Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Novelli: Heppatyttö (osa 1/3)

Lähettäjä: Pörrökorva 
Päivämäärä:   30.9.20 23:25:50

Luokassa oli rauhaton tunnelma, kun kaikki odottivat tunnin loppumista. Vihdoinkin koulun kello soi ja luokanvalvojamme toivotti meille hyvää hiihtolomaa. Raivasin tieni oppilaslauman läpi ja suuntasin kohti pyöräkatosta, kun kuulin Tiinan kutsuvan minua. ”Odota, Sonja!”, Tiina huusi ja pysähdyin odottamaan parasta kaveriani, joka juoksi heiluttaen kättään minua kohti. ”Mitä nyt?”, minä kysyin hänen saavuttaessaan katoksen. ”Ostarilla on tänään alennusmyynti, niin tulisitko sä mun kanssa shoppailemaan?”, Tiina ehdotti innoissaan. ”Mä meen tallille, eksä muista”, vastasin kärsimättömänä. Totta puhuen minua ei olisi voinut vähempää kiinnostaa ostoskeskus, saatika shoppailu, sillä en koskaan ollut ymmärtänyt vaatteiden tai meikin päälle. Vaikka Tiina oli ollut paras kaverini ala-asteelta saakka, olimme hyvin erilaisia. Tiina oli kaunis, muodikas ja suosittu; minä taas olin ujo heppatyttö joka piiloutui huppariinsa unelmoimaan poneista. ”Onko sinun pakko mennä sinne?”, Tiina intti harmistuneena. ”Sori, mulla on rästi tänään kun olin viimeviikon kipeenä”, pahoittelin tyytyväisenä siitä että minulla oli (Tiinan mielestä) järkevä syy. ”Ei kai sille sitten mitään voi”, Tiina kohautti olkapäitään ja huikkasi heipat. Hyppäsin punaisen Joponi selkään ja lähdin polkemaan lumen täplittämää tietä kohti tallia. Raikas kevättuuli ja hoitohevoseni Lady Chessin eli kotoisemmin Sessin turpa piristi huomattavasti.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.