Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Maailmanparannusvuodatus

LähettäjäMinea 
Päivämäärä:   24.2.12 13:50:17

Minulla olisi kaikille virtuaaliharrastajille vähän vakavampaa asiaa. Olen neljätoistavuotias ja olen harrastanut virtuaalihevosia vuoden 2009 alkupuolesta lähtien. Eli aloitin yksitoistavuotiaana.

Näiden kuluuneen kolmen vuoden aikana minä olen pitänyt paljon taukoja, vaihtanut nimimerkkiä ja ennen kaikkea tehnyt virheitä. Olen opetellut itse tekemään kaikki koodit ja muut sellaiset. Olen kehittynyt kirjoittajana huomattavasti. Kuten me kaikki, kukaan ei ollut alussa täydellinen.

Ensimmäisen virtuaalihevoseni oli lehmänkirjava issikkatamma Beauty Isabella - minä pyydän anteeksi etten ollut heti alussa täydellinen. Ja tälläkin viikolla olin aloittelijan tasolla; luulin että ponit voivat kisata GP-tasolla. Eivät voineetkaan.

Minä ymmärrän pikkutyttöjä jotka perustavat tallinsa suntuubiin tai websin valmiskotisivuille, he voivat parissa vuodessa oppia tekemään hienoja tyylikkäitä ja itse koodattuja sivuja! Antakaa heille mahdollisuus!

Lisäksi en yksinkertaisesti ymmärrä, miksi ht.netissä täytyy ottaa näitä "silmätikkuja". Boikotoidaan jotakin henkilöä vain siksi, että sillä on kerran unohtunut maksaa yksi valmennus tai se on muuten mokannut jotain. Tai keksinyt huonoja nimiä sukutauluun. Tai vaikka käyttänyt kaksoisnimimerkkiä.

Ei siinä ole mitään järkeä! Ihmisille (jopa virheitä tehneille) täytyy antaa mahdollisuuksia! Ketään ei saisi jättää ulkopuolelle, ellei ole tapahtunut jotain aivan hirveää.

Oletin vielä vähän aikaa sitten että virtuaaliharrastajat olisivat suvaitsevaisia ja ystävällisiä. Osoittautuiko uskomukseni aivan vääräksi, vai kuvittelenko vain?

Nyt minä pyydän teiltä rakkaat virtuaaliharrastajat; antakaa uusille harrastajille mahdollisuuksia ja antakaa muiden virheet anteeksi.

Meille tulee kaikille siitä paljon parempi mieli! Kiitän!

  Re: Maailmanparannusvuodatus

LähettäjäRebecca 
Päivämäärä:   24.2.12 13:54:35

Komppaan :) Virtuaalihevostelu menee välillä hieman pilkunviilaamisen puolelle, ja turhan paljon yritetään perustella ja moittia muita, vaikka itsekin on varmasti tehty virheitä!

  Re: Maailmanparannusvuodatus

LähettäjäMinea 
Päivämäärä:   24.2.12 13:59:59

Niin! Tekstin kirjoitin siinä puuskassa joka syntyi kun ymmärsin viimein miksi suntuubitallit yms. keräävät niin paljon halveksuntaa.

Virtuaaliharrastajat eivät muista olleensa joskus itsekin samalla tasolla!

  Re: Maailmanparannusvuodatus

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   24.2.12 14:07:15

Totuushan se on, että "virtuaaliyhteiskunta" on läpimätä. Nyt ei mennä edes pahimmillaan.

  Re: Maailmanparannusvuodatus

LähettäjäFuyu 
Päivämäärä:   24.2.12 14:09:01

Komppaan! =D Eräs ystäväni lopetti kokonaan virtuaalihevosharrastuksensa kun Ht.nettiläiset rökittivät tämän, kun meni puhumaan asiasta, josta ei oikein kunnolla tiennyt. (http://fuyu118.blogspot.com/2012/01/asialista-1-anonyymit-haukkujat-2.html Pieni kooste tilanteesta.)

  Re: Maailmanparannusvuodatus

LähettäjäSwash 
Päivämäärä:   24.2.12 14:11:11

Juuri näin! Itse olen ollut kauhuissani, kuinka ihmiset aivan lytätään, jos on esim. jostakin nimimerkkijutusta ollut kyse.

Olen monta kertaa ajatellutkin, että ihmisten ilkeydellä ei todellakaan ole mitään rajaa täällä. Itse pidän sääntönä sitä, että jos en jotain uskalla/viitsi/kehtaa omalla nimimerkilläni sanoa, en sano ollenkaan. Se kun tahtoo olla, että kaikki asiattomat ja loukkaavat kommentit heitetään pisteellä, viivalla tai muulla randomnimimerkillä. Oikeastaan lähes aina.

  Re: Maailmanparannusvuodatus

Lähettäjäendorphin 
Päivämäärä:   24.2.12 14:14:00

Mielipiteitä ei saa sanoa mutta syrjiminen, haukkuminen ja lyttääminen on ok.
Se on se perisynti nimeltään itsekkyys.

  Re: Maailmanparannusvuodatus

LähettäjäMinea 
Päivämäärä:   24.2.12 14:35:24

Minä en henkilökohtaisesti ymmärrä että miksi harrastaa sellaista, missä tarvitaan sosiaalisia taitoja ja vastaavaa, jos kyseisiä apuja ei löydy! Miksi pitää haukkua muita, kun on kuitenkin itse vähintään yhtä viallinen!

  Re: Maailmanparannusvuodatus

LähettäjäFuyu 
Päivämäärä:   24.2.12 14:37:28

Minea // Virtuaaliharrastajat eivät muista olleensa joskus itsekin samalla tasolla! - Ei ihan näin mene, älä yleistä liikaa. Mutta tämäkin on kyllä valitettavan yleistä ja v*ttuttavaa.
Kyllä täältä löytyy välillä tosi mukaviakin ja ymmärtäväisiä ns. parempia kasvattajia, mutta osa on varsin ilkeitä.
(Tuli muistoja mieleen, oma ensimmäinen virtuaalitallini<3)

  Re: Maailmanparannusvuodatus

LähettäjäMinea 
Päivämäärä:   24.2.12 14:48:28

Fuyu, no, lähes kaikki. Tietysti on niitäkin jotka aloittivat ja olivat luonnostaan taitavia, osasivat koodit valmiiksi tms.

Mutta suurin osa aloitti opiskelemalla koodeja, kirjoittamalla itse hataria tekstejä, käyttämällä valmisulkoasuja yms.

En tahdo yleistää, yritän vain kertoa, että ei niitä varhaisaikoja kannata ihan heti unohtaa kun sattuu edistymään. Eikä tarvitse dissata jos ei heti osaa.

On luonnollista ensi opetella ja sitten osata!

  Re: Maailmanparannusvuodatus

LähettäjäBeronia 
Päivämäärä:   24.2.12 15:02:46

Tämmösiä ihmisiä löytyy ihan joka paikasta, ei vain virtuaalimaailmasta. :) tätä samaa voisi huudella ihan hyvin vaikkapa työpaikalla. Se on vaan tää maailma semmonen, alhaalla olevia sorretaan, ja sitten ne kasvaa ja nousee pinnalle vahvoina. Ilmeisesti.. mutta eihän sen noin kuuluis mennä. Mutta, what doesn't kill you makes you stronger.. Ja ainahan kaikennäkösiä jeesustelijoita löytyy joka suunnasta, se on fakta :D

  Re: Maailmanparannusvuodatus

LähettäjäVera 
Päivämäärä:   24.2.12 15:07:06

mua taas ihmetyttää se kun porukka koko ajan inisee että kun jotkut kirjottavat joitan juttuja nimimerkittömänä. jos sen nimellisenä kirjottaa ja tekee jotain väärin niin siinähän on kaikki pilalla ja kohta koko ht.net on mollaamassa sua nimettömänä. :) näin on mulle joskus käynyt.

  Re: Maailmanparannusvuodatus

Lähettäjäwortel 
Päivämäärä:   24.2.12 15:07:40

Minä ymmärrän pikkutyttöjä jotka perustavat tallinsa suntuubiin tai websin valmiskotisivuille, he voivat parissa vuodessa oppia tekemään hienoja tyylikkäitä ja itse koodattuja sivuja! Antakaa heille mahdollisuus!

Mutta kun yleensä nämä suntuubitallit ovat tähdenlentoja ja kokeilua, että onko tämä kivaa. Ensin ostetaan hevosia ja sitten kuukauden päästä tämä onkin tylsää, joten hevoset jäävät seisomaan tai sivut poistetaan kokonaan. Mielummin myyn hevoseni jollekin, jonka tiedän olleen edes hieman kauemman aikaa virtuaalimaailmassa, kuin sellaiselle jonka talli on eilen perustettu, enkä ole ikinä tallin pitäjästä kuullutkaan. Ymmärrän minäkin näitä pikkutyttöjä, jotka niitä talleja suntuubiin perustavat, mutta en luota heihin.

Lisäksi en yksinkertaisesti ymmärrä, miksi ht.netissä täytyy ottaa näitä "silmätikkuja". Boikotoidaan jotakin henkilöä vain siksi, että sillä on kerran unohtunut maksaa yksi valmennus tai se on muuten mokannut jotain. Tai keksinyt huonoja nimiä sukutauluun. Tai vaikka käyttänyt kaksoisnimimerkkiä.

Tuskin sitä ketään yhden tekemättä jätetyn valmennuksen takia tuomitaan. Mutta jos henkilöllä on kymmenen valmennusta rästissä ja sitten tekee uuden topan, jossa kertoo kirjoittavansa valmennuksia, koska on tylsää. Kyllä sitä nyt saa kertoa, että tällä henkilöllä on tekemättömiä töitä, ettei ihmiset luota tällaiseen joka jättää työnsä tekemättä. Virheille ei voi mitään, mutta jos yli kolme valmennusta unohtaa kirjoittaa, niin mielestäni on ihan oikeutettua vähän henkilöä näpäyttää. Enkä tajua kaksoisnimimerkkejä, miksei voi yhden nimen takaa kirjoitella, ettei tule sekaannuksia. Jos en uskalla jotain mieltä olla nimimerkkini takana, en kerro sitä millään asdfg -nimimerkilläkään. Pidän mölyt mahassa ja jatkan elämääni. Arvostankin enemmän ihmisiä, jotka kirjoittaa asiat oman nimensä takaa, eikä keksi jotain toista nimeä, jolla tulee vaan jokaiseen topaan haukkumaan kaikki.

Ei siinä ole mitään järkeä! Ihmisille (jopa virheitä tehneille) täytyy antaa mahdollisuuksia! Ketään ei saisi jättää ulkopuolelle, ellei ole tapahtunut jotain aivan hirveää.

Opetelkaa pyytämään anteeksi, niin ei tarvi mihinkään maan alle kaivautua ja tulla uuden nimimerkin kanssa tänne. Ihan mielelläni otan "takaisin" porukkaan, jos rehdisti myöntää virheensä ja pyytää anteeksi. Mutta jos kieltää kaiken ja ei ole muka tehnyt mitään, henkilön pisteet laskee mun silmissä aika matalalle.

Oletin vielä vähän aikaa sitten että virtuaaliharrastajat olisivat suvaitsevaisia ja ystävällisiä. Osoittautuiko uskomukseni aivan vääräksi, vai kuvittelenko vain?

Me virtuaaliharrastajat ollaan vaan ihmisiä, kaikilla on oma mielipide, eikä tarvi mennä muiden mukana. Täällä on paljon ystävällistä porukkaa ja apua saa jos osaa pyytää. Mikä logiikka on se, että jos yksi virtuaaliharrastaja sanoo pahasti toiselle = koko porukka on ihan perseestä?

Mulle on ihan sama, vaikka kaikki tulisivat nyt haukkumaan mut, tämä on mun mielipide ja seison sen takana. Tuskin oon eri mieltä huomenna tai ylihuomennakaan. Kaikki me ollaan vain ihmisiä, eikä tätä touhua tarvisi ottaa liian vakavasti! Opetelkaa pyytämään apua, kun sitä tarvitte. Pyytämään anteeksi, kun olette jotain "huonoa" tehneet. Kiittämään avusta, kun sitä saatte. Hieno avautuminen heti näin loman alkuun :-)

  Re: Maailmanparannusvuodatus

LähettäjäBeronia 
Päivämäärä:   24.2.12 15:08:37

^ harvemmin Vera siitä mollataan, jos osaat perustella kantasi ja seistä oikeasti asiasi takana. Semmosta ainaki itse arvostan. Esim. voisinhan nytkin kirjoittaa tämän nimimerkittömänä ;)

  Re: Maailmanparannusvuodatus

Lähettäjä: Ada 
Päivämäärä:   24.2.12 15:12:47

Tämä on Suomi: mitään et saa tehdä ellet ole täydellinen. Jos et ole, niin mene yksin hiljaa kotiin harjoittelemaan tai nurkkaan itkemään. Aivan saman ilmiö tämä on, oli kyseessä sitten virtuaalihevoset, valokuvaus, baletti, laulaminen tai juokseminen.

  Re: Maailmanparannusvuodatus

LähettäjäBeronia 
Päivämäärä:   24.2.12 15:14:38

wortel, amen!

  Re: Maailmanparannusvuodatus

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   24.2.12 15:16:10

Olen koittanut jo useamman vuoden pyöriä täällä periaatteella, että topikkeja lukiessani yritän kommentoida edes yhdelle tyypille jotain mukavaa. Ei siis meiningillä, että haukun kaikki muut, vaan kun yleensä en pahemmin kirjoittele, niin vaivaudun edes sen yhden 'ihana talli!' -kommentin kirjoittamaan.

  Re: Maailmanparannusvuodatus

LähettäjäSwash 
Päivämäärä:   24.2.12 15:16:58

Siinä juuri se pointti olikin, että ei sano sellaista ollenkaan, mikä ei ole ns. sopivaa. Kyllä jokainen varmaankin tietää, mikä kanttii jättää sanomatta.

  Re: Maailmanparannusvuodatus

LähettäjäFuyu 
Päivämäärä:   24.2.12 15:18:25

Miksei suntuubi-tallillekkaan voisi myydä hevosta, jos se on jo pysynyt pystyssä about puoli vuotta?
Mielestäni vallan hyvin voi myydä.
Syy, että kyseessä on suntuubi-talli, ei ole hyvä syy olla myymättä hevosta, jos muita tarjouksia ei ole tullut.

Anteeksi nyt vain mielipiteeni kaikille.

  Re: Maailmanparannusvuodatus

Lähettäjä: Ada 
Päivämäärä:   24.2.12 15:26:20

Lähettäjä: Swash
Päivämäärä: 24.2.12 15:16:58

Siinä juuri se pointti olikin, että ei sano sellaista ollenkaan, mikä ei ole ns. sopivaa. Kyllä jokainen varmaankin tietää, mikä kanttii jättää sanomatta.


Eiköhän ao. sano kaiken tarvittavan. Kun se on vain niin suhteellinen asia.

http://fc03.deviantart.net/fs71/i/2011/098/9/c/all_about_timing_by_humon-d3dixpd.jpg

  Re: Maailmanparannusvuodatus

LähettäjäMinea 
Päivämäärä:   24.2.12 15:38:34

Minä en aio haukkua ketään tästä tai tuosta mielipiteestä. Tämä viesti sai aikaan juuri haluamani reaktion; se herätti keskustelua.

Minulla on oma mielipiteeni, muilla omansa ja se siitä. Olisi kiva jos muuallakin kuin tässä keskustelussa mielipide olisi järkevästi ja mielellään kohteliaasti ilmaistu.

Tässä topassa on mielestäni (huom! mielipide!) ht.netin joihinkin muihin keskusteluihin verrattuna todella hyvähenkistä ja järkevää keskustelua.

Olen iloinen tästä ja toivon, että ihmiset ymmärtävät siellä ruudun toisella puolen, että mollaamisesta ja lyttäämisestä tulee paha mieli, varsinkin jos tällaista tapahtuu perusteetta.

Onko virtuaaliharrastus enää hauskaa jos joutuu kirjoittamaan jokaisen viestinsä peläten kuulevansa negatiivista palautetta kun on kerran erehtynyt kertomaan mitä mieltä on jostain?

En aio yleistää, mutta leijonanosa virtuaaliharrastajista on muuttunut pelottavan itsekkäiksi ja ilkeisi - ehkä huomaamattaan, ehkä tarkoituksella - kuka tietää?

  Re: Maailmanparannusvuodatus

LähettäjäMinea 
Päivämäärä:   24.2.12 16:19:12

(pieni piilouppaus keskustelun toivossa)

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.