Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  ARJ: Osoitteenmuutos, onko kysyttävää?

Lähettäjä: Jasny 
Päivämäärä:   15.2.12 20:49:07

Virtuaalinen Askellajiratsastusjaos vaihtoi osoitettaan ja ulkomuotoaan, lisäksi luokkien kuvauksia uusittiin ja tietoa lisättiin.

Seuraavana tavoitteena on tehdä usein kysyttyjen kysymysten osio sivuille helpottamaan lajin pariin tulemista, kilpailemisen aloittamista ja kilpailujen pitämistä.
Olit sitten uusi tai vanha harrastaja, saat kysyä vapaasti mitä vain askellajeihin tai ARJ:hin liittyvästä ja me pyrimme TK:n kanssa parhaamme mukaan vastaamaan. Myös muut asioista perillä olevat saavat jakaa tietämystään!

Niin ikään kommentit ja muu palaute on tervetullutta. (:

  Re: ARJ: Osoitteenmuutos, onko kysyttävää?

LähettäjäKiiskinen 
Päivämäärä:   15.2.12 20:52:03

Jos sivu näkyy väärin niin päivittäkää.

  Re: ARJ: Osoitteenmuutos, onko kysyttävää?

Lähettäjä: TK 
Päivämäärä:   15.2.12 20:54:08

Tulevaisuudessa toivomme, että epäselvissä asioissa otetaan meihin suoraan yhteyttä! Vastaamme mielellämme kaikenlaisiin kysymyksiin ja kuuntelemme hyvin perusteltuja parannusehdotuksia.

  Re: ARJ: Osoitteenmuutos, onko kysyttävää?

LähettäjäLuciana 
Päivämäärä:   15.2.12 20:55:24

Siis eikö nykyään saa kisata Showmanshipissä ja/tai Equitationissa "normaalien" luokkien lisäksi?

  Re: ARJ: Osoitteenmuutos, onko kysyttävää?

Lähettäjä: Jasny 
Päivämäärä:   15.2.12 20:57:02

Luciana, saa, missä lukee ettei saisi

  Re: ARJ: Osoitteenmuutos, onko kysyttävää?

LähettäjäLuciana 
Päivämäärä:   15.2.12 21:00:04

Saddle seat luokat -sivulla :D

"Virtuaalimaailmassa saddle seat on jaettu seitsemään eri lajiin, joissa on toisistaan eroavat kriteerit, tavoitteet ja arvosteluperiaatteet. Näitä ovat classic, country, english, show, park, showmanship ja equitation. ARJ:ssa saddle seat -hevosten tulee erikoistua yhteen lajiin."

Uusi ulkoasu on hieno :) Tosin tietysti jostain pitää mokottaa, eli otsikon yläpuolelle ei olisi tarvinnut jättää turhaa tyhjää tilaa ;)

Ensin en meinannut löytää Erikoisaskellajiluokat jne. linkkejä, ovat vähän piilossa tuolla sivussa ja olen varmaan sokea mutta en tosiaan huomannut aluksi että linkit ovat eri kuin mitä etusivulla :)

  Re: ARJ: Osoitteenmuutos, onko kysyttävää?

Lähettäjäsparrow-mind 
Päivämäärä:   15.2.12 21:00:47

ARJ näyttää tosi hienolta! <3

  Re: ARJ: Osoitteenmuutos, onko kysyttävää?

Lähettäjä: Jasny 
Päivämäärä:   15.2.12 21:02:18

Luciana, muutetaan tämä ja kiitos ensimmäisestä UKK osion kysymyksestä (;

  Re: ARJ: Osoitteenmuutos, onko kysyttävää?

Lähettäjä: TK 
Päivämäärä:   15.2.12 21:03:30

Videolinkkejä on tulossa myöhemmin lisää saddle seat -luokista ja sellaisista askellajiluokista, joiden kohdalta videota ei vielä löydy. Saa toki laitella linkkejä jos tiedossa on jokin sopiva video ja nykyisten tilallekin saa ehdotella parempia videoita. :)

  Re: ARJ: Osoitteenmuutos, onko kysyttävää?

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   15.2.12 21:11:31

Varsin komiat uudet sivut :)

(Luokkakuvaussivuilla issikoiden luokissa on päässyt yksi P liikaa passijuoksun kohdalle.)

  Re: ARJ: Osoitteenmuutos, onko kysyttävää?

Lähettäjä: Jasny 
Päivämäärä:   15.2.12 21:17:51

aksu, kiitoksia, korjataan (:

  Re: ARJ: Osoitteenmuutos, onko kysyttävää?

Lähettäjä: Heikku 
Päivämäärä:   15.2.12 21:35:10

Hienot ja selkeät sivut. Sain taas lisäbuustia issikoiden hankkimiseen kun tuli selvyys luokkiin :) ja ehkä pari muunkin rotusta konia (nyt saa yrittää hullaannuttaa jollain roduilla joita voisin tunkee saddle seatiin :DD)

  Re: ARJ: Osoitteenmuutos, onko kysyttävää?

Lähettäjä: TK 
Päivämäärä:   15.2.12 21:52:32

Ensimmäiset kysymykset vastauksineen löytyvät jo sivuilta. :)

http://renewy.com/arj/ukk.php

  Re: ARJ: Osoitteenmuutos, onko kysyttävää?

LähettäjäChrista W. 
Päivämäärä:   15.2.12 22:31:09

Kylläpä näyttää hyvältä! Myös luokkakuvausten osalta!
Ainut asia, mikä jäi hieman epäselväksi, tai en löytänyt tarkkaa vastausta edellisestä topicista on se, että mites jos hevonen on tähän asti kilpaillut sekaisin vaikka english- ja classic-luokkia? Tuleeko siitä miinusta esimerkiksi laatuarvostelussa, kuinka pahasti katsotaan?

  Re: ARJ: Osoitteenmuutos, onko kysyttävää?

Lähettäjä: Jasny 
Päivämäärä:   15.2.12 22:44:52

Christa, koska olemme havainneet, että sinä olet ilmeisesti ainoa, joka ei ole tätä "yksi hevonen saa osallistua kaikkiin rodulleen avoimiin luokkiin, joka luokkaan kerran ja vain yhteen saddle seat ryhmään" sääntöä ymmärtänyt, suosittelen sinua valitettavasti poistamaan jommasta kummasta ryhmästä tulleet sijoitukset. Helposti ne kuitenkin saa takaisin kasaan. (:

  Re: ARJ: Osoitteenmuutos, onko kysyttävää?

LähettäjäLuciana 
Päivämäärä:   15.2.12 22:48:54

Milloin sääntö on tullut voimaan? On meinaan törkeää käskeä poistamaan sijoitukset hevosilta, joilla niitä on lukuisia ja jotka ovat keränneet ne ennen säännön voimaantuloa :) Christasta en tiedä, mutta muita kyllä.

  Re: ARJ: Osoitteenmuutos, onko kysyttävää?

LähettäjäChrista W. 
Päivämäärä:   15.2.12 22:49:54

Jasny, jos huomasit myös ensimmäisessä topicissa Takku kyseli samaa asiaa. Kuitenkin, jos mahdollista, voisitteko vielä tarkentaa, tuleeko tällaisesta miinuspisteitä laatuarvostelussa - ottaen huomioon, ettei kyseistä sääntöä lukenut suoraan ARJ:n sivuilla tähän päivään asti. :)

  Re: ARJ: Osoitteenmuutos, onko kysyttävää?

Lähettäjä: Jasny 
Päivämäärä:   15.2.12 22:50:57

Luciana, silloin kun astuimme puikkoihin TK:n kanssa. Sitä ennen sekaisin kilpailleilla ei huomioida asiaa(ja tästä puhuttiin kyllä silloin jo), mutta käsittääkseni Christa aloitti kilpailun vasta, kun kyseinen sääntö piti löytyä pakollisena kutsuistakin.

  Re: ARJ: Osoitteenmuutos, onko kysyttävää?

LähettäjäLuciana 
Päivämäärä:   15.2.12 22:52:57

Okei, hieno juttu! Tuosta voinee laittaa maininnan jonnekin? Ettei käy niin että joku kauan sitten kisaillut alkaa poistamaan sijoituksia, kun sattuu huomaamaan uuden säännön sivuilta :)

  Re: ARJ: Osoitteenmuutos, onko kysyttävää?

LähettäjäChrista W. 
Päivämäärä:   15.2.12 22:54:00

Siis ennenhän sivuilla oli suositus, ei niinkään sääntö, joka oli hieman tulkinnanvarainen ja siinä mainittiin nimenomaan yhden kilpailun aikana. Jonka voi siis käsittää niin, että yksi hevonen saa yhden kilpailun aikana osallistua yhden ryhmän saddse-luokkiin.

Ilmeisesti olen kuitenkin ainut niin idiootti että en ole osannut lukea rivien välistä sen tarkoittavan kaikkia kilpailuita. Mutta selvä homma, poistelen muita sijoituksia, kiitos tiedosta.

  Re: ARJ: Osoitteenmuutos, onko kysyttävää?

Lähettäjä: TK 
Päivämäärä:   15.2.12 22:59:14

Kyseinen sääntö on lukenut sääntönä sekä sivuilla että kilpailukutsuissa. Luokat-sivulle oli ikävä kyllä jäänyt virheellistä tietoa, juurikin sama sääntö suositusmuodossa. Tässä näkyykin olevan kysymys lähinnä tulkintavirheestä.

Luciana, lisätään ukk-osioon. :)

  Re: ARJ: Osoitteenmuutos, onko kysyttävää?

LähettäjäChrista W. 
Päivämäärä:   15.2.12 23:10:56

TK, ilmeisesti. Hyvä nyt kuitenkin tietää. Kiitos asiallisesta vastauksesta.

Mitenkäs muuten jos ajatellaan kasvatuksen kannalta; mitkä saddse-luokat käyvät parhaiten yksiin? Jos siis haluaa olla tarkka ja realistinen, onko mitään merkitystä astuttaako esimerkiksi english-painotteisen hevosen classic-painotteisella hevosella?

  Re: ARJ: Osoitteenmuutos, onko kysyttävää?

LähettäjäLuciana 
Päivämäärä:   15.2.12 23:15:36

Ei noissa ole niin suuria eroja, että olisi kasvatuksen suhteen oikein mitään väliä mitä yhdistää - yksilöstä ja koulutuksesta kiinni mihin mikäkin hevonen sopii parhaiten :) Jos omistaa paljon hevosia (kuten mulla pian yli 500), niin toki jalostusta voi helpottaa käyttämällä pääosin saman lajin hevosia toisilleen, mutta noin muuten ei sillä ole väliä.

  Re: ARJ: Osoitteenmuutos, onko kysyttävää?

Lähettäjä: TK 
Päivämäärä:   15.2.12 23:23:46

Luciana jo ehtikin vastata. :)
Jos jollain tapaa haluaa realistisuutta hommaan, niin silloin voi katsoa mitä hevosen piirteitä missäkin luokassa arvioidaan ja risteyttää keskenään samankaltaisia lajeja kilpailevia hevosia. Varsinaisesti ei kuitekaan ole merkitystä miten näitä yhdistää, kun muutenkaan ei noudateta rotukohtaisia menetelmiä.

  Re: ARJ: Osoitteenmuutos, onko kysyttävää?

LähettäjäChrista W. 
Päivämäärä:   15.2.12 23:57:28

TK, okei hyvä tietää, kiitos tiedosta. :) täytyy nyt oikein ajan kanssa käydä nuo meitsin arj-morganit läpi ja jättää jokaiselle vain yksi painotus.

Onko muuten joku noista saddse-luokista ns. Helpompi ja joku vaikeampi vai menevätkö samaan kastiin kaikki? Vai onko turha edes miettiä mitään tällaista vertailua?

  Re: ARJ: Osoitteenmuutos, onko kysyttävää?

Lähettäjä: TK 
Päivämäärä:   16.2.12 00:02:44

Eipä noissa mitään helpompi-vaikeampi asettelua ole. Muuten ovat täysin samanlaisia, mutta se miten hevoset arvioidaan erottaa luokat toisistaan.

  Re: ARJ: Osoitteenmuutos, onko kysyttävää?

Lähettäjä: Jasny 
Päivämäärä:   16.2.12 00:02:55

Christa, sinä etunenässä olit vankumassa niitä kuvauksia sinne, onkohan ne nyt tullut ollenkaan luettua? Jos ne nimittäin lukisit ja koittaisit sisäistää asian, ymmärtäisit että joka ryhmässä arvostellaan eri asiaa. Toisessa keskitytään suorituskykyyn, toisessa käytökseen, jossakin ulkomuotoon. Silloin ei kyllä puhuta mistään vaikeustasoista.

Ihan oikeasti, tuo on jo naurettavaa. :D

  Re: ARJ: Osoitteenmuutos, onko kysyttävää?

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   16.2.12 00:03:10

Christa, eri saddleseatluokkia on turha vertailla, sillä niissä on kuitenkin eri arvosteluperusteet.

  Re: ARJ: Osoitteenmuutos, onko kysyttävää?

LähettäjäChrista W. 
Päivämäärä:   16.2.12 00:14:06

Jasny, eikö tämän topicin idea ollut kysyä kysymyksiä? Onko minulta jollainlailla evätty oikeus esittää kysymyksiä? Oikeasti, minua alkaa jo naurattaa tuo asennevammasi minua kohtaan... Onko liikaa pyydetty että vastaisit asiallisesti asiallisesti esitettyyn kysymykseen?

  Re: ARJ: Osoitteenmuutos, onko kysyttävää?

Lähettäjä: Jasny 
Päivämäärä:   16.2.12 00:19:38

Christa, en minä ole lisäämällä sivulle kysymyksiä, joihin löytyy suoraa vastaukset jos vähän viitsii niitä sivuja selata. :D
On se kumma kun et vaivaudu googlettamaan, jonka ymmärsin vielä, sinulle ei kelpaa virtuaaliwikilinkki, jonka ymmärsin jotenkin vielä, mutta kun ei sivustollakaan oleva tieto osu silmiin, joka sinua ja niitä kuutta mainitsemaasi muuta varten on sinne laitettu, niin kyllä jossakin mättää ja pahasti. Liekö minussa se vika sitten, kun en halua joka paikkaan kirjoittaa samaa asiaa ja montaa kertaa, vai onko jonkun luetunymmärtämisessä vikaa.

Toisaalta voisin vastata myös niin, että esitä sinä kysymyksesi sähköpostiin, kuten moni fiksukin kysymys jouduttiin WRJ:nkin topicissa sinne heittämään.

  Re: ARJ: Osoitteenmuutos, onko kysyttävää?

Lähettäjä: Jasny 
Päivämäärä:   16.2.12 00:21:00

Christa, niin ja pakko lisätä, että kyllähän minä ylläolevaan asialliseen viestiisi vastasin asiallisesti, en enää tähän, johon on juuri lisätty sivuille tieto rautalankaa vääntäen.

  Re: ARJ: Osoitteenmuutos, onko kysyttävää?

Lähettäjä: Jasny 
Päivämäärä:   16.2.12 00:44:26

Christa, vielä se, että pakko kyllä myöntää, että en kenellekään muulle vastaisi samaan sävyyn, mutta niin kaiku vastaa kuin sille huudetaan. Enkä tarkoita vain viestejäsi tähän topiciin, sillä ei ne aikaisemmat noin vain unohdu.

  Re: ARJ: Osoitteenmuutos, onko kysyttävää?

LähettäjäChrista W. 
Päivämäärä:   16.2.12 08:54:13

joopajoo, hohhoh. Taidat nauttia tästä - minä en. Täytyy varmaan etsiä joku korvaava laji arj:lle kun tämän lajin pariin ei ole tervetullut... :(

  Re: ARJ: Osoitteenmuutos, onko kysyttävää?

Lähettäjä: Tuire 
Päivämäärä:   16.2.12 10:08:49

"Realistisuuden nimissä askellajihevoset voivat mennä vain pieniä esteluokkia ja helppoja koululuokkia oman lajinsa lisäksi."

Nopeasti vilkaistuna missään ei sanota suoraan, mitä tarkoitatte pienillä esteluokilla ja helpoilla koululuokilla. Tähän olisi hyvä saada ihan tarkka määritys, koska kukin voi mieltää asian eri tavalla.

Varsinkin kun tuo yllä oleva lainaus oli tosiaan UKK:sta, mutta laatiksen sivulla puhutaan vaikeista este-/koululuokista. Nämä ovat ainakin minun mielestä kaksi hyvinkin eri asiaa, koska helppo luokka tarkoittaa tietenkin helppo C-A ja vaikea on Prix St Georgesta ylöspäin (ja tähän väliin jää vaativat luokat eli vaativa B ja A).

Meinaan minulla on tuo ARJ:hin uudelleenkoulutettu yleisratsu, jolle kuitenkin tarvitset pari ERJ-sijoitusta. Minun pitäisi siis saada tarkalleen tietää miltä tasolta kerätä nämä sijoitukset, etten meitä sakoteta ARJ-laatiksessa.

  Re: ARJ: Osoitteenmuutos, onko kysyttävää?

Lähettäjä: TK 
Päivämäärä:   16.2.12 10:28:08

Ketään ei todellakaan olla lajin parista häätämässä ja kaikki ovat tervetulleita. Toivoisinkin nyt tästä johtuen, että yksityishenkilöiden väliset erimielisyydet pidetään juurikin sellaisina (=pois ARJ:n yhteydestä).

  Re: ARJ: Osoitteenmuutos, onko kysyttävää?

Lähettäjä: ö 
Päivämäärä:   16.2.12 11:45:28

naurettavaa käytöstä jasnylta.

  Re: ARJ: Osoitteenmuutos, onko kysyttävää?

Lähettäjä: Jasny 
Päivämäärä:   16.2.12 19:03:38

ö, naurettava on aina parempi adjektiivi kuin esimerkiksi surullinen. :D
Enkä minä tarkoituksettomasti asiattomuuksia huutele, selvitä faktat.

Upitan samalla. (:

  Re: ARJ: Osoitteenmuutos, onko kysyttävää?

Lähettäjäyersinio 
Päivämäärä:   16.2.12 19:12:16

Voi teitä :D Jasnyn käytös on kieltämättä aika epäasiallista (hyihyi <3), mutta ihmettelen kovasti miksi Christa täällä niin kovasti meuhkaa ARJ:n puutteista ja ylläpitäjien nihkeydestä kun hän käyttäytyi täysin samalla tavalla WRJ:tä koskevissa asioissa.

Hienoa, että luokkakuvaukset tuli. Niitä itsekin kaipailin :) ja kysymyksiä ja vastauksia palsta oli erinomainen idea!

  Re: ARJ: Osoitteenmuutos, onko kysyttävää?

LähettäjäDina 
Päivämäärä:   16.2.12 19:25:28

Huh, mitä draamaa! :D

ARJ on ollut mulle aina selkeä ja varsin helppo. Jos olen halunnut jostain lisää tietoa, olen oma-aloitteisesti googlettanut ja katsellut videoita youtubesta. Itse nimeomaan pidän siitä, että ARJ:n sivut ovat helppolukuiset eikä sinne ole tungettu liikaa tietoa. Lisäksi jaos on pidetty hienosti ajan tasalla ja kalenteria on päivitetty esimerkillisesti. Mutta mielipiteensä kullakin.

Uusi ARJ on hieno! :) Tekstit ovat helppolukuisia ja uudet luokkakuvaukset ehdotonta plussaa. Hatunnostot ylläpitäjille!!

  Re: ARJ: Osoitteenmuutos, onko kysyttävää?

Lähettäjäweem 
Päivämäärä:   16.2.12 19:58:44

Seuraavista luokista kysymys/kommentti:
Cobtail
Road Pony
Harness Pony
(samoin pasojen luokat näiden yläpuolella)

Kun jokaisesta luokasta on koko sivun ollut omat tiedot, niin voisiko nämäkin luokat saada jokainen oman selityksensä? Tai sitten luokkien nimet jotenkin muuten kuin noin erilleen toisistaan, kerta tulkitsisin niissä olevan samat rajoitukset kaikissa, mutta jotka on sivuilla merkitty vain viimeisen luokan kohdalle. Selkiyttäisi :)

Oon kovasti harkinnut hackneyponien hankkimista, ja ehkäpä tässä kevään aikana siihen innostun :)

  Re: ARJ: Osoitteenmuutos, onko kysyttävää?

Lähettäjä: TK 
Päivämäärä:   16.2.12 20:04:18

weem, näiden kanssa pyrin jonkunlaiseen selkeyteen sillä, että samassa "ryhmässä" olisivat tiettyjen rotujen luokat ja alla niiden selitykset. Ei tainnut onnistua? :'D

Täytyy tätä vähän pohtia, tuntuu jotenkin turhalta lisätä täysin sama teksti useampaan kohtaan. Yritän kehittää jonkun selkeytyskeinon kuitenkin. :)

  Re: ARJ: Osoitteenmuutos, onko kysyttävää?

Lähettäjäkitatin 
Päivämäärä:   16.2.12 20:10:47

weem - Sä todellakin hommaat nyt hackneyponeja! Mä nimittäin tässä lähiaikoina hommasin itelle huikeat seitsämän kappaletta näitä (kolme omaa kasvattia niistä, heh hups), joten ois niinkun erittäin mahtavaa, jos sä innostuisit noita hommaamaan! :) Mä tosiaan kisaan näillä sadsen countrya, ja ihan uusi olen koko ARJ:n kanssa, mutta hackneyt iski heti silmään kun niitä mulle suositeltiin. Eli kannatan sun ideaa tosi paljon! <3

  Re: ARJ: Osoitteenmuutos, onko kysyttävää?

LähettäjäTakku 
Päivämäärä:   16.2.12 20:12:40

weem > mäki oon parista haaveillu ja joskus tossa yhden toinkin itselleni, mutta en oikein saanut sitä eloon asti :D Hankitaan molemmat niin olis ees muutama osallistuja luokkiin! ;D

  Re: ARJ: Osoitteenmuutos, onko kysyttävää?

Lähettäjäweem 
Päivämäärä:   16.2.12 20:19:18

kitta, mitä missä näytä!
Takku, joo hankitaan!

  Re: ARJ: Osoitteenmuutos, onko kysyttävää?

Lähettäjäkitatin 
Päivämäärä:   16.2.12 20:22:23

Mä tuun tökkiin sua kuhan näillä on luonteet sivuilla asti ja saan kuvakyselyihin farmeilta vastauksia, ihan perusponeja ja kisauran alussa kaikki! Mut oi sä oot ihana, vauhdilla vaan hommaamaan muutama niin saadaan joskus kasvattivaihtoa sitten tehtyä kun ne on isoja? :) Hih, oon innoissani. Nää tuntu taas vaan niin omalle rodulle, vaikka harvinaisia ovatkin :)

  Re: ARJ: Osoitteenmuutos, onko kysyttävää?

Lähettäjä: Jasny 
Päivämäärä:   18.2.12 06:20:17

up

  Re: ARJ: Osoitteenmuutos, onko kysyttävää?

LähettäjäKrafla 
Päivämäärä:   18.2.12 09:46:47

Ompa harmillista lukes tällaista riitaa täältä... ;(

  Re: ARJ: Osoitteenmuutos, onko kysyttävää?

Lähettäjämisery. 
Päivämäärä:   18.2.12 09:51:13

Äh, päivitelkää jo kalenteria että tiedän hyväksyttiinkö miun kutsut vai ei : DD

  Re: ARJ: Osoitteenmuutos, onko kysyttävää?

Lähettäjä: TK 
Päivämäärä:   18.2.12 11:39:37

Lahopää unohti päivittää kalenterin eilen vaikka piti... :D

Yritän saada sen päivitetyksi tässä pian, mutta jos en ehdi niin menee väkisin huomiselle.

  Re: ARJ: Osoitteenmuutos, onko kysyttävää?

Lähettäjämisery. 
Päivämäärä:   18.2.12 11:44:52

Jee hyvä. :D Oon niin innostunut taas issikoista, että tahdon saada paljon kilpailuita kalentereihn.

  Re: ARJ: Osoitteenmuutos, onko kysyttävää?

Lähettäjä: TK 
Päivämäärä:   18.2.12 12:45:27

Kalenteri päivitetty. :)

  Re: ARJ: Osoitteenmuutos, onko kysyttävää?

Lähettäjä: misery. 
Päivämäärä:   21.2.12 11:31:24

Itse olen miettinyt sitä, että ainakin issikoiden kohdalla on hankala saada luokat täyttymään ollenkaan, niin voisikohan noita rajoituksia miettiä uudelleen? Esimerkiksi jos yksi ihminen saisi tuoda yhden hevosen enempi (eli jos 30 osallistujaa niin 4 hevosta / ratsastaja) niin se auttaisi jo valtavasti. Varmasti kaikki halukkaat mahtuvat mukaan, mutta ei tunnu halukkaita löytyvän vaikka kissojen ja koirien kanssa metsästää. :/

  Re: ARJ: Osoitteenmuutos, onko kysyttävää?

LähettäjäDom 
Päivämäärä:   21.2.12 12:02:29

Ah hieno uus ulkoasu! :) Olempas onnellinen että olen issikkaharrastaja, en noista saddle seat jutuista ymmärtäisi mitään!
Eipä mitään kysyttävää, hehkutampa vain ;)

  Re: ARJ: Osoitteenmuutos, onko kysyttävää?

Lähettäjä: Tuire 
Päivämäärä:   21.2.12 14:15:58

Toistan kysymykseni, kun molemmat ylläpitäjät ovat täällä käyneet eivätkä vastanneet tai lisänneet vastausta UKK:hon (tai muualle näkyvään paikkaan):

"Lähettäjä: Tuire
Päivämäärä: 16.2.12 10:08:49

"Realistisuuden nimissä askellajihevoset voivat mennä vain pieniä esteluokkia ja helppoja koululuokkia oman lajinsa lisäksi."

Nopeasti vilkaistuna missään ei sanota suoraan, mitä tarkoitatte pienillä esteluokilla ja helpoilla koululuokilla. Tähän olisi hyvä saada ihan tarkka määritys, koska kukin voi mieltää asian eri tavalla.

Varsinkin kun tuo yllä oleva lainaus oli tosiaan UKK:sta, mutta laatiksen sivulla puhutaan vaikeista este-/koululuokista. Nämä ovat ainakin minun mielestä kaksi hyvinkin eri asiaa, koska helppo luokka tarkoittaa tietenkin helppo C-A ja vaikea on Prix St Georgesta ylöspäin (ja tähän väliin jää vaativat luokat eli vaativa B ja A).

Meinaan minulla on tuo ARJ:hin uudelleenkoulutettu yleisratsu, jolle kuitenkin tarvitset pari ERJ-sijoitusta. Minun pitäisi siis saada tarkalleen tietää miltä tasolta kerätä nämä sijoitukset, etten meitä sakoteta ARJ-laatiksessa."

  Re: ARJ: Osoitteenmuutos, onko kysyttävää?

Lähettäjä: TK 
Päivämäärä:   21.2.12 14:48:24

misery, valitettavasti emme lähde nostamaan rajoituksia. Islanninhevoset ovat kuitenkin aina olleet se suosituin rotu ARJ:n parissa ja tilanne saattaa muuttua hyvinkin nopeasti osallistujamäärien suhteen. Paria osallistujaa vajaat luokat ovat kuitenkin melko hyvin täyttyneitä. :)

Tuire, asiasta oli tarkoitus tehdä saman tien kunnon selvitys, mutta se jäi tekemättä ja vastaaminenkin unohtui. Pahoittelut siitä.

Emme ole vielä määritelleet miten tämän asian suhteen toimitaan. Asiasta ilmestyy kuitenkin blogipostaus, joka linkitetään laatiksen arvioinnin yhteyteen.

  Re: ARJ: Osoitteenmuutos, onko kysyttävää?

LähettäjäDisa 
Päivämäärä:   21.2.12 15:09:36

weem, Kirjoitin joskus kuvaukset noille hackneyponien omille luokille ja ne oli ainakin edellisille ARJ-sivuille linkitetty. Tässä kuitenkin hackneyponien omien luokkien kuvaukset pintapuolin: http://knoxdale.awardspace.com/tuig/hackneyluokat.htm

Tosin en tiedä, miten paljon noita säkäkorkeus-/hännänpituussäännöksiä voi virtuaalimaailmassa noudattaa, kun on niin vähän poneja?

  Re: ARJ: Osoitteenmuutos, onko kysyttävää?

LähettäjäChrista W. 
Päivämäärä:   21.2.12 15:54:19

Minä uskaltaudun vielä tänne topicciin, ja ajattelinkin kysyä, että mites noiden saddle seat-luokkien kohdalla - vaikuttaako esim ASSA:n kisaaminen millään lailla? Eli siis jos nyt kahdet tulokset on english-luokasta ASSA:sta ja muuten olen hevosen muuttanut vaikka classic-painotteiseksi, niin haittaako?

  Re: ARJ: Osoitteenmuutos, onko kysyttävää?

Lähettäjä: Tuire 
Päivämäärä:   21.2.12 16:36:25

Hyvä juttu, jotain tällaista ajattelinkin käyneen. Blogipostausta odotellessa siis (:

  Re: ARJ: Osoitteenmuutos, onko kysyttävää?

LähettäjäChrista W. 
Päivämäärä:   25.2.12 15:29:16

Nostelen, jos mahdollista niin saisiko tuohon minun kysymykseeni jonkinlaista vastausta :)

  Re: ARJ: Osoitteenmuutos, onko kysyttävää?

Lähettäjä: Jasny 
Päivämäärä:   29.2.12 08:34:30

Christa, ei ARJ laatiksessa ASSA:n tuloksia käydä tutkimaan. En silti täysin ymmärrä kysymystä, kun ASSAssakin saa kilpailla vain yhtä ryhmää. Mikset vain laita hevosia sille samalle painotukselle eli tee niistä englishkopuja, muutenhan ne jatkaisi assassa englishiä, mutta arjssa classicia?
Anteeksi vastauksen kesto, päässyt kaikessa tohinassa unohtumaan.

  Re: ARJ: Osoitteenmuutos, onko kysyttävää?

Lähettäjä: Jasny 
Päivämäärä:   29.2.12 17:53:15

up

  Re: ARJ: Osoitteenmuutos, onko kysyttävää?

Lähettäjä: Jasny 
Päivämäärä:   29.2.12 19:08:52

up2

  Re: ARJ: Osoitteenmuutos, onko kysyttävää?

Lähettäjä: Jasny 
Päivämäärä:   29.2.12 20:05:44

up3

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.