Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjäsandi 
Päivämäärä:   23.1.15 10:24:45

Ponilaukkajaos - Pikaopas ponilaukkoihin - Kilpailukalenteri - Edellinen

Edellisestä ketjusta vielä uusintana:

Muistuttaisin teitä muutamia useampiin kisoihin kerralla osallistuvia PLJ:n säännöistä löytyvästä kohdasta:
"Voitettuaan maidenin tai allowancen, poni ei ole enään oikeutettu osallistumaan sen tason lähtöihin."
Osallistumisiin voi aina tehdä muutoksia, olisi kiva jos siirtäisitte eläimenne oikean tason luokkiin niin ei tule turhia hylkäyksiä. :) Tai sitten osallistuisitte vaan yhteen kisaan kerrallaan ja odottaisitte tulokset ennen seuraavia.

Yksi poni yhteen lähtöön per kisa tarkoittaa myös sitä, että poni ei voi kilpailla samana päivänä sekä sileissä että risuilla. Tästäkin on tullut aika paljon hylsyjä.

Kaikkea en varmaan huomaa aina osallistujia katsoessa. Jos anffilan tuloksista löytyy joskus jotain huomautettavaa niin pistäkää viestiä, korjauksia tehdään ilman muuta tarvittaessa. :)

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjäjensi. 
Päivämäärä:   27.1.15 20:33:18

Risuille mahtuisi vielä mukaan, tuloksia tulee huomenna (tod.näk. ennen ilta kuutta). Osallistumisia tähän mennessä vain yksi :/ Pahoittelen tulosten myöhästymistä, hoitoviikko sotkee aikatauluja sen verran, etten millään ehdi ennen huomisiltaa katsella osallistujia tai tuloksia.

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjä: taffel 
Päivämäärä:   27.1.15 20:35:26

Mä oon ollut niin laiskana etten oo saanu viikon takasista kisoista tuloksia talteen niin on jäänyt tästä välistä kaikki ilmotkin laittamatta... :D Mutta pitää kattoa saisinko aikaseks ilmota jensin kisoihin.

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjäjensi. 
Päivämäärä:   28.1.15 19:16:25

Hop hop nyt, että saadaan edes muutama lähtö juostua (kun ei viitsisi niitä neljän nearonilaisen lähtöjäkään järjestää)!

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjäsandi 
Päivämäärä:   28.1.15 19:35:35

Eeks unohdin ihan, olikohan mulla tulokset ajan tasalla..

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjäsandi 
Päivämäärä:   28.1.15 19:44:14

Muutama osallistuja laitettu. :)

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjä: kics 
Päivämäärä:   29.1.15 13:08:19

Mäkin liityin joukkoon yhden shetun voimin :)
Toivottavasti tulee tulokset pian että pääsee seuraaviin skaboihin. :D

  Re: Ponilaukkajaos // 94

LähettäjäNerita, koulussa 
Päivämäärä:   29.1.15 13:25:10

Mäkin on päätynyt yhden shettiksen voimin tutkimaan tätä laukkojen maailmaa. Ja mäkin odottelen tuloksia, että pääseekö toi jo seuraavalle tasolle vai otetaanko vielä kolmaskin yritys :)

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjä: taffel 
Päivämäärä:   29.1.15 13:57:35

Ainiin oho Nidankin laukat oli eilen :D No pitää laittaa pian arpostellen niin päästään vielä anfulanfiaan.

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjä: taffel 
Päivämäärä:   1.2.15 15:03:15

Ponit jaettu ja listat päivitetty :) Jäljelle jääneitä (numeron perässä ei ole kenenkään nimeä) voi napsia itselleen huutistopassa, tässä tai sähköpostitse.

Muistattehan, että myös mulle pitää tulla kuittaus ponin talteenotosta. Eli viestiä tähän, plj-topaan tai sähköpostiin että tiedot tallessa/sivut tehty 2vko mennessä ostopäivästä, muussa tapauksessa varaus perutaan.

  Re: Ponilaukkajaos // 94

LähettäjäSusanna. 
Päivämäärä:   3.2.15 10:00:48

Olisiko jollakulla käyttöä sekä laukoissa että porrastetuissa hyvin pärjänneelle shetlanninponiorille? Päätin lopultakin laittaa pienen orini kuoppaan, mutta siitä olisi mahdollista saada vielä takautuvasti syntyneitä varsoja :)

  Re: Ponilaukkajaos // 94

LähettäjäNintsu 
Päivämäärä:   3.2.15 10:58:10

Mä voisin ton Galahad Ferwigin nappasta itselleni jos kukaan muu ei sitä kaipaa (:

Laatis kaipaa edelleen tuomareita. Jos kiinnostusta, laita sähköpostia mulle niin kerron enemmän. 15.2 helmikuun tilaisuus, joten hopihopi ettei mun ja taffelin tarvii kahdestaa vetää tilaisuutta läpi!

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjä: taffel 
Päivämäärä:   3.2.15 12:48:42

Pistetään Ferwing Nintsulle :>

Ja ihan aidostioikeesti sadanteen kertaan, mä voin kyllä tuomaroida mielelläni rakenteen lisäks ainakin kilpailut, lisä- ja sukupisteet :D Ne on niin diudiu äkkiä katottu.

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjä: taffel 
Päivämäärä:   3.2.15 12:49:19

Ja tuolla ei muuten ole listassa helmikuun tilaisuutta :>

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjä: taffel 
Päivämäärä:   4.2.15 10:21:39

Nidan tämän päivän laukkoihin voi vielä osallistua, arvon tulokset joskus iltapäivästä/iltaa kohti :)

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjäsandi 
Päivämäärä:   4.2.15 11:00:14

Yritän muistaa aamukahvin jälkeen osallistua. Pitäis anoa taas lisää kisojakin ja kaivaa hatusta yksi arvokisa-ajatus..

  Re: Ponilaukkajaos // 94

LähettäjäPäällikkö 
Päivämäärä:   4.2.15 14:33:21

Mun pitäs saada foorumi tehtyä niin jos sitten alkaisi noita laukkoja pitämään aktiivisesti. On nimittäin ihan hanurista napsia osallistujia sähköpostista :D

Liian monta rautaa taas tulessa kun yrittää opetella css:ää, uuden kuvankäsittelyohjelman käyttöä, hevosten anatomiaa kunnon piirtämistä varten ja käydä töissäkin samaan aikaan :D ai niin, pitäisi vielä pääsykokeisiinkin lukea

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjä: taffel 
Päivämäärä:   10.2.15 13:58:42

Hupsista oon taas ihan onnellisesti unohtanu laukat :D 7.2. laukoista tulee tulokset tänään, huomisten laukkojen tulokset arvon joskus iltapäivällä tmv niin niihin voi osallistua vielä huomennakin.

  Re: Ponilaukkajaos // 94

LähettäjäNintsu 
Päivämäärä:   10.2.15 14:14:08

tahvu: Hups, jäänyt näköjään siirtämättä kutsu nettiin :D Kannattaa heitellä mulle maililla/facen kautta nää asiat kun en mä muista tätä topaa ikinä seurata. Nyt kutsu on netissä ja pvm on 20.2.2015.

  Re: Ponilaukkajaos // 94

LähettäjäNintsu 
Päivämäärä:   10.2.15 14:14:17

Helmikuun tilaisuus

  Re: Ponilaukkajaos // 94

LähettäjäNintsu 
Päivämäärä:   17.2.15 09:19:35

Tämä ja huominen päivä aikaa ilmottautua helmkuun laatuarvostelutilaisuuteen! Hurja osanotto ollut - ei yhtään ilmomailia :D

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjäsandi 
Päivämäärä:   23.2.15 12:51:00

Anffilassa herättiin CAS-vuoden lopun lähestymiseen ja lähti viime hetken kisakasa anottavaksi, kuudet ponilaukat tulossa vielä lähiviikoille. :)

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjäsandi 
Päivämäärä:   28.2.15 22:07:03

http://tinyurl.com/njped2m
Osallistua saa vaikkei kutsu vielä kalenterista löydykään. :)

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjä: Minni 
Päivämäärä:   28.2.15 22:34:10

Pitääsköhän mun jaksaa taas aktivisoitua tän laukkalaumani kanssa ja ilmoitella poneja muutamiin kisoihin kokeilemaan onneaan : D

Jos vaikka sandin kisoista aloittaas...

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjäindy 
Päivämäärä:   5.3.15 19:35:14

Ainiin ei scheisse unohin ihan noi huutokaupan ponit ilmottaa. Eli noille amshe-poneille on sivut tehty ja Ketterän Kamelin sivut vieläkin työn alla. Otan ihanjustnytheti tiedot talteen :D

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjäindy 
Päivämäärä:   5.3.15 19:46:12

Noniin, nyt on sandin Ketterälle Kamelille sivut, http://kimmellys.net/laukka/kamu.htm, vähän kesken vielä mutta tossa nyt kumminkin :)

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjäsandi 
Päivämäärä:   8.3.15 13:49:09

Kiitos, Kameli päivitetty listoille. :)

Anffilan tämänpäiväisiin kisoihin ehtii vielä osallistua, laittelen tuloksia vasta illemmalla. http://tinyurl.com/k73tv2q

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjäsandi 
Päivämäärä:   8.3.15 13:53:32

Pitäisi vissiin kehitellä jotain piristävää arvokisaa taas että ponilaukkailijat heräilee talviunilta. Kisat ikävästi täynnä anffilaa ja nidaa, tai peruttuja lähtöjä jos me ei ehditä osallistumaan. :(

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjä: Minni 
Päivämäärä:   8.3.15 14:07:21

Mä yritän ainakin hiljalleen nousta taas täältä laukkakoomasta ja katsellaan jos me päästäisiin kans myös pitämään laukkoja.

Nyt kevään aikana yritetään vähän uudistaa tätä Cosmicin ponikantaa ja katsoa jos saataisiin vähän lisää omia kasvatteja radoille kokeilemaan onneaan ja jatkamaan meidän vauvankengissä olevaa kasvatustyötä.

  Re: Ponilaukkajaos // 94

LähettäjäNerita 
Päivämäärä:   8.3.15 14:15:09

Mulla on nyt kaks laukkaponia, kun innostuin eilen tuomaan itelleni russin. Tästä päätellen tulen hankkimaan niitä lisääkin, kun ne voi sit taas kouluttaa uudelleen johonkin toiseen lajiin laukkauran loputtua.
Mä olen koittanut nyt osallistua laukkoihin parhaani mukaan.

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjä: taffel 
Päivämäärä:   11.3.15 21:35:47

Nidan listoille lisätty taas pari oria :) Näitä mielelläni muillekkin lainailisin ja vaikka tilausvarsoja omista tammoistakin tehtailisin niin ei tarvis ihan yksin haalia ja pyöritellä kaikkia jälkeläisnäyttöjä ;)

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjäsandi 
Päivämäärä:   13.3.15 10:28:20

Yhdet laukat vielä ennen CAS-vuoden vaihtumista, ottakaas nyt loppukiri osallistumisten kanssa. :) Pitäisikö anffilassa olla myös sähköpostiosallistuminen vaihtoehtona, vai onko tuommonen foorumisysteemi ihan kaikille käypä? Näin kisanpitäjän näkökulmasta se on mukava kun osallistujat on nätisti yhdessä paikassa, mutta jos toisen osallistumistavan lisääminen auttaisi osallistujamäärissä niin ei ole iso juttu. :)

Ja arvokisat jäi nyt tältä vuodelta vähiin, mutta oliskos ensi vuodelle jotain erityistoiveita? Minkälaiset kisat kiinnostaisi?

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjä: taffel 
Päivämäärä:   13.3.15 13:17:02

Kaikki kisat kiinnostaa :D Risuesteillä on jostain syystä ollut aina tosi hiljasta, nyttenkin taidetaan vaan minä ja sandi lähinnä kisata keskenämme ne lähdöt... Mutta nyt kun taitaa kaikki "vanhat" arvo- ja suurkisat olla Tierralla, Tuirella ja Nintsulla niin poneja varmasti piisaa vähän kaikkeen kun ei ole liiaks asti valinnanvaraa.

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjä: taffel 
Päivämäärä:   13.3.15 18:26:30

Nidassa on huomenna laukat vaikka ne näköjään kalenterista jostain syystä X puuttuukin. Osallistukaa! :)

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjä: taffel 
Päivämäärä:   15.3.15 16:27:49

Tarkoitus olisi vielä tämän (IRL-)vuoden aikana pistää vähän hösseliksi, sekä jaoksen että Nidan osalta. Ajatuslistalla mm. ne ikäluokkakilpailut, Nidaan oma arvo- tai suurkilpailu ja pieniä sääntömuutoksia/-päivityksiä. Pohdintalistalla on mahdollistaa lähtöjen rajaus rodun mukaan (suositus edelleen kaikille avoimet), nostaa vähän palkintosummia, ehkämahdollisesti "vapauttaa" ungraded-lähdöt kaikille ponikokoisille roduille avoimiksi (ns virallisissa lähdöissä edelleen roturajoituksia) ja poistaa ainakin issikat ja ehkä vuoniksetkin kieltolistalta.

Kuulisin erittäin mielelläni lisääkin kehitysehdotuksia tai ajatuksia yllä listatuista pohdinnoista :) Olisi myös hienoa saada uusia aktiivisa kisojen järjestäjiä ja lisää arvo- ja suurkilpailuja jotta G2-voittajatkin pääsisivät vielä puuhailemaan jotain vanhoilla päivillään.

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjä: taffel 
Päivämäärä:   17.3.15 11:02:07

Missä kaikki vähätkin harrastajat piileskelee?? Tylsää puuhata ja keskustella vaan sandin kanssa.

Vois olla kiva ostaa muiltakin kasvatteja niin saa vähän vaihtoehtoja omaan kasvatteluun mutta onko täällä enää ketään.

  Re: Ponilaukkajaos // 94

LähettäjäNerita puh. 
Päivämäärä:   17.3.15 11:28:07

Mä oon suunnitellu pistäväni pystyyn laukkaponitallin mutta tyydyn ehkä hankkimaan vaan lisää noita ja pitää samassa tallissa muiden ponien kanssa.
Mutta oon niin tyytyväinen kun kaks ponia voittivat allowancen. Toisella sitä odotettiinkin pitkään ja toinen vetäs ensi yrittämällä :)
Mutta jos jollakin olis myydä mulle vielä vähän kokeiluun muutama shettis tai kakkosryhmän poneja niin otan mielelläni näitä lisää. Tulisivat ainakin toistaiseksi Wyrdan poniosastolle (wyrdaponies.weebly.com)

  Re: Ponilaukkajaos // 94

LähettäjäNintsu 
Päivämäärä:   17.3.15 11:32:30

Mä oon niin koomassa ponilaukkojen suhteen :D Pitää yrittää petrata!

  Re: Ponilaukkajaos // 94

LähettäjäNintsu 
Päivämäärä:   17.3.15 11:32:46

Ai niin : Muistakaas ilmoilla poneja huhtikuun laatistilaisuuteen! tahvun ilmo tullut perille (:

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjä: taffel 
Päivämäärä:   17.3.15 14:28:22

Nerita: Hienoa! :) Poneja ei koskaan voi olla liikaa eikä pienen pieni talli paljoa tilaa vie...

Mulla voisi olla myytäväksi jo vähän kilpailleita kasvatteja, esim. she-o. Stymie Ni (Styling x Take You Alive) jonka sivuja en jostain syystä ole muuttanut ulkoasunvaihdon yhteydessä :D Risuesteillä sillä on statsit 16:4-6-3-2, sileillä 2:0 eli niitä kehtaisi vielä kokeilla. Sitten olisi Can't Stop Rockin Ni, se on kilpaillut sekä risuilla että sileillä kummassakin 4 starttia maidenia ilman voittoja. Nira Cinnamon on startannut sileitä 2:0 ja risuja 3:0-1 eli kelpaa vielä kumpaankin lajiin jos ei turhia nirsoile.

Myös ihan koskemattomia varsoja saa tietty katsella, joko tilaria tai sitten valmiita kasvatteja :) Muutamia varsoja haluan ehdottomasti jättää itselleni mutta kysellä kannattaa toki! Kahden viimeisen vuoden varsat ovat täysin kisaamattomia, kolmannen ja neljännen vuoden varsat vaihtelevasti alkaneet kisaamaan tai ovat jo kisalistoilla.

Nintsu pistää kanssa töpinää tassuihin! Oon jo suunnitellut että jos tuun ouluun niin pitää houkutella tierrakin joillain pullakesteillä takas.

  Re: Ponilaukkajaos // 94

LähettäjäPäällikkö 
Päivämäärä:   17.3.15 15:25:22

Täällä kovasti seuraillaan ponilaukkatoimintaa, vaikka en itse ole viimeaikoina päässyt osallistumaan :/ mutta nyt asioiden järjestyessä me hypätään taas mukaan!

sandi, muuten tuo foorumiosallistuminen on kiva, mutta välillä ärsyttää ton tekstilaatikon pienuus kun yrittää selvitellä mitkä ponit on mihinkin luokkaan ilmottanut :)

taffel, meille olis ihana saada mounttivauva <3

Nyt kun omilla poneilla pääsee vähitellen kipuamaan tasoja ylöspäin, olisi arvokisat ihan mahtijuttu. Eli täältä tulee kannatusta siihen suuntaan! :)

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjä: taffel 
Päivämäärä:   17.3.15 15:27:40

Sieltä sit vaan Päällikkö valitsemaan mieluista valmista varsaa tai tilaria pohtimaan! :)

Nidavellirin arvo- tai suurkilpailusuunnitelmat jää luultavasti kesän puolelle, PLJ:n omista hommista en vielä osaa sanoa koska inspiraatio iskee. Toivottavasti joku muu saa näitä ennen jo jotain aikaseksi niiden saralla ^^

  Re: Ponilaukkajaos // 94

LähettäjäPäällikkö 
Päivämäärä:   17.3.15 15:34:57

Nira Carylin ottaisin ihan mielelläni (veikkaan, että et noista tammoista haluais luopua mutta yritetään) :)

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjä: taffel 
Päivämäärä:   17.3.15 15:37:15

Nira Caryl lähtee mielellään uuteen kotiin :) Sivuja vain tänne tai sähköpostiin kun saat aikaseksi.

  Re: Ponilaukkajaos // 94

LähettäjäPäällikkö 
Päivämäärä:   17.3.15 15:38:13

Oijoi, kiitoksia! :)

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjäsandi 
Päivämäärä:   17.3.15 15:44:35

Sitä laatikkoa saa vedettyä nurkasta isommaksi. :) Mut pitääpä kattoa saako sitä jostain asetuksistakin säädettyä.

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjä: li 
Päivämäärä:   17.3.15 15:56:11

Heippa vain. Mulla ei vielä ole nimimerrkiä eli sanokaa Liksi eli Li. Tulin tutustumaan tähän ponilajin. Millanen poni oliskaan hyvä alottelijalle? Haluisin piirtää itse kuvat.

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjä: taffel 
Päivämäärä:   17.3.15 16:09:14

Hyvä poni on poni josta itse tykkäät ^^ Painotuslajista (risut tai sileät) tai rodusta riippumatta kaikkien kisautus toimii samalla lailla, toki jos on kovasti tavoitteita niin voi vähän vilkuilla mille lajille ja mille kokoryhmille olisi eniten arvo- tai suurkisoja. Tällä hetkellä niitä tosin ei ole juuri lainkaan...

Eli mieti joku itseäsi kiinnostava, laukkoihin hyväksytty ponirotu, keksi sille identiteetti (sukupuoli, ikä, nimi) ja ei kun kilparadoille vaan! :) Jos haluat mennä CASin mukaan niin kannattaa toki valita heti sen ikäinen millä pääsee suoraa etenemään (eli sileillä vähintään 4v ja risuilla vähintään 5v) ettei tarvitse maiden-voiton jälkeen jäädä odottelemaan vuoden vaihtumista ja ikääntymistä.

Myös suvullisen kasvatin voi tietty hankkia jos mieluisa varsa löytyy, esim. mulla onkin tuossa pari viestiä ylempänä pienet kaupittelut.

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjä: Minni 
Päivämäärä:   17.3.15 17:14:40

taffel - oisko sulla ehdottaa mulle jotain kivaa nidavarsaa? Oon huono itte päättään : D Risut ja sileät käy sekä semmoset molemman lajin menijät : )

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjä: li 
Päivämäärä:   17.3.15 17:28:25

No ottaisin whkää taffel: russin. Oldiko Godis Duplo hyvä? Duelkin oolisi musta söpö :)! Mutta onko toi alku Godis (=karkit suomeksi) tosi tyhmä?

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjä: taffel 
Päivämäärä:   17.3.15 17:33:12

No noista kolmesta edellä esitellystä shettiksestä (Stymie, Can't Stop Rockin ja Cinnamon) luopuisin kyllä enemmän kun mielelläni kun niille ei ole itellä yhtään mitään käyttöä... :D Että jos joku niistä kelpaa niin riemuloikin uuteen kotiin vaan. Tuoreemmista kasvateista esim. Dragonfighter, Vlad Impaler, Poseidon, Alvin, Matrix, Gambling In Vegas, Gabriel, Sirmiq.... Vanhemmista Glaucous Dog Rose (kilpaillut), Jasmine, Jailbird, Llesiannol, Gwerthfawr nyt vois myös lähteä.

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjä: taffel 
Päivämäärä:   17.3.15 17:35:43

li: Molemmat Duplo ja Duel kuulostaa ihan mainioilta laukkaponeilta! :) Godis on musta myös ihan söpö liite ponille. Mä en vieraskielisiä (etenkään welsh..) nimiä katsellessa kiinnitä ihan täysillä huomiota sanan tarkoitukseen jos se nyt ei ole mitään ihan häröä, täysin ylilyötyä tai muuta mikäli se kirjoitettuna ja lausuttuna näyttää kivalta.

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjä: li 
Päivämäärä:   17.3.15 17:38:49

taffel: ok kiva :)! Voisinko ilmoittaa valmiiks kisoohin kun en tänään kerkeä sivuja tekeilemää?

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjä: taffel 
Päivämäärä:   17.3.15 17:41:19

Kilpailuihin riittää pelkät osallistumisessa pyydetyt tiedot (ikä, rotu, sk, nimi ja omistaja), ei siis mitään väliä onko ponilla jo sivut vai ei :) Mullakin pyörii Notepadissa lista kilpailevista poneista, evm-sukuiset saavat omat sivut ja lisää tietoja vasta kilpailu-uran päätyttyä. Eli tervetuloa kisoihin vaan!

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjämokkamasiina puh. 
Päivämäärä:   17.3.15 17:41:26

taffel, Stymiehän asustaa meillä!

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjä: taffel 
Päivämäärä:   17.3.15 17:42:26

Asuuko :DD Hitsi, sori! Oon näköjään pitänyt huonoa kirjaa myynneistä. No se kyllä sit myös selittää sen, etten ole muuttanut sen sivuja.. Viittitkö pistää mulle sen sivut uudestaan niin päivitän linkit, oon varmaan sit hukannut ne jo?

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjämokkamasiina puh. 
Päivämäärä:   17.3.15 17:44:07

Joo, asustaa :D.
Mut Stymie. Kisaus vähän jääny :D

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjä: li 
Päivämäärä:   17.3.15 18:02:01

taffel: hitsit osallistuin väärästi niih laukkoihin :// Laitin väärääb ryhmään Duellin. Lähtö 5 piti olla , laitoin lähtö yks

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjämokkamasiina puh. 
Päivämäärä:   17.3.15 22:20:33

taffel, kävin heittämässä muutamat ponit sun laukkoihin!

  Re: Ponilaukkajaos // 94

LähettäjäNerita 
Päivämäärä:   18.3.15 16:39:24

taffel, oon tosi huono päättämään, mutta jos mä ton Can't Stop Rockin' Ni ottaisin itelleni vielä kokeilemaan laukkoja? Sen enempää en uskalla luvata :D

Muuten kysymyksenä kaikille, että jos multa joskus tulisi laukkarussivarsoja (ja shettiksiäkin tod.näk) myyntiin, niin olisko ostajia? Ihan vaan mietin että kuinka innoissani sitten rupean niitä suunnittelemaan kun saan poneja tuotua ja kisattua :D Ja missä vaiheessa ylipäätänsä yleensä rupeatte käyttämään poneja jalostuksessa? Kun normiratsuilla on selkee se, että kun sijoituksia vähän enempi kasassa ja ikää tarpeeksi.

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjä: taffel 
Päivämäärä:   18.3.15 16:46:25

Nerita: Käy kyllä :)

Mulla ei ole tarvetta russeille mutta juuri irkin puolella muutamat pohdiskeli niiden olemassaoloa :D Ainakin muutama ostaja luulisi siis niillekkin löytyvän. Mulla menee ponit jalostukseen G2-voiton jälkeen jos prosentit on riittävän hyvät (voittoprosentti vähintään ~36 ja sijoitusprosentti evmillä 100, suvullisilla mieluiten yli 90).

  Re: Ponilaukkajaos // 94

LähettäjäPäällikkö 
Päivämäärä:   18.3.15 21:04:02

Nerita, mulla on tällä hetkellä pari evm russia kilpailemassa ja kyllä olisin suvullisistakin kiinnostunut :)

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjä: taffel 
Päivämäärä:   23.3.15 10:44:05

Ylihuomenna on laatuarvostelun VIP, vielä ehtii valmistella pari ponia!

  Re: Ponilaukkajaos // 94

LähettäjäNatalia 
Päivämäärä:   24.3.15 19:46:59

Mä tässä suunnittelin laukkaratsuponeja, mut aloin miettimään varsojen sukuluokitusta että jos vaikka toinen vanhemmista ois G1 tasoinen rp ja toinen G1 tasoinen xx niin pystyykö sillon käyttään sukuluokitusta? Siis että jos toinen vanhemmista on laukoissa kisannut enkku täykkäri.

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjä: taffel 
Päivämäärä:   24.3.15 19:50:10

Laukkaheppojen sukuluokitukset on ponipuolellakin käypiä :)

  Re: Ponilaukkajaos // 94

LähettäjäNatalia 
Päivämäärä:   24.3.15 19:52:08

Jeps eli voin käyttää mun englantilaisia täysiverisiä ja arabeja noiden laukkaratsuponien jalostuksessa :) Se vaikuttaa paljon mun rodun valintaan.

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjä: Päällikkö 
Päivämäärä:   26.3.15 19:36:32

Tulokset laukkoihin tulossa siinä 10 aikaa !

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjä: Päällikkö 
Päivämäärä:   26.3.15 22:27:30

Myöhästyy vieläkin hieman ylitöiden takia, tämän vuorokauden puolella kuitenkin tulossa. Pahoittelut!

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjä: taffel 
Päivämäärä:   27.3.15 16:53:29

Ei niiden tulosten kanssa kannata mitään paniikkia vetää, etenkin jos heti seuraavana päivänä ei ole seuraavia kisoja :) Ja kisajuttuihin liittyen, huomisiin Nidalaukkoihin voi osallistua vielä huomisenkin ajan, arvon tulokset todnäk vasta myöhemmin illalla tai vasta sunnuntaina jos innostutaan nököttämään maneesissa koko päivä.

Onko kellään mitään kivoja kasvatteja myyntiin tai oreja astutuslainaan? :) Olisi kiva saada omaan talliin vähän uutta verta muualtakin kuin Anfarwolista.

  Re: Ponilaukkajaos // 94

LähettäjäScandic Stables 
Päivämäärä:   8.4.15 10:45:05

Myynnissä laukkaponia (she, wA, wB)

  Re: Ponilaukkajaos // 94

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   15.4.15 18:41:10

Asianomaiset ovat ehkä huomanneet, etten ole järjestänyt Prestan arvokisoja viime CAS-vuonna enkä aio järkätä niitä tänäkään CAS-vuonna. Ei ole mielenkiintoa laukkapuolelle eikä muutenkaan pitäisi käyttää aikaa virtuaalijuttuihin, joten sen ajan mitä siihen käytän, käytän mieluummin mielekkäämpien asioiden parissa.

Toukokuun lopussa olisi kuitenkin tarkoitus valmistua insinööriksi, pitäisi vaan saada tuo oppari pakerrettua kasaan. Jos tässä onnistun tai saisin paperit edes kesäkuun puolella, niin sen jälkeen olisi taas aikaa lähteä etsimään motivaatio järkätä kisoja. Eli hyvällä tuurilla ensi CAS-vuonna saisin kisat pidettyä, riippuen toki siitä, että onko minulla edelleen oikeus niitä järkätä :D Mutta se olkoon sen ajan murhe sitten!

Tässä voisi toki samalla kysyä, että onko niille edelleen tarvetta? Miehän kun poneista vähän niin kuin luovuin (ei, en ole kertaakaan katunut...), joten omalta puoleltani ei sinänsä ole tarvetta niitä järkätä. Tietämättömille sekä minut/kisani unohtaneille, kyseessä siis ykkösryhmän suurkisat Hiekkamyrsky (sileä) ja Sandstorm (risut) sekä kakkos- ja kolmosryhmille tarkoitetut arvokisat Presta Pony Derby (sileä) ja Presta Pony National (risut).

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjä: taffel 
Päivämäärä:   15.4.15 18:53:32

Kaikille arvo- ja suurkilpailuille on kova tarve! Tällä hetkellä ei taida olla Gaalojen lisäksi yhtäkään säännöllisesti järjestettävää, viimeksi kilpailtiin G1-lähtöjä nimenomaan Gaaloissa ja sitä ennen joulukuussa Anfarwolin joulukalenterissa... Olisi mahtavaa jos Tuire jaksaisi edes joitain kilpailujaan herätellä takaisin henkiin :)

  Re: Ponilaukkajaos // 94

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   15.4.15 19:05:09

Joo, enköhän mie valmistumisen jälkeen rupea noita sitten taas järkkäämään (:

Mietin, että olisiko järkevää muuttaa tuo esmes sellaiseksi, että karsintoja on kolme (vähemmän kutsuja mulle) ja jokaisesta pääsisi kolme ensimmäistä jatkoon. Nythän karsintoja on neljä ja kaksi parasta pääsee jatkoon. Nyt finaaliin nimittäin tulee enintään kahdeksan ponia plus jos sama poni on osallistunut ja sijoittunet useammassa karsinnassa, vähentää se entisestään finaalin osallistujia.

Mutta onko se liian helppoa, jos karsinnassa on vain neljä osallistujaa tai jopa vain kolme ja kaikki pääsee finaaliin :D Lisäksi jos karsintoja pidetään edelleen neljä, jää risuilla kaksi finalistia ilman paikkaa, koska risuilla saa olla enintään 10 ponia. Vai olisiko huono idea, jos siinä saisi poikkeuksellisesti olla 12 ponia? Tuskinpa sinne koskaan niin montaa edes tulee, tähän mennessä ollut kolme ja neljä osallistujaa, yhdessä jopa 7, mutta muutaman kerran peruttukin koko lähtö.

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjä: taffel 
Päivämäärä:   19.4.15 20:53:29

Nidan eilisten laukkojen tulokset venyvät valitettavasti huomiselle. Ypäjä vei niin mehut, että pakko päästä nyt nukkumaan...

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjä: taffel 
Päivämäärä:   21.4.15 10:39:55

Tuolla aiemmin, n. kuukausi takaperin (15.3.) toinkin jo esille alustavia mietintöjä mahdollisista sääntöpäivityksistä/-uudistuksista. Kukaan ei ole niitä sanallakaan kommentoinut. Onko kellään mitään kiinnostusta esim. chattikokoukseen missä voitaisiin yhdessä jossain välissä muotoilla nämä kuntoon vai pistelenkö vain kaiken omin päin johonkin malliin?

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjäsandi 
Päivämäärä:   21.4.15 11:54:35

Kokoustetaan vaan. Mulle kaikki on ihan jees-jees, mutta jos sinne vaikka joku muu eksyisi ideoimaan. :D

  Re: Ponilaukkajaos // 94

LähettäjäNintsu 
Päivämäärä:   21.4.15 12:53:36

Jos palkintosummia nostetaan niin laatiksen pisteytystä pitää niiltä osin kiristää, mutta muuten mulle noi taffelin ehdottomat sääntömuutokset on rehellisesti sanottuna aika yhdentekeviä (:

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjä: taffel 
Päivämäärä:   28.4.15 09:35:44

Webchatti ei nyt ole yhtään yhteistyössä :D

sandi tuolla irkissä vähän ehdotteli, että jos PLJ:n sivuille tekee valmiiksi x-määrän arvokisoja joita voisi vapaaehtoiset järjestellä. Ei tarvitsis muuta pistää kutsu pystyyn ja anoa kalenteriin, kilpailuselvityssivu olisi valmiina jaoksen puolesta ja siellä samalla valmis kaava arvolähtöjen arvonnalle. Olisko näille tarvetta tai kiinnostusta? Muillakin kun sandilla ja mulla :P

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjäsandi 
Päivämäärä:   28.4.15 10:05:07

En tiedä näinkö vieläkään kaikkia viestejä, mut just sellasta irtokarkkihyllysysteemiä ajattelin, että jos ei kukaan jaksa pitää mitään niin sitten ne vaan jää siltä vuodelta pitämättä. :D Mutta mä tosiaan ainakin olisin innokkaampi järjestämään jos ei joka kerralla tarttisi tehdä sitä kisaidea-ajatustyötä uudestaan, kerran vaan kivat kisat kasaan ja sit niitä pitää se jolla sattuu olemaan eniten aikaa ja innostusta. :)

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjäsandi 
Päivämäärä:   2.5.15 16:42:37

Osallistukaas joukolla maidenpäivään, hyvä hetki tuoda kasoittain uusia kivoja poniineja radoille! :)

http://www.boards2go.com/boards/board.cgi?action=read&id=1430402913.31309&user=anfarwol

  Re: Ponilaukkajaos // 94

LähettäjäNintsu 
Päivämäärä:   2.5.15 17:10:53

Muistakaapa osallistua kesäkuun laatistilaisuuteen! Hyvin ehtii vielä laittaa ponit kuntoon ennen VIPiä!

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjäsandi 
Päivämäärä:   3.5.15 09:18:14

Yksi poni vasta ilmoiteltu maidenpäivään, vielä mahtuu siis runsain joukoin. :)

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjä: Minni 
Päivämäärä:   3.5.15 10:51:06

sandille vähän maiden poneja ja nidaan pääsi sitten loput onnettomat kokeilmaan onneaan : D

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjäsandi 
Päivämäärä:   3.5.15 17:46:16

Vielä vaan poneja maideneihin, arvon tuloksia huomisaamusta vasta. :)

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjä: taffel 
Päivämäärä:   6.5.15 20:43:21

Nidan seuraaviin kisoihin (tiistai 11.5.) tullaan todnäk vielä päivittämään G1-lähtöjä eli nyt äkkiä vielä kaikki ponit ajan tasalle! :)

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjä: taffel 
Päivämäärä:   7.5.15 13:17:37

Sääntösivulle on nyt päivitetty pieni koostesivu suhteutetusta arvonnasta :) Siellä on tällä hetkellä kaksi valmista arvontamenetelmää joita saa vapaasti lainailla. Josko valmiiksi annetut kaavat kannustaisi muitakin järjestämään enemmän arvo- tai suurkilpailuja!

Tämän myötä myös tiistain G1-lähdöt varmistuivat, päivitän kutsun lähipäivinä. G1-lähtöjä tulee kaikille ryhmille molempiin lajeihin.

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjä: taffel 
Päivämäärä:   10.5.15 16:42:13

Huomenna VIP tiistain kisoihin, myös G1-lähtöihin!

  Re: Ponilaukkajaos // 94

LähettäjäTuire[puh] 
Päivämäärä:   11.5.15 08:56:11

Voisiko harkita tuon ekan suhteutetun arvonnan nimimäärän pienentämistä? Meinaan oikeasti tulee ihan älytön homma jo nimien poistamisen suhteen, jos osallistujilla on kymmeniä nimiä per poni :D Tai näin ainakin itse ajattelen, mutta miehän en kyllä ole tuota käyttämässäkään, joten jos muut on tyytyväisiä, niin ei siinä sitten mitään. Mutta jos tätä oltaisiin tekemässä, niin tekisi samansorttisen pistemäärä X -> nimiä Y taulukon kuin tuossa jälkimmäisessä arvonnassakin on. Ei tietenkään just samoja lukumääriä, kun maksimipistemääräkin on eri.

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjä: taffel 
Päivämäärä:   11.5.15 08:58:33

Joo tuo on ollut käytössä ainakin Gaalalaukoissa, sieltä vaan nappasin nopsasti sen kummemmin lisää pohtimatta :) Jonkinsortin taulukkoa vois kyllä katella. Tällä viikolla en ehdi asiaa miettimään mutta jossain välissä sitten.

  Re: Ponilaukkajaos // 94

LähettäjäSTVRL 
Päivämäärä:   11.5.15 09:53:43

Ot(?) oonko realistista, että laukkakisoja kisannut poni siirtyy esim viisi/kuusi-vuotiaana ratsukäyttöön? Mitä tasoa ponilta voisi odottaa este-/koulu-/kenttäkisoissa? Samaa kuin koko ikänsä ratsukisoissa kisanneelta rotutoveriltaan vai vähän matalempaa suorituskykyä? Ja siis ymmärsinhän nyt oikein, että tasot ovat: maiden, allowance, G3, G2, G1? Ja aloitetaan ekasta ja saa siirtyä seuraavalle tasolle kun on voittanut? Kisaatteko poneille yhden kisan kerrallaan ja odotatte tulokset ennen uuteen osallistumista :P? Sori, kamalasti kysymyksiä! Mulle vaan on varmaan tulossa pari nuorta ponia ja ne ikääntyy jo valmiiksi CAS niin pohdin mitä teen niillä kolmi-/nelivuotiskaudet :)

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjäsandi 
Päivämäärä:   11.5.15 09:58:29

Realistisesta en tiedä, mutta ihan sujuvasti ne virtuaalipuolella siirtyvät ratsuiksi. :) Itse kisaan ihan samoja tasoja kuin ikänsä ratsuna toimineillakin.

Ihan oikein ymmärsit tasot ja siirtymisen. Maiden- ja allowance-tasolla ei saa enää kilpailla voiton jälkeen, joten ainakin niillä tasoilla olisi hyvä ottaa kisa kerrallaan ja odotella tuloksia. :) Ne on yleensä ihan nopsasti esillä, kisapäivänä tai seuraavana viimeistään.

  Re: Ponilaukkajaos // 94

LähettäjäTilli 
Päivämäärä:   11.5.15 10:00:38

Kunhan saan laukkaponini järjestykseen ja kisalistat kuntoon niin pitääkin taas aktivoitua. Siitä onkin vuosia kun olen viimeksi laukkoja kisannut..

Törmäsin alegressa kathiawarinhevoseen ja mietin voisinko niilläkin osallistua laukkoihin. Hevosmaailma.net:n mukaan säkäkorkeus vaihtelee 118 - 148cm. Tyypiksi on merkattu poni/lämminverinen varmaan juuri tuon vaihtelevan korkeuden takia. Mitäs taffel oot mieltä?

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjä: taffel 
Päivämäärä:   11.5.15 18:19:41

Tervetuloa STVRL! :) Kysellä ei voi ikinä liikaa.

Tilli: Tuleeko se munkin kasvatti sitten joskus radoille? :D Toivottavasti! Hmmm. Eiköhän nuokin huolita radoille.

  Re: Ponilaukkajaos // 94

LähettäjäTilli 
Päivämäärä:   12.5.15 08:47:26

Joo tarkotus olis, kunhan saan tuon kisalistan koodattua. Oon niin laiska että en halua käsin ylläpitää noita listoja kun se on automaagisestikkin mahdollista :D.

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjäsandi 
Päivämäärä:   22.5.15 12:27:21

Loppukuu näyttää hyvältä kisojen suhteen, melkein joka päivälle jotain ja muitakin järjestäjiä kun Anffila ja Nida. :) Osallistujiakin on ollut iloisen paljon!

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjä: taffel 
Päivämäärä:   29.5.15 11:51:21

Kisakalenteriin päivitetty taas aimo annos uusia kutsuja, ensviikolla kisataan vielä ennen vuoden vaihtumista läjäpäin arvokisoja G2 ja G1-tasoilla! :) Jee!

  Re: Ponilaukkajaos // 94

LähettäjäCin. 
Päivämäärä:   3.6.15 13:48:24

Ihan uteliaisuudesta kysyn, koska järjestetään seuraava ponilaukkajaoksen huutokauppa?

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjä: taffel 
Päivämäärä:   3.6.15 13:57:45

Seuraava huutokauppa menee valitettavasti varmaan syksylle, aikaisintaan voisin ehtiä joskus elokuun puolessa välissä ehkä mahdollisesti... Nyt kesällä riittää menoa kun ensviikolla alkaa 2kk työkokeilu ja siihen päälle abt kaikki viikonloput kuvaamassa. Katsotaan :)

Aktivoitukaahan vielä vuoden lopun kunniaksi arvokisojenkin kanssa! Vielä ehtii.

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjäsandi 
Päivämäärä:   15.6.15 09:06:09

Uusi vuosi, uudet laukat! Anffilaan on syntynyt kiva keko ponivarsoja, jos joku haluaa shoppailla niin tuolta voi katsella ja noita vähän vanhempiakin saa kysellä. :) Periaatteessa minkä vaan voin myydä.

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjä: taffel 
Päivämäärä:   19.7.15 17:47:37

Hoplaa heijaa kun kuukauteen ketään kirjotellu!

  Re: Ponilaukkajaos // 94

Lähettäjä: taffel 
Päivämäärä:   18.8.15 21:21:19

Hopp! Nyt viimeistään kannattaa aktivoitua, jos haaveilee gaalatitteleistä ;)

   Ylös ⇑   


Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.