Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten päädyit virtuaalimaailmaan?

LähettäjäJonna 
Päivämäärä:   7.6.11 13:23:21

Kaikki ovat tulleet virtuaalimaailmaan jostain syystä. Joku on löytänyt tämän ihmemaan sattumalta, joku pitääkseen huolta virtuaalihevosista, koska ei voinut olla hevosten lähellä oikeasti.
Syitä on monia ja kaikilla on omansa. Oletko kenties tullut, kun ystäväsi vinkkasi sinulle tästä? Vai löysitkö polkusi virtuaalimaailmaan Hevostalli.netin avulla? ;)

Kerro oma syysi ja mukavaa olisi myös kuulla, oletko oppinut virtuaalimaailman kautta jotain oikeaan hevosteluun. Luulen, että suurin osa on jäänyt tavallaan "koukkuun" tähän maailmaan, oikea maailma kun osaa olla välillä vähän tylsä ja syvältä.

Itse tupsahdin tänne joskus juuri tämän foorumin kautta ja siitä, etten voinut oikeasti olla tekemisissä hevosten kanssa, raha ei kasvanut puussa ratsastukseen eikä lähellä ollut hevosia, mitä olisi saanut hoitaa.

  Re: Miten päädyit virtuaalimaailmaan?

LähettäjäTierra 
Päivämäärä:   7.6.11 13:26:34

Itsellä myös taisi olla vähän kun oikeiden hevosten lähelle pääsi niin harvoin, ammattikoulun aikaan vielä vähemmän. Ja kun täällä on kaikki mahdollista, tunsi että pystyi oikeasti tekemään asioita ja olemaan juuri se mitä halusi. Aikanaan päädyin kaverin kautta ja vaikka kaveri lopetti, minä jäin. Rakastan kirjoittamista ja aluksi vain hoidinkin muiden hevosia. Sitten innostuin perustamaan oman tallin ja siitä se sitten lähti = D

  Re: Miten päädyit virtuaalimaailmaan?

Lähettäjä-Ansku 
Päivämäärä:   7.6.11 13:27:13

No mie varmaan siitä, et kamu vinkkas, et tääl voi ottaa hoitohevosii, ja sit vuoden hoidettuani halusin omankin tallin, ja siitä se sitten lähti. Nyt on pyöritty täällä kolmisen vuotta aika täsmälleen :D

  Re: Miten päädyit virtuaalimaailmaan?

Lähettäjä: Päivie 
Päivämäärä:   7.6.11 13:31:58

Eksyin 2002 (tai 2001 loppuvuosi) jollekin virtuaalitallille muistaakseni Polluxin/Hevoshullun/Villivarsan/tmv kautta ja halusin oman :) Joku kokeneempi virtuaalitalleilija opetti käyttämään Expagea ja tablen koodin ja näytti Satu Heijarin html-helpin :D Niillä on aloitettu.

  Re: Miten päädyit virtuaalimaailmaan?

LähettäjäChao 
Päivämäärä:   7.6.11 13:32:13

äiti oli löytänyt surffaillessaan expage-tallin nimeltä Ride Stable ja näytti sen miulle. :D Ryhdyin hoitamaan siellä ja siitä se ajatus sitten lähti.

  Re: Miten päädyit virtuaalimaailmaan?

LähettäjäNinni 
Päivämäärä:   7.6.11 13:32:34

Itse tulin kaverin kautta. Olin ykkösluokalla, kun kamuni oli kuullut kaveriltaan yhdestä hienosta virtuaalitallista (kuutamoyön harrastetalli) Mä ja mun kaveri alettii sit hoitaa siellä kuutamoyössä, ja pian löysin suntuubin. Siellä minulla oli monia talleja, ja kaikkia hienoja glitterjuttuja. Mutta kaikki tallit poistin. Kuutamoyö lopetti ja mökin lopetin vtalleilut. Mutta olin jäänyt koukkuun tähän paikkaan :D Sit löysin tupsujalka nimisen suntuubitallin. Aloin siellä hoitaa, mutten jaksanut kun sen pitäjä oli jotenkin liian tarkka kaikesta mitä hoitotarinoissa ei saanut olla ja sai. Pian aloin taas hoitaa leiskuharjassa. Sitä kautta löysin myös ht.netin. Löysin ekan ulkoasun tekijän (Jagun) ja se teki mulle ulkan. Pystytin siis tallin websin htm-puolelle ja nyt oon tässä. On kyllä tuo kyseinen webstalli kuollut aika päiviä sitten.

  Re: Miten päädyit virtuaalimaailmaan?

LähettäjäCenla 
Päivämäärä:   7.6.11 13:32:47

Itelläni lähti ihan vahingossa, kun eksyin kaverin virtuaalitallille joskus 8 vuotiaana :---D siitä sitten muuaman vuoden hoitelin muiden heppoja , kun tein oman tallin ja sinne sitten lisäilen hevosia. :) Nyt mulla on toi ravitalli, Thunder Trotters, kuin myös Lohduton joka on nyt hetkeksi kuollut ja kuopattu, kun en ehdi pitämään sitä omien kiireideni takia. :---D Ja siis oon pyöriny täällä nyt 7 vuotta melkeen (:

  Re: Miten päädyit virtuaalimaailmaan?

LähettäjäLaura M. 
Päivämäärä:   7.6.11 13:34:20

Joskus vuonna X siskopuoli näitä mulle esitteli ja sitten hoideltiin samoilla virtuaalitalleilla varmaan likimain kaksi vuotta, sitten siskopuolella loppui kiinnostus mutta itse olen pyörinyt kuitenkin täällä vielä :D Mutta varmasti on vheppailu historiaa itsellä yli viisi vuotta, tosin niistä turhan kauan on pyöritty hoitajana ja websin easy talleilla..

  Re: Miten päädyit virtuaalimaailmaan?

Lähettäjä: Milja 
Päivämäärä:   7.6.11 13:34:48

Niihin aikoihin olin vasta alkanut kiinnostua hevosista enemmän ja olin juuri Polluxiinkin liittynyt. :D Serkku sitten kertoi hoitavansa virtuaalisella arabitallilla ja niin minäkin sieltä ensimmäisen hoitohevoseni hankin.

  Re: Miten päädyit virtuaalimaailmaan?

LähettäjäAmar (0408) 
Päivämäärä:   7.6.11 13:37:32

Bongasin muistaakseni Hevoshullun Tallinseinältä (vai mikä se lehden loppuosassa oleva "ilmoitusseinä"-juttu onkaan) jonkun virtuaalitallin osoitteen -99 ja tässä sitä ollaan... :D

Harrastin tuolloin jo heppoja muutenkin aktiivisesti, mutta ehkä virtuaalipolleissa viehätti se että saattoi kisata GP-tasolla vaikka oikeasti olikin vain HeC-tasoa ja kun rakastin silloin kirjoittamista vielä enemmän kuin nyt niin olihan virtuaalitalleilla hepojen hoitaminen loistava tapa luovuuden purkamiseen, kirjoitustaidon kehittämiseen jne. Ja sitten kun 2004 saatiin laajakaista ja sai olla netissä niin paljon kuin lystäsi niin pakkohan sitä oli unelmatallia alkaa kyhätä pystyyn! :P

Alkuaikoina en juuri virtuaalipuolelta saanut oppia reaalielämän hevosharrastukseen, mutta nyttemmin olen täällä tutustunut esim. lännenratsastukseen ja gymkhanaan paremmin kuin IRL.

  Re: Miten päädyit virtuaalimaailmaan?

LähettäjäJonna 
Päivämäärä:   7.6.11 13:43:55

Kyllä huomaa, että kaikilla on omat syynsä ja taitavat kaikki olla ihan "kiinni" tässä hommassa. Pyöritäänköhän me Hevostalli.netissä haudassakin? :<

  Re: Miten päädyit virtuaalimaailmaan?

LähettäjäMiracle 
Päivämäärä:   7.6.11 13:48:05

Ei mitään muistikuvaa :D Joskus 2001(?) kaveri löysi v-heppailun ja itekin aloin. Muistan ku jossain vaihees puolella meiän luokalla oli v-polleja, se oli nii hienoo :DD

  Re: Miten päädyit virtuaalimaailmaan?

Lähettäjägespenst 
Päivämäärä:   7.6.11 13:54:59

Kaveri tutustutti 2009, kutosluokan syksyllä. Hoidettiin molemmat jossain täysikuuntallilla suntuubissa, joka oli ei-hevoshullun kaverini kaverin. Kaverini into hoitamiseen loppui, talli lopetti, minä jatkoin tutkimista, utelias kun olin. Virtuaalimaailmassa on aina jotain uutta opittavaa :D Nykyään sen näkee paljon laaja-alaisemmin.

  Re: Miten päädyit virtuaalimaailmaan?

LähettäjäNinni 
Päivämäärä:   7.6.11 13:57:15

Jonna, mä ainaki aattelin :D

  Re: Miten päädyit virtuaalimaailmaan?

Lähettäjä: rynn. 
Päivämäärä:   7.6.11 13:58:06

Kaverin kautta vuonna 2009.

  Re: Miten päädyit virtuaalimaailmaan?

LähettäjäJonna 
Päivämäärä:   7.6.11 13:59:43

Ninni, on ainaki aikaa sitten. :)

  Re: Miten päädyit virtuaalimaailmaan?

LähettäjäMaria 
Päivämäärä:   7.6.11 14:02:59

Kaverini näytti minulle omaa talliaan joskus vuoden 2007 alkupuolella ja siitä se sitten lähti...

  Re: Miten päädyit virtuaalimaailmaan?

Lähettäjä: katti@phone 
Päivämäärä:   7.6.11 14:07:34

2005 mä bongasin virtuaalikoirat ja niiden kanssa pyörin pari vuotta, sitten kekkasin bittiponit ja laitoin oman tallin pystyyn. Sen kanssa olinkin melkein vuoden, jonka jälkeen innostus katosi ja lähinnä hoidin erilaisilla talleilla. Tänne foorumille pyörähdin muistaakseni vasta 2009 syksy/2010 kevät.

  Re: Miten päädyit virtuaalimaailmaan?

LähettäjäJonna 
Päivämäärä:   7.6.11 14:07:49

Ihania nää "siitä se sitten lähti.."-tarinat. :D

  Re: Miten päädyit virtuaalimaailmaan?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   7.6.11 14:11:01

minkä ikänen sä Jonna oot ?? :) Oon aina miettinyt.

  Re: Miten päädyit virtuaalimaailmaan?

LähettäjäJenny H 
Päivämäärä:   7.6.11 14:13:45

Ei mitään hajua kuinka silloin joskus löysin virtuaalitallit, tokalla luokalla (v. 2003) kuitenkin hoitelin hevosia ties kuinka monella tallilla, ainoana mieleen on jäänyt Faxi-niminen issikkaruuna. Kolmannella sain sitten kavereita, jotka itsekin ratsastivat ja opettivat tekemään websin easy-versiolla sivut. Ja talleja tuli, niitä tuli sen verran että lähes heti kun olin saanut yhden valmiiksi aloin tekemään seuraavaa ja sitä mukaan myös talli toisensa jälkeen lopetti. Kolmisen vuotta sitten tein päätöksen opetella html:ää, mitä sitten harjoittelin valmisulkkien kanssa ja niitä muokkaillen. Ja tässä sitä sitten ollaan (:

  Re: Miten päädyit virtuaalimaailmaan?

LähettäjäOresama 
Päivämäärä:   7.6.11 14:15:57

Eräs tyttö, joka istui vieressäni ala-asteen luokassa, kiikutti vihkotallin kouluun. Tuumasin, että ihan tyhmää. Tyttö sai minut kokeilemaan jankuttamalla sellaisia asioita, kuin etten uskalla, en kuitenkaan osaisi jne, ja pidin vihkotallia aika kauan.

Seuraavaksi tuli se aika, kun me köyhemmätkin lapsoset saimme ihan oikean tietsikan kotiimme. Piirsimme kuvia Paintilla, mutta eräänä päivänä tyttö sanoi, että siirsi heppansa nettiin ja siellä on ihan oikeasti vaikka kuinka monta muuta, jotka ovat keksineet saman harrastuksen. Vilkaisin ja jouduin jäämään, koskatytön tallilla asuva hoitoheppani oli nyt netissä.

En pitänyt virtuaalimaailmasta. Olin (ja olen) oikeiden ravihevosten kanssa tekemisissä jatkuvasti, enkä ihan edes tajunnut, mitä täällä teen.

Sitten löysin kilpailut! Minun nimeni (arvotun) listan kärjessä, minun hevoseni oli paras ja voitti kaikki! Aina kun löydän jotain, missä voin olla hyvä ja paras, muutun täysin maaniseksi. Yleisurheilu... Lentopallo... Raviurheilu... Kirjoittaminen... Ihan sama, vaikka tulokset arvottiinkin (ja arvotaan edelleen), pystyin silti voittamaan.

Olen rakastunut tähän maailmaan sitä enemmän, mitä enemmän täällä vaaditaan. Kun löysin VRL'n ja laatikset, tiesin, ettei paluuta enää koskaan ole. :)

  Re: Miten päädyit virtuaalimaailmaan?

Lähettäjä: Taru K 
Päivämäärä:   7.6.11 14:50:51

Minäkin löysin harrastuksen 2000 - luvun alussa, en ole täysin varma vuodesta, mutta ennen euroa se mielestäni kuitenkin vielä oli. Olin noin 10-vuotias.

Kaveri kertoi virtuaalitallistaan ja hevosistaan, hänellä oli paljon hoitajia tallillaan ja talli muutenkin sen maailman ajan "huippu". Itse siirsin oman leluhevoskaartini virtuaaliseksi expagetalliksi, jossa oli noin parikymmentähevosta. (Keräsin Grand Champions tms. hevosia, haluuko joku ostaa, niitä ei vissiin enää myydäkkään Suomessa - yleisesti ainakiin?)

Joo, no sitten siitä lähdettiin. Toisen kaverin kanssa meillä yhteistyötallit ja ah, että oli hienoa, kun kaverini löysi iframen koodin ja saimme kehykset talleillemme - se oli super sillon se. Pidettiin visusti tallessa ne koodit, eikä kellekkää saanu neuvoa, miten ne laitettiin :D (Ihmiset eivät tienneet lähdekoodista selkeästi..)

Jaa sitten kun harrastus eteni ja eteni, niin jäi tuo leikkihevosten virtuaalisoiminen pois ja tuli ihan 'oikeita' virtuaalihevosia. Ratsastuskoulu Moonen taisi olla ensimmäinen isompi tallini, eikä ole mitään hajua kyllä, milloin se oli pystyssä.

Glipfin oli sitten 2004 vuonna, eli ei mennyt kuitenkaan kovin kauaa, kun ensimmäisiä hevosia aloin jo kasvattamaan ja tuohon mennessä olin jo löytänyt tämän fooruminkin. Glipfinissä oli shirejä sekä amerikan miniatyyrihevosia..

--

Toiset kirjoittaa ytimekkäästi pelkän asian, toiset kirjoittaa romaanin.

  Re: Miten päädyit virtuaalimaailmaan?

Lähettäjäevan. (eo) 
Päivämäärä:   7.6.11 14:52:48

Joskus 2001-2002 mie tänne eksyin kaverin kautta. Kaveri lopetti vuoden kuluttua. Mie jäin, ja 10 vuotta täällä on tultu palloiltua :D

  Re: Miten päädyit virtuaalimaailmaan?

Lähettäjä: stiinu 
Päivämäärä:   7.6.11 15:17:29

Hyvin klassisesti: Hevoshullusta (loppuvuosi 2000/alkuvuosi 2001) näin jonkun ilmoituksen/mainoksen ja kävin katsomassa.

Aloitin muistaakseni pääosin siitä syystä, että halusin tehdä nettisivuja: tätä ennen olin tehnyt joitakin vuosia kotisivuja yms., mutta oli aina hirveän vaikeaa keksiä mille/millaisen sivun tekee! Virtuaalitalleilu on jatkunut tuosta syystä sekä siksi, että virtuaaliheppailussa on hyvä kokeilla paljon IRL-elämässä vaadittuja taitoja (opiskelut, työt, jne.) ja koska IRL hevosharrastusmahdollisuuteni ovat ainakin jaksottaisesti ERITTÄIN huonot (raha- ja aikasyyt).

  Re: Miten päädyit virtuaalimaailmaan?

LähettäjäKerttu S. 
Päivämäärä:   7.6.11 15:34:49

Hevoshullun kautta ja siinä taidettiin esitellä muutamaa virtuaalitallia sekä kertoa niiden metodeista ja tekemisestä.

Aiemmin olen omistanut vain yhden viiden hevosen karsinapaikkaisen tallin Expagessa joka kaatui yhtä nopeaa kuin alkoikin. Virtuaalihevosia on ollut jos jonkinmoista ja tärkeimmäksi niistä aikoinaan kehittyi Gagar (olisikohan se ollut tanskalainen puoliverinen). Kukaan tosin ei ollut saavuttanut mitään meriittejä. =)

  Re: Miten päädyit virtuaalimaailmaan?

LähettäjäCriminal 
Päivämäärä:   7.6.11 15:43:23

Kaverilla oli talli, jossa aloin hoitamaan. Myöhemmin kaveri ei enää jaksanut ylläpitää sitä ja sain sen itselleni. Siitä se lähti. :D

  Re: Miten päädyit virtuaalimaailmaan?

Lähettäjädani 
Päivämäärä:   7.6.11 16:55:47

Yks kaveri kertoi tallilla omasta virtuaalitallistaan, jonka sivuilla mun piti vierailla. En koskaan löytänyt kys. henkilön tallia, koska tallilla mulla ei ollut mitään mihin kirjoittaa sitä ylös enkä kotona enää muistanut osoitetta, mutta löysin muita talleja.

Mut hyväksyttiin yhteen paikkaan suomenhevostamman hoitajaksi, mutta sain potkut hyvin lyhyen ajan sisällä, koska en kirjoittanut tarpeeksi hyviä tarinoita :DDD Kun en sen jälkeen saanut enää yhtä toista hevosta hoitsuksi (olin varma, että kyseessä oli salaliittoteoria: paikka, josta kysyin uutta hoitsua, oli edellisen tallin yhteistyötalli, eli omistajan oli pakko sanoa toisen tallin omistajalle minun olevan huono! Haha :D), heittäydyin epätoivoiseksi ja kehiteltiin kaverin kanssa oma talli kasaan.

Tai no, kaiffari oli huomattavasti edistyneempi tallin rakentamisessa, koska hänellä oli entuudestaan jo yksi, joten mä lähinnä istuin vieressä, keksin hevosia ja googletin kuvia.

  Re: Miten päädyit virtuaalimaailmaan?

Lähettäjä: nica 
Päivämäärä:   7.6.11 17:03:12

Mä eksyin joskus jonnekin virtuaalitallille (en tod. muista mitä kautta :D), mutta sit siellä oli jotain ihania tinkereitä ja pyysin sieltä hoitohevosta. Luulin että se on joku peli, että saa jonkun salasanan ja sit pääsee jonnekin talliin sisälle ja hoitamaan sitä hevosta.

No mulle vaan sanottiin että saat sen hoitohevoseks ja mähän olin ihan intona :D Sitten kysäisin parin päivän päästä, että miten sinne talliin oikein pääsee, kun ei mistään löydy linkkiä sinne talliin sisälle.
Omistaja sitten vain totesi, että hevosia hoidetaan kirjoittamalla tarinoita.. no katosin paikalta, koska pikkutyttönä moinen moka hävetti ihan sikana :D

Mut siis joo, sit jossain vaiheessa vaan expageen omaa tallia kyhäsin ja sit kaverit tuli koulusta mukaan.. mä olin tietenkin niitä pikkusen edellä ja mulla oli aina hienoin talli ^^ Eipähän pahemmit kaverit enää tälle tielle jääny..

  Re: Miten päädyit virtuaalimaailmaan?

LähettäjäMariella 
Päivämäärä:   7.6.11 18:56:41

Olisiko ollut 2004? Tutustuin kai Polluxin kautta johonkin expage-talliin josta otin hoitohevoseksi shiren. Sitten näytin tallin kavereilleni, ja meillä kaikilla kolmella oli omat hoitohevoset. Myöhemmin yksi lopetti, eikä toinenkaan ollut yhtä innokas kuin minä. Koitimme myös kaverini kanssa perustaa yhteisen - ei siitä mitään tullut. Eikä kestänyt kuin alle vuosi ja löysin hevoset.comin. Jotain isoa toimintaa sainkin, mutta innostus aina lopahti.

Ht.netiin olen vasta nyt tullut. Pidin ainakin 2-3 vuoden tauon mutta viime helmikuussa kärpänen puraisi taas. Nyt on pikkunen talli, enkä sen suurempaa toimintaa aio tehdä, pysymme siis kauemmin pystyssä. :)

  Re: Miten päädyit virtuaalimaailmaan?

Lähettäjä: Vanja 
Päivämäärä:   7.6.11 19:07:00

Vuoden 2004 loppupuolella Hevoshullun virtuaalitallipalstalta mäkin tänne (tai no, yhden virtuaalitallin sivuille) löysin. En aluksi tajunnut näiden ideaa ollenkaan, mutta ei mennyt aikaakaan kun otin jo joltain Astan (vai Alman?) tallilta connemaratamman hoidokikseni ja siitä se sitten lähti :---)

  Re: Miten päädyit virtuaalimaailmaan?

LähettäjäAimie 
Päivämäärä:   7.6.11 19:28:36

Vuonna 2003/2004, olin 9/10-vuotias kun kaverini tutustutti minut eräänä päivänä virtuaalitalleihin. Heppatyttö kun olin, enkä vielä ratsastamaan päässyt, olin ihan into piukeana. Katselin kun kaveri näytteli talleja, joissa hoiti ja minä sitten nappasin itselleni myös hoidokin.

Aika monessa paikassa hoidin ennen kuin perustin oman tallini, mutta vain yksi nimi on jäänyt mieleen. Starlight's Stablessa hoidin Stacy-nimistä hevosta vuoden, joka oli huima saavutus siihen nähden mitä muissa paikoissa hoitelin. :D

2006 perustin sitten ekan tallini islanninhevostalli Draumurin, josta sitten kehittyi sekä issikoita että suokkeja kasvattava Rajametsän, josta taas tuli pelkkä Rajametsä. Voi niitä aikoja, muistan kuinka joskus taistelin varmaan puolituntia jonkun linkkikoodin kanssa, kun en tajunnut miten se toimi... :D

  Re: Miten päädyit virtuaalimaailmaan?

Lähettäjä: shonna 
Päivämäärä:   7.6.11 19:33:37

Hevoshullun kautta vuonna 1998. Siellä oli viiden tallin linkkilista expage-talleille. :D

  Re: Miten päädyit virtuaalimaailmaan?

Lähettäjä: Päivie 
Päivämäärä:   7.6.11 19:40:18

Mun lempitalli, jossa olin myös hoitajana (ensin Salmivuoren Myrskyä ja sitten KRT Loftur's Floweria, jonka ostin tallin lopettaessa itselle :'>), oli Kultaisenriimuntalli <3 Ihan rakkain!

  Re: Miten päädyit virtuaalimaailmaan?

Lähettäjä: Rinja eo. 
Päivämäärä:   7.6.11 20:04:00

Vissiin jonku Pollux/Heppahullu -jutun kautta kiinnostuin tästä ja sain sitte vähän ajan päästä selville että mun pari kaveria piti jotain virtuaalitallia. No yheltä sitten pyysin apua kaiken kanssa ja tein ensimmäisen tallini suoraan Geoon :D Yritettiin kyllä Expagea mutta se ei enää muistanu miten sinne saatiin sivut tehtyä, ni tehtiin Geoon sitte. Oli sikasiistit ja oli sikahieno fiilis sillon ku muisti ekaa kertaa linkkikoodin ulkoa :D

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.