Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vipposta henkiin

LähettäjäVirginia 
Päivämäärä:   5.10.10 12:39:03

Kirjoitin asiasta jo blogiimme, joten en lähde sitä tähän kopioimaan, vaan käykää lukemassa itse: Vippos herännee henkiin.

Keskustelua saa herättää täällä tai kirjoittaa kommenttia blogitekstiin.

  Re: Vipposta henkiin

Lähettäjä: Gin in mobile 
Päivämäärä:   5.10.10 15:27:25

Teillä on harvinaisen vähän sanottavaa?

  Re: Vipposta henkiin

Lähettäjämoar 
Päivämäärä:   5.10.10 15:32:04

hienoa :) Itse en kirjoittajaksi uskalla lupautua, mutta tarvitsetteko esim. kuvitusta tms?

  Re: Vipposta henkiin

LähettäjäVirginia 
Päivämäärä:   5.10.10 21:44:47

Moar, kiitos tarjouksesta, eiköhän jonkinlaisia kuviakin artikkelien yhteyteen tarvita ainakin ajoittain. Pidetään asia mielessä, otan yhteyttä kun tarvis tulee.

  Re: Vipposta henkiin

LähettäjäVirginia 
Päivämäärä:   6.10.10 08:29:06

Nostoa nyt taas vähän. Edelleen kommentteja ja keskustelua voisi herättää.

  Re: Vipposta henkiin

LähettäjäSamaya 
Päivämäärä:   6.10.10 09:08:22

Olisi erittäin hauskaa, jos Vippos tulisi takaisin. Vanhoja numeroitahan voi katsoa Web Archive-työkalulla, vaikka ne olisivat kadonneet.

  Re: Vipposta henkiin

LähettäjäCilla 
Päivämäärä:   6.10.10 09:13:18

Minkälaisia artikkeleita meinasitte koota? Talliesittelyjä, rotuesittelyjä..? Mua saattaisi huvittaa kirjoittaa joku kerta virtuaalimaailman welsheistä ehkä jotain esittelyä :)

  Re: Vipposta henkiin

LähettäjäVirginia 
Päivämäärä:   6.10.10 09:23:32

Samaya, web archive onkin ahkerassa käytössä että saataisiin noita arkistoja koottua, mutta sieltäkään ei löydy ihan kaikkea. Jotain sentään, onneksi.

Cilla, kaikenlaisia (asia-)artikkeleita kaivataan, talliesittelyille voisi harkita jopa omaa palstaansa joka numeroon. Tässä olisi innokkaalle palstanpitäjälle sopiva homma.
Ja rotuesittelyt ovat taatusti tervetulleita, itsekin olen harkinnut niitä raapustelevani, mutta welsheistä en kyllä sitä pystyisi tekemään (tosin minulla saattaisi olla vielä joitain muistikuvia virtuaalimaailman todnäk. ensimmäisestä welsh-siittolasta Blue Angelista joskus vuodelta 2001). Myös rotuesittelyt voisivat olla sellaisia, että joka numerossa olisi omansa, mutta siinä jouduttaneen kirjoittajaa vaihtelemaan, ei kukaan voi tietää kaikkien rotujen historiaa virtuaalimaailmassa :)

  Re: Vipposta henkiin

Lähettäjä: elen 
Päivämäärä:   6.10.10 09:28:18

Mulla on kasassa historiatekstejä vanhoista welshkasvattajista alkaen AngelWingistä (~2000). Ovat menossa VWY:n sivuille, mutta miksei niitä voisi myös julkaista Vippoksessa :) Mukana myös Appletree, Coralle, Ceridwyn ja LT-Talli.

Liinusta ja Sunrisesta pitäis kirjotella kun saan taas itseni käyntiin :)

  Re: Vipposta henkiin

LähettäjäVirginia 
Päivämäärä:   6.10.10 09:31:58

Elen, sepä kuulostaa hienolta! Laitapa sähköpostiosoitettasi näkyville tai meille mailia (vtionic@gmail.com), niin saadaan jonkinlaista yhteydenpitoa. Vippokseen tulevan artikkelin ei varmaan tarvitse olla yhtä laaja ja perusteellinen kuin VWY:n sivuille tulevan.

  Re: Vipposta henkiin

Lähettäjä: vd 
Päivämäärä:   6.10.10 11:29:32

Laitoinkin teillepäin mailia pari päivää sitten.

  Re: Vipposta henkiin

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   6.10.10 11:48:00

Viime aikoina kun on ollut paljon puhetta vanhoista ajoista niin voisin ehdottaa jutuksi sarjaa, jossa esitellään vanhoja talleja, hevosia ja kasvattajia. Näin saataisiin esiteltyä uusille harrastajille näitä vanhoja, joita pidempään harrastaneet kovin ylistävät.

  Re: Vipposta henkiin

LähettäjäS 
Päivämäärä:   6.10.10 13:19:42

Vd, joku yksittäinen maili meille onkin tullut perille, palaamme asiaan kun saamme kasailtua näiden muidenkin innokkaiden sähköpostiosoitteita ja lähetämme sitten koko porukalle tiedotusta asioista.
Absinth, kiitokset tarjouksesta, pannaan korvan taakse ja palaan asiaa. Ensimmäisten artikkelien deadlinea on suunniteltu lokakuun loppuun, joten sen mukaan voi alkaa valmistautua asiaan.
Nikitön, kerrassaan loistava idea, kiitos! Eiköhän noita vanhoja jermuja vielä löydy muistelemaan jo lopettaneita legendaarisia talleja, joten tästä saattaisi saada hyvänkin juttusarjan aikaiseksi.

  Re: Vipposta henkiin

Lähettäjä: Shavo 
Päivämäärä:   6.10.10 13:56:04

Minäkin jo eilen harkitsin, että voisin itse kirjoittaa ainakin raviponeista jonkin artikkelin.
Tiedä sitten jos joku muu raviharrastaja joka tietää hevosista enemmänkin haluaisi kirjoittaa hevosartikkelin.. :)

  Re: Vipposta henkiin

LähettäjäVirginia 
Päivämäärä:   6.10.10 14:42:06

Raviponit olisivat hyvä aihe, ettei mene ihan vain ratsupainotteiseksi koko lehti.

  Re: Vipposta henkiin

Lähettäjäpipariina. 
Päivämäärä:   6.10.10 17:32:23

Mielelläni tutkisin hiukan laukkakasvatuksen historiaa virtuaalipuolella ja kirjoittaisin siitä lyhyehkön jutun tai kolumnin, jos semmoista halutaan :)

  Re: Vipposta henkiin

LähettäjäKlm. 
Päivämäärä:   6.10.10 18:07:11

Mahtavaa, että Vippos palaa! Sitä olenkin kaipaillut, kuitenkin varsin mielenkiintoinen lehti oli aina.

  Re: Vipposta henkiin

Lähettäjä: stiinu 
Päivämäärä:   6.10.10 18:14:30

Nythän näyttää aika lupaavasti siltä, että moneen lehteen on jo joku rotuesittely/historiakatsaus! Aika hienoa.
Olettaen siis, että ne kaikki ei tule samassa numerossa, voi olla vähän turhan tiivistä menoa...

  Re: Vipposta henkiin

LähettäjäS 
Päivämäärä:   6.10.10 20:18:20

Joo, pyhä tarkoitus oli jakaa rotu- ja historiajuttuja useampaan lehteen niin ettei yksi numero ihan kokonaan niistä täyty. Ja myös laukka-aiheet ovat erityisen tervetulleita. Olisi hienoa jos joka numeroon saisi ratsuaiheiden lisäksi myös omat ravi- ja laukkapalstansa.

  Re: Vipposta henkiin

Lähettäjä: Alona L. 
Päivämäärä:   6.10.10 20:46:23

Tuleeko tähänkin lehteen "juorupalsta"? Muistaakseni semmoinen joskus oli, "Korva" (olikohan joku Iina/Ina joka kirjoitteli...?) teki kyllä hienoja juttuja! :-D Muistan hämärästi, joten voipi olla minunkin tietoni väärää jos tämmöistä palstaa on koskaan ollutkaan. Kuukausittain muistaakseni kuumimmat juorut. Hauskaa luettavaa, todellakin! Nykyajan virtuaalimaailmaan tämmöinen olisi aivan omiaan - etten sanoisi.

  Re: Vipposta henkiin

Lähettäjä: stiinu 
Päivämäärä:   6.10.10 20:48:16

^Oli joo juorupalsta jossakin vaiheessa. :)

  Re: Vipposta henkiin

LähettäjäKia K. 
Päivämäärä:   6.10.10 20:48:47

^ Juorupalsta kuulostaisi hauskalta. :-D

Kenties minäkin jonkun yksittäisen jutun voisin Vippokseen tekaista, kun kiinnostusta kirjoittamiseen riittää kyllä. Katsotaan nyt. Toistaiseksi aihe ainakin on aivan auki. :-)

  Re: Vipposta henkiin

Lähettäjä: s el s 
Päivämäärä:   6.10.10 20:52:12

http://ruuturaita.galleria.fi/
mäkin voin auttaa kuvituksessa :))

  Re: Vipposta henkiin

LähettäjäKlm. 
Päivämäärä:   6.10.10 21:00:15

Tosiaan Korva, aka massupanssari, kirjoitteli virtuaalimaailman "Kauniita ja Rohkeita" Vippokseen aikoinaan. Siihen tarvitsee kyllä sitten samanlaisen, raflaavaan tapaan kirjoittavan ihmisen :D

  Re: Vipposta henkiin

Lähettäjä: Alona L. 
Päivämäärä:   6.10.10 21:15:09

Niinpä!

  Re: Vipposta henkiin

LähettäjäCilla 
Päivämäärä:   6.10.10 21:40:23

Se Iinan (?) pitämä juorupalsta oli aika metka, saiskohan nytkin joku jotain kasaan? :D

  Re: Vipposta henkiin

LähettäjäVirginia 
Päivämäärä:   6.10.10 21:56:13

Tosiaan, Korvahan se olikin, mietin pitkään että kuka sitä juorupalstaa piti. Se olisi ihan piristävä juttu kyllä lehdessä, mutten uskalla luvata mitään. Sellaisen palstan pitäminen vaatii jossain määrin taitoa, ettei se mene ihan törkeyksiin, mutta sen pitäisi kuitenkin pysyä sopivan ilkeänä. Raja on häilyvä. Jos jollain on innostusta mokomaan ryhtyä niin toki se käy, hyväksynnän läpi kaikki artikkelit menevät yhtä lailla :) Palstanpitäjän nimettömyyskin voidaan taata niin että vain me tiedämme kuka sitä pitää (tai vain sähköpostin ja nickin).

  Re: Vipposta henkiin

LähettäjäVirginia 
Päivämäärä:   11.10.10 16:01:41

Laittelen tänään sähköpostia kaikkiin niihin osoitteisiin, joita olen bongaillut täältä ja muualta. Jos postia ei ala kuulua, mutta kiinnostusta olisi, hihkaiskaa täällä tai laittakaa postia suoraan vtionic@gmail.com, niin pääsette Vippos-postituslistalle (lupaan olla spämmäämättä ihan kauheasti).

  Re: Vipposta henkiin

LähettäjäVirginia 
Päivämäärä:   11.10.10 17:53:16

Ja ylöspäin taas

  Re: Vipposta henkiin

LähettäjäMiivi 
Päivämäärä:   11.10.10 17:58:59

Ihanaa, että Vipps palailee! Olen lukenut vanhoja juttuja, mitä arkistosta löytyi. Vaikken olekaan ravi/laukkaihminen, olisi kiva lukea näistäkin mielenkiintoisia juttuja. Ja juorupalsta :-D

  Re: Vipposta henkiin

LähettäjäMiia R. 
Päivämäärä:   11.10.10 18:05:40

heiheihei ja nyt kun on tuo TYH:kin niin kokeilkaa saada joku kirjoittamaan työhevosista! :)

  Re: Vipposta henkiin

LähettäjäVirginia 
Päivämäärä:   11.10.10 22:12:54

Kiitos vinkistä Miia R. Ideoita otetaan vastaan aina, vaikkei niille heti kirjoittajaa löytyisikään.

  Re: Vipposta henkiin

Lähettäjäfeiarth 
Päivämäärä:   11.10.10 22:29:07

Jee, Vippos takaisin! Itse olen sen verran antiaktiivinen, ettei minusta välttämättä kirjoittajaksi ole. Lupaan kuitenkin kunnostautua lukijana : D

Hmm juolahtipa mieleeni, että olisi varsin mukavaa mikäli piirrettykin puoli otettaisiin huomioon jollain tapaa.

  Re: Vipposta henkiin

LähettäjäVirginia 
Päivämäärä:   11.10.10 23:59:55

Feiarth, varmasti otetaan sekin puoli huomioon, jos vain löytyy aiheesta innostuneita kirjoittajia. Joku halukas voisikin ilmoittautua :)

  Re: Vipposta henkiin

LähettäjäCyprial 
Päivämäärä:   12.10.10 13:42:45

Loistavia uutisia :)
Itsekin voisin ainakin yrittää saada aikaiseksi artikkelin tai pari :) Sähköpostia saa laitella vohvelitaivas@gmail.com jos vielä on toimituksessa tilaa.

  Re: Vipposta henkiin

Lähettäjä: Noora. 
Päivämäärä:   12.10.10 13:53:17

Voiko juttuja jo lähettää? Olisi työhevosasiaa mahdollisesti. Eihän Vippos tietääkseni pelkille ratsuille ole vai?

  Re: Vipposta henkiin

Lähettäjä: Noora. 
Päivämäärä:   12.10.10 20:04:09

Minun sähköpostini on tyosuomenhevoset@POISTAhotmail.com.

Minulla on itselläni työsuomenhevosia, olen IRL käynyt seuraamassa kisoja ja toimin työsuomenhevosyhdistyksen ylläpitäjänä.

  Re: Vipposta henkiin

Lähettäjäsloughi 
Päivämäärä:   12.10.10 20:22:40

Mun kyllä tekis mieli kirjoittaa jostakin mutta en vain tiedä mistä. Mutta tosi mukavaa että Vippos palaa!

  Re: Vipposta henkiin

LähettäjäVirginia 
Päivämäärä:   13.10.10 11:16:07

Eka Vippos-tiedotus löytyy meidän blogistakin, mutta laittelen nyt teille sähköpostiosoitteenne antaneille sen tulemaan ihan henkilökohtaisesti. Artikkeleita otetaan vastaan koska vain, eri asia sitten on että milloin seuraava lehti ilmestyy...

  Re: Vipposta henkiin

LähettäjäVirginia 
Päivämäärä:   13.10.10 11:19:44

Sloughi, tarkistatko sähköpostiosoitteesi? Yritin laittaa mailia mutta tuli vain ilmoitus ettei voidsa toimittaa perille.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.