Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tekkekasvattajat!

Lähettäjä: Päivie (eo) 
Päivämäärä:   17.6.09 09:48:40

Pieni kysely teille :>

1. Laukka- vai ratsulinjaiset?
- Itse kasvatan ratsulinjaisia, mutta koska kasvatit tuntuvat menevän huonosti kaupan, mietin, josko sitä siirtyisi laukkapuolelle myös/kokonaan..

2. Pitkät suvut vai lyhyet suvut?
- Itselläni on lyhytsukuisia, eli kannatan tuontihevosia ja 1-3polvisia

3. Millainen suku on hieno? (kisatut vanhemmat / palkitut vanhemmat...?)
- Olen huomannut, että esim. pv-piireissä tärkeää on menestyneet vanhemmat - kisoja ja meriittejä. Tekkepiireissä sen sijaan ei tunnu olevan väliä, onko hevosella kisoja vai ei. Mikä siis on hienon teken merkki?

4. Vapaa sana
- Voit esim. esitellä oman tallisi tähän ;)

  Re: Tekkekasvattajat!

LähettäjäPäivie 
Päivämäärä:   17.6.09 12:41:18

1

  Re: Tekkekasvattajat!

LähettäjäPäivie 
Päivämäärä:   17.6.09 13:07:40

2

  Re: Tekkekasvattajat!

LähettäjäVirginia 
Päivämäärä:   17.6.09 13:31:49

1. Laukka- vai ratsulinjaiset?
- Sekä että, tosin meidän laukkalinjaiset on alunperin ratsulinjaisia, on vain lähdetty kokeilemaan josko jokin kenttäsukua omaava menestyisi laukoissa. Aina joskus joku on sitten menestynyt. Ratsusukuisia on kuitenkin suurin osa

2. Pitkät suvut vai lyhyet suvut?
- Näissäkin sekä että, meiltä löytyy ekstra-pitkiä sukuja, viiteen polveen ja ylikin, voi jopa olla että viidennessä polvessa on vielä omia kasvatteja. Toisaalta on sitten lyhytsukuisiakin, lähinnä omista tuonneista polveutuvia.

3. Millainen suku on hieno? (kisatut vanhemmat / palkitut vanhemmat...?)
- Kaikki suvut ovat hienoja? Me kasvatamme yleensä tasasukuisia tai siis tarkemmin ottaen yritämme välttää niitä risteytyksiä, joissa toinen vanhempi on suvuton ja toisella se 5-6 polvea sukua. Ei se tasaisuus niin äärettömän tärkeä asia lopulta ole. Vanhoja hevosia ja niistä erityisesti harvinaisempia nimiä katselen suvuissa mieluusti.

4. Vapaa sana
- Gin Ahaltekiin voi rauhassa jokainen tekkeihminen tutustua. Hevosten myynnistä on juttua blogissamme, sikäli jos oman Gin-teken ostaminen kiinnostaa.

  Re: Tekkekasvattajat!

Lähettäjä: Päivie (eo) 
Päivämäärä:   17.6.09 18:32:41

Virginia: kiitos vastauksista :)

  Re: Tekkekasvattajat!

Lähettäjä: Päivie (eo) 
Päivämäärä:   18.6.09 07:44:16

5

  Re: Tekkekasvattajat!

LähettäjäSiiri K. 
Päivämäärä:   18.6.09 08:00:44

1. Laukka- vai ratsulinjaiset?
- Omistin aikanaan ennen lopetustani vuosi takaperin pienen tekketallin, josta kuitenkin kaavailin haalivani muutaman hevosen myös HR Warmbloodsin riveihin - jos se nyt tuolta vielä joskus nousee. Eiväthän ne nyt ihan puoliverisiä nämä teket ole, mutta muutama menisi varmaan joukossa. Ratsulinjaa siis ehdottomasti. :--)

2. Pitkät suvut vai lyhyet suvut?
- Minulla myös lyhytsukuisia, en ole perillä tekkelinjoista joten kasvatusta ajatellen nämä olisivat minulle helpompi vaihtoehto. Muutoin kyllä olen yleensä ehdottomasti vanhankannan ihmisiä, joten sikäli mikäli innostun vielä tästä rodusta toistamiseen, voisi niitä harkita.

3. Millainen suku on hieno? (kisatut vanhemmat / palkitut vanhemmat...?)
- Tähän on paha sanoa. Koska itsekin pyörin pääasiassa pv-piireissä joissa kisaaminen ja meriitit ovat tärkeitä, panostan luonnollisesti myös muihinkin omiin hevosiini jotka eivät ole puoliverisiä. Tuontilinjan tekeillä ei kuitenkaan pahemmin vanhempia netistä löydy, joten en sano siihen mitään; sukupuihinhan voi keksiä ties mitä maailman palkintoja jos vain mielikuvitus riittää! :--D Mutta pitkälinjaisista en sano kyllä yhtään mitään...

4. Vapaa sana
- No, itselleni olen varmaan jättämässä tällä hetkellä Leppiksen ja Karrin jotka siirtyvät HR:n riveihin tässä joskus. Tiedä häntä, jos innostun kasvattamaankin, niin sittenhän noita tammojakin saisi olla. :---D

  Re: Tekkekasvattajat!

LähettäjäSiiri K. 
Päivämäärä:   18.6.09 08:01:38

Okei tää topic oli ehkä kasvattajille enkä sellaista itse edusta, mutta vastailinpa kuitenkin. :-----D Näin aamutuimaan onnistun taas olemaan tosi tarkkana.......

  Re: Tekkekasvattajat!

Lähettäjä: Päivie (eo) 
Päivämäärä:   18.6.09 08:20:53

Siiri K.: Kyllä tänne muutkin saa vastailla kuin kasvattajat :] Kiitos vastauksistasi. Todella herkkuja nuo herrasi, pitääkin miettiä josko toisi estetekkeneidin joskus käymään ? :D

  Re: Tekkekasvattajat!

LähettäjäPäivie 
Päivämäärä:   18.6.09 14:01:17

9

  Re: Tekkekasvattajat!

Lähettäjä: Päivie (eo) 
Päivämäärä:   18.6.09 16:21:54

10

  Re: Tekkekasvattajat!

LähettäjäQuinton 
Päivämäärä:   18.6.09 16:38:11

1. Laukka- vai ratsulinjaiset?
Olen itse aloittelemassa laukkalinjaisten tekkejen kasvatusta, yhtään kasvattia tosin ei ole vielä syntynyt... Teket ovat tulleet mukaan laukkalinjaisten täysiveristen kasvatuksen myötä, katsotaan jos joskus myöhemmin laajennan myös ratsupuolelle.

2. Pitkät suvut vai lyhyet suvut?
Tällä hetkellä meiltä taitaa löytyä enimmäkseen suht lyhyitä sukuja. Kolme tuontia, yksi kaksipolvinen sekä yksi, jolta löytyy emän puolelta yksi polvi ja isän puolelta useampia. Lähinnä näiden lyhytsukuisten kanssa tulee varmaankin häärättyä.

3. Millainen suku on hieno? (kisatut vanhemmat / palkitut vanhemmat...?)
En ole erityisesti tähän, ainakaan vielä, kiinnittänyt huomiota. Tekkejä on sen verran vähän liikenteessä (siis suhteessa muihin, suositumpiin rotuihin) että minulle riittää, jos vanhempia ei ole aivan täysin unohdettu. Plussaa tietysti tuo, jos vanhemmat ovat painottuneita samaan lajiin kuin varsa.

4. Vapaa sana
Eli Routessa olisi tarkoitus aloitella näiden laukkatekkejen kasvatusta. Talli itsessään on hyvinkin keskeneräinen, mutta hevosiin voi aina tutustua. Ja niin, myös vanhempaa tekketammaa voi minulle päin kaupata jalostustoiminnna pohjaksi ;>

  Re: Tekkekasvattajat!

LähettäjäSiiri K. 
Päivämäärä:   18.6.09 16:52:35

Noillehan saa rouvia kiikuttaa vaikka kuinka, tokihan ottavat vastaan - Leppis nyt varsinkin. ;---)

  Re: Tekkekasvattajat!

Lähettäjä: Päivie (eo) 
Päivämäärä:   18.6.09 20:41:17

Quinton: Kiitos sullekin :) kiva saada laukkakasvattajan näkemystä myös tänne ^____^

  Re: Tekkekasvattajat!

Lähettäjä: Päivie (eo) 
Päivämäärä:   18.6.09 21:16:59

14

  Re: Tekkekasvattajat!

Lähettäjä: Päivie (eo) 
Päivämäärä:   19.6.09 08:13:38

15

  Re: Tekkekasvattajat!

Lähettäjä: Päivie (eo) 
Päivämäärä:   19.6.09 13:51:22

16

  Re: Tekkekasvattajat!

Lähettäjä: Päivie (eo) 
Päivämäärä:   19.6.09 16:44:50

17

  Re: Tekkekasvattajat!

Lähettäjäwreckage 
Päivämäärä:   19.6.09 17:41:34

1. Laukka- vai ratsulinjaiset?
- Ratsuja.

2. Pitkät suvut vai lyhyet suvut?
- Lyhyet suvut.

3. Millainen suku on hieno? (kisatut vanhemmat / palkitut vanhemmat...?)
- Onhan se kiva jos on hienot vanhemmat jotka on pärjänny hyvin. :D

4. Vapaa sana
- Joo, Roscoessa siis jopa kaksi akhaltekeä. :D Pahoittelen sivujen sotkuisuutta, päivittelen niitä koko ajan, pidin taukoo reilu vuoden. Mutta kunhan saisin päivitykset kuntoon, niin tarkotus olis ruveta ihan oikeesti kasvattamaan tekkejäkin. :)

  Re: Tekkekasvattajat!

Lähettäjä: Päivie (eo) 
Päivämäärä:   19.6.09 17:47:25

wreckage: Oi, ihan uusi tuttavuus mulle :] Innolla odottelen, että saat tallisi uudelleen pystyyn ^___^

  Re: Tekkekasvattajat!

Lähettäjäwreckage 
Päivämäärä:   19.6.09 17:51:59

Okei. :D 2007 loppuvuodesta jäikin tauolle, niin kaikki on kerinny uudistua täällä. Pitäis yrittää päästä perille kaikista jutuista. Mutta eiköhän se tästä.. : )

  Re: Tekkekasvattajat!

Lähettäjä: Päivie 
Päivämäärä:   19.6.09 20:32:20

wreckage: Kiva kumminkin, että palaat tauolta, tekkekasvattajia ei ole yhtään liikaa! :D

  Re: Tekkekasvattajat!

Lähettäjäwreckage 
Päivämäärä:   19.6.09 21:20:36

Joo :D

  Re: Tekkekasvattajat!

Lähettäjä: Päivie 
Päivämäärä:   20.6.09 12:38:32

23

  Re: Tekkekasvattajat!

LähettäjäPäivie (eo) 
Päivämäärä:   20.6.09 15:12:07

24

  Re: Tekkekasvattajat!

LähettäjäTaija 
Päivämäärä:   24.6.09 15:15:03

1. Laukka- vai ratsulinjaiset?
- Ennen kasvatin ratsupainotteisia, mutta laukkapainotteiset lopulta veivät mennessään täysin

2. Pitkät suvut vai lyhyet suvut?
- Il'yassa on enemmän lyhytsukuisia, mutta myös muutama pitkäsukuinen. Olen tuonut joka CAS-vuosi, uusia hevosia talliin.

3. Millainen suku on hieno? (kisatut vanhemmat / palkitut vanhemmat...?)
- Arvostan itse tasaisia sukuja melkolailla, mutta myös esim. 3 polvisen + 6 polvisen yhdistelmistä pidän, vanhaa ja vähän uudempaa linjaa :) Laukkapainotteisilta vanhemmilta odotan edes joitain startteja, mutta ratsupainotteisilta en.

4. Vapaa sana
- Olen kasvattanut Il'yassa tekkejä vuodesta 2007, 2008 eteenpäin vain laukkapainotteisia. Tällä hetkellä tallissa n. 150 hevosta, tekkejä sekä RBSH:ja. Meidän RBSH:jen suvuista ei löydy venäläisistä kantaroduista kuin ahaltek, joten tallin tekkejä käytetään myös näiden jalostukseen.

  Re: Tekkekasvattajat!

LähettäjäTaija 
Päivämäärä:   24.6.09 15:15:37

Il'ya

  Re: Tekkekasvattajat!

LähettäjäHeidi M. (eo) 
Päivämäärä:   24.6.09 15:29:11

Iihme etten ole tähän vielä vastannut.

1. Laukka- vai ratsulinjaiset?
- Molemmat, laukkalinjaisia olen kasvattanut kauemmin

2. Pitkät suvut vai lyhyet suvut?
- Molemmat, mutta lyhytsukuisia ehkä enemmän

3. Millainen suku on hieno? (kisatut vanhemmat / palkitut vanhemmat...?)
- Itse en katso niinkään meriittejä, vaan onko hevonen realistinen. Sekä myös värejä ja hieman rakennettakin katson. Sekä tietenkin painotusta.

4. Vapaa sana
- Minun tallini on Branwen Farm jonka jotkut saattavat jopa ehkä tietääkin :D. Meillähän tosiaan kasvatetaan molempia, mutta meidät tunnetaan paremmin noista laukkahevosista (vaikuttaneet hevoset Quamality, Jambantroe, May Iacint, Akhal Paparaz & KF Kronenträger).

  Re: Tekkekasvattajat!

LähettäjäHeidi M. (eo) 
Päivämäärä:   24.6.09 15:34:32

ainiin, tulevaisuudessa olisi tarkoitus risteyttää laukkasukuja noihin ratsujenkin sukuun :). Pari omaa tälläistä kasvattia meiltä jo löytyykin.

  Re: Tekkekasvattajat!

Lähettäjä: Päivie (eo) 
Päivämäärä:   24.6.09 20:51:11

Kiitos Taija & Heidi M. :) Nyt mietin, että pitäiskö itsekin alkaa tuonne laukkapuolelle siirtymään :D

  Re: Tekkekasvattajat!

LähettäjäDaimon 
Päivämäärä:   15.7.09 17:25:34

1. Laukka- vai ratsulinjaiset?
- Tässä ollaan nyt taaperretu pian kaksi vuotta ratsutekkejen kanssa ja myös tulevaisuudessa tullaan pysymään (ainakin luultavasti) ratsujen puolella kun ne ovat itsellekin tutumpia ja tässä mennään Faserhamin kanssa.

2. Pitkät suvut vai lyhyet suvut?
- Lyhyt sukuiset ovat ehdottomasti enemmän mun mieleen kun noi hehtaarisukuiset ja ihan jo siinäkin löytyy yksi syy kun vihaan sitä, että puolienkaan suvun hevosten sivut eivät ole toiminnassa tai sitten sieltä löytyy jokaisesta suvusta niitä samoja nimiä.

3. Millainen suku on hieno? (kisatut vanhemmat / palkitut vanhemmat...?)
- Mulle alkaa olla jo suhteellisen tärkeää vanhempien edes jonkinmoinen menestys mutta vielä tärkeämmässä arvossa pidän näyttelykokemosta kuin kokemusta kilpakentiltä. Itse en yhdistele hevosia ns.'raakoina'.

4. Vapaa sana
- 2007-vuodeta-loppuvuoteen 2008 kasvattelin Onlyssä lyhytsukuisia tekkejä mutta sitten päätin aloittaa kaiken tavallaan alusta Faserhamilla, jossa kasvattelisin tekkejen lisäksi myös muita rotuja(nyt olen painottunut enää ainoastaan tekkeihin). Eli reilu puoli vuotta ollaan nyt menty Faserin kanssa ja tavoitteena on saada jalostettua mahdollisimman hyväsukuisia(meidän tapauksessa hyvistä vanhemmista tulevia, ellei sukua löyty paria polvea) tekkejä.
Faserhamin osoite: http://www.freewebs.com/faser/

  Re: Tekkekasvattajat!

LähettäjäWelby 
Päivämäärä:   16.7.09 12:00:32

1. Laukka- vai ratsulinjaiset?
- Laukkalinjaisia, vaikka usealla onkin ratsuhevosia suvuissaan.

2. Pitkät suvut vai lyhyet suvut?
- Sekäettä, mutta jos tahtoo puhtaita laukkahevosia niin lyhytsukuiset / suvuttomat kunniaan!

3. Millainen suku on hieno? (kisatut vanhemmat / palkitut vanhemmat...?)
- Hevonen yksilönä ;) Oon huomannu että oon rakastunu johonkin hevoseen, vaikka sillä ei olisi mitään kisoja tai edes luonnetta.

4. Vapaa sana
- Itsellä on CAT, joka on taukoillut taas vuoden ja tulee taukoilemaan toisen vuoden putkeen vaihtovuoteni takia. Toivottavasti päästään kuitenkin mukaan toimintaan taas 2010...

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.