Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  ARJ-Cup käynnistyy helmikuussa!

Lähettäjä: TK 
Päivämäärä:   23.1.12 22:24:50

ARJ saa jälleen lisää toimintaa käyntiin, tällä kertaa ARJ Cupin muodossa. Tuttuun tapaan cupista löytyy luokat askellajihevosille, mutta uutuutena oma cupinsa saddle seat -painotteisille hevosille.

Ensimmäinen osakilpailu pidetään helmikuussa, jonka jälkeen cup järjestetään aina joka toinen kuukausi. Jokainen osallistunut hevonen kerää pisteitä, joiden mukaan ratkaistaan kuukausittaisten cupien voittajat, luokkavoittajat sekä joulukuussa viimeisen cupin jälkeen kuluneen vuoden cupin voittajat. Cup-sijoitukset tuovat myös ylimääräisiä pisteitä laatuarvostelussa.

Jokaiseen luokkaan otetaan rajattomasti osallistujia, mutta yksi ratsastaja voi tuoda vain viisi hevosta luokkaa kohden. Tätä rajoitusta on kuitenkin mahdollista muuttaa, mikäli tarve vaatii.
Luokat on pyritty valitsemaan niin, että kaikkien rotujen edustajilla on yhtälainen mahdollisuus cupin voittoon. Huomatkaahan siis rajoitukset erityisesti islanninhevosten luokissa!

Helmi-Cup 2012

Otamme mielellämme vastaan palautetta cupin toteutuksesta. Risuja, ruusuja ja kysymyksiä saa esittää, sana on vapaa.

Re: ARJ-Cup käynnistyy helmikuussa!

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   23.1.12 23:56:55

Loistavaa että ootte saanut Cupin takaisin :)

Tuon luokkakohtaisen rajoituksen voisi mun mielestä nostaa, mulla ainakin on T1-luokkaan 11 hevosta, 5-käyntiin ja passiluokkaan 7 ja olis ihan kiva saada kaikki mukaan :)

Myöskin tuon säännön että tarttee olla väh. 2 starttia ARJ:n kisoissa on mun mielestä turha.. (Mitäköhän mää oon ajatellut kun oon ideoinut.. :P Sille oli joku pointti!)
1-15-luokissa varmaan kannattaa kirjata roturajoitukset (5-käynti ja 4-käynti), ettei tule issikoiden luokkiin muun rotuisia ja vice versa.

Päivämäärä:   24.1.12 11:41:04

Luokkakohtaisen rajoituksen kanssa tosiaan pohdittiin jonkun aikaa, että mikä olisi sopiva. Aika todennäköistä on, että sitä päädytään kyllä nostamaan. :)

Roturajoitukset tosiaan sieltä näkyy puuttuvan, ne voisi tosiaan lisätä.

Sitten ihan yleisesti kaikille osallistujille, että lukekaahan ne säännöt kunnolla. Lisäksi ihan vinkkinä, että jos voitosta haaveilee niin se hevonen kannattaa ilmoittaa kaikille sille avoimille oleviin luokkiin. ;)

Lähettäjä: Juusa 
Päivämäärä:   24.1.12 12:36:21

eli siis tarvii olla vain 2 STARTTIA, eli jos on yhdessä kisassa 3-4 eriluokassa, on tuo kaski starttia tullut täyteen? :)

Lähettäjä: Jasny 
Päivämäärä:   24.1.12 12:40:46

Roturajoitukset lisäsin aikaisemmin jo myös kutsuun, lukivat kyllä pisteytyksen lomassa.

Itse olen osallistujamäärän lisäämistä vastaan (toki minultakin löytyisi esimerkiksi saddlerluokkiin noin sata hevosta ja olisi ihan kiva saada kaikki mukaan), sillä haluan kaikille osanottajille lähes tasapuoliset mahdollisuudet voittoon.
Yhden hevosen omistaja hukkuu prosentuaalisesti muiden joukkoon ja vaikka henkilörankingista putoaa nytkin jo aika automaattisesti, niin sijoille pääsee tällä tavoin helpommin. Toki hevoset kilpailevat yksilöinä, vaikka omistaja olisikin sama, pidän silti 5 hevosta/luokka/omistaja ratkaisua parhaana.
Muiden lajien cupeissa on toki isommat rajoitukset, mutta ARJ:n pohjautuessa lähes kokonaan pienen rotumäärän kilpailuun, toimii se nähdäkseni paremmin siinä missä esimerkiksi 60cm/Helppo C luokkiin on todella laaja rotukirjo(lähes kaikki maailman rodut).

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   24.1.12 12:44:32

Tuleekohan T1 mahdollisesti myös 5-käyntisille avoimeksi? (Mieluummin ilmoittaisin myös 5-käyntisiä tölttiluokkaan, koska miellän tuon PP1-luokan enemmänkin aloittelijoiden luokaksi :P)

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   24.1.12 13:03:48

Jasny, "» 4-käyntinen islanninhevonen ei voi osallistua 5-käyntisten luokkiin ja toisinpäin." -> En mä ainakaan olisi arvannut että T1 ja FS1 on vain 4-käyntisille avoin vaikka ne samassa 3 ryhmässä on V1:n kanssa.

Päivämäärä:   24.1.12 13:11:19

aksu, http://renewy.com/arjcup/ rotukohtaiset rajoitukset lukivat täällä kaiken aikaa ja myönnän, että olisi tullut olla myös kutsussa ja siksi ne sinne lisäsin.

Lähettäjäaksu 
Päivämäärä:   24.1.12 13:38:36

Jasny, no ehän tuota Cupin "etusivua" lukenut noin tarkkaan *headdesk* Mullon huono tapa vilaista vain yleiset rajoitukset ja pisteytykset, luokat ja osallistumismuodon katson aina kutsusivulta. Go me :P

LähettäjäChrista W. 
Päivämäärä:   24.1.12 18:16:55

Toi <title></title> kannattaa ehkä muuttaa, nyt siellä on Hawaa sun muuta. :>

Itse myös kannattaisin osallistujamäärän nostoa, esimerkiksi kymmeneen hevoseen/luokka/omistaja? Kun nuo ARJ-cupit kuitenkin vaikuttavat esimerkiksi laatuarvostelutuloksiin, niin viidellä hevosella ei montaa saa mukaan.. :B

LähettäjäDom 
Päivämäärä:   24.1.12 18:36:21

Oijj cup on täällä taas! :D Heti ilmoittauduin mukaan - tosi kiva idea.

Päivämäärä:   24.1.12 19:02:38

Christa, Jasny tuon rajoituksen ylempänä jo aika hyvin perustelikin. Onhan meitä useampia joilta löytyisi se parikymmentä hevosta per luokka, mutta se ei ole kovin reilua pienemmän hevosmäärän omistajia kohtaan. Pyrimme nimenomaan siihen, että kaikilla olisi yhtäläiset mahdollisuudet saavuttaa menestystä cupeissa - sekä hevos- että ratsastajarankingin osalta.

Laatuarvostelua ajatellen cup-pisteet ovat tavallaan lisäpisteitä, joita ei olekaan tarkoitettu jokaisen saavutettavaksi. Se ykköspalkinto kun on mahdollista saavuttaa ilman cup-pisteitäkin.

Päivämäärä:   26.1.12 15:57:19

1

Päivämäärä:   3.2.12 23:16:16

2

Lähettäjä: Mari H@phone 
Päivämäärä:   4.2.12 08:43:20

Kiva kiva, tosin itse en tykkää ikärajoituksesta... Mut katotaan jos jaksan osallistua :)

Päivämäärä:   5.2.12 17:48:00

Mari H, ikärajoitukset ovat otettu vanhan ARJ-cup mallin mukaisesti, eikä sinne ihan varsoja viitsi ottaa kilpailemaan. (;

Päivämäärä:   13.2.12 01:11:33

3

Lähettäjä: misery. 
Päivämäärä:   13.2.12 06:51:41

Onkohan miun osallistuminen tullut perille kun ei listoilla näy?

Päivämäärä:   13.2.12 13:35:13

misery., on se, mutta en päivitä kutsusivua nettiin kaiken aikaa.

Lähettäjä: misery. 
Päivämäärä:   13.2.12 14:35:51

Okei, piti vaan varmistaa kun lähetin viestin kuitenkin jo pidemmän aikaa sitten ja tää ei aina lähetä kaikkia.

Päivämäärä:   24.2.12 03:53:58

up

Päivämäärä:   24.2.12 15:41:58

4

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.