|
Lähettäjä: Veena
Päivämäärä: 10.6.09 17:33:41
Nyt olisin ulkoasun tarpeessa, joka tulee käyttöön loppukesästä taikka syksystä. Sain itse loistavan idean, mutta sen toteuttaminen ei halutulla tavalla sitten onnistunutkaan. Täältä kumminkin löytyy näitä kaikenmaailman taitajia, joten mikset itse kokeilisi toteuttaa minulle ulkoasua? :-) Palkasta sovitaan yhdessä, ja siitä voidaan keskustella. Näin alustavasti tarjoan kumminkin tekstejä, kilpailuja, kuvia tai vaikkapa rahaa, mikäli ulkoasu todellakin nappaa grafikoiltaan!
Ulkoasua käytetään aina tiettyinä väliaikoina (jotkut vuodenajat, siksi tulisi olla väreiltään sopivat), ja koodi sekä grafiikat säilytetään netissä taikka muistiossa aina siihen asti, että tulee taas käyttöön. Ulkoasu tulee käyttöön Hovikartanoon kuten yllä jo selitinkin. Halutessaan ohjeita saa soveltaa, mutta ulkoasun muodon tulisi olla oikeastaan sama! Mikäli ilmenee kysyttävää tai jotain muuta, niin rohkeasti avaa kultakurkkusi! Myös palkkatoiveita saa esittää, ja niistä tehdään sinulle sopiva.
ULKOASUPOHJA! Joka on aika nopeasti tehty.
Otsikko, tekstit, linkit
Otsikontekstiksi pitäisi saada jollakin "vanhalla" fonttityylillä teksti Hovikartano, ja esimerkkinä tästä fontista olkoon nykyinen otsikko. Kovin kiekuroista fonttia en halua!
Linkkeihin tulevat Etusivu Kotitalli Historia Hevoset Kasvatus Päiväkirja
Ne tulevat noihin laatikoihin, joissa pitäisi olla saman verran "kokoa" - kaikissa siis yhtä paljon. Linkit voi kirjoittaa capslockilla, ja mielellään en halua mapattuja linkkejä! Laatikot, joissa linkit ovat, voivat vaihtaa väriä kun niiden kohdalle menee. Laatikoiden kumminkin tulisi pysyä samana värinä kokoajan. Eli ei saa muuttua silloin kun niissä on käyty.
Tekstilaatikkoon tulee tekstit laittaa verdanalla taikka arialilla, line-height 1.4, ja tasatut molempiin reunoihin. Tekstit eivät kumminkaan saa mennä kiinni reunoihin vaan niihin tulisi jäädä sopiva väli.
Kuvat, värit
Kuvia saat käyttää käyttää aivan vapaasti, ja niitä tosiaan on paljon, jotta valinnanvaraa löytyy. Tuon otsikon "alla" olevan "laatikkoon" tulisi laittaa joko häivytetty kuva, hieman läpinäkyvä kuva TAIKKA blendattuja kuvia. Tätä saa soveltaa kumminkin niin paljon kuin tykkää! Tuohon sopisi jokin maisemakuva hyvin (kenttä, pelto, talli).
Pohjassa lukee "tähän toinen kuva", johon sopisi varsa-/eläinkuva, ja kolmanteen kuvaan voi laittaa periaatteessa minkä haluaa. Näitä ohjeita saa myöskin soveltaa, ja katsoa, mitkä sopivat siihen parhaiten.
Väreinä tuohon sopisi sininen, vaaleanharmaa, hailakka/tummanvihreä, musta (tekstit, linkkien tekstinväri), jokin punainen, beige ja vaaleanruskea + valkoinen. Värikoodeja ei ole, koska kun ne olen valinnut, niin ne näyttävät erittäin rumilta sitten itse pohjassa/ulkoasussa. Olen huono valitsemaan oikeita värejä netistä taikka kuvankäsittelyohjelman kautta.
Muuta?
- Tee ensin pohja, jotta näen, miltä se vaikuttaa. Tässä tulisi olla vielä muokkaus mahdollisuus!
- Kun olen mieltänyt pohjan "omakseni", niin on se valmis koodattavaksi
- Ulkoasun tulisi toimia hyvin ilman mitään kommervenkkejä
- Ohjeita saa soveltaa, mutta mallin tulisi pysyä suhteellisen samantyylisenä!
- Mikäli jotain tietynlaisia kuvia haluat käytettäväksi, niin kerro! Katson mitä voin asialle tehdä
|