Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kiinnostusta uutta rotua kohtaan

LähettäjäViiwy 
Päivämäärä:   28.1.12 20:10:23

Mä haluaisin alkaa kasvattaa jotain mulle uutta rotua ja erityisesti tinker ja Irlannincob kiinnostais. Ajatus ois tehä pieni talli, jossa kasvattasin vaan yhtä rotua, jotta vois keskittyä täysin hyviin yksilöihin ja laadukkaaseen kasvatukseen. Mulla on kuitenkin pari kysymystä teille:

1. Onko roduille tarvetta?
2. Onko paljon muita kasvattajia (ei ainakaan googlettamalla löytyny)
3. Onko teillä kuvia yo. roduista (saa näyttää)?
4. Jotain, mitä haluat kertoa yo. roduista yms

Kiitos kaikille vastanneille.

Re: Kiinnostusta uutta rotua kohtaan

Lähettäjä: hyena 
Päivämäärä:   28.1.12 20:11:58

tinker & irlannin cob on sama rotu.

LähettäjäViiwy 
Päivämäärä:   28.1.12 20:15:11

hupsis, mun piti kirjottaa shire :D

LähettäjäViiwy 
Päivämäärä:   28.1.12 20:17:04

Sitä se tekee ku silmät ristissä kirjottaa (:

Eli siis rodut ois Shire ja irlannin cob

LähettäjäToffe 
Päivämäärä:   28.1.12 20:17:13

http://vicy.karkkimeri.net/

LähettäjäViiwy 
Päivämäärä:   28.1.12 20:18:28

Toffe, tuolta katselinkin jo.

Lähettäjä: Hirnaus 
Päivämäärä:   28.1.12 21:01:35

Oonko mää ihan tyhmä, vai miks mulla on käsitys että gypsy cob on sana kun tinker ja eri kun irlannin cob :D mä oon aina luullu että ne on kaks eri rotua :DD

LähettäjäViiwy 
Päivämäärä:   28.1.12 21:11:21

Ei hirveesti taida olla ihmisillä innostusta noihi rotuihi?

LähettäjäMari H 
Päivämäärä:   28.1.12 21:32:36

Ittellä on kaks irlannincobia ja kasvattajia löytyy vissiin jonkin verran. Ja yksittäisiä tapauksia varmaan löytyy usempikin :) Shireihin en ole törmännyt kuin muutaman kerran.

LähettäjäJazzumi 
Päivämäärä:   28.1.12 21:42:10

Tinker, irlannincob, Gypsy Vanner Horse, Gypsy Cob jne. ovat sama asia =) (Hirnaukselle)

Aiemmin irlannincobia sanottiin tinkeriksi, mutta jossain vaiheessa "virallisempi" nimitys muuttui irlannincobiin.

LähettäjäJazzumi 
Päivämäärä:   28.1.12 21:43:49

Niin ja aloittajallekin voisi vastata, kun tänne eksyi, että meiltä löytyy niin tinkereitä kuin shirejäkin (shirejä vasta pari kappaletta) muiden rotujen muassa.

http://wildhorseranch.webs.com

Lähettäjä: Hirnaus 
Päivämäärä:   28.1.12 21:57:58

No kun kerran IRL- kasvattajalta tuli oikaisu, että älähän nyt sekota gypsyä ja irlantilaista :D?

LähettäjäViiwy 
Päivämäärä:   28.1.12 22:55:06

Hirveesti kyllä kiinnostais. Pitää vaan tota kuva politiikkaa miettiä ku en haluis et hevoset jää ilman kuvia. (:

Lähettäjä: micy 
Päivämäärä:   28.1.12 22:59:57

Itelläni on pyörinyt nyt puolen vuoden ajan mielessä irkkuja kasvattava talli :) Ehkä piirtelemällä olisin lähtemässä mukaan, mutta rotu on vielä ihan auki, irlannincob pitkään mielessä kylläkin. Oon saanu sellasen käsityksen että tinker ja irlannincob on sama asia, mutta sitten jossain välissä sanottiin että tinker olisi pienempi kuin irlannincob? Mene ja tiedä...

Lähettäjä: Tuire 
Päivämäärä:   28.1.12 23:08:52

Eiköhän ne kyllä ole ihan sama hevosrotu, nimeäminen vain riippuu paljolti missä päin maailmaa ollaan. Ja rodustahan tosiaan Hevosmaailma.netin mukaan on eri sektioita säkäkorkeuden mukaan enkä usko, että nimeäminen menisi niidenkään perusteella (viitaten tuohon micyn viestiin, että tinker olisi pienempi kuin "muut" tms.).

Ehkäpä Hirnauksen kasvattaja tarkoitti jotain sen suuntaista, että irlantilainen on juuri Irlannista kotoisin ja Gypsy Horse sitten Amerikoista ja nämä mahdollisesti eroavat hieman toisistaan?

---

Irlannincobit on kyllä varsin söpöjä ja jos jaksaisi kaivella farmeja läpi ja saisi kuviin lupia, voisi olla ihan kivakin alkaa jonkunlaista showta näiden kanssa tekemään. Mutta saa nyt nähdä, jää luultavasti tekemättä :D

LähettäjäSwash 
Päivämäärä:   28.1.12 23:19:19

Shireihin en ole pahemmin törmäillyt, mutta se rotu todellakin olisi kiinnostava! Vaikka itse en kasvata enkä kyllä lähitulevaisuudessa aio kasvattaakaan, niin olisi hienoa saada niille näkyvyyttä lisää virtuaalimaailmaan. Saattaisin joskus tosin ehkä olla kiinnostunut yhden shiren hankkimaan tonne valjakkopuolelle, aika ihania tupsujalkoja kun ovat :>

LähettäjäViiwy 
Päivämäärä:   28.1.12 23:26:03

Pitääki alkaa kiertää farmeja läpi ja kysellä kuvia. Ehkäpä tässä muutamien kuukausien päästä on pystyssä hieno shire siittola (;

LähettäjäViiwy 
Päivämäärä:   29.1.12 09:45:35

Vielä toivosin lisää vastauksii. (:

LähettäjäViiwy 
Päivämäärä:   29.1.12 19:40:13

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.