Lähettäjä: Quinton
Päivämäärä: 18.6.09 16:38:11
1. Laukka- vai ratsulinjaiset?
Olen itse aloittelemassa laukkalinjaisten tekkejen kasvatusta, yhtään kasvattia tosin ei ole vielä syntynyt... Teket ovat tulleet mukaan laukkalinjaisten täysiveristen kasvatuksen myötä, katsotaan jos joskus myöhemmin laajennan myös ratsupuolelle.
2. Pitkät suvut vai lyhyet suvut?
Tällä hetkellä meiltä taitaa löytyä enimmäkseen suht lyhyitä sukuja. Kolme tuontia, yksi kaksipolvinen sekä yksi, jolta löytyy emän puolelta yksi polvi ja isän puolelta useampia. Lähinnä näiden lyhytsukuisten kanssa tulee varmaankin häärättyä.
3. Millainen suku on hieno? (kisatut vanhemmat / palkitut vanhemmat...?)
En ole erityisesti tähän, ainakaan vielä, kiinnittänyt huomiota. Tekkejä on sen verran vähän liikenteessä (siis suhteessa muihin, suositumpiin rotuihin) että minulle riittää, jos vanhempia ei ole aivan täysin unohdettu. Plussaa tietysti tuo, jos vanhemmat ovat painottuneita samaan lajiin kuin varsa.
4. Vapaa sana
Eli Routessa olisi tarkoitus aloitella näiden laukkatekkejen kasvatusta. Talli itsessään on hyvinkin keskeneräinen, mutta hevosiin voi aina tutustua. Ja niin, myös vanhempaa tekketammaa voi minulle päin kaupata jalostustoiminnna pohjaksi ;>
|