Lähettäjä: Nella/Filmür
Päivämäärä: 19.9.15 20:38:10
Kiitos kummallekin! Juuri tällaista palautetta mä kaipasin! :)
sparrow-mind: Tosiaan tuota template juttua mietin sillä tavalla, että ulkoasu on kuitenkin valmiiksi kopioitava/ilmainen, mitä nämä normaalisti ovat. Samalla tavalla, kun muut virtuaalimaailmassa käytettävät valmisulkoasut. Tällöin ei siihen ulkoasuun olla nähty mitään vaivaa - vaan tallennettu koneelle se tiedosto, joka ollaan sen jälkeen siirretty nettisivulle ja lisätty sisältö sivulle. Kuitenkin tähän voisi joo kehittää jonkun systeemin, että suoraan netistä kopioinut voisi saada ainoastaan sen 8p., mutta ihminen joka olisi ainoastaan käyttänyt ulkoasun pohjaa apuna muokaten tätä voisi saada enemmän pisteitä. Tällöin, kun on luonnollisestikin nähty vaivaa sen ulkoasun eteen.
Ja miksi sitten ei toisen tekijän ulkoasusta kuuluisi rokottaa? Koska ulkoasua käyttävä on maksanut tästä normaalisti oikeaa rahaa, tai virtuaalipalkkaa. Tähän on ulkoasua käyttävä siis joutunut (esimerkiksi mulle tehdään ulkoasua, josta maksan 50 euroa) käyttämään paljon rahaa, tai vaihtoehtoisesti niitä tekstejä palkkana. Tämä on siis aivan eri asia, kun kopioida se ilmainen juttu maksamatta mitään / näkemättä sen eteen ollenkaan vaivaa. Ja sama ilmainen juttu joka samanlaisena voi löytyä usealta eri tallilta.
Mutta sulla oli paljon hyviä pointteja, joita mun täytyykin miettiä. Kiitos! :) Ehdottomasti tuota ulkoasupisteytystä täytyy muuttaa - ehkä aika radikaalistikin.
Ja mitä vielä tuohon sun toiseen kommenttiin, niin uskon joo että tuomarointi tulee olemaan aika aikaavievää, mutta kun miettii kuinka monta arvosteltavaa tallia on (ei kovinkaan montaa), joten työmäärää ei loppupeleissä tulisi varmastikaan olemaan yhtään kuukausittain järjestettäviä ERJ, KRJ, YLA yms. laatuarvosteluja enempää.
Ja se mitä noihin kasvatteihin tulee: pisteytys on alunperin ollut paljon vieläkin haastavampi, mutta oon sitä helpottanut just sen takia ettei kasvattajien tarvitse vaatia ihan älyttömiä. Kuitenkin kasvattien kohdalla täysiin pisteisiin vaaditaan 10 kappaletta 2p. arvoista kasvattia, joten ei tämä ole liikaa? Muutenkin pitäisi painottaa siihen, ettei kasvattaja vaan kasvattaisi läjäpäin hevosia - vaan kasvattaisi ennemmin vähemmän, mutta tasokkaampia hevosia. Hevosia, jotka saisivat oikeasti hyvän kodin (ettei kukaan vaan ostaisi ajatuksella "no pakko kai, kun tää on tällä foorumilla pyörinyt jo kuukauden", vaan ostaisi koska hevonen oikeasti miellyttää ja sen kanssa haluaa tehdä jotain. Kasvattajia siis painotettaisiin harkitsemaan hieman tarkemmin, että minkälaisen varsan he tekevät ja mihin kotiin varsan myyvät - hyvä koti takaa myös sen, ettei yhtäkkiä ole taas kasapäin kadonneita hevosten sivuja hevosten sukutauluissa, kun virtuaaliharrastaja on vaan yhtäkkiä hävinnyt). Tottakai voisi tätäkin ehkä hieman vielä helpottaa, mut jos kokonaan jättäisi - ei vaatisi muuta, kun sen perustiedot, suvun ja kuvan, niin olisi palkinto myös aivan liian helposti saatavissa ja menettäisi näin kokonaan merkityksensä. Jokaisella tallilla, kun se palkinto olisi ja se olisi saatavissa ilman minkäänlaista vaivaa niiden hevosten ja kasvattien eteen.
Leandra: Tämän johdosta mä eismerkiksi ulkoasupisteytyksenkin jaottelin noin tarkasti, että mitä vaaditaan mihinkin pistemäärään. Todellakaan ei tuomari saisi itse päättää, että talli ei saa jotain pistemäärää, koska tuomaria ei miellytä esim. keltainen väri jota tallin ulkoasussa on, tai joku vastaava seikka. Ja tämän johdosta myös laitoin pisteytykseen pakolliseksi tuomarin kommentin siitä, että miksi on antanut sen tietyn pistemäärän. Tämä juuri siksi, että tuomari ei voi tehdä mitään omien mielipiteitensä johdosta, vaan täytyy seurata pisteytystä ja sen mukaan pisteytytää talli. Talliarvostelussa, kun pyrimme tottakai olemaan reiluja ja rehellisiä jokaista arvosteluun tulevaa tallia kohtaan! Yksikään talli, oli sitten arvostelijan suosikki, tai inhokki ei saa olla mitenkään paremmassa tai huonommassa asemassa, kuin kukaan muukaan arvosteltava talli.
|