Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kirjottelen teille + tuonteja!

Lähettäjä: Rozu 
Päivämäärä:   1.9.10 12:11:02

Eli nyt minä haluan kirjotella teille kaiken näköistä!

Kirjottelen teille:
1. Luonteita (Vähän kokemusta)
2. Valmennuksia (Sinä+hevosesi)
3. Ratsastan (Minä+hevosesi)
4. Sukareita (En ole ennen tehnyt)
5. Tuonteja (Ilman kuvia)
6. En tee mitään koodi juttuja, mutta onko muita töitä?

Näyttöä:
http://forum.hevostalli.net/read.php?f=1 Tuolla on luonteita pari ja vähän valkkojakin. Muista topikeista löytyy varmasti mun valkkoja nimellä Rozu.

Tuonnit
Teen myös siis tuonteja niihin ei kuulu kuvia, eikä pitkiä luonteita, mutta voit kysyä hevosellesi pidempää luonnetta, mutta teen ensin tuonnin, ja sitten jos on jonoa, niin joudut jonon perälle taas odottamaan. Sukua keksin tuonneille vähän (en aina), mutta vain siis keksin. Teen myös koiria/kissoja/kaneja/aaseja jne..

Kerro
Sinun pitää aina, kun pyydät jotain niin muista kertoa mikä, pituus, kelle ja jos on kuva niin se sitten. Luonteista sinun pitää kertoa, että minkälaiselle teen. Jos teen valmennuksen, niin tarvitsen tietää mistä laijista teen sen ja mitkä on hevosen tasot.

Palkka
Yleensä en palkkaa pyydä pienistä jutuista, mutta sitten, kun tai jos saan sen oman hevosen, niin esim, kahdesta valkasta tulee minulle yksi valkka tai pari kuvaa jne. En kuitenkaan paljoa palkkaa pyydä : )

Re: Kirjottelen teille + tuonteja!

LähettäjäRozu 
Päivämäärä:   1.9.10 12:15:43

Tekijäksi aina Rozu, linkillä sähköpostiin tai ilman :)

LähettäjäFrida 
Päivämäärä:   1.9.10 12:25:29

Millaista palkkaa haluaisit luonteetsa tälle http://fridan.webs.com/brette.htm? Ja luonteen tulisi olla hevosen näkökulmasta kuten tämä http://fridan.webs.com/milla.htm

LähettäjäAye 
Päivämäärä:   1.9.10 12:28:26

Mulla olisi pari jotka kaipailevat luonteita;

Siljan Örkki-Mörkki "Erkki".
http://mollamaija.net/virt/zaxroy/erkki.htm
Sivulla jotain luonteenpiirteitä. Lisäisin viellä että ratsastaessa kokeileva, mutta kun ratsastaja on jämäkkä, alistuu ja tekee kaiken niin hyvin kuin pystyy.
Luonteeseen tulisi kohdiksi tuo "minä"-teksti joka siellä jo on, yleisesti, hoitaessa(+taluttaessa ja pesulla kohdat), ratsastaessa(+koulurats kohta) sekä sitten kisoissa :)

sekä Mörkövaaran Taikapeikko "Peikko".
http://mollamaija.net/virt/zaxroy/peikko.htm
Luonteeltaan lempeä esittäjä, joka joskus kokeilee rajojaan, ujo ja pelokas. Hoitaessa Peikko on utelias, mutta tottelevainen. Ratsastaessa kuuliainen ja erittäin herkkä, koulussa rauhallinen ja näyttävä.
Samat kohdat tulisi kuin Erkilläkin :)

Ja valmennuksia saa kirjoitella jos jaksaa niin hevosille ja poneille :)

Ja sitten kun sen oman v-hevosen saat niin ilomielin sille valmennuksia kirjoittelen/jos jotain sopivia kuvia löytyy taikka kiisailen :)

Frida

LähettäjäRozu 
Päivämäärä:   1.9.10 12:35:05

Ihanaa, hevosen näkökulmasta! Niitä on kivempi kirjoittaa! Ei varmaan sinulla ole kuvia palkaksi?

Eli jos tulee hyvä ja pitkä (sellasen sopivan pitkä) niin yksi valkka, jos ei tuu kauheen hyvää niiin ihan ilmatteeks : ) Saisinko luonteen piirteitä ja kohtia joita haluat luonteeseen?

LähettäjäFrida 
Päivämäärä:   1.9.10 12:40:08

Mulla on vaan möllöjä
http://s268.photobucket.com/albums/jj21/AnniEmmi/kheppoja/
http://s268.photobucket.com/albums/jj21/AnniEmmi/kuvia/

Ohjeet
http://fridan.webs.com/brette.htm
Tulee saamaan tällaiset kuvat http://pikaninja.kuvat.fi/kuvat/75+-+ehk%E4+frida/ (jos kuvan kanssa on helpompi ideoida). Toivoisin tammasta vähän sellaista hienostelevaa neitiä. Loistaa koulukentillä ja esteille tarvitsee kovahermoisen kuskin kun on vähän sählä siellä.

LähettäjäJonnasusanna 
Päivämäärä:   1.9.10 12:44:53

Haluaisitko ratsastaa läpi nuoren hevosoriini Sakken (http://salvajen.webs.com/Sakke.htm) jolla riittää potentiaalia esteille, mutta usein se säheltää sen verran ettei sen kyvyt tule esiin.

Ellet itse tahdo ratsastaa, voit myös valmentaa minua ja Sakkea. =)

Aye

LähettäjäRozu 
Päivämäärä:   1.9.10 12:45:18

Sain hevoseni <3 Mutta sain sen vasta tänään, jotan sivua ei vielä ole, eikä tallipaikkaa, mutta minulla on jo suunnitelmissa mihin talliin sen upotan : )

Okei, siis teen sinulle mielelläni luonteet, onko nekin hevosen näkökulmasta kumpikin?

---------------------------------------------------------
Jono:
Fridalle luonne
Ayelle 2 luonnetta
Jos ei tule muita niin valkkoja sinulle, teen siis valkkoja sinulle kun on tylsää

Eli jos joku ei vastaa viesteihin, jossa kysyn luonteen piirteitä tai jotain muuta tuollaista, niin alan kirjoitteleen seuraavalle jonossa olijalle, mutta silti jos et vastaa, niin et joudu jonon viimesimmäksi, vaan teen vain toisen ohjeillä siihen asti että vastaat.

LähettäjäAye 
Päivämäärä:   1.9.10 12:50:02

Jos vaikka teet tuon Erkin luonteen hevosen näkökulmasta kun sitä jo vähän oon sillai kirjotellut ja sitten tuon Peikon "ihmisen" näkökulmasta? :)

Frida and Jonnasusanna

LähettäjäRozu 
Päivämäärä:   1.9.10 12:50:49

Frida
Okei alan sinulle joskus tuota väsäämään : ) Kiitos, kun laitoit kuva linkillä minulle.
--------------------------------------------------------
Jonnasusanna
Voin ratsastaa Saken : ) Sinut jonoon Ayen perään (Ayen 2 luonteen jälkeen)
Vastaan erikseen kaikille, niin älkää ihmetelkö, miksi teen tuota viivaa aina ihmisten välissä : )

Kaikki!

LähettäjäRozu 
Päivämäärä:   1.9.10 12:53:12

Kuinka pitkiä haluatte? (kysymys teille kaikille)

LähettäjäFrida 
Päivämäärä:   1.9.10 12:56:37

Bretelle suunnilleen tän pitunen http://fridan.webs.com/milla.htm Silleen että siinä tulee kaikki tarpeellinen mukaan :)

LähettäjäAye 
Päivämäärä:   1.9.10 12:57:10

mulle ei tarvii kauheen pitkii :) nyt ei löydy kunnon pituus näyttöä, mutta ei ihan näin pitkää tartte :)

LähettäjäLaura M. 
Päivämäärä:   1.9.10 13:14:13

Tahtoisitko kirjoittaa tälle neidille estevalmennuksen tason mukaan? Palkaksi voin valmentaa.

LähettäjäTierra 
Päivämäärä:   1.9.10 13:32:25

Teetkö vielä tuonteja? = ) Tarvitsisin shettiksen ponilaukkohin. Sukua riittää nimet 2 polvesta. Ori tai tamma, ei väliä, ikä 4-7 vuotta, nimi vapaasti ihan mitä vain. Luonnetta riittää lause tai pari = )

Frida

LähettäjäRozu 
Päivämäärä:   1.9.10 13:49:05

Kelpaakos tälläinen? Kirjotusvirheet saa itse korjata pois : )

Hei, sinulle kaksijalkainen! Minä olen Vampretta,
mutta jotkut sanovat minua Bretaksi. Minä olen mielestäni tallin kaunein sekä kiltein hevonen ja siksi minua pitää kohdella, kuin kukkaa kämmenellä. Laitumella tai tarhassa en koskaan makaa, koska alkani tai loimeni voivat likastua, olen yleensä vain suojakatoksessa, että jos alkaa sataan vettä niin en kastu. Sanoinko jo, että vihaan vettä ja lunta? Jos sataa niin en suostu menemään ulos ja lumi on liian kylmää! Tarvitsen aina loimen ulos, koska talvella on niin kylmä ja kesällä on ötököitä, ja haluan näyttää hyvältä, enkä miltään ötököiden syömältä konilta! Harjattaessa olen kunnolla, jos vieressäni on joku toinen hevonen, mutta jos koko tallissakaan ei ole hevosen hevosta (paitsi minä), niin voin pikkuisen kiertää ympyrää karsinassa tai loiskuttaa vettä tai jopa tiputtaa suolakiven, karkaamaan en koskaan pääse, kun ovesta tulee aina joku ihminen tai hevonen. Vieraita ihmisiä voi ihan pikkuisen kiusata, mutta tallin omistaja on ihan eri juttu! Hänelle pitää esittää ihanaa enkeliä, joka ei tekisi koskaan pahaa ja sitten toivottavasti en saa mitää rangaistusta koskaan. Varusteet annan laittaa ihan hyvin, en pullistele koskaan, se on hyvin ruma tapa!

Koulussa menen ihan hyvin ja pidän pään kaarella kauniisti ja taivun kiltisti, koska usein kentällä on katsojia ja haluan, että minusta oikein kilpaillaan, että kuka saa ratsastaa minua. Minä vihaan kyllä kovia kuolaimia, siksi minulla onkin pehmeät muovista tehdyt kuolaimet, ennen minulla oli omenan ja porkkanan makuiset, mutta ne otettiin pois koska muka en keskittynyt, kun minulla oli ne. No itseasiassa imeskelin niitä kuolaimia kokoajan, ne maistui niin hyviltä. Esteissä vähän hermostun, kun kaikki hevoset jaihmiset katselevat minua ja sitten en ole varma pääsenkö esteen yli. Joskus myös kiellän, kun sen esteen korkeus pelottaa. Alan hermostua todella paljon jos kuskikin hermostuu minuun ja alan vain säntöillä paikasta toiseen. Koulu on paljon helponpaa. Ja maastot on hirveitä! Ihminen haluaa, että menen johonkin mutaiseen metsään ja pilaan kauniit kavioni, hullua! Jos ihminen haluua sinne mennä, niin menkön yksinään, ehkä ne eivät tajua, että sinne voi mennä myös ilman hevosta. Minä kyllä yleensä jätänkin ihmisen yksin maastoreitille. Poikkeuksia ei ole! Paitsi jos siellä ei ole ötököitä tai mutaa ja siellä pitää olla myös esteitä.

Koulukisoissa olen yleensä aika tyyni, koska saan paljon nameja ja rapsutuksia omistajalta. Tiedän, että omistajani uskoo minuun ja teen aina parhaani radoilla. Tiedän kyllä aina että minä olen paras ja voitan kilpailut. Kouluradalla minä oikein sädehdin, eikä se ole pelkästään siksi, että turkissani on kiillotus ainetta litrakaupalla. En tajua niitä hevosia, jotka eivät osaa koulua, kulu on kivaa sekä helppoa! Estekilpailuissa olen pikkaisen hermostunut, tai ehkä enemminkin hermoromahduksen partaalla! Jähmetyn aina, kun pääsen radalle, enkä osaa hallita enään askeliani, mutta silloin olen tyyni, kun ratsastajani on kannustava ja hän osaa laittaa askeleeni sopiviksi hypyn kanssa. Jos en pidä ratsastajasta, niin melkein kaikista esteistä tiputan tai kiellän. Kerran en pitänyt ratsastajasta, enkä saanut hyppyapuja, niin laukkasin estettä päin, se sattui.

Minun mielestäni trailerissa ei ole mitän pelottavaa, paitsi toisten hevosten lantakasat, jos koppi on likainen niin sinne en astu. Jos koppi on puhdas, niin sinne menen kiltisti ja kun sieltä lähden, niin koppi on vieläkin yhtä siisti. Ulosotossa hermostun, koska en tiedä missä olen, siksi onkin hyvä, että oma omistajani ottaa minut sieltä pois.

LähettäjäRozu 
Päivämäärä:   1.9.10 13:53:11

Aye, okei, kirjotain sen enkä huomenna : )
Laura M, neidilesi valmennus tulee.
Tierra, Teen : )
-------------------------------------------------------
Jono:
Aye (2)
Laura M
Tierra

LähettäjäFrida 
Päivämäärä:   1.9.10 13:57:26

Korjailin tosiaan kirjoitusvirheet ja muutaman kielioppivirheen :) muuten tykkäsin luonteesta todella paljon! oli sellainen kuin halusinkin :)

Kiitos! Tarvitsetko nyt siis jotakin palkkaa?

Frida

LähettäjäRozu 
Päivämäärä:   1.9.10 14:23:13

Kiva jos tykkäsit : ) Laita tekijäksi Rozu, linkki vaikka säpööni. Palkaksi haluaisin valmennuksen hepalleni : ) http://www.kohtalokas.net/faxon/devona.php Estevalkka omaa tasoansa : )

LähettäjäFrida 
Päivämäärä:   1.9.10 14:28:24

Mä kyllä mieluusti kirjottaisin sellaselle jolla on luonne, mutta kaippa se nyt näinkin menee :)

LähettäjäRozu 
Päivämäärä:   1.9.10 14:48:34

Luonne on valmistumassa. http://forum.hevostalli.net/read.php?f=12&i=1041229&t=1041229 tuolla olen selittänyt vähän luonnetta ja siellä sen pitäisi valmistua : )

LähettäjäFrida 
Päivämäärä:   1.9.10 14:50:15

Jos mä odottelen sen aikaa että saat luonteen sivuille ja kirjotan sitten :)

LähettäjäRozu 
Päivämäärä:   1.9.10 14:58:34

okei : )

Frida

LähettäjäRozu 
Päivämäärä:   1.9.10 15:36:40

Nyt on tullut luonne sinne topaan ja on ihana luonne mielestäni : ) Katsele tuosta pari viestiä taaksepäin, olevasta linkistä : )

LähettäjäRozu 
Päivämäärä:   1.9.10 16:58:31

Up1.

LähettäjäFrida 
Päivämäärä:   1.9.10 17:37:54

Laittakko sä ton hevosen osotteen mulle säpöön ja muutkin tiedot. Kun mä en välttämättä sitä tästä muista, säpöstä paremmin :)

Kai laitat tuon luonteen hevosen sivuille että nään sen sitten sieltä?

LähettäjäRozu 
Päivämäärä:   1.9.10 17:42:49

Litan laitan, mutta tuon hevosen vasta ostin ja sivut ei vielä valmiit.

LähettäjäFrida 
Päivämäärä:   1.9.10 17:58:45

Juu :) Mutta laittele tosiaan säpöön ja mä tällä viikolla kirjotan sen valmennuksen sulle :)

LähettäjäRozu 
Päivämäärä:   1.9.10 18:00:20

Okei : )

LähettäjäRozu 
Päivämäärä:   1.9.10 18:08:11

Up2

LähettäjäRozu 
Päivämäärä:   1.9.10 18:57:01

Up3

LähettäjäRozu 
Päivämäärä:   1.9.10 19:25:40

Up4

LähettäjäRozu 
Päivämäärä:   2.9.10 10:44:43

up5

LähettäjäRozu 
Päivämäärä:   2.9.10 12:00:26

Tälle sitten ne palkka valkat!: http://rozu.nettisivu.org/devona-fox/ ja siellä on sivu: Valmennukset, sinne ne kaikki tulee!

LähettäjäRozu 
Päivämäärä:   2.9.10 14:51:43

Kelpaako Örkki-Mörkille? Inspin on pikkasen loppu. Kirjotusvirheet saat itse korjata, tekijäksi Rozu ja toi mun sähköposti. Toi joka on tässä viestissä, se on uus.

Heippa, sinä outo vieras! Kukas olet? Mä olen Örkki - Mörkki! Mut sanotaan Erkki, tai siis omistaja sanoo. Sä sanot sitten ihan koko nimellä vai mitä? Hyvä, mä oon tällenen mukava ori, joka ei haukuista välitä. Mutta siis eihän mua silti haukuta, kaikki on vaan kateellisii täst mun ihanasta ottiksesta.

Hoitaessa oon joskus kiinni, mutta se on vaan siks, että mää pienenä olin kauhukakara ja potkin joskus, kun en halunnu, et mua häirttäis. Mutta ihmiset on outoja, eiks ne nää mikä must on tullu? Tällänen komee ja kohtelias orin ei tarvis olla kiinni karsinassaan harjattaessa. Mä oon myös kiinni, kun mut pestään, no itseasiassa kaikki on silloin kiinni, vaikka voitaihan me olla vapaanakin vesiboksissa, se on ihan kivaa jos pestään lämpimällä vedellä, mutta jos vesi on kylmää, niin mä näytän ihmisille, että se on kylmää. Oon aika taitava jekuissa, paras temppu oli se kun hoitaja jätti letkun vesiboxsiin päälle, niin otin sen suuhuni ja sit, kun se tuli takas niin: stadam! Hän on litimärkä. Okei, lopetan itseni kehumisen. Satulat on aika inhottavii, siks mää pullistelen, kun ihminen laittaa satulavyötä kiinni, sitkun tarvis laittaa suitsia, niin mä en avaa suuta. Suojia laitossa mä nostelen jalkoja, et ne suojat olis tosi löysällä. Sit, kun me mennään kentälle ja ratsastaja on hypännyt selkä: meen nätisti alkukäynnit, mutta ravissa teen jekun! Laihistan itteeni, niin et satula tippuu vatsan alle ja ratsastaja tippuu, hahhaa! Jos me mennään esteitä niin silloin hyppään ihan kätevästi ja hyvin, esteen on ihan kivoja. Koulu on pikkasen tylsää, mutta joskus sitäkin meen ihan hyvin. Maastossa on kivaa, kun siellä on niin rento meno, ei tarvii laukata nisa kaarella, vaan pää taivaisiin kohti, se on mukavaa.

Traikkuun menossa minä pikkasen juksaan, että pelkään sitä, mutta menen sinne kiltisti, jos omistajalla on kävessä iso ämpärillinen kauroja. Ulos otossa ei ole kiirettä, miluummin jään sinne pureskelemaan heiniä, kun meen vieraaseen paikkaan. Kisoissa olen ylväs ja esitän pikkaisen, mutta ennen rataa alkaa jo hermostuttaan. Radan meen hyvin jos ratsastaja on rauhallinen. Kisojen jälkeen on kivaa, saa nameja ja rapsutuksia sekä raikasta vettä, ja tietenkin kauraa ja heinää. Kotona on taas kiva olla ja kisojen seuraavana päivä otetaan rennommin, sinä päivänä ei tarvi, kun kävellä vaan. Kisojen jälkeisenä päivänä ja vielä siitä yksi päivä eteenpäin, esitän väsynyttä, että ei tarvitsisi laukata ympäri kenttää, vaan saisi laukata laitumella ja popsia heinää.

LähettäjäRozu 
Päivämäärä:   2.9.10 17:43:04

up!6

LähettäjäIiskala 
Päivämäärä:   2.9.10 18:03:01

Heipsistä...

Toi mulle jos tuot Vuonotamman nimi mielellään Norja sekoitus englanniksi, tai muuta siansaksaa... +3 vuotias mut alle 7.

Sille sitten pitkä luonne omistajan sanoin.

Kipakka neiti joka testaa ratsatajia. Kulkee kyllä hyvin jos saa vain menemään. Kiltti hoitaa yms.

Eli tärkein hevosen luonteessa on ratastus osio ja hoito. Siksi ei mitään ylimääräisyyksiä tämän luonteeseen.

Palkaksi piirrän tai kurjoitan..
Näytöt.. http://nitron.kuvat.fi/kuvat/Piirettyj%E4/ ja http://virthebba.webs.com/morningsunshine.htm

LähettäjäAye 
Päivämäärä:   2.9.10 18:06:51

Muuten tosi hyvä ja tykkään just tost "kovis"-tyylistä, mutta jos saisin vähän pidentää tota kouluratsastus-kohtaa? :)

Lähettäjä: Jenni L 
Päivämäärä:   2.9.10 18:20:23

Jollekkin aasulille lyhyt valmennus?? http://elovena.webs.com/aasit.htm

LähettäjäRozu 
Päivämäärä:   2.9.10 18:25:38

Kirjoitan luonteen heti, kun tiedän millä nimellä kutsut mieluummin tätä? Goodiksi vai Etnaksi?

Et Snev Gode
Vuonoh-t. Sk 142
Yleispainote, 100cm, Helppo B.
Kasv. Verdonan´s vuonoh

i. Cemetery
ii. Storm Styrke
ie. sommerdag
e. Verden Kuningarat
ei. Vinteren Kriger
ee. Skalldyr Februar

LähettäjäIiskala 
Päivämäärä:   2.9.10 18:26:44

Etna

LähettäjäRozu 
Päivämäärä:   2.9.10 18:28:25

Aye,
siitä vaan! Jos sinä haluat niin saat, mutta voin minäkin.
Jenni L, kirjoitin vanhassa topassani Ladylle valkan, joten otatko se, voi kyllä jollekkin, mulle vielä! http://forum.hevostalli.net/read.php?f=12&i=1030105&t=1030105

LähettäjäAye 
Päivämäärä:   2.9.10 18:29:34

mä voin ihan hyvin :) ja kirjottelenko tosta montako valmennusta? :)

Päivämäärä:   2.9.10 18:31:56

Rozu - Otan ladyn valmennuksen ja se taitaakin olla jo ladyn sivuilla

LähettäjäRozu 
Päivämäärä:   2.9.10 18:32:10

yksi valkka, sellasen aika pitkä, mutta ei pidempää kuin tuo luonne, siitä ei tullut niin kauhean hyvää, kun inspin on kadonnut : ( Niin voisitko hepalleni tehdä valkan? Viekkuun tai tänne, kopioin sen sitten sinne valmennukset sivulle : ) Tuo koko sivu on siis vain yhden hevosen oma: http://rozu.nettisivu.org/etusivu/

LähettäjäRozu 
Päivämäärä:   2.9.10 18:33:55

Jenni L, hyvä jos kirjottaisin yhdelle aaseistasi valkan vielä niin kirjoittaisitko Deipille yhen valkan, siis yksi valkka niistä 3 irtohypytys valkasta? : ) Sama sivu, kun ylempänä olevassa viestissä.

LähettäjäRozu 
Päivämäärä:   2.9.10 19:38:16

Etnalle luonne! Siitä ei kauhean pitkää voi tehdä, kun haluat vaan luonnetta siitä hoidosta ja ratsastuksesta : ) toivottavast kelpaa.

Etna nätti vuonohevonen, mutta sisältä se ei ole aina niin näti, mutta osaa tamma kilttikin olla.

Hoidettaessa Etna on rauhallinen, se nauttii harjauksesta, mutta se ei näytä sitä usein. Kaviot se nostaa, mutta joskus on niin väsynyt, että painaa sen takaisin laittiaan. Se ei pidä kovista harjoita, tai siitä, että sen jouhia revitään, joten aina jos lapsi tyttöä harjataan, niin kannattaa, myös vanhempi vahtia samalla. Tämn neidin harja on aina hirmu pitkä koska se kasvaa varmaan sentin sekunnissa!

Varusteiden laitossa on joskus ongelmia ja joskus ei. Hyvänä päivänä se voi pikkuisen pullistella, mutta silti vyön saa kiinni ja suitsien kanssa ei ole yleensä ongelmaa, paitsi jos kuolaimet on jotkut muut, kun nivel. Huonona päivänä pullistelee todella paljon, eikä ota kuolaimia, koska ne on muka liian kylmät. Suoja kutittavat niipaljon, että on inhottavaa, kun ne laitetaan. Rintaremmeistä tai sivuohjista tammuska ei välitä, joten niitä voi käyttää, mutta ne ei paljon auta.

Koulussa Etna on todella testaileva, se voi yllättää pykkilaukalla tai vaikka hypätä pystyyn jos joku pelottaa TOSI paljon. Kyllä se osaa mennä sitten tutulla ratsastajalla ihan hyvin mutta joskus omakin omistaja voi lentää satulasta, kun tammalla on tylsää. Yleensä Etna kyllä palaa ratsastajan luo, jos hän tippuu. Esteillä Etnaa on vaikea hallita, se voi joskus heittää ratsastajan esteen toiselle puolelle, jo huvittaa, mutta estekilpailuissa toimii hyvin, eikä tiputa ratsastajaansa silloin. Etna voi isoilla esteillä kuumua ja laukata ympäri kenttää täysiä. Juu, tammalla vauhtia riittää. Sen mielestä kaikkein kivointa on se, kun saa pellolla justa täysiä. Maastossa tämmalta ei usein tipu, koska se nauttii maastoilla ja uiminenkin on kivaa. Ilman satulaa onnistuu tammalla menemään vain maastossa, silloin se on rauhallinen ja iloinen, mutta kun tullaan takaisin tallille, niin tamma jättää ratsastajan ja juoksee laitumelle, ihan niin kuin se huutaisi: "Kyllä minä sinne laitumelle yksinkin osaan mennä!".

LähettäjäJenni L 
Päivämäärä:   2.9.10 20:07:08

ok

LähettäjäRozu 
Päivämäärä:   2.9.10 20:24:53

Kerro vaan kelle haluat valkan niistä kaikista aasestasi!

LähettäjäKarolin. 
Päivämäärä:   2.9.10 20:45:19

Et tahtoisi sukaria tehdä ja valmentaa valjakkovalkan minulle ja Renilleni?

Päivämäärä:   2.9.10 20:49:31

Jos k-9 pyromanille eli pyrolle tekisit :)

LähettäjäRozu 
Päivämäärä:   2.9.10 21:14:20

Jono:
Aye (1)
Jonnasusanna
Laura M
Tierra
Karolin
Jenni L

Ayen luonne ehkä huomenna, ei inpis riitä siihen.
Jonnasusannallekkin yritän huomenna.
Laurallekkin huomenna tai ylihuomen.
Tierralle tulee vielä tänään ehkä : )
Jenni L, voi tulla ehkä tänään, koska se voi olla lyhytkö?
Karolin, en ole ennen sukaria tehnyt, mutta jonkillaisen voisin värvätä. Sukariko Renille?

Päivämäärä:   2.9.10 21:15:31

lyhyt riittää :)

LähettäjäKarolin. 
Päivämäärä:   2.9.10 21:24:41

Jooh. :)

LähettäjäRozu 
Päivämäärä:   2.9.10 21:36:32

Tierralle shettiksesi : )

Cemestedy
Shet-o. sk 109cm. 6v
Laukkapainote
Kasv. Shet continents.
Tuoja: Rozu

i. Military
ii. Gravedigger
ie. Downpour
e. Mistress
ei. Crucified
ee. Glimmer Of Light

Teddy on kiltti ori kun sitä hoitaa, mutta ratsastaessa on voitontahtoinen ja orimainen. Jos on kilpailu, niin se mieluummin näännyttää itsensä, kun häviää. Teddy kiintyy omistajaan kunnolla ja on hänelle uskollinen, eikä tuota pettymystä.

LähettäjäRozu 
Päivämäärä:   2.9.10 21:47:18

Tuossa tulee sinulle LYHYT valkka. Jenni L:

Tulit Pyron kanssa maneesiin sopivasti ja sanoit että vävelytit sitä jo ulkona vartin, joten laitoin kuvaj toiselle pitkälle sivulle, kun sinä ravauttelit oriasi. Kohta kuja oli valmis ja korkeus oli 40cm. Otin porkkanan taskustani ja Pyro hyppäi kaikki ongelmitta. Se nosti heti laukan koska halusi porkkanaa.Otin sen liinaan laukkaamaan ja se laukkasi täysiä, joten sitä piti rauhoittaa vähän. Sitten päästin se hyppäämään. Korotin esteitä 50cm ja tein vesihaudan, jossa ei ollut vettä. Aluksi aasi kummisteli sitä, mutta sitten hyppäsi sen. Korotin vielä esteet 60cm. Pyro hyppäsi ne ja tuli kerjäämään minulta porkkanaa, korotin vielä 70cm esteet ja annoin sen hypätä innoissan. Kohta minulta loppuikin porkkana ja jouduin ottamaan aasin liinaan ravaamaan, kun muuten se olisi laukannut ja halusin tehdä loppu verryttelyn. Kohta se oli niin väsynyt että ei melkein jaksanut enään kävellyt ja annoin teidän kävellä vielä pikkuisen kaksistaan.

LähettäjäRozu 
Päivämäärä:   2.9.10 22:26:21

UP7!!

LähettäjäRozu 
Päivämäärä:   2.9.10 22:57:17

uppia 8

LähettäjäAavetyttö 
Päivämäärä:   3.9.10 07:03:29

http://dhcrystal.webs.com/bizzaro.htm

Kirjoittelisitko tuolle herralle valmennuksen ? Kouluvalmennus, tasoltaan Va A. Luonne löytyy sivuilta mutta lyhyesti sanottuna ihana ratsastettava, tottelevainen yms yms. :)

LähettäjäRozu 
Päivämäärä:   3.9.10 10:58:23

Juu, kirjoitan : )

LähettäjäRozu 
Päivämäärä:   3.9.10 11:04:53

Jono:
Aye (1)
Jonnasusanna
Laura M
Karolin
Aavetyttö

Tälle: http://rozu.nettisivu.org/devona-fox/ valmennuksia palkaksi ja tännä: http://www.freebok.net/books/Rozun_viekku/view.html kirjoitat valmennuksen ja kopioin sen sitten tänne: http://rozu.nettisivu.org/valmennukset/

En halua tota joka viestiin kirjoittaa, joten muistakaa se!

LähettäjäRozu 
Päivämäärä:   3.9.10 11:44:52

Palkkaa!
Frida (Valkka)
Aye (Valkka, toinenkin kun saan sulle toisen luonteen)
Jenni L (Valkka)
Iiskala (Kuva?)
Maksakaa mahdollisen nopeasti, mutta en silti pakota teitä nyt kirjoittamaan

LähettäjäRozu 
Päivämäärä:   3.9.10 11:51:45

Hupsis! Tierra puuttui tuosta äsken! Eli tierra (valkka?)

-------------------------------------------------------
Aye, kirjoitanko peikolle mitä se tykkää ratsastamisesta vaikka se on vasta 2 kai?

LähettäjäRozu 
Päivämäärä:   3.9.10 12:18:57

Sakella ratsastin : )

Tulit kentälle Sakka taluttaen ja sanoit, että voin nousta jo satulaan, olit talutellut sitä kymmenen minuuttia kentällä. Laitoin kypäräni kiinni ja ponnistin selkään, Sakke ei ollut moksiskaan, kun oma omistaja oli vierellä. Annoin pohkeita ja Sakke ei selvästikkään pitänyt, että selässä istui vieras ihminen, no olin tottunut jukureihin poneihin, joten jukuroiva hevonen oli melkein sama asia. Sakke yritti pukitella, mutta pidin sen pään ylhäällä ja pyysin reipasta käyntiä. Kun Sakke oli vähän luovuttanut, ettei yrittänyt pukitella, niin pyysin raviin, sen seuraava temppu oli mennä liian lujaa, joten pyysin orin menemään lujempaa ja ihan kohta se tajusi, että voitin tämän erän. Tein kiemuroita ja voltteja, jolloin Sakke yritti pukata, mutta pystyin estämään sen pitämälä pään ylhäällä. Pujottelin tötsiä ja pyysin lisättyäravia, sekä lyhyttä ravia. Nostin jo yhdellä sivulla laukan ja ori lähti laukkaamaan täysiä ja yritti pukitella, pyysin taas kovempaan, niin se ei voinut keskittyä mihinkään muuhun, kun laukkaamiseen. Kohta laukkamme oli nättiä koululaukkaa. Kehuin sitä aina rapsutuksin, kun se meni hyvin. Siskoni, joka oli tullut myös katsomaan, kokosi pieniä esteitä ja Sakke ylitti ne helposti. Laukkasin ja hypin kohta 80cm esteiden yli. Siskoni rakensi meille 110m radan, oli kivaa ratsastaa, kun Sakke ei ollut nyt enään niin häslä. Hypimme vielä 130cm radan ja sitten aloimme ravata ympyröitä vartin, teimme myös paljon kiemuroita ja hyppäsin ihan pukkuisia loppukäynteihin saakka. Sakke kävely kaula pitkänä, täsä asiassa sanonta: Älä tumitse jos et tunne! Oli oikeassa, Sakke olikin ihan kiva hevonen ja uskon että ori oli hyväksynyt minut ratsastajakseen. Menimme harjamaan hevosta yhdessä.

Toivottavasti kelpaa sinulle Jonnasusanna, nyt sinäkin joudut tuohon maksavien jonoon, ohjeet pari viestiä ylempänä : )

LähettäjäRozu 
Päivämäärä:   3.9.10 13:15:23

up!9!!!!!

LähettäjäRozu 
Päivämäärä:   3.9.10 14:10:47

Up 10!

LähettäjäAye 
Päivämäärä:   3.9.10 14:27:58

juu, Peikolle ihan aikuisen hevosen luonne, ni ei tarvi vaihtaa sitä kun se kasvaa :)

LähettäjäAye 
Päivämäärä:   3.9.10 14:29:32

Mikä valmennus ja mikä taso? :)

LähettäjäRozu 
Päivämäärä:   3.9.10 14:45:06

Katso 8 viestiä taakse päin, siellä linkit, taso on oma eli 140cm

LähettäjäRozu 
Päivämäärä:   3.9.10 14:50:37

Minulla on vain yksi heppa, eli kaikki huomio sille : )

LähettäjäRozu 
Päivämäärä:   3.9.10 15:35:24

up11

LähettäjäRozu 
Päivämäärä:   3.9.10 16:08:49

up12

LähettäjäTierra 
Päivämäärä:   3.9.10 18:47:04

Rozu, sivut ollos hyvä = )

LähettäjäRozu 
Päivämäärä:   3.9.10 18:54:42

Kiitos Tierra, hui! Surkea luonteeni on tuossa myös! Korjaa luonteeseen Ceme nimi, jos se on ponin lempinimi, luonteet varmaan teet uudestaan/pyydät jonkun tekemään sen? Laitoin siihen nopeata pari lausetta päästäni!

LähettäjäTierra 
Päivämäärä:   3.9.10 21:18:01

Rozu, minulla on tapana antaa noiden lyhyiden luonteiden olla noilla siihen asti että tietää tuleeko ponista radoilla mitään. = ) Ponit jotka ei menesty lähtee myyntiin tai kuoppaan ja hyville tehdään myöhemmin kunnon luonteet ja hankitaan kuvat. Eli tuo kelpaa ihan hyvin näin ensialkuun = D

LähettäjäTierra 
Päivämäärä:   3.9.10 21:19:05

Niin ja voin kyllä jonkun lyhyen valkan tuosta kirjoittaa. =)

LähettäjäRozu 
Päivämäärä:   3.9.10 21:25:21

Okei, nyt tajusin : )
Voit tehdä lyhkösen valkan hänelle: http://rozu.nettisivu.org/devona-fox/, minulla on vain siis yksi heppa, eli Deipi ja sille vaikka valkat, ei tarvitse kysellä : ) Vieraskirjaan kirjoita!

LähettäjäTierra 
Päivämäärä:   3.9.10 21:37:40

Heitin valkan viekkuun, toivottavasti kelpaa = )

LähettäjäRozu 
Päivämäärä:   4.9.10 11:11:33

Juu, kopsasin : )

Lähettäjä: Aavetyttö 
Päivämäärä:   4.9.10 18:53:50

Kirjoitteletko mun valmennuksen milloin ?

LähettäjäRozu 
Päivämäärä:   4.9.10 18:58:44

Aavetyttö, kirjoittelen, kun ehdin, mutta riippu vähän haluatko pitkän? Lyhyet kirjoitan aina eka : )

Lähettäjä: Aavetyttö 
Päivämäärä:   4.9.10 19:13:15

Lyhyt kelpaa :)

LähettäjäRozu 
Päivämäärä:   4.9.10 19:14:46

Tänä illalla toivottavasti.

LähettäjäJonnasusanna 
Päivämäärä:   8.9.10 12:57:22

Kirjoitin vastapalkka valmennuksen äsken. :-)

LähettäjäIiskala 
Päivämäärä:   8.9.10 13:23:02

Kiitti tost luonteest ja tuonnista ni mitä palkkaa?? vai tarviitko

Lähettäjä: Laura M. 
Päivämäärä:   8.9.10 20:02:42

Mää en tarvikkaa tota valkkaa.

Lähettäjätilda 
Päivämäärä:   9.9.10 20:09:46

Pystyisitkö kirjoittelemaan heti islanninhevosruuna Manulle? Persoonallinen opetushevonen, tarvitsisin luonteen heti!

Lähettäjä: Rozu 
Päivämäärä:   9.9.10 20:14:43

en usko etä pystyn heti kirjottamaan mitään, koska inspistä ei ole jäljellä yhtään.

Lähettäjätilda 
Päivämäärä:   9.9.10 20:21:13

Voi hitsit.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.