Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä ihmettä? (Hippoksen kuvapankki)

LähettäjäPöpi VRL-10625 
Päivämäärä:   24.3.13 21:17:46

http://www.hippos.fi/hippos/muut/kuvapankki/jalostuksen_ja_kasvatuksen_kuvapankki
Ovat sitten poistaneet kaikki vapaasti kopioitavat. Jotenkin arvasin että näin käy.

  Re: Mitä ihmettä? (Hippoksen kuvapankki)

LähettäjäMaella @phone 
Päivämäärä:   24.3.13 21:20:32

Mulle vastattiin sähköpostilla juuri vähän aikaa sitten, ettei mitään kuvia saisi käyttää virtuaalitalleilla. Ihan hyvä, että ovat laittaneet tuonne selkeän tekstin. Toki ymmärrän että harmittaa joitakin, mutta onneksi kuvia saa muualtakin noista tapahtumista :)

  Re: Mitä ihmettä? (Hippoksen kuvapankki)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.3.13 21:20:47

Sen siitä saa kun kymmenet tytöntylleröt laittaa päivittäin viestiä: "Saako kuvia kopioida????". Eikai kukaan sellasta jaksa kattoa.

  Re: Mitä ihmettä? (Hippoksen kuvapankki)

LähettäjäPöpi VRL-10625 
Päivämäärä:   24.3.13 21:22:46

Maella, laitoin juuri viikko sitten ja vastaus oli että saa kopioida niitä joissa ei kielletä sitä. Ja itseasiassa kyseisten tapahtumien kuvia saa vain nahkapalkalla.

  Re: Mitä ihmettä? (Hippoksen kuvapankki)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.3.13 21:23:49

Kahisaaren kuvia ei ole koskaan saanut käyttää.

  Re: Mitä ihmettä? (Hippoksen kuvapankki)

Lähettäjä.Rebecca 
Päivämäärä:   24.3.13 21:24:56

^ Jep, mutta sieltähän on poistettu kaikki muutkin kuvat

  Re: Mitä ihmettä? (Hippoksen kuvapankki)

LähettäjäNenna2377 
Päivämäärä:   24.3.13 21:26:31

Onneksi mun ei tarvi lähtee poisteleen jo käytössä olevia kuvia, kun on kirjallinen lupa niiden käyttöön. Tints! :D

  Re: Mitä ihmettä? (Hippoksen kuvapankki)

LähettäjäChao 
Päivämäärä:   24.3.13 21:29:02

Nenna senkin ovela ... en sano enempää. :DD

  Re: Mitä ihmettä? (Hippoksen kuvapankki)

LähettäjäElisa 
Päivämäärä:   24.3.13 21:29:44

Juu Leena Kahisaaren kuvia ei saa satavarmasti käyttää, joidenkin kuvaajien saa, kannattaa kysyä kuvaajalta ihan henk. koht. lupa niin saa parhaimman vastauksen.

Ite ihmettelin tänään kans, miksei tuolla näy aikaisempien vuosien kuvia, eikä myöskään hevosten nimillä haettuna tule tuloksia. Ja tuo kuvien käyttö virtuaalihevosilla tarkoittaa varmastikin juuri Kahisaaren kuvia, siellä on nyt varmasti käyny joku kämmi kun on poistunu kaikki kansiot.

Oon myös itse kysynyt Perttuselta luvan hänen kuviinsa, muiden kuvia en ole käyttänytkään, eiköhän nuo jossain vaiheessa tule takaisin. Mutta tosiaan kuvia ei saa noin vain ilman lupaa mennä kopioimaan vaikka jollain muulla lupa olisikin, luvat tulee aina kysyä erikseen!

  Re: Mitä ihmettä? (Hippoksen kuvapankki)

LähettäjäPöpi VRL-10625 
Päivämäärä:   24.3.13 21:34:49

Elisa, varmasti :) Itsekkin kysyin luvat Perttusen kuviin ja sain samalla luvat muihinkin (en Kahisaaren). En kyllä usko että ihan kokonaan ovat poistaneet, kun kuitenkin ihan muidenkin käyttöön tarkoitettu (media yms), laittaisivat kyllä ensin jonkin ilmoituksen että ei saa käyttää v-talleilla, ennen kuin rupeisivat kunnon muutoksiin.

  Re: Mitä ihmettä? (Hippoksen kuvapankki)

Lähettäjäminttu` 
Päivämäärä:   24.3.13 21:37:03

@!#$....

mulla on nimittäin niin paljon hyviä rakennekuvia tuolta enkä millään jaksais saati ehtis etsiä ja maksaa uusia...

  Re: Mitä ihmettä? (Hippoksen kuvapankki)

LähettäjäTuire 
Päivämäärä:   24.3.13 21:38:12

No eihän tuo ilmoitus minusta millään tavoin tarkoita, että kuvat tulisi poistaa? Vaan minusta tuo koskee ainoastaan noita kuvia, jotka tuolla nyt on ja kerta ovat juuri Kahisaaren kuvia, ei niitä saisi muutenkaan käyttää. Meinaan kyllä jossain pitäisi lukea, jos tuolla joskus olleitakaan kuvia ei saisi käyttää. Mutta mene ja tiedä..

  Re: Mitä ihmettä? (Hippoksen kuvapankki)

LähettäjäMari H@phone 
Päivämäärä:   24.3.13 23:12:24

Tuiren kanssa samoilla linjoilla, eikö tuo tarkoita vain noita kyseisiä kuvia? Itselläkin on onneksi kirjallinen lupa kuviin joita sivuillani on...

  Re: Mitä ihmettä? (Hippoksen kuvapankki)

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   24.3.13 23:14:57

Saattavathan he laittaa kuvat takaisin jos nyt jotain on meneillään, kun siellä on ollut tuon oripäivientapahtuman kansio odottamassa jonkin aikaa. Esim uudistus ym. Ja kahisaaren kuvat nyt tiedetäänkin, joten jo siksi tuolla on ettei saa käyttää.

  Re: Mitä ihmettä? (Hippoksen kuvapankki)

LähettäjäRicky 
Päivämäärä:   25.3.13 06:36:18

Aluksi näin, että käsitin olevan vain noita Leena Kahisaaren kuvia koskeva, mutta http://hippos.ip-finland.com/hippos/gallery/jalostus?page=1

  Re: Mitä ihmettä? (Hippoksen kuvapankki)

LähettäjäSoffi 
Päivämäärä:   25.3.13 06:58:37

Ilmeisesti siis näyttelykuvia ei saa käyttää? En kyllä yhtään ihmettele.

  Re: Mitä ihmettä? (Hippoksen kuvapankki)

LähettäjäSusanna 
Päivämäärä:   25.3.13 07:08:37

Niinhän tuossa Rickyn linkkaaman kansion (näyttelyt) tekstissä selvästi sanotaan, että kyseisessä kansiossa olevia kuvia ei luovuteta virtuaalitallien käyttöön.

  Re: Mitä ihmettä? (Hippoksen kuvapankki)

LähettäjäDestiny iPhone 
Päivämäärä:   25.3.13 07:12:32

No voi vitsit! Nyt pitää ettiä kuvia jostain muualta

  Re: Mitä ihmettä? (Hippoksen kuvapankki)

Lähettäjä: fdg 
Päivämäärä:   25.3.13 07:23:41

ei tota ikivanhaa kansiotatarvi tähän sotkuun enää sekottaa.....

  Re: Mitä ihmettä? (Hippoksen kuvapankki)

LähettäjäPöpi VRL-10625 
Päivämäärä:   25.3.13 07:24:02

Luojalle kiitos että mullakin on kirjallinen lupa. Yhelläkin kantakirjatulla on tuolta otettu kuva.

  Re: Mitä ihmettä? (Hippoksen kuvapankki)

LähettäjäRiitsu 
Päivämäärä:   25.3.13 07:43:12

Eli, jos on luvan sähköpostilla kysynyt, niin saako ne kuvat pitää?

  Re: Mitä ihmettä? (Hippoksen kuvapankki)

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   25.3.13 08:01:08

Onpas rasittavaa vemppautumista heiltä taas...

  Re: Mitä ihmettä? (Hippoksen kuvapankki)

LähettäjäNenna2377 
Päivämäärä:   25.3.13 08:24:24

Kieltämättä melko rasittavaa vekslaamista, mutta minkäs teet. :D

Mä kysyin kirjallisesti lupaa heti sillon, kun Hippoksen sivut uudistuivat ja mulle vastattiin, että sillon on jo sivuilta jäänyt mainitsematta, ettei kuvia saa käyttää virtuaalitalleilla yleisesti. Itse ainakin käytän, kun lupa löytyy, kunnes tulee infoa, että pitää kuvat poistaa. Eipä niitä ihan hirveästi käytössä ole, mutta muutama kuitenkin.

  Re: Mitä ihmettä? (Hippoksen kuvapankki)

LähettäjäQem 
Päivämäärä:   25.3.13 08:32:06

On tainnu Kani vaa kämmätä kuvia lisätessään ku poistunu kaikki muutki. Ja uskon että tuo kielto on edelleen Kahisaaren kuvia koskeva.
Itelläki onneks luvat muutamien kuviin.

  Re: Mitä ihmettä? (Hippoksen kuvapankki)

Lähettäjä: pipariina. 
Päivämäärä:   25.3.13 08:55:25

Mun käsittääkseni, jos valokuvaaja haluaa kuvan käyttöoikeutta muutettavan, hänen täytyy ilmoittaa siitä niin, että voidaan olettaa kuvan käyttäjän sen huomaavan. Tässä tapauksessa se tarkoittaisi Hippoksen uutispalstaa tai edes tuolla kuvasivulla selkeästi ja isosti ilmaistua kieltoa käyttää aikaisemmin luovutettuja kuvia kuvaajilta X, Y ja Z. Mikäli kuvalupapyynnössä ei mainita käyttöoikeuden kestoa tai laajuutta, se on voimassa toistaiseksi, eli käytännössä pelkästään kuvien poistuminen sivulta ei peru kuvien käyttölupaa, ellei tästä ole sopimuksessa (= kuvalupapyynnössä) erillistä mainintaa.

Tietenkin mun mielestä kohteliaisuutta valokuvaajaa kohtaan olisi ottaa häneen yhteyttä ja kysyä, että säilyykö oikeus.

  Re: Mitä ihmettä? (Hippoksen kuvapankki)

Lähettäjä: pipariina. 
Päivämäärä:   25.3.13 08:57:33

En löytänyt tuolle lähdettä, mutta muistaakseni tällaisesta oli ennakkotapaus meillä sopimusoikeuden kurssilla, joka oli ratkaistu nimenomaan siis kuvien käyttäjän hyväksi. Harmi, etten enää löydä niitä materiaaleja.

  Re: Mitä ihmettä? (Hippoksen kuvapankki)

Lähettäjämisery. 
Päivämäärä:   25.3.13 09:02:26

On tainnu Kani vaa kämmätä kuvia lisätessään ku poistunu kaikki muutki. Ja uskon että tuo kielto on edelleen Kahisaaren kuvia koskeva.
Itelläki onneks luvat muutamien kuviin.


Komppaan. Miks ne ois vaivalla tehny jalostusorien kansionkin, jos aikovat poistaa kaikki kuvat? :D

  Re: Mitä ihmettä? (Hippoksen kuvapankki)

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   25.3.13 09:10:25

tuskin kani itse on ne kuvat lisänny

mut joku siell on kämmänny

  Re: Mitä ihmettä? (Hippoksen kuvapankki)

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   25.3.13 11:33:10

Kyl mä uskon että kani ihan ite kuvansa tonne lisänny, luultavasti hippoksessa hoitaa myös noita kuvajuttuja.

  Re: Mitä ihmettä? (Hippoksen kuvapankki)

LähettäjäElisa 
Päivämäärä:   25.3.13 11:36:11

Siellähän ne taas on esillä.

  Re: Mitä ihmettä? (Hippoksen kuvapankki)

LähettäjäHeliK 
Päivämäärä:   25.3.13 14:44:38

Siellä ne kuvat on taas esillä, eikä mitään mainintaa, että niitä EI saisi käyttää v-hevosilla. Eikös jonkun pitänyt kertakaikkiaan selvittää, saako niitä kuvia vai ei, ettei kaikkien v-harrastelijoiden tarvi sinne mailata. Muistelen ainakin nähneeni tällaisen ketjun?

  Re: Mitä ihmettä? (Hippoksen kuvapankki)

LähettäjäPöpi VRL-10625 
Päivämäärä:   25.3.13 14:48:49

HeliK, joo niinhän me tehtiinkin. Parikin lähetti viestiä ja muistelisin että tuli 2x kyllä ja 1x ei vastausta. Itse sain "kyllä" vastauksen.

  Re: Mitä ihmettä? (Hippoksen kuvapankki)

LähettäjäElisa 
Päivämäärä:   25.3.13 14:50:57

Riippuu ihan keneltä on kysytty; ihan kuvaajilta vai hippoksen viestintätiimiltä etc.
Sillon kun kysyin Perttuselta luvan hänen kuviinsa, oli vastaus kutakuinkin "Hippoksesta kannustettiin antamaan kuvia, joten saat kopioida." mutta tää vaan henk.koht. lupa mulle.

  Re: Mitä ihmettä? (Hippoksen kuvapankki)

LähettäjäRoo 
Päivämäärä:   25.3.13 14:51:05

Mä oon ihan itse kysynyt luvan enkä aio sitä muiden puolesta tehdä. Käy äkkiä niin, että sitten joku töppäilee ja sanoo, että nokun toi sanoi et saa jne. Mä kysyn itse aina luvat niin tiedän saanko kopioida ja mistä saan niin on jotain materiaaliakin sitte, että oon luvat saanut.

  Re: Mitä ihmettä? (Hippoksen kuvapankki)

LähettäjäHeliK 
Päivämäärä:   25.3.13 14:58:39

Pointti olikin nimenomaan siinä, että kuvapankki voidaan ottaa kokonaan pois käytöstä/kieltää täysin, jos me aletaan kaikki sinne lähettämään mailia. Nillä on takuuvarmasti siellä muutakin tekemistä, kuin vastata n+1:lle v-talleilijalle.

Jos Perttunen on antanut yhdelle luvan käyttää kuviaan, luulisin sen silloin olevan ok meille muillekin.

  Re: Mitä ihmettä? (Hippoksen kuvapankki)

LähettäjäNenna2377 
Päivämäärä:   25.3.13 15:02:20

"Pointti olikin nimenomaan siinä, että kuvapankki voidaan ottaa kokonaan pois käytöstä/kieltää täysin, jos me aletaan kaikki sinne lähettämään mailia. Nillä on takuuvarmasti siellä muutakin tekemistä, kuin vastata n+1:lle v-talleilijalle."

Luulisi olevan pienempi homma sitten päivittää tieto sivuille saakka. Nyt lupia on kysytty, toiset ovat saanut myöntävän vastauksen, toisilta on käyttö kielletty. Mullekin tosiaan sanottiin, että uudistuksen aikana on UNOHTUNUT maininta, ettei kuvia saa käyttää virtuaalitalleilla (enkä käsittääksin ole ainoa, jolle tämä on sanottu). Mun kanta on, että pommittaa niin pitkään, kunnes tulee selkeyttä johonkin suuntaan: kieltää joko kokonaan tai päivittävät sivulle selkeästi sen.

Kyllähän muutkin laitokset päivittävät mm. UKK-kysymyksiään sen perusteella, mitä kysytään usein, miksei myös Hippos voisi sitä tehdä? En käsitä. :D

  Re: Mitä ihmettä? (Hippoksen kuvapankki)

LähettäjäRoo 
Päivämäärä:   25.3.13 15:04:51

Jep, ja tolla oletuksella mä voisin mennä minkä vaan v-hevosen sivuille ja kopioida kuvia, kun onhan sekin saanut ne käyttöönsä. Eli tosiaan ei voi olettaa, että kaikki saavat käyttää jotain, jos 1 tai 2 on saanut luvan.

  Re: Mitä ihmettä? (Hippoksen kuvapankki)

Lähettäjä: misery. 
Päivämäärä:   25.3.13 15:16:43

Älkää kaikki lähettäkö sinne lupakyselyitä tai kohta poistavat oikeasti oikeudet. Mulla on ainakin lupa käyttää niitä kuvia, missä ei lue erikseen ettei virtuaalitalleille.

  Re: Mitä ihmettä? (Hippoksen kuvapankki)

Lähettäjä: misery. 
Päivämäärä:   25.3.13 15:18:26

Roo, aika moni on saanut luvan. Joskus oli vielä maininta erikseen, että saa käyttää virtuaalitalleilla.

  Re: Mitä ihmettä? (Hippoksen kuvapankki)

Lähettäjä: vnbc 
Päivämäärä:   25.3.13 15:20:14

MINULLA on luvat niin älkää tehkö mitään ettei MINULTA poisteta lupia

  Re: Mitä ihmettä? (Hippoksen kuvapankki)

LähettäjäNenna2377 
Päivämäärä:   25.3.13 15:21:15

"Joskus oli vielä maininta erikseen, että saa käyttää virtuaalitalleilla."
Joskus oli myös maininta, että EI saa käyttää virtuaalitalleilla. :D

  Re: Mitä ihmettä? (Hippoksen kuvapankki)

LähettäjäRoo 
Päivämäärä:   25.3.13 15:27:31

Osalta on kuitenkin kielletty. Joten sillä perusteella ei voi olettaa, että kaikki kysyvät luvan saisivat.

  Re: Mitä ihmettä? (Hippoksen kuvapankki)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.3.13 15:29:06

Huvittavaa, kun taas minä kysyin lupia tuli myöntävä vastaus ja parin kuvaajan kuvat kiellettiin, mutta sanottiin, että pyrkivät hankkimaan tulevaisuudessa kuvia joita saa käyttää vapaasti. Eli tavoitteena heillä tuntui olevan, että kuvia saa käyttää? Kivan ristiriitaista, keltä oikein kyselette, kun siellä on ne kolme yhteystietoa niin tietysti siltä ekalta siellä kuvapankissa...

  Re: Mitä ihmettä? (Hippoksen kuvapankki)

LähettäjäElisa 
Päivämäärä:   25.3.13 15:29:37

No nyt on ihan pistetty pitkä sähköposti ja pyydetty jotain selvennystä kuvalupiin liittyen, sekä jos laittaisivat yleiset säännöt ihan jokaisen kuvakategorian kansioiden etusivuille, että tulis jokaiselle selväks, eikä tarvis niitä enää pommittaa viesteillä.

  Re: Mitä ihmettä? (Hippoksen kuvapankki)

LähettäjäHeliK 
Päivämäärä:   25.3.13 15:33:15

Roo,
Mutta jos osalta kielletään ja osalle luvataan, se tarkoittaa sitä, ettei Hippoksella ole yhtenäistä linjaa. Se myös tarkoittaa sitä, että jos sun tallisi sivuille eksyy joku, joka ei kuvien käyttöä salli, sinulta voidaan kieltää kuvien käyttö.

Penään tässä sitä, että Hippoksella olisi yhtenäinen linja. Oli se sitten se, A) vain tiettyjen kuvaajien kuvat sallitaan (esim. pelkästään Perttunen, pelkästään Fager tmv), B) kaikkien paitsi Kahisaaren kuvat sallitaan (koska Kahisaari ei itse kuvien käyttöä hyväksy), tai C) kaikki kuvat kielletään.
Kun siellä ei ole yhtenäistä linjaa, kuvalupien saaminen riippuu ihan siitä, kuka mailiin sattuu vastaamaan. Se ei silti tee kaikista kuvista luvallisia tai kaikista luvattomia.

Pitänee sitten itse ottaa sinne yhteyttä ja asiaa kysellä, ihan meidän kaikkien kohdalta, eikä vain kuvalupia itelleni.

  Re: Mitä ihmettä? (Hippoksen kuvapankki)

LähettäjäElisa 
Päivämäärä:   25.3.13 15:33:35

Vaikka kuvapankki-linkin takaa löytyykin ihan teksti
"Suomen Hippos ry:n ylläpitämän kuvapankin kuvat on tarkoitettu median vapaaseen käyttöön sekä alasta kiinnostuneiden henkilöiden katseltavaksi ja käytettäväksi. Kuvien käytöstä mainoksissa tai vastaavassa tarkoituksessa on sovittava erikseen.

Kuvaa käytettäessä on mainittava kuvaajan nimi muodossa Suomen Hippos/Kuvaajan nimi."
sisältää myös kaiken järjen mukaan virtuaaliharrastajat, mutta odotetaan nyt mitä tuohon vastaavat.

Viimeks pyysin nätisti pistämään valokuvaajat esille niihin kuviin joista puuttui ja sen tekivät päivässä (nyt toki tullu lisää noita vanhoja kuvia joissa kaikissa ei oo tietoja).

  Re: Mitä ihmettä? (Hippoksen kuvapankki)

LähettäjäHeliK 
Päivämäärä:   25.3.13 15:33:48

Elisa,
enpäs sitten laitakaan :D Hienoa, kiitos!

  Re: Mitä ihmettä? (Hippoksen kuvapankki)

LähettäjäElisa 
Päivämäärä:   25.3.13 15:36:38

Sekunti meni, että vastasi. Otin siis yhteyttä viestintätiimin Ilkka Nisulaan, joka vastasi seuraavasti:

"Terve,

Jeps, kiitos tiedosta. Olen itsekin saanut näitä kyselyitä muutamia. Keskustelemme asiasta viestintätiimin kanssa, kun olemme koolla (tällä hetkellä muut lomalla).

Henkilökohtainen vastaukseni omista kuvistani on, että antaa mennä vaan.

-Ilkka-"

Joten odotellaan mitä päättävät tuskin eväävät lupia, mahdollisesti tekevät ne säännöt sinne sitten :)

  Re: Mitä ihmettä? (Hippoksen kuvapankki)

LähettäjäHeliK 
Päivämäärä:   25.3.13 15:38:19

Elisa,
pidetään peukkuja!

  Re: Mitä ihmettä? (Hippoksen kuvapankki)

LähettäjäSoffi 
Päivämäärä:   25.3.13 15:40:02

Elisalle kiitos kun lähti selvittelemään:)

  Re: Mitä ihmettä? (Hippoksen kuvapankki)

LähettäjäElisa 
Päivämäärä:   25.3.13 15:42:38

Eipä mittee :) Onhan tohon jo aika saada joku roti ja selvät sävelet.

  Re: Mitä ihmettä? (Hippoksen kuvapankki)

Lähettäjä: Nenna2377 puh 
Päivämäärä:   25.3.13 15:50:26

Samaa luvattiin myös vuosi sitten kun lupia kyselin, pitkät on välit että ovat yhteyksissä toisiinsa ;) toivottavasti tällä kertaa jotain tapahtuisikin.

  Re: Mitä ihmettä? (Hippoksen kuvapankki)

LähettäjäElisa 
Päivämäärä:   25.3.13 15:56:55

Kyllä mulla ainakin jos oon joitain asioita kyselly, on samaan viestiin parikin eri henkilöä saattanu vastata, tai siis vastannut toisen viestin jälkeen samaan asiaan samassa yhteydessä. Kyllä mä uskon, että noi ihan yhdessä keskustelee, naiset on noista nyt lomalla ja Ilkka yksin siellä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.