Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Laukkaurheilu #58

LähettäjäMirage 
Päivämäärä:   24.1.12 19:25:17

Jonsulle nopea vastaus, ei mene suoran näkyville vaan mun täytyy hyväksyä ne jotta pystyn tarkistamaan että kutsussa on kaikki ok. Joku muu innokas vois linkitellä nuo muut jutut ;)

Re: Laukkaurheilu #58

Lähettäjä: tangerine 
Päivämäärä:   24.1.12 19:50:23

Mä voin pitää ton Triomphen kyllä tänä vuonna, ajottuu just sopivasti (ainakin näillä näkymin) kiireettömään ajanjaksoon. :)

Lähettäjä: Welby 
Päivämäärä:   25.1.12 11:21:40

Sori kun welbyn.net ei toimi. Unohdin laskun kokonaan kun koira sairastu ja sen lisäks tässä on ollut paljon muutakin. No, lasku on nyt kyllä maksettu, mutta ei ilmeisesti vielä suncometilla näy, kun sitä ei olla uudestaan avattu. Mikä on kyllä erikoinen juttu, eilen tuli muistutus jossa ilmotettiin että 14 vuorokauden kuluttua suljetaan, jollei makseta tai oteta yhteyttä, ja kuitenkin samana päivänä katkaistiin...

Lähettäjä: Mira 
Päivämäärä:   25.1.12 18:25:57

Kentucky Derby päivän tulokset tulleet!

Lähettäjä: Nerith 
Päivämäärä:   25.1.12 19:03:35

Jau! Skipna Shaille Oaksi :D

Kuka tunnustaa, että olen Like-a-Joke SNAK nimisen orin hänelle myynyt?? Jokin hämärä muistikuva tästä.

LähettäjäMirage 
Päivämäärä:   29.1.12 00:05:37

Käykääs hei sanomassa sananne Galloperissa http://www.createphpbb.com/galloper/viewtopic.php?t=905&mforum=galloper tuohon asiaan! Tammikuun loppuun asti aikaa kertoa mielipiteenne!

LähettäjäMirage 
Päivämäärä:   29.1.12 00:37:57

Ja jotta olisin mahdollisimman paha massapostaaja niin olihan mulla vielä muutakin asiaa.

Uusille Breeders Cup prepeille tarvitaan nimiä!
Joten heittäkääs ideoita onko joku hevonen ansainnut oman prepin ja kaikenlaisia nimiehdotuksia siis kehiin niin saadaan uusillekkin bc lähdöille prepit täksi vuodeksi jo anottavaksi!

Tulevalla viikolla olisi tarkoitus päättää ko prepeistä joten jos on halukkaita tulemaan keskustelemaan asiasta niin tiedottelemma tänne alkuviikosta päivämäärän ja kellon ajan jolloin preppien nimiviidakosta olisi tarkoitus keskustella. Aikoja ja päivämääriä voi heitellä nyt jo tänne.

Päivämäärä:   29.1.12 00:43:47

Lisätäkseni Miragen viestiin, tällaisiin lähtöihin kaivataan preppejä:

Breeder's Cup Marathon 14F D G2 3v+
Breeder's Cup Filly&Mare Sprint 7F D G1 3v+ tammat
Breeder's Cup Juvenile Turf 8F T G2 2v
Breeder's Cup Turf Sprint 5F T G2 3v+
Breeder's Cup Dirt Mile 8F D G1 3v+
Breeder's Cup Steeplechase G1 20f T 14 estettä 4v+

LähettäjäTatti 
Päivämäärä:   29.1.12 00:57:21

voiko tuollaisen prep lähdön "upottaa" tavallisiin laukkoihin? Oon jo jonkun aikaa miettinyt jos pystyisin pitämään tuollaisen lähdön ja nyt vain tuli mieleen et voisiko sen upottaa ihan peruslaukkojen kanssa, vai pitäälö olla erinäiset kisat.

Päivämäärä:   29.1.12 01:04:36

Tatti: Kyllä voi pitää ihan peruslaukoissa (ja niin ne yleensä pidetäänkin), mutta prepit ei ole vielä anonnassa, vaan tarkoitus on keksiä ym. lähdöille preppilähtöjä, jonka jälkeen prepit menee anontaan.

LähettäjäMirage 
Päivämäärä:   29.1.12 12:42:36

Pratap Cup ja Fience Cup preppikutsut ja itse päälähtöjen kutsut on julkaistu! Toivotaan paljon osanottajia noihin lähtöihin! Mukana on myös maidenista G2 tasolle normilähtöjä joten eikun kaikki sankoin joukoin mukaan!

LähettäjäMirage 
Päivämäärä:   29.1.12 13:45:08

HUOM!! Laukkajaoksen chat toimii nykyään osoitteessa <http://teamezq.net/chat/chat/flashchat.php#>! Laukkajaoksen sivuille olen pyrkinyt vaihtamaan osoitteet oikeaksi kaikkiin linkkeihin. Jos joku linkki vie vanhaan chatzy chattiin niin ilmoittakaa täällä!

LähettäjäMirage 
Päivämäärä:   29.1.12 13:45:36

jaahas, ei sitten linkittänyt sitä :D

Lähettäjäaavistus. (01354) 
Päivämäärä:   29.1.12 14:31:52

Onko tosiaan näin, että allowanceen risuesteille ryhmälle 3 on noin vähän osallistujia? :( Sasnakin lähtö peruttiin, samoin taitaa käydä Townsend Acresin lähdön kanssa. :/ Jääkö mun tamma ikuisesti maiden -tasolle? Jos teillä on sopivia hevosia noihin lähtöihin, niin menkää äkkiä ilmoittautumaan! Tää päivä enää aikaa, http://www.royal-rabbits.net/anne/townsend/LJ017.htm

LähettäjäMirage 
Päivämäärä:   29.1.12 14:38:18

Kolmosia risuilla on harmittavan vähän, silloin kun mie järkkäsin noi risukisat niin tais olla ehkä 1 risulähtö kolmosille jonka pystyin pitämään :/ Voisi ehkä olla idea toisaalta järkätä risukisat jossa on yhdistetyt ryhmät eli 1 + 3 ryhmä samoissa lähdöissä.

Päivämäärä:   29.1.12 14:42:21

Taidan ottaa seuraavaksi tavoitteeksi tuoda / tehdä muutamat, vaikka 6 kpl hevosia risuesteille.

LähettäjäKatharine 
Päivämäärä:   29.1.12 15:43:37

Onko kisakalenteri pysyvästi järjestelty niin että esim kuun alussa olevat kisat ovat ensin ja sitten alaspäin jatkuu kuun loppuun. En osaa oikein selittää tätä, toivottavasti joku edes tajusi :D

LähettäjäMirage 
Päivämäärä:   29.1.12 15:52:39

Ei, vaan se on järjestelty niin että kuluvaa päivää lähinnä olevat kilpailut on ylimmäisenä, samoin myös menneissä kilpailuissa kuluvaa päivää lähimmät ovat ylimpänä.

Lähettäjä: Tuire 
Päivämäärä:   29.1.12 16:46:28

"Onko tosiaan näin, että allowanceen risuesteille ryhmälle 3 on noin vähän osallistujia? :( Sasnakin lähtö peruttiin, samoin taitaa käydä Townsend Acresin lähdön kanssa. :/"

Tuon takia minusta onkin aivan älyttömän tyhmää järjestää erikseen ykkösille ja kolmosryhmälle omat risulähdöt. Eikö se ole ihan se ja sama onko siinä lähdössä vain täykkäreitä vaiko myös muutama ish tai rbsh.

Järjestäisi sitten kaksi lähtöä, johon molempiin saa osallistua kummatkin ryhmät. Näin myös xx-risuilijoiden omistajat saavat mahdollisesti kaksinkertaisen määrän hevosia mukaan, joten kaikki voittaa.

--

Joo, pitäisi itse järjestää niitä risulähtöjä, mutta se on vähän jäänyt.. Heitelkää tähän kommenttia jos teille merkitsee minkä pituisia matkoja lähdöissä on, niin tiedän vähän minkälaisia lähtöjä laitan.

LähettäjäMirage 
Päivämäärä:   30.1.12 23:36:33

Mulla ei ainakaan noilla muutemalla risuilijalla ole merkitystä matkoilla. Pitäisi taas pitää parit risukisat jos yrittäisin saada tuon Nationalin pidettyä tänä vuonna :)

Tuosta kilpailukalenterista saa ja pitää antaa palautetta että miten se teidän mielestänne toimii jne.

Vielä huominen aikaa vaikuttaa tuohon Galloperissa olevaan sääntömuutosehdotukseen!

Päivämäärä:   30.1.12 23:39:00

Tämän vuoden Triple Crown on nyt ohi ja meillä on uusi TC-voittaja! Onnea vain Prismaticille! ;)

Harmittavan vähän oli kyllä tänä vuonna osallistujia TC:ssä. Ekana päivänä oli 4 osallistujaa ja 2. ja 3. päivänä 3 osallistujaa, mutta saatiin kuitenkin juostua.

LähettäjäLeena 
Päivämäärä:   31.1.12 02:07:17

Onnea TC-voittajalle! :)

Miksikä muuten tuo TC-bonus jaetaan dollareissa, kun kaikki muut voittorahat on euroissa? Eikö olisi huomattavasti loogisempaa jakaa sekin (tasa)euroissa? Tuon kun kääntää euroiksi tulee vähän ikävän mallisesti "pikkuhiluja" (nykykurssilla 3813882,53242 -> 3 813 883 €), joten eikö olisi "siistimpää" jakaa tasaeuroja esim. 4 000 000 € (jos liian suuri "eurobonus", 3 820 000 € olisi varmaan sitten dollareita lähin "siisti/helppo" euromäärä)?

Päivämäärä:   31.1.12 08:31:03

Öö..huomasin että Chicaneryn emä on Cassandra CTB. Virkistäkää joku mun muistia, mutta oliko tamma jossain vuokralla tuona vuonna?? Kun mulla ei ole muistikuvaa tämmöisestä varsasta. Cassandra on vielä viime vuonna varsonut Sasnakiin ja sen jälkeen myyty Carteriin - mutta sivuja en ole vielä saanut.

Päivämäärä:   31.1.12 11:04:34

Leena: Samaa mieltä tuosta bonuksesta. Katselin vain, että se on vissiin aina ilmoitettu dollareissa, niin laitoin sitten myös niin. (Juuri noiden pikkuhilujen takia, :D) Kyllä varmaan joku 3 800 000 - 4 000 000 olisi euroissa hyvä luku.

Lähettäjä: tangerine 
Päivämäärä:   31.1.12 11:22:52

Silloin kun Poison Cove voitti Triple Crownin summa oli 3 000 000€, Puedo Con Todosilla taas näemmä ollut eri bonussumma eli se on siis ollut eri joka vuosi. Tämän takia minäkin kannatan jonkun eurosumman vakiinnuttamista tähän - samapa se minulle mitä se on tuolta kolmen ja neljän miljoonan välistä.

Nerith, Cassandra oli Prismaticissa vuokralla CAS 19 jolloin se pyöräytti Chicaneryn.

LähettäjäMirage 
Päivämäärä:   31.1.12 13:25:40

Tuosta boonuksesta tuli mieleen että kaikille varmaan on ok jos triple tiaraan lisätään myös joku boonus jos voittaa kaikki kolme kisaa tyyliin 2 miljoonaa euroa tms.

LähettäjäMirage 
Päivämäärä:   1.2.12 17:09:34

Onpas tämä merkillinen CAS vuosi kun meillä on nyt sitten sekä uusi TC että TT voittaja! Cuba Blue vei siis nimiinsä kaikki TT osakilpailut ja kaappasi näyttävästi kokonaisvoiton itselleen!

Päivämäärä:   1.2.12 18:17:58

Ohhoh, kylläpä on mennyt yllättävän hyvin myös Carterin kannalta x)

Cuba Bluen isä on meidän Champion BAY ja Chicaneryn emä Cassandra CTB! Ei haittaa vaikka omat hepat ei tänä vuonna pärjänneetkään eikä oikeastaan edes juosseetkaan paljon tähän mennessä :D

Päivämäärä:   1.2.12 18:27:46

Onnea TT voittajalle! Pienestä silläkin on ollut kiinni melkein joka kisassa, :D Meidän tamma pitänyt koko TT:n ajan urheasti vikaa sijaa itsellään... :S :D

Lähettäjä: Silent 
Päivämäärä:   2.2.12 02:05:36

Mä vaan nopeesti kirjotan kun on kiire, mutta kun TC/TT arvonnan uusinnan myötä tuli heti kaksi voittajaa, niin herää kysymys - onko arvonta liian "helppo" vai oliko noilla vaan hyvä tsägä & paljon eroa muihin alkutilanteessa? Koska mun Cuba ei kyllä lähtenyt Tiaraan alun perin voittamaan mitään, vaikka ihan hyvän uran olikin jo tehnyt.

Cullamore on vähän hiljaiselolla nyt, kun sain duunia, mutta yritän silti sivuja päivitellä ja maileihin vastailla jos jotain tulee. Maaliskuun 10. loppuu tämä duuni niin katsotaan sitten pääsenkö jatkamaan aktiivisemmin :)

Päivämäärä:   2.2.12 11:06:29

Silent: TC:ssa oli aika isot erot sitten loppujen lopuksi ja hevosia oli osakisoissa vain 3-4. Eli hyvin vähän, joka tietenkin osaltaan lisäsi eniten nimiä omaavan mahdollisuuksia.
TC:ssä alkuasettelu oli melko tasainen hevosten kesken. Yhdellä oli nimiä 7n, kahdella 13n ja yhdellä 14n. Voittaja ratkesi 13n ja 14n kesken ylimääräisellä arvontakierroksella.
Seuraavassa osassa oli enää kolme hevosta mukana ja nimet jakautui 7n, 12n ja 15n. Voittajalla oli vain 3p ero toiseen ja kolmanteen, joiden kesken piti suorittaa ylimääräinen arvontakierros.
Kolmannessa osassa oli nimiä 7n, 10n ja 16n. Viimeinen arvontakierros ratkaisi voittajan. Ekan ja tokan välinen ero oli loppujen lopuksi 1p. Tokaksi tullut oli johdossa 2-4 kierroksien jälkeen ja 5 kierroksen jälkeen tilanne oli tasan ekan ja tokan välillä.
Tiarassa on nimissä ollut vähempi eroa ja Cuba Blue ei lähtenyt edes suosikkina matkaan. Hyvä tuuri siis käynyt, kun katselee esim. nimien jakautumista. Vikassa osassa eroa oli jo enempi kahden ed. voiton jälkeen, mutta kahdessa ekassa osassa erot oli pieniä koko lähdön kesken (1. 3-7n, 2. 5-8n, 3. 4-12n). TT:ssäkin kahdessa osassa ekan ja tokan välinen ero ollut loppupisteissä vain 1p.

Päivämäärä:   2.2.12 12:41:11

Vertailun vuoksi laskin vanhalla arvonnalla Kentucky Derbyn nimimäärät. Sillä olisi nimiä tullut 7n (u. 7n), 9n (u. 14n), 11n (u. 13n) ja 11n (u. 13n). Suluissa on uuden arvonnan mukaiset nimet.
Peruspísteissä kaikki olisi saanut täydet pisteet. Viiden viimeisen startin osalta yksi hevonen olisi saanut 54p ja muut 56p (eli täydet). Suurimmat erot syntyi lähinnä korkeimman tason voittojen mukaan.

LähettäjäMirage 
Päivämäärä:   2.2.12 20:18:41

Nyt kaikki halukkaat http://teamezq.net/chat/chat/flashchat.php# chattiin jutskailee noista uusista bc prepeistä. Ei ole kauheasti ehdotuksia tänne tullut harmi kyllä.

Lähettäjä: Dea 
Päivämäärä:   4.2.12 11:58:23

Onko Fiencessä yhä sama arvonta kuin ennen vai onko sitä(kin) muutettu? Yritän tässä miettiä, ketkä hevoset lykkään preppeihin :)

Päivämäärä:   4.2.12 13:10:06

Dea: Se on tuo uusi arvonta siinäkin. Fience Cupin kutsussa on sinne linkki.

Päivämäärä:   4.2.12 13:17:00

Mira: Kiitos, niinpä näytti olevan linkki. Itse yritin tiirailla vain sitä Fience Cupin tiedotetta... :D

Päivämäärä:   4.2.12 13:22:13

Dea: :D Munki pitäis kattella onko mulla niihi preppeihin osallistujia.

LähettäjäMirage 
Päivämäärä:   4.2.12 14:02:21

Joo siis sekä fiencessä että pratapissa tuo uusi arvonta käytössä.

Päivämäärä:   8.2.12 21:50:38

Vielä toinen kysymys Fiencestä (tai lähinnä sen prepeistä): kummat preppisivulla mainitut päivämäärät kisoille ja VIPeille ovat oikein?

Siis kun sivun yläreunassa lukee:
"2. prep päivä 12.02.2012 vip 11.02.2012 klo 21
3. prep päivä 18.02.2012 vip 17.02.2012 klo 21
4. prep päivä 24.02.2012 vip 23.02.2012 klo 21"

mutta alempana taas:
"2. prep päivä 10.02.2012 vip 09.02.2012 klo 21
3. prep päivä 17.02.2012 vip 16.02.2012 klo 21
4. prep päivä 26.02.2012 vip 25.02.2012 klo 21"

LJ:n kisakalenterissa on nuo ylemmät päivämäärät, joten ilmeisesti prepit ovat niinä päivinä?

Haluan vain varmistaa asian, etten vahingossa laita osallistumisia liian myöhään :)

LähettäjäMirage 
Päivämäärä:   8.2.12 21:57:03

Oi ei, mulla on jäänyt väärät päivät noihin alempiin kun kopoioin ne :D Eli joo nuo ylemmät päivämäärät ovat oikeat! Pahoittelut tästä mokasta!

Päivämäärä:   8.2.12 22:10:31

Mirage: Huh, hyvä - ehdin jo miettiä, että taasko sitä pitää huomenna päättää, mitkä hevoset lykkää mihinkin lähtöihin. Saan sittenkin pari päivää armonaikaa! :D

Päivämäärä:   9.2.12 13:36:19

http://www.createphpbb.com/galloper/viewtopic.php?t=888&mforum=galloper

Nyt kaikki Galloperiin laittamaan omia ehdotuksia BC preppien nimiksi, että saadaan prepit pian varaukseen. Alustava preppivarauslista on tehty jo vanhojen lähtöjen osalta, uusiin tarvitaan vielä lisää preppejä.

Lähettäjäkimni 
Päivämäärä:   9.2.12 16:29:07

Hey ya'll :)
My new stable has finish and now I'm searching for a few good horses. Does somebody sell some horses? I search all, from a 2 year old new racer to a older stallion or mare for breeding (:

(my stable: http://golden-racehorses.de.vu)

Päivämäärä:   9.2.12 16:35:24

Hi Kimni! You bought mare Dakota Nap SNAK from me, how is she now?

Lähettäjäkimni 
Päivämäärä:   9.2.12 21:59:57

Nerith! :)
Dakota is great! She's now retired, after she won a G1 race. Before that, she was the second horse at the Dubai World Cup! Maybe she will get pregnant in the next time, I hope so.

LähettäjäMirage 
Päivämäärä:   9.2.12 22:35:44

Arvon huomenna noiden preppien tuloksia, tänään ollut sen verran huono olo ettei ole kyennyt.

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   10.2.12 10:10:44

Saataisiinkö tästä juttua aikaiseksi:

Millaisia mielikuvia teillä on eri talleista, niiden hevosista, kasvatuksesta, hevosten suvuista jne,?

Mulle tulee Cullamoresta mieleen sprinttereihin painottunut talli ja hyvin kontrolloitu hevosmäärän suhteen -> laadukkaita oreja. Sukutauluissa uusien linjojen kasvatus on vielä hieman ns. suljettua muilta (käsittääkseni dommareiden orit eivät ole ulkopuolisten käytettävissä?), mutta taktisestihan tämä on loistava idea ;) Yleisilme sivuilla on Silentmäinen, viimeistellyt sivut ja hyviä tekstejä.

Prismaticissa on mielestäni paljon hienoja oreja - ja toki myös tammoja, mutta niihin olen vähemmän tutustunut. Sukutaulut oreille passaavat ainakin omille tammoille suhteellisen hyvin aina. Prismaticin - samoin kuin Cullamoren - kasvateilla on aina ihania nimiä!

Carter on mun mielikuvissa sellainen geenipankki. Paljon hevosia suht vaihtelevista suvuista vaihtelevalla kilpailutaustalla. Moisen hevosmäärän ylläpitäminen on varmasti haastavaa. Carterin kasvatteja näkyy myös kivasti muilla omistajilla.

Farleighin aarre tulee olemaan ja on jo nyt uudet linjat jalostukseen. Hienoja hevosia hyvillä kilpailutaustoilla. Mielikuva tallin kasvatussuunnasta on, että Sanna pyrkii panostamaan uusiin linjoihin enemmän.

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   10.2.12 10:19:09

Stormskyssa hevosten sukutaulut ovat mielestäni sitä vanhaa linjaa - mutta sitten taas ehkä niitä harvinaisempia vanhoja hevosia, joita ei ainakaan kovin paljoa omasta tallista löydy. Paljon oreja, ehkä enemmän profiloitunut keski- ja pitkille matkoille. SKY hevosia olen nähnyt melko vähän ulkopuolisten omistuksessa.

Kindelrothille tuli tammikuussa 1v täyteen :) Paljon hevosia eri kasvattajilta sekä evm-sukuisia hankittuna eli luulisin jalostusmateriaalia olevan paljon tulevaisuudessa.

Päivämäärä:   10.2.12 10:49:59

Minä en hirveästi tiedä laukkahevosista, mutta voisin kertoa mielipiteeni joistain talleista silti. :)

Sasnakista minulle on jäänyt todella realistinen kuva. Kun tallin sivuille astuu, tulee mieleen ihan jonkin IRL laukkaradan kotisivut. :D Minulle selvisi vähän aikaa sitten vasta, että Sasnak onkin toisinpäin Kansas. :P

Pink, vaikka siellä ei hirveästi vissiin toimintaa ole ollut, on ollut minun innoittaja laukkahevosiin tutustumisessa, vaikka en hirveästi heidän hevosiaan seuraile (vaikka blogitekstit tulee aina luettua). Pink on kuitenkin iskostanut minuun päätöksen, ettei hevoset kilpaile sikamääriä, vaan ilmoitan yhteen lähtöön kerrallaan. :)

---

Toisiin aiheisiin. Saakohan tammani koskaan minkäänlaista tulosta risuesteiltä? Kolmas startti peräkkäin jo peruttu vähäisen osallistujamäärän takia. :( Eikä siihen auttaisi, vaikka toisin lisää laukkureita, sillä olen ainoa, joka hevosia noihin lähtöihin on yleensäkään ilmoittanut. Tämä ei ole valitusviesti, vaan epätoivoinen postaus. :D

Päivämäärä:   10.2.12 18:10:35

mitäs halvattua, mulle ei oo aikasemmin tullu tota bottiviestiä!

Päivämäärä:   10.2.12 18:10:46

Hehe, geenipankki x)

Nerith muuten kyselikin multa tässä yksi päivä vuokrattavia hevosia. Tässä nyt olisi lista mitkä voisin _vuokrata_ eli en myydä. En mä noista osaa enää luopua, ollu liian kauan mulla :( Ennemmin vaikka kuoppaan. Mutta vuokrata kyllä voin :)

VUOKRAA (orit)
Burnin' Second CTB
Evil-Minded '91
Fittipaldi CTB
Gallop Micbay Mac
Gravenimage
Street Soldier VFU
Unending Sky CTB
Vinegar
War Riot VFU
Amanecer CTB
Atrocious CTB
Brian Dhú ESC
Cool Bird CTB
Fear the Rush
Firestone CTB
GoldenEye
Hidrargo CTB
Oisín CTB
Poison Bay CTB
Requiem CTB
Runaway Ruler CTB
Vermite Mentos SKY
Gabir CTB
Hardcoreboy
Kinetic Design CTB
Name of the Game A.S.H
Private Ryan CTB
Regulus CTB

(tauolla olevat)
Chris Go CTB
Delirio dei Sensi
Falcon CTB
High Tide RVC
Sonic Boom CTB
Black-A-Jack

Tammat tulossa myöhemmin. Olisi kyllä kiva jos löydätte jokusen kivan orin. Voisin vastavuoroisesti olla kiinnostunut vuokraamaan itse orin tai pari ;)

Lähettäjäkimni 
Päivämäärä:   11.2.12 19:43:43

Would you be interested in races at my stable? I could organize a few races :)

Päivämäärä:   12.2.12 04:09:21

Sasnakista on kotoisin aika hienoja isä- ja emälinjoja + sasnakkilaiset orit sopii tosi hyvin Cullamoren tammoille, kun vasta vähän aikaa sitten meille muutti ensimmäinen Sasnakkilainen.

Carterista löytyy paljon aika Cullamore-sukuista matskua, ja vähän kaikenlaista :D Tykkään katsella Carterista oreja kun Welbyn kanssa on niin helppo jutskata astutusjutut.

Farleighissa on paljon hienoja evm-sukuisia hevosia ja paljon uudempia nimiä sukutauluissa. Tykkään myös Farleighin kasvattien nimistä.

Stormskyssä on aika erilinjaisia hevosia vrt. mun omiin, ja mun mieleen aika stayeripainotteista.

Kindelrothissa on mun mielikuvan mukaan vähän kaikenlaisia hevosia sekaisin. Kaupunkien nimet varsoille on ihan hauska idis :)

Niin sanotusti nuorempien tallien kalustoon en ole sen suuremmin perehtynyt, älkää ottako itseenne. Useimmat taitavat olla evm-hevosiin painottuvia...?

Päivämäärä:   12.2.12 04:12:46

Cullamoressa on paljon hevosia myynnissä! Lisätiedot etusivulta tai myytävien sivulta. Tarjoukset mielellään mailiin.

CAS14 s Sensato VFU - GI 19: 4-6-2-2, €1,212,800 & $25,000, mds
CAS16 s Black Humour VFU - GI 21: 3-3-5-2, €1,266,770, miler
CAS17 s Battledrive VFU - GI 13: 4-1-2-2, €1,003,720, miler

CAS18 c The Quicksilver VFU - GIII 14: 3-4-5-0, €307,460, sprinter
CAS19 f Air Mystic VFU - GII 9: 2-0-1-1, €231,620, sprinter/miler
CAS19 c Hezalion VFU - UG 6: 0-3-0-2, €35,000, mds
CAS19 c Supacool (evm) - UG 12: 2-1-3-3, €155,814, sprinter
CAS20 c Goldsmoke (evm) - UG 4: 0-0-2-1, €6,800, sprinter/miler
CAS21 f Carpe Diem VFU - i. New York Skyline, e. Carandirú

CAS22 c Bismarck VFU - i. El Banco SNAK, e. Black Sheep CTB
CAS22 f Celebrity VFU - i. Farleigh Epical, e. Celebration VFU
CAS22 c Cool Pilot VFU - i. Cool Patrol VFU, e. Golden Picture VFU
CAS22 c Like-a-Leo VFU - i. Like-a-Virgo CTB, e. Extreme Codes VFU
CAS22 c Millionmaker VFU - i. Sasnak Codecatcher, e. Millionsahead VFU
CAS22 f Morning Mist VFU - i. Top Brass VFU, e. Morning Glory VFU
CAS22 c Riverdance VFU - i. River Monsieur, e. Roma Violenta

CAS23 f Air Mythic VFU - i. Top Brass VFU, e. Air Magic VFU
CAS23 c Easy Mission VFU - i. Episode Feig, e. Easy Way VFU
CAS23 c Have A Cocktail VFU - i. Have A Drink, e. Closer Season
CAS23 c Lord Zeppelin VFU - i. Lord Zeon VFU, e. Stormcatcher VFU
CAS23 c Lord Zeus VFU - i. Lord Zeon VFU, e. Shadow of a Doubt VFU
CAS23 c Shalimar VFU - i. Shamus PA, e. Honda Racing VFU
CAS23 f Simply Love VFU - i. Amor Amor Amor VFU, e. Simply the Best VFU

LähettäjäKimni 
Päivämäärä:   12.2.12 10:48:25

Silent, would you sell at my stable?

I have a lot of interest at three of your horses, Millionmaker VFU, Battledrive VFU and Black Humour! Battledrive and Black Humour would be stallions for breeding at my stable and Millionmaker would be raced - if I could get them all, that would be great :))

LähettäjäKimni 
Päivämäärä:   13.2.12 13:16:28

^ :)

Päivämäärä:   13.2.12 19:00:39

Kaikille joilla on Canal+: ilahduttavaa huomata että jenkeissä viime kuussa alkanut Luck tulee nopeasti myös Canal+ Seriesille! Eli laukkaurheiluunkin kietoutuva HBO:n uutuussarja sunnuntaisin klo 21 4.3. alkaen :)

LähettäjäMirage 
Päivämäärä:   13.2.12 19:01:36

no hitsi ku oiskin toi plussa :D

Päivämäärä:   13.2.12 19:51:39

Mirage, jaksoja näkee myös netissä - tosin ilman tekstejä, ja tuntuivat lataavan todella hitaasti :/

Päivämäärä:   13.2.12 21:56:49

Kimni: They are yours. Would you please email me their page URL when ready :)

Myynnissä vielä:
CAS18 c The Quicksilver VFU - GIII 14: 3-4-5-0, €307,460, sprinter
CAS19 f Air Mystic VFU - GII 9: 2-0-1-1, €231,620, sprinter/miler
CAS19 c Hezalion VFU - UG 6: 0-3-0-2, €35,000, mds
CAS19 c Supacool (evm) - UG 12: 2-1-3-3, €155,814, sprinter
CAS20 c Goldsmoke (evm) - UG 4: 0-0-2-1, €6,800, sprinter/miler
CAS21 f Carpe Diem VFU - i. New York Skyline, e. Carandirú

CAS22 c Bismarck VFU - i. El Banco SNAK, e. Black Sheep CTB
CAS22 c Cool Pilot VFU - i. Cool Patrol VFU, e. Golden Picture VFU
CAS22 c Like-a-Leo VFU - i. Like-a-Virgo CTB, e. Extreme Codes VFU
CAS22 f Morning Mist VFU - i. Top Brass VFU, e. Morning Glory VFU

CAS23 c Easy Mission VFU - i. Episode Feig, e. Easy Way VFU
CAS23 c Have A Cocktail VFU - i. Have A Drink, e. Closer Season
CAS23 c Lord Zeppelin VFU - i. Lord Zeon VFU, e. Stormcatcher VFU
CAS23 c Lord Zeus VFU - i. Lord Zeon VFU, e. Shadow of a Doubt VFU
CAS23 c Shalimar VFU - i. Shamus PA, e. Honda Racing VFU
CAS23 f Simply Love VFU - i. Amor Amor Amor VFU, e. Simply the Best VFU

Päivämäärä:   14.2.12 22:05:59

Pieni päivitys omiin asioihin: Koneella en ole hirveästi pystynyt viettämään aikaa ja sen, mitä olen koneella ollut, niin olen käyttänyt lähinnä noiden preppien miettimiseen (ja sellaiseen, mikä ei vaadi kauheasti ajattelua xD).
Tänä vuonna en luultavasti tule sittenkään Battle Seriesta pitämään. Olo ei oikein anna myöden. Ensi vuonna melko varmasti sen pidän (jos pahoinvoinnit menee saman kaavan mukaan kuin ed. raskauksissa, niin ei pitäisi olla riesana ensi casvuonna). Toivottavasti tämä ei haittaa kovin monia.

Päivämäärä:   14.2.12 22:06:14

Breeders' Cup prepit on nyt anottavissa! Kaikki siis varailemaan lähtöjä, ;) Mukana myös uusia preppejä.

http://www.s8.createphpbb.com/ljsuurkilpailut/viewtopic.php?t=160&mforum=ljsuurkilpailut

LähettäjäLeena 
Päivämäärä:   14.2.12 22:49:34

Kasa BC-kysymyksiä... :D

Miksi Turf Mile preppinä on 12f lähtö? Eikö tuo ole vähän turhan kaukana 8f kilpamatkasta? Classic-prepeissä ei ole mainittu TC-lähdöistä kuin Kentucky Derby, eivätkö muut enää ole preppejä? Kelpaako Marathon/Steeplechase/Juvenile Turf sarjoihin siis yhä kaikki tasoltaan oikeat hevoset, kun ei näihin ole preppejä listattu? Onko Marathon/Juvenile Turf edelleen UG-tasoisia vai kohotettu G2/G1? Ja oikeastaan myös; mihin tasoon/tasoihin nämä preppejä saaneet "UG-tasoiset" muuttuvat? Oliko tulossa myös sarjalisäyksiä (Juvenile Sprint / Juvenile Fillies Turf / Turf Sprint) tälle vuodelle ja minkä tasoisina?

.

(Pitää varmaan harkita Hamiltonin avaamista "keskellä vuotta", niin voisi jokusen prepin järjestää...)

Lähettäjätangerine 
Päivämäärä:   14.2.12 23:01:11

Joo mäkin ihmettelin samaa kuin Leena - siis tuota 12f Turf Mile preppiä. Olisko livahtanut vahingossa väärään kategoriaan kun Sumevenlikeit kumminkin Turfin urallaan kaiken lisäksi voitti, eikä Turf Mileä? :D

Mä yritän tässä aktivoitua nyt seuraavien viikkojen aikana Prismaticinkin kannalta. Täytyy kyllä myöntää, että juuri kun pääsin sanomasta ettei nyt ole mitään kiireitä niin kyllähän niitä sitten keksittiin. Yritän kuitenkin pystyä sen Triomphenkin pitämään tänä vuonna. (:

Päivämäärä:   15.2.12 11:06:37

Leena ja tangerine: Joo, kappas vain. Turfiin se oli tarkoitus laittaa. Korjasin asian nyt.

Ja joo, kaikki TC lähdöt on preppejä, niitä ei ole vissiin ikinä mainittu tuossa listassa. Lisäilen nekin.

BC:ssä ei ole enää yhtäkään UG lähtöä. Kaikki ovat joko G1 tai G2. Tänä vuonna prepataan vain G1 tason lähdöt (lukuunottamatta Steeplechase lähtöä). G2 olisi tarkoitus kehitellä ensi vuodeksi preppejä. Ja G2 siis pääsee kaikki kellä nyt on oikeus G2 tasolle. Jos niihin on hirveästi tunkua (eli lähtöihin enemmän osallistujia kuin lähtöön mahtuisi) kaiketi sitten karsitaan huonoimpia pois.
G2 lähtöjä BC:ssä on siis Marathon, Juvenile Turf ja Turf Sprint.

Päivämäärä:   15.2.12 13:22:20

Itse asiassa IRL Derbykään ei ole Classic preppi, vaikkakin noita tc:hen osallistujia monesti Classiciin meneekin. (Mutta IRL eivät ne prepit ole se ensisijainen kvaalautumissysteemi kuten meillä vaan osallistumisoikeuteen vaikuttavat muut asiat).

Päivämäärä:   15.2.12 17:33:11

Tulkaas chattailemaan, jos joku täällä on :)

LähettäjäWnni 
Päivämäärä:   16.2.12 11:35:51

Ajattelin nyt tässä joutessani tarjotella takaisin radoille palanneen Speedholicsin oreja teidän kauniille tammoillenne:

minunhevoset (piste) webs (piste) com/kilpailevat.html (sori... botit kiusaavat)

Siitoshevoset-väliotsikon alta löytyvät kaksi hieman erilaista oria: pitkäsukuinen, mainiosti radoilla pärjännyt KR Connor sekä evm-sukuinen vauhtipakkaus Cadillac Millionaire, joka sekin suorastaan yllätti jopa minut upeilla saavutuksillaan.

Yhteyden saa sähköpostilla speedholics[at]gmail.com.

Lähettäjäkimni 
Päivämäärä:   17.2.12 13:37:02

Hei :)
Halusin kysyä, milloin seuraava triple tiara pidetään?

(I tried finnish with a translator, so sorry for mistakes :D)

- Kimni

Päivämäärä:   17.2.12 13:46:58

kimni: There weren't any mistakes. Next Triple Tiara will be held next cas year (probably in april).
Ihan oikein siis kirjoitit. Seuraava Triple Tiara pidetään ensi cas vuonna (luultavasti huhtikuussa).

LähettäjäKimni 
Päivämäärä:   17.2.12 14:31:17

Kiitos! :)

Päivämäärä:   18.2.12 19:00:21

Muistakaahan osallistua ylihuomisiin (mahdollisesti huomenna arvottaviin) kisoihin (2 ja 5 ryhmät, myös arvokisalähtöjä tarjolla): http://aghast.freeforhosting.com/20-2-2012-cas-xxiii-ryhmat-2-5-t3.html

Itse en saa lähtöjä täytettyä, joten apujanne tarvitaan!

Päivämäärä:   18.2.12 19:51:30

Dea! Yritin äsken ilmoittautua noihin, mutta vieraana se heittää post reply -painikkeesta kirjautumispakkoon. Ei siinä mitään, kävin rekisteröitymässä ja aktivoin tunnuksen, mutta kun menen topikkiin, ei siellä ole koko nappulaa, josta lähettää viestiä? Eikä topikin alareunassakaan ole heti mitään laatikkoa, johon kirjoittaa viesti, joten missäköhän vika?

Päivämäärä:   18.2.12 23:20:48

Tuire: Apua, olenkohan onnistunut sekoilemaan kirjoittamisasetusten kanssa tuota uutta foorumia luodessa? Täytyy käydä tarkistamassa Admin-asetukset, josko vika löytyisi sieltä!

Päivämäärä:   18.2.12 23:29:46

Joo, tuolta taisi löytyä vika, eli myös rekisteröityneillä käyttäjillä oli Access-tasona Read Only. Toivottavasti viestien kirjoittaminen toimii nyt, ja jos ei niin myös sähköpostiin saa osallistua :) Yritän joka tapauksessa saada foorumin kuntoon mahdollisimman pian!

Edellisessä foorumissa olin tosiaan sallinut kirjautumattomien kirjoittamisen, mutta sitten foorumi täyttyi bottiviesteistä ja lopulta se poistettiin kokonaan (en tosin tiedä, liittyikö tämä häirikköviesteihin ollenkaan). Edellisen foorumin aikaan ei ollut ollut tarvetta tarkistaa näitä asetuksia, enkä nyt tietenkään älynnyt niitä erikseen katsoa... -.-

Päivämäärä:   19.2.12 02:17:52

Anoin Cullamoreen muutaman kisan ykkösille, kun kalenteri on niiden osalta aika tyhjänä. Tulossa siis ensiviikonlopulle Cullamore Grand Royal (ilman päälähdön karsintaa) ja sen ohella Breeders Cup preppejä ja maidenlähtöjä, kun itsellä on vielä niin moni hevonen jumittamassa maidenia.

Päivämäärä:   19.2.12 11:15:03

Dea: Ajattelinkin, että vissiin joku tällainen käynyt, kun huomasin että uusi foorumi kyseessä. Nyt sain osallistumisen laitettua (:

Lähettäjä: Mirage 
Päivämäärä:   19.2.12 13:43:15

Onko ketään halukasta arpomaan pratap ja fience cuppien prepit? Minä tällä hetkellä pohjoisessa aivan tolkuttoman hitaan nettiyheyden kanssa joten on hieman hiljaista arpoa noita.

Päivämäärä:   19.2.12 15:03:12

Mirage: Minä voisin olla vapaaehtoinen arpomaan Pratapin prepit (niitä ei montaa lähtöä toteudukaan) :) Ja toki voin arpoa Fiencenkin, jos ihmisiä ei haittaa, että minulla on omat lehmät ojassa sen puolella? Se vain, että miten tulokset saa muokattua tuohon ekaan viestiin, kun se on kuitenkin adminin tililä tehty (enkä tähän hätään muista, onko minulla salasanaa siihen)?

Lähettäjä: Mirage 
Päivämäärä:   19.2.12 15:35:06

Dea, mulle ainakin sopii tuo. Jos laitat tulokset sinne viimeiseksi viestiksi niin mie kopioin ne vaikka tuolta sitten siihen ekaan viestiin joku sopiva hetki kun jaksan odottaa netin latausta :D

Päivämäärä:   19.2.12 15:50:03

Juu, tehdään niin :) Sekä Pratapista että Fiencestä taitaakin olla VIP jo mennyt, joten voin arpoa niille tulokset vaikka tässä Aghastin omien kisojen arpomista odotellessa :D

Päivämäärä:   19.2.12 16:11:37

Hetkinen... Tuolla Pratapissa näyttää olevan merkitty osallistuneiden hevosten roduksi xx. Onkohan tuossa tullut yksi x liikaa vai ovatko hevoset tosiaan vääränrotuisia? Tietääkö kukaan noista Kimnin hevosista?

Päivämäärä:   19.2.12 16:17:45

Dea: Käsittääkseni kimnin hevoset on xx. Tuossa topikin alussa on kimnin tallin osoite.

Päivämäärä:   19.2.12 16:18:51

Epäilisin Kimnin hevosten olevan täykkäreitä, ainakin niitä hän on joskus ostellut. Mutta en tietty varmaksi mene sanomaan.

Päivämäärä:   19.2.12 16:29:44

Dea: Löytyykö aghastin menneiden laukkojen tuloksia enää mistään? Siis joulu- ja tammikuussa olleiden kisojen, kun mulla on ne vielä päivittämättä hevosten kisakalentereihin. Vai pitääköhän mun vaan pyyhkiä ne pois kisalistasta.

Päivämäärä:   19.2.12 16:48:12

Kiitokset Mira ja Tuire, yritän vielä katsoa tallin sivuilta ennen kuin hylkään hevoset.

Mira: Useimmat tulokset näyttävät löytyvän vielä Googlen välimuistin kautta, joten voin kaivaa ne esille ja joko lähettää maililla sinulle tai laittaa tuonne uudelle foorumille säilöön jonnekin :) Mistä päivämäärästä eteenpäin kaipaisit tuloksia?

Päivämäärä:   19.2.12 18:40:16

Dea: 12.12., 19.12., 2.1. Noilta päivämääriltä minulta puuttuu tulokset, eli jos ne vielä löytyy, niin olisi kiva jos ne saiai vaikka mailiin tai sinne foorumille, :)

Päivämäärä:   19.2.12 21:48:52

Mira (& muut):
Laitoin vanhat kilpailutulokset foorumille sen varalta, että joku muukin (kuten allekirjoittanut :D) on laiminlyönyt tulosten siirtämisen hevosten kisakalentereihin:
http://aghast.freeforhosting.com/cas-xx-xxiii-tuloksia-f5.html

LähettäjäNerith 
Päivämäärä:   20.2.12 11:25:51

Laitetaan tännekki, eli Galloperilla ilmoitus kahdesta tammasta jotka ovat kaupan http://www.createphpbb.com/galloper/viewtopic.php?t=906&mforum=galloper ;)

Päivämäärä:   20.2.12 19:04:18

Höh, laitoin tässä yks päivä hevosia huutokauppaan, mutta eivät oo ilmeisesti tulleet perille? + Eiks ton vanhan tsätin vois "ottaa takas käyttöön", kun viime aikoina missään ei oo ollu ketään ja siellä aina oli niiin helppo kokoontua!

Päivämäärä:   20.2.12 21:42:40

Kaikki Chattiin!

LähettäjäMirage 
Päivämäärä:   22.2.12 10:49:49

Silent, varsahuutokauppaa ei järkätä CAS23 eli sen takia ne ei tuolla sivulla näy. Varsahuutis seuraavan kerran ensi cas vuodella puolen välin tienoilla. Kisaikäisten huutokauppaan ilmoittautumisaika alustavasti 5.3 saakka joten sinne siis voi ilmoitella noita hevosia.

Täytyy tänään laitella mainosta tuosta huutiksesta.

Mietin että tekisin tuosta kirjautumissysteemistä ns jäsenalueen jonne rekisteröitymällä liittyy LJ jäseneksi ja saa luvan anoa arvokilpailuita. Sieltä myös pystyisi muokkaamaan omia tietojaan.

Myös sellaista tässä mietin että pitäisikö olla joku raja normaaleja kilpailuita järjestettynä ennen kuin voisi pitää noita arvokisoja?

Päivämäärä:   22.2.12 12:31:17

Kuulostaa tuo kirajutumisjuttu hyvältä ja omat tiedot hässäkkä, :D Voisihan siinä olla joku raja, että voi arvokisoja pitää.

Päivämäärä:   22.2.12 12:53:48

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=12&i=1639495&t=1639495
Kaikki ilmoittamaan hevosia huutokauppaan! :)

LähettäjäMirage 
Päivämäärä:   22.2.12 15:57:59

Laukkajaos on nyt myös englanniksi! Käännöksessä saattaa olla (ja todennäköisesti on) virheitä, ilmoittakaa kaikista minulle mailiin suoraan! Sen verran että yritän keräillä laukkajaokselle historia sivua joten jos on halukkaita auttamaan siinä asiassa niin ottakaa yhteyttä!

Päivämäärä:   23.2.12 00:42:23

Mirage: Mutta nuo mitä ilmoitin, oli mielestäni kaikki 1-vuotiaita, eli pääsee kuitenkin jo kohta aloittamaan kisaamisen... Vai onko se varsahuutokauppa sitten ens vuoden alussa vai miten?

Hieno juttu, että tuo käännös saatiin vihdoin sivuille :)

Päivämäärä:   23.2.12 06:37:19

Kirjoitin taas muutaman jutun Laukkamaniaan, kirjoitelkaa ihmeessä muutkin, noita juttuja on aina hauska lukea :) Vaikka on siellä viime kuukausina ollutkin aika aktiivista! :)

LähettäjäMirage 
Päivämäärä:   23.2.12 10:12:22

Silent, joo siis seuraava varsahuutokauppa olisi ensi casvuoden puolenvälin tienoilla.

Toki noita ajankohtia voidaan miettiä uusiksi myös jos jollain on parempia ehdotuksia niille? Mitäänhän ei tosiaan ole kiveen kirjoitettua.

Päivämäärä:   28.2.12 22:57:17

Jees, antaa niiden sitten odottaa sinne asti :)

Päivämäärä:   29.2.12 21:11:33

Onko noista Fience Cupin viimeisistä prepeistä muuten tulossa tulokset lähiaikoina? Fience Cupin ilmoittautuminen nimittäin päättyy tänään (tai päättyi 10 minuuttia sitten virallisesti), mutta haluaisin mahdollisesti muutaman hevosen myös vikasta prepistä mukaan. Voisiko osallistumisaikaa siis venyttää sen verran, että niistä ehtii tulla tulokset? :)

LähettäjäMirage 
Päivämäärä:   29.2.12 21:18:57

Dea, osallistumisaikaa venytetään kyllä, huomenna arvon tulokset heti kun pääsen töistä kotiin. Eli lisätään ainakin huominen päivä noihin fiencen ilmoittautumisaikoihin!

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.