Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Esittele tallisi kasvatussuunnitelma

Lähettäjä: corbin. 
Päivämäärä:   14.10.13 16:20:30

Otsikossahan se tulikin, enkä oikein teidä miten avata tuota enempää :) Mutta jos sinulla on tallillasi joku erityinen kasvatussuunnitelma, kuulisin mielelläni siitä lisää. Omaa tallia rakennellessa on kiva lueskella myös hieman mitä muut touhuavat, inspiraatio kasvaa samalla ja saa selkeyden omiin suunnitelmiin.

Toivottavasti tämän nyt ymmärtää mitä tässä haetaan :)

Olisiko tässä hieman apukysymyksiä.. :
1. Koska aloitit oman rotusi (rotujen) kasvatuksen ja mikä oli suunnitelmasi alussa? Aloititko tuomalla omia hevosia vai ostitko muualta vai molempia?
2. Toteutuiko suunnitelma/onko se vielä vaiheessa?
3. Mitä teit toteuttaaksesi suunnitelman/mitä aiot vielä tehdä? Kauan toteutukseen meni/kauan luulet siihen vielä menevän?
4. Onko sinulla emä/isä linjaa jota rakennat omista kasvateistasi tai tiettyä väriä mitä periytät hevoselta toiselle tms mistä haluaisit mainita?
5. 1-5 kasvattiasi jotka parhaimmin edustavat sitä mihin kasvattajana pyrit (voivat olla myös muun henkilön omistuksessa) ja hieman selitystä miksi juuri nämä edustavat sinua kasvattajana parhaiten.
6. Missä tilanteessa tahtoisit nähdä itsesi kasvattajana 1-3 vuoden päästä? (olettaen että talli on vielä pystyssä)

Tähän voivat siis vastata sekä aloittelevat kasvattajat että vanhemmat :) Yo kysymykset siis hieman suuntaa antavina, niihin voi myös vastata suoraan. Voit myös linkittää tallisi/tallien kasvatussivun jos tahdot, niitäkin on ihana lueskella jos niihin on oikeasti panostettu ja mietitty asioita.

Muuten sana on vapaa :)

Re: Esittele tallisi kasvatussuunnitelma

Lähettäjä: e. 
Päivämäärä:   14.10.13 16:39:35

1. Aloitin welsh cobien kasvattamisen v.2002. Tykkäsin vain rodusta ja ensimmäinen cobini Rosegarden's Black Moon oli aikanaan hyvin suosittu jalostusori (30+ jälkeläistä). Alussa minulla oli niin tuontisukuisia kuin pidempisukuisiakin poneja muilta kasvattajilta.

2. Sama pitää vielä paikkansa vaikka nykyään tuppaa keräilemään pidempisukuisia.

3. VWY:n korkeimman kasvattajapalkinnon saamiseen meni vajaa 10v. ja paljon eri sektioiden welshkasvattia.

4. Ei ole, mutta suosin tiettyjä vanhoja nimiä suvuissa.

5. http://echor.webs.com/kaikkikasvatit.htm kaikki edustavat kasvatustyötäni mielestäni hyvin.

6. Ei ole enää mitään tavoitteita, kasvatustyöni on alasajossa kun en saa siitä enää pahemmin mitään irti.

LähettäjäTea 
Päivämäärä:   14.10.13 17:08:28

1. Koska aloitit oman rotusi (rotujen) kasvatuksen ja mikä oli suunnitelmasi alussa? Aloititko tuomalla omia hevosia vai ostitko muualta vai molempia?
-Aloitin tämän vuoden alussa kasvattamaan welshejä, mutta nyt kasvatan lisäksi pienimuotoisesti falabelloja ja nyffejä. Alussa oli suunnitelmissa tehdä pieni siittola, jonka hevoset on hyvin kisattuja ja silleen :D
No minulla oli vuonna nakki hevosia jollain kökkötallilla ja niille keksin varsat, joten tavallaan toin ja tavallaan en :D

- Suunnitelma meni pienen koon kanssa mönkään, mutta kisaus vielä kesken :)

3. Mitä teit toteuttaaksesi suunnitelman/mitä aiot vielä tehdä? Kauan toteutukseen meni/kauan luulet siihen vielä menevän?
- Kisata ahkerasti ja luulen, että menee puolesta vuodesta muutamaan

4. Onko sinulla emä/isä linjaa jota rakennat omista kasvateistasi tai tiettyä väriä mitä periytät hevoselta toiselle tms mistä haluaisit mainita?
- Ei oikeestaan

5. 1-5 kasvattiasi jotka parhaimmin edustavat sitä mihin kasvattajana pyrit (voivat olla myös muun henkilön omistuksessa) ja hieman selitystä miksi juuri nämä edustavat sinua kasvattajana parhaiten.
- Nyt pistit pahan :D
Kaikki kasvatit niin raakoja, että yhtäkään en taida linkittää :D

6. Missä tilanteessa tahtoisit nähdä itsesi kasvattajana 1-3 vuoden päästä? (olettaen että talli on vielä pystyssä)
- Haluaisin, että kasvattejani halutaan ostaa, hevosilla näyttely-, kantakirja- ja kisamenestystä, Kasvatteja löytyy monelta tallilta

Lähettäjä: corbin(phone) 
Päivämäärä:   14.10.13 18:24:52

03

LähettäjäHeini 
Päivämäärä:   14.10.13 19:25:16

1. Aloitin nyffien kanssa 2005, tosin pari ekaa vuotta kasvatin ilman mitään suunnitelmallisuutta. Varsoja syntyi ja niitä myin eteenpäin, itselleni ei jäänyt oikeastaan yhtään, mikä oli isoin virhe. Niinpä ne suvut on aika hyvin nykyään kadonneet. Suunnitelmallisesti aloin kasvattaa 2009-2010. Aloitin tuomalla paljon poneja niin itselleni kuin muillekin, luomalla omia linjoja, sittemmin yhdistäen niitä muiden kasvattajien ponien ja vanhasukuisten ponien kanssa. Tarkoitus on 2009 alkaen ollut kasvattaa laadukkaita nyffejä ja pyrkiä pitkiin sukuihin.

2. Vaiheessa on vielä pitkien sukujen osalta. Työ on hidasta, sillä nf-kanta on aina ollut tosi suppea, joten edelleen pitää koko ajan tuoda uutta verta kehiin, kilpailla ja kehittää niitä. Ei voi keskittyä millään pelkästään 3+ sukupolvisiin, kun pitää välttää sukusiitostakin. Muilta kasvattajilta ei löydy joko lainkaan tai löytyy hyvin onnettomasti (nekin monesti mun poneista polveutuvia) 3+ sukupolvisia poneja, joten yhteistyötä ei oikein pysty tekemään.

3. Tuon jatkuvasti uutta verta (myös muille, jotta voin näitä sitten hyödyntää itsekin jalostuksessa) ja koetan muutenkin toimia nyffien eduksi eri tavoin. Tarjoamalla esim. kuvia ja kuvallisia tuontiponeja muiden käyttöön (oma lehmä ojassa, toivon että kannustimet innostaisivat ihmisiä nyffien pariin :). Uskon menevän vielä useita vuosia että oon saanut aikaan edes jonkinnäköisen kannan noin 4-5-sukupolvisia poneja, jotka ovat kaikki erisukuisia ja keskenään jalostuskäyttöön soveltuvia. En ole mikään hullun aktiivinen virtuaaliharrastaja enää vaan stressittömästi koetan tätä harrastella, ja senkin takia projekti etenee hiiitaasti.

4. Lempparioreistani pyrin jättämään orijälkeläisiä itselleni, samoin lempparitammoistani tammajälkeläisiä. Ei ole siis mitenkään suunnitelmalliset emä- tai isälinjat. Päistärikköorilinja Brighton Rockiin taitaa olla mun selkein isälinja. Värejä periyttelen realistisesti, eli löytyy voikkolinjaa ja pästärikkölinjaa tavallisten värien lisäksi.

5. Babyn, Frodon, Jedin, Rullan ja Seanin sukuihin oon tyytyväinen. Niissä on kivasti yhdistelty omia ja muiden poneja ja jokainen polveutuu jollain tavalla omista tuontiponeistani (yhdestä tai useammasta). Niissä näkyy siis oma pitkäjänteisyyteni rodun parissa

6. Toivoisin voivani kasvattaa entistä enemmän pitkäsukuisia poneja (nyffeissä se tarkoittaa 3+ sukupolvisia), myös sellaisia jotka käyvät kaupaksi. Ainakin tällä hetkellä markkinat suosivat enemmän max 1-2-sukupolvisia poneja.

LähettäjäAlison 
Päivämäärä:   14.10.13 19:29:50

Ohi aiheen, mutta on niin kiva lukea muiden suunnitelmia, juurikin esimerkiksi Heinin suunnitelmia lukiessa tuli ihan wow-elämys, kun ei itse osaa yhtään suunnitella tuollaisia. :D Ohimennen siis propsit suunnitelman laatijoille ja sitä noudattaville!, pitäisi itsekin sellainen suunnitella, kunhan osaisi ja tietäisi, mitä tekee.

Ei mulla muuta, heh.

Lähettäjä: yersinio 
Päivämäärä:   14.10.13 19:43:27

- Aloitin vuonna -07 ja alusta lähtien halusin kasvattaa koulupainotteisia friisiläisiä kantakirjavanhemmista.

- On toteutunut, etenkin koulupuolen osuus. Nykyään hevoset painottuvat myös valjakkoon. Välillä suunnittelen myös linjaavani hevoset erikseen valjakkoon ja erikseen kouluun, mutta koska rotu on harvinainen niin en ole lähtenyt sitä kovinkaan paljoa toteuttamaan käytännössä.

- Olen kisannut hevosilla, järjestänyt satoja kisoja(varmaan yhteensä jo yli tuhat), järjestänyt näyttelyitä, opiskellut rakennetta, että osaan valita hevosille mahdollisimman hyvät kuvat hyvistä hevosista...

En usko, että koskaan talli olisi valmis. Aina voi syntyä uusia hevosia :)

- On isä -ja emälinjoja. Olen lähtenyt rakentamaan niitä omista tuontihevosista, omista kasvateista tai jonkun muun kasvatista.

- Ditmer (suht nuori vielä, kuitenkin varmasti tulevaisuudessa ykköshevoseni), Klarina (nuori tämäkin, mutta suvultaan täydellinen 1-polvinen), Oliver (pitkäaikainen suosikkini, hieno ja menestynyt vaikka vanhemmat ovat aika vaatimattomat), Avaera (hieno itsetuotettu suku joka on Avaeran kautta tarkoitus yhdistää vanhoihin friisiläislinjoihin).

- Tällä hetkellä toivon, että pääsisin noista vanhoista siitoshevosista eroon ja jatkamaan kasvatusta uuden sukupolven kanssa. Jatkossa toivoisin myös, että hevoskanta uusiutuisi nopeammin. Nyt meillä on edelleen kisauksessa ja kesken vuonna -07 syntyneitä hevosia.

Lähettäjä: corbin. 
Päivämäärä:   15.10.13 16:55:48

Lähettäjädani 
Päivämäärä:   15.10.13 18:10:01

- Aloitin welshponikasvatuksen Paraatiponeissa 2007, jota ennen olin kuitenkin teettänyt jo welshvarsoja aikaisemmin omistamillani welshponeilla. Kun ensimmäisen kerran innostuin rodusta, ostin tietenkin alkuun päästäkseni poneja muilta kasvattajilta. Muilta ostetut ponit edustivat kuitenkin suvuiltaan ja sektioiltaan vähän sitä sun tätä, eivätkä oikein sopineet paritettaviksi keskenään, joten monien muiden tapaan päädyin lopulta tuomaan suvullisten rinnalle myös omia tuontiponeja, joiden kanssa olisi helpompaa aloittaa kasvatus ja sukulinjojen luonti järjestelmällisemmin ja selkeämmin, kun saisi samalla kertaa aina useamman samanmittaisen suvun omaavan varsan.

Suunnitelmanani oli ja on edelleen kasvattaa sukujen pituutta ja luoda uusia linjoja. Nykyään täysin uusien linjojen luominen vaatisi kuitenkin niin älyttömästi uusia tuontiponeja tasaisin väliajoin (= usein), mikä on suuren ponilauman kanssa aivan liian raskasta, joten olen nyt koettanut monipuolistaa linjoja muilla tavoin. En keksi rotuun uusia suvuttomia yksilöitä, mutta koetan tehdä
- ainutlaatuisia (en tee koskaan useampaa varsaa samasta yhdistelmästä),
- ennakkoluulottomia (en vaadi vanhemmilta kilpailuja, vain suvulla on merkitystä) ja
- monipuolisia (ei rajoitteita esimerkiksi saman painotuksen suhteen) yhdistelmiä mahdollisimman erilaisista vanhemmista, jottei suvuissa pyörisi koko aikaa vain samat nimet ja samat yhdistelmät.

- No joo. Onnistuin luomaan pari uutta linjaa ja vakiinnuttamaan sen hyvin varsinkin C-sektioon, jonka edustajia aikoinani eniten toin. Siitä on tosin tullut nyt sukujen monipuolisuutta ajatellen ongelma, sillä noihin mun tuontiponeihin ja niiden jälkeläisiin törmää nyt todella usein suvuissa, eli taidettiin mennä ojasta allikkoon. Mulla taisi siihen aikaan olla ainoat suvuttomat C-ponit, joten kaikki sitten innostuivat käyttämään ja ostamaan noiden uusien ponien varsoja, kunnes niistä tuli myös ”massanimiä”. Tältä ainakin musta silloin tällöin tuntuu, kun koetan etsiä sopivia C-poneja - joko on ns. vanhalinjaisia, joita mulla on omasta takaa jo paljon, tai sitten ns. uusilinjaisia eli niitä mun ponien jälkeläisiä.. Eli ympyrä on vissiin sulkeutunut ja mä oon taas lähtöpisteessä.

Toisaalta mä näen tän myös sellaisena ikuisuusongelmana, joka ei voi koskaan ratketa kokonaan. Suvut eivät voi koskaan olla liian monipuoliset, erilaisuutta tarvitaan aina, eikä kukaan voi koskaan keksiä liikaa uutta verta johonkin rotuun. Mitä pidemmiksi suvut menevät, sitä selvemmin tämän tunnustaa faktaksi.
Eli tätä ohjenuorta noudattaen saa tehdä töitä ikuisesti tulematta koskaan valmiiksi, mutta se lieneekin homman viehätys. On aina jotain tekemistä ja tavoiteltavaa, voi aina etsiä itselleen vierasta sukua ja tuoda uusia poneja.

- No, tähän taisinkin jo periaatteessa vastata.. Aion jatkaa kasvatusta, ponien ostoa erilaisista kodeista ja myyntiä kaikille kiinnostuneille. Olen keksinyt myös uusia tuontiponeja myyntiin, mutta näitä valitettavasti näkyy tosi vähän siitoksessa tai ylipäätään missään käytössä..

- Joo, tietyistä oreista otan itselleni orivarsat ja tietyistä tammoista tammavarsat. Näitä on kuitenkin useampia useammista sektioista, joten en ala sen tarkemmin erittelemään, minkä ponin suvussa näkyy mitäkin linjaa. Yhtenä esimerkkinä toimikoon vaikka Ffaith, joka edustaa Scaremonger’s Foehen (Foe - Ffiona - Floraidh - Ffaith) perustuvaa emälinjaa, jota aion jatkaa hamaan tulevaisuuteen. Mulla ei sinänsä ole mitään värilinjoja, mutta toisaalta tossa Ffaithin esimerkissä kaikki tammat emälinjassa ovat punarautiaita ja mahdollisuuksien mukaan tulevat olemaankin tulevaisuudessa. :)

Monipuolisia sukuja, joissa on vähän pituuttakin:
Mairghred, vanhoja D-poneja (emälinja) miksattu uudempien C-ponien kanssa.
Derowen, tässäkin vanhoja linjoja yhdistetty uusiin, emän puolen suku on täysin muinaista D-ponisatoa, kun taas isän puolelta löytyy sekä vanhaa että uutta linjaa, A-, C- ja D-sektion poneja.
Caiuksella sama.
Eochaidhin isänisä on saksalainen ori, jota ei suomalaisilta virtuaaliponeilta löydy paitsi mun omistuksessa olevan poikansa kautta. Muutoin ori edustaa uutta sukua, varsin tuntematonta sellaista, jota on kiva käyttää sitten vähän mistä tahansa suvusta polveutuville tammoille, kun ei pitäisi ihan joka nurkan takana törmätä samoihin :)
Llawn Lleuad A x C -viritelmä, isän puolelta polveutuu omasta tuontitammastani, jolla on aika rajoitettu määrä jälkeläisiä, ja emän puolelta edustaa tuntemattomampaa sukua. Musta tuntuu, että Lleuadin emä on oman emänsä ainoa jälkeläinen ja Lleuadin lisäksi sillä on vain yksi orivarsa, joten tähän emälinjaan ei pitäisi muualla törmätä!

- Omassa tallissani olisi vähemmän, mutta keskenään erilaisempia poneja. Kasvatit jaksaisivat kiinnostaa sekä muita kasvattajia, että rodun ”harrastelijoita”. Yleisesti arvonimien perään haikailu vähenisi siitosponien keskuudessa, jolloin siitosoreille ja -tammoille ei pidettäisi niin järjettömiä laatuvaatimuksia monipuolisuuden kustannuksella. Jos kukaan ei halua käyttää muita kuin YLA1-KRJ1-ERJ1-KTK1-palkittuja poneja, kuolevat muut linjat ennen pitkään ja sitten ihmetellään, kun kaikki ponit ovat keskenään sukua tämän superpalkintohirmun kautta.

Lähettäjä: Heimo 
Päivämäärä:   15.10.13 18:20:30

2010 kesällä syntyivät Karsikon tallin ensimmäiset varsat eli silloin aloitin kasvatustoiminnan. Suunnitelma oli kasvattaa reaaliajassa (tammat kantavat 9kk, vieroitukset jne) varsoja, jotka ovat lähtöisin omasta evm-kantatammastani Parmasta.

Hyvin on suunnitelma pitänyt ja kasvateille on aina löytynyt hyvä koti. Nyt tallissa on Parman lisäksi toisen ja kolmannen polven Parmalainenkin.

Tavoitteessa ollaan jo nyt, kun kasvatit menevät kaupaksi ja kaikkien kantatammana on Parma.

Parma- emälinja on meidän kasvatuksen kulmakivi. Hyvä periyttäjätamma.

Hiskori (e. Parma), valioaikainen juoksija joka on hienosti päässyt osallistumaan suurlähtöihin ja menestynytkin ihan kiitettävästi. Oma nelivuotias tammani Hiskin Parma sen sijaan on nelivuotiskaudellaan oikein loistanut kahdella suurkilpailuvoitolla ja kahdella sijoituksella. Rahaa on jo nelivuotiskauden päätteeksi yli 30 000v€.

Haluan, että kasvatan hevosia edelleen realistisesti ja kasvattini menestyvät maailmalla.

LähettäjäViivuska 
Päivämäärä:   15.10.13 18:42:56

- Trakehner: En muista koska virallisesti aloitin kasvattamisen, mutta ensimmäisen trakehnerin muistaakseni ostin vuonne 2009 ja sen jälkeen niitä on tullut koko ajan lisää. Belvinessä eka kasvatti syntynyt 2009 kesällä, että varmaan siitä sinne sen alun voisi ajoittaa.
Olen pääasiassa ostanut (varsinkin aluksi) muilta paljon hevosia, koska minulla ei varsinaisesti ollut suurempia tavoitteita silloin, ostin vain kivanoloisia hevosia. Oikeastaan vasta vuoden/parin sisällä oma kasvatusidentiteetti on kehittynyt ja tällä hetkellä "kasvatan" pidempi sukuisia hevosia, pääasiassa koulupainoitteisina.
Brandenburg: Belvinessä ihan alusta asti ko. rotu oli kasvatusrotuna, joten olen sen kasvattamisen aloittanut 2007. Suunnitelmissa oli vain kasvattaa rotua mahdollisimman pitkälle (= pitkiin sukuihin) ja omistaa mahdollisimman monipuolisesti eri sukuisia brandenburgeja monesta painotuksesta. Toin aluksi paljon evm-sukuisia tuonteja ja moni nykyinen brandelinjani on niistä lähtöisin.

- Tällä hetkellä on "kierrossa" kolmas trakehnereita kasvattava talli. Tällä hetkellä omistan vielä tarkemmin vain pitkäsukuisia hevosia ja keskityn niihin harvoihin ja valittuihin hienosukuisiin hevosiin. Olen päässyt hyvin niistä suvultaan 1 polvisista hevosista aina 4 ja 5 polvisiin hevosiin, tosin paljon olen käyttänyt myös ulkopuolisia hevosia. Tällä hetkellä minulla on paljon sellaisia hevosia, joiden suvut ovat ns. valmiita. Minulla ei enää ole paljon sellaisia suunniteltuja yhdistelmiä/astutuksia tehtävänä vaan aikanaan tehdyt suunnitelmat on aikalailla toteutettu. Tosin jossain vaiheessa pitää varmasti kehittää taas vähän enemmän alusta (=lyhyemmistä polvista) uusisukuisia hevosia, etteivät kaikki nykyiset ole toisilleen sukua.
Brandenburgkasvatus on tällä hetkellä aikalailla jäässä. Ensimmäiset 4 polviset kasvatit ovat kyllä syntyneet ja siitä olen todella tyytyväinen.

- Trakehnerien suhteen olen aikalailla siellä missä haluan. Kaikki omistuksessani olleet / olevat hevoset löytyvät nyt pitkistä suvuista ja nyt voin keskittyä näihin nuoriin hienosukuisiin hevosiin. Varsinaisesta kunnon suunnittelusta jos lasketaan aikaan, niin varmaan sellainen pari vuotta meni. Mutta en muista tarkalleen. Ostelin eri sukuisia hevosia, suunnittelin sopivia astutuksia ja sukuja excelissä. Ei kai tässä nyt muuta erikoisempaa olla tehty :D.
Brandenburgien kohdalla homma on tavallaan vielä kesken, mutta luultavasti se jääkin tuohon junnaamaan paikallaan. Tähän hetkeen asti on mennyt vähän vajaa kuusi vuotta. Paljon on hevosten kanssa puuhailtu, astutuksia keksitty. Näiden kohdalla en ole niin tarkasti suunnitellut (=huono juttu), mutta silti homma on ihan hyvin sujunut. Nyt tosin varsinkin pitkissä suvuissa on vain samoja nimiä, mutta se ei ole vain oma vikani ;).

- Trakehnerien kohdalla ihan ns. puhtaita isälinjoja taitaa löytyä muutama. Normandy- nimisellä orilla on suvussaan 3:ssa polvessa omistamiani oreja ja itse ori on suvultaan 4 polvinen. Lisäksi sillä on myös emänlinjan puolella 4 hevosta, jotka ovat olleet omistuksessani. Tässä samalla nimeän ns. virheellisesti trakehnerit isälinjan mukaan.
Tällä tammalla on myös 3:ssa polvessa omistuksessani olleita hevosia. Useampi muukin ns. lyhyempi linja löytyy, mutta olen onnistunut ne aikalailla "rikkomaan", mm. synnyttämällä hyvästä emälinjasta orin jne. Tosin sillä ei ole minulle väliä :D.
Brandejen puolella Guess Krypton- nimisellä tammalla on 77% suvustaan minun omistuksessani olleita hevosia, 4 polvinen emälinja on puhtaasti omia hevosiani.

- Kaikki "parhaimmat" / "parhaiten suunnitellut" taitavat olla omistuksessani.

Nocturnus Hexen, em. Normandyn isä, upeita oreja koko isälinja täynnä <3
Nightranger Hexen, estepainoitteisten puolelta vähän uudempaa sukua, 3.:ssa polvessa kolme omistuksessani ollutta hevosta. Lisäksi omistan / olen omistanut useamman toisessa ja kolmannessa polvessa olevan hevosen.
Mercadia Hexen, vanhemmat ja isovanhemmat omistuksessani
Brutalizer Hexen, suvussa 86% omistuksessani olleita/olevia hevosia
Greitje Belv, samat prosentit kuin edellisen kanssa

- No ylipäätänsä että harrastaisin vielä tätä harrastusta olisi hyvä tavoite ;)

Lähettäjäfeiarth 
Päivämäärä:   15.10.13 19:44:17

>> Aloitin salernonhevosten kasvattamisen tämän vuoden kesällä eli pitkää historiaa ei vielä ole. Suunnitelmani oli ja on edelleen luoda kunnon linja tästä monikäyttöisestä rodusta. Aloitin tuomalla omia hevosia ja aion sitä jatkaakin, kun salernoita ei paljoa virtuaalimaailmassa liiku.

>> Matkalla ollaan vielä, enkä minä tiedä tuleeko se varsinaisesti koskaan valmiiksikaan (:

>> Tuon hevosia, kisaan niillä, teetän niillä jälkeläisiä jne. aina niin pitkälle kuin mahdollista. Hommaan menee aikaa etenkin nyt, kun haluan kisata hevosillani porrastettuja.

>> Ei ole mitään tällaista - ainakaan vielä tässä vaiheessa.

>> Ei minulla tässä vaiheessa ole vielä esitellä kasvatteja. Kunhan nyt ensin saisi 3-polvisen jälkeläisenkin, niin ehkä sellaista voisi esitellä.

>> Tahtoisin, että minulla on tuolloin jo vähintään niitä 3-polvisia yksilöitä, joilla olisi ominaisuuspisteitä periytettävänä ja kisoja kisattuna. Mahtavaa myös olisi, mikäli saisin ihmisiä innostettua salernonhevosten pariin!

Lähettäjä: corbin(phone) 
Päivämäärä:   16.10.13 14:11:06

12

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.