Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  OT. Minkä kameran valitsisit näistä?

Lähettäjä: Canon 
Päivämäärä:   24.7.16 21:45:50

Tiedän, että täällä pyörii paljon innokkaita valokuvauksen harrastajia, joten auttakaa "kolleegaa". Vaihtoehtoina olisi siis Canon eos 600d, 650d, 700d, 60d sekä 7d. Minkä valitsisit, jos hintaa ei tarvitse ottaa huomioon, ja miksi? Haluaisin tietysti mahdollisimman laadukkaan vaihtoehdon, joka kuitenkin olisi suht yksinkertainen käyttää. Onkohan noissa kaikissa suomenkielinen valikko? Olen nimittäin sen verran huono englannissa :D Kiitos kaikille, jotka viitsii vastata!

  Re: OT. Minkä kameran valitsisit näistä?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.7.16 22:18:48

Kamerat huonoimmasta parhaaseen menee seuraavasti: 600, 650, 700, 60, 7. Kieliasiasta en osaa sanoa mitään, mutta luulisin että kaikki suomenkielisiä on?

  Re: OT. Minkä kameran valitsisit näistä?

Lähettäjäfarga 
Päivämäärä:   24.7.16 22:23:58

7D koska se kököttää nytkin hyllyssä :) Tässä ainakin muistaakseni on suomenkielinen valikko, ja on ehdottomasti tähän mennessä omistamistani kameroista mun käteen sopivin niin kokonsa kuin helppoutensa puolesta, kaikki löytyy loogisesti sieltä mistä pitääkin. :)

  Re: OT. Minkä kameran valitsisit näistä?

LähettäjäMeeriN. 
Päivämäärä:   24.7.16 22:34:36

60D. Itellä on ollut varsinkin kesällä suht aktiivisessa käytössä kuuskymppinen vuodesta 2011, eikä tuo vanhus ole mennyt miksikään siinä ajassa :D Shuttercounter näyttää sillä varmaan reilusti yli 200k, mutta silti se vaan toimii. Mitään huoltoja sille ei oo tarvinnu tehdä, ihan alkuperänen runko. On suomenkielinen valikko. 7D:stä oon kuullut enemmän negatiivista kuin positiivista kommenttia, joten siksi rakas 60D <3

  Re: OT. Minkä kameran valitsisit näistä?

Lähettäjä: Canon 
Päivämäärä:   25.7.16 11:14:19

Hmm... Löysin juuri edullisen, tosi vähän käytetyn 7d:n. Meerin kommentin takia nyt vaan epäröin :D Olisiko muilla vielä kokemuksia tästä kamerasta (tai muista)? Mitä nuo negatiiviset kommentit käytännössä tarkoittaa?

  Re: OT. Minkä kameran valitsisit näistä?

Lähettäjä: ,, 
Päivämäärä:   25.7.16 12:07:54

En mitään, ottaisin Nikonin ;)

  Re: OT. Minkä kameran valitsisit näistä?

LähettäjäCatia 
Päivämäärä:   25.7.16 12:11:10

7D. Ollut nyt käytössä toukokuusta lähtien ja olen rakastunut. Jotkut väittävät sen aiheuttavan kuvien taakse kohinaa, mutta en oo ainakaa ite huomannut. Itse löysin omani huuto.netistä käytettynä, otettu 10 000 kuvaa ja hintaa 500€. Pidetty todella hyvin ja oli kuin uusi. Helppo valikko kun oppii :)

  Re: OT. Minkä kameran valitsisit näistä?

Lähettäjä: Canon 
Päivämäärä:   25.7.16 12:19:18

Tuplapilkku, En viitsi runkoa vaihtaessa kaikkia Canonin objektiiveja heittää haaskuun, joten enköhän pitäydy nyt Canonissa. Varsinkin kun olen ollut merkkiin varsin tyytyväinen.

Kiitos kolmentista Catia. Ehkä mäkin uskaltaudun sen sitten hankkimaan :D

  Re: OT. Minkä kameran valitsisit näistä?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.7.16 16:11:55

7D on noista ehdottomasti laadukkain kamera, lähempänä ammattilaissarjaa kuin esimerkiksi 60D. 7D:stä kyllä ottaisin mielummin uudemman version (7dMKIII), joka on käytettävyydeltään ja laadultaan huomattavasti parempi.

7D:n ainut ongelma on tarkennusviat, jotka on ihan tyyppivika kyseisessä rungossa. Eli välillä ei tarkenna ja kuvista tulee suttua. Kohina nyt taas riippuu ihan siitä käytetystä objektiivista ja asetuksista, ei tietenkään kroppikenno kestä yhtä paljon kohinaa kuin esim samanikäinen täyskenno.

  Re: OT. Minkä kameran valitsisit näistä?

Lähettäjä: Canon 
Päivämäärä:   25.7.16 16:40:34

Ääh, en osaa päättää! Saisin nyt samaan hintaan (500e) joko 60d:n (+ pari objektiivia, repun, jalustan...) tai sitten 7d:n ihan yksinään. Toisaalta tarvisin ton repun ja jalustankin, mutta saahan ne ostettua aina erikseen. Ei tää voi olla näin hankalaa :D

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.