Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: Kaisa 
Päivämäärä:   25.1.12 15:44:03

NJ-tuomarit, missä vika?

Olisikohan NJ-kalenterin ylläpitäjän aika hieman puhdistaa tuomarilistaa, sillä heistä noin kaksi (ehkä) on aktiivisia ja vastaavat lähetettyihin sähköposteihin.

Pitämiini NJ-näyttelyihin lähetin viestiä lähes kaikille aktiivisille tuomareille, sain ehkä kolme vastausta ja kaksi niistä oli kielteisiä. Tulokset viipyvät ja viipyvät ja tuomaria saa hakea kissan ja koiran kanssa - jos joku lupautuu, ei tuloksia kuitenkaan kuulu silloin kun ne on luvattu.

Miksi tähän hommaan otetaan tällaisia ihmisiä? Ymmärrän kyllä, että jonkun täytyy tämänkin homma tehdä, mutta tarvitseeko lupautua jos ei aika riitä tai ei osaa sähköpostia katsoa? Ymmärrän myös, että elämäntilanteet muuttuvat ja aina ei pysty, mutta eikö tuomarin velvollisuus ole ilmoittaa siitä NJ:n pitäjälle, joka päivittää tuomarilistaa sitä mukaa?

Missä tämä vika nyt ihan oikeasti on, todella rasittavaa pitää mitään näyttelyitä (varsinkin kun tämä jaos on se ainut ja oikea) kun nimenomaan tähän tuomariasiaan kusee koko juttu.

(Hakisin itse tuomariksi jos älyäisin hevosten rakenteista jotain, mutta koska en älyä, en hae).

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   25.1.12 15:45:56

kohta joku ihan varmasti vastaa että "tuomaritkin ovat vain ihmisiä jajajaja muutakin elämää kuin virtuaalimaailma jajajaja hae itse tuomariksi jajaja..."

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: Kaisa 
Päivämäärä:   25.1.12 15:53:37

:D, sen takia muistinkin ilmoittaa, että en ymmärrä rakenteista mitään ja ymmärrän henkilökohtaisen elämän muuttumiset ...

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.1.12 16:00:36

aamen! foorumilla on aikaa roikkua mutta ei ole aikaa tuomaroida

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: jessie 
Päivämäärä:   25.1.12 16:07:57

Shonna on kuulemma lopettanut, ilmeisesti myöskään Maria A:ta ei ole näkynyt pitkään aikaan?

Suurin osa taitaa olla hyvin epäaktiivisia muutenkin, tekee katoamistemppuja ja palaa takaisin kuin mitään ei olisi tapahtunut.

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: Kaisa 
Päivämäärä:   25.1.12 16:11:33

Miksi tuollainen käytös sallitaan? Kyllähän sitä nyt ihmisestä tietää, että kun kerran on epäaktiivinen, on lähestulkoon siitäkin eteenpäin epäaktiivinen.

Tai miksei voisi sitten ilmoittaa poissaolostaan?

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: Kaisa 
Päivämäärä:   25.1.12 16:30:15

Kaipaisin myös NJ-tuomareita ja NJ:n ylläpitäjää tähän topicciin.

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: Lilla 
Päivämäärä:   25.1.12 16:47:58

Mulla roikkuu vieläkin yhdet näyttelyt tuloksettomina kun ei meinaa BIS-kehälle löytyä tuomaria.. mailia on laitettu useammalle eikä minkäänlaista vastausta tullu :s

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjäweem 
Päivämäärä:   25.1.12 17:02:48

Niin kovin tiedän tilanteen. Marraskuun lopulla oli näyttelyn päivä, lopulliset tulokset sain tossa tammikuun 20. päivä.

Itte laitoin mailia monta kertaa, joskus monelle kerralla, joskus taas yhdelle kerrallaan. Ja tosiaan samalle henkilölle useamman kerran, jotta tietää varmasti, että edelleen kaipaan tuomaria. Ymmärrän nimittäin sen, että jos lukee sähköpostin viikolla 1, jolloin vippiin on vielä aikaa, ja ei juuri silloin ehdi vastata, niin ei siihen sähköpostiin palaa sitten myöhemminkään, esim. viikolla 4, kun vip on jo mennyt ja edelleenkään ei ole tuomareita. Siksi järjestäjän kannattaa vähän pommittaa sähköpostilla.

Myös täältä foorumilta tuntuu silloin tällöin hyvinkin löytyvän tuomari, joka ehtii pari luokkaa samantien tuomaroida.

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: veikka 
Päivämäärä:   25.1.12 17:11:08

Multa meinas kans usko loppua, kun ei enää "hyväksi havaitut" tuomarit vastanneetkaan mulle :/

Mutta Isla P:ltä ja Peppi S:ltä sain vastaukset tunnin sisällä, eli kyllä sieltä näitä aktiivisiakin vielä löytyy.

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

LähettäjäLuciana 
Päivämäärä:   25.1.12 17:17:23

Vika on aika pitkälti inhimillisyydessä. Itse en ikinä tarkoituksella jätä vastaamatta, mutta välillä niitä vahinkoja sattuu.

Jos joku nyt huomaa niin älkää laittako mulle (Terhi N.) tuomarointipyyntöjä. Olen ilmoittanut että minut voisi siirtää tauolla olevien listalle, mutta noissa päivityksissä nyt tuppaa välillä kestämään :)

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: Kaisa 
Päivämäärä:   25.1.12 17:22:36

Eipä ne kaksi aktiivista auta jos kaksikymmentä näyttelyä on ilman tuomaria. :/ Jotain isompaa pitäisi minun mielestäni tehdä.

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: veikka 
Päivämäärä:   25.1.12 17:26:59

Kaisa: Ehkei pointti nyt ollutkaan siinä, että on nuo kaksi aktiivista, vaan että niitä ylipäänsä on...

Oletko itse heille laittanut viestiä? Sitten kun olet koko listan käynyt läpi, etkä keltään saanut vastausta, voit mun puolesta vaatia "jotain isompaa" tehtäväksi.

Lisäksi ne satunnaisia tuomarointeja suorittavat tuomarit ovat myös päteviä tuomareita. Kai olet heille laittanut ystävällisen pyynnön, että voisivatko tuomaroida, kun et yhtään aktiivisista tuomareista ole saanut kiinni?

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: hyena 
Päivämäärä:   25.1.12 17:28:11

Mulle on tullut tänä vuonna 5 tuomarointipyyntöä, oon vastannut jokaiseen kieltävästi. Yksikään ei ole laittanut uudestaan viestiä.

"Olisikohan NJ-kalenterin ylläpitäjän aika hieman puhdistaa tuomarilistaa, sillä heistä noin kaksi (ehkä) on aktiivisia ja vastaavat lähetettyihin sähköposteihin."

Eli sieltä pitäisi poistaa kaikki muut paitsi ne 2?

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   25.1.12 17:29:11

"
Eli sieltä pitäisi poistaa kaikki muut paitsi ne 2?
"

Niin? Mitä hyötyä on turhista nimistä listalla?

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjäksuvi 
Päivämäärä:   25.1.12 17:29:52

hyena, miks ne pistäis uudestaa jos oot jo vastannu kieltävästi? :D enkä tarkota tätä mitenkää loukkaavasti tai mitenkää mietin vaan :)

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjäpipariina. 
Päivämäärä:   25.1.12 17:30:10

Itse teen satunnaisia tuomarointeja, joten kannattaa laittaa mailia vaikka multa ei saisikaan välillä vastausta - en vastaa jollen pysty lupaamaan niitä tuloksia samantien. Oon tämän vuoksi myös satunnaisissa tuolla tuomarilistalla, en aktiivisissa. Elämäntilanne sallii joskus sen, että aikaa on tuhlata virtuaalihevosiinkin enemmän, jolloin sitten tuomarointeja teen (esim. viime lauantaina kolmet näyttelyt). Kuitenkin iltaisin varsinkin olen niin väsynyt ettei tuollaiseen yksinkertaisesti riitä jaksamus.

Suurin syy siihen, miksi tällainen käytös sallitaan, taitaa olla se, että tuomareita ei ole yksinkertaisesti tarpeeksi että yhtäkään voitaisiin hukata. En tiedä tilanteesta sen enempää kuin että ainakin yksi on suorittamassa koetta, mutta muutoin hommaan ei ole ilmeisesti kiinnostusta. En ole kuitenkaan jaoksen ylläpitäjä, joten en osaa sanoa asiasta sen enempää.

Olen samaa mieltä siitä, että tuomarikantaa tulisi uudistaa. On todella inhottavaa pitää näyttelyitä kun ei löydy tuomareita tai lupautuneet tuomarit eivät vastaa.

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: hyena 
Päivämäärä:   25.1.12 17:32:36

"hyena, miks ne pistäis uudestaa jos oot jo vastannu kieltävästi? :D enkä tarkota tätä mitenkää loukkaavasti tai mitenkää mietin vaan :)"

Kyllä mä ainakin laittaisin toisen kierroksellisen maileja jos en saisi ekalla kerralla tuomaria.

Kumma, että mä oon saanut aina (viimeksi alle kk sitten) tuomarit tuomaroimaan.

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

LähettäjäNiina 
Päivämäärä:   25.1.12 17:32:44

Mä yritin hakea tuomariksi, koulutus kuulemma jäissä toistaiseksi. Haen uudestaan kunhan löytävät kouluttajan. Sitten saatte ainakin yhden aktiivisen lisää.

En tiedä onko mainittu.

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: Kaisa 
Päivämäärä:   25.1.12 17:37:10

Oletko itse heille laittanut viestiä? Sitten kun olet koko listan käynyt läpi, etkä keltään saanut vastausta, voit mun puolesta vaatia "jotain isompaa" tehtäväksi.
Kyllä olen käynyt. Viime kerralla kun järjestin näyttelyitä, lähetin viestiä kaikille muille paitsi Peppi S:lle (koska hän itse sanoi minulle, ettei ota näyttelyitä tuomaroitavaksi). Kaksi vastasi myöntävästi, yksi kielteinen vastaus tuli myös takaisin ja kukaan muu ei vastannut. Aktiivisten listalla on 14 tuomaria.

Lisäksi ne satunnaisia tuomarointeja suorittavat tuomarit ovat myös päteviä tuomareita. Kai olet heille laittanut ystävällisen pyynnön, että voisivatko tuomaroida, kun et yhtään aktiivisista tuomareista ole saanut kiinni?
Missään vaiheessa en ole väittänyt, etteivätkö tuomarit ole päteviä - kyse on aktiivisuudesta. Itse laitan aina ystävälliset ja kohteliaat pyynnöt tuomareille, ja lisään loppuun, että toivoisin vastausta vaikka vastaus olisi negatiivinen. Muistan myös kiittää etukäteen. Eli ei voi olla kyse siitä, että pyyntöni olisi epäasiallinen.

Yksikään ei ole laittanut uudestaan viestiä.
Kuten ksuvi sanoi, miksi kukaan laittaisi uudestaan viestiä? Minä ainakin otan sen ensimmäisen ei-vastauksen lopullisena ei-vastauksena, eikä siihen sitten ole lisättävää. Ei ole tullut pieneen mieleenikään lähteä uudelleen pommittamaan jo muuten niin kiireisiä tuomareita.

Eli sieltä pitäisi poistaa kaikki muut paitsi ne 2?
En myöskään sanonut, että kaikki muut pitäisi poistaa - ehkä syytä olisi tehdä jonkinlaista harvennusta ja oikeasti selvittää kenellä on aikaa ja kenellä ei. Ja sitten painottaa sitä vastausta niihin sähköposteihin ja tulosten lähettämistä silloin kun pitää.

En tiedä tilanteesta sen enempää kuin että ainakin yksi on suorittamassa koetta, mutta muutoin hommaan ei ole ilmeisesti kiinnostusta.
Minä en ymmärrä miksei tätä tuomarikoetta mainosteta millään lailla? Aikoinaan oli hakutilaisuudet, joissa nimenomaan tiettynä aikna haettiin NJ-tuomareita, ja silloin piti tehdä koe. Nyt harva varmaan edes tietää, että siihen kokeeseen voisi osallistua jos haluaa.

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: Kaisa 
Päivämäärä:   25.1.12 17:37:36

hyena, ehkä sulla on suhteita?

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: hyena 
Päivämäärä:   25.1.12 17:40:07

Muistakaahan kanssa, että tämä kaikki on vapaaehtoistyötä. Mielestäni tässä pätee se, että jos ei itse tee muiden hyväksi mitään ei voi olettaa että muutkaan tekisivät.

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjäpipariina. 
Päivämäärä:   25.1.12 17:43:37

Minä en ymmärrä miksei tätä tuomarikoetta mainosteta millään lailla? Aikoinaan oli hakutilaisuudet, joissa nimenomaan tiettynä aikna haettiin NJ-tuomareita, ja silloin piti tehdä koe. Nyt harva varmaan edes tietää, että siihen kokeeseen voisi osallistua jos haluaa

Ei sitä varmaan mainosteta, jos kouluttajia ei ole... :) Mutta mun mielestä siitä löytyy kyllä selkee linkki NJ:n sivuilta: http://www.revanssi.net/nj/koulutus.html ja kysellä voi mailitse.

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

LähettäjäLeandra 
Päivämäärä:   25.1.12 17:52:26

Vastaan ihan pikaisesti muutamaan kohtaan (+300 sivua tenttikirjaa odottaa wuhuu!):

1. Ongelma on tiedostettu, ja kovasti haluaisin asialle tehdä jotakin.
2. Tuomarikouluttajaa ei tällä hetkellä ole.
3. Mulla on tällä hetkellä niin tiukka aikataulu, että en missään välissä ehdi juuri NJ-asioita ajatella (huomaa mm. kalenterista :S) = en ehdi hakea uutta kouluttajaa.
4. Tilanne ei ole pysyvä, mutta seuraavaan pariin viikkoon ei tule olemaan aikaa mihinkään opiskelujen lisäksi ylimääräiseen.
5. Mulla itselläni ei ole tietoa tarpeeksi tuomareiden tai saatika tuomarikouluttajan kouluttamiseen.
6. Uudistettu tuomarikoe on Aneten koneen syövereissä, josta sitä ei saa. Alunperin uudistuksen takia koko koe oli tauolla, nyt tietysti Aneten surullisen poismenon takia.
7. Summa summarum, uusia tuomareita ei ole tällä sekunnilla tulossa, mutta tarkoituksena on korjata asia.

KAIKKIA NYKYISIÄ TUOMAREITA KEHOTTAISIN AKTIIVISUUTEEN JOS MITENKÄÄN SIIHEN KYKENETTE!!

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.1.12 18:05:26

olis kiva saada vaik tänne lista aktiivisista tuomareista. tietäis ketä kysellä eikä odottelis turhaan vastausta

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: kakuro 
Päivämäärä:   25.1.12 18:57:36

Leandra mä oon kans sulta tai sallikselta (en muista) pyytäny et siirtäis mut taukoileviin? Kyllä tässä taas joskus on aikaa kun tuo muksu alkaa enemmän touhuilemaan itsenäisesti ja nukkumaan pidempiä päikkäreitä... Mutta ei nyt toistaiseksi.

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjäalhippa 
Päivämäärä:   25.1.12 19:02:17

Itse laittelin viestiä jo niille satunnaisesti tuomaroivillekin, kun kaikilta listalla olevilta aktiivisilta tuomareita ei tule minkäänlaista vastausta. Tosin niin laitoin sitten uudelleen postia myös kaikille niille jotka eivät aikasemminkaan mitään vastanneet. Itselläni oli 4 luokkaa tuomaria vailla. Lopuilla on jo tuomari ja osassa luokista on tulokset.

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: Welby 
Päivämäärä:   25.1.12 19:47:42

Ilmoittelen nyt tätä kautta, että Anniina K. koittaa hoitaa rästissä olevat tuomaroinnit viikon sisällä. Olen vastannut myös osalle e-mailin kautta, että tuomarointi valitettavasti viivästyy. Onneksi kaikki näyttelyt ovat tammikussa pidettäviä, eikä kovin suurta kiirettä niillä pitäisi olla.

Koirani sairastui kolmisen viikkoa sitten, minkä vuoksi tuomarointi-intoni laantui täysin. Vajaa viikko sen jälkeen koirani jouduttiin lopulta lopettamaan. Viime viikolla sitten meille tuli ulkomaalaisia vierailijoita kylään, joiden kanssa kului kaikki vapaa-aika. Nyt olen sitten sairaana, joten viimeiset kolme viikkoa olen ollut hyvin epäaktiivinen. Yritän korjata tilanteen pian, kunhan oloni kohentuu ja kevään kirjoitukset ovat ohi helmikuun alun jälkeen.

Haluan viestilläni korostaa, että yht'äkkisiä tapauksia reaalielämässä sattuu, minkä takia aktiivisuus virtuaalimaailmassa kärsii. Koiraa, jonka olin omistanut 13 vuotta, lääkitessä sitä ymmärtää, mitkä asiat ovat todella tärkeitä ja mitkä menettävät täysin merkityksensä. Itselleni virtuaalihevoset ovat olleet harrastus, mikä tulee luonnollisesti aina toisena oikean elämän jälkeen. Kun oma elämä on kunnossa, on aikaa keskittyä myös siihen virtuaaliseen elämään, eikö?

Olen yrittänyt vähintään joka toinen päivä tarkastaa e-mailini, mutta tuomarointikyselyitä ei kovin paljon ole edes tullut. Siksi ihmettelenkin kun niin yllättävän moni täällä foorumilla vannoo käyneensä kaikki listoilla olevat läpi ja vain muutaman heistä vastanneen maileihin. Omasta puolestani voin toki vain puhua, mutta en siltikään voi uskoa, että vain minä vastaan maileihin...

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

LähettäjäMirage 
Päivämäärä:   25.1.12 19:52:46

Leandra, pistin mailia nj sähköpostiin :)

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: isla. 
Päivämäärä:   25.1.12 20:06:21

Itse ainakin pyrin tuomaroimaan mikäli vain kerkeän. Kovinkaan montaa luokkaa ei kuitenlaan viitsi päivässä tehdä, sillä silloin kärsii jo tuomaroinnin laatu. li Tälläki hetkellä listoilla on yli 10 näyttelyt joista pitäisi tulokset saada, joten vähän on joutunut kieltäytymään. Onneksi tällä viikolla pitäisi vähän saada purettua tuota jonoa. :) Eli ensi viikolla jos tarvitsee tuomaria niin minulle voi laittaa sähköpostia niin tuomaroin.

Itse ihmettelen tuota ettei kukaan ole vastannut. Itse olen mielestäni kaikkiin vastannut vaikka vastaus olisikin kieltävä.

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: Kaisa 
Päivämäärä:   25.1.12 20:51:12

Onkin positiivista, että te kaikki aktiiviset tuomarit olette kirjoittaneet tänne, mutta se ei ole se asian pointti. Vaan se, että listoilla roikkuu monta nimeä, joilla ei ole aktiivisuudesta tietoakaan. Mitä niille tehdään ?

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: Kaisa 
Päivämäärä:   26.1.12 13:05:25

nostelen.

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjäaavistus. (01354) 
Päivämäärä:   26.1.12 13:40:22

Itse olen monesti ilmoittanut NJ:n että tuomaroin vain hyvin satunnaisesti. Silti nimeni keikkuu edelleen tuomarilistan kärjessä. Olen viimeksi tuomaroinut joskus 2010, ja tuomarina haluan edelleen jatkaa, mutta en ehdi millään tuomaroimaan kuin hyvin hyvin satunnaisesti.

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

LähettäjäChrista W. 
Päivämäärä:   26.1.12 13:59:06

Mikä on sopiva aika odottaa tuomarilta tuloksia ? Milloin voi kysyä jotain toista tuomaria ?

Puolitoista viikkoa olen itse odottanut yhdeltä tuomarilta vastausta - kaksi sähköpostia laittanut. Yhdestä ainoasta luokasta kiinni, että saisin BIS-tuomarille ilmoitettua BIS-kehän tuomaroinnista.

Ja tiedän, että kyseinen henkilö on ollut aktiivinen tällä foorumilla ja vastannut minulle sähköpostiin esimerkiksi kasvatusasioista.

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: Kaisa 
Päivämäärä:   26.1.12 13:59:57

Kuka on vastuussa tuosta tuomarilistan päivittelystä? Leandra?

Pitäisikö kyseinen henkilö vaihtaa tai ottaa listan päivittelyyn, joku joka on aktiivinen? Eihän tämä oikeasti näin toimi.

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   26.1.12 14:19:16

Miten NJ-tuomariksi pääsee ja millaisin kriteerein?

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: Sorel 
Päivämäärä:   26.1.12 17:03:04

Elisa A:lle voi lähettää tuomaripyyntöjä

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   26.1.12 17:23:35

Leandra on varmaanki siitä vastuussa, mutta hän ei taia olla tällä hetkellä erityisen aktiivinen itsekkään.

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: Marimer 
Päivämäärä:   26.1.12 17:38:47

Tuomareita pitäisi olla paljon enemmän ja mitä hyena tekee siellä tuomareissa jos kerta vastaa kaikkiin saamiinsa pyyntöihin kieltävästi? Ei kovin hyvää mainosta etten sanoisi, kun kerta vain 5 pyyntöä olet saanut vuoden aikana ja kaikkiin sanot ei.

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: Kaisa 
Päivämäärä:   26.1.12 19:20:27

Marimer tiivisti kyllä ihan hyvin.

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: hyena 
Päivämäärä:   26.1.12 19:28:32

"mitä hyena tekee siellä tuomareissa jos kerta vastaa kaikkiin saamiinsa pyyntöihin kieltävästi?"

Jos olen vastannut marraskuun jälkeen pyyntöihin kieltävästi elämäntilanteestani johtuen niin en näe pointtia erota koko hommasta?

Mä en todellakaan rupea työkoneella tai puhelimella laittamaan NJ tuloksia ;)

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

LähettäjäTatti 
Päivämäärä:   26.1.12 19:48:31

Ite katoin kerran tota NJ:n tuomarikoulutusta ja se vähän kiinnostikin mutta kun huomasin ikärajan jouduin pettymään. Eikä mul ees olis tietoakaan mutta olin silloin todella halukas oppimaan, nyt kyllä tuota halua on vieläkin joten katsellaan mihin maailma menee :)

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

LähettäjäNenna 
Päivämäärä:   27.1.12 12:40:56

Itselläni on kuukausi sitten ollut näyttelyissä pitopäivä ja n. viikko sitten sain viimeisiin luokkiin tuomarin, kun lupasin, ettei tuloksilla ole kiire. Olen täysin tyytyväinen jos ne kesään mennessä saadaan.

On kyllä ollut semmoista rumbaa tuomarinhaku, että päätän suosiolla pitää taukoa niiden järjestämisestä.

Koska tuomareita on vaikea saada ja osa lusmuilee hyvinkin lahjakkaasti, niin pitäisiköhän kalenteriin päivittää kutsut vasta, kun luokissa on tuomarit. Anomukseen tietty liitetään tuomarin lupaus tuomaroida. Näin kalenteriin tulisi näyttelyitä ehkä hitaampaa tahtia, mutta tulokset eivät viivästy tajuttomasti ja kalenterin yp saisi myös realistista käsitystä tuomareiden aktiivisuudesta.

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjäaavistus. (01354) 
Päivämäärä:   27.1.12 13:41:09

Lupaan aktivoitua tuomarina(kin), jos kerran se tuomarien saaminen on niin vaikeaa. :/

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: Kaisa 
Päivämäärä:   27.1.12 14:16:44

Kyllä mun mielestä jaoksen ylläpitäjän kuuluu päivittää tuota tuomarilistaakin enemmän kuin kerran vuodessa - ottaen huomioon, että osa tuomareista on ilmoittanut olevansa epäaktiivisia jo viime syksyllä ja listalla ei ole tapahtunut mitään muutosta.

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

LähettäjäJessika 
Päivämäärä:   27.1.12 14:49:50

Itse näyttelyiden kermaa ja vsr:n ylläpitäjänä voin kertoa että kyllä ne oman elämän kiireet vain menevät virtuaalihommien edelle. Toki se harmittaa jos homma ei toimi ja ennen olin suurinpiirtein ihan raivona jos homma ei toiminut. Nytkun tietää mitä ylläpitäminen on niin suon kaiken rauhan myös muiden jaosten yms ylläpitäjille.
Toisilla on opiskelukiireet, toisilla työkiireet, itse sain lapsen ja minulla ei olisi tullut mieleenkään alkaa päivittelemään yhtään mitään kun opeteltiin uutta perhe-arkea. Tosin ilmoitin tästä jo hyvissä ajoin ja asia ymmärrettiin. Ihmisiä me ylläpitäjätkin vain ollaan!

Itse olen saanut näyttelyihini nopeasti tulokset, tosin minulla on suhteita joka tietysti helpottaa asiaa. Mutta niinkuin jotkut on jo sanonut, hyvin moni on saanut tuomarin tämän höttönetin kautta eli aktiivista etsintää topikkien muodossa!
Ehkä kannattaisi tehdä joku topikki tänne pyörimään johon ihmiset ilmoittaisivat tuomarointia kaipaavat näyttelynsä.

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: enska 
Päivämäärä:   27.1.12 14:53:00

Jessica, jos tietää että on tulossa epäaktiivinen jakso virtuaalihommissa, silloin pitää hankkia joku tuuraamaan, eikä vain olettaa että ihmiset ymmärtävät! Pitää ymmärtää, ettei se jaos tai mikä lie ole "oma" (jos nyt puhutaan näistä suurimmista jaoksista), vaan se on koko virtuaalimaailman yhteinen.

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: kakuro 
Päivämäärä:   27.1.12 16:19:23

Jos ne jaokset on "koko virtuaalimaailman yhteisiä" niin tehkää asialle jotain. Ei jaoksen ylläpitäjät ole teillä/"virtuaalimaailmalla" töissä vaan harrastuksena tätä tekee. Perustakaa kilpailevat puljut jos nykyiset ei vastaa odotuksia.

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: Kaisa 
Päivämäärä:   27.1.12 16:29:17

NJ:n kohdalla kilpaileva ei varmasti toimisi, koska miten muuten saisit VIR MVA Ch:n kuin NJ-tuloksilla.

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: hohhoi 
Päivämäärä:   27.1.12 16:30:34

Siis mä en ymmärrä miks pitää ottaa vastuutehtäviä jos on etukäteen tiedossa että esim. opiskelut tulee viemään suurimman osan ajasta.

Ei näitä nyt joka pvä täydy päivittää mutta kerta viikkoon on sellainen johon pitäis kyllä pystyä. Ja kukaan ei myöskään oikeasti voi väittää, ettei kerran viikossa löydy aikaa 15-30min koneella istuttavaksi.

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

LähettäjäMirage 
Päivämäärä:   27.1.12 16:32:47

Kaisa, tällöin voisi kehitellä omat arvonimet varmaankin. VNT oli aikanaan VRL:n alaisena mutta sen paluusta ei ole mitään tietoa.

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: hohhoi 
Päivämäärä:   27.1.12 16:34:29

Eikö oo helpompaa vaan etsiä aktiivinen ylläpitäjä kun alkaa kehittämään jotain omaa wnb -toimivaa pulja.

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: kakuro 
Päivämäärä:   27.1.12 16:34:51

Kuten Mirage ja snifffe, sanoikin. Täällä on niin laiskaa väkeä ettei tosikaan. Se, että aikuiset ihmiset omistaa muutakin elämää kuin teidän pikseliponijaostojen päivittelyn (ja kyllä, joskus elämäntilanteen muutos voi viedä ylimääräisen ajan ja kiinnostuksen pitkäksikin aikaa!) saa pelkän valituksen aikaan, kun senkin ajan voisi käyttää jonkin uuden ja paremman kehittelyyn.

Jos jokin jaos on pitkään päivittämättömänä ja ylläpitäjä kateissa, turhaan siitä huutelee täällä. Valtaa laitoksen ja tekee sen sitten paremmin kuin edellinen pitäjä.

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: kakuro 
Päivämäärä:   27.1.12 16:38:16

hohhoi, joo löytyy multakin kerran viikossa 15-30min koneella istumiseen (ja päivittäinkin) mutta käytän sen esimerkiksi toiminimen tulevien kotisivujen rakenteluun, laskujen maksamiseen, sähköpostien lukemiseen ja vastaamiseen ynnä muuhun järkevään.

Mutta olen tosin ilmoittanut jo NJ:n ylläpitoon etten tuomaroi ihan hetkeen.

Se vaan pistää ärsyttämään, että täällä oikeasti odotetaan kultalusikka suussa että kaikki tuodaan sillä kultaisella tarjottimella nenän eteen. Jos ei jokin miellytä, tekee paremmin tai lähettää sähköpostia jaoksen ylläpitäjälle voisiko ottaa jaoksen haltuunsa (luonnollisestikaan tekstejä, ulkoasuja sun muuta ei ilman lupaa kukaan käy ryöväämässä).

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: hohhoi 
Päivämäärä:   27.1.12 16:40:14

No en minä ainakaan odota että kaikki tulee nenän eteen. Mutta en myöskään ole hankkinut tehtäviä, johon minulla ei ole aikaa tällä hetkellä.

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: enska 
Päivämäärä:   27.1.12 16:42:54

"Lähettäjä: kakuro
Päivämäärä: 27.1.12 16:19:23

Jos ne jaokset on "koko virtuaalimaailman yhteisiä" niin tehkää asialle jotain. Ei jaoksen ylläpitäjät ole teillä/"virtuaalimaailmalla" töissä vaan harrastuksena tätä tekee. "

Vähän vaikea siinä on tehdä mitään, jos ylläpitäjä - sen sijaan että hakisi väliaikaista ylläpitäjää (halukkaita varmasti löytyisi) - päättääkin vain mennä hiljaiselolle. Se koko viestini pointti olikin.

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: kakuro 
Päivämäärä:   27.1.12 16:43:28

hohhoi osaa sitten varmaan ennustaa? En minä ainakaan osannut ennustaa silloin joskus NJ-tuomariksi ryhtyessäni, että perhe kasvaa yhdellä ihmisellä vuonna 2011 :)

Mut joo. Kuten sanottua: yrittäkää itse paremmin.

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

LähettäjäLuciana 
Päivämäärä:   27.1.12 16:46:27

Niin ja kuinkakohan kauan Leandra onkaan NJ:n johdossa ollut... :D Ei siinä nyt ihan heti aleta toista henkilöä hommaan ottamaan jos on jonkin aikaa tärkeämpääkin tekemistä :) Varsinkin näissä jaosjutuissa kun on tärkeää, että ylläpitotehtävissä on oikeasti luotettavat henkilöt. Ei ole muutenkaan yleensä helppoa löytää edes sitä väliaikaista apua.

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: enska 
Päivämäärä:   27.1.12 16:48:07

Ja minkä ihmeen takia pitäisi perustaa uusi laitos, kun on olemassa nämä vuosikausien saatossa hyväksi ja toimivaksi hioutuneet ja yleistä arvostusta nauttivat jaokset? Kuten sanoin, halukkaita ylläpitäjiä aivan varmasti löytyisi näille, jos jaosten pitäjät vain pistäisivät haun pystyyn kun itse estyvät jaoksia ylläpitämästä.

Jaosten ylläpitäjillä pitäisi kyllä olla tosiaan sen verran vastuuntuntoa, että jos tietää, että nyt virtuaalihommat menevät pitkäksi aikaa jäihin, niin hankkii tosiaan sen väliaikaisen (tai pysyvästi uuden) ylläpitäjän sen sijaan että jättää jaoksen kokonaan tyhjän päälle ja päivittämättömäksi.

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: kakuro 
Päivämäärä:   27.1.12 16:53:10

Kuinkahan kauan arabihevoskantakirjallekin etsittiin ylläpitäjää... Samoin NJ:lle ennen Leandraa...

Kyllä näihin topiceihin tulee aina kymmeniä kovaan ääneen huutelemaan: "KYLLÄ MINÄ KYLLÄ MINÄ!" mutta sitten tositilanteessa ei kiinnostuneita löydy. Ja jos elämäntilanne on joskus rajustikin muuttunut, ei ole aikaa mahdollisesti viikkokausiakin kestävään ylläpitäjän hakuun...

(Ja kun joku kuitenkin kohta kysyy: juu nyt on aikaa olla koneella vähän enemmän kuin 15-30min ^^)

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: enska 
Päivämäärä:   27.1.12 16:55:59

Aivan varmasti löytyisi esim. NJ:lle, KRJ:lle, ERJ:lle yms. isommille jaoksille ylläpitäjät tarvittaessa. Näiden käyttäjäjoukko on kuitenkin ehkä *hieman* suurempi kuin jonkun arabikantakirjan.

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: mini 
Päivämäärä:   27.1.12 17:00:00

Hevoskantakirjan käyttäjäjoukko on myös suuri. Minkä takia sinne ei lyödy tuomareita?
"Koska emmä haluu/osaa/viitsi/muut tekee paremmin". Opetelkaa, niin on muutkin tehneet.

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   27.1.12 17:02:47

Ihmeellistä toimintaa tämä virtuaalihevostelu nykyään. Jaosten ynnä muiden ylläpitäjät jättäytyvät tauolle mitään ilmoittamatta tai sijaista hankkimatta. Jos joku kehtaa valittaa, alkaa huutelu kilpailevan jaoksen perustamisesta. Mikä ihmeen syy se on laistaa vastuutehtävistään, että käsketään perustamaan oma jos ei miellytä?

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: enska 
Päivämäärä:   27.1.12 17:03:41

mini, oletko sinä hakenut hevoskantakirjan tuomariksi?

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

LähettäjäLuciana 
Päivämäärä:   27.1.12 17:04:04

Minkä kokemuksen ja faktojen perusteella enskan mielestä aivan varmasti löytyisi ylläpitäjät? Ja tarkoitan siis oikeasti kunnollisia ylläpitäjiä, en mitään parin kuukauden intoilijoita.

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: kakuro 
Päivämäärä:   27.1.12 17:04:59

--, nimenomaan ihmeellistä on! Nykyään tullut kamalaa pakkopullaa. "Sun on pakko päivittää, sun on pakko kisata, sun on pakko tehdä sitä tätä ja tuota". Herran jumala sentään, tää on HARRASTUS hyvät ihmiset! Samalla tavalla kuin ratsastus ja lenkkeily. Harrastan itse molempia edellä mainittuja. Tänään ei kuitenkaan huvita mennä lenkille joten en aio sitä tehdä. Huomenna en ehdi joten en mene huomennakaan.

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: enska 
Päivämäärä:   27.1.12 17:13:46

"Tänään ei kuitenkaan huvita mennä lenkille joten en aio sitä tehdä. Huomenna en ehdi joten en mene huomennakaan."

Vaikuttaako se sinun lenkille meneminen tai menemättömyys jotenkin muiden lenkkeilyharrastukseen? Ei.

Ei ilmaisen liikuntakerhon vetäjäkään voi noin vain päättää, että tänään ei huvitakaan mennä vetämään sitä kerhoa, joten jätänpäs menemättä. Kerran ehkä voi, ja tietenkin kerholaisille pitää ilmoittaa, mutta jos tämä tulee jatkumaan pitempään, niin kyllä kerhon vetäjä silloin hankkii tilalleen tuuraajan.

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: mini 
Päivämäärä:   27.1.12 17:22:42

Miksi ihmeessä olisin? :D En ole harrastanut virtuaalihevosia vuosiin, tänä vuonna eksynyt muutaman kerran tänne foorumin puolelle lukemaan. Olen kyllä toiminut nj-tuomarina, muutamissa laatuarvosteluissa tuomarina ja muissakin vastuutehtävissä. Koen että olen kyllä tehnyt osani edistääkseni toimivaa virtuaalimaailmaa.

Sinä et edistä sitä millään tavalla vinkumalla täällä.

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: enska 
Päivämäärä:   27.1.12 17:26:36

mini, kuten arvelinkin.

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

LähettäjäJessika 
Päivämäärä:   27.1.12 17:36:53

Siis mä en ymmärrä miks pitää ottaa vastuutehtäviä jos on etukäteen tiedossa että esim. opiskelut tulee viemään suurimman osan ajasta

Leandra tuskin on laskenut muinoin NJn kontolleen ottaessaan että onko hänellä aikaa joskus tulevaisuudessa alkavien opiskelujen ohessa ylläpitää jaosta.

Kokeilkaa itse tosissaan perustaa joku oma ja parempi jaos jos se on niin helppoa ja yksiselitteistä, ei se ole niin helppoa vain lisätä juttuja kalenteriin, aika moni asia pitää tarkistaa ja siinä menee helposti se 15-30min muutamankin kutsujen läpikäymiseen. Ei - homma ei todellakaan toimi niinkuin osallistujien lisääminen kutsuun!

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: enska 
Päivämäärä:   27.1.12 17:38:20

Edelleen: miksi pitäisi perustaa uusi jaos, kun jaoksen ylläpitäjä voisi hankkia tuuraajan?

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjäalhippa 
Päivämäärä:   27.1.12 17:41:41

enska selkeästi on tässä topassa kommentoidessaan ilmoittautunut tuuraajaksi. Ota itse yhteyttä Leandraan ja ilmoita olevasi innokas apuun, kun kerran niin kovasti NJ:n haluaisit tehokkaammin toimivan.

Selkeästi virtuaaliharrastus on paljon kunnianhimoisempaan ja jopa "itsekeskeisempää" kuin muistin tai sitten ajatkin ovat kerinneet muuttumaan sitten vuoden 2007.

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: average 
Päivämäärä:   27.1.12 18:09:43

kakuro vertaatko nyt ihan tosissasi jotain omaa lenkkeilyharrastusta sellaiseen joka vaikuttaa muiden ihmisten elämään :D:D:D:D
ei kenenkään takapuolta kutita jos sinä jätät jonkun liikuntasi väliin, oma ahterisi siinä leviää :-------DDDDDDDDDDD
sen sijaan nj ihan oikeasti on koko virtuaaliyhteisön oma jaos, jolle olisi ihan fiksua hankkia ainakin väliaikainen ylläpitäjä. vaikka olisitkin vapaaehtoisena liikunnanohjaajana niin kyllä siinä pari vihaista mammaa olisi niskaan hönkimässä jos jättäisit hommasi noin vain kesken kerta olet siihen lupautunut. ah ebin olet tyhmä :D

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: Kaisa 
Päivämäärä:   29.1.12 17:15:45

Jopas meni topicci asiattomaksi - se nyt on ihan perussettiä hevostalli.netissä.

Miksei NJ:tä esimerkiksi voisi jakaa pienempiin lohkoihin? Useammalle ihmiselle? Silloin henkilöille tulisi pienemmät vaatimukset olla kokoajan jaoksen kimpussa - erikseen päivittäjät kalenterille, tuomarilistoille, koulutuksille, muille sivuille ym. Miksi tämä ei toimisi? Siksi, ettei kukaan olisi kiinnostunut auttamaan? Onko kukaan koskaan kysynyt apua?

En myöskään älyä, miksi mesoatte siitä, että jokaisen pitäisi nyt lähteä tuomariksi kun tuomareita ei muuten saa. Miksi ihmeessä? Esimerkiksi minä en sen kummemmin ymmärrä mitään hevosten rakenteesta, miksi lähtisin edes yrittämään tuomaroimista?

Olisi oikeasti mukava saada NJ toimimaan (eikä tehdä sen tilalle jälleen jotai ei-toimivaa yhdistystä niinkuin VNT aikoinaan). Kyllä minä mahdollisesti voisin sen eteen jotain tehdä, mutta kun täällä jotenkin saa jo sellaisen kannan (nimenomaan ylläpitäjiltä - minkä tahansa jaoksen kohdalla), että apua ei kaivata.

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: Jenny_K 
Päivämäärä:   29.1.12 17:45:14

Tällä hetkellä toimiville kaikille jaosten ylläpitäjille ja niiden työntekijöille iso kiitos ja kumarrus! Hommat ovat pyörineet heidän osiltaan todella hyvin. Tämä touhu on vapaaehtoista harrastusta, joten tauot sallittakoon.

Mikään jaos ei ole korvaamaton! Nyt narisijat pystyttämään uutta toimintaa pystyyn.

Esimerkkejä:
Uusia rotuyhdistyksiä. Esim. suokeille on VSR ja VSHK, mutta mikään ei estä laittamasta vielä uusiakin yhdistyksiä, jos ei edellä mainittuihin ole tykästynyt tai muuten vain löytyy intoa. Josku oli pystyssä VirSu-virtuaaliset suomenhevoset, joten tämänkin voisi joku nostaa pystyyn. Tai vaikka piensuokeille tehdä oman yhdityksen.....
Uusi "kantakirja". Virtuaalimaailman tämän hetkisessä kantakirjassa palkitaan hevoset vain rakenteen perusteella. Miksi ei siis voisi perustaa vaikka rakennekirjauksen ns. kantakirjalle kilpailevaa toimintaa. Palkintona vaikka RAK-I, RAK-II ja RAK-II palkinnot.
Varsoille irtohypytystä.. Ikäryhmä kilpailuja...
VRL:älle kilpailevaa toimintaa Hevoskasvatuksen keskusjärjestö HeKe.
NJ:lle kilpailevaa toimintaa hevosten kauneuskilpailut jaos KKJ. Voisi toimia NJ.n tavoin mutta palkinnot eri nimikkeillä. BIS - KKAU (kilpailun kaunein).... 3 x KKAU - Kauneuskilpailujen Menestyjä arvonimi KauMe

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: Jenny_K 
Päivämäärä:   29.1.12 17:47:00

Oho painoin jo vahingossa lähetys painikettta.

Eli yllä mainituilla tarkoitin ja hain, että mielikuvitus on vain rajana ja nuo oli vain yks kaks päästä heitettyjä esimerkkejä. :D

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjäyersinio 
Päivämäärä:   29.1.12 17:51:40

Tällä hetkellä toimiville kaikille jaosten ylläpitäjille ja niiden työntekijöille iso kiitos ja kumarrus! Hommat ovat pyörineet heidän osiltaan todella hyvin. Tämä touhu on vapaaehtoista harrastusta, joten tauot sallittakoon.

Näinpä! Pitäisi varmaan pistää taas kaikki puljut vuodeksi jäihin niin varmaan loppuisi kitinäkin. Tällä hetkellä kuitenkin kaikki jaokset ovat aktiivisia, melkein kaikki laatuarvostelut ovat pystyssä, kantakirjat pyörivät ja VRL:n rekisteri toimii.

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

LähettäjäLuciana 
Päivämäärä:   29.1.12 17:53:49

Minua oikeasti naurattaa se asia, että heti jos NJ on edes vähän aikaa jäissä niin alkaa kamala vikinä siitä että pakko saada se nyt heti toimimaan! Vaikka kaikki vähänkin tilannetta seuranneet ihan hyvin tietävät miksi asia nyt on niin kuin on :) Ja tietävät varmasti myös sen, ettei näihin hommiin oikeasti ihan tuosta noin vain saa niitä päteviä apulaisia.

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: Kaisa 
Päivämäärä:   29.1.12 17:56:23

Onko niitä päteviä avustajia edes ikinä haettu? Aina oletetaan, että halukkaat ottavat sähköpostia itse, mutta kun laitat sähköpostia ja tarjoat apua, niin tulee tyly vastaus, että ei tarvita. Vähän joka jaoksen kohdalla sama juttu.

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjäyersinio 
Päivämäärä:   29.1.12 18:01:11

Lähettäjä: Kaisa
Päivämäärä: 29.1.12 17:56:23

Onko niitä päteviä avustajia edes ikinä haettu? Aina oletetaan, että halukkaat ottavat sähköpostia itse, mutta kun laitat sähköpostia ja tarjoat apua, niin tulee tyly vastaus, että ei tarvita. Vähän joka jaoksen kohdalla sama juttu.

No mulle ei ainakaan oo tullu sähköpostitse yhtään aputarjousta KRJ:n osalta. Täällä foorumeilla luonnollisesti ollaan huudeltu, mutta sellaiset mä jätän omaan arvoonsa. Itse mä aikoinani tarjosin apuani Absille ihan sähköpostitse ja apu otettiin vastaan.

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

LähettäjäJessika 
Päivämäärä:   29.1.12 18:06:30

Sekin on varmasti monilla että eivät halua luovuttaa domainiensa tunnuksia ja salasanoja kovin monille, etenkään tuiki tuntemattomille - joiden nimeen on saattanut törmätä. Oman domainini salasanan tietää kolme ihmistä lisäkseni - heihin luotan täydellisesti mutta meni hyvä tovi tutustumiseen ennenkuin uskalsin tunnukset antaa (enpä ala maksamaan 20e vuodessa saadakseni yhden lisäkäyttäjän tunnukset domainilleni)

Joo voisihan sivut olla jollain ilmaispaikassa mutteivät ne ole kovin luotettavat tietojen säilymisen kannalta jos domainiin vertaa - ainakaan mielestäni.. (plus ainakin omat sivuni ovat toimineet poikkeuksetta, kerran taisi olla puoli vuorokautta jotain pätkintää. Ja domain ollut tosissaan viisi vai kuusi vuotta)

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: Kaisa 
Päivämäärä:   29.1.12 18:10:48

Ainahan voi tehdä alidomaineja tai pelkkiä ftp-tilejä. Miksi kaiken tarvitsisi olla saman osoitteen alla, jos esimerkiksi etusivulta pääsee kaikille muille sivuille. Eiväthän Näyttelyiden kermaa ja BIS-listakaan ole samalla tunnuksella NJ:n kanssa?

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

LähettäjäJessika 
Päivämäärä:   29.1.12 18:18:30

Eivät ole joo mutta tarkoitinkin nyt sellaista lyhytaikaista apua - tuskin olisi järkevää tehdä esim. kuukaudeksi kalenterille väliaikaisia sivuja. Sekoittaisi vain käyttäjiä.

Puhuin juuri alidomainista, en vain saanut oikeaa nimeä mieleeni - se maksaisi 20e ainakin siellä mistä minulla on domain. lähes puolet koko domainin hinnasta - enpä ala kustantamaan. D

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   30.1.12 11:52:09

Eikun vain uusia tuomareita kehiin, paljon tuomareita. Ei tuosta muuten mitään tule kun on niin naurettavaa odottaa kaikkea aina, ahkeria vapaaehtoisia sinne niin.

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.1.12 11:56:20

Tuossa mennään aina pieleen, kun odotetaan vapaaehtoisten tippuvan taivaasta syliin. Ei tarvitse valittaa avun puutteesta, jos sitä apua ei ole viitsitty edes hakea.

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

LähettäjäTilli 
Päivämäärä:   30.1.12 12:06:21

Tai sitten NJ voisi siirtyä sisällönhallintajärjestelmän (cms, esim: wordpress, joomla, drupal yms) päälle, jolloin tilapäisten päivittelijöiden ja ylläpitäjien tarvitsee vain luoda tunnus järjestelmään ja pääsee välittömästi käsiksi sisältöön. Ei tarvitse jaella ftp tunnareita, alidomaineja ynnä muuta sähellystä. Käyttäjätunnuksia voi myös poistaa kun apurit lopettavat hommansa.

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjäpipariina. 
Päivämäärä:   30.1.12 12:09:42

Komppaan Tillin kommenttia.

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   30.1.12 12:21:41

Mitä järkeä on tässä kakuronkin tarjoamassa ideassa, että täysin toimivaa ja vanhaa systeemiä ei pitäisi saada toimimaan (=tarpeeksi aktiiviseksi) vaan pitäisi perustaa uusi kilpaileva systeemi?

Ja minunkaan mielestäni tarpeeksi aktiivinen ei tarkoita joka päivä päivittyvää.

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: Kaisa 
Päivämäärä:   30.1.12 15:34:25

Jessika, no ftp-tilejä ainakin saa rajattomasti.

Tillin ehdotus on loistava. Miksi siihen ei voisi tarttua NJ:nkin kohdalla jos kerta ylläpitäjällä ei yksin riitä aika pitämään sitä?

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: hyena 
Päivämäärä:   31.1.12 13:34:11

Mä haluaisin kysyä, että NJ näyttelyiden pitäjät - missä vika? Miten on niin ylipääsemättömän vaikeata pyytää tuomareita näyttelyille?

Kävin kalenterin läpi ja katsoin näyttelyt joihin olen osallistunut - yhteenkään ei oltu hankittu tuomareita! Ja voin kertoa, ettei mulle ainakaan ole tullut edes tuomarointipyyntöjä niistä näyttelyistä.

Älkää järjestäkö näyttelyitä jos ette kykene saamaan tuloksia sivuille.

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.1.12 13:37:05

^ moniko sulle viittii lähettää pyyntöä kun mainostat kaikista pyynnöistä kieltäytynees?

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: Kaisa 
Päivämäärä:   31.1.12 13:39:23

Kyllä en minä ainakaan saa tuomareilta vastausta juuri ikinä. Muutamilta tosiaan tulee se 'ei kiitos en kerkeä' vastaus, mutta osa ei edes vaivaudu vastaamaan.

En tiedä onko siinä sitten joku naamaraja, että pitäisi tyyliin mesen kautta pyytää kaikki tutut tuomaroimaan kun ei sähköpostilla saa - vai pitäisikö hankkia vielä paremmat suhteet, mutta ei niin ei.

Pitäisin mielelläni näyttelyitä mutta kun ne aina viivästyvät tuomaripulan takia.

hyena, tuliko mieleen että jos ei löydä tuomareita? Ehkä sinä saat tuttujesi kautta tuomarit omiin näyttelyihisi, mutta kaikki eivät vaan yksinkertaisesti saa.

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjäaavistus. (01354) 
Päivämäärä:   31.1.12 13:43:12

Mulle saa laitella mailia, ehdin tällä viikolla tuomaroimaan ehkä luokan tai pari. Kaikkia en ehdi kuitenkaan.

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: hyena 
Päivämäärä:   31.1.12 13:48:52

Kyllä mä eilenkin hoidin yhteen kiireelliseen näyttelyyn tulokset ;) Ja olen nyt muutenkin tuomaroinut niitä näyttelyitä mihin ei järjestäjä ole saanut muita tuomareita. Yhdelle ilmoitin eilen, että ottaa muhun yhteyttä loppuviikosta mikäli ei ole saanut kaikkiin luokkiin tuomareita.

Ja rakas piste, kieltäydyin ja edelleenkin kieltäydyn tuomaroinneista elämäntilanteestani johtuen :) Vai mites mä olisin joulukuussa täysin ilman tietokonetta & nettiyhteyttä tuomaroinut?

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   31.1.12 13:51:25

sulla on kyllä hyena tosi vittumainen asnne kaikkea kohtaan.

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.1.12 13:54:45

no mitä sit iniset ettei sulle oo pyyntöjä tullu? tuskin kukaan tätä topaa seuraava viittii tollasen käytöksen jälkeen ees kysyä

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjä: hyena 
Päivämäärä:   31.1.12 14:09:54

"Lähettäjä: -
Päivämäärä: 31.1.12 13:51:25

sulla on kyllä hyena tosi vittumainen asnne kaikkea kohtaan. "

:-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

  Re: NJ-tuomarit: missä vika?

Lähettäjäaavistus. (01354) 
Päivämäärä:   31.1.12 14:17:05

hyenalla on v-mäinen asenne kun ei lähetä tuloksia savumerkeillä? :D

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.