Lähettäjä: Nella/Filmür
Päivämäärä: 5.5.15 04:45:30
Oon suhteellisen uusi harrastaja (muutamia kuukausia täällä ollut). Ja kun virtuaalimaailmaan tulemisen jälkeen opettelin kaikki laatisjutskat, niin siitä tuli heti mun tapani harrastaa.
Oon täällä siks, et voin olla hyvä. Mulla on mahdollisuus siihen panostamalla niihin hevosiin, kisaamalla ja kirjoittamalla tekstejä. Ja tottakai jokaisella pitää olla se mahdollisuus menestyä sen hevosensa kanssa! Mut ei mun mielestä sitä saisi antaa ihan kenelle sattuu.
Just nää vaaditut päiväkirjamerkinnät ja valmennukset, sekä luonne ja sukuselvitys, ne on mun mielestä kisojen lisäksi sitä panostamista. Vaikka onko ne miellyttäviä? Ei. Mut ihan missä asiassa tahansa (vaikka aitajuoksussa, pituushypyssä, keihäänheitossa, runojen kirjoittamisesa tai ruoan laittamisessa), jos haluaa oikeasti menestyä ja olla hyvä, niin ei se tule mitenkään arpapelillä ja ole helppoa. Siksi olenkin todella tyytyväinen tän hetken laatispisteytykseen. (Tota Marsupienen blogikirjoituksessa huomioitua juttua lukuunottamatta).
Kyllä sen hevosen menestymisen eteen siis kuuluu joutua tekemään asioita, myös sellaisia jotka ei miellytä. Koska niin tekevät kaikki muutkin, jotka ihan missä tahansa asiassa tahtovat menestyä ja olla hyviä. Oikeassa elämässä on vaan vieläkin hankalampaa. Ja kun siihen realistisuuteenkin täällä niin kovasti pyritään, niin tässä sitä jollain tasolla juuri on. (Oikeassa elämässä vaan sen esteratsastusmissälienäyttelyssä voittaneen hevosen omistaminen olisi todella paljon vaikeampaa, täysin mahdotontakin suurimmalta osalta. Täällä, kun se on mahdollista niin sen pitääkin olla työlästä monta hevosta ajatellen ja niihin hevosiin pitääkin joutua panostamaan palkinnon saadakseen. Ja just niillä teksteillä ja kisoilla. Sivut näyttää mun mielestä todella tyhjältä, jos sieltä ei niitä tekstejä löydy. Ja tälläisiä pelkät perustiedot ja suku merkittynä sivuilla -hevosia on virtuaalimaailma pullollaan. Nää laatikset antaa just sen mahdollisuuden tavoitella jotain ja tekee virtuaalimaailman hevosista kauniita sivujensa johdosta, sillä laatikset vaativat just niitä tekstejä ja kisoja. Ja tän takia en tykkää muuten yhtään porrastetuista! Se pelkkä ominaisuuspistehommeli näyttää hevosen sivulla mun mielestä niin älyttömän tyhmältä! Mun mielestä hevosen sivut näyttää ihan hitosti paremmalta, kun on se +40 sijaa merkittynä. Tän takia siis itekki ennemmin näen vaivaa muotoonlaittojen kanssa. Se vaivannäkö, se on se juttu. Jos haluaa omistaa niitä hienoja hevosia, niin niiden eteen pitää joutua näkemään vaivaa!)
Itse lopettaisin virtuaaliharrastuksen heti, jos laatikset lakkaisivat toimimasta, koska se on just tää mun tapani harrastaa ja syy, miksi tänne tulin perustamaan ensimmäisen tallini ja miksi olen täällä viihtynyt. Harrastukseni loppuisi kyllä myös, jos pisteytystä kirjoittamisen ja kisaamisen osalta helpotettaisiin, koska mitä järkeä siinä sitten olisi? Mun mielestä kauniit ja panostetut sivut ovat sellaiset, joista juuri niitä tekstejä paljon löytyy (ja sijoituksia).
Jäi varmaan paljon sanomatta (ja ilmaisin asiat varmaan ihan sekavasti ja kaikkee), mut ei aivot vaan tällä hetkellä toimi ihan silleen ku muuten :D ku heräsin siis vaan taas keskellä yötä (jo toinen kerta tän yön aikana.. :|) ja tulin istumaan koneelle ku en taaskaan saa enää unta. Nyt kuitenkin meen yrittämään taas sitä nukkumista! Jos vaikka onnistuis... Hyvää yötä. :)
|