Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vanhanlinjan FWB't

Lähettäjä: corbin. 
Päivämäärä:   14.11.12 15:28:56

Onko täällä enään aktiivisia kasvattajia rodulle ? Ja nimenomaan näitä vähän vanhempia linjoja kasvattavia :) Olisi kiva saada hieman keskustelua ja nähdä muitakin hevosia kuin vain nämä omat, jos vaikka joskus tulisi astutusta pyytämään :)

Itsellä tosiaan Kingston Gård joka tosin on suuren rempan alla tällä hetkellä (:

  Re: Vanhanlinjan FWB't

LähettäjäVirginia 
Päivämäärä:   14.11.12 15:50:48

Ristus mitä sukuja noilla Kingstonin hevosilla!
Meillä on Ionicissa joitain vanhasukuisia puoliverisiä, tarkoitus olisi FWB:itä ja muitakin puoliverisiä kasvattaa jatkossa, mutta ei pelkästään vanhoja sukuja vaan uusia siinä seassa.
Tosin aika monella noista meidän hevosista on samoja nimiä suvuissa kuin Kingstonin hevosilla ja osalla isänä Kingstonin kasvattejakin, että se siitä...

  Re: Vanhanlinjan FWB't

Lähettäjä: Pulmu N. 
Päivämäärä:   14.11.12 15:55:36

Mielestäni vanhan linjan kasvatuksessa ei voi päästä eteenpäin jos tekee vain niitä sukuja missä on ne samat kantahevoset ja aina vain eri järjestyksessä... :) Itsehän aiemmin ihannoin vanhan linjan puokkeja, mutta nykyään keskityn mielummin sukuihin joissa ei ole niitä 2000 luvun massahevosia.

  Re: Vanhanlinjan FWB't

Lähettäjä: corbin. 
Päivämäärä:   14.11.12 16:09:31

Virginia, teidän hevosia olenkin katsellut jo muutaman kerran, täytyypi vielä käydä oikeen kunnolla läpi :) Ja kiitoksia,

Pulmu N., meillä on päässyt käymään juurikin noin, lähes samat kantahevoset jokaisella omalla.. Mutta ehkäpä jos tästä nyt olisi viisastunut kun on vähän taukoillut ja katsonut kunnolla omaa hevoskantaa, niin jos koittais vähän vältellä noita ja laajentaa lisää niihin vähän tuntemattomampiin vanhalinjaisiin kun noi tunnetummat taitaa olla ihan hyvin meillä jo edustettuina :) Voisi vähän saada eloa tämä kasvatuskin samalla.

  Re: Vanhanlinjan FWB't

Lähettäjä: Pulmu N. 
Päivämäärä:   14.11.12 16:14:22

Ihan mielenkiinnosta kysyisin että mistä aiot kaivaa lisää "uusiavanhoja" hevosia?

  Re: Vanhanlinjan FWB't

LähettäjäTahvonautti 
Päivämäärä:   14.11.12 16:36:21

Duranimo F Ramilta tuolta kolmennsta polvesta löytyy pari kivaa vanhaa nimeä. (Tristan GER ym.)

Avarice PM Samoin Allilta esimerkiksi Alté, Livingstone, R.M. Final Destination sun muut.

  Re: Vanhanlinjan FWB't

Lähettäjä: corbin. 
Päivämäärä:   14.11.12 16:46:52

Pulmu N., en mä kyllä odota että niitä mistään löytäisi mutta siksi täällä kyselen että jos jollain sattuisi jossain jemmassa olemaan joku :) Mutta kyllä täytyy varmaan kallistua siihen että rupeaa käyttämään myös näitä uudempia linjoja ja sekoitella niitä.

Tahvonautti, ihana tuon Avarice PM'n emänemän nimi :D Ja kivansukuinen muutenkin :)

  Re: Vanhanlinjan FWB't

Lähettäjä: Pulmu N. 
Päivämäärä:   14.11.12 18:01:11

Tahvonautti, Duranimon suku on nimenomaan "uudempaa" sukupolvea, varsinkin Tristanin osalta :)

  Re: Vanhanlinjan FWB't

LähettäjäTahvonautti 
Päivämäärä:   14.11.12 18:25:22

Mitähän mä oikeen taas aattelin :D

  Re: Vanhanlinjan FWB't

Lähettäjäweem 
Päivämäärä:   14.11.12 18:34:45

Mullakin on yks :D http://eripura.net/bairdon/h/rockinredheadwas.php

  Re: Vanhanlinjan FWB't

LähettäjäHeliK 
Päivämäärä:   14.11.12 18:43:15

Oho, KWB:läisiäkin näkyy vielä kolmen polven sukutaulussa!
(kasvattaja täällä hei)

  Re: Vanhanlinjan FWB't

Lähettäjä: revolution f 
Päivämäärä:   14.11.12 18:59:32

HeliK, oletko todella sinä?! KWB pystyyn kiitos! <3

  Re: Vanhanlinjan FWB't

Lähettäjäabyss. 
Päivämäärä:   14.11.12 19:12:31

Supremus & Kaamos ottavat mielellään tammoja vastaan :)

  Re: Vanhanlinjan FWB't

Lähettäjä: Pulmu N. 
Päivämäärä:   14.11.12 19:40:27

Onko muuten Leena Kahisaari antanut sulle liuvat kuviin vai miksi sulla on hänen ottama kuva virtuaalihevosella..?

  Re: Vanhanlinjan FWB't

LähettäjäCyprial 
Päivämäärä:   14.11.12 19:45:12

Itse teen paluuta tänne v-maailmaan ja melkein tulee kylmiä väreitä kun on taas tuttujen sukujen parissa :) ja voi noita vanhoja nimiä!<3

corbin: Kaivelinkin vanhoja tallini sivuja, ja löysin kingstonilaisen tamman, joka on (myönnetään :/) jäänyt pölyttymään edellisen tallini jäädessä piitkälle tauolle. http://kingstonisla.weebly.com/ Kyseessä on siis Kingston Isla, ja nyt kysynkin, onko tamma päässyt jo uuteen kotiin vai antaisitko mulle vielä toisen mahdollisuuden? Nyt lähdettäisiin ihan oikeasti sinne kisakentille ja myöhemmin tulisi muutama varsakin. Uutta tallia pykään tänne: http://feimiewarmbloods.weebly.com/.

Itseltä löytynyt myös tälläisiä vanhuksia:
http://catastrophezap.weebly.com/
http://admiredmer.weebly.com/

  Re: Vanhanlinjan FWB't

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   14.11.12 20:16:51

Kellään täällä ei ole Kanin ottamia kuvia v-hevosillaan.

  Re: Vanhanlinjan FWB't

Lähettäjä: Pulmu N. 
Päivämäärä:   14.11.12 20:24:35

http://haades.net/kingston/salerna.html Ai ei?

  Re: Vanhanlinjan FWB't

Lähettäjä: Pulmu N. 
Päivämäärä:   14.11.12 20:31:33

Herättää kysymyksen, kuinka moneen Kingstonin kuvaan onkaan luvat kerta käytetään myös Kahisaaren ottamaa kuvaa... :s

  Re: Vanhanlinjan FWB't

Lähettäjä: Kolmoisviiva. 
Päivämäärä:   14.11.12 20:31:37

Hopsansaa tuota Kanin kuvaa :D Oikeen väärinpäin käännetty ettei tyhmimmät honaa tuota kania sieltä.

  Re: Vanhanlinjan FWB't

Lähettäjä: Kolmoisviiva. 
Päivämäärä:   14.11.12 20:33:28

Heiheihei Pulmu, jos sinä nyt saat sitten suopean kohtelun tuollaisella asenteella niin sitten alkaa haiskahtaa taas piiri touhuille, koska jos joku muu alkaisi epäilemään toisten lupia niin sille tultaisiin vain pottuilemaan...

  Re: Vanhanlinjan FWB't

LähettäjäHeliK 
Päivämäärä:   14.11.12 20:34:01

revolution,
jesh :) Tammikuussa tulee 5v täyteen tallin lopettamisesta, joten en mä sitä taida enää takaisin tuoda. Jalostustyö kiinnostaisi jossain määrin edelleen, mutta KRJ:ssä ja ERJ:ssä kisaaminen ei todellakaan innosta enää. Laatispainotteisena ja kisahenkisenä ihmisenä mun pitäis saada hevosia laatuarvosteluihin — mutta ei kiitos :)

Tallin sivut muutes löytyy nykyisin osoitteesta http://kwb.atspace.com/. Olen yrittänyt kerätä etusivulle kaikki hevoset, joita Geon osoitteessa majaili, mutta joitain voi toki puuttua.

  Re: Vanhanlinjan FWB't

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   14.11.12 20:34:32

Kyllä mäkin voin mun ottamiin kuviin lisätä c. Kani jos haluan :D

  Re: Vanhanlinjan FWB't

LähettäjäHeliK 
Päivämäärä:   14.11.12 20:35:00

Kolmoisviiva,
Kanin ottamat kuvat ovat laittomia, piste.

  Re: Vanhanlinjan FWB't

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   14.11.12 20:35:35

http://www.kaninkuvat.net/rjlshow08/slides/weltliesel_301.html

  Re: Vanhanlinjan FWB't

Lähettäjä: Pulmu N. 
Päivämäärä:   14.11.12 20:35:54

En nyt ihan ymmärtänyt tota. Vaikka mä sanoisin nakki niin mulle tullaan silti anonyyminä aukomaan nassua, joten en todellakaan odota saavani "kivaa" vastaanottoa tuon kantaa ottavan viestini kera :-D

Ja jos ainoa ihminen kenen kanssa olen virtuaalimaailmasta tekemisissä niin on tallini toinen omistaja, niin en ihan piiriksi kutsuisi.

  Re: Vanhanlinjan FWB't

Lähettäjä: Katja I. 
Päivämäärä:   14.11.12 20:40:20

No mä voin vaikka ihan mun IRL-nimellä sanoa että varmaan on käynyt vahinko corbinilla kuvanvalinnassa. Itsellänikin on joskus mennyt sekaisin kahden eri tallin kuvat keskenään (toiselta farmilta sain kuvat ja toiselta en, olin ehtinyt tallentaa joitakin kuvia koneelle ennen lupien saamista), ja vahingossa laittanut koneilleni niitä laittomia kuvia. Mutta kun joku asiallisesti minulle MAILITSE luvattomista kuvistani ilmoitti, poistin kuvat heti. Enää en ole sitä vahinkoa tehnyt, nykyään otan kuvat itse. (:

  Re: Vanhanlinjan FWB't

Lähettäjä: Katja I. 
Päivämäärä:   14.11.12 20:40:50

toiselta farmilta sain LUVAT*

  Re: Vanhanlinjan FWB't

LähettäjäJenna 
Päivämäärä:   14.11.12 20:44:52

corbin - Älä dissaa Avarice PM'n emänemää! Se on mun vanha hevonen, jonka joskus joltain ostin vuonna nakki ja ranskalainen.

Tahvonautti - Onko Avarice PM'stä mahdollista saada jossain vaiheessa varsaa?

  Re: Vanhanlinjan FWB't

Lähettäjä: shonna 
Päivämäärä:   14.11.12 20:47:37

Hohhoijaa taas.
http://www.kempke-hof.de/others-references-weltliesel-stprst.html
C-merkinnät sivuilla on siis ihan oikein.

  Re: Vanhanlinjan FWB't

Lähettäjä: Pulmu N. 
Päivämäärä:   14.11.12 20:54:04

Oho :D

  Re: Vanhanlinjan FWB't

LähettäjäTahvonautti 
Päivämäärä:   14.11.12 21:03:03

Jenna - Juu. Kyllähän se käy. Laita sitten vaikka sähköpostia kun siltä tuntuu!

  Re: Vanhanlinjan FWB't

Lähettäjäyushiko 
Päivämäärä:   14.11.12 21:03:14

shonna, ei ole jos Kempke Hof ei ole kuvan ottaja. Kempke Hof on itse jättänyt tekijänoikeudet merkitsemättä (jos ei kuvan pikkutekstiä lasketa). Tässä tilanteessa talli ei saisi antaa kuvia käyttöön.

  Re: Vanhanlinjan FWB't

Lähettäjä: misery. 
Päivämäärä:   14.11.12 21:05:31

Meiltä löytyy mm. Anwar Troy, Moons Mimic 44 ja Moons Graveyard. Kaikki kolme tarjolla jalostukseen jos kiinnostaa. ;)

  Re: Vanhanlinjan FWB't

Lähettäjä: shonna 
Päivämäärä:   14.11.12 21:07:32

yushiko,

Tässä tapauksessa kuvaaja on ollut suomalainen, jolloin suomalaiset virtuaalihevostelijat pääsääntöisesti tietävät ettei Kanin kuvia saa käyttää virtuaalihevosilla vaikka talli (joka todennäköisesti on maksanut kuvista ja saanut niiden käyttöoikeudet) on antanut luvat.
Entäs jos kuvaajana on joku muu? Entäs jos kuvissa ei ole ottajan nimeä? Mistä loppukäyttäjä voi varmistaa että tallilla on luvat jakaa kuviaan eteenpäin?

Ihan oikein noi c-merkinnät on, koska kuvat on Kempke-Hofin sivuilta kopioitu ja Ira Denkhaus pyytää että hänen sivuiltaan kopioitujen kuvien oheen merkitään tallin nimi - jos kuvat on ottanut Guido Recki, myös hänen nimensä.

Sinä varmaan käytät vain omaottamiasi kuvia, se on ainoa keino varmistaa ettet ikinä käytä (tietämättäsi) luvattomia kuvia.

  Re: Vanhanlinjan FWB't

LähettäjäJenna 
Päivämäärä:   14.11.12 21:08:50

Tahvo - Asia harvinaisen selvä. Mun täytyy katsella omista pojista joku kiva sulhanen tolle..

  Re: Vanhanlinjan FWB't

Lähettäjäyushiko 
Päivämäärä:   14.11.12 21:12:03

shonna, mehän ei tiedetä onko Kempke Hof saanut ihan täydet oikeudet kuvaan.

Ja noista omaottamista kuvista - kyllä, en käytä farmikuvia, mutta luvat kysyn jos kuvien yhteydessä on kuvan ottajan nimi (ja toki jos tarvitsen sellaisia kuvia). Tämän voi myös varmistaa sähköpostilla kysymällä "onko teillä muiden ottamia kuvia, jotta voin jättää ne välistä?". Mietin vain, että miten mun kuvien käyttö liittyy tähän :D

  Re: Vanhanlinjan FWB't

LähettäjäHeliK 
Päivämäärä:   14.11.12 21:17:12

Vaikka Kempke Hof olisi antanut luvat kuviin (kuten varmaan onkin), Kani itse on kieltänyt kuviensa käytön v-talleilla. Ei tässä pitäisi olla mitään epäselvää.

  Re: Vanhanlinjan FWB't

Lähettäjä: shonna 
Päivämäärä:   14.11.12 21:17:21

yushiko , no ihan vaan sillä että mistäs sinä tiedät kenen ottamia kuvia luvan antajan tallilla on. Vai niin kauan kun niissä ei oo nimmaria/kuvan ottajaa muuten merkitty niin ne on tallin omistajan käsialaa? :P Mä luotan siihen että tallin pitäjä omistaa oikeudet sivuston kuviin kun luovuttaa niitä mun virtuaalitallin käyttöön.

Edelleen, koska Kempke-Hofin pitäjä kertoo mailissaan miten haluaa copyrightit merkittävän, minä luotan siihen. Miten siis corbin. on menetellyt väärin merkitessään Kempke Hofin kuvien haltijaksi?

  Re: Vanhanlinjan FWB't

Lähettäjä: lerkkana 
Päivämäärä:   14.11.12 21:19:59

HeliK, kaikki eivät tiedä että Leena Kahisaaren kuvia ei saa kopioida, ja vaikka tietäisivätkin, ei epämääräinen nimimerkki "Kani" kerro yhtään kuka tuon mahtavan, älyllä loistavan nimen on keksinyt itsellensä. Itsellänikin meni monta vuotta ennenkuin sain tietää, että Kahisaari on Kani.
Jos saa luvat joltain farmilta kuvien kopioimiseen v-tallille, oletetaan, että kaikki sivuilla olevat kuvat ovat tällöin kopioitavissa - ja silloin saattaa jäädä huomaamatta, että jossain kuvassa lukee kärpäsenpaskan kokoisella tekstillä "Kani".

  Re: Vanhanlinjan FWB't

Lähettäjä: lerkkana 
Päivämäärä:   14.11.12 21:22:48

Ja tosiaan, jos Kempke Hof on ostanut Kahisaarelta kuvan X hintaan Y, Kempke Hof saa tällöin kuvan tekijänoikeudet itselleen ostamalla tuotteen. Siinä vaiheessa ei Kanilla ole sanomista, jos tekijänoikeudet omaava Kempke Hof lainaa kuvansa virtuaalitallilaiselle.
Helpommin sanottuna, jos sinä menet ostamaan kaupasta Philipsin leivänpaahtimen, se on silloin sinun omaisuuttasi, ja voit sen lainata/antaa/myydä ihan kelle tahansa. Philipsillä ei ole enää silloin oikeutta tuohon tuotteeseen, joka on ostettu ja maksettu.

  Re: Vanhanlinjan FWB't

Lähettäjäyushiko 
Päivämäärä:   14.11.12 21:22:50

shonna, "Tämän voi myös varmistaa sähköpostilla kysymällä "onko teillä muiden ottamia kuvia, jotta voin jättää ne välistä?"."

Lisäksi, mä en missään vaiheessa puhunut teidän kenenkään kuvien käytöstä. Sanoin vain, että Kempke Hof ei saisi kuvia antaa käyttöön muille, jos ne on muiden ottamia (ellei sitten ole saanut niitä täysiä oikeuksia).

  Re: Vanhanlinjan FWB't

LähettäjäHeliK 
Päivämäärä:   14.11.12 21:22:50

lerkkana,
mutta tämän topickin osallistujille asia on ainakin selvä. Kesti multakin kauan yhdistää Kani Kahisaareen, vielä enemmän siitä syystä, että olen mieltänyt Kahisaaren pelkästään welsh-kuvaajaksi. Mutta oppia ikä kaikki, eikös?

  Re: Vanhanlinjan FWB't

LähettäjäHeliK 
Päivämäärä:   14.11.12 21:24:40

lerkkana,
ei välttämättä, riippuu ostajan ja kuvaajan välisestä sopimuksesta. Olen mäkin myynyt omia kuviani, mutta tehnyt harvinaisen selväksi, ettei ostajalla ole lupaa levitellä kuvaa eteenpäin.
Viime kädessä tekijänoikeus pysyy teoksen tekijällä, eli kuvaajalla.

  Re: Vanhanlinjan FWB't

Lähettäjä: lerkkana 
Päivämäärä:   14.11.12 21:24:56

"mutta tämän topickin osallistujille asia on ainakin selvä."
Mutta ei välttämättä corbinille... Ei voida olettaa, että hän tietää, kuka Kani on, koska hän ei välttämättä tiedä.

  Re: Vanhanlinjan FWB't

Lähettäjä: Kolmoisviiva. 
Päivämäärä:   14.11.12 21:28:46

Omituisinta tästä tekee se, että kuva oli käännetty virtuaalihevosen sivulle :D En yleisesti näe pätevää syytä mennä niitä kääntämään...

  Re: Vanhanlinjan FWB't

LähettäjäHeliK 
Päivämäärä:   14.11.12 21:29:14

lerkkana,
no jospa corbin palaa aloittamaansa topickiin ja ottaa sitten selville, kuka Kahisaari on. Eiköhän hänestä löydy tietoa pelkästään v-osiosta hakemalla.

  Re: Vanhanlinjan FWB't

LähettäjäMiia-Maria 
Päivämäärä:   14.11.12 21:31:07

Kolmoisviiva, erittäin suurella todennäköisyydellä visuaalisuuden takia; on haluttu, hevonen ikäänkuin katsoo perustietoja kohden. Sama kaava toistuu kaikkien hevosten sivuilla.

  Re: Vanhanlinjan FWB't

LähettäjäMiia-Maria 
Päivämäärä:   14.11.12 21:31:31

* on haluttu, että

  Re: Vanhanlinjan FWB't

Lähettäjä: Ada 
Päivämäärä:   14.11.12 21:31:55

Lähettäjä: Kolmoisviiva.
Päivämäärä: 14.11.12 21:28:46

Omituisinta tästä tekee se, että kuva oli käännetty virtuaalihevosen sivulle :D En yleisesti näe pätevää syytä mennä niitä kääntämään...

Minä ainakin käännän hevosten kuvia ihan siitä syystä, että joskus se vain näyttää paremmalta jos turpa osoittaa oikean sijasta vasemmalle ?

  Re: Vanhanlinjan FWB't

Lähettäjä: lerkkana 
Päivämäärä:   14.11.12 21:37:28

Lähettäjä: Ada
Päivämäärä: 14.11.12 21:31:55

Lähettäjä: Kolmoisviiva.
Päivämäärä: 14.11.12 21:28:46

Omituisinta tästä tekee se, että kuva oli käännetty virtuaalihevosen sivulle :D En yleisesti näe pätevää syytä mennä niitä kääntämään...

Minä ainakin käännän hevosten kuvia ihan siitä syystä, että joskus se vain näyttää paremmalta jos turpa osoittaa oikean sijasta vasemmalle ?

Samaa mäkin teen. Eikä siihen tarvitse pätevää syytä ollakaan kääntääkseen kuvan, joskus hevonen näyttää hienommalta jos kääntää kuvan peilikuvaksi.

  Re: Vanhanlinjan FWB't

LähettäjäVirginia 
Päivämäärä:   14.11.12 21:53:04

Muuten, mikä on M.N. Final Conquistan historia? Mitä kautta se on päätynyt Kingstoniin? Ori nimittäin oli vuonna 2003 Marineassa, tullut ilmeisesti alkuvuodesta ja merkitty kuolleeksi 5.8.2003. Ostimme sen Hallakosta, se lukee vanhoilla sivuilla, mutta muuta tietoa ei ole, että mikä tämä Hallakko oli. Oriin syntymäajaksi oli merkitty 23.9.2001.

Ei minulla sinänsä mitään ole sitä vastaan, että ori on herännyt henkiin. Se kuitenkin kiersi aika monella omistajalla ja se on aina omiaan lisäämään sekaannusten riskiä. Ja hienoa, että noinkin vanha hevonen on oikeasti elossa ja käytössä, se on arvokas sukunsa takia.

  Re: Vanhanlinjan FWB't

LähettäjäVirginia 
Päivämäärä:   14.11.12 21:53:25

Tässä vielä vanhat sivut

  Re: Vanhanlinjan FWB't

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.11.12 22:32:09

Täytyy olla kyllä aika puskassa elänyt viimeiset 10 vuotta, jos ei tiedä, ettei kanin kuvia saa kopioida. Aivan sama, miltä sivuilta ne on otettu. Eiköhän tässä ole kyse nyt ennemmin siitä, että aloittaja on kuvitellut sivuston lupien "kumoavan" kanin kiellon, vaikka toisaalta varmaan oikeasti tietääkin asioiden laidan. Vähän vain venyttäen tekijänoikeuslakia, kun oli niin sopiva kuva. Ainahan sitä voi sitten vedota tietämättömyyteen ;)

  Re: Vanhanlinjan FWB't

Lähettäjä: lollero pisteperse 
Päivämäärä:   14.11.12 22:36:17

., itse olen virtuaalitalleillut vuodesta 2002 ja olen varmaan puskassa elänyt, kun itse en edes tiennyt ennen vuotta 2010 että Kahisaari = Kani. Ei sitä pahemmin kuule Kahisaaren nettisivuja ole tullut tutkittua että "lukeekohan siellä ettei kuvia luovuteta virtuaalitalleille" ennenkuin googletin huvikseen Kanin tietoja.

  Re: Vanhanlinjan FWB't

Lähettäjä: kehari 
Päivämäärä:   14.11.12 22:37:22

. vissiin asuu puskassa, kun puskanikillä huutelee. :D

  Re: Vanhanlinjan FWB't

Lähettäjä: josh 
Päivämäärä:   15.11.12 09:32:49

Botit

  Re: Vanhanlinjan FWB't

Lähettäjä: josh 
Päivämäärä:   15.11.12 09:32:59

Muutama oloneuvos on
http://www.rainy-monday.net/wb/ferrara.htm
http://www.rainy-monday.net/wb/calacirya.htm

  Re: Vanhanlinjan FWB't

Lähettäjä: huh 
Päivämäärä:   15.11.12 10:35:39

Täällä kun kerran maine menee niin sitä on vaikea saada takaisin, joten ihmiset saisivat kyllä olla vähän varovaisempia ennen kuin leimaavat toisen huijariksi. Onko kukaan antanut asianomaiselle edes tilaisuutta selittää, mistä on kyse?

  Re: Vanhanlinjan FWB't

Lähettäjä: hoh 
Päivämäärä:   15.11.12 11:11:21

no vielähän tässä ehtii selitellä mut eipä oo näkyny

  Re: Vanhanlinjan FWB't

Lähettäjä: huh 
Päivämäärä:   15.11.12 11:18:20

Joillakin on ehkä muutakin elämää kuin virtuaalihevoset.

  Re: Vanhanlinjan FWB't

Lähettäjä: hoh 
Päivämäärä:   15.11.12 11:19:16

"no vielähän tässä ehtii selitellä"

  Re: Vanhanlinjan FWB't

Lähettäjä: corbin. @phone 
Päivämäärä:   15.11.12 11:28:22

kaikkea en nyt kerennyt lukemaan, mutta siis itse en ole ollut tietoinen tästä leena kahisaari/kani kiellosta joten en tuohon c merkkiin kuvassa kiinnittänyt silloin huomiota. Kuitenkin jos asia on näin niin poistan kyllä tietysti kuvan :) ihan siis tietämättömyydestä johtuu tämä virhe ja nyt sitten ainakin tiedän että ko. Henkilö ei kuviaan luovuta.

  Re: Vanhanlinjan FWB't

Lähettäjä: Pulmu N. 
Päivämäärä:   15.11.12 11:30:31

Ei mun tarkoitus ollut ainakaan leimata corbinia huijariksi? Ja varmasti corbin itsekin tietää ettei minulla ole mitään "ongelmaa" häntä kohtaan, ollaan aiemmin tehty paljon yhteistyötä tallien välillä.

  Re: Vanhanlinjan FWB't

Lähettäjä: huh 
Päivämäärä:   15.11.12 11:30:48

Pointtini on se, että tuollaiset kommentit kuten "Herättää kysymyksen, kuinka moneen Kingstonin kuvaan onkaan luvat kerta käytetään myös Kahisaaren ottamaa kuvaa... :s" voisi vaikka jättää kokonaan kirjoittamatta ennen kuin on viitsinyt edes kuulla selityksen siihen, miksi sivuilla on luvaton kuva.

  Re: Vanhanlinjan FWB't

Lähettäjä: corbin. @phone 
Päivämäärä:   15.11.12 11:43:56

Virginia, ostin hevosen Kakurolta tämän lopettaessa viimeksi, aäkuperästä en tiedä että mistä on hänelle päätynyt. Viimeksi kun tätä ihmeteltiin laitoin hänelle myös sägköpostia mutta vastausta en saanut.. Kuoppaanhan tuon takaisin tosiaan voisi laittaa jos on kerran jo kuollut..

ja eihän tässä mitään ongelmaa ole mielestäni, ihan aiheellista kysyä että miksi on kuvia luvaajalta joka ei ole lupia antanut. Ja kuten sanoin, en tästä ollut tietoinen, olen kyllä nimen kuullut mutta siitä että c merkki on kani en tiennyt tai että hänen kuviaan ei saa käyttää. Mutta nou hätä, kuva tulee poistumaan ja vastaisuudessa katson tarkemmin (:

  Re: Vanhanlinjan FWB't

Lähettäjä: huh 
Päivämäärä:   15.11.12 12:07:55

"Ei mun tarkoitus ollut ainakaan leimata corbinia huijariksi? "

Ai. Tuo lainaamani kommentti ei siis sisältänyt vihjausta siihen, että epäilisit corbinilla olevan muitakin luvattomia kuvia? How stupid of me.

  Re: Vanhanlinjan FWB't

LähettäjäVirginia 
Päivämäärä:   15.11.12 12:10:40

Joo, katselinkin, että ori on ilmeisesti kiertänyt aika monella omistajalla vuoden 2002 jälkeen. Sellaisia oli kuin Ondy ja Vvenla kisatuloksissa ainakin, ja jos sitten Kakuro ja sinä vielä, niin onhan siinä jo.
Tosin, jos saa toivoa, älä kuoppaa sitä ihan vielä. Mikä häpeä, mutta me emme käyttäneet Konstaa koskaan omassa jalostuksessa Marineassa. Nyt sen virheen voisi korjata, jos se vielä ottaisi tamman tai pari vastaan?

  Re: Vanhanlinjan FWB't

Lähettäjä: Pulmu N. 
Päivämäärä:   15.11.12 12:17:13

Se oli lähinnä mun omaa mietiskelyä! Silloin kun vielä kuvittelin corbinin kopsanneen kuvan suoraan Kanilta, mutta kun näin ei ole niin ei ole mitään syytä epäillä mitään.

  Re: Vanhanlinjan FWB't

Lähettäjä: huh 
Päivämäärä:   15.11.12 12:18:22

No niin, mistä pääsemmekin taas siihen, että tuollaiset mietiskelyt kannattaisi pitää oman pään sisällä, ennen kuin kuulee mitä asianomaisella on sanottavana puolustuksekseen.

  Re: Vanhanlinjan FWB't

LähettäjäYogi 
Päivämäärä:   15.11.12 12:34:54

Joo.. eiköhän tämä asia kuitenkin ole nyt selvitetty oikein juurta jaksaen, corbin poistaa Kanin kuvat ja sillä selvä. :> Hyvä että porukka on valppaana niin tällaiset asiat huomataan, mutta silti kannattaa olla varovainen miten asian ilmaisee. Sähköposti on paras keino.
Eli jospa palattaisiin aiheeseen. Mun on ollut tarkoitus kirjoittaa tänne jos eilisestä lähtien, mutta muutto on vienyt kaikki mehut niin oon mielummin makoillut uudella sängyllä kirja kädessä. ;> Nytpä siis skarppaamaan.

Meiltä löytyy Solosta muutama vanhan linjan edustaja, jotka ovat valitettavasti kuitenkin jääneet vähemmälle käytölle. Osa niistä ei ole koskaan mukuloita vielä saanutkaan, eli jos joku toivoo tilaria, voi sellaisen näistä alle listaamistani aina saada. Ja orit ovat tarjolla jalostukseen!

Estepainotteiset:

fwb-t. KL Alert la Paris ERL-II, ERJ-II
Tämä ihastuttava tammamuori muutti omistukseeni suoraan kasvattajaltaan vuonna 2005. Jos jonkinlaista toimintaa on pitkälle taipaleemme mahtunut, ja hienoja jälkeläisiä tamma on jättänyt. Valitettavasti moni niistä on kuitenkin täysin passiivisessa tilassa, josta tuskin palailevat. Viimeisin varsansa Epic Solo on valitettavasti sekin aika passiivisessa tilassa, jota kovasti harmittelen, sillä tuolla kasvatilla on todella ihana suku. Alla hänen poikansa.

fwb-o. Nefertari's Emperior Champion, ERL-II
Emperior on siis Allin ensimmäinen jälkeläinen. Orin tein mittatilaustyönä itselleni, isänään ihailemani Metronome M. Kyseinen ori on edelleen yksi ikisuosikeistani. Ori on jättänyt muutamia jälkeläisiä, mutta vain kaksi viimeisintä niistä tuntuvat olevan hengissä. Loput ovat teillä tietämättömillä. Tätä oria lainaan enemmän kuin mielelläni jalostukseen! Tavoitteena olisi suunnata ERJ:n laatikseen sitten kun jälkeläisnäyttöjä löytyy tarpeeksi.


Yleispainotteiset:

fwb-t. Xactly In Time KTK-III
Alunperin koulupainotteisen Essin kanssa olemme kilpailleet tämän vuoden puolella yli 30 KERJ:n alaista kenttäsijoitusta, joita en kuitenkaan ole vielä sivuille saanut lisättyä. Tammasta siis mahdollista saada sekä koulu- että kenttäpainotteisia jälkeläisiä! Rakastan Essi sukua, se on paitsi _tasan_ neljäpolvinen myös mielestäni (ainakin verrattuna muiden hevosteni sukuihin) hieman erilaisempi. Ihastuin aikoinaan tuohon Waterfall's Nirnaeth -tammaan, joka esiintyykin Essin emänpuoleisessa suvussa.


Koulupainotteiset:

fwb-t. Anastacia COS KRJ-II, YLA2
fwb-t. 5th's Kande

fwb-o. Roll-Dance!
fwb-o. KRB Wednesday 13th

Kaikki nämä hevoset ovat siis tarjolla jalostukseen! Jos niille saadaan tarpeeksi kisanäyttöjä jälkeläisten puolesta, lupaudun viemään ne laatiksiin. ;>

  Re: Vanhanlinjan FWB't

Lähettäjä: corbin. @phone 
Päivämäärä:   15.11.12 14:10:05

Virginia, kyllä Konna voi tamman tai muutaman vastaanottaa, jos sivuja laitat sitten korppunen@hotmail.com kun varsat sellaiset saavat (:

  Re: Vanhanlinjan FWB't

Lähettäjä: Lilla 
Päivämäärä:   15.11.12 14:20:00

Itse (ikävä kyllä) koin vanhalinjaiset FWB:t kovin vaikeina (ts. omistin/omistan edelleen niitä n. 10-15kpl), mutta niiden varsoja oli hyvin vaikea myydä eteenpäin + löytää hevosille sopivia yhdenyön kumppaneita :D

  Re: Vanhanlinjan FWB't

LähettäjäHeliK 
Päivämäärä:   15.11.12 15:35:30

Yogi,
Metronomen sivut löytyy os. http://kwb.atspace.com/ron.html ja FNS Matthewin http://kwb.atspace.com/matti.html. "Nimikylttejä" tai kuvia sivuilla ei ole, mutta osoitteet on vakaammat kuin archive.orgin.

  Re: Vanhanlinjan FWB't

Lähettäjä: ritz 
Päivämäärä:   15.11.12 15:36:51

Mistä tietää onko hevonen vanhan vai uuden linjan sukuinen?

  Re: Vanhanlinjan FWB't

LähettäjäVirginia 
Päivämäärä:   15.11.12 15:44:19

Ritz, se onkin hyvä kysymys! Kuka asian mitenkin määrittelee. Virtuaaliwikissä rajaksi määriteltiin n. 3 vuotta, jos hevosen esivanhemmat ovat siis olleet virtuaalimaailmassa vähemmän kuin 3 vuotta, eivät ne ole vanhoja sukuja. Itse en osaa tähän sanoa sitä enkä tätä, siihen vaikuttaa sekin että olen pyörinyt virtuaalimaailmassa niin kauan. Esimerkiksi Livingstone (2003-2004) ei minusta ole erityisen vanha nimi. Tai siis on, mutta niitä on vielä vanhempiakin. Se kuitenkin on varmaa, että jos suvusta löytyy Greymaskin, Liinun, Laakson, Kalmoniemen, RG:n, Apple Treen, RM:n, Sprietlandin, Star-tallin tai Brise Estaten hevosia, niin ne ovat varmasti vanhoja :)

  Re: Vanhanlinjan FWB't

LähettäjäKerppa 
Päivämäärä:   15.11.12 15:47:16

Jos jollekin kelpaa Poemsin konit, niin niitä saa vapaasti käytellä, jotain ilmoitusta toki tännesuuntaan ois hauska saada asiasta - tai sitten voi adoptoida itselleen noita, niin siirtelen VRL:ssä nimiinne.

  Re: Vanhanlinjan FWB't

LähettäjäVirginia 
Päivämäärä:   15.11.12 15:58:34

Jumaliste Kerppa, saanko mä KAIKKI? :)
No, totta puhuen minua kiinnostaisivat nämä hankkia Ioniciin jalostuskäyttöön:
Nobliata de Poemé
Sioux de Poemé
Jailbird Celt
Dreamie de Poemé
Diablerie SIN
Ivera Polka
Blue Zima Lemonade
Regina de Poemé
Poem's Shadow
Al Cotletto NON
Poem's Emotion

  Re: Vanhanlinjan FWB't

LähettäjäKerppa 
Päivämäärä:   15.11.12 16:35:05

Virginia - ollos hyvä vain :D

  Re: Vanhanlinjan FWB't

Lähettäjä: shonna 
Päivämäärä:   15.11.12 16:49:24

Mä olisin mielelläni ottanut tuon Jailbirdin takaisin itselleni, mutta eiköhän se saa Ionicista ihan yhtä hyvän kodin. Kunhan sitä luvataan käyttää paljon jalostukseen :)

Ja minä miellän Livingstonenkin suhtkoht vanhaksi nimeksi. Sitä vastoin esimerkiksi Skurvashin tuontihevoset eivät ole vanhasukuisia. Varmaan nekin on 4-5 vuoden päästä, jos jäävät yhtä vahvasti sukuihin elämään mitä esim. Star Tallin, Greymask'sin ja Brise Estaten kasvatit. :)

  Re: Vanhanlinjan FWB't

LähettäjäTroya 
Päivämäärä:   15.11.12 17:10:27

Vanhanlinjan virtuaalihevoset herättävät jostain syystä aina vaan närää. :( On se harmi, ettei niistä voi yhtäkään topikkia olla, ilman että joku riitelee jonkun kanssa.

Erittäin epäaktiivisen Las Vegasin raunioista löytyy edelleen hevosia, vanhojahan noi alkaa olemaan jo kaikki, ja suurin osa oli vanhoja ja käytettyjä jo ostaessa.

  Re: Vanhanlinjan FWB't

LähettäjäYogi 
Päivämäärä:   15.11.12 17:24:56

Troya, mites se Nefertari's Evelutioner jonka myin sulle varmaan kaks vuotta sitten, saiskohan se kohta sivuja vai saanko jo myydä eteenpäin? :'D

  Re: Vanhanlinjan FWB't

LähettäjäTroya 
Päivämäärä:   15.11.12 17:26:49

Yogi, hahaha, ei voi olla totta, ehkä sä voit sen myydä eteenpäin, mä en usko että mä ikinä enää yhdenkää hevosen sivuja teen... :D Se on ollu vähä limbossa kato! (t. luulin että oisit jo myyny sen ainaki 1,5v sitte)

  Re: Vanhanlinjan FWB't

LähettäjäTroya 
Päivämäärä:   15.11.12 17:27:28

Sillä muuten oli yhdessä vaiheessa sivut! En vaa tiiä mitä niille kävi. No. Joo. Ihan sama. Myy. :D

  Re: Vanhanlinjan FWB't

LähettäjäVirginia 
Päivämäärä:   15.11.12 17:28:48

Shonna, ota Jailbird vain itsellesi, minä rohmusin noita hevosia ihan tarpeeksi muutenkin. Tulen sitten kitisemään tammoille astutuksia.

Kerppa, minun VRL-tunnut on 02702, tiedoksi sitten kun siirtelet noita hevosia.

  Re: Vanhanlinjan FWB't

Lähettäjä: jdd 
Päivämäärä:   15.11.12 18:37:46

Tiedä sitten, kuuluuko Jaylove näihin "wanhanlinjan suomenpuokkeihin", mutta eipä ole ihan uuttakaan sukua kun on tuokin hevonen syntynyt vuonna 2007. :) Sen olen päättänyt, että tuon kanssa vielä tähdätään KRJ-laatikseen vaikka vanhaukko alkaa olemaan jo!

  Re: Vanhanlinjan FWB't

LähettäjäSusanna 
Päivämäärä:   15.11.12 18:57:43

Kerppa, minua kiinnostaisi oldenburg-kasvattajana nuo sinun oldenburgisi. Mikähän niiden kohtalo mahtaa olla? :)

  Re: Vanhanlinjan FWB't

LähettäjäMiia 
Päivämäärä:   15.11.12 19:07:44

Tälleen ihan ohimennen tuun huutelemaan tuon Yogin Xactly In Timen perään. Oiskohan hänestä mahdollista saada tammavarsaa oman orini Rollingtonin kanssa? Hurjia sijoituslistoja en pysty lupaamaan, mutta näyttelyitä ja jalostuskäyttöä kylläkin. Rollington on ilmotettu tämän kuun kantakirjaustilaisuuteen ja rakennearvonimetkin riippuu enää yhdestä sertistä. Varsa olisi orin toinen (jälkeläislistan päivitys tulee ulkoasunvaihdoksen mukana) ja samalla toinen varmasti itselleni jäävä jälkeläinen.

  Re: Vanhanlinjan FWB't

LähettäjäSusanna 
Päivämäärä:   17.11.12 18:46:08

Nostellaas

  Re: Vanhanlinjan FWB't

Lähettäjä: töissä 
Päivämäärä:   18.11.12 12:20:14

Lähettäjä: Susanna
Päivämäärä: 17.11.12 18:46:08

Nostellaas

  Re: Vanhanlinjan FWB't

Lähettäjä: Riikka 
Päivämäärä:   18.11.12 18:08:56

botit

  Re: Vanhanlinjan FWB't

LähettäjäRiikka 
Päivämäärä:   18.11.12 18:09:39

Minulta löytyy vanhoja FWB-oreja kaksin kappalein:
Acapulco Gold Z
Whip It 99.

  Re: Vanhanlinjan FWB't

Lähettäjäjdd 
Päivämäärä:   18.11.12 21:59:06

Löytyisiköhän keltään 1-3 polvista pv-oriita Teerille? Painotuksella ei ole juurikaan väliä, Teeri tulee kilpailemaan joka tapauksessa vähän joka lajissa, ja varsasta tulee vissiin kenttäponi.

Ja laitoin tän tänne, koska aktiivista FWB-keskustelua ei taida olla juuri nyt käynnissä?

  Re: Vanhanlinjan FWB't

LähettäjäSusanna 
Päivämäärä:   19.11.12 21:13:36

Mielenkiinnosta nostellaan taas :)

  Re: Vanhanlinjan FWB't

LähettäjäVirginia 
Päivämäärä:   19.11.12 22:34:51

Toivottavasti Shonna huomaisi tämän ketjun vielä, saa minun puolestani viedä tuon Jailbird Celtin vaikka minä sitä itselleni havittelinkin. Ja Kerpalle tiedotusta, että noille muille on tulossa sivuja jollain tahdilla, ilmoittelen niitä sitten kerralla.

  Re: Vanhanlinjan FWB't

LähettäjäKerppa 
Päivämäärä:   21.11.12 19:38:40

Susanna - oldenburgitkin ovat vapaata riistaa.

  Re: Vanhanlinjan FWB't

LähettäjäCyprial 
Päivämäärä:   27.11.12 20:49:52

Tulempa tänne huutelemaan kun parin epäaktiivisen vuoden jälkeen pitäisi taas päästä perille aktiivisista kasvattajista!
Eli onko Evergrey tai Indis Villains (eli Sonoko D. ja cirith) enää missään kuvioissa? Tallista löytyy vanhoja kasvatteja ja näin hiljaiselon jälkeen on varmaan kohteliasta kysyä, vieläkö eläimet ovat omistuksessani :)

  Re: Vanhanlinjan FWB't

LähettäjäCery 
Päivämäärä:   28.11.12 10:47:31

Mulla ois muutama myynnissä:
http://forum.hevostalli.net/read.php?f=12&i=1907406&t=1902293

  Re: Vanhanlinjan FWB't

Lähettäjä: sennuvierailija 
Päivämäärä:   8.12.12 12:43:54

Cyprial, mun käsittääkseni molemmat ovat vähintään tauolla, ei ole omaan silmään kumpaakaan aikoihin ainakaan täällä näkynyt :)

Nostetaampa, kun tämä menee täyteen niin voidaan jatkaa vaan pelkästään FWB topikkina, olisi kiva saada hieman keskustelua. Yhtään en muista mihin on edellisen topan kanssa jääty mutta mutta.. :)

  Re: Vanhanlinjan FWB't

Lähettäjä: sennuvierailija 
Päivämäärä:   8.12.12 13:06:20

Ja siis olen vanhempi sivustakatsoja, en ole itse ikinä fwb'itä kasvattanut, pari tosin joskus omistanut mutta olisi kiva nähdä miten täällä nykyään menee, jos vaikka palaisi jossain vaiheessa muutaman hevosen kanssa :) Muistelisin tosiaan että joskus pyöri ihan suomalaisten puoliveristen topic mutta en itse ainakaan haulla sitä enään löytänyt ? Jos jollain on tallessa niin olisi kiva lukea niitä vanhoja. Kiitoksia!

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.