Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  hannoverhuggers #1

LähettäjäChao 
Päivämäärä:   30.5.11 15:37:14

Hannoverien kasvattajille / kannattajille ajattelin pistää uutta ketjua, vanhaa ole näkynyt ties milloinkaan. :D (etusivu täyttyköön saksalaisista peeveistä.)

Mitäpä kuuluu hannujen kasvattajille / omistajille? Onko saatu jo aikaan uusia linjoja? Näytelkääpäs jalostusoreja ja esitelkää kullannuppuja.

Itse olen alkanut aktivoitua Dakotan kanssa kasvatuksen parissa, ja varsinkin estesukuiset isäehdokkaat otetaan avosylin vastaan. ;>

Plus mitenkäs hannover yhdistys? Alkaa olla minusta vähän turhan kuollut, päivitetty viimeksi 2010. Pitäisikö tehdä uusi?

talk to me, guys...

Re: hannoverhuggers #1

Lähettäjä: kakuro 
Päivämäärä:   30.5.11 15:41:09

Mulla vähän ontuu tuon Kantolan kanssa... Kovasti tekis taas mieli harrastaa, mutta ei jotenkin saa niskasta kiinni. Ehkä uus leiska (taas?) vähän virkistäis mieltä ja nostais innostusta, täytyy katsoa ;p

Lähettäjänoose. 
Päivämäärä:   30.5.11 15:48:39

Skurvashissa mennään aika pitkälle samoilla kuin ennenkin, toki sinne nyt on tullut pari uutta tuontisukuista jalostusoria ^^ Plus mulla on menossa pienimuotoinen hannoverprojekti, jonka sivuja en välttämättä vielä tässä vaiheessa ala julkaisemaan. Kuitenkin siellä tallissa paljon uutta verta tulossa ja sen tallin tarkotus ois toimia yhteistyössä Skurvashin kanssa nimenomaan jalostuksen osalta.

Hannoveryhdistys on ollu kuolleena periaattessa jo kauemmin, kuin tuolta 10-vuodesta asti, mikäli oikeen muistan, niin se kyseisen päivityksen aikana sivuilla ei oo tapahtunut mitään, ainoastaan se päivitysteksti lisätty sivuille :'D Uusi ois aika magee, tuo edellinen ei näytä vieläkään valmiilta, vaikka on ollut toiminnassa öö.. 3-4 vuotta?

LähettäjäChao 
Päivämäärä:   30.5.11 15:57:19

Ku mulla nyt toistaiseksi saattaisi olla aikaa jonkun kanssa alkaa laittamaan uutta hannover-yhdistystä pystyyn, niin mielelläni kommenttia ja apureita otetaan vastaan. :DDD

n___n oi, uutta verta olis kiva saada. Siihen suuntaan oon itsekkin alkanut mennä, mun kaikki pitkäsukuisetkin hannot alkaa olla Skurvashin suvuista, ni ehkä pitää alkaa kehittämään itsekin noita uusia sukuja. ;'DDD

Kantola on kyllä sen verran hieno paikka että sen saisi aktivoittaa. :D Siel on niiiiin ûber-ihania heposia. n__n

Lähettäjäkakuro 
Päivämäärä:   30.5.11 15:59:22

Mulla vois kyllä kans olla innostusta olla puikoissa jonkun kanssa yhteistyössä, yksin en halua ottaa koko laitosta harteilleni... Mutta saa lisätä meseenkin vaikka :)

Lähettäjä: s el s 
Päivämäärä:   30.5.11 16:01:41

miten mä koko ajan luen otsikon että hannoverhungovers :D kantola on ihana :))

Lähettäjänoose. 
Päivämäärä:   30.5.11 16:14:22

haha, mä innostuin tästä siinä määrin, että heitetään nyt sitten Czar näytille. Nuo sivut on pahasti vaiheessa ja oon rakennellu tota pikkuhiljaa viime vuoden elokuusta asti :D Tonne ei oo kyllä tulossa näillä näkymin yhtään laatuarvostelupalkittua kopukkaa, ne saa jäädä kaikki Skurvashiin. Nuilla elukoilla on tarkotus vaan kisailla ja teettää varsoja (ja keksiä hevosille kivat ja erikoiset nimet). Myöhemmin luultavasti tulee sitten niitä pidempisukuisia kasvatteja tuolta Skurvashiin ja niitä sitten hyysätään.

Lähettäjärio 
Päivämäärä:   30.5.11 16:14:43

Auburn Sport Horses & Stallions ilmoittautuu! Auburnista löytyy mukava joukko tämän rodun edustajia, ainoastaan esteratsuja.

Jalostukseen tarjolla uutta verta,
Cerdo (ktk-III) http://auburns.webs.com/cerdo.htm
Minos http://auburns.webs.com/minos.htm
Hermes http://auburns.webs.com/hermes.htm

Ja myynnissäkin on pari hannoveria vielä :)
http://auburns.webs.com/kasvatus.htm

LähettäjäChao 
Päivämäärä:   30.5.11 16:37:28

Toi corbinin vauva on nätti, mut mullon jo yks ori varsa samanlaisesta suvusta. :< En haluu liikaa samoi nimii tallille... :D

Oi, ons kakuro son mese sama ko säpö? :D Voisin lisäillä.

sels > voi se olla noinkin. :DD

Ja täytyy tota Czaria tutkailla kyllä syvemmin... :> Kiinnostuin himona. :DDD

ja rio saa sen estehannun sivuja tässä tällä viikolla, kun kerkiän puuhata. :DD

LähettäjäChao 
Päivämäärä:   30.5.11 16:43:27

Oooh, Silvamord on ihanainen... <33

Lähteeks sulta ulkopuoliseen myyntiin tuolta varsoja ollenkaan? :>

Ja sitten galluppia samalla pystyyn:
Mitä tahdot hyvältä rotuyhdistykseltä?

.. viitaten mahdollisesti pystyyn nousevaa hannover-yhditystä...

nimiehdotuksia otetaan vastaan! :DD

Lähettäjä: Miivi 
Päivämäärä:   30.5.11 17:27:23

Mä oon kasvattanut sellaset 10 hannoa. Nyt on kolme aikuista ykspolvista hannoa plus yksi kasvamassa oleva hannotamma, niistä ois tarkoitus tehä kolmepolvinen poni.

LähettäjäChao 
Päivämäärä:   30.5.11 17:44:20

:DD Hienoa, kuulostaa hyvältä. ;>

Lähettäjäkakuro 
Päivämäärä:   30.5.11 17:46:36

Juu toi linkittämäni säpo sama ku mun mese ^^

LähettäjäChao 
Päivämäärä:   30.5.11 17:49:19

Lisään. ;>

Päivämäärä:   30.5.11 17:50:53

Sanokaas nyt... Kumpi:
http://virtuaaliset.net/k/ vai http://virtuaaliset.net/k/ruska/?

LähettäjäChao 
Päivämäärä:   30.5.11 17:54:25

Mä tykkään ekasta enemmän, on edes vähän erilainen. Toi 'ruska' on jotenkin kauhean massamainen mon mielestä. n_____n"

Lähettäjägee 
Päivämäärä:   30.5.11 18:14:43

Hei mäkin olen tätä ketjua kaipaillut :D Vaikka lopetinkin kasvatuksen ja ties mitä, eihän näistä ihanaisista pääse eroon :) Jahka saan nuo nykyiset hevoseni elätettyä loppuun asti niin sitten ajattelin tuoda yhden tai jopa kaksi uutta konimusta, saa nyt nähdä. Mutta ensin on tekemistä näiden nykyisten kanssa, ihania vauvojakin tulossa, pitäisi vaan keksiä nimet :D

Chao, hyvä yhdistys on sellainen joka ei kuole, mieluiten useampi tyyppi puikoissa että ei ole yhden aktiivisuudesta kiinni. Toiminnaksi toivoisin laatuarvostelun, näyttelyitä, kisoja jne :) Jonkunlainen perusteellisempi virtuaalihannoverhistoria olisi hyvä olla sekä jonkunlainen jalostusorilista helpottaisi pienen ihmisen elämää :) Mä ainakin olisin innolla toiminnassa mukana :)

kakuro, mun mielestä eka on kivempi muuten mutta tokassa on paaaljon kivemmat värit :)

noose., mä oon laittanut joskus aikaa sitten maililla Le Morte PB:n uusia sivuja, onkohan tullut perille?

Päivämäärä:   30.5.11 18:17:35

gee, no noita värejä mäkin harmittelen että ekassa on sitten kuitenkin mun makuun liian synkät :( Omat taidot ei ihan riitä muokkaamaan sitä mieleiseksi...

LähettäjäChao 
Päivämäärä:   30.5.11 18:47:53

Joo, laatuarvostelu olis kyllä ihan must be. <3 Samoin joku ori katalogi juttukin, mutta siitä historiasta mä en osaa kertoa, ku vaan jotain oreja, jotka näykyny / näkyy paljon sukutauluissa. :>

Ja sitten siis tosiaan yhdistys järjestäis paljon toimintaa hannovereille. :DDD ai laik.

Täytyykin alkaa suunnitelee... Jos on ideoita laatispisteytyksiin ja sellaisiin, niin otetaan vastaan absolutely. Ja jos tahtoo alkaa tuomariksi laatiksessa, niin siitäkin hommasta voi ottaa yhteyttä. :>

Lähettäjägee 
Päivämäärä:   30.5.11 18:51:40

kakuro juu tuosta on vaikeampi lähteä värejä vaihtaan, pitäisi tehdä grafiikat kokonaan uusiks..

Chao, mä voisin harkita jonkun kisatuomarin pestiä tms :D

Päivämäärä:   30.5.11 18:53:17

Värit kivemmat näin -> http://virtuaaliset.net/k/index3.htm ^^?

LähettäjäChao 
Päivämäärä:   30.5.11 19:04:07

gee, jea, hyvähyvä! :DD Tällai alustavasti kyselen, koitan saada tässä lähi aikoina jotain aikaiseksi... :DDD

Lähettäjä: Lilla 
Päivämäärä:   30.5.11 19:50:51

oooh, hannoverit <3

http://kkwok.webs.com/hevoset.html Meillä noita onkin muutama tullut, tuosta puuttuu vielä geen ihana kasvatti Tiitu ja rio muutama kiva kasvatti ;) Meillä tosiaan vielä vähän toi ulkoasun vaihdos kesken, tulee olemaan vielä se vielä pitkään projektina :D

Ei kellään olisi (+)[B]3-polvista estepainotteista tammaa[/B] meitsin poitsulle? Varsalle tarjolla pitkäaikainen, kisaava ja laatuarvosteluihin vieminen - Rollella tähdätään ERJ:n ja KERJ:n ja YLA:n laatuarvosteluihin.

LähettäjäChao 
Päivämäärä:   30.5.11 19:58:33

Oijoi, Rottis onkin tuttu paikka. ;>> oonhan muistanu lähettää ne Elizabethtown Roth:n sivut? :>

Lähettäjägee 
Päivämäärä:   30.5.11 19:59:47

Lilla juu niitä sivuja oon tässä kaipaillut mutta ei mikään hätä :D Tälläisen tamman ostin just jos kiinnostaa, "hiukan" raakile, mutta tulee ahkeraan kisaukseen ja laatiksiin mennään :) Varsa olis mahdollinen henäkuun alusta. Niin ja jos se ei häiritse että varsalla kertautuu nimiä neljännessä/viidennessä polvessa?

kakuro, mun mielestä parempi joo, tuosta muuttaisin vaan nyt tuota tekstiosiota vähän valkoisemmaksi niin siitä tulisi vielä vähän freesimpi :)

LähettäjäChao 
Päivämäärä:   30.5.11 20:00:41

ja öö, meil kans tällain tamma: http://dakota.awardspace.com/he/jessi.html ei ihan kolmea polvea, mut 2½ kuiteski. :DD

Lähettäjägee 
Päivämäärä:   30.5.11 20:04:40

Joo osaan kirjoittaa, siis heinäkuun alusta :) Ja toki noita mun kahta muutakin tammaa voisi kolmelpolviselle käyttää, ovat siis kaksipolvisia :) Toiselle on ainakin tulossa kolmepolvisesta oriista varsa.

Ja Chao, Saliosta on vielä mahdollista saada varsa jos on kiva tamma ;)

Päivämäärä:   30.5.11 20:05:45

Chao > juu muistit lähetellä, en muista et lisäsinkö jo sivuille :D muistaakseni joo :3

gee > oh my, ihana :O mä todellakin harkitsen tota tammaa :3 hitto ku melkein kaikilla samat nimet, tosin oon omalla tammalla jo Rollea astuttamassa (tuplaantuu kans samoja nimiä niin ei vierastuta ajatus ;) )

LähettäjäChao 
Päivämäärä:   30.5.11 20:11:18

gee, mullon Saliota vissiin jo kahden mun hepan suvussa. :< vai kolmenkin... liikaa Saliota. ;>

Heiheihei, mikäs tulee yhdistyksen lyhenteeksi? En viitsi tota HY:tä käyttää, mut onkos esim. VHY (Virtuaalinen Hannover Yhdistys) käytössä? Tai VHL (Virtuaalinen hannover-liitto)? Antaa tulla niitä ehdotuksia. ;DD

LähettäjäChao 
Päivämäärä:   30.5.11 20:16:58

Lilla, mietin vaan ku en honannut tuolta kasvattilistalta ainakaan? Voi tosin olla niinkin että olen sokea ja laiska, kun en jaksa etsi-toimintoa käyttää. :DD

Lähettäjägee 
Päivämäärä:   30.5.11 20:22:04

Chao, kuin se on mahdollist o.O ku mää tiedän vaan yhden :D VHY ois hyvä, en tiedä onko käytössä. En tykkää tuosta liitto-sanasta niinku yhtään :D

Lilla, se on aivan mahtava, en voinu vaan olla ostamatta vaikka talli ihan täynnä :D Mutta pidä hänet mielessä, ei se muakaan haittaa jos nimet kertautuu kun se jää sinne kauas kuitenki :)

Lähettäjänoose. 
Päivämäärä:   30.5.11 20:22:35

gee, on ne sivut tuolla mailissa tallessa :)

haflinger yhdistyksellä on ainakin ollu VIHY käytössä, VHY:stä ei oo tietoa, mutta jotenki mulla on sellanen kutina, että se on jossain ollu ainakin joskus käytössä.

Kuka tai ketkä sitä yhdistystä on nyt laittamassa pystyyn?

LähettäjäChao 
Päivämäärä:   30.5.11 20:31:36

Oho, eiku se oliki Mafioso. :DDDD

Enkä määkään tykkää liitto-sanasta.

Noose > mää ja kakuro. Mukaan saa tunkea. ;>>

Mut nyt pitäs saada tietoon et onko se VHY jollain käytössä...

Ja ehdotuksia tosiaan otetaan vastaan. :DD

Lähettäjänoose. 
Päivämäärä:   30.5.11 20:32:16

aa, googlella löytyi VHY Virtuaalisten haflingerien ystävät, kyseisen yhdistyksen sivut eivät vaan enää toimi, mutta tuo lyhenne on kuitenkin ollut jokus käytössä ^^

LähettäjäChao 
Päivämäärä:   30.5.11 20:33:50

Ja gee, mullois sitten Saliolle mammavaihtoehtoja. :DD

Neidit tosin kisaamattomia (paitti toi minkä ostin sulta), mutta vauva varmaan jäisi itelle, ni pääsisi kyllä kisaradoille, vaikkei mammat vielä niitä paljoa ookkaa kiertäny.

http://dakota.awardspace.com/he/milla.html
http://dakota.awardspace.com/he/ella.html
http://dakota.awardspace.com/he/lulu.html

Joku noista sille morsmaikuksi?

Päivämäärä:   30.5.11 20:37:13

Chao > mä oon ollu vähän laiska päivittää tota meijän kasvattilistaa :D

LähettäjäChao 
Päivämäärä:   30.5.11 20:40:04

Lilla, okay.

Oliskohan neli kirjaiminen liian pitkä?
VHHY = virtuaalisten hannoverinhevosten ystävät
tai
VHHK = virtuaalisten hannoverinhevosten kasvattajat

olettaen että VHK on varattu, onko se? :>
(virtuaalisten hannoverien kasvattajat)

Lähettäjänoose. 
Päivämäärä:   30.5.11 20:45:24

No joo, jos yhdistykselle sisältöä, niin tässä ehdotuksia:

-- Rodun virtuaalinen historia (kattavasti niin este- kuin kouluhevosista ja kasvattajista, ei mitään wikipedia/hevosmaailma pastetuksia)
-- kasvattajalista (jossa on ihan oikeasti rodun kasvattajia, että jos etsii esim. myytäviä hannovereja tai oreja jalostukseen, löytää listalta talleja, jossa on enemmän kuin yksi hannover)
-- jonkinlainen hannoverien hall of hame?
-- laatuarvostelu, kilpailuja eri lajeissa, kasvattajapäivät.. kaikkea aktiivista toimintaa, jolla yhdistys samalla mainostaa itseään -> kannustaa uusia harrastajia mukaan

+ tottakai innostuneet yhdistyksen pitäjät, jotka jaksavat aktiivisesti kehittää yhdistystä ja mainostaa sitä, koska mun käsityksen mukaan juuri yhdistyksen tarkoitus on mainostaa rotua, haalia uusia kasvattajia mukaan ja antaa infoa rodusta. Ei oo ollu kiva katella edellisen yhdistyksen toimintaa, kun sivuja ei olla päivitetty edes vauhtia 1 kerta / kk ja sivut näyttää vielä tänäkin päivänä siltä, että ne on vasta päivä sitten kyhätty pystyyn muutaman tunnin vaivannäöllä ;>

Mutta hienoa, jos joku nyt hannovereillekin saa vihdoin yhdistystä, liittoa, mikä nyt onkaan pystyyn :)

LähettäjäChao 
Päivämäärä:   30.5.11 20:52:24

hall of famen vois liittää siihen virtuaaliseen historiikkiin, vai?

Ja kun munkii mielestä yhdistyksen pääpaino pitäis olla justiinsa rodun mainostamisella ja sillä uusien kasvattajien mukaan houkuttelemisella, eikä suinkaan laatuarvostelulla. En sano, etteikö sekin olis tärkeä osa, mutta kyllä yhdistyksen pitäis painottaa siihen rotuun ja rotutietämykseen. :>

Ja esim. varsojen laatuarvostelu olis kans aika kiva, plagioiden SLA:ta julmasti. ;DD

Päivämäärä:   30.5.11 20:59:20

Solis sit siinä :)

LähettäjäChao 
Päivämäärä:   30.5.11 21:04:10

kakuro, oi kui nätti. <33 tykkään.

Lähettäjänoose. 
Päivämäärä:   30.5.11 21:12:04

http://www.angelfire.com/dc/brise/nhla.htm tuoki on aika mielenkiintonen, jos aattelee jotain varsojen / nuorten hevosten laatuarvostelua :)

Mua on aina ihmetyttäny virtuaalihevosten hall of famet, kun niihin laitetaan jotkut tietyt kriteerit ja ihmiset ilmottaa itse sinne hevosiaan. Sieltähän puuttuu periaatteessa kaikki kuolleet, todella vanhat hevoset, joilla on yhtälailla ollu meriittejä ja ne on aikanaan ollu arvostettuja jalostushevosia yms.

Periaatteessa ois kiva katella sellasta listaa, missä ois linkitettynä näiden uusien hevosten lisäksi ne vanhat merkittävät hevoset. Tokihan siinä ois iso homma kaivella niitä hevosia aikojen takaa toimivine linkkeineen, mutta sen tyylinen hall of fame antais ehkä paremmin kuvaa sellasillekki ihmisille, jotka ei niin hirveesti noista vanhoista hevosista tiiä. Se historiikki sitten ihan erikseen omana tekstitään tai jotain.

Lähettäjä: hyena 
Päivämäärä:   30.5.11 21:37:19

Yhyy. Mulla on tallillinen kivoja hannoverejä, mutta innostus hevosiin kadoksissa. Ei kiinnosta käydä kuvaamassakaan niitä.

LähettäjäChao 
Päivämäärä:   30.5.11 21:52:50

Aa, joo. :DD ideana ainakin ihan loistava, pistämme mietintään. :> Ja mä tutkin ton NHLA:n sivun läpi, vaikuttaa mielenkiintoiselta kanssa.

hyena > höh. :<

LähettäjäChao 
Päivämäärä:   30.5.11 23:48:53

Okei, jos yhdistyksen pystyyn nouseminen idea-tasolla kiinnostaa, niin voisi laittaa mesekeskustelua asiasta pystyyn. :> Uteliaat siis lisäilee henkilön meseen, niin mää avaudun. :DDD

LähettäjäChao 
Päivämäärä:   31.5.11 01:21:23

vielä pieni nosto, ennenko tämä mamma painuu pehkuihin.

Päivämäärä:   31.5.11 01:24:23

Äh, mua harmittaa ku en kerkee millään jeesaa yhdistyksessä :/ ois kyl kiehtovaa, mut en kyl millään pysty sen toiminnassa ihmeellisemmin olemaan mukana ;s

LähettäjäChao 
Päivämäärä:   1.6.11 00:39:32

Lilla, eihän siinä oikeestaan tarvitakaan apua ku laatiksissa? :DD Ja sit jos haluaa toimintaa hannovereille järjestää. ;>

Ja tietty otan kuva- ulkoasu- ja tekstilahjoituksia vastaan, jos joku haluaa pystyyn nostamisessa auttaa.

Käyhön se kaikille että talli nousee websin palvelimelle? :D Ko mullei tosissaan mitään sivutilaa satu löytymään... Ellei joku halua hostata? :DD

Lähettäjä: gee via phone 
Päivämäärä:   1.6.11 08:48:07

Mun mielestä webs on jees mut olishan se tietty kiva jos joku hostaisi. Haluan kyllä jotenkin olla tässä jutussa mukana (en vaa muistanu lisätä sua meseen) ja voisin harkita kokeilevani ulkoasua, ainakin jos vielä ensi viikon puolella ehtii :)

Niin ja siitä varsasta, Salio voisi astua vaikka tuon viimeisenä mainitsemasi tamman :) Sivuja säpöön sitten tässä joskus.

Haluisin olla ulkona ku aurinko paistaa ja on ihanan lämmin enkä kökkiä missään junassa :D

LähettäjäChao 
Päivämäärä:   1.6.11 11:22:54

Jea, laitoin astutuksen ylös niin laittelen sivuja, ko syntyypi. :DD

Ja ensi viikon aikana ehtii, ja vielä sitä ja sitä seuraavankin. :D En usko että kauheeta vauhtia olis nousemassa pystyyn, koska tahon tehdä yhdistyksen huolella, jotta sitten jaksan sitä täysillä pyörittää. (ja pitkään.) Mutta siis kaikki apu otetaan vastaan. ;D

LähettäjäKaneli 
Päivämäärä:   1.6.11 11:31:56

Itselläni yksi hanno ennestään ja nyt ostin uuden kivan yksilön :)

LähettäjäChao 
Päivämäärä:   1.6.11 11:54:00

Kaneli > kannattaa alkaa kasvattamaan. ;DD

LähettäjäKaneli 
Päivämäärä:   1.6.11 11:55:49

Ehkä vois parin tamman voimin :)

LähettäjäChao 
Päivämäärä:   1.6.11 12:08:39

:DDD Suosittelemme lämpimästi. ;D

LähettäjäKaneli 
Päivämäärä:   1.6.11 12:22:54

Ehkä ensi kerralla voisi astuttaa toisen tamman hannover orilla, kun edellsiet varsat FWB :) ja toinen vasta alle 3v.

LähettäjäChao 
Päivämäärä:   1.6.11 12:25:33

:> Kyllä kyllä, hannover-kasvattajia ei ole koskaan liikaa, kun tuntuu että pyöritään vaan näissä samoissa piireissä. :'D Olis ehkä ihan hyväkin saada välillä uutta verta poppooseen. :D Ja lisää hannoverien kasvattajia / kannattajia. Saksalaiset on påp. <3

LähettäjäKaneli 
Päivämäärä:   1.6.11 12:27:53

Toinen tamma olikohan 1-2 polv ja toinen evm, varmaan pitää jo siis kun innostat niin etsimään jo ensi kuukaudelle hanno oria. :D

LähettäjäChao 
Päivämäärä:   1.6.11 12:38:12

;> Kyllä kannattaa. :DD

Lähettäjänoose. 
Päivämäärä:   1.6.11 15:54:03

joo lisää vaan uusia kasvattajia joukkoon, kun tuntuu että nykyiset voi melkolailla laskea yhden käden sormilla :D

Onhan noita yhdistyksiä ennenkin ollut ilmaispalvelimilla, niin miksi ei voisi tätäkin sinne tehdä? Ei ainakaan tarvitse kuukausikaupalla odotella sitä, että joku suostuu hostaamaan =)

LähettäjäChao 
Päivämäärä:   1.6.11 16:01:19

Eikä tarvitse pelätä että sivut katoaisi, kun joku ei maksakaan laskuaan. :'D Joo, enköhän mä websille ala niitä väkertämään. ;D

Lähettäjänoose. 
Päivämäärä:   1.6.11 16:03:59

Chao, joo tuo kävi myös mulla mielessä ^^

LähettäjäChao 
Päivämäärä:   1.6.11 16:10:56

n___n hei näistä hall of fameista vielä (täytyy keksiä niille joku muu nimi, en jaksa ees lausua noin pitkää värssyä. :'D), että siis pitäisikös tyyliin hevosten hall of fame ("kuuluisimmat" jalostusoriit ja -tammat kautta aikojen) olla tyyliin orikatalogin kanssa "samassa suunnassa"?
Jos kasvattajien hall of fame on kasvattajajäsenten "loosissa"... :D

LähettäjäChao 
Päivämäärä:   2.6.11 01:32:24

noustonen perhaps?

Päivämäärä:   2.6.11 01:39:16

Chao > Hall of Fame ja orikatalogi joo ehk vähän samaan suuntaan. Toisaalt ois hienoo jos sinne sais orin vaikka se nyt ei ihan YLA1, ERJ I ja KTK II palkittu oiskaan :D tosin pitää sitä vähän rajailla - tavoitteita pitää olla! :D

LähettäjäChao 
Päivämäärä:   2.6.11 01:43:53

Siis tietenkin merkataan erikseen, mutta siis sillai et sopiiko ne tyyliin samaan "alalinkkiin" tai samalle sivulle vai onko ne niin eri maailmasta että eri sivut pitää olla? :DD

Orikatalogihan hannoveryhistyksel olis ihan erikseen, sinne laiteta muita ko oreja. :'DD

Mut siis sillai, samalle sivulle vai ihan erillisenä osana? Tai siis, eipä tätä voisi enää vaikeammin selittää... :'DDD

nevermind. ehkä se on vaan helpompi työntää kaikki erikseen. :'DDD

LähettäjäKaneli 
Päivämäärä:   2.6.11 07:53:59

Kenelläs olisi näytellä mukavia hanno oreja tammalle? Nyt jo saanut yhden KRJ voiton, vaikka vasta parissa kisassa startannut. Piirretty yksilö. Lisäksi kisaa PKK cuppia eri lajeissa.

Este- ja koulu oreja voi tarjota :)

LähettäjäChao 
Päivämäärä:   2.6.11 15:16:07

http://dakota.awardspace.com <- ainakin jalostusoreissa on yksilöitä, jotka ottavat mielellään vähän tammoja vastaan. :D jokaisella kun on tuota jälkeläisnäyttöä melko heikosti...

LähettäjäDiamonte 
Päivämäärä:   2.6.11 15:33:28

botit

LähettäjäDiamonte 
Päivämäärä:   2.6.11 15:33:39

Itsekin voisin tulla tänne satuilemaan, kun kerrankin aikaa on!

Omistan siis Wincare nimisen puoliverisiittolan, jossa hannoverit ovat juuri päätoimintaamme; nytkin olen ostellut mukavia hannovereja pilvin pimein, tosin pelkästään estepainotteisia. Saa nähdä, tulevatko hannoverimme olemaan tulevaisuudessa myös koulupainotteisia! Uusia hankintoja tällä erällä ovat ainakin Zhiniqua Lime, Wincare's Darcia & Karina. Ostosvillitystä on siis melko paljon, myös muiden rotuisten joukossa. Tarkoitus olisikin pitää melko pian kasvattien myyntitopa ja yleinen etsitään jalostukseen / tarjotaan jalostukseen topa Wincareen esittelyn yhteydessä ;)

Ja mitä yhdistykseen tulee, niin olen todellakin kiinnostunut tukemaan toimintaa jollain tapaa. En mikään rakennetuomarimestari (söpöys > rakenne) ole, mutta jotain muuta pisteiden laskua voisin hoitaa :D Toisaalta en nyt tiedä mitä nimeksi Chao lopulta laittoi (luin viestejä vain osittain), mutta VHK kuulostaa todelta hyvältä, jotenkin Y-tuossa nimessä olisi luotaan poistyöntävä :D

LähettäjäDiamonte 
Päivämäärä:   2.6.11 15:34:44

Viestissäni ei nyt ollut mitään kauhean ihmeellistä ideaa, mutta mielelläni näkisin jo nyt muiden hannovereja. Mieluiten harvinaisemman sukuisia tapauksia :)

LähettäjäRim (/Roosa) 
Päivämäärä:   2.6.11 15:49:16

Kaipa minunkin pitäisi konieni kanssa tänne ilmoittautua, kun tällaisen topan bongasin :) Eli meiltä Hopeapajusta löytyy ihan mukava liuta koulupainotteisia hannoverejä ja (tällä hetkellä melko vähäistä) kasvatustoimintaa.

Myös toiselta talliltani Skiestä löytyy jokunen hannover, este- ja koulupainotteisia. Näiden kanssa ei tuo kilpaileminen ole kovin vilkasta ollut, tallin toiminta ylipäätäänkin kun on lähinnä kasvatukseen painottuvaa.

Ja joo, mitään erityistä ideaa ei tälläkään viestillä ehkä ole. Kuhan nyt ilmoittelen, että täältäkin löytyy yksi pieni kasvattaja :)

LähettäjäChao 
Päivämäärä:   2.6.11 16:12:24

Jee, löytyyhän sitä porukkaa. ;DD

Tosissaan jos tuo VHK (virtuaaliset hannoverkasvattajat) on varattu, niin laitetaan sitten VHHK eli virtuaaliset hannoverinhevosten kasvattajat. :DD

Rim > Mää vierailen Hopeapajussa harva se päivä, I lav it. <3 Sen lisäksi et mullon Impassive 4R omistuksessa (joka on siis muistojeni mukaan sulta. ;DD) niin hoidan sit vielä Latun tallilla Rodina HA-nimistä tammaa... Näistä sun kasvateilta pääse mitenkään karkuun. :DDD

Päivämäärä:   2.6.11 16:33:27

No, kai mäkin voisin jtn pientä esittelyy heittää omista hannoista :)

http://kkwok.webs.com/

Mulla on tosiaan nyt tältä vuodelta ollut melko läheinen kosketus hannoihin ja muutaman vuoden ajan jo niitä ihannoinu. Tällä hetkellä mulla on 20 hannover oria (tästä puuttuu kyllä muutama ;)) ja 13 tammaa (puuttuu taas muutama).

Kasvatus on meillä ollut vielä varsin vähäistä, mutta tästä se lähtee. Kasvatuksessa ollaan nyt pääasiallisesti käytety ulkomaalaisia oreja, kohta onkin sitten kotimaisten vuoro ;)!

Olen koittanut nyt panostaa hannoissa estepuolen hevosiin ja kohta sitten kilpailutetaan koulupuolen. Vähän tasapainoiluahan tämä on näin ison hevosmäärän kanssa, mutta kaikki ajallaan!

LähettäjäRim (/Roosa) 
Päivämäärä:   2.6.11 17:05:45

Chao, juu, kyllähän tuo Impassive nuita mun ensimmäisiä hannoverkasvatteja on, kiva että sekin on hyvän kodin saanut :) Itse asiassa olen Dinnan hoitokirjaakin joskus eksynyt lueskelemaan kun kasvattien sivuja olen selaillut, ja täytyy kyllä sanoa, että tosi kivoja tarinoita kirjoitat :D

LähettäjäChao 
Päivämäärä:   2.6.11 17:22:39

:'DDD

LähettäjäChao 
Päivämäärä:   2.6.11 19:05:28

ja nostetaas taas etusivulle. ;D

LähettäjäChao 
Päivämäärä:   2.6.11 22:22:47

miksi tää on näin kaukana etusivusta? Pitäis olla lähempänä. :DD

Lähettäjägee 
Päivämäärä:   2.6.11 23:37:14

Huhhuh tää (yo)juhlien järkkääminen on ihan hullua hommaa mitään muuta ehdi ajatellakaan.. Mutta noo huomenna pakko jättää homma muiden vastuulle kun täytyy (taas) junailla toiselle puolelle suomea :D Nyt pikku päivitystä Seraneen ja blogiin ja ensi viikolla olen sitten täällä taas ;)

Diamonte, mä en oo millään keksiny varsoille nimiä joten niissä sivuissa nyt hiukan kestää.

LähettäjäDiamonte 
Päivämäärä:   3.6.11 00:10:20

gee » Ei mitää kiirettä, keksi nimet rauhassa vaan :D Rakkauden tuotokset ovat parempia kuin hädällä keksityt otukset ;)

Lähettäjä: Nea 
Päivämäärä:   3.6.11 14:06:05

Nähdessäni pitkästä aikaa hannoverkasvattajille suunnatun ketjun, avasin tämän intoa puhkuen jo uusi hannovereja pursuava talli mielessäni, kun entinen talli on jo pitkään ollut retuperällä.

Heti topicin ensimmäisessä viestissä mainittiin hannoveryhdistys ja mitä siitä taas tuleekaan? Pitäjiksi tuppautuneet kaksi laiskaa virtuaaliharrastajaa, joista toinen on taukoillut vastikään pitkään ja kasvattajat saavat odottaa sivuja valmiiksi puolesta vuodesta ylös päin. Toinen valitti jo tässä viestiketjussa innostuksen puutetta omaa virtuaalitalliaan kohtaan.

Nyt täällä laitetaan yhdistystä pystyyn täyttä päätä. Uudet _ylläpitäjät_ tarvitsevat apua niin tekstien kuin toiminnankin järjestämisessä, ilmeisesti pääpointti yhdistyksen pitämiselle onkin se, että saadaan oma nimi yhdistyksen etusivulle, jolloin ollaan jollain tapaa muiden kasvattajien yläpuolella ja koitetaan näin kalastella toisten kunnioitusta ja arvostusta.

Tässä on nyt kahdella muullakin puoliverirodulla (fwb ja trak) ylläpitäjät, jotka eivät edes tiedä rodun historiasta, vaikuttaneista hevosista yms. yhtikäs mitään ja niinpä joudutaan kerjäämään muilta apua tekstien, mm. historiikin kirjoittamiseen.

Minusta yhdistyksen ylläpitäjällä tai sillä ihmisellä, joka hommaan on ryhtymässä, pitäisi olla tietoa rodusta ja sen historiasta virtuaalisesti. Se osoittaa henkilön kiinnostusta ja innostusta rotua kohtaan, sekä pitkäjänteisyyttä ja antaa tietynlaisen asiantuntevan kuvan ihmisestä.

Plus, että henkilö, joka osaa kirjoittaa kattavan historia osuuden rodusta, on yleensä pyörinyt rodun parissa pitkään ja on syvästi kiinnostunut aiheesta ja jaksaa pyörittää myös yhdistystä aktiivisesti. Jos ei itse osaa historiasta kirjoittaa, kannattaa varmasti kysyä henk.kohtaisesti joltain, jonka olettaa tietävän asiasta.

Enpä minä ole antanut trakehneryhdistykselle apuani tekstien kirjoittamisen suhteen, kun ei ole huomattu kysyä. Joten kys. yhdistyksen sivuilla edelleenkin etsitään kirjoittajaa, koska pitäjänä on trakehnerpiireissä täysin keltanokka harrastaja, joka ei ole osannut itse kysellä henk.kohtaisesti ihmisiltä, vaan olettaa jonkun tarjoavan apuaan tuosta vain.

En nyt tarkoita uusia ylläpitäjiä loukata, mutta jos kaikki työ teetetään muilla ja itse kerätään vain kunnia, en minä ainakaan olisi toiminnassa mukana. Ja jää myös minun harrastukseni hannoverien parissa tähän.

LähettäjäKaneli 
Päivämäärä:   4.6.11 10:10:11

Chao: hHieno ori tuo Beständig Gefühl :)

Lähettäjä: hyena 
Päivämäärä:   4.6.11 10:26:58

Nea puhuu täyttä asiaa kaikkien kolmen yhdistyksen kohdalta.

LähettäjäChao 
Päivämäärä:   4.6.11 23:19:28

Ei tässä toki olla mitään kunniaa keräämässä ja tosiaan on kyllä tultu oltua virtuaalihannujen kanssa ihan mukavasti mukana.

Plus saahan sitä taukoilla? Saa kai sitä kuka tahansa perustaa yhdistyksen? Niinhän tuo HY:nkin piti olla aktiivinen ja jaksaa panostaa - kuinkas kävikään. Ja jos tahdon yhdistyksen perustaa, niin saanhan minä sen perustaa ja sitten vaikka jättää mätänemään niille sijoilleen, mikäs sitä estää. :D Mutta toisaalta jos kerran olen nyt palannut tauolta, niin onko sillä mitään väliä vaikka olisinkin aiemmin taukoillut? Kasvattien sivuista olen kovin pahoillani, mutta en varmasti ole tässä maailmassa ainut, jota ei välillä virtuaalimaailma kiinnosta lainkaan tai ei ole vain yksinkertaisesti aikaa sille.

Ja jos ei tiedä rodun historiaa virtuaalisesti niin pitkälle ja laajasti kuin tahtoisi kirjoittaa, niin eikös silloin paras keino ole kysellä? Lisäksi kyselen myös sen takia, etten tosiaan tahdo perustaa omin päätösin yhdistystä pystyyn, vaan tahdon ehdottomasti mukaan muidenkin hannoverkasvattajien mielipiteitä - eihän mikään rotuyhdistys voi nousta pystyyn vain yhden ihmisen tietämyksellä ja mielipiteillä. Ei ainakaan minun mittapuullani ja minun mielestäni.

Joten voin vaikka jättää mainitsematta koko nettinickkini yhdistyksen sivuilla, mistään kunniasta, arvostuksesta ja muusta schaisesta ei ole kyse, vaan tahdon ihan tosissani nostaa hannoverien kasvattajille toimivan yhdistyksen pystyyn, joka tarjoaisi tietoa rodun virtuaalihistoriasta, listaisi kasvattajat ja esittelisi oreja. Laatuarvostelu olisi kiva, mutta ajatustasolla.

Ja Kaneli, kiitoksia vain, mutta kunnia oriista kuullu geelle, ostin hältä valmiin herrasen. ;DD

Päivämäärä:   5.6.11 06:29:59

Chaon tekstiä kompaten totean myöskin, että mikäli hannover-yhdistyksen ylläpitäjäksi ei löydy / ei ole innostunut lähtemään sellainen henkilö jolla tietämystä virtuaalisista hannovereista on pitkältä virtuaalimaailman historiasta niin täytyykö yhdistys siinä kohtaa jättää vain perustamatta? Henkilökohtainen mielipiteeni on, että ei ylläpitäjältä sitä kaikkea tietoa tarvitse löytyä, mutta aktiivisuutta yrittää etsiä sitä ja löytää ihmisiä, jotka tietävät. Itse kyllä olen pitkältä vuodesta -98 harrastanut tätä ja tiedän aikoinaan vaikuttaneita hannovereja (Lanzinger, Rembrant, Routinier...) mutten kyllä tainnut koskaan silloin niitä kasvattaa.

Ja vaikka kiinnostus omaa tallia kohtaan olisikin ollut hieman hiljaisena tässä viime aikoina (nythän siellä taas on toimintaa, hevosia kilpailutetaan jne) niin ei mielestäni kerro kyllä yhtään siitä mikä on kiinnostus ylipäätään tätä harrastusta kohtaa. Kyllä päivittäin on tullut foorumia selattua ja mietittyä jatkoa omankin tallin kanssa vaikkei sen hetkisen kiinnostustason ollessa matalana tullutkaan mitään konkreettista tehtyä :) Plus yhdistyksen (laatuarvostelut ym. rotukohtainen toiminta) ylläpitäminen on kyllä hieman erilaista kuin tallin pyörittäminen joka on yleensä sitä samaa joka päivä: osallistu kilpailuihin, yritä mainostaa kasvatteja, lisää tuloksia hevosten sivuille ja huomenna taas uudelleen...

Toki jos kovasti siltä tuntuu muista hannovereja harrastavista siltä, ettei ainakaan juuri taukoillutta ylläpitäjää yhdistykselle halua niin ei minulla nyt mikään ylitsepääsemätön hinku ole sitä pyörittää - ajattelinpa tarjota apua, kun tiedän että etenkin kesä tulee olemaan tässä niin kovin tylsä ;) Syksystä ei sitten taas tiedä, mutta ei tiedä yhdistyksen sen hetkisestä tilanteesta muutenkaan. Tässä kun elämä voi heitellä itse kutakin minne vain.

LähettäjäChao 
Päivämäärä:   5.6.11 11:50:45

Ja nimenomaan, mikä oikeus kenelläkään sellaisella on valittaa mein aktiivisuudesta / tiedoista / taidoista, jolla ei sitten itse ole kuitenkaan mahdollisuuksia / halua nostaa yhdistystä pystyyn? Jos tässä kerran on pari innokasta nostamaan hannovereille yhteisöllisen yhdistyksen pystyyn, niin eikös siitä pitäisi olla iloinen?

Ja mistä lähtien avun pyytäminen on ollut paha asia? Miksei sitä saisi kysellä ihmisiltä, joilla selvästi on enemmän tietoa entisaikain hannovereista ja kasvattajista? Mikä siitä tekee väärän?

Ja tästä oman egon pönkittämisestä, mää en oo enää pitkään aikaan tajunnut sitä, miksi virtuaalimaailmassa on tullut niin tärkeäksi joku oman egon pönkitys? Siitä syytellään ihan taukoamatta ja melkolailla jokaista, mutta ainakin itselläni tämä on vain hauska harrastus, enkä tunne tarvetta "litistää" muita harrastajia tästä rinnalta, vaan toimin mieluummin yhteistyössä. En siis tosiaan ymmärrä, miksi mun pitäisi olla pääsemässä katsomaan "muita kasvattajia ylöspäin" kun tässä yhdityksen perustamisessa justiinsa yritän pyrkiä siihen yhteisöllisyyteen.

Mutta tietenkin, jos suuri yleisö on sitä mieltä, että miulla ja kakurolla ei ole mitään asiaa yhdistyksen rattiin, niin jäädään toki odottelemaan, että joku jolla on enemmän aktiivisuutta / kokemusta / tietoa / taitoa tulee ja laittaa yhdityksen pystyyn...

LähettäjäChao 
Päivämäärä:   5.6.11 11:55:10

En kyllä tykännyt yhtään nean ilmaisusta "tuppautuneet kaksi laiskaa virtuaaliharrastajaa"... En tykkää en yhtään.

En tuppautunut, mutta kun muita halukkaita ei ainakaan kurkku suorana huutaen ollut mailla eikä halmeilla, niin miksen voisi, kun itsekin tahtoisin jonkin yhteisöllisen "mestan" hannoverien kasvattajille...

Enkä mielestäni ole laiska, vaikken viime vuonna jaksanutkaan virtuaalihevostella...

Päivämäärä:   5.6.11 14:31:48

Ja laitetaan sitten yhdistys pystyyn vaikka vain minua ja Chaoa varten ;) Kyllä ainakin me siitä varmasti ilon saamme irti!

Voisin hakea vähän tietoa noista vanhoista vaikuttajista niin hevosten kuin kasvattajienkin suhteen. Jos saatais jonkinlaista historiikkia kyhättyä kasaan.

LähettäjäChao 
Päivämäärä:   6.6.11 12:56:34

Jees, kuulostaa hyvältä. :D

Mä oon tehny tässä samoin jo etken aikaa, vertaillaan sitten infoja ja katotaan mitä laitetaan siihen. :DD

LähettäjäChao 
Päivämäärä:   7.6.11 13:14:53

Mitäs tää taas näin matalalla tekee? Ylös siitä!

LähettäjäKaneli 
Päivämäärä:   7.6.11 18:17:36

Kiinnostavaa nähdä millainen siitä yhdistyksetä tulee :)

LähettäjäKaneli 
Päivämäärä:   7.6.11 18:52:31

Chao: meiliä

LähettäjäChao 
Päivämäärä:   8.6.11 12:34:53

;DD Säpöä vaihdeltu suuntaan jos toiseen. Oliskohan hannoverien taas aika nousta etusivulle? :>

Lähettäjäjeewwy 
Päivämäärä:   8.6.11 12:39:40

Piuhh, eka hannover tamma ois meilleppäin tulossa, sivuja pitäis vaan valmiiks saada :) Nyt pitäis vaan saada hiukan kisailtua tamman kanssa että saatais jalostukseen se sitten. :) Innolla oottelen yhteistä taivaltamme!

LähettäjäChao 
Päivämäärä:   8.6.11 12:49:19

;DD Jes, pienikin hannukasvatus kannattaa. :D

Lähettäjäjeewwy 
Päivämäärä:   8.6.11 15:55:57

Ihastelkaas mun kultaani <3 http://jenninpollet.webs.com/belle.htm

LähettäjäChao 
Päivämäärä:   8.6.11 16:11:46

Sukutalu hyppää hassusti? Muuten ihan kiva tamma.

Lähettäjäjeewwy 
Päivämäärä:   8.6.11 16:40:05

Nii hyppää, en tiiä mikä koodi meni pielee muttah.. Nyt se on ilmotettu kahteen kisaan, toivotaan sijoituksia!

LähettäjäDiamonte 
Päivämäärä:   8.6.11 16:53:11

Miltä kuulostaisivat kilpailut vain saksalaisille puoliverisille, tietysti erikseen luokat hannovereille? Näin saataisiin poppoota mukaan tauoiltaan ja kilpailemaan :) Nyt ajattelin lähinnä vain itse estekilpailuita, kouluhannuja kun en omista. Valitettavasti :D

Lähettäjäjeewwy 
Päivämäärä:   8.6.11 16:55:09

Pööh, Diamonte, mullakun toi tamma sattuu olemaan kouluapainotteinen! :DD

LähettäjäChao 
Päivämäärä:   8.6.11 16:57:49

Kuulostaa hyvältä kaikinpuolin. :> Mut eiks tollaset koulukisatkin voi järjestää, kai sul jotain saksalaisia on koulupainotteisinakin? :DD

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.