Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Innostaisiko kakkosomistajuus?

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   12.4.09 19:41:19

Nyt alan olemaan siinä vaiheessa, että kolmen tallin pitäminen on aika vaivalloista. Lopettamaan en pysty, joten vaihtoehdoksi jää se että hankin kakkosomistajan joko Branwenille tai Syndurille. Molempia olen laiminlyönyt melko pahasti viimeaikoina keskistyessäni enemmän Eucaryaan.

Syndur on kasvattanut ja kilpailuttanut issikoita melko aktiivisesti neljä vuotta ja on lopettanut kerran, mutta palasi pystyyn melko pian. Hevosia meiltä ei löydy kuin n. 25 (muutamia puuttuu sivuilta). Jokaisen kanssa tähdätään sinne ARJ laatuarvosteluun.
Branwen on taasen harvinaisia kasvattava suurtalli, josta löytyy rotuja vähän laidasta laitaan. Hevoset eivät kisaa mitenkään erityisen ahkerasti, etenkään nuo ratsut ja laukkurit. Mutta askellajihevoset kiertävät kisoja melko ahkerasti.

Nyt sinulla on siis valita, tahdotko hakea islanninhevosia kasvattavan Syndurin kakkosomistajaksi vaiko Branwenin, joka kasvattaa harvinaisia + paria muuta yleiseempää rotua.

Toista omistajaa en siis välttämättä ota, ellei tule joku todella hyvä vastaan.
Hakemuksesta tulisi löytyä ainakin ikäsi, milloin aloitit v-hevostelun, mahdolliset pidemmät tauot, tehtäväsi tällä hetkellä (ja entiset, jos tahdot kertoa), taitosi (ulkoasut..) ja kaikkea mitä nyt keksittekään.
Panostakaa hakemuksiinne! Hakemukset voi myös heitellä mailiin ebonu@netti.fi, jos tänne ei halua.

Unohdin takuulla jotain. Mutta kysyä saa, jos on kysyttävää.

Re: Innostaisiko kakkosomistajuus?

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   12.4.09 19:41:52

ja otsikossa pitäisi lukea KIINNOSTAISIKO kakkosomistajuus?

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   12.4.09 19:45:44

ja teksti voi olla aika karmeaa luettavaa, mutta sen siitä saa kun on kipeänä :)

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   12.4.09 19:58:47

001 - (ylläolevaan viitaten sanon vielä että yskänlääkkellä on oudot sivuvaikutukset)

LähettäjäJenny_K 
Päivämäärä:   12.4.09 20:11:15

Branwen houkuttelisi kyllä suuresti. Lakeassa ja Vehnäpirtissäkin kyllä hommia piisaa, mutta nuo harvinaiset rodutkin miellyttäisi kovasti. Täytyypi hetki harkita..

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   12.4.09 20:15:48

Jenny, :)

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   12.4.09 20:31:57

002

LähettäjäJenny_K 
Päivämäärä:   12.4.09 20:42:56

Osaisinkohan mä edes tehdä sivuille mitään, kun näihin ilmaisiin kotisivu palveluihin olen mieltynyt. Kakkosomistajan tehtävä kenties olisi hevosilla kisailu ja mahdollisesti hevosille tekstien laatiminen..? Mites kakkosomistaja saa tuohon kasvatuspuoleen vaikuttaa: saako hevosia tarjota esim. täällä hevostalli.neti:ssä ulkopuoliseen jalostukseen, jos on kysyntää. Branwenilleen voisin kakkosomistajaksi/tallityöntekijäksi ryhtyä, jos nyt et vaadi ihan kuuta taivaalta, mutta lähinnä tarvetta avustusta tallin pystyssä pitämiseen. Ihan hirveisiin kilpailumääriinkään en voi hevosille taata, kun nuo nykyisetkin pollet pitäisi pitää ruodoissaan. Sen mukaan miten kilpailuihin/näyttelyihin sattuisimme mukaan mahtumaan, niin kyllä niitä mielelläni ilmoittelisin. Päävallan tahdon pitää sinulla, elikkä mitään suuria muutoksia en ala tallissasi tekemään, jos et itse ehdota. Jonkinnäköisiä ulkoasuja/pohjapiirustuksia osaan tarvittaessa askarrella (näyttönä tallini ja hevosteni sivut), mutta en alkaisi näita oma-aloitteisesti vaihtelemaan Branwenilleen, ilman sinulta tullutta ehdotusta. Hieman tietoa itsestäni: Ikää löytyy muutama vuosi päälle kaksikymmentä ja virtuaaliheppailua on tullut harrastettua yhdeksänkymmentä luvun puolelta lähtien ilman suurempia taukoja. Toiminta pysynyt Lakean kaltaisena alusta lähtien, oikeastaan Lakea muuttanut nimensä Jennyn tallin kautta, Kirpputalliin ja siitä Lakeaan. Oikeassa elämässä on heppailua (lähinnä ratsujen kanssa) tullut harrastettua vaahtosammuttimesta lähtien ja tällä hetkellä saan ihan työksenikin näiden otuksien kanssa puuhailla. Virtuaalimaailmassa tehtäväni on ylläpitää omien tallien lisäksi kylmäveristen näyttelyiden kermaa sivustoa. Koneella tulee vietettyä lähes päivittäin jonkin verran aikaa. Ehkä tosiaankin sopisin Branwenilleen vain tallityöntekijäksi avustelemaan, jotta talli pysyisi pystyssä. :)

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   12.4.09 20:53:35

Tehtäviä olisi ainakin hevosten kilpailu silloin kun huvittaa (ei siis pakollista), Branwenin hevoset eivät kun ole mitään kisakoneita. Tekstejä ei yleensä kirjoitella ellei sitten laatiksiin yritetä. Isoin urakka on varmaankin se kalentereiden päivitys, kun nykyiset laahaavat jäljessä monta kuukautta.
Kasvatuspuolesta sen verran, että oreja saisi tarjota täällä ja jos kysyy tilausvarsaa niin sellaisenkin saa toki teettää kunhan tamma ei ole viimeaikoina varsonut.

Mutta olet hyvinkin varteenotettava ehdokas :).

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   12.4.09 21:04:09

003

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   12.4.09 21:21:21

004 - mailissa yksi hakemus koskien Branwenia

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   12.4.09 21:38:24

005

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   12.4.09 22:17:31

006

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   12.4.09 22:42:35

007

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   13.4.09 12:40:06

008

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   13.4.09 13:07:51

009

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   13.4.09 13:27:40

010

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   13.4.09 14:00:52

011

LähettäjäLasty 
Päivämäärä:   13.4.09 14:17:24

No mää olisin innokas tohon Sundyriin toiseksi omistajaksi. Koodauskokemusta on ja itsekkkin osaan tehä näitä ulkoasuja. Näyttöä tällä hetkellä ei ole mutta yritän tehä jos joku kiva löytyisi. Kisailla tykkään virtuaalikoneilla ahkeraa joten No Problem! ^^ Kalentereita mie jaksan päivitellä ja olen aikas aktiivinen niin kerkeän vastailemaan viesteihinkin aina. Ja harrastan kuvausta niin minulla on paljon issikoiden kuvia joka hyödyntää asiaa ; ) Ja niistä on myös sen verran tietoa että mie semmosta issikkaa hoitelen josta kokemuksia.

Pistä viestiä takaisin jos kiinnostaa ^^ T: Lasty

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   13.4.09 14:18:16

Lasty, hakemuksesi ei oikein vakuuttanut minua.

LähettäjäLasty 
Päivämäärä:   13.4.09 14:18:53

Ok, no ei sitten tällä kertaa

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   13.4.09 14:34:23

012

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   13.4.09 14:58:12

013

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   13.4.09 18:32:14

014

LähettäjäPäivie 
Päivämäärä:   13.4.09 18:35:24

Hitsit, kun huvittaisi, mutta emmää raaski, kun kuitenkin innostus ei riitä. :S

Lähettäjä: Darwin 
Päivämäärä:   13.4.09 18:47:05

Heips! Olen n. 13-vuotias tyttö täältä Itä-Suomesta. Virtuaalitouhuja on tullut harrastettua vuodesta -05 lähtien. Virtuaalitalleja on ollut monia, tällä hetkellä menossa uusi projekti. Olen kuitenkin pitkäjänteinen tallinpitäjä ja aktiivinen kilpailija, parhaimillaan kilpailen 50 kisaa päivässä. Ulkoasuja en osaa tehdä, mutta HTML taitoja kuitenkin on sen verran että ymmärrän jotain. Sähköpostini on queen_missu@hotmail.com.

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   13.4.09 18:47:41

Darwin, onko mitään näyttöjä pitämistäsi talleistasi?

Lähettäjä: Darwin 
Päivämäärä:   13.4.09 19:45:49

Tällä hetkellä meneillään oleva projektini. Vanhoja talleja löytyy ainakin yksi. Kisanäyttöä tästä.

Ps. Kisanäyttöä ei ole päivitetty sitten.

LähettäjäSorel 
Päivämäärä:   13.4.09 19:47:10

Heidi: Et voi tehdä mulle tällästä kiusaa! Toi Synduri ei mua onneks kiinnosta yhtään, ei sitten yhtään... x)

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   13.4.09 19:49:22

Darwin, näyttösi eivät oikein vakuuttaneet :/

Sorel, hyvä ettei kiinnosta :DD

LähettäjäZiki 
Päivämäärä:   13.4.09 19:54:23

Ah, Syndur <3 o__o vois sitten samalla liittää ton meiän tallinpuolikkaan Synduriin ja heittää sieltä issikat sinne.. :D Hmm voishan sitä joo jotain hakemuksentapaista laittaa.. (;

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   13.4.09 20:00:48

Ziki, heittele ihmeessä tarjousta :)

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   13.4.09 20:17:52

* hakemusta, ei tarjousta :D

015

Lähettäjäliituorava 
Päivämäärä:   13.4.09 20:32:57

Voisin nyt minäkin jonkinlaista hakemusta pistää. Eli voisin tulla kakkosomistajaksi joko Branweniin tai Synduriin, en osaa päättää kuumpaan. :D Kaksi tallia löytyy, Amoran ja Piglet. Täytän tänä vuonna 14 ja olen huumorintajuinen ja reipas. Virtuualiheppoihin iskin silmäni joskus -03 ja pari talliakin omistin, mutta nyt on reilut puoli vuotta harrastettu aktiivisesti. IRL-elämästä löytyy poni ja pieni kasa pikkutiitijäisiä.

Ulkoasuja en osaa tehdä, mutta HTML-kielestä ymmärän kyllä jonkun verran. Tekstejä tykkään kirjoittaa silloin kun inspis iskee päälle ja Pigletin ponien teksitit ovat kaikki omaa käsialaa. Valokuvaamisesta tykkään ja tänä vuonna kisoja käyn kuvailemassa, viime vuonna kun ne meni kilpailijana. Hevosten kilapileminen menee vähän jaksoittain, välillä tulee suuri määrä, välillä taas vain pari. Tällä hetkellä lasken erj:ssä vanhempien kilpapisteitä.

Amoran hepposilta voit katsoa kisanäyttöjä. :)

LähettäjäZiki 
Päivämäärä:   13.4.09 20:37:56

Hmm.. no voisihan sitä jotain hakemuksen tapaista sitten laittaa... Joo, 14 vuotias tyttö (vasta marraskuussa 15....) täältä Länsi-Suomen puolelta. Virtuaalimaailmassa olen pyörinyt jo muutaman vuoden, -05 eka talli (freewebsin easytalli) nousi pystyyn ja sitä ennen parilla tallilla hoidettu. Tätä kunnon kisaamista sitten on alettu harrastaa vasta viimevuoden keväällä...

Tallihistoriasta tähään hetkeen. Vastuutehtäviä ei erityisesti ole, olen HVR:n toinen ylläpitäjä ja talleja on huimat kolme (+ yksi kesken) ja puoli tallia. Pidempiä taukoja ei ole juuri ollut, tällaisia hetkellisiä innostuksen loppumisia ja muuta on sattunut, mutta pyrin kuitenkin silloinkin tekemään jotain tallin hyväksi, etten ihan vain tallia ala laiminlyömään.

Taitoja ei ole kuin perustaa uusia talleja ja ostaa uusia hevosia vaikkei tallissa tilaa olisikaan. Ulkoasuista en sitten taas tämän monimutkaisemmaksi pääse... Ja siinä sitten myös muuten sukuselvitys ja valmennusnäyttöä, jos tarvitee. :D Kisaamaan olen aktiivinen (sijoitusten lisääminen taas on jo vähän hankalampi juttu, mutta onnistuu kyllä jos itteäni oikeen niskasta kiinni otan). ARJ-kisoja saan 4 etuuspisteen päästä järjestää kymmenen. :)

Talleja siis on kertynyt muutama, yhden jo näytinkin (ja ei ole edes kunnon talli vielä, lähes kaikki vielä kesken).
Cheval Delamer on heinäkuussa kolme vuotta täyttävä talli, kauiten minulla ollut ja kauan tämän kanssa olen kestänyt. (;
Risuprinssit on vain tällainen päähänpistos, ei mitenkään erikoinen ja melkoisen epäaktiivinen talli, vain joskus epämääräisesti kisoja järjestetään. Vain näillä hevosilla sitten aktiivisesti kisataan.
Tallin puolikas oli myös vain päähänpistos, mutta sainpahan sinne issikat. Ja tämän ideahan oli nousta issikoita kasvattavaksi suurtalliksi, mutta melko huonosti sitten tämäkin toteutunut.
Hullumaja - viimeisin onnistunut tallini. Eestinhevosia kasvatetaan, hevosilla kisataan ja kisoja järjestetään vähän väliä.

Elikkäs lyhyesti, luotettava henkilö hakee super-Syndurin toiseksi omistajaksi, aktiivinen kisaaja ja einiinaktiivinen sijoitusten lisääjä.
Ja joo, tekstiä tuli vähän. Kerran kuin tällaisen tilaisuuden vain saa. :D Ja varmana unohdin jotain tai jotain meni pieleen, mutta laittelen ne sitten myöhemmin kun tulee mieleen. (;

LähettäjäZiki 
Päivämäärä:   13.4.09 20:38:47

Yääh, siit tuli sekava. D:

LähettäjäViona Z. 
Päivämäärä:   13.4.09 20:54:32

voii, Branwen kiinnostaisi tosi paljon - pakko laittaa "hakemusta" kehiin (:

Elikkäs, olen Viona Z., kohtapuoliin 16 vuotta täyttävä tyttöpuolinen otus turun suunnalta. Aloitin ratsastuksen siinä 6-7 vuotta sitten, virtuaalipuolelle hurahdin joku 4-5 vuotta sitten (ihan tarkkaan en muista). Talleja on ollut useampikin kappale, tällä hetkellä pyöritän Susikalliota & Casandroa. Nyt kun kummassakin projektissa on mukana kakkosomistajat, jää aikaa rutkasti muuhunkin virtuaalitoimintaan, ja vaikka suht suuria kummatkin projektini ovat, tuntuu aikaa silti jäävän aivan liikaa. Eli lisätyö ei olisi lainkaan pahitteeksi (: Suuren suuria taukoja en ole pitänyt, mitä nyt hermolomaa parin viikon ajan silloin tällöin.

Harvinaisempiin rotuihin olen tainnut enemmän tai vähemmän hurahtaa, joten siltäkin osin innostusta riittäisi varmasti puuhata rotujen parissa pidempäänkin; mitä harvinaisempi, sen parempi (;

Kuvausmahdollisuuksia ei juuri ole, mutta ulkoasujen teko kyllä luonnistuu, yo. linkit näyttönä. Pidän myös kirjoittamisesta, joka toisinaan näkyy hevosten luonteissa.

Olisi hienoa päästä Branwenin kakkosomistajaksi!

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   13.4.09 20:58:58

Liituorava, katsellaan
Ziki, ehdottomasti olet harkinnassa ihan senkin puolesta kun sinut täältä jo ennestään tunnen :).
Viona Z., katsellaan :)

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   14.4.09 17:26:24

016 - nostellaan

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   23.4.09 21:35:26

En tule ottamaan toista omistajaa sittenkään!

Olen pahoillani, heidän puolesta jotka kirjoittivat vaivalla hakemuksen. Hakeneet olivat hyvinkin varteenotettavia vaihtoehtoja, eikä vika ole heissä vaan minussa. Olen ollut aina ennakkoluuloinen ja vainoharhainen kakkosomistajista johtuen omista, melko huonoista kokemuksista. En vain tahdo ottaa sitä riskiä, että jokin asia menee pieleen, varsinkaan kun en tuntisi toista omistajaa. Parhaiten kykenisin ottamaan jonkun tutun, jonka tuntisin IRL, toiseksi omistajaksi, mutta sellainen ei taida olla nyt mahdollista :).
Jos oma aikani ei riitä, niin ei sitten riitä. Omistan näille silloin vähemmän aikaa ja päivittelen silloin kun tahdon.

LähettäjäHeidi M. 
Päivämäärä:   24.4.09 14:18:12

017 - kaikkien tietoon

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.