vielä hyvin aikaa osallistua, jos et jo ole.

  Re: Ravikeskustelu 460

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   13.6.17 11:55:42

Marlen ravi-info vaikutti hyvältä ja selkeeltä :)

  Re: Ravikeskustelu 460

LähettäjäMarle 
Päivämäärä:   13.6.17 11:56:08

Tarvitsisin kanssaharrastajilta apua ravitallilistan päivitykseen!
Tuleeko teille mieleen listalta uupuvia ravitalleja/talleja joista löytyy ravureita? Onko osoitteissa/muissa listan tiedoissa päivitettävää? Linkittäkää tiedot alle tai Orilammen sähköpostiin niin saadaan ajantasainen lista palvelemaan raviharrastajia :)

Ravitallilista

  Re: Ravikeskustelu 460

LähettäjäMarle 
Päivämäärä:   13.6.17 11:57:10

Niin ja Viiru jos voisit päivittää ravikeskustelun aloitusviestin pohjaan nuo uudet osoitteet :)

  Re: Ravikeskustelu 460

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   13.6.17 11:57:39

Joo teen sen kohta

  Re: Ravikeskustelu 460

Lähettäjä: Eenu 
Päivämäärä:   13.6.17 12:05:41

Hei tuli vain mieleen kun tuota ravi-infoa luin ja siellä mainittiin ettei villeillä raveilla ole kisakalenteria niin mielestäni sinne voisi laittaa VPA:n ravikalenterin. Olen nyt puhelimella enkä rehellisesti sanottuna edes muista miten täällä linkitetään, mutta VPA ja sieltä kisakalenteri ja siellä on erikseen ravikalenteri :)

  Re: Ravikeskustelu 460

LähettäjäMarle 
Päivämäärä:   13.6.17 12:06:17

Kiitos. Hyvä tietää että ravi-infosta saa muutkin tolkkua :) Itellä kun on vaan se oma näkemys asiaan.

Saa siis antaa parannusideoita tai ehdottaa jos on jotain lisättävää ravi-infoon. Saataisiin kaikkia raviharrastajia (etenkin aloittavia) palveleva tietopaketti kasaan ajantasaisin tiedoin.

  Re: Ravikeskustelu 460

Lähettäjä: Eenu 
Päivämäärä:   13.6.17 12:08:19

Ja ravitallilistalle jos uunituoreet tallit kelpaavat niin mä kokeilen raviharrastusta pienen kv ja lv tallin voimin, sen saa halutessaan linkitellä :) http://eenuu.jimdo.com

  Re: Ravikeskustelu 460

LähettäjäMarle 
Päivämäärä:   13.6.17 12:08:21

Eenu, kiitos muistutuksesta :) VPA:n kalenteri on tiedossa mutta en ole muistanut sitä infoon lisätä kun se on viime aikoina ollut niin kuollut paikka ravien osalta. Nyt sielläkin näkyi olevan kivasti raveja joten lisään VPA:n kalenterin infoon.

  Re: Ravikeskustelu 460

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   13.6.17 12:12:39

Mä en ees oo ollu tietonen mistään VPA:sta.. :D Oispa hyvä jos tuonne sais noita villejäkin raveja keräiltyä.. Tai jos muistais sitä sitten seuratakin..

  Re: Ravikeskustelu 460

Lähettäjä: Eenu 
Päivämäärä:   13.6.17 12:14:46

Heh, mä sitä seurailen jo muutenkin kun etsiskelen tarinakisoja sekä valmennuksia joita tuonne aina kivasti ilmoitellaan. Tuonne vissiin kaikki kilpailut ja tapahtumat ilmoitellaan lomakkeella, joten helppoa sinne onneksi on omia kilpailujaan lisätä :)

  Re: Ravikeskustelu 460

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   13.6.17 12:24:18

Just tein pienen tutustumiskierroksen, meni hetki ennenkuin bongasin ravikalenterin sieltä mutta löyty se lopulta! :D

  Re: Ravikeskustelu 460

LähettäjäMarle 
Päivämäärä:   13.6.17 12:28:18

Eenu, Sälgrundin Ravitalli olikin jo listalla :)

Päivitin VPA:n kalenterin listaan. Se on kyllä kätevä kalenteri kun ravit saa suoraan listaan ilman mitään hyväksymisiä. Olisi aika helppoa etsiä raveja jos kaikki muistaisivat lisätä villit ravinsa kätevästi yhteen paikkaan. Raveja etsiessä ei tarvitsisi kun katsella VRER:in ja VPA:n kalenteria :P

Vanha kalkkis muisti jopa lisätä keskustan yhdeksi paikaksi josta voi etsiä raveja :D Mikä se semmonen keskusta on...

  Re: Ravikeskustelu 460

Lähettäjä: Eenu 
Päivämäärä:   13.6.17 12:34:09

Pakko muuten kysyä, että miksi muuten raviharrastajat yleisesti ottaen ovat mielummin täällä kuin Keskustassa? :)

  Re: Ravikeskustelu 460

Lähettäjä: Loci 
Päivämäärä:   13.6.17 12:53:29

Pitää varmaan ilmotella Zeloksen ravipuoli mukaan listalle, kun saan ravipuolen valmiiksi

  Re: Ravikeskustelu 460

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   13.6.17 12:55:54

Mulla syy on varmaan suurimmaksi osaki se, että vanhasta tottumuksesta tulee aina vain tänne, tää on jotenkin kivan yksinkertainen käyttää, vaikka keskustakin on ok kun sitä enemmän käyttää ja tottuu, alkuun tuntu vähän hankalalta enkä vieläkään oo täysin sille lämmennyt. :D Tää on myös helpompi puhelimella, kun keskusta..

Keskustaa hyvä jos tulee avattua kerran päivässä, mä vähän koen että se tarjoaa enemmän ratsuihmisille kuin meille raviharrastajille..

  Re: Ravikeskustelu 460

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   13.6.17 14:06:11

Lähettäjä: Eenu
Päivämäärä: 13.6.17 12:34:09

Pakko muuten kysyä, että miksi muuten raviharrastajat yleisesti ottaen ovat mielummin täällä kuin Keskustassa? :)

Koska muut jäi tänne, ei ole järkeä koittaa pitää keskustan puolella ravijuttuja aktiivisena (ei sinne paljoo vastailla). Muuten kyllä muiden asioiden parissa pyörin keskustassa. Käytän siis molempia.

  Re: Ravikeskustelu 460

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   13.6.17 14:52:30

Hoho, tää on just tätä.. Heti kun mä eilen suuni avasin ja sanoin että "mä ehkä lähen sunnuntaina lohjalle kuvaamaan mätsäreitä" niin sääennuste lupaa sille päivälle vissiin ukkosta.. sadetta ainakin.. -.- EI SITTEN

  Re: Ravikeskustelu 460

Lähettäjä: Loci 
Päivämäärä:   13.6.17 14:59:42

Suomen kesä...

Mä ite vielä mietin, lähenkö 7.7. Puumalan paikallisraveihin (saan ilmaisliput) vai Metsämäkeen. Poikaystävä ei innostu oikeen siitä, että pitäis heti Oulun reissun jälkeen taas istua 6h autossa suuntaansa.

  Re: Ravikeskustelu 460

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   13.6.17 15:06:03

reibili, mä oon menossa.. satoi tai paistoi :D

  Re: Ravikeskustelu 460

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   13.6.17 15:07:14

Ois kätevä sellane minisateenvarjo kameran päälle :'D

googlesta löytyki kuva mun visiolle!! :D https://www.ephotozine.com/images/bbcode/33998/camera-umbrella.jpg

  Re: Ravikeskustelu 460

LähettäjäMeeriN. 
Päivämäärä:   13.6.17 15:07:42

Mä taas aattelin mennä ens viikolla Teivoon kuvaileen ja sit lähden juhannuksena Härmään Nordic Kingiin. Toivottavasti tulis enempi kylmäverisiä Ruotsista ja/tai Norjasta, niist olis kiva saada kuvia. Juur katoin mapsista niin koko reissun aikana tulee kilometrejä vaivaiset 650km. Kalenteri olis kyllä täynnä kaikenlaisia kuvausmahdollisuuksia, mut sää kun on tämmöinen niin...

  Re: Ravikeskustelu 460

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   13.6.17 15:08:50

Autossa istuminen on ihan hirveetä.. Nyt mä kyllä löysin sellasen ihanan selkätuen, ettei nyt sentään kuolemaa tee, vaikka pitää vähän kauemmin istua (pitäs porukoillekin tässä kuussa ennättää ennenku veli lähtee inttiin, matkaa ois ajettavana sellaset 550km). Aiemmin tuo puolentoista tunnin mökkimatkakin oli yhtä tuskaa mut tuon tuen kanssa oli ihan jees. :D

  Re: Ravikeskustelu 460

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   13.6.17 15:10:29

Heeei vähänkö söpö varjo! Mulla ei oo ees isoa sateenvarjoa niin ei huvita lähtee jos tulee kaatamalla vettä niskaan. :D Enkä tiedä saisko jostain lainaan..

  Re: Ravikeskustelu 460

Lähettäjä: Loci 
Päivämäärä:   13.6.17 15:29:20

Mä ravailen ainakin toistaseksi Raision ja Puumalan väliä melko ahkerasti, suuntaansa melkein 500 km... Toissayönä kotiuduin mun Kotka-Raisio-Kotka reissulta ja taas pitäis loppuviikosta lähtee Raisioon. Sieltä sit Juhannukseksi viettämään mökkielämää Kustaviin ja sen jälkeen Ouluun. Lisäksi 1.7. poikaystävän veljen lapsen ristiäiset. Sitten olisi ne ravit ja seuraavalla viikolla Kotkaan Meripäiville.

Kaverin kaa ollaan suunniteltu, että 5.8. sit lähettäis Haminaan arabinäyttelyihin. Tää on yhtä reissaamista koko kesä.

  Re: Ravikeskustelu 460

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   13.6.17 15:54:45

Tämmösenä kotihiirenä leviäis pää hyvin äkkiä jos pitäis reissata tuohon tahtiin. :D

  Re: Ravikeskustelu 460

Lähettäjä: Loci 
Päivämäärä:   13.6.17 16:38:55

Raveihin ja Mätsäreihin ehtis ja mahtuis vielä

http://zelosravit.proboards.com/thread/2/raviradan-avajaisravit-15-06-2017
http://zelosravit.proboards.com/thread/2/raviradan-avajaisravit-15-06-2017

  Re: Ravikeskustelu 460

Lähettäjä: Loci 
Päivämäärä:   13.6.17 16:50:45

http://zelosravit.proboards.com/thread/4/raviradan-avajaism-ts-rit-2017

Laitetaas vielä tää mätsärien osoitekin..

  Re: Ravikeskustelu 460

LähettäjäMilja H. (10674) 
Päivämäärä:   13.6.17 17:34:32

No itse reissasin tammikuusta toukokuun viimeiseen päivään saakka kodin ja Jyväskylän väliä parhaimmillaan 2 kertaa viikossa per suunta... :D Matkaa siis 100km suuntaansa, olisinko ehkä viidesti mennyt porukoiden kyydillä ja muuten junalla tai bussilla. Mutta nyt on sekin ohi, saa kesäkuun olla ihan kotikulmilla ja heinäkuussa lähteä vasta seuraavan kerran reissuun! :D

Mä ajattelin lähteä kuvaamaan noita meidän paikallisraveja Mänttään lauantaina. Koskaan niissä käynyt, vaikka jo kahtena aikaisempana kesänä ollut se suunnitteilla (ja vaikka koko ikäni oon lähellä asunut). Kukaan ei varmaan oo tulossa tänne takapajulaan niihin kekkereihin? :D

  Re: Ravikeskustelu 460

LähettäjäMeeriN. 
Päivämäärä:   13.6.17 17:40:53

Milja, mäkin reissasin tre-jkl väliä joka viikonloppu kun oli koulua, junalla pääasiassa. Pitkään mäkin mietin et Jämsän kesäraveihin pitää mennä ku rata on tossa matkan varrella, no kohta on 4 vuotta kulunut enkä oo siel vieläkään käyny - poniraveissa kävin siel sentäs viime kuussa :D Harmi ku lauantaina on kaikkee muuta, muuten olis voinu mennäkin Mänttään.

  Re: Ravikeskustelu 460

LähettäjäMilja H. (10674) 
Päivämäärä:   13.6.17 19:06:25

Pompejissa olisi parit ravilähdöt tulossa. Nyt lauantaina olisi ihan tavalliset lähdöt ja viikon päästä torstaina olisi sitten NDM-lähtö tavallisten lisäksi. Mukavasti tullut osallistumisia jo etenkin NDM-päivän lähtöihin :)

  Re: Ravikeskustelu 460

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   13.6.17 22:25:16

Ihan kivasti ilmotettu 2 vuotiaita lämpösiä mun raveihin nyt! Yleensä 3v kylmiksiä on paljon ja usein vaan niitä saanu jakaa kahteen eri porukkaan, lämpösiä harvemmin..

Sain kerättyä kaikille (tai no melkein, vanhempien kanssa en jaksanu päätäni vaivata) uudet ennätykset niin kaipa nuo samoilla tulilla heittää uusiin raveihin, kun muutama taas ikääntykin, kalenterit alkaa laahata sen 10-20 starttia perässä kaikilla ainakin, kun yleensä saanu pidettyä kivasti ajan tasalla, nyt ei enää jaksa.. :D Puolet peitsareista sain tänään päivitettyä sillä kustannuksella, että piti tehdä sivuja ja kutsuja.. höhö..

  Re: Ravikeskustelu 460

Lähettäjä: Shavo 
Päivämäärä:   14.6.17 06:51:38

Jos jota kuta kiinnostaa Narrilaivalainen varsa tai käyttää tammaa tai oria omaan siitokseen, niin tässä olis joitakin ketkä on nyt ihan 100% siitosuralla:

(YHTEYDENOTOT MIELUITEN SÄHKÖPOSTIIN :) )

Varsojen nimiin ei ole pakko laittaa Narrilaivan- liitettä. Kaikki liisaus jutut ym. onnistuu. Joillakin on nimiin liittyviä pyyntöjä... :D :)

sht-tamma Narrilaivan Lellikki
enn. 23,4, vs. 43 000ve
i. Purnin Villipoika 24,3a (ii. Kekan Tulipallo, ie. N.I.N. Venus)
e. Narrilaivan Lempilapsi 26,1a (ei. Legendan Samooja, ee. Ryysyrannan Pieni-Ihme)
- Jos tammavarsa, niin jotain lellipentu nimeä :)

sh-tamma Narrilaivan Näpäytys
enn. 23,7, vs. 59 000ve
i. D.A.N. Tuskanhuuto 25,3 (ii. J.T. Komeetta, ie. D.A.N. Jäätelökesä)
e. Narrilaivan Näppituntuma 25,4 (ei. Ryysyrannan Dareios, ee. Näpin Tarina)
- varsan nimeen jotain Näppi- teemaa jos tamma :)

sh-tamma Narrilaivan Vikuriina
enn. 24,0a, vs. 31 000ve
i. Ryysyrannan Dareios 22,1a (ii. Taikatuulen Lennokas, ie. Ryysyrannan Kleopatra)
e. S.A. Vilhelmiina (ei. N.I.N. Kaipaus, ee. J.T. Vilppu)

sh-tamma Narrilaivan Kalpeakasvo
enn. 23,1a, vs. 87 000ve
i. Narrilaivan Lemmenliekki 25,3 (ii. Ryysyrannan Lemmekäs, ie. J.T. Kesätyttö)
e. Savun Kalpeanaama 25,5a (ei. Tulituulen Veroleikki, ee. Loisto-Kaikuva)
- Mikäli tamma varsa, niin jotain vaaleakasvoista/ kalkkiteemaa :D

sh-tamma Velmun Voitto
enn. 24,7a, vs. 36 000ve
i. J.T. Velmu 36,7 (ii. NJY Topias, ie. Lillin Viimattu)
e. J.T. Kesätyttö 29,0a (ei. NRL Hömpäntömppä, ee. Pohjolan Juliette)

sh-tamma Narrilaivan Vaimoke
enn. 23,2a, vs. 38 000ve
i. AH Ukko 22,9a (ii. Ajattoman Marius, ie. N.I.N. Syöjätär)
e. Narrilaivan Vikuriina 24,0 (ei. Ryysyrannan Darius, ee. S.A. Vilhelmiina)

sh-tamma Narrilaivan Valtiatar
enn. 25,4a, vs. 35 000ve
i. Narrilaivan Veikari 24,2a (ii. Ajattoman Karino, ie. Loisto-Tuulivei)
e. Narrilaivan Vikuriian 24,0 (ei. Ryysyrannan Dareios, ee. S.A. Vilhelmiina)

sh-tamma Popanpiina
enn. 25,4, vs. 43 000ve
i. AH Poppamies 26,2 (ii. D.A.N. Tuskanhuuto, ie. Savun Noitaleikki)
e. Kriden Synti 27,0x (ei. Hemuli Luned, ee. J.T. Katumus)

sh-tamma Savun Camomilla
enn. 23,2a, vs. 75 000ve
i. Savun Casanova 23,4a (ii. Totipotentti, ie. Tähtiyön Halla)
e. Vauhditar 26,3 (ei. Jokerin Loiste, ee. L.S Tamma-Tyttö)
- C:llä alkava nimi varsalle

sh-ori Narrilaivan Veikari
enn. 24,2a, vs. 38 000ve
i. Ajattoman Karino 25,2a (ii. Pikku-Poika, ie. Karina)
e. Loisto-Tuulivei 25,4 (ei. NJY Tosi-Nopsa, ee. J.E.P. Tuuliviiri)

sph-o Narrilaivan Lemmenloppu
enn. 23,1a, vs. 63 000ve
i. Narrilaivan Lemmenliekki 25,3 (ii. Ryysyrannan Lemmekäs, ie. J.T. Kesätyttö)
e. Pohjan Fauna 26,4a (ei. N.I.N. Shamaani, ee. Tulituulen Helmi)
- Orivarsalle jotakin Lemmen- juttua nimeen

sh-o Narrilaivan Qaa
enn. 21,6, vs. 113 000ve
i. Narrilaivan Faarao 24,0 (ii. Ryysyrannan Dareios, ie. Tappara KIR)
e. Savun Noidanvarjo 27,0x (ei. L'O Salaman Hopea, ee. Noitarumpu)
- Orivarsalle egyptiin liittyvää nimeä

  Re: Ravikeskustelu 460

Lähettäjä: Shavo 
Päivämäärä:   14.6.17 07:48:56

"Ennen raveihin osallistumista hevosen on läpäistävä koelähtö joko VRER:in alaisissa tai villeissä raveissa."

Mun hevoset ei ole osallistuneet koelähtöön varmaan viiteen vuoteen, koska VRER kusi silloin niitä raveja ja koelähtöjen tulokset viivästyivät ja näin kävi "muutamissa" villeissäkin. :)

Itse en näe millään lailla pakolliseksi, että hevosen on juostava koelähtö oikeasti. Joo, IRL se kokeilee hevosen kuntoa, mutta virtuaalimaailma toimii vähän eri tavalla. Esim. itse ilmoittelen yleensä 2-3v hevoset kerralla 5-10 raveihin 2-3v kaudekseen, en jaksa odotella että joku tekee koelähdöstä tulokset, sitten hevonen hylätään koelähdössä ja sitten se onkin ilmoitettu jo muihin raveihin... :P

Siksi mun hevoset on juosseet koelähdön yleensä keksityissä raveissa :)

  Re: Ravikeskustelu 460

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   14.6.17 09:25:36

Mä oon mieluummin täällä koska mulla Keskusta ei alkuun toiminut kunnolla, eikä toimi vieläkään aina ihan vissiin oikein.

Koelähtöjuttuihin, lukeehan se VRER:n sivuillakin että koelähtö on juostava. Mutta kyllä ainakin kaikki vanhemmat harrastajat tietää että ei kukaan ala tutkimaan onko tämä ja tuo hevonen nyt *oikeasti* juossut vai keksityissä. Mun hevoset juoksee kans jossain takapajulassa kun en malta odotella koelähtötuloksia ja kun ärsyttää venkslata useammat jos ei menekään läpi :D

  Re: Ravikeskustelu 460

Lähettäjä: aksu(eo) 
Päivämäärä:   14.6.17 10:17:30

Marle, lisää tulosten lisäämis-osioon että oisi hyvä myös mainita jos kyseessä on ollut jonkinlainen suurkilpailu/nimikkolähtö :D Alaisuudella nyt ei VRER:n kannalta ole mitään merkitystä. Voisi ehkä painottaa että villit ja alaiset on samanarvoisia? :P

Voisi myös lisätä kisaamisosioon jotain opetuslähdöistä?

Tuo ikäosio on hieman epäselvä, "Jos lähdössä ei mainita ikää, se on avoin 3-12 -vuotiaille lämminverisille, 4-15 -vuotiaille kylmäverisille tai 3-18 -vuotiaille poneille" - mutta jos sarjamääritys on avoin, niin silloinhan siihen saa laittaa kaikki.

Aika-osioon voisi linkittää myös Hippoksen ponien SE-listat :)

Miksi peitsarit on sulkeissa? :D Nehän on käytännössä oma kategoriansa :D

Hylkäyssyihin voisi lisätä vielä keskeytyksen?

Saisko pyytää myös, että mainitsisit peitsareista vähän jossain? Niiden harrastajia on hyyyyvin vähän tällä hetkellä ja jos joku sattuisi niistäkin kiinnostumaan :) VPY:n sivuilla taitaa olla aika hyvä paketti niistä.

  Re: Ravikeskustelu 460

Lähettäjä: aksu(eo) 
Päivämäärä:   14.6.17 10:18:31

(Sori, tuli ehkä hieman epäselvästi mutta jospa sen ymmärtää xP)

  Re: Ravikeskustelu 460

LähettäjäMarle 
Päivämäärä:   14.6.17 14:10:08

Huh meni tovi lisätessä aksun ehdotukset infoon.

- suurkilpailu/nimikkolähtö maininta lisätty tuloksiin kirjattaviin tietoihin
- jonkun lauselman lisäsin, että villit ja vrerit ovat samanarvoisia lähtöjä
- opetuslähtöosion lisäsin ja aikarajat opetus- ja koelähtöihin
- ikäosiota selvensin, tarkoitus oli korostaa että 2v lv:t ja 3v kv:t vain omiin lähtöihin
- Hippoksen ponien tilastot lisätty
- k:n lisäsin hylkäyssyihin vaikkei se olekaan varsinainen hylkäys :D
- peitsareita vielä pohdiskelen saako niitä jotenkin korostettua infossa, ehdotuksia?

Niin ja koelähtö asiaan sen verran, että ravi-info sisältää vaan ns. faktoja virtuaalisesta raviurheilusta. Eli sen että koelähtö on pakollinen, mutta ei sitä ettei sitä ole pakko suorittaa ”oikeasti” :D Pitäisikö sekin asia sitten lisätä infoon? Tulee vaan mieleen, että mitä järkeä on järjestää koelähtöjä ja kirjoittaa niistä ohjeita ja aikarajoja jos hevosen sivuille ei tarvitse lisätä kuin maininta koelähtö hyväksytty :D Ideoita?

  Re: Ravikeskustelu 460

LähettäjäMarle 
Päivämäärä:   14.6.17 14:14:56

Löytyisikö keltään welsh-tammaa Blackwoods Llawenille morsiammeksi? Mieluiten tietty 1-polvinen ravitaustainen, mutta kaikki lyhytsukuiset-evm starttaamattomatkin huomioidaan.

  Re: Ravikeskustelu 460

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   14.6.17 18:06:14

"Tulee vaan mieleen, että mitä järkeä on järjestää koelähtöjä ja kirjoittaa niistä ohjeita ja aikarajoja jos hevosen sivuille ei tarvitse lisätä kuin maininta koelähtö hyväksytty"

Onhan siinä se järki, että jos tahtoo harrastaa realistisesti (eli oikeasti käyttää koelähdössä eikä merkkaa vain koelähtö hyväksytty jossain tms), niin silloinhan koelähtö on pakollinen, eli siinä mielessä myös tuo ohjeistus koelähdön suhteen (aikarajat yms) on tietysti hyvä olla. Voihan sen toki mainita, ettei kukaan niitä valvo, onko hevonen juossut sen oikeasti vai ei ja että sitä ei ole pakko näin virtuaalisesti juosta..

Mä järkkäilen niitä kuukausittain jonkin verran juuri siksi, että vaikka nyt en aina omia niissä käytäkään, tarjoan sen mahdollisuuden muille.. Mulla on jonkin verran niitä, jotka on koelähdön kautta uransa aloittanut ja sitten niitä jotka ei.. Niiden sivuilla kyllä ei ole edes merkintää, että koelähtö ois suoritettu jossain perähikiälläkään, jotka sitä ei oikeasti ole juossut, eipä kyllä ole vielä keneltäkään tullut sanomista. :D

Mä en kyllä tiedä miten peitsareita sais vähän korostettua, oon jo monet kerrat miettiny että miten niitä sais markkinoitua muille harrastajille..

  Re: Ravikeskustelu 460

Lähettäjä: aksu(eo) 
Päivämäärä:   14.6.17 19:17:06

Kyllä mullekin tulee monesti koelhtöosallistujia ja mun mielestä ihan kiva että sekin vaihtoehto on olemassa. Näin siis mahdollistetaan erilaisia harrastustyylejä :)
Mullakin kun om se pikku projektitalli, niin niiden kanssa on menty koelähdöt ja jos sinne tulee varsa, niin se menee opetuslähdönkin kyllä.

No joo, se K ei ole hylky, mutta kuitenkin hyvä että se selitetään :D

  Re: Ravikeskustelu 460

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   14.6.17 21:47:46

Onko halukkaita ihmisiä kuvavaihtoon? Multa löytyis ratsu- ja ravisuokkitammoista rakennekuvia, ja kaipaisin uusia kuvia kanssa (rakenne), niitä kun ei voi koskaan olla varastossa liikaa :D

  Re: Ravikeskustelu 460

Lähettäjä: Shavo 
Päivämäärä:   15.6.17 11:50:14

Marle, mulla olis tämmönen La Snow Faye. En ole vielä ehtinyt teettää tästä ja tästä varsaa itselleni, mutta.... Jos haluat, voisin noista tekaista tammavarsan ja se voisi tulla tuolle teidän oriille morsiammeksi, ellet halua La Snow Fayea käyttää suoraan? :)

Tarkoitus siis on ollut noista tammavarsa itselleni teettää, mutta en ole vielä jaksanut kun on niin paljon vielä B-poneja kisattavana :)

  Re: Ravikeskustelu 460

LähettäjäEllu 
Päivämäärä:   15.6.17 17:58:44

Mä oon koittanut käyttää varsat koelähdön kautta. Ja nyt, jotten innostu niillä liikaa kisaamaan, aion odottaa niistä tuloksia :) Koska mäkin vaan ilmoittelin niitä starttiin ja hups niillä olikin jo 15st ilm.kl. "ennätyksellä". No oon kyllä muutenkin niillä kisannut ihan liikaa xD
Omissa koelähdöissä hyväksyn kaikki, koska onhan se typerää jos sillä on jo startteja ja sit koelähdössä hylky. Tai se että joutuu monta koelähtöä juoksuttamaan.

Mulla tilttas tänään puhelin.. Siihen ei saanut yhteyttä eikä sillä voinut soittaa tai viestiä niin päätin sen sitten sammuttaa ja yrittää uudelleen. Mutta mä oon unohtanut pin-koodin, kun se ei ollutkaan sama kuin avauskoodi ja nyt on enää vaan yks yritys jäljellä :O

Mä meen kans Nordic Kingiin, tällä kertaa turistiksi :) Pitää ehkä kans ottaa digikamera mukaan, jos sattuis kans saada muutaman kuvan. Ne tupsujalat on vaan niin hienoja!

  Re: Ravikeskustelu 460

Lähettäjä: Loci 
Päivämäärä:   15.6.17 19:24:08

Ellu, voi ei, mutta toisaalta kännykän saa sitten auki PUK-koodilla, jonka löytää palveluntarjoajan sivuilta sinne kirjautumalla.

Mä ainakin toistaiseksi käytän omani koelähdöissä ja sitten vasta ilmoittelen oikeisiin lähtöihin, kun koelähdöstä on kunnialla selvitty.

  Re: Ravikeskustelu 460

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   15.6.17 20:02:10

Mulla tulee melkein aina kaupassa hirvee olo, että "nyt mä en muista mun kortin tunnuslukua", melkein paniikki iskee siinä jonossa, mutta ku pääsee maksamaan ni kyl se jostain aina mieleen tulee.. :D Ja tuo tunnuslukukin ollu jo niin kauan että jo luulis muistavan, mutta ku ei..

  Re: Ravikeskustelu 460

Lähettäjä: Hilmir 
Päivämäärä:   16.6.17 14:29:33

Hei mie käyn täälläkin pikaseen huutamassa, että piän vähän pientä taukoa, kun kuolen työjuttuihin. Oon huhtikuun lopusta järjestäny tapahtumaan enemmillä ja vähemmillä kriiseillä ja tapahtuma itsessään on ohi vasta elokuussa. Mulla ei oo ollu yhtään ylimääräistä energiaa istua koneella koiraharrastuksien ja töiden lisäks, kun korkeintaa jotain aivotonta netflixiä kattoen. Hevoset seisoo nyt ainakin muutaman kuukauden (lisää), mutta mielelläni pitäsin kaikki vielä itelläni ja palailisin sitten elokuun puolella.
Saatan joihinkin suurkisoihin ilmota jos satun hoksailemaan niitä sopivissa väleissä. Muutamilta oli tullut sähköpostiakin kun pikaseen vilkaisin, koitan niihinkin vastata, kunhan jostain keksin välin ajatella :D Elkää kovasti lyökö :P jos ehdottomasti haluutte jonkun kasvatin takasin tms. niin laittakaan mailia.

  Re: Ravikeskustelu 460

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   16.6.17 16:29:14

Hilmir, mie laittelin sulle s-postia, ilmottelin vaan yhen sun orin jälkeläisen sivuja nii sillä ei oo hätä. :D
Ei tarvihe lyyä sinua..

  Re: Ravikeskustelu 460

Lähettäjä: Loci 
Päivämäärä:   16.6.17 17:45:35

Noniin, sain nuo mätsäreiden sinisten ja punaisten kehät käytyä lävitse. Onnea voittajalle ja sijoittuneille!

  Re: Ravikeskustelu 460

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   16.6.17 17:54:27

pfft, meni mätsärit ohi ku unohin.. :D

täytys varmaan järkkäillä ite NJ näyttelyitä ravisuokeille ku ei nuo tuolla ratsujen seassa (taas kerran) pärjää.. Tai kokeilla oisko VSN:n puolella parempi onni..

  Re: Ravikeskustelu 460

LähettäjäMilja H. (10674) 
Päivämäärä:   17.6.17 11:05:36

Pompejin tämän päivän raveihin saa osallistua vielä tämän ja huomisen päivän ajan! Osallistujia tullut harmillisen vähän... :/ Tulokset laitan sitten huomenillalla joskus kuuden aikoihin kun saadaan juhlat juhlittua :)

  Re: Ravikeskustelu 460

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   17.6.17 13:28:06

Finlandia-ajon toinen karsinta ja perusravit auki!
HUOM! Muistakaa että 1. karsinnasta finaaliin päässeet hevoset eivät saa enää osallistua karsintoihin.

http://vrkk.boards.net/thread/314/vfinlandia-ajon-karsinta-2017-ravit

  Re: Ravikeskustelu 460

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   17.6.17 15:17:43

Sinne meni taivaslaitumille orhi http://kuippana.net/muistoissa/ikivarma/ jatkossa näitä pois lähteneitä löytyy tuolta .../muistoissa/

  Re: Ravikeskustelu 460

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   17.6.17 23:58:20

Ja sitten ne Redbrook Paceawayn kaksi ensimmäistä kutsua
http://duanpacers.weebly.com/dpr23-redbrook-paceaway.html 1. alkuerät
http://duanpacers.weebly.com/dpr24.html

Aikataulu ja tulevat kutsut löytyy täältä http://duanpacers.weebly.com/redbrook-paceaway.html. Ja koska en tiiä ollaanko nyt IRL lähössä reissuun vaiko ei, niin voipi olla että kilpailusarja myöhästyy noista päivistä jonkin verran, yritän kuitenkin saada tän vietyä läpi ilman suuria viivästyksiä.. Tosin jos lähdetään, niin saattaa olla että rantasauna vie kyllä voiton tulosten teolta..

http://duanpacers.weebly.com/vrer04.html Leeton Pacen karsinnat kaipaa osallistujia, toistaseksi siinä on mun peitsareiden lisäksi kahden muun hevoset.. Toisaalta jos osallistujia ei tule, niin enempi rahaa ja sijoja meille!
Paitsi, että nyt äkkiä vaikka keksitte sata 3 vuotiasta peitsaria kaikki, ja ilmootte ne tuonne..

Unohinko mä nyt jotain..

  Re: Ravikeskustelu 460

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   18.6.17 15:26:00

reibili, olitko siel lohjal?

  Re: Ravikeskustelu 460

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   18.6.17 15:31:58

Viiru, en ollu.. :D
Kyllä mä tässä vähän kiroilin, että ei sitä vettä sitten tullutkaan ja ois vaan pitäny mennä.. tosin mä kyllä heräsinki vasta kymmenen jälkeen ku vähä tuli valvottua..

  Re: Ravikeskustelu 460

Lähettäjä: Loci 
Päivämäärä:   18.6.17 16:33:38

Millon ikäännytätte hevosia? Kun alkaa ikäluokan ajat olemaan tapissaan vai kun sopiva määrä sstartteja on alla vai mitenkä?

  Re: Ravikeskustelu 460

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   18.6.17 16:44:48

no hö :D mä sentään olin!

Loci, sit ku on tarpeeks kisoja per ikävuosi.

  Re: Ravikeskustelu 460

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   18.6.17 17:47:34

Mä ikäännytän myös niin, että vanhenee vuodella sitten kun sopiva määrä startteja/ikävuosi on kasassa.. Ja se taas vaihtelee aika paljon, että mikä nyt on kellekin sopiva, joku voi viisivuotiaana juosta 20 starttia, toinen 30 ja joku vaan 10 ja ikääntyy sitten.. 2v lämpösten ja 3v ponien ja kylmisten kanssa oon yrittäny pitäytyä siinä, että ne juoksee ihan maksimissaan 15 starttia sen ekan kilpailukauden, mutta siitäkin on joustettu (tai koska en oo muistanut ikäännyttää. :D ) suuntaan jos toiseen aikalailla..

  Re: Ravikeskustelu 460

LähettäjäEllu 
Päivämäärä:   18.6.17 18:34:06

Loci: Sain PUK-koodilla kuntoon :) Pelkäsin vaan, että kaikki tiedot lähtee, kun ainakin niissä ensimmäisissä kännyköissä meni heti kaikki numerot, jos joutui PUK-koodin laittamaan. Mutta nyt toimii taas ja olen iki onnellinen :)

Mä koitan huomenna tehdä tulokset viimeisiin villeihin raveihin ja sit koitan tehdä uusia kutsuja. Tänään vaan päivitin sivut ja ilmoitin starttiin..

  Re: Ravikeskustelu 460

Lähettäjäsiinau 
Päivämäärä:   18.6.17 21:16:25

onko kellaan kimoa suokki oria ravurina, tarvisin jalostukseen lainaksi ! :3

  Re: Ravikeskustelu 460

LähettäjäMarle 
Päivämäärä:   18.6.17 22:26:16

siinau, löytyisi kimona Carbonaran Lumiori 22,2aly ja sen tyttären pojat, 3-polviset O.R. Lumonia 23,5aly ja O.R. Lumihuurre 28,2ke
Sano vaan minkä pituisella suvulla varsutettua oria haet niin laitan kisakalenterit ja sivut kuntoon :D

  Re: Ravikeskustelu 460

Lähettäjä: Loci 
Päivämäärä:   18.6.17 22:47:57

Viilungille http://zelos.nope.fi/hevoset/viilunki etsisin morsianta, ori myös tarjoutuu sulhaseksi.

Suvuton, juuri kääntyi listoille 5 vuotiaaksi, vs. 4v kauden päätteeksi ainakin 12 500 v€, ennätys 26,4ke

  Re: Ravikeskustelu 460

Lähettäjäsiinau 
Päivämäärä:   18.6.17 22:56:56

Marle, jos tuo Carbonaran Lumiori voisi tavata meidän Luminan ? :)
http://ravitallirusko.weebly.com/lumina.html

  Re: Ravikeskustelu 460

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   18.6.17 23:06:25

Loci, mun tammat käytössä jos joku sopiva löytyy, liisaus ok! :)
http://duanstable.weebly.com/

Tää kalentereiden päivitys on loputon suo, etenki ku innostus siihen on alunperinkin nyt nolla ja menee pahasti miinukselle ensimmäisen päivitetyn kalenterin jälkeen! puuh..

  Re: Ravikeskustelu 460

Lähettäjä: Loci 
Päivämäärä:   18.6.17 23:14:48

reibili, mä katselen!

Mä teen nyt silleen, että laitan kaikki samaan tiedostoon (okei, näitä ei oo vielä niin kovin montaa, 13) ja siitä sit käyn ravit kerrallaan sinne lävitse. Toisessa tiedostossa on sit listat + kutsut, joihin osallistuttu. Nyt Notepad ++:ssa muotoonlaitot ja google driven tekstitiedostossa kisalistat+kutsut. Tästä kun saan nämä nyt työn alla olevat tulokset käytyä lävitse niin pitää kyllä varmaan pariksi viikkoa taas laittaa driven puolelle tiedosto muotoonlaitoille, kun en omalla koneella pääse olemaan maanantain jälkeen. Pilvipalvelut on iha pop! Toinen vaihtoehto on ottaa tikulle mukaan tai läntätä palvelimelle tuo muotoonlaittotiedosto.

  Re: Ravikeskustelu 460

Lähettäjä: Loci 
Päivämäärä:   18.6.17 23:18:46

reibili// http://duanstable.weebly.com/senhorita.html x Viilunki? Liisattuna, onko syntymäajalla väliä?

  Re: Ravikeskustelu 460

LähettäjäMarle 
Päivämäärä:   18.6.17 23:23:24

siinau, sovitaan näille kahdelle treffit :) Yritän tässä jossakin vaiheessa saada Lumiorille puuttuvat startit kalenteriin.

  Re: Ravikeskustelu 460

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   18.6.17 23:32:55

Mulla on tuolla omassa topassa noita evm ja 1p oreja tarjolla jalostukseen :)
http://forum.hevostalli.net/read.php?f=12&i=2730515&t=2730515

  Re: Ravikeskustelu 460

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   18.6.17 23:43:18

Loci, tuo kuulosti jotenkin ihan heprealta.. :'D nimim. tekniikan ihmelapsi..
Mutta yhdistelmä ok, varsa voi olla syntynyt milloin vain helmikuulta eteenpäin, eli aikalailla vapaasti päätettävissä :)

Jospa jätän kalenterit tältä päivältä ja alan läräämään VRER kutsuja jos kattois jos jaksais päivitellä vSE listaa..

  Re: Ravikeskustelu 460

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   18.6.17 23:47:29

Loci, ja siis viimevuoden helmikuulta! :D

  Re: Ravikeskustelu 460

Lähettäjä: Loci 
Päivämäärä:   18.6.17 23:58:37

reibili, heittelin @ Kateuden Machon sivut.

  Re: Ravikeskustelu 460

Lähettäjäsiinau 
Päivämäärä:   19.6.17 19:45:42

onkohan kesäkuussa tulossa vielä noita sarjaraveja ? :)

  Re: Ravikeskustelu 460

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   19.6.17 22:42:55

Mitä mä teen kun tuntuu taas että virtuaalikonit kiinnostaa kuin kilo sitä itseään? Mulla taitaa olla liikaa hevosia :( Heitänkö vaan kuoppaan noita tuontikopukoita? Mitä teen, auttakaa :(

  Re: Ravikeskustelu 460

Lähettäjäsiinau 
Päivämäärä:   19.6.17 23:21:44

Viiru, tuttu tunne ollut tässä viimeaikoina... tekis mieli puskee rankemmalla kädellä koneja kuoppaan kun ei tohtisi niitä myymäänkään ruveta... :3 Mutta sitte taas en haluis niistä luopuakkaan, jotenkin vaan aika ei meinaa riittää ja ei tiedä mitä pitäis tehdä :o ps. sulla on kyllä kivoja tuontiheppasia.... <3

Ja nyt sitten tähän heti perään huutelen meidän myytävästä suomenhevosori kasvatista !
OSTAKAA OSTAKAA OSTAKAA ! :)
Lähtee kotiin kuin kotiin, ravikäyttöön ja toivoisinkin että tämän kanssa edes muutama startti juostaisiin... suvultaan hyvin epätasainen.. :3

Ravikuvat saa halutessaan mukaan jos miellyttävät.. nimen saa keksiä itse jos mun surkeat ehdotukset eivät nappaa :D
http://ruskolilja.boards.net/thread/52/kes-kasvattimyynti

  Re: Ravikeskustelu 460

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   19.6.17 23:49:57

Mäkin tässä mietin, että täytys laittaa noita vähän vanhempia kasvatteja myyntiin ja vähentää hevosia.. samaan hengenvetoon tuumasin, että tarviis tehä sivuja noille tuontihevosille, että saisin uusia orloveja ja ranskalaisia.. :D

  Re: Ravikeskustelu 460

Lähettäjä: Loci 
Päivämäärä:   20.6.17 10:11:38

Minkälaista toimintaa kaipaatte ravureille, tietenkin ravien lisäksi? Onko innostusta Mätsäreihin/näyttelyihin enemmänkin?

  Re: Ravikeskustelu 460

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   20.6.17 10:32:02

No kai mä sit laitan noita kuoppaan, hitsi :( en tiedä!! tai sitten kuoppaan noita vanhempia vaan.. Hopealiljat sun muut

  Re: Ravikeskustelu 460

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   20.6.17 10:52:04

Loci, näyttelyitä (NJ, VSN)! Ravireille on (mun mielestä) vähän vaikea keksiä mitään muuta ajanvietettä, nämä vain kilpailee ja osa käy näyttelyissä siinä toivossa, että saisi sen sertin ja sitten kantakirjaan. En tiedä kuinka moni käy esim YLA:ssa omiaan näyttämässä, että oisko esim. jollain sellaisella tapahtumalla josta saisi päiväkirjamerkinnän tms. aikaiseksi, ihan hirveästi kysyntää..

Viiru, siinä vaiheessa kun ei enää inspaa ja alkaa tuntua että on liikaa hevosia, voi osan tyrkkääminen monttuun olla hyvä idea.. Voihan noita yrittää myydä, jos jokunen vaikka kaupaksi menisikin.. Mä en tiedä uskallanko ihan hetkeen enää yhtäkään ostaa, mieli tekis, mutta about 200 hevosta alkaa olla jo liikaa.. :D

Nyt sentään vaan kahden ponin sivut tekemättä kun yks päivä ihan urakalla noita sivuja tein, että sinänsä nou hätä..

  Re: Ravikeskustelu 460

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   20.6.17 10:53:23

reibili, no nii... Noh kun toi myyminenkin on oma prosessinsa, etenkin jos ei mee kaupaks heti :D Niin helpommalla pääsee kun vaan laittaa monttuun.

  Re: Ravikeskustelu 460

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   20.6.17 11:01:50

Viiru, sepä. :D

  Re: Ravikeskustelu 460

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   20.6.17 11:59:31

Jos joku vielä haluaa ennen kuoppaan laittoa, niin viimeistä kertaa liisinkiin tarjolla 1 tai max. 2 varsan ajaksi:

Hopealilja (evm), kisannut montéa ja normiraveja. Väriltään hopeanruunikko, säkäkorkeutta 156 cm.

ennätyksinä 21,2aly + 23,1make
statistiikkana 157: 20-9-24 (voitto 13%, toto 34%)
euroja voittanut 167 600e
ennestään 6 varsaa (3 o., 3 t.) joista viimeinen syntyi tammikuussa -17

Lilja on myös KTK-III ja VRKK Hall Of Legends 470 pisteellä
100 000ve raja rikki 21.2.2017

  Re: Ravikeskustelu 460

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   20.6.17 14:02:33

Vielä mahtuu Finlandian 2 karsintaan + normiraveihin (rajattomat)

http://vrkk.boards.net/thread/314/vfinlandia-ajon-karsinta-2017-ravit

  Re: Ravikeskustelu 460

Lähettäjä: aksu(eo) 
Päivämäärä:   20.6.17 15:47:12

Aaww, tuo siinaun suokkivarsa.. <3 __ <3

Mulla ois kans pitkä lista hevosia jotka voisin myydä.. Meneeköhän vaan tällä hetkellä lie miten kaupaksi :P (Meikäläiset ei tunnu tosin menevän muutenkaan, paitsi jos reinolle tai magnustille tai Hessille puskee.. x'D)

  Re: Ravikeskustelu 460

Lähettäjäreibili 
Päivämäärä:   20.6.17 15:57:06

Oon vähän helppo välillä..
"Sä tarviit tälläsen"
"No todellakin tartten!" Tai sit en, mut tarvin kuitenki!

Mun skype on rikki!!! :'(

  Re: Ravikeskustelu 460

Lähettäjäsiinau 
Päivämäärä:   20.6.17 18:03:54

aksu, osta ihmeessä ! :D ps. mä oon tuhannesti pyöriny sun tallin sivuilla miettimässä varsaa itselleni sulta mutta en oo vielä osannut päättää minkälaista yhdistelmää lähtisin sulta kyselemään :D

  Re: Ravikeskustelu 460

Lähettäjä: Ripa 
Päivämäärä:   20.6.17 18:57:21

Katselen niitä siitos hevosia kun saan siviili kiireet pois alta

  Re: Ravikeskustelu 460

LähettäjäEllu 
Päivämäärä:   20.6.17 19:34:01

Mulla on ainakin kova hevoskuume :D On vaan vieläkin tekemättä ne reibilin tammoista olevat kolme varsaa ja siinaulta pitäis niitä orloveja bongailla. Mä en oo edes hetkeen käynyt katsomassa Viirun tuonteja. Jos jotakin lämpösiä ja peitsareita. Mutta palaan näihin asioihin juhannuksen jälkeen. Loppuviikko on nimittäin taukoa tietokoneesta :)

Tää on mulle puolestaan terapiaa arjesta xD Töissä tekis niin mieli hakata päätä seinään.. Mulla on jo nyt pinna kireällä, ens kuussa kiristyy entisestään töiden ja putkirempan takia.. Mä niiin odotan lomaa!

  Re: Ravikeskustelu 460

LähettäjäEllu 
Päivämäärä:   20.6.17 19:36:38

Niin ja heinäkuun ravien kutsu avattu. Sanokaa sitten jos jotain oleellista puuttuu :D Ei pystynyt enää vain sivua kopsaamaan. Laitoin parit VRER anomukset vetämään

  Re: Ravikeskustelu 460

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   20.6.17 19:46:50

Niin no siis mulla on tuonteja muutama VRKK sivuilla (pitäs varmaa loputki siirtää sinne ja pitää kaikki tuonnit siellä) ja muutama tuolla mun domainilla:

Näistä A.P. Solmunen on mulla
http://kuippana.net/ravi/tuonti/tammikuu2017.html

Ja tässä muut vapaat domainilta jos nyt oikein muistan huutakaa jos näistä joku on jo jollain teillä!!
http://kuippana.net/ravi/tuonti/truenorth.html
http://kuippana.net/ravi/tuonti/ladystarlight.html
http://kuippana.net/ravi/tuonti/kilina.html
http://kuippana.net/ravi/tuonti/emali.html
http://kuippana.net/ravi/tuonti/mania.html
http://kuippana.net/ravi/tuonti/metsanneito.html
http://kuippana.net/ravi/tuonti/patrikki.html
http://kuippana.net/ravi/tuonti/rasaville.html

VRKK:n
http://vrkk.boards.net/board/20/kylmaveriset
http://vrkk.boards.net/board/21/lamminveriset

  Re: Ravikeskustelu 460

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   20.6.17 19:49:27

siinau, jos sä sen mulle myyt niin oikein mielelläni kyllä meille sen ottaisin :D Tuon isänisä on mun ravitallin eka kasvatti, niin oikein mainio otus meille ;D

  Re: Ravikeskustelu 460

LähettäjäMarle 
Päivämäärä:   20.6.17 20:04:32

Viiru, jos sinulla on yhtään inspiroimatonta/ylimääräistä evm-sukuista suomenhevosta joka on startannut jo vähän reilummin niin tarjoasin niille kotia Orilammelta. Tarvisin jalostusprojektiin useamman evm hevosen jonka saisi kisojen puolesta suoraan jalostuspuuhiin. Kisaamattomia/vähän kisanneita tuonteja on jo kisalistoilla niin paljon, että valmiimmat hevoset olisi enemmän kuin tervetulleita :D

Shavo, tuo welsh tammavarsa voisi olla hyvä morsian meidän orille. Minun puolesta astutuksella ei ole mikään kiire joten ilmoitteletko kun tamma joskus "putkahtaa maailmaan", niin päästään sitten katselemaan pariskunnalle jäkikasvua :D

  Re: Ravikeskustelu 460

Lähettäjäsiinau 
Päivämäärä:   20.6.17 20:06:59

Ellu, ainiin miä olin unohtanut koko orlovit ! :D Mä koitan juhannusviikonloppuna päivitellä niiden sivuja vähän niin ois sitten ajan tasalla :)

aksu, tottakai myyn ! :) AH Ukko onkin komea ori <3

Viiru, Metsänneito on mulla, joskin sen sivut laahaa ihan hieman perässä :3

  Re: Ravikeskustelu 460

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   20.6.17 20:27:21

siinau, okei pitää muistaa se :D siirrän nuo kaikki kuitenki vrkk ja merkkaan sulle myydyksi.

Marle, no on noita, jos haluat niin tällaiset, kuvat saa mukaan:
A.P. Solmunen http://kuippana.net/ravi/sh/solmu/
Pekun Papatti http://kuippana.net/ravi/sh/papatti/
Hopealilja (joka piti kuopata) http://kuippana.net/ravi/sh/lilja/ (ajokuvat + pää)
Noita http://kuippana.net/ravi/sh/noita/

  Re: Ravikeskustelu 460

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   20.6.17 20:29:21

Solmulle on kesäkuulta varmasti raveja, sen voi jättää vaikka tohon 6v ikään :D sovitaan vaikka että kävi joku tapaturma

Papatille löytyy kans, jää 8v
Noidalle myös raveja tältä kuulta, 6v

  Re: Ravikeskustelu 460

LähettäjäMarle 
Päivämäärä:   20.6.17 20:38:00

Viiru, nää on ihania <3 Jos haluat näistä luopua niin tarjoan niille loppu elämän kodin :) Käytönnössähän niiden aktiivisuus on aika nollissa kun tarkoitus on teettää yhdet varsat omaan käyttöön ja sitten ne saavat vain hengailla ja olla tarvittaessa käytössä jalostukseen. Tai toisaalta nuo voisi päästä muiden tuontien kanssa samalle hidastemposelle kisasulistalle eli pääsevät startteihin aina kun on joitakin isompia sarjaraveja tarjolla. Alanko tunkemaan näitä jo hevosautoon? :D

  Re: Ravikeskustelu 460

Lähettäjäsiinau 
Päivämäärä:   20.6.17 21:23:46

aksu, jos sulla tulee mieleen jotain valmiita yhdistelmiä sun suokeista niin voisit ehdottaa :D mä en osaa EDELLEENKÄÄN päättää minkälaista yhdistelmää mä haluaisin..... siis jos sie mulle suostut teidän kasvatin myymään :D

  Re: Ravikeskustelu 460

LähettäjäViiru 
Päivämäärä:   20.6.17 22:28:23

Juu vie vaan mukanas :D

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.