Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Uudenlainen virtuaalihevostietokanta?

LähettäjäThalassa 
Päivämäärä:   9.5.14 14:36:12

Olen ollut jo pidemmän aikaa ihastunut siihen ajatukseen, että hevosten myynti ja ostaminen olisi helpompaa ja konkreettisempaa kuin tällä hetkellä. Olen suunnitellut jonkinlaista virtuaalihevostietokantaa, jonne voi lisäillä hevosia ja niille omat "profiilikuvat", tiedot, valmennukset, kilpailut yms. Tätä sivua päivitellään omien hevosten osalta ja talliltaan voi linkittää virtuaalihevostietokantaan oman hevosensa sivun.

Lisäksi sivuilla voisi pakata hevosen tiedot yhdeksi tiedostoksi napinpainalluksella ja lähettää "hevostiedoston" esim. sähköpostilla ostajalle - tämä tiedosto voitaisiin avata virtuaalihevostietokannan sivuilla. Eli ostaminen olisi helppoa eikä tietoja olisi tarvetta täytellä uudelleen.

Tämä on mahtipontinen (mutta ehkä toteutettavissa oleva) haave, mutta olisin vain kiinnostunut tietämään, olisiko joku kiinnostunut tällaisesta uudenlaisesta systeemistä.

  Re: Uudenlainen virtuaalihevostietokanta?

LähettäjäTierra 
Päivämäärä:   9.5.14 14:45:50

Pystyisikö siellä muokkaamaan myös ulkoasua vai olisiko kaikki hevoset tietokannan omalla ulkoasulla? Miksi ei, mutta toisaalta tykkään että hevoset on siellä tallilla ja samaan ulkoasuun tehty kuin muukin talli. Mielenkiintoinen idea =)

  Re: Uudenlainen virtuaalihevostietokanta?

LähettäjäAlison 
Päivämäärä:   9.5.14 14:47:38

Jos tällä siis tarkoitetaan, että hevosilla on omat sivut tietoineen, minusta se on vähän surullista. Mun mielestä ostaminen on juuri nyt oikein hyvä. Tietojen eteen tarvitseekin nähdä vaivaa. Voihan myyntisivulle koota tiedot ja sukutaulun - ei kukaan sitä estä.

Yhtenäinen sivu taas hieman vie talleilta hohtoa, kun kävijä näkee sen tietokantasivun eikä hevosen omaa sivua. Vähän sama juttu kuin tallin yksityishevosilla olisi tallin puolesta ulkoasu - se on eri asia kuin hevosen oma ulkoasu.

Mielipidekysymyshän tämä vain on! :-)

  Re: Uudenlainen virtuaalihevostietokanta?

LähettäjäElisa 
Päivämäärä:   9.5.14 14:48:41

Ainahan kaikki uus on mielenkiintosta ja miksipä ei, jos ton saa toimimaan ja pysymään pystyssä KAUAN niin kyllä kiitos.

  Re: Uudenlainen virtuaalihevostietokanta?

Lähettäjäfeiarth 
Päivämäärä:   9.5.14 14:50:24

Lähettäjä: Elisa
Päivämäärä: 9.5.14 14:48:41

Ainahan kaikki uus on mielenkiintosta ja miksipä ei, jos ton saa toimimaan ja pysymään pystyssä KAUAN niin kyllä kiitos.

__

Ja henkilökohtaisesti mua ei ainakaan haittais, että kaikilla hepoilla on samanlainen leiska, koska se olis kuitenkin vain myyntisivu. Vähän kuin VRL:ossa hepoilla on samanlainen rekisterisivu.

  Re: Uudenlainen virtuaalihevostietokanta?

LähettäjäTilli 
Päivämäärä:   9.5.14 14:56:34

Mielestäni olisi parempi että VRL:n rekisteriä kehitetään eteenpäin kuin että luodaan monta omaa pienempää rekisteriä. Itse en ainakaan jaksa useaan paikkaan rekisteröidä hevosia kun jo yhteenkin paikkaan se on työlästä. Ehkä voisit tarjota apuasi VRL:ään?

  Re: Uudenlainen virtuaalihevostietokanta?

Lähettäjäfeiarth 
Päivämäärä:   9.5.14 14:58:52

Niin, eikös VRL:oon ollut tulossa se hevosten myymisen mahdollistava ominaisuus? Tai siis ilmeisesti Markkinat on toiminnassa jotenkin jo nyt, mutta ehkä sitä voisi kehittää ja sille voisi hankkia vähän näkyvyyttä! (:

  Re: Uudenlainen virtuaalihevostietokanta?

LähettäjäTierra 
Päivämäärä:   9.5.14 15:03:39

Mietin myös että miten ihmiset jaksaa useaan paikkaan lisätä hevosia. Ja kenellä on rahaa/aikaa pitää sitä yllä.

  Re: Uudenlainen virtuaalihevostietokanta?

LähettäjäJayness 
Päivämäärä:   9.5.14 15:05:03

Tillin ja Tierran kanssa samoilla linjoilla. En kannata uusia tietokantoja, kun yhdessäkin on tekemistä :D Keskittäkää voimanne vaan VRL:oon.

  Re: Uudenlainen virtuaalihevostietokanta?

Lähettäjämisery. 
Päivämäärä:   9.5.14 15:26:23

Tavallaan olisi ideana kiva, että myytävät hevoset löytyisivät kaikki yhdestä paikkaa. Helpottaisi ostajan hommaa, eikä tarvitsisi täältä erikseen etsimällä etsiä myyntitopiceja.

  Re: Uudenlainen virtuaalihevostietokanta?

Lähettäjämatty 
Päivämäärä:   9.5.14 15:45:16

Joku ratsut.fi -tyylinen myyntiheppatietokanta sais ainaki multa käyttöä niin myyjänä kuin ostajana, oli sitten liiton alla tai ei!

  Re: Uudenlainen virtuaalihevostietokanta?

LähettäjäSachiyo 
Päivämäärä:   9.5.14 16:14:22

Kiva idea mutta tavallaan tykkään nykyisestä systeemistä. Tämä tietokanta kuulostaa vähän sellaiselta, että hevoset "hukkuu" sinne myynti-ilmoitusten sekaan. Mukavasti kaikki yhdessä paikassa tietysti olisi..

Tierraa komppaan myös siinä, että "pitäisi" tosiaan moneen paikkaan sitten laittaa niiitä ilmoituksia, ja ainakin itse olen nähnyt ihan hyvänä heppanetin ja virtuaalifoorumin :)

  Re: Uudenlainen virtuaalihevostietokanta?

LähettäjäTroya 
Päivämäärä:   9.5.14 16:28:49

Mielenkiintoinen ajatus, mutta mieluusti keskitettäisi kaikki voima nimenomaan VRL'n kehittelemiseen, eikä uuteen miltei vastaavaan tietokantaan. Ei harrastajiakaan voi pyytää lisäämään hevosiaan moneen eri lähteeseen, se tekee harrastamisesta hyvin epäkäyttäjäystävällistä.

  Re: Uudenlainen virtuaalihevostietokanta?

Lähettäjä: Leandra 
Päivämäärä:   9.5.14 16:49:44

Voisiko tän jotenkin integroida VRL:ään, jossa periaattessa nuo tiedot on jo valmiina, nykyistä systeemiä tarvitsisi vain vähän kehitellä eteenpäin?

Tosin nämä systeemit alkaa vähitellen vaikuttaa mun silmissä siltä, ettei kohta tarvitse hevosille tehdä sivuja ollenkaan, senkun vaan päivittelee rekisterien tietokannoissa olevia sivuja, jos kuvat ja valmennuksetkin noihin lisätään. :P

  Re: Uudenlainen virtuaalihevostietokanta?

LähettäjäThalassa 
Päivämäärä:   9.5.14 18:15:00

Sellainen Facebookin tyyppinen tietokanta hevosille olisi hauska - voisi lähetellä esimerkiksi astutuspyyntöjä ja laittaa viestejä toisille käyttäjille ja markkinat löytyisivät yhdestä paikasta, joita voisi selata tiettyjä kriteerejä valitsemalla. Hevonen ikääntyy automaattisesti määrittelemäsi ikääntymisen mukaan yms. tai voit halutessasi lopettaa ikääntymisen.

  Re: Uudenlainen virtuaalihevostietokanta?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.5.14 18:27:09

Viestejähän voi lähettää VRL:ssäkin ja 3-8v ikääntymisenkin saa. Enkä usko että itse jaksaisin alkaa koko hevoskööriä lisäämään useampaan paikkaan, kun tuo yksi jo palvelee omia käyttötarkoituksia hyvin. :)

Se kuulostaa ainakin todella persoonattomalta että kaikki hevoset olisi linkitetty jonkun tietokannan samanlaiseen ulkkaan. Musta on ihanaa että talleilla ja yksityishevosilla on niin rakenteelta, sisällöltä kuin väreiltäänkin ihan erilaisia sivuja.

  Re: Uudenlainen virtuaalihevostietokanta?

Lähettäjämisery. 
Päivämäärä:   9.5.14 18:30:56

"Joku ratsut.fi -tyylinen myyntiheppatietokanta sais ainaki multa käyttöä niin myyjänä kuin ostajana, oli sitten liiton alla tai ei!"

Komppaan.

  Re: Uudenlainen virtuaalihevostietokanta?

LähettäjäKatrin 
Päivämäärä:   11.5.14 23:02:08

Mun mielestä ois vähän yksitoikkosta ja liian helppoa :D Itse en koe tarpeelliseks rekisteröidä heppojani yhtään mihinkään, en ees osta/myy heppoja enää oikeen koskaan.

Jos kaikesta tehää helppoa, yksinkertasta ja nopeeta ja unohetaan eri tallien ja hevosten persoonallisuus yms niin ei kiva :D

  Re: Uudenlainen virtuaalihevostietokanta?

LähettäjäSanna E. @mob 
Päivämäärä:   12.5.14 07:29:08

Olen samalla kannalla Tillin ja Troyan kanssa: keskitytään kehittämään VRL:llää mieluummin kun luodaan useampia pieniä.

  Re: Uudenlainen virtuaalihevostietokanta?

Lähettäjä: misery. 
Päivämäärä:   12.5.14 09:36:44

Vrl:ää on vaikea kehittää, jos Pipsulla ei ole siihen aikaa. Ei me tavalliset tallaajat voida kuin ideoida.

Jokin yksinkertainen systeemi voisi toimia. Esim saisi lomakkeen kautta lähetettyä myytävän hevosen tiedot ja/tai myyntisivut kategorioittain. Ostajan on helppo selata ja laittaa tarjousta sähköpostitse vaikkapa. Sitten myyjä voisi poistaa ilmonsa hevosen myynnin jälkeen.

  Re: Uudenlainen virtuaalihevostietokanta?

LähettäjäWolf 
Päivämäärä:   12.5.14 10:41:29

Minä olen samoilla linjoilla sen suhteen, että keskitytään kehittämään VRL:ää. En ainakaan itse jaksaisi samoja tietoja copypasteta useampaan paikkaan, kun noita hevosiakin jo on kertynyt ihan mukava määrä.

misery, kyllä VRL:ää voi kehittää muutkin kuin pipariina. Esim. marsuhan koodailee VRL:ää lisää jatkuvasti. Jos tuntuu siltä, että vois lähteä koodausavuksi tällaisia ominaisuuksia tekemään (mikäli siis osaa), niin pipsulle vaan viestiä, eiköhän hän ihan mielellään auta alkuun sen suhteen, että pääsee muokkailemaan ja tekemään tällaisia ominaisuuksia. Eikä se, että voi "vaan ideoida". Tälläkin hetkellä mulla ja marsulla on laatisten tulevaisuutta varten suunnitteilla systeemi, teoriassa siis niin että minä ideoin -> marsu koodaa. Se ideoiminen ja sen miettiminen, että miten hommat toimii, on oikeesti aika tärkeä osa tällasia hommia. Eli jos jollain on ideoita, niin rohkeesti vaan ottamaan yhteyttä pipsuun!

  Re: Uudenlainen virtuaalihevostietokanta?

Lähettäjä: Kiethan 
Päivämäärä:   12.5.14 11:42:10

Mun mielestä olisi hyvä sellainen juuri myyntihevosille tarkoitettu sivusto, johon voisi lisätä hevosen myytäväksi, kirjoittaa lyhyen myynti-ilmoituksen (pari sanaa luonteesta, mihin käyttöön myydään...), ja lisätä kuvan, "hinnan" sekä yhteystiedot ja linkin hepan sivulle!

  Re: Uudenlainen virtuaalihevostietokanta?

LähettäjäOona. 
Päivämäärä:   12.5.14 11:46:05

Oisko virtuaalinen sukuposti kiva? Vois hakea rodulla, sukupuolella ja palkinnoilla. Omistaja vois lisätä sinne sitten ainakin kisat, kuvat, valmennukset ja jälkeläiset, niin mikäli katoaa virtuaalimaailmasta niin voi silti saada pisteitä YLA:ssa, kun siihen vaikutta se 3-polven suku. Ja sitten ei periaattessa omistajan tarvitsisi tehdö edes muistosivuja, kun linkittäisi v-hevosen sukupostin.

  Re: Uudenlainen virtuaalihevostietokanta?

Lähettäjä: joopajoo 
Päivämäärä:   12.5.14 11:56:10

Oona, VRL:n hevosrekisterihän on jo vähän niinkuin tuo.

  Re: Uudenlainen virtuaalihevostietokanta?

LähettäjäKirsiinaS. 
Päivämäärä:   12.5.14 12:40:02

Kuvien kanssa voi tulla tekijänoikeusongelmia, varsinkin jos on farmeilta saatuja lupia (riippuen toki, minkälainen lupa on pyydetty, itselle vai tallille jne). Itse en laittaisi farmikuvia muualle kuin oman tallin sivuille.

Lisäksi komppailen monia, itseänikään ei kiinnosta copypastettaa samaa heppaa moneen paikkaan. Mieluiten teen myyntitopan Virtuaalifoorumille, johon saan kaiken tarvittavan tiedon kasaan.

  Re: Uudenlainen virtuaalihevostietokanta?

LähettäjäTroya (eo) 
Päivämäärä:   12.5.14 12:48:12

misery., muistaakseni kukaan ei ole kieltäytynyt kooditaitoisten tarjoavan pipariinalle apuaan? Päinvastoin, sitähän on kautta aikojen kyselty htnetissä ihan pipsunkin toimesta, että jos on osaavia ja innokkaita avustajia, niin VRL ottaa kaiken avun mielellään vastaan.

Jos Thalassalta löytyy rahkeita omanlaisen systeemin kehittämiseen, hän varmasti osaisi myös VRLää avustaa. Se tässä oli ehkäpä pääpointtina.

  Re: Uudenlainen virtuaalihevostietokanta?

LähettäjäSanna E. 
Päivämäärä:   12.5.14 16:19:12

ot. Thalassa, kuinka Jupiterin laita?

  Re: Uudenlainen virtuaalihevostietokanta?

Lähettäjämisery. 
Päivämäärä:   12.5.14 16:35:17

Troya, ei varmaan olekaan, mutta meissä tuskin on kovin montaa, joka osaa noin monimutkaista koodausta. Lisäksi kun kyse on tuollaisesta paikasta, niin ei sinne varmaan ihan ketä tahansa oteta avustamaan.

  Re: Uudenlainen virtuaalihevostietokanta?

LähettäjäWolf 
Päivämäärä:   12.5.14 16:38:49

misery, mitä meinaat, ettei oteta ihan ketä tahansa avustamaan? Edelleen kaikki apu kelpuutetaan, ja hommaa on muutakin kuin pelkkää koodausta. Plus että Thalassan ideoima homma ei sekään toimisi pelkillä html-koodeilla, joten kuinka moni olisi loppujen lopuksi kykenevä tuollaistakaan tekemään? Varmaan ihan yhtä moni, kuin koodaamaan VRL:ää.

  Re: Uudenlainen virtuaalihevostietokanta?

LähettäjäThalassa 
Päivämäärä:   12.5.14 17:08:21

Sanna E., olenkin jo muutamalle tunnareiden kysyjälle laittanut postia takasin ja ensiviikolla saatte Jupiterin takaisin - sitten en siihen enää koskekaan hetkeen, se on muutenkin jo ikuisuusprojekti :)

  Re: Uudenlainen virtuaalihevostietokanta?

LähettäjäUnique 
Päivämäärä:   12.5.14 17:12:15

Thalassa, vippaisitko mulle tunnukset Jupiteriin?
t. en jaksa raahautua mailiin. :)

  Re: Uudenlainen virtuaalihevostietokanta?

LähettäjäTroya (eo) 
Päivämäärä:   12.5.14 18:17:06

Tässä topikissahan nimenomaan puhuttiin misery. Thalassan ideasta ja sen toteutumisesta - eikös Thalassa ole myös virtuaalipankki Jupiterin takana? Kyllä hänet varmasti "kelpuutettaisiin" auttamaan VRLn kanssa, niin kuin kaikki muutkin kynnelle kykenevät. En tainnut missään vaiheessa vihjaistakaan, että kooditaidottomia pitäisi laittaa sorkkimaan VRLää? :D

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.